Şimdi Ara

Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.422
Cevap
14
Favori
88.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bisiklet üzerine sormak istediğiniz soruları bu konuda sorabilirsiniz. Üniversite yıllarında bisiklet atölyesinde çalıştım bu konuda bilgim dahilinde sizlere yardımcı olmaya çalışacağım.

    İyi günler.

    22/07/23 tarihli yazımda 3 farklı lastik incelemesi yaptığım sayfa 71.e göz atabilirsiniz.


    Turun fotoğrafları 16.sayfadadır.

    22/03/14 Tarihli yazım :
    Benim gibi bisiklet meraklısı bir arkadaşımla birlikte konuşurken Sürekli aynı yerleri gezmekten ezberledik artık yeni yerleri de gezip görmek lazım deyip ilk başta bir hafta sonu gezintisinden başlayıp sürekli biraz daha gitsek şuraya varırız diye diye rotayı iyice uzattık. İlk başta gezinti şeklinde olacakken işin içine bir de Strava girince "daha çok km nasıl yapabiliriz?" sorusunu kendimize sorduk ve rotayı te Bursa'ya kadar ilerlettik. Yolda çok fazla oyalanmamak adına üstüne bir de hedef koyduk ve dedik ki biz bu turu sadece '12' saatte yaparız.

    Rota : Kocaeli'nden çıkıp Gebze-Körfez-İzmit-Karamürsel-YALOVA-Orhangazi-Gemlik-BURSA-Mudanya ve oradan da feribotla İstanbul'a geçip yaklaşık 250 Km olacak.


    Yalnız önemli bir nokta var ki : Daha hızlı olmak için yanımıza çadır, uyku tulumu vs almadık o yüzden saatinde feribotta olmalıyız. Yoksa geceyi bir bankın üstünde kıvrılarak geçireceğiz





    16.02.14 Tarihli yazım :
    Merhaba arkadaşlar.

    Bugün bisikletim ve ben 8 bin km'yi devirdik. Bundan sonraki yapacağım km'ler bisikletimin bana hediyesi olacak. Çünkü bu bisikleti alırken ki hedefim 8 bin km idi. Bugün sayacım 8.093 km'yi gösteriyor. Şöyle bir geçmişe dönüp bisiklet üzerinde yaptığım masrafları yazmak istiyorum.

    - 5 binde iken orta göbek yuvası bozulmuştu. Bilyeli sistemden rulmanlı sisteme geçiş yaptım. Bu bana 40 TL'ye mal oldu. / Metin Bisiklet Bakırköy/İstanbul

    - 7 binde iken katıldığım bir yarışta arka arttırıcıyı parçaladım. Shimano Tourney arttırıcı taktırdım. Bu bana 25 TL'ye mal oldu. / Delta Bisiklet Emek/Ankara

    - 7 bin 500'de iken yağmurlu havada kayıp kadro kulağını kırdım. Yenisi 30 TL'ye mal oldu. / Aktif Pedal Bakırköy/İstanbul

    - 8 binde iken arka göbek kırıldı.(Bu sabah) Tamamen kullanılamaz hale geldi. Yeni göbek çaktırmak 30 TL'ye mal oldu. / Metin Bisiklet Bakırköy/İstanbul


    Kısacası eğer bisiklet bilyeli değilde rulmanlı sistem olsaydı benim hatalarım dışında bir sıkıntısı olmayacaktı. Bir sonraki bisikletimi seçerken buna dikkat edeceğim. 560 TL'ye geçiş dönemi adı altında aldığım bu bisiklet şaşırtıcı derecede iyi çıktı. Hala ilk günkü gibi kullanmaktayım.


    10.01.14 Tarihli yazım :
    Tekrardan merhabalar.

    Finallerin bitmesiyle bütlere kadar ufak bir zaman boşluğu buldum kendime ve konuyla tekrar ilgilenmek istedim. Bu arada boş durmadım bisikletle çeşitli etkinliklere, festivallere ve yarışlara katıldım. Farklı insanlar farklı hayatlar gördüm. İleride katılacağım turlar için kendime zemin hazırladım. Km saatim 7 bin km'yi devirdi. Bisikletim artık bir eşyadan çok bir arkadaş gibi hep yanımdaydı ben bunları yaşarken. Varsa sorularınız cevaplayabilirim.

    İyi forumlar.

    05,07,13 Tarihli yazım :
    Merhaba arkadaşlar.

    Bisikleti aldığım günden bugüne neredeyse haftanın her günü sürdüm. Bisikletimi tanıdıkça sizlere daha detaylı ve daha doğru cevaplar atmaya başladım. Gerek grupla gerekse solo gezilerim oldu. Bisiklet fiyatlarını değil bisiklet kültürünü konuşan insanlarla muhabbet ettim. Bisiklet sayesinde farklı insanlarla ve farklı bakış açılarıyla tanıştım. Bisikletin iki tekerden oluşmadığını farkettim. Türkiye'de bisiklet sürmenin zorluklarıyla karşılaştım. (bkz. bisiklet yolunda mangal yapmak). Zaman zaman kızsamda bu beni bisikletten soğutmadı.

    Tam olarak kaç km yaptım bilmiyorum ama net bir şekilde 3 bin km yi geçtiğimi söyleyebilirim. Konumuz NG 650'ye dönersek; bir metal parçası nasıl olurda hayatımın bu kadar merkezinde olur diye beni düşündürüyor Özellikle tek yaptığım gezilerde sanki benim bir arkadaşımmış gibi hissediyorum. O da beni hiç üzmedi sağolsun şuana kadar hiç yarı yolda bırakmadı. Ne bir fren tutmamazlığı ne bir vites aksaması ne bir lastik patlaması.. bunların hiçbiriyle karşılaşmadım. Tabi her sürüşten sonra kendisini temizleyip yağlarım .

    SPD'ye geçtikten sonra performansı daha da artı. Sizlere de tavsiye ederim. Yalnız şehiriçinde kullanırken dikkatli olun. Özellikle İstanbul gibi bir yer yaşıyorsanız daha da dikkatli olun derim :)

    ------------------------------------------------------------------------------------------------<>-------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Tekrardan merhaba arkadaşlar.

    Bir önceki incelememde MTB türü olan Salcano NG650'yi incelemiştim şimdi ise YOL-YARIŞ türü olan Salcano XRS 030'u inceleyeceğim. Bisiklet 21/05/14 tarihinde Sirkeci Yurt Bisiklet'ten aldım. Bu incelemeyi bisiklet ile 1000 km'yi geçtikten sonra yapıyorum.

    Km sayacını yakında değiştireceğim :)


    Tipi : Road bikes
    Kadro : 700
    Maşa : Karbon Maşa
    Arka Vites : SHIMANO RD-4600 TIAGRA
    Kadro : 57CM
    Aynakol : SHIMANO FC-4600 TIAGRA
    Fren Takımı : SHIMANO BR-4600 TIAGRA
    Vites Kolu :SHIMANO ST-4600 TIAGRA 20 VİTES
    Ruble : SHIMANO CS-4600 TIAGRA
    Ön Değiştirici : SHIMANO TIAGRA
    Gidon : RITCHEY COMP
    Boğaz : RITCHEY COMP
    Sele Borusu : RITCHEY COMP
    Sele : RITCHEY COMP
    Teker Seti : CONTINENTAL GRAND PRIX 700x23C LASTİK
    Jant Seti : SHIMANO R501 TEKER SETİ
    Ağırlık : 8,9 kg

    Yukarıdaki bilgileri resmi internet sitesinden aldım. Gelelim inceleme kısmına.

    İNCELEME


    # Fren
    Bisiklette fren olarak Tiagra set kullanılmış. Papuç frenlere her ne kadar sıcak bakmasam da bunun fren mesafesi hoşuma gitti. Fren kıyaslaması yaparken Shimano Deore SLX ile Shimano Tiagra'yı karşılaştırdım. Kuru zeminde diskten altta kalır tarafı yok. Hatta mesafe olarak daha kısa duruş sağladı. Islak zeminde ise daha önceden neden sıcak bakmadığımı hatırlatır cinsten bir frenlemesi vardı. Kuru zeminde hidrolik disk frenden farkı olmayan bu setin ıslak zemin performansı normale göre %30'luk bir kayıp verdi ama yine de güvenli duruş sağlıyor sadece biraz fazla basmak gerek frenlere.
    Söylemeden geçemeyeceğim bir konu ise diske göre çok pratik ve ayarlanması kolay. Eskiden disk sürtmesi yaşadığım zaman düzeltmesi en az 10 dakikamı alıyordu bunda ise 10 saniyemi.

    - Eksisi : Yağışlı havalarda bir miktar performans kaybı meydana geliyor.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    # Vites
    Donanım olarak burada da Tiagra seti görmekteyiz. Bu setin özelliği konforun ve uzun ömürlülüğün ön planda olması. Dolayısıyla sert kullanıma yumuşak cevaplar vermekte. Vites geçişlerinde biraz tepkime süresi oluyor ama gayet net bir şekilde geçiyor. Verilen ayarı arttırıcılar tek seferde anlıyor ve o ayarlarken duyduğumuz vites geçişleri arasındaki zincirin iki dişli arasında kalıp 'tır tır tır' sesini duymuyorsunuz. Yalnız MTB'den yol bisikletine geçince vites değiştirme yöntemi arasında alışana kadar biraz bocaladım. Çünkü MTB'lerde mandallı sistemde işaret parmağı ve baş parmakla vites değiştirken bunda tek parmakla vites değiştiriyorsunuz. Alıştıktan sonra bu daha kolay gelmeye başladı.

    - Eksisi : Vites küçültürken kolu fazla ittirmek gerekiyor.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS


    # Maşa
    Açıkçası yol bisikletine geçerken bu konuda tereddütlerim vardı. Daha önceden hiç düz maşa kullanmamıştım ve süspansiyonlu maşaların rahatlığına alışmış biri olarak bileklerimin çok ağrıyacağını düşünmüştüm ama yanılmışım. Bisiklette kullanılan karbon maşa yoldaki titreşimleri güzel bir şekilde absorbe ediyor. Çok çabuk alıştığımı söyleyebilirim.

    - Eksisi : Yok :)

    # Teker Seti
    Bisiklette Shimano R500 teker seti kullanılmış. Akıcılığı gerçekten tatmin edici. Burada konuya şöyle bir açıklık getirmek gerek. Biliyorsunuz ki Salcano aynı model adı altında iki bisiklet üretimi yapıyor. Birini Apex adı altında diğerini ise Tiagra adı altında satıyor. Apex'lerde Mavic Aksium teker seti kullanılırken Tiagra'larda Shimano R500 teker seti kullanılmış. Apex'in liste fiyatı Tiagra'nın yaklaşık 400 TL daha üzerinde olduğu için insanlar şöyle bir yanılgıya düşüyor 'o halde Aksium , R500'den daha iyidir.' Bunu net bir dille söylemek yanlış olur.

    Aksium ile R500 arasında akıcılık olarak pek bir fark yok. Jantları birbirinden ayıran özellikleri akıcılıkları değil stilleridir. Aksium jantlar esnemez denecek kadar sıkıdır dolayısıyla sprintlerde ve düz zeminde R500'e göre avantajlıdır fakat R500'ün ise esneme payı vardır. Bu da onu bozuk İstanbul yollarında daha uzun ömürlü yapar.

    Şimdi burada önemli soru "biz bu özelliklerin hangisini amaçlıyoruz ? "

    - Eksisi : Kişiye ve kullanım amacına göre değişmekle birlikte 'esnemesi' eksiklik olarak sayılabilir.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    # Lastik Seti
    Continental markasının Grand Prix 4 Season modeli kullanılmış. Lastik üzerine söylenecek çok söz yok. Çoğu yol bisikletçinin önerdiği ve kullandığı bir model. Üstünde yazan 4 season yazısının hakkını veriyor. Gerek ıslak gerek kuru zeminde kullandım yol tutuşu, fren mesafesi ve akıcılığını beğendim.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Her ne kadar yol bisikleti de olsa insan alışkanlıklarını bırakamıyor
    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    - Eksisi : Yok. ( Burada MTB lastiklerine göre değil diğer yol lastiklerine göre karşılaştırdım yoksa ıslak zeminde MTB lastikleri daha iyi yol tutuşu sergilemektedir.)


    Son Söz
    Mutlaka bir gün yol bisikletini denemelisiniz. Ben sürerken çok keyif aldım.
    Dağ bisikletinden, Yol bisikletine geçtikten sonra ki ilk söylediğim söz : "Diğeri uçuyordu, bu ise uçuruyor..."




    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS


    Paşayı baş köşede misafir ediyoruz
    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aizanoi -- 22 Temmuz 2023; 20:21:35 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktape

    quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    Salcano Ng 650 29 V Modeli sizinkinde çok mu farklıdır acaba?

    Yoksa tek fark V frenmidir?

    V-frenli 29" modelini ilk defa sizden duydum. Donanımları aynıysa gayet iyi bir fiyata almışsınız. Hayırlı olsun.

    Çok teşekkür ederim.

    Ürünü görünce bu forumu gördüm, hiçbir yerde V modeli ile görsel yok, Bende dediğim gibi salcanoyu aradım ve Fren harici herşey aynı dediler.

    Linki aşağıya ekliyorum, sizde karşılaştırırsınız olmadı.

    http://www.hepsiburada.com/liste/salcano-ng-650-29-v-shimano-vites-dag-bisikleti/productDetails.aspx?productId=sporsalng65029v&categoryId=27058700&SKU=SPORSALNG65029V-YS

    İncelediğim zaman 2 tane fark gördüm. Birincisi maşayı kilitsiz olanından kullanmışlar ikincisi vites kolları plastik tourney serisi kullanmışlar. Bendekinde maşa xct kilitli maşa ve vites kolları altus serisi alüminyumdur. Fren sistemininde farklı olduğunu düşünürsek indirimsiz hali 450 tl bu bisiklet için normal bir fiyattır ancak 369 tl den aldığınız için uygun almışsınız diyebilirim




  • bu gün ilk defa bisikletle geldim işe biraz önce sabah geç kalmıştım araçla gelmiştim .neyse hafif yokuşta zorlansamda püfür püfür geldim .sonra kilitledim az uzaklaşınca cebimden arabanın uzaktan kumandasını çıkarıp tekrar kilitlemeye çalıştım ses çıkmayınca durumu anladım bisiklette merkezi kilit yoktu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xvso

    linkteki koldan varsa geçici olarak sadece arkaya takabilirsin. düzelirse vites kolunun ayarındandır deriz ozaman.

    Shimano tourney var. Sanırım altus vites kolu ve acera aktarıcı almam gerekecek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KyourakuShunsui

    2014 27,5 NG650 V var bende de. 2013 görünüş açısında daha iyi , maşalar farklı zoom maşa var 2014 de neden böyle bişey yapmışlarsa . Ayakkabı ve pedala bisikletin yarısı kadar para verdin heralde.

    Pedal başka bisikletlerde de kullanılabildiği için fiyata değer her zaman diye düşünüyorum. Yani bisikletin fiyatında olsa dahi ilerde bisiklet değiştirdiğinde kullanabilirsin.
  • kişisel kararlarınıza karışmak istemem, sadece görüşümü belirtiyorum;

    şu km sayacı göstergelerine ödediğiniz paralara acıyorum. yani tabiki bu da bir ihtiyaç ama işlevleri bu kadar düşük, teknik alt yapısı bu kadar sığ olan bu laetler 10-20tl ya satılacakken sırf spor malzemesi ve herkes almıyor, alan da almak zorunda diye inanılmaz fiyatlardan satılıyor olması çok acı.

    altı üstü kıytırık bir sensöt+ekran zımbırtısına bu kadar fiyat istemeleri tamamen soygunculuk. ben şahsen telefonuma program kurdum, yaptığım tüm sürüşler her ayrıntısı ile kayıtlı. ne zaman nerde sürmüşüm, ne kadar şehirde ne akdar dağda sürmüşüm, ne kadar tırmanmış ne kadar yokuş inmişim vs vs..




    bide şöyle bi acıdığım mevzu var. şimdi 5bin TL lık bisikletle gezen adamın km göstergesine yüzlerce TL para ödemesini anlarım. ama adam gitmiş 550TL ya bisiklet almış, yanına 270TL ya sigma km sayacı almış. bu yaptığı bana göre çok çok çok çok büyük bir hata. bisiklete ayırdığın bütçe bu akdar düşük, düşük kapasiteli bi bisğiklet alıyosun, yanında da bisiklete verdiğin paranın yarısı paraya km sayacı alıyosun. çok acı bir durum, çok çok büyük bir yanlış bana göre. altı üstü iki sensörden oluşan alete 270TL gidi değerinin çok çok üzeri,nde ücret ödeyeceğine, o parayı bisiklet bütçeme ekler 550TL lık değil 800-850TL lık bisiklet bakarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 9 Haziran 2014; 10:52:18 >




  • rdike kullanıcısına yanıt
    O tarz bisikletler ile ilgilenen ustalar var. Facebook'ta sayfaları var onlardan birini bulup irtibata geçebilirsin.
  • 1. incelemede ki bisiklet 2,5 milyarmış , keşke fiyatı başa yazsaydınız da boşuna incelemeseydik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tek Kural Ahmet Kural

    1. incelemede ki bisiklet 2,5 milyarmış , keşke fiyatı başa yazsaydınız da boşuna incelemeseydik

    O bir de doğru düzgün alınabilecek en ucuz yol bisikleti.
  • Tamam hocam. Çok teşekkür ederim.
  • GreatJob G kullanıcısına yanıt
    Ömür boyu garantiyi sadece kadroya veriyor diğer parçaları yine 2 yıl garantili. City fun 60 da alabilirsin. Hafif arazide sürülür o bisiklet.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [*_*]

    Hocam merhaba , daha önceden Salcano , Umit bisiklet gibi bisikletler kullandım.Bunlar şehirde gördüğünüz , klasik çift amartisörlü bisikletlerdi.

    Yakın bir arkadaşımla birlikte , Salcano NG 650 HD modelini alacağız pazartesi günü.Teknik olarak çok fazla araştırma yaptım , genel olarak F/P en iyi bisiklet seçimi bu olacak.

    Şimdi müsadenizle sorularım ;

    1- Şehir için şehir bisikleti alınması tavsiye ediliyor.Biz İstanbul içi , Bakırköy - Kumkapı - Eminönü ve benzeri güzergahlar arasında kullanmak istiyoruz.Şehir bisikletleri hem görünüş hemde aerodinamik açıdan bize uzak.Salcano NG 650 HD Bu konuda bize sorun çıkarır mı ? Lastikleri şehir içinde bizi yorar mı? Daha hafif lastikle değiştirirsek durum ne olur ?

    2- Araştırmalarım sonucu , rahat yokuş çıkışı için 15/34 gibi Ruble'ler tavsiye ediliyor.Sizce NG 650 HD , için bu gereklimi ? Çok sportif olmasakta , yağ tulumuda değiliz.Çok fazla yorulur muyuz çıkışlarda ? Vites işini değiştirmek gerekir mi ?

    3- Benim Vücut ölçülerim , 1.74 boy ve 69 KG , Kadro boyunun 16 mı yoksa 18 mi olması daha iyi olur ? Kollarım boyumla orantılı , uzun yada kısa değil.

    4- Bisikleti aldıktan sonra Zincir ve amartisör bakımında dikkat etmem gerekenler neler ? Nasıl bir Sprey almam gerekli ?

    5- NG 650 HD ile Kaldırımlardan in çık yaparsam , bisiklet zarar görür mü ? Bu tür atraksiyonları seviyorumda :)

    BİLİYORUM FAZLA SORU SORDUM.ANCAK EMİNİM BU SORULARIN CEVAPLARI , BAŞKA ARKADAŞLARADA REHBERLİK EDECEKTİR.SORUMA HERKES MADDE MADDE CEVAP VEREBİLİR.Saygılarımla.

    1- NG650'yi büyük oranda asfaltta kullandım. Eğer bir çift asfalt lastiği alırsan daha fazla verim alırsın.
    2- Vites aralığı gayet yeterlidir herhangi bir değişim yapmana gerek yok.
    3- Eğer 29"lik alacaksan 16, 26"lik alacaksan 18 kadro boyu idealdir.
    4- Amortisör için herhangi bir bakım yapmana gerek yok sadece çalışma mesafesi azaldığında içini açıp dolan pisliği temizleyip geri taksan yeter. Zincir için ise kuru havalarda sürdüysen 6 ayda bir; yağmurlu, tozlu, çamurlu gibi kötü hava şartlarında sürdüysen 3 ayda bir mazot veya yağ sökücü sprey ile temizleyip yağlaman yeterlidir.
    5- Dağ bisikleti olduğu için bozuk yollarda rahatlıkla kullanabilirsin sıkıntı olmaz.

    Aşağıdaki fotoğrafı bizzat kendim 2 sene önce katıldığım bir festivalde çektim. İnsanlar o gördüğünüz yoldan bisikletlerini ellerine alıp inerken ben direk bisiklet üstünde indim. İstanbul'da buna benzer yerler pek yok dolayısıyla istediğiniz gibi kullanabilirsiniz. En fazla akor kaçar onu da 10-15 liraya düzelttirirsin.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS



    @Uche Okechukwu
    Aşağıdaki bisikleti kastediyorsan NG650 alman daha mantıklı.
    http://www.hepsiburada.com/liste/claud-butler-black-hawk-29-shimano-21-vites-dag-bisikleti/productDetails.aspx?productId=sporsalcbrb24w&categoryId=27058700



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aizanoi -- 6 Haziran 2015; 0:04:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osurgan

    Kamplı turlar hocam.

    Bagaj takabiliyomuz salcano sora ya?

    size bu konuyu deyatlı olarak açıklayacağım, böylece bu konuda fikir sahibi olacağınızı ve sadece tavsiyelere bakarak değil kendi kararınızla seçim yapabileceğinizi düşşünüyorum; lütfen okuyun;

    bu yazımda 3 tarz bisikleti, iki farklı kritere göre değerlendireceğim; bu bisikletler:

    1- tur bisikleti
    2- dağ bisikleti
    3- yol bisikleti


    bu bisikletleri değerlendirme kriteri olarak da; kullanım konforu ve kullanım kolaylığı olarak iki farklı kategoride değerlendirebiliriz:

    A-) kullanım konforu derken, bisikletin üzerine oturduğunuzda sizi rahatsız etmemesini, uzun süre rahatça kullanabilmeyi kastediyorum.

    B-) kullanım kolaylığı derken, pedallama esnasında bisikletin ilerlemesinin kolaylığını, yani bacaklarınızı daha az yormasını kastediyorum.


    bisikletleri bu kriterlere göre sınıflandırmak gerekirse:

    A-) KULLANIM KONFORU: yani rahatlık, yani daha üzün süre rahatça bisikleti kullanabilme olayını etkileyen temel faktörlerden biri bisikletin üzerindeki duruş şeklinizdir. ne kadar dik oturursanız, beliniz o kadar az zorlanır, ve daha uzun süre kullanabilirsiniz bisikleti. ayrıca sele de önemli etkenlerden biridir. geniş ve hatta jelli bir seleye sahip olmak, ya da brooks seleye sahip olmak kaba etinizi daha az yoracaktır. bu da daha uzun süre bisikleti kullanabilme imkanı sunacaktır.

    dolayısıyla, uzun süre kullanım için üretilen bisikletlerin daha yüksek kullanım konforu sunmasını bekleriz. ki öyledir de. tur bisikletleri günlerce hatta haftalarca süren uzun bisiklet turları için tasarlandıklarından dolayı, daha rahat (daha geniş ve hatta jelli sele) selelere sahiptirler. ayrıca tur bisikletleri bisikletçinin daha dik oturabilmesi için yüksek gidonlara sahiptirler. böylece tur bisikletçisi daha dik oturur, bisikletini günlerce kullansa da beli pek etkilenmez. tur bisikletlerinde konfor öylesine önemlidir ki, gidon boğazında kahve koyma yeri bile oluyor ön teker göbeğinde dinamo oluyor, kadro üzerinde usb giriş oluyor. ilerlerken telefonunuzu şarj ediyosunuz. böylesine müthiş bir: "konfor odaklı" bisiklet bunlar.

    dağ bisikletleri tur bisikletlerine oranla biraz daha agresif yapıya sahiplerdir. biraz daha eğik oturursunuz. selesi tur bisikletinde olduğu kadar geniş olmaz genelde. bu zaten doğal bir şey, dağ bisikletinin asıl üretiliş amacı haftalarca kullanılacak olması değil çünkü. gelelim 3 numaralı bisiklet türümüz olan yol bisikletine. yol bisikletlerinde kullanım konforu kesinlikle asıl amaç değildir, yol bisikletinde öne eğik oturursunuz. ayrıca, yol bisikletlerinde asla geniş ve rahat seleler kullanılmaz. çünkü, daha ince sele demek daha rahat ve daha düzgün pedal çevirebilmek demektir.

    B-) KULLANIM KOLAYLIĞI: bu kriterin adını "kullanım kolaylığı" koymak ne kadar doğru olur bilmiyorum. bu isimlendirme belki yanlış anlaşılmaya yol açabilir. ben kullanım kolaylığı derken, bisikletin ne denli rahat ilerleyebildiğini kastedeceğim. yazıyı buna göre okursanız sevinirim.

    bisikletin daha kolay ve rahat ilerlemesi, bacaklarınızın daha az yorulması demek olacaktır. yani, aynı gücü sarfederek daha uzun yollar alabileceksiniz, daha fazla yokuşlar tırmanabileceksiniz.

    bisiklette bisikletin ilerlemesini kolaylaştırmak birkaç faktöre bağlıdır. bu faktörlerden biri bisikletin ağırlığıdır. daha hafif bisiklet daha rahat ilerler. bir diğer kriter, lastiklerdir. daha ince ve daha sert (sert=daha yüksek basınçlı) lastikler sizin gücünüzü daha az emeceği için, lastiğin yere temas ettiği noktadaki deformasyon sürtünmesine kaybettiğiniz enerji azalır ve daha rahat ilerlersiniz. diğer bir kriter de aerodinamik yapıdır. aerodinamik olarak daha iyi olan bisiklet, hava sürtünmesindne daha az etkilenir.

    şimdi 3 bisikleti türümüzü bu kritere göre değerlendirelim. bu kez ilk olarak yol bisikletine değineceğim, çünkü yol bisikletleri her şeyiyle "daha fazla ilerlemek" için üretilmişlerdir. üretilme amaçları budur. en hafif bisikttirler. lastik basınçları en yüksek, ve lastikleri en ince bisiklettirler. ayrıca en aerodinamik bisiklettirler. hem bisiklet ince, hem de siz öne doğru yatık pozisyonda oturuyorsunuz yol bisikletinde, böylece hava sürtünmesinden en az etkilenen bisiklet yol bisikletidir.

    dağ bisikletleri ise daha dayanıklı ve ağırdırlar. çok kalın lastikleri vardır, lastik basınçları düşüktür. bu da ilerlemeyi zorlaştırır.

    tur bisikletleri en ağır bisikletlerdirler. çünkü tur bisikleti demek, çok ağır bagajlar demektir. bu da çok büyük dayanıklılık gerektirir. piyasada halen çelik tur bisikletleri kullanılıyor, ucuz da değiller. çünkü dayanıklılar. ve ağırlar. alumunyum tur bisikletleri bile kalın alumunyum'dan üretiliyor ve ağır oluyor. bu da tur bisikletlerinin kullanım kolaylığını, yani ilerleme kolaylığını hayli azaltıyor. ayrıca lastikleri de yol bisikletleri gibi öyle incecik değildir.

    ÖZET
    - en kolay ilerleyen, pedala bastığınızda anında tepki veren, böyle 50km kullanım sonunda bacaklarınızı en az yoracak olan bisiklet yol bisikletidir.

    - en zor ilerleyen, en ağır olan, 50km kullanım sonunda bacaklarınızı en çok yoracak olan bisiklet tur bisikletidir desem yalan olmaz.

    - en konforlu kullanılan, üzerine oturduğunuzda çok rahat olduğunuz, 50km kullanım sonunda belinizi en az yoracak bisiklet tur bisikletidir.

    - en konforsuz olan, üzerine oturduğunuzda agresif bir pozisyon aldığınız, 50km kullanım sonunda belinizi ve kullanırınızı (hatta ellerinizi) en fazla yoracak bisiklet yol bisikletidir.

    kısaca, bir yol bisikleti ile çok güzel uzun mesafe yapabilirsiniz. ama 1 gün yaparsınız, 3 gün yaparsınız. 10 gün yapamayabilirsiniz. beliniz kaldırmayabilir. tur bisikleti ile ilerlemek zordur, yük vardır, bisiklet ağırdır, pedal çevirmek zordur. ama tur bisikleti ile 1 gün 3 gün ya da 10 gün değil aylarca bile tur yapabilirisiniz. belinizde, kollarınızda, ellerinizde sorun yaşama ihtimaliniz az olacaktır. çünkü bisikletin üretiliş amacı, bu sorunları ortadan kaldırmaktır.

    ayrıca, çadırlı turda yükünüz olacak. yük demek bagaj demek, ağırlık demek. bu ağırlığı yol bisikletlerinin hafif ve dayanıksız olan kadroları zor kaldırır. çünkü bir yol bisikletinin üretiliş amacı yük taşımak değildir.

    YOL BİSİKLETİ İLE TUR YAPILAMAZ MI?
    yapılır. ama şöyle yapılır. gidersin 5 günlük bir bisiklet festivaline katılırsın. bisiklet festivallerinden yükünüzü (yani valiz-çadır-uyku tulumu-mat vs vs..) siz taşımazsınız. tur başlarken yükler taşıma aracına teslim edilir, yük olmaksızın sadece bisikletle gün sonuna kadarki festival rotası takip edilir, gün sonunda konaklama alanına gelindiğinde yükler de orada olacaktır (taşıma aracı getiriyor) bu şekilde yüksüz olarak 5 gün yol bisikleti ile festival turu yapılabilir. virçok kişi bunu yapıyor da. 100 yıllık macera bursa bisiklet festivaline gittim, gökova bisiklet turuna gittim, birçok kişi yol bisikleti ile geldi o turlara. benim yol bisikletim olsaydı ben de yol ile giderdim.

    ama kendi bagajını-heybesini alıp, yükü kendisi sırtlayıp da yol bisikleti ile tura çıkan daha görmedim-duymadım.


    tabiki hepimiz isteriz ki keşke tüm bisikletler yol bisikleti gibi kolay ilerlese. keşke yol bisikleti gibi bisikletlerle uzun turlara çıkabilesek. bir yol bisikletinin akıcılığını hissetmek gerçekten çok zevkli bir şey. hiçbir tur bisikletçisi o ağır bisikletlerle ilerlemek istemez. ama bazen yapacak bişey olmuyor. 30kg yük taşırken, hele hele önünüzde 1 haftadan fazla sürecek bir yolculuk varsa, yol bisikletinin akıcılığının verdiği hazdan daha önce düşünmeniz gereken şeyler var demekir.

    umarım açıklayıcı olmuştur. sorunuz varsa sorun gene..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 20 Haziran 2015; 13:31:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osurgan

    Oncelikle cok tesekkurler, son bi sorum

    Butceyi artirdim biraz, Sedona 345 alacagim, ama herkes V fren oneriyor.

    345 te ise hidrolik fren var. Ben sadece TUR +kamp gezileri yapacagim YAZ aylarında.

    Gereksiz oldugunu dusunuyorum, ve bi sorun cikarsa cozumu bi caylak icin cok zormus.

    Napcam ben? Hidroligi bisikletcide sokturup yerine V fren takabilir miyim?

    sorunun yanıtı hidroliği neden istemediğine göre (size hidrolik önermeyenlerin neden önermediklerine göre) değişir.

    insanlar arasında hidrolik önerilmemesinin iki nedeni oluyor:

    1- hidrolik bi bozulursa nanayı yedin, yolda kalırsın, düzeltemezsin. hidroliğin derdi ile uğraşılmaz, tamiri ustalık ister yapamazsın vs vs.. diyerek hidrolik karşıtı laf salataları.

    2- çok uzun turlara çıkacağın, dağlarda çöllerde günlerini geçireceğin tur bisiketlerinde ne olur ne olmaz diye daha basit sistem olan V fren kullanılmasının tavsiye edilmesi.


    eğer size önermeyen kişiler, yukarıdaki 2 numaralı maddedeki nedeni ortaya koyup, siz tur yapacağınız için önermediler ise, bu bi nebze anlaşılabilir. gerçekten de günümüzün üstün teknolojili pahalı tur bisikletlerinde hidrolik disk fren kullanılmadığına şahit olabiliyoruz. çünkü bu bisikletleri alanlar gerçekten çöllere falan giriyolar, adam himalayalara falan çıkıyo düşün o kadar uzun süre medeniyetten uzak kalırsan, tabiki yanında hidrolik yağı, yağ değiştirme aparatı taşımak yerine bi yedek fren teli ile yedek pabuç taşımak işine gelir. bu yüzden de hidrolik disk kullanmaz. ama bu argüman tamamen uzun tur yapılacak bisikletler için geçerlidir.

    ama günümüzde hidrolik disk önermeyen insanlar genelde yukarıdaki 2 numaralı maddeye göre değil, 1 numaralı maddedeki klasik lafları söyleyerek önermezler. bu kişiler genelde hayatında hiç hidrolik disk kullanmamış kişilerdir. boş boş konuşurlar. yok hidroliğin yağı aktımı kalırmışsın, yok disk tamiri ile uğraşılmazmış. bu lafları söyleyenlerin hepsine kulak tıkayın. sizi temin ederim ki, piyasadaki çok ucuz bisikletlerde kullanılan çöp hidrolik disk mekanizmalarına sahip berbat bir bisiklet almadığınız sürece hidrolikte bir sıkıntı yaşamazsınız. tam tersine, hidrolik bakımı V fren bakımına göre çok daha az yapılır.

    hidrolik freni: "sorun yaşarsan yolda kalırsın" diye eleştirenlerin ne kadar boş konuştuklarını size şöyle anlatayım, benim bisikletinde deore fren var. deore ortalama bir frendir. deore'den sonra slx, xt, xtr gibi sistemler var daha. ama deore ortalama bir sistem olmasına rağmen, inanılmaz şartlarda bile dayandı, bozulmadı. başıma gelen bir olaya bakın, benim bagaj var arkada, bagajın da çengelli lastiği var. bagaj üzerindeki yükleri sabitlemek için kullandığım lastik. lastiğin iki ucunda çengel var. neyse bu lastik boşta kalmış, benim haberim yok, pedallıyorum.. lastiğin bi çengeli hidrolik frene giden kabloya takılmış. diğer ucu da jant teline takıldı. tabi bisiklet ilerliyor ya, jant döndüğü için lastik bi gerildi taaaaakkk diye bisiklet bi durdu, allahtan yavaş ilerliyordum, yoksa düşmüştüm. ne olduğunu şaşırdım. bi baktım çengel hidrolik yağının geçtiği kabloya takılı, ulan dedim kesin kablo kopmuştur. düşün yani biiskleti bir anda durduracak inanılmaz bir kuvvet bindi kabloya. neyse bi baktım, kablo yatağından çekilmiş ama kablonun ucundaki disk fren mekanizmasına bağlandığı yer çıkmamış. haşen öyle duruyor. düşün yani, o inanılmaz kuvvete rağmen kabloya da bişey olmadı, kablonun bağlandığı yer bile sökülmedi. yağ boşalmadı, hiçbir şey olmadı. ben daha ne diyim? o zamandan beri kullanıyorum bisikleti, hiçbir değişiklik yok. taş gibi. durum buyken, hayatında hiç hidrolik disk kullanmamış kişilerin: "bi bozulsa, bi yağı aksa kalırsın yokda" demelerini kendiniz yorumlayın. kaldı ki, hidrolik disk'i eleştiren V fren kullanıcıları kendileri yanlarında fren teli, yedek pabuç taşıyorlar mı? hayır. o zaman V fren bozulsa onlar da yolda kalırlar.

    haaa, hidrolik freni bozulan hiç mi yok? var. ama yukarıda da dediğim gibi, çok ucuz bisikletler alanlarda duydum sadece. o da çok nadir. onun dışında adam gibi bisiklet alıp da hidrolik mekanizmasından sorun yaşayan hiç duymadım.

    V frenden hidroliğe geçtikten sonra V freni taşa tutan birsürü kişi var. çünkü V frende daha sık aralıklarla pabuç değişimi oluyor. pabuçlar yavaş yavaş aşındıkça teli sıkmak gerekebiliyor. pabuç lastiğe temas ederse lastiği yiyor. hidrolikte ise yılda bir balata değiştirir (o da sık kullanımda yılda bir oluyo) başka da bi şey yapmazsın.

    ayrıca hidrolik demek konfor demektir. fren sıkmak çok daha rahattır, çok daha kolaydır. parmakların acımaz, hiç yorulmaz. gelecekte istisnasız tüm bisikletler hidrolik olacak. hatta yakın gelecekte de diyebiliriz. yol bisikletlerinde bile hidrolik disk fren kullananlar var artık, ve bu rakam artarak devam edecek. geçen gün bikeradar.com'un ingilizce bir söyleşi videosunu izledim. bisiklet inceleyicisi iki kişi bisiklet dünyasındaki gelişmeleri yorumluyolar. onlar da diyolar, kendileri artık yol bisikletine bile V yerine dihrolik tercih ediyolarmış. frenlemek çok daha kolay oluyor diyolar, V frende ellerin çok kasılıyo, el kasların çok zorlanıyo, ve el kasların zorlanınca sen de vücudunu sıkıyosun diyo adam. ileride tüm bisikletlerin hidrolik olacağını onlar da söylediker, ki bu zaten artık sıkça dillendirilen bir şey bisiklet dünyasında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 21 Haziran 2015; 12:32:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SqrT1903

    çocukluk yaşantımdan sonra ilk defa bisiklet almayı düşünüyorum. Sizden yardım istiyorum.

    Öncelikle fiyat şu aşamada benim için çok önemli 500TL maksimum 600TL yukarısına çıkamam ..

    Kullanım amacım şehir içi olarak düşünüyorum. Akşam canım sıkıldığında veya bir yere gitmek istediğimde yakın mesafeler bisiklet ile turlamak...
    belki de yakın mesafeli ama uzun yol diye adlandırılan rampalı yola sahip olan yerlere gitmek. Bursadan Mudanya gibi..

    dağ bisikleti ucuz oluyor o yüzden avantajlı ancak kullanım olarak uygun olmaz diye düşünüyorum özellikle çift amortisörlü..
    acaba tek amortisörlühttp://salcano.com/bisiklet.php?cesit=3&sira=51 bunun gibi bisiklet işimi ne ölçüde görür kullanım amacı nedir ? çift amortisörden farkı nedir ?

    veya

    yol bisikleti deniyorum sanırımhttp://www.salcano.com/bisiklet.php?cesit=4&sira=27 bu tarz bisiklet mi almalıyım.

    veya sizin hem model hem özellik açısından önereceğiniz bisikletler nelerdir ?

    not: en son ilkokul 5 e kadar sürmüştüm bisiklet , açıkcası şimdi korkmuyor değilim :P unuttum mu acaba :))


    Geçen yıl oğluma Salcano NG650 24" MD almıştım. Bisiklet kullanmaya çok hakim değil. Ben de yanında koşturmak yerine bisiklet almaya karar verdim.
    Pazartesi günü Salcano NG650 29"x21" MD aldım. Oğlumla her akşam 1 saat civarı site içinde turluyoruz. Şimdilik memnunum.
    Fiyat performans açısından oldukça tatminkar.




  • http://forum.donanimhaber.com/m_107416473/f_//tm.htm#107423950

    diğer konuda da benzer bir isteğe cevap verdim, bu bisikletleri önermiyorum. ben olsam bunun yerine ikinci el triban 3 bakarım.

    şöyle söyliyim, yol bisikleti mi almak istiyosunuz? bütmçeniz mi kısıtlı? tek alabileceğiniz bu bisiklet mi? o zaman almayın. ciddiyim. o bisiklet ile yol bisikleti zevki yaşamanız imkansız bence, o bisikleti kimsenin alıp kullanacağını sanmam. ama ikinci el bir triban 3 alsanız, bisiklet dünyasında birçok kişinin kullanıyor olduğu bir yol bisikletine sahip olursunuz. triban 3'ün gidonu, vites kolları bile normal yol bisikletlerinden farksız, kullanıp gayet memnun olan arkadaşlarım var, bildiğin yol bisikleti işte tek farkı ağır olması, bir onu düşünün bir de almayı düşündüğünüz bisikleti düşünün. triban 3'ün sıfırı 890TL iken ikinci eli çok daha uygun fiyata bulunabilir diye tahmin ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 29 Haziran 2015; 20:29:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Heîsenberg

    bende bisiklet almak istiyorum hem sapancada hemde istanbulda kullanmak için SALCANO NG650 düşünüyorum baya sevilen bir bisiklete benziyor ama fiyatlara baktığımda 600ede var 1000 lirayada var ne fark var bunlar arasında arkadaşlar
    birde eğer 2. el almaya karar verirsem 2. elde nelere dikkat etmem gerek
    birde 1.70 boyundayım kadro boyu olarak nasıl bir tercih yapmalıyım

    Aynı kadronun mekanik diski var hidrolik diski var onlar farklı fiyatlara neden oluyor. Bir de bazı satıcılar geçen senenin modellerini düşük fiyattan satıyor o yüzden makas açık oluyor.

    170 için M ya da L beden veya 15"-16" civarı kadro boyu yeterli gelir.
  • Merhaba,
    Bir kaç sorum olacakta bilenler yardımcı olursa sevinirim.
    bisikletteki kırmızı rengin üzerine direkt boya yapsam olur mu? Mavi düşünüyorum ama çocuk bisikleti olduğu için o ne renk isterse o olacak.
    olmaz ise neyle kazımalıyım kimyasal öneriniz var mı?
    kazırsam üzerine astar tarzı bişi atılıyor mu onu nereden alırım?
    Boya sprey boyamı daha iyi olur, yoksa metal boya alıp fırça ile mi?
    Bu işe girişmeden önce tavsiyeniz var mı?
    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deleted User

    Bu mesaj silindi.
    Merhaba arkadaşlar.

    Başlıktan da anlaşılacağı üzere konuyu açma amacım hem Salcano NG650'yi hem de genel olarak piyasada henüz pek bulunmayan 29" MTB'ler hakkında bilgi/tecrübe aktarımı yapmak. Bu konuyu açmak için bir kaç hafta bekledim tabi o sırada boş durmadım bisikletimle İstanbul'da 30-60 km'lik solo geziler yaptım ve yapmaktayım.

    Öncelikle bisikletin özelliklerini kendi sitesinde yazan şekliyle aktarayım :

    TİP : 29" MTB 21 VİTES
    KADRO : 6061 ALÜMİNYUM
    MAŞA : SUNTOUR XCT V3 MLO KİLİTLEMELİ (Sitede v3 yazıyor ama üstünde v4 takılı)
    ARKA VİTES : SHIMANO RD-TX35
    VİTES-FREN KOLU : SHIMANO ST-EF51 21 VİTES
    ARKA DİŞLİ : SHIMANO MF-TZ21
    FREN TAKIMI : TEKTRO NOVELLA MEKANİK DİSK
    GİDON BOĞAZI : ZOOM ALÜMİNYUM AHEAD
    TEKERLEK SETİ : SALCANO X-PROD1 8X4 ÖZEL ÖRÜM
    LASTİK : SALCANO SPORTY RACE XCM 29x2,1

    İlaveten:

    Ağırlık : 15,4 kg
    Kadro boyu: 21"




    Bunları yazdıktan sonra ilk izlenimlerii aktarayım. Bisikleti Saraçhane'deki Haşim İşcan Bisikleçiler Çarşısı'ndan aldım. Güzel bir Kayseri'li pazarlığıyla 630TL'den 560TL'ye indirdim. Orda tam ayar yaptırttım tabi bu bana bisikletle beraber verilen 2 tane ücretsiz bakım kuponundan birinin alınmasına mal oldu.


    İNCELEME

    # Fren
    Bisikletin ayarlarını yaptırdıktan sonra ilk işim frenlerini denemek oldu. Üstünde Tektro marka mekanik disk fren var. Diğer bisikletimde de Zoom marka mekanik disk fren var ondan daha kısa mesafede durduğunu söyleyebilirim. Frenleri denerken şunu fark ettim ; maşa kilitli olduğu zaman sert frenlerde çok çabuk arka teker kalkıyor ve bisiklet ön tekere biniyor. Maşa açık olduğu zaman normal bir frenleme yapmış oluyorum. Bisikletin fren sisteminden memnunum hiç bir sıkıntım olmadı şuana kadar İnşallah ileride de sorun yaşamam.

    # Vites
    Bisikletin üstünde St-ef sistem var. Vites geçişleri seri ve düzgün. Tırmanıştayken bile vites geçişi yapabiliyorsunuz. Sessiz bir şekilde çalışıyor. Yalnız şunu belirteyim ilk ayarlama yapan kişi ön arttırıcıyı tam ayarlayamamış ve 2.dişliden ilk dişliye geçerken biraz bekleyip geçiyordu onu eve geldiğimde kendim ayarladım şimdi hiç bir sıkıntı yok.

    # Maşa
    Sitesinde Suntour V3 olarak geçiyor ama aslında üstünde Suntour V4 takılı. Maşa bisiklette süs olarak durmuyor bunu söylemek istiyorum. Kilitli ve kilitsiz hali açık bir şekilde anlaşılıyor.

    # Lastik/Jant
    Kadro 29" olmasına rağmen lastikleri 28"dir. Yine de büyük. .


    # 29" Kadro
    Üstündeki parçalar yukarıda söylediklerim gibi şimdi gelelim 29" kadroya. İlk kullandığımda manevra konusunda sıkıntılar yaşadım ama şimdi ilk kullanışıma göre daha iyiyim. Büyük kadronun bence en güzel özelliği engelleri kolay aşabilmesi. Mesela bazı kaldırımlara veya yüksek yerlere hiç ön kaldırmaya çalışmadan dümdüz sürerek çıkıyorum. Merdivenlerden inerken (en fazla 5 basamak) bisikletten inmeden merdivenden iniyorum. Yani kısaca büyük kadroyu şöyle özetleyebilirim manevra yönünden zayıf , engelleri geçme yönünden güçlü. Diğer araçlara da bakılırsa arazi araçlarında veya motorlarında da tekerleklerin iri ve büyük olduğunu göreceksiniz. Bunun nedeni teker her çukurun dibine girmiyor yüzeysel olarak geçiyor ve daha az sarsıntı daha iyi bir yol tutuşu sunuyor. Ayrıca lastikler 28" olduğundan düz yolda daha az pedal çevirerek daha hızlı gidebiliyorum. -Bu arada boyum 1,88cm.-

    Şimdilik aklıma bunlar geldi. İlerleyen zamanlarda daha fazla detay veririm.


    Forumda konularda dolaşırken benim yazılardan çok fotoğraflar ilgimi çeker. Sizin de belki böyledir :) Sizinle bir kaç fotoğrafımı daha paylaşmak isterim. Buyrun :

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Ee ne de olsa o bir MTB :)

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS



    Gezilerimden çektiğim bir kaç resim.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Spd, arka bagaj ve heybe ile görüntüsü,

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS


    Umarım beğenirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aizanoi -- 1 Haziran 2014; 15:37:24 >




  • Güle güle kullan arkadaşım, yalnız bir noktayı açıklıyım 29 jant diye bir olay yok 29er 'lerde de 28 jant kullanılır fakat tek değişikliği diğer ince yol jantlarına göre daha geniş arazi tipi lastik takmaya imkan veren geniş jant açıklığı kullanılmasıdır.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.