Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (130. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
18.548
Cevap
202
Favori
1.864.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
15. Sırada  bugün en iyi #10
Sayfa: önceki 128129130131132
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 26.4.2024)
Giriş
Mesaj
  • K9K dci motorlu aracıma 30 bin bakımında syntium 3000 5w-40 aldığım yağdan şu anda çok memnunum.Özellikle motor sesi azaldı ve aracın eski performansı geri geldi
    Nedense benim aracıma edge turbo dizel uymadı.Vw araçlara daha uygun bir yağ herhalde
    Motor yağı tercihimde forumun katkısı çok.En azından bir farkındalık sağlıyor.Motor yağınında önemli bir unsur olduğunun farkına varıyor insan.

    Forumdan ve kendi araştırmalarımın sonucu dizel aracıma

    Viskozite indeksi yüksek ( sıcak bir ilde olduğum için)

    TBN değeri yüksek ( aracım dizel olduğu için)

    Api sm-cf standardı ( sm nin sl ye göre oksidasyon direnci ve performansı daha iyiymiş)

    motor yağı tercihimdir.

    Bunun dışında Mobil1 0-40 gibi kaliteli bir yağın taşıdığı onaylar benim aldığım motor yağında aynen mevcut.Yani alınan onaylarda referans olabilir.
    Motor yağı hakkında daha önce bilgim olmadığı için en pahalı en iyi mantığıyla yaklaşmıştım.

    Benim görüşüm küçük hacimli motorları zor şartlarda çok zorluyoruz.Bazı ülkelerdeki gibi 3 bin motorlu bir aracı 50 km hızda kullanmıyoruz.

    Motor yağını sentetik,önerilen km ve kullanım şartlarınıza göre değişim periyodunu belirleyin

    Motor yağını erken değiştirmek motor temizliği açısından da önemlidir.Bunun dışında filtrelerede dikkat etmek gerekiyor.Özellikle yağ konusunda servisin her söylediğine güvenmeyin kendinizde araştırın



    Motor yağı diye bir şeyi bilmeyen insanlar var.
    Bayan arkadaşımın, fiesta dizel aracının motor yağına kontrol amacyla baktığımda hiç yağ kalmadığını gördüm.Araç yağsızlıktan kurum bağlamış.2 senedir falan yağ hiç değiştirilmemiş ve değiştirileceğinide bilmiyor.
    Burası beyin fırtınası yapılan bir yer.Tabi herkes görüşünü seviyeli bir şekilde belirtirse forumda kalite artar.
    Motor yağına dikkat eden ve motor yağı forumuna giren birisinin yağını geç değiştireceğinide düşünmüyorum




  • quote:

    Api sm-cf standardı ( sm nin sl ye göre oksidasyon direnci ve performansı daha iyiymiş)


    standartların daha detaylı açıklamalarını linke bakarak görebilirsiniz. Son hali ''SN'' oldu .

    http://www.oilspecifications.org/api_eolcs.php
  • @vezir üstadım,az önce gezinirken castrol edge sitesin de edge turbo diesel 5/30 yağın olmadığını gördüm,normalde var biliyordum yanılıyormuyum.Mobil 5/30 tam sentetik yağa geçsem sıkıntı olur mu?Mobil de hangi ürünü tavsiye edersiniz.
    Bir de ricam şu ürünlerde ki açıklamaları değerlendirebilirmisiniz.Saygılarımla...
    Edge turbo dizel 0/30
    Yoğunluk @15 C, gr/cm
    3: 0.838
    Viskozite @ -35
    0
    C, cP : 5800
    Viskozite @ 40
    0
    C, cSt : 72.0
    Viskozite @ 100
    0
    C, cSt : 12.2
    Viskozite İndeksi : 167
    Parlama Noktası,
    0
    C : 212
    Akma Noktası,
    0
    C : -54
    Toplam Baz Numarası, mg KOH/g : 10.3

    edge turbo diesel 5/40

    Yoğunluk @15 C, gr/cm
    3
    : 0.85
    Viskozite @ -30
    0
    C, cP : 6200
    Viskozite @ 40
    0
    C, cSt : 85.0
    Viskozite @ 100
    0
    C, cSt : 14.3
    Viskozite İndeksi : 178
    Parlama Noktası,
    0
    C : 215
    Akma Noktası,
    0
    C : -36
    Toplam Baz Numarası, mg KOH/g : 10.3




  • sayın ottoman Mobil yağlarında MOBIL 1 serisi tam sentetiktir. Bunlardan size uyan birini seçebilirsiniz. Dar aralıklı olanları tercih edin eğer eksiltme yok ise
    castrol için ise edge serisi MOBİL1 sınıfının karşılığı sayılır.

    5w40 olan 100 derecedeki vikositesi biraz daha kalın olduğu görülüyor . Araç orta yaş ise daha iyi olabilir ama sıfır veya genç araçlar için 0w30 edge yakıt tasarrufu yaptıracaktır araç daha seri olacaktır. TBN karşılıkları aynı görünüyor 10.3 , yani birbirine yakın yağlar ama 0w30 tam bir kış yağı performansı, diğer yağların yaz performansı gibi neredeyse
  • Teşekkürler üstad,araç yazın İzmir de kullanıldığı için 0/30 konusunda çekincelerim var.Kışın bulunduğum ilde hava sıcaklıkları normalde -15/20 aralığında olur oda çok nadir, genelde -5/15 aralığında gider.Bu sıcaklıklarda araç kısa mesafelerde kullanılıyor.Yazdan dolayı 0/30 temkinli yaklaşıyorum,siz ne dersiniz?
  • Sayın vezir mobil sitesinde araca delvak5/40 öneriliyor garibime gitti.Benim bildiğim bu yağ ağır hizmet sınıfına giriyor.

    Bir de Mobil 1 ESP Formula 5W-30 bu yağı incelerken buldum ama bu yağda benzinli dizel ayrımı yok.
  • eğer aracınızda bir problem yok ve araç motoru aşınmamışsa 0w30 yağı ege bölgesinde bir problem çıkarmayacaktır. Tam sentetik yağların bukarlaşma yüzdeleri yarı sentetiklere göre daha düşüktür. Bu nedenle örneğin 10w40 kullnana bir araç 0w30 yağ kullandığında yağ eksiltmesi yönünden eğer aracın motorunda aşınma yoksa çok az fark olabilcektir. Belki hiç fark olmayabilirde.

    Ben şahsen 0w30 yağı kullanılarak aracın motorunun da bir profilini görmenin faydası olabilceğini düşünüyorum. En azından tahmin etmek yerine gerçekten eksiltme var ise hangi noktadan ince yağda bu eksiltmenin arttığının tespiti de aracınızın durumunu gösteren bir parametre olarak alınacaktır.

    özetle tam sentetik 0w30 eksilten bir araçta araç artık sıfır motor gibidir diyemeyiz .eksiltmenin miktarı da çok önemli bir mevzudur onu da atlamayalım.


    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Teşekkürler üstad,araç yazın İzmir de kullanıldığı için 0/30 konusunda çekincelerim var.Kışın bulunduğum ilde hava sıcaklıkları normalde -15/20 aralığında olur oda çok nadir, genelde -5/15 aralığında gider.Bu sıcaklıklarda araç kısa mesafelerde kullanılıyor.Yazdan dolayı 0/30 temkinli yaklaşıyorum,siz ne dersiniz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 31 Mayıs 2011; 13:30:29 >




  • ağır hizmet sınıfı yağlar problemi olamayan normal binek araçlarda kullnılmamlıdır. Ama kronik bir problem var ve diğer seçeneklerimizle sonuç alamıyorsak rektifiye öncesi bu tür sınıflarla bir çözüm arayışı olabilir .Yani araç klavuzlarında yazmaz çünkü garanti dışı kapsamına girer. Ama hasar var ve ameliyat kaçınılmaz ise alternatif yöntemler kullanmak da bir ARA çözüm olabilir .ANcak onun da sınırları vardır
    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Sayın vezir mobil sitesinde araca delvak5/40 öneriliyor garibime gitti.Benim bildiğim bu yağ ağır hizmet sınıfına giriyor.

    Bir de Mobil 1 ESP Formula 5W-30 bu yağı incelerken buldum ama bu yağda benzinli dizel ayrımı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    eğer aracınızda bir problem yok ve araç motoru aşınmamışsa 0w30 yağı ege bölgesinde bir problem çıkarmayacaktır. Tam sentetik yağların bukarlaşma yüzdeleri yarı sentetiklere göre daha düşüktür. Bu nedenle örneğin 10w40 kullnana bir araç 0w30 yağ kullandığında yağ eksiltmesi yönünden eğer aracın motorunda aşınma yoksa çok az fark olabilcektir. Belki hiç fark olmayabilirde.

    Ben şahsen 0w30 yağı kullanılarak aracın motorunun da bir profilini görmenin faydası olabilceğini düşünüyorum. En azından tahmin etmek yerine gerçekten eksiltme var ise hangi noktadan ince yağda bu eksiltmenin arttığının tespiti de aracınızın durumunu gösteren bir parametre olarak alınacaktır.

    özetle tam sentetik 0w30 eksilten bir araçta araç artık sıfır motor gibidir diyemeyiz .eksiltmenin miktarı da çok önemli bir mevzudur onu da atlamayalım.


    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Teşekkürler üstad,araç yazın İzmir de kullanıldığı için 0/30 konusunda çekincelerim var.Kışın bulunduğum ilde hava sıcaklıkları normalde -15/20 aralığında olur oda çok nadir, genelde -5/15 aralığında gider.Bu sıcaklıklarda araç kısa mesafelerde kullanılıyor.Yazdan dolayı 0/30 temkinli yaklaşıyorum,siz ne dersiniz?






    O zaman bu bakımda üstad ya mobil 1 serisi 0/30 ya da edge turbo dizel 0/30 ile bakımı yapacağım,inşallah sıkıntı olmaz araç 60 bin km. de bakıma da 65 bin km de falan sokarım muhtemelen.İlgilendiğin için çok teşekkürler.Ama edge turbo diesel 5/30 neden artık yok anlamış değilim.




  • Kontrolu Elden birakmazsaniz bir problem olmayacaktir, periodik olarak Yağ cubugu kontrollerini yapiniz
  • Vezir bey link e baktım.Sanırım SN ile gf-5 aynı standart SM de gf-4 oluyor.

    Sentatik bazyağ grupları ile bu standartların alakası varmı acaba ?



    gf-4 ile gf-5 arasındaki fark ile ilgili bir video

    http://sas-origin.onstreammedia.com/origin/lubrizol/100Media/2010Media/100917SpiderDiagram/pages/100917SpiderDiagram.html
  • gf-5 en üst standart olarak yayınlandı ,siz de çok güzel bir video koymuşsunuz aradaki farkları anlatan , daha detaylı olarak videoda da belirtilen
    http://www.gf-5.com/ sitesinden bu yeni SN standart yağları hakkında bilgi alabilirsiniz. Unutmayınız araç katalogunda belirtilmeyen üst sınıf standart yağlarını kullnılması uygun olmayabilir. YAni SN> SM>SL şeklinde giden bir yapı var .Bundan sonraki harf çok büyük bir ihtimal ile ''SO'' olacaktır

    sizin katalogta SM yazarsa hem SM standartını hemde bir altını kullanmanızda bir sakınca olmaz. Ama SN standartları daha siz aracı aldığınızda çıkmadığı için yağıj içindeki bileşenlerin araç içindekilerle etkileşimleri test edilmemmiş veya sakıncası olan bir nokta olabilir. Bu ndenle SL standartı katalogta yazan araca ,SM standartı oln yağ kullnayım mı diye bana bir soru gelirse ''HAyır veya risk olabilir ''diyorum. işin özü budur. Yağ dünyasındaki ilerlemeler motor ve yakıt standartları ile birlikte olmaktadır. Dolayısı ile en son çıkan yağ size uyacak anlamına gelmez. İşin püf noktası burasıdır.

    http://www.gf-5.com/

    bir küçük ince ayrıntı daha var madem detaya girdik onu da belirtmek gerekiyor onun için linkteki yuvarlak damgalara dikkatlice bakınız. Aralarında bir fark var birisinde ''RESOURCE CONSERVING'' yazmaktadır. Bunların arasındaki fark da linkte yazıyor. Artık aldığınız yağ bidonlarına daha dikkatli bakarsınız

    http://www.gf-5.com/uploads/File/API%20SN%20Discussion.pdf


    quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note


    Vezir bey link e baktım.Sanırım SN ile gf-5 aynı standart SM de gf-4 oluyor.

    Sentatik bazyağ grupları ile bu standartların alakası varmı acaba ?



    gf-4 ile gf-5 arasındaki fark ile ilgili bir video

    http://sas-origin.onstreammedia.com/origin/lubrizol/100Media/2010Media/100917SpiderDiagram/pages/100917SpiderDiagram.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 31 Mayıs 2011; 16:48:05 >




  • özetle GF5 standartı ABD ve avrupada yaygınlaşan E85 etanol kullnımınından kaynaklanan sorunların giderilmesi için geliştirilmiş ve sistemdeki su , beyaz sludge gibi istenmeyen şeylerin PCV valve ve diğer aksamlarda birikerek problem yaratmasının önüne geçmek için uygun olduğu ifade edilmektedir. Biziilgilendirecek kısmı ülkemizde yoğun olarak kullnılan LPG de de benser şekilde yüksek su ve diğer problemlerin giderilmesi için kullnılıp kullnılmayacağının ayrıca tartışılması gerekir. Evet LPG temiz yakıttır ama her yakıtın artı ve eksi yönleri söz konusudur LPG de ise yüksek oranlı yanma sonrasında su ve buharı oluştuğu için bunun motorda yansımaları uzun zaman içinde oluşmaktadır. Belki bu tür yağ standartları ile bu problemlerin üstesinden katkılar kullanmadan çözüm bulmak mümkün olabilirama öncelikle bir çözüe gitmeden olayın tüm noktalarının incelenmesi gereklidir.

    http://lubrizol.tridenthei.s3.amazonaws.com/Presentation.v7.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    özetle GF5 standartı ABD ve avrupada yaygınlaşan E85 etanol kullnımınından kaynaklanan sorunların giderilmesi için geliştirilmiş ve sistemdeki su , beyaz sludge gibi istenmeyen şeylerin PCV valve ve diğer aksamlarda birikerek problem yaratmasının önüne geçmek için uygun olduğu ifade edilmektedir. Biziilgilendirecek kısmı ülkemizde yoğun olarak kullnılan LPG de de benser şekilde yüksek su ve diğer problemlerin giderilmesi için kullnılıp kullnılmayacağının ayrıca tartışılması gerekir. Evet LPG temiz yakıttır ama her yakıtın artı ve eksi yönleri söz konusudur LPG de ise yüksek oranlı yanma sonrasında su ve buharı oluştuğu için bunun motorda yansımaları uzun zaman içinde oluşmaktadır. Belki bu tür yağ standartları ile bu problemlerin üstesinden katkılar kullanmadan çözüm bulmak mümkün olabilirama öncelikle bir çözüe gitmeden olayın tüm noktalarının incelenmesi gereklidir.

    http://lubrizol.tridenthei.s3.amazonaws.com/Presentation.v7.html


    Syn Vezir değerli bilgiler için teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Kontrolu Elden birakmazsaniz bir problem olmayacaktir, periodik olarak Yağ cubugu kontrollerini yapiniz




    teşekkürler üstad
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Motor yağına dikkat eden ve motor yağı forumuna giren birisinin yağını geç değiştireceğinide düşünmüyorum





    sayın 07 note yazınızı sonradan gördüm burda geç değiştirmeden kasıt ne onu irdelemek lazım

    1.eşimin puntosunu 20 binde bir çağırıyor servis 20 binde gitmek geç mi?
    2. avrupada 40-55 bin arasında değişen değişim aralıklarında kaç binde gitmek geç(bunların içinde küçük hacimli motorlarda var)
    3. bazı hususların servis politikası olduğundan kimse neden bahsetmiyor. avrupa yollarıyla türkiye yolları bir mi diyenler kaç kere avrupaya çıktı? biz sitabilize yoldamı kullanıyoruz?
    4.aracım 270 binde 1yılda 25 bindebir yağ değiştiririm yıllardır sorunum yok motora tornavida değmedi
    5.kendini uzman dedirtenprofil resmi aslında ruh halini anlatan ama intrcooler un çalışma prensibini anlat desem hı diyecek adamlarla muhatap olmam.
    6. insanlara işlerine gelmediği için çok doğruları söylemeyen kişilere uslubum çok kibar olmaz.(sayın note la alakası yok )
    7.lütfen sizlede bu polemiği yaşamayalım
    8.aracımın servis ışığı 10 bindebir yanıyor 07 note 1 yaş üstü 12.500 de 4 yaş üstü 15 binde yanıyor ve motor virgülüne kadar aynı sebep ne?

    sayın note lütfen 1,2,8 maddeleri cevaplarsanız sevinirim. ve geç değiştirmekten kasıt ne. avrupada 1.6 hacimli insignia neden 55 binde çağrılıyor. BEN 55 BİNDE SERVİSE GİDELİM DEMİYORUM.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 1 Haziran 2011; 19:20:59 >




  • kusura bakmayın iki defa yazmışım bu mesajı kaldırdım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 1 Haziran 2011; 19:27:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    kusura bakmayın iki defa yazmışım bu mesajı kaldırdım



    kıraldan çok kıralcı vardir sanal alem böyle biraz yazdıklarınızın hepsini okudum cevaplarıda ... haklı oldugunuzuda biliyorlar.... ne yazikki çok zor bir işe kalkiştiniz ,sizi de anlıyorum lakin bu koca otomotiv dünyasında devedeki tüyden öteye gitmez çarklar kurulmuş biz çoktan ögütülmüşüz derdimiz yagı 5 demi 15 demi degiştirsek
  • Sn foberti bende anlatmaya çalıştığım buydu herkes biliyor haklı olduğumu ama bir kısmının işine gelmiyor bir kısmıda yıllardır formda yazıştığı arkadaşını desteklemek için ona haklısın diyor. Ben sevis müdürlüğü yaparken oğrucu davutluğu bırakmayıp avrupada yağ değişim aralığı neden tr ye göre 3kata varan farklılıklar olduğunu araştırmaya çalışırken(1-1.5 katını anlarsın ) bölge müdürlerleri vs lerden sesini fazla çıkarma irdeleme bu konuyu diyen insanların baskısına maruz kaldım. Büyük yağ firmalarına mail attım tr de sizin koyduğunuz yağı 10 binde servis değiştirmek istiyor aynı yağı falanca ülke 30 binde değiştiriyor dedim ülkenizdeki servislerin politikası şeklinde cevap aldım. Yeni passatı almanya 40 binde çağırıyor neden bizimkiler 15 de. Yinede birilerinin durumu kavraması güzel.amacım insanların kandırılmaması yoksa cepten çıkan benim param değil saygılar
  • Serkan bey yazdıklarınızdan hiç bir ticari kaygı olmadan salt bilgilendirme yaptığınız çok açık bu güzel bilgilere göre zihinlerde alışılmış şeyleri değiştirmek lazım gerçekten. Ben yıl olayını zaten aştım 1.5 yılda bir yağ değişimi yapıyorum zaten 10.000 olayınında hava olduğu ortaya çıktı . Herkesin özgür iradesinde artık
  • 
Sayfa: önceki 128129130131132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.