senseymensey
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(26.10.2012 00:26:27)
baden
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(26.10.2012 02:31:32)
Yaris hybrid ve (Amerikan versiyonu PriusC) henüz toyota'nın bu özelliklere sahip ilk üretimi olduğundan pil ömrü İÇİN normal priuslarları örnek olarak almamız gerekiyor.
Amerika ve Kanada'da bazı şehirlerde priuslar taksi olarak kullanılıyormuş. 1 milyon km yapmış ve 700.000 km de bataryası değişmiş prius varmış.http://bc.ctvnews.ca/hybrids-prove-very-reliable-1.599754
Bu çok uç bir örnek tabi ama bir fikir verebilir.
Genel olarak Amerika'da farklı eyaletlerde 8yıl/100bin mil ve 10yıl/150bin mil garanti süreleri veriliyormuş. Ki internetteki örnekler çok daha yüksek kilometrelerde sorunsuz araçlar olduğunu gösteriyor.
Genelleme yapmak gerekirse ortalama tahminle adam gibi kullanılırsa 8+ yıl ve 150bin+ km sorunsuz kullanım mümkün gibi.
Yaris de kullanılan bataryaların priustakilerden çok daha küçük olduğunu da gözününe alırsanız batarya değişiminin 1000 - 1500 dolar içinde bir rakam olması muhtemel. Ancak bu günden 8+ sene sonrası için gelişen teknoloji ile çok daha ucuz ve güvenilir orjinal yada yan sanayi bataryaların bulunabilir olması da olasılık dahilinde.
Bu arada nikel metal hidrat bataryalar %100 geri dönüştürülebildiği için çevre kirliliğine neden olmuyor(muş).
baden
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(26.10.2012 02:51:31)
Linkteki "JerryJ" nickli kullanıcının mesajı (son mesaj)
Batarya problemleri ile ilgili korku hikayelerini sadece Prius sahibi olmayanlardan duyduğunu söylüyor.
Eski model otomatik vites bir aracın vites arızası vermesinden çok daha düşükmüş priusun batarya sorunu çıkartması.
2001-2003 arası 1. nesillerin bataryaları ile 2004 sonrası çıkan 2. nesiller arasında çok fark varmış. Sorun olan priuslar 1. nesillerden miş.
2001-2003 priuslar 200 - 300bin mil'de ve hala yarıdan fazlasında orjinal bataryasının olduğunu idda etmiş. (yahoo Prius grouplarını kaynak göstermiş)
Korkacak birşey olmadığını ve servis masraflarının da diğer araçlardakinden daha ekonomik olduğunu söylemiş.
Adamın 2004 priusu varmış bu arada.
---
Kötü hikayeler yanında iyi daha çok hikaye vardır ama genelde forumlara problemler yazıldığından araştırırken kötü hikayeli içerikleri öne çıkıyor.
Araç sonuçta insan yapısı ve bir ömrü olacak. Bence bu işlere kafa takmaktansa keyfini sürmeli :)
oricin
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(26.10.2012 11:51:10)
quote:
Orijinalden alıntı: baden Yaris hybrid ve (Amerikan versiyonu PriusC) henüz toyota'nın bu özelliklere sahip ilk üretimi olduğundan pil ömrü İÇİN normal priuslarları örnek olarak almamız gerekiyor. Amerika ve Kanada'da bazı şehirlerde priuslar taksi olarak kullanılıyormuş. 1 milyon km yapmış ve 700.000 km de bataryası değişmiş prius varmış.http://bc.ctvnews.ca/hybrids-prove-very-reliable-1.599754 Bu çok uç bir örnek tabi ama bir fikir verebilir. Genel olarak Amerika'da farklı eyaletlerde 8yıl/100bin mil ve 10yıl/150bin mil garanti süreleri veriliyormuş. Ki internetteki örnekler çok daha yüksek kilometrelerde sorunsuz araçlar olduğunu gösteriyor. Genelleme yapmak gerekirse ortalama tahminle adam gibi kullanılırsa 8+ yıl ve 150bin+ km sorunsuz kullanım mümkün gibi. Yaris de kullanılan bataryaların priustakilerden çok daha küçük olduğunu da gözününe alırsanız batarya değişiminin 1000 - 1500 dolar içinde bir rakam olması muhtemel. Ancak bu günden 8+ sene sonrası için gelişen teknoloji ile çok daha ucuz ve güvenilir orjinal yada yan sanayi bataryaların bulunabilir olması da olasılık dahilinde. Bu arada nikel metal hidrat bataryalar %100 geri dönüştürülebildiği için çevre kirliliğine neden olmuyor(muş). |
Pille ilgili geri dönüşler ve yorumlar olumlu gibi.
bulentcandan
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(31.10.2012 23:07:45)
Şu aralar; Toyota Yaris Hybrid ve başka bir kaç marka/model otomobilleri araştırıyorum ve almayı düşünüyorum. Önceliklerim; araçtaki yeterli güvenlik unsurları (aktif ve pasif güvenlik sistemleri, yol tutuş, EuroNcap, vs.), otomatik şanzıman, düşük yıllık giderler, otomobili beğenme... şeklinde sıralanıyor.
Aşağıdaki linkte yıllara göre maliyet hesabı tablosu yaptım fakat formülasyonda hata olabilir. Örneğin;
1. Yıllara göre masraflar sütünündaki formülasyonda, toplam yıllık giderlere yıldan yıla hem zam oranı ekleniyor hem de bir sonraki yıl satırına faiz oranı kadar tutar eklenerek kümülatif maliyet yazılıyor fakat formulasyonun doğru olup olmadığını iktisatçı,matematikçi veya ekonometri bölümü bir arkadaş kontrol ederse veya excel tablosunda değişiklik yapmak isteyen olursa sevinirim.
2. Yıllara göre masraflar sütünündaki formülasyonda, şimdiki vergi sistemine göre aracın yaşı arttıkça vergisinin düşeceğinin hesabı yapılamamıştır.
3. Akaryakıta yapılan zam oranı ve yıllık faiz oranını tek kalemde alınmıştır.
4. Toyota Yaris Hybrid'in düşük bakım masraflarını göz önüne alamadım çünkü ne kadar yıllık bakım masrafı var bilmiyorum
Skydrive içinde web excel ile yapılmış dosyadır. Yaptığınız değişiklikleri herkesin görebilmesi için sanırım aynı linki mesajlarınızda paylaşmanız gerekmektedir.
Maliyet hesaplama link
oricin
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(2.11.2012 00:14:32)
quote:
Orijinalden alıntı: bulentcandan Şu aralar; Toyota Yaris Hybrid ve başka bir kaç marka/model otomobilleri araştırıyorum ve almayı düşünüyorum. Önceliklerim; araçtaki yeterli güvenlik unsurları (aktif ve pasif güvenlik sistemleri, yol tutuş, EuroNcap, vs.), otomatik şanzıman, düşük yıllık giderler, otomobili beğenme... şeklinde sıralanıyor. Aşağıdaki linkte yıllara göre maliyet hesabı tablosu yaptım fakat formülasyonda hata olabilir. Örneğin; 1. Yıllara göre masraflar sütünündaki formülasyonda, toplam yıllık giderlere yıldan yıla hem zam oranı ekleniyor hem de bir sonraki yıl satırına faiz oranı kadar tutar eklenerek kümülatif maliyet yazılıyor fakat formulasyonun doğru olup olmadığını iktisatçı,matematikçi veya ekonometri bölümü bir arkadaş kontrol ederse veya excel tablosunda değişiklik yapmak isteyen olursa sevinirim. 2. Yıllara göre masraflar sütünündaki formülasyonda, şimdiki vergi sistemine göre aracın yaşı arttıkça vergisinin düşeceğinin hesabı yapılamamıştır. 3. Akaryakıta yapılan zam oranı ve yıllık faiz oranını tek kalemde alınmıştır. 4. Toyota Yaris Hybrid'in düşük bakım masraflarını göz önüne alamadım çünkü ne kadar yıllık bakım masrafı var bilmiyorum Skydrive içinde web excel ile yapılmış dosyadır. Yaptığınız değişiklikleri herkesin görebilmesi için sanırım aynı linki mesajlarınızda paylaşmanız gerekmektedir. Maliyet hesaplama link |
Bakım masrafı çok fazla da düşmeyecektir.
jvcjvc
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(2.11.2012 01:08:17)
İstanbul anadolu yakasinda hangi toyota plazalarda var bilen var mi?
bilgisatan
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(5.11.2012 08:40:02)
Aracı dün büyük umutlarla Auto Showda inceledim ancak beklentilerimi karşılamadı. Özellikle iç tasarım ve bagaj hayal kırıklığı yarattı. Hele bir kol dayama yapmışlar komik ötesi. 50 bin tl. istedikleri araca insan biraz daha özenir. Tamam yakıt olarak çok iyi ancak iç tasarım çok başarısız geldi bana. Auiris hibrit göremedim. Umarım daha iyi seçneklerle hibrit daha fazla modelle yayılır. Alan arkadaşlara hayırlı uğurlu olsun. Slmlar.
oricin
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(6.11.2012 01:19:31)
quote:
Orijinalden alıntı: bilgisatan Aracı dün büyük umutlarla Auto Showda inceledim ancak beklentilerimi karşılamadı. Özellikle iç tasarım ve bagaj hayal kırıklığı yarattı. Hele bir kol dayama yapmışlar komik ötesi. 50 bin tl. istedikleri araca insan biraz daha özenir. Tamam yakıt olarak çok iyi ancak iç tasarım çok başarısız geldi bana. Auiris hibrit göremedim. Umarım daha iyi seçneklerle hibrit daha fazla modelle yayılır. Alan arkadaşlara hayırlı uğurlu olsun. Slmlar. |
Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. Evet, Auris Hybrid henüz çıkmadı.
19can84
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(6.11.2012 05:48:20)
quote:
Orijinalden alıntı: bulentcandan Şu aralar; Toyota Yaris Hybrid ve başka bir kaç marka/model otomobilleri araştırıyorum ve almayı düşünüyorum. Önceliklerim; araçtaki yeterli güvenlik unsurları (aktif ve pasif güvenlik sistemleri, yol tutuş, EuroNcap, vs.), otomatik şanzıman, düşük yıllık giderler, otomobili beğenme... şeklinde sıralanıyor. Aşağıdaki linkte yıllara göre maliyet hesabı tablosu yaptım fakat formülasyonda hata olabilir. Örneğin; 1. Yıllara göre masraflar sütünündaki formülasyonda, toplam yıllık giderlere yıldan yıla hem zam oranı ekleniyor hem de bir sonraki yıl satırına faiz oranı kadar tutar eklenerek kümülatif maliyet yazılıyor fakat formulasyonun doğru olup olmadığını iktisatçı,matematikçi veya ekonometri bölümü bir arkadaş kontrol ederse veya excel tablosunda değişiklik yapmak isteyen olursa sevinirim. 2. Yıllara göre masraflar sütünündaki formülasyonda, şimdiki vergi sistemine göre aracın yaşı arttıkça vergisinin düşeceğinin hesabı yapılamamıştır. 3. Akaryakıta yapılan zam oranı ve yıllık faiz oranını tek kalemde alınmıştır. 4. Toyota Yaris Hybrid'in düşük bakım masraflarını göz önüne alamadım çünkü ne kadar yıllık bakım masrafı var bilmiyorum Skydrive içinde web excel ile yapılmış dosyadır. Yaptığınız değişiklikleri herkesin görebilmesi için sanırım aynı linki mesajlarınızda paylaşmanız gerekmektedir. Maliyet hesaplama link |
Siz sanırım hiç zam gelmeyeceğini varsayarak sadece kümülatif şekilde bileşik faizlendirerek bir hesap yapmışsınız. Sadece kümülatif bileşik faiz hesabı için: yıllık ödeme*(((1+i)^n)-1)/i formülünü kullanabilirsiniz. ( i faiz oranı, n dönem sayısı).
Fakat her sene masraflara zam gelecektir. Örneğin;
1. seneki 4000 tl masrafın 10. yıl sonundaki değeri 4000*1.1^10 olacak,
2. yıl yaptığınız masraflar (%10 zam geleceği için) 4400 tl olacak, onun 10. yıl sonundaki değeri 4400*10^9,
3. yıl ki 4840+1,1^8 olacak.
Kısaca 10. yıl sonundaki toplam (4000*1.1^10)*10 olacak.
Fakat zam oranları ile faiz oranları birbirinden farklı olursa, ki öyle olacaktır (esasında zaten öyle olmasaydı bu hesaplarla uğraşmanın da bir anlamı olmazdı , bakkal hesabı yapmak en doğru sonucu verirdi), bu hesap da bu şekliyle doğru sonuç vermez. Ayrıca gelecek dönemlerde faiz oranları ne olacak, zamlar ne olacak bilmek mümkün değildir.
Benim size tavsiyem eğer kredi kullanacaksanız aylık kredi taksiti de dahil olmak üzere vergi, sigorta,kasko, yakıt, bakım vs tüm masrafları aylık olarak hesaplayın.
Sonrasında {[(1+ yıllık mevduat faizi)/(1+ yıllıkenflasyon)]-1}/12 şeklinde aylık reel faizi bulun. (İlerki dönemlerde enflasyon yükselirse tüm masraflara çok zam gelmiş demektir, fakat mevduat faizi de enflasyona göre yükseleceği için ikisinin birbirine oranındaki dalgalanma çok az olacaktır . Bu sayede yukarıdaki bahsettiğim gelecekteki belirsizlikleri büyük oranda bertaraf etmiş olursunuz.)
Sonrasında aracı almak için peşin verdiğiniz parayı bulduğunuz reel faiz oranı ile faizlendirin.
Aylık ödemelerinizi de yine aynı oranı kullanarak; aylık ödeme*(((1+i)^n)-1))/i formülüyle hesaplayıp ikisinin toplamını alın.
Yani araba almayıp arabanın parasını ilk andan itibaren bankaya yatırsaydınız, aylık yapacağınız masrafları da aydan aya bankaya yatırsaydınız, kullanım periyodu sonunda bankada birikmiş olacak olan paranın bugünkü değerini bulmuş olursunuz.
BU arada MTV göz ardı edilebilir, zaten 3. yıldan sonra da 1300-1600 cc arasındaki fark sadece 40 lira azalıyor. İlerleyen yıllarda azalacak olan kasko ve sigorta masraflarının da artacak olan bakım , muayene gibi masraflarla eşitleneceği düşünülürse son derece işe yarar bir sonuca erişirsiniz.
bulentcandan
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(6.11.2012 11:59:36)
İlginiz için teşekkürler,
Bahsettiğiniz gibi; arabayı almayıp ve masraflarını da bankaya yatırarak 10. yılda elimde olan parayı hesaplamaya çalıştım. Arabayı peşin alacağım için 10.yılda toplam maliyeti bulmaya çalıştım. Bu şekilde en azından işin ekonomik tarafını çözmeye çalıştım.
Dediğiniz gibi, faiz ve zam oranlarında yıllara göre çok değişiklik olabilir, belirsiz bir yaklaşım oldu benimkisi. Sanırım "Zam/faiz oranı" etiketini, "öngörülen enflasyon" gibi bir ibare ile değiştirip sadece enflasyonu öngörmek daha mantıklı olabilir. Sonuç olarak gelecekteki belirsiz bir veriyi formüle yazıyoruz.
Ben, yıllık ödeme*(((1+i*(1+i))^n-1)/i şeklinde formül kurmuşum. Renkli kısımda yıllık zam/faizi de göz önüne almışım fakat formülün sağlamasını yapamadım henüz. Ayrıca; yıllık ödeme*(((1+i)^n)-1)/i yeşil parantez benim formülde yok, orada da bir hata yapmış olabilirim... İktisatçı değilim, çok bilgim yok maalesef.
Sonuçta bol hatalı bir yaklaşım yaptım ama; düşük fiyatlı fakat yüksek yıllık giderli veya yüksek fiyatlı fakat düşük yıllık giderli otomobil seçimini kolaylaştırabilirim diye düşündüğüm bir tablo yapmaya çalıştım.
Verdiğim linkteki dosyaya değişiklikler yapıp tekrar upload yapabiliyorsanız çok sevinirim.
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim...
bulentcandan
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(6.11.2012 12:20:09)
Henüz formülün sağlaması için vaktim olmadı ama formülde bir hata var sanırım. Tablo üzerinde yıllık giderleri 100 lira yaptığımda;
1. yıl sonunda tabloda 110 lira
2. yıl sonunda tabloda 232 lira oluyor. Fakat; 1.yılın 110 lirası 2. yıl %10 faiz görüyor ve 121 lira oluyor, ardından 110 lira daha zamlı 2.yıl masrafı eklenince 231 lira oluyor.
3. yıl sonunda tabloda 368 lira oluyor. Fakat yanlış hesaplamadıysam hesap makinesinde 365 lira buldum...
Araç maliyeti sütunundaki formül doğru fakat masraflar sütunundaki formül kabaca 36.500 lirayı 36.800 lira gösterip 300-500 lira gibi yanıltıyor.
Sonuç olarak otomobil alacaklara bu haliyle fikir verebilir sanırım....
Tabloda değişiklikler yapıp tekrar upload yapabiliyorsanız çok sevinirim,
Saygılar...
dhkn
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(6.11.2012 15:21:49)
quote:
Orijinalden alıntı: bulentcandan İlginiz için teşekkürler, Bahsettiğiniz gibi; arabayı almayıp ve masraflarını da bankaya yatırarak 10. yılda elimde olan parayı hesaplamaya çalıştım. Arabayı peşin alacağım için 10.yılda toplam maliyeti bulmaya çalıştım. Bu şekilde en azından işin ekonomik tarafını çözmeye çalıştım. Dediğiniz gibi, faiz ve zam oranlarında yıllara göre çok değişiklik olabilir, belirsiz bir yaklaşım oldu benimkisi. Sanırım "Zam/faiz oranı" etiketini, "öngörülen enflasyon" gibi bir ibare ile değiştirip sadece enflasyonu öngörmek daha mantıklı olabilir. Sonuç olarak gelecekteki belirsiz bir veriyi formüle yazıyoruz. Ben, yıllık ödeme*(((1+i*(1+i))^n-1)/i şeklinde formül kurmuşum. Renkli kısımda yıllık zam/faizi de göz önüne almışım fakat formülün sağlamasını yapamadım henüz. Ayrıca; yıllık ödeme*(((1+i)^n)-1)/i yeşil parantez benim formülde yok, orada da bir hata yapmış olabilirim... İktisatçı değilim, çok bilgim yok maalesef. Sonuçta bol hatalı bir yaklaşım yaptım ama; düşük fiyatlı fakat yüksek yıllık giderli veya yüksek fiyatlı fakat düşük yıllık giderli otomobil seçimini kolaylaştırabilirim diye düşündüğüm bir tablo yapmaya çalıştım. Verdiğim linkteki dosyaya değişiklikler yapıp tekrar upload yapabiliyorsanız çok sevinirim. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim... |
Bence hesaba şunu da dahil etmeli;
İhtiyaç hissettiğimiz konularda, ihtiyacımız olduğu zamanda, harcama yapmayıp parayı bankaya yatırsak, burada biriken paralarla kaybettiğimiz gençlik yıllarını geriye ve sattığımızdan daha da ucuza satın alabilirmiyiz?
Eğer daha ucuza satın alabilirsek paranın üstünü başka bir yatırımda değerlendirebiliriz, böylece iyice kâr'a geçmiş oluruz :)
(Yukarıdaki mesajım: belli sayıdaki nefes kredisi ile yaşıyor olduğumuz hayatın, maddi herşeyin üzerinde değerli olduğunu ve hiçbir şey verilerek kayıplarımızın geri getirilemeyeceğini vurgulama amaçlıdır.)
bulentcandan
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(6.11.2012 15:42:44)
quote:
Orijinalden alıntı: dhakanuysal quote:
Orijinalden alıntı: bulentcandan İlginiz için teşekkürler, Bahsettiğiniz gibi; arabayı almayıp ve masraflarını da bankaya yatırarak 10. yılda elimde olan parayı hesaplamaya çalıştım. Arabayı peşin alacağım için 10.yılda toplam maliyeti bulmaya çalıştım. Bu şekilde en azından işin ekonomik tarafını çözmeye çalıştım. Dediğiniz gibi, faiz ve zam oranlarında yıllara göre çok değişiklik olabilir, belirsiz bir yaklaşım oldu benimkisi. Sanırım "Zam/faiz oranı" etiketini, "öngörülen enflasyon" gibi bir ibare ile değiştirip sadece enflasyonu öngörmek daha mantıklı olabilir. Sonuç olarak gelecekteki belirsiz bir veriyi formüle yazıyoruz. Ben, yıllık ödeme*(((1+i*(1+i))^n-1)/i şeklinde formül kurmuşum. Renkli kısımda yıllık zam/faizi de göz önüne almışım fakat formülün sağlamasını yapamadım henüz. Ayrıca; yıllık ödeme*(((1+i)^n)-1)/i yeşil parantez benim formülde yok, orada da bir hata yapmış olabilirim... İktisatçı değilim, çok bilgim yok maalesef. Sonuçta bol hatalı bir yaklaşım yaptım ama; düşük fiyatlı fakat yüksek yıllık giderli veya yüksek fiyatlı fakat düşük yıllık giderli otomobil seçimini kolaylaştırabilirim diye düşündüğüm bir tablo yapmaya çalıştım. Verdiğim linkteki dosyaya değişiklikler yapıp tekrar upload yapabiliyorsanız çok sevinirim. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim... | Bence hesaba şunu da dahil etmeli; İhtiyaç hissettiğimiz konularda, ihtiyacımız olduğu zamanda, harcama yapmayıp parayı bankaya yatırsak, burada biriken paralarla kaybettiğimiz gençlik yıllarını geriye ve sattığımızdan daha da ucuza satın alabilirmiyiz? Eğer daha ucuza satın alabilirsek paranın üstünü başka bir yatırımda değerlendirebiliriz, böylece iyice kâr'a geçmiş oluruz :) (Yukarıdaki mesajım: belli sayıdaki nefes kredisi ile yaşıyor olduğumuz hayatın, maddi herşeyin üzerinde değerli olduğunu ve hiçbir şey verilerek kayıplarımızın geri getirilemeyeceğini vurgulama amaçlıdır.) |
Söylediklerinize katılmakla birlikte şunu da ekliyeyim;
Bugün ve yarın yapacağınız harcamalarınızı planlayarak daha rahat yaşayabilirsiniz hatta birikimlerinizle çoluğunuzu çocuğunuzu okutup büyütürsünüz.
Tabi ki herşeyin başı sağlık... yeter ki sağlık olsun.
Toyota Yaris Hybrid sahiplerinden deneyimlerini paylaşmasını bekliyorum. Saygılar...
oricin
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(6.11.2012 17:45:02)
quote:
Orijinalden alıntı: bulentcandan quote:
Orijinalden alıntı: dhakanuysal quote:
Orijinalden alıntı: bulentcandan İlginiz için teşekkürler, Bahsettiğiniz gibi; arabayı almayıp ve masraflarını da bankaya yatırarak 10. yılda elimde olan parayı hesaplamaya çalıştım. Arabayı peşin alacağım için 10.yılda toplam maliyeti bulmaya çalıştım. Bu şekilde en azından işin ekonomik tarafını çözmeye çalıştım. Dediğiniz gibi, faiz ve zam oranlarında yıllara göre çok değişiklik olabilir, belirsiz bir yaklaşım oldu benimkisi. Sanırım "Zam/faiz oranı" etiketini, "öngörülen enflasyon" gibi bir ibare ile değiştirip sadece enflasyonu öngörmek daha mantıklı olabilir. Sonuç olarak gelecekteki belirsiz bir veriyi formüle yazıyoruz. Ben, yıllık ödeme*(((1+i*(1+i))^n-1)/i şeklinde formül kurmuşum. Renkli kısımda yıllık zam/faizi de göz önüne almışım fakat formülün sağlamasını yapamadım henüz. Ayrıca; yıllık ödeme*(((1+i)^n)-1)/i yeşil parantez benim formülde yok, orada da bir hata yapmış olabilirim... İktisatçı değilim, çok bilgim yok maalesef. Sonuçta bol hatalı bir yaklaşım yaptım ama; düşük fiyatlı fakat yüksek yıllık giderli veya yüksek fiyatlı fakat düşük yıllık giderli otomobil seçimini kolaylaştırabilirim diye düşündüğüm bir tablo yapmaya çalıştım. Verdiğim linkteki dosyaya değişiklikler yapıp tekrar upload yapabiliyorsanız çok sevinirim. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim... | Bence hesaba şunu da dahil etmeli; İhtiyaç hissettiğimiz konularda, ihtiyacımız olduğu zamanda, harcama yapmayıp parayı bankaya yatırsak, burada biriken paralarla kaybettiğimiz gençlik yıllarını geriye ve sattığımızdan daha da ucuza satın alabilirmiyiz? Eğer daha ucuza satın alabilirsek paranın üstünü başka bir yatırımda değerlendirebiliriz, böylece iyice kâr'a geçmiş oluruz :) (Yukarıdaki mesajım: belli sayıdaki nefes kredisi ile yaşıyor olduğumuz hayatın, maddi herşeyin üzerinde değerli olduğunu ve hiçbir şey verilerek kayıplarımızın geri getirilemeyeceğini vurgulama amaçlıdır.) | Söylediklerinize katılmakla birlikte şunu da ekliyeyim; Bugün ve yarın yapacağınız harcamalarınızı planlayarak daha rahat yaşayabilirsiniz hatta birikimlerinizle çoluğunuzu çocuğunuzu okutup büyütürsünüz. Tabi ki herşeyin başı sağlık... yeter ki sağlık olsun. Toyota Yaris Hybrid sahiplerinden deneyimlerini paylaşmasını bekliyorum. Saygılar... |
Aynı dileklerle.
baden
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(7.11.2012 04:01:30)
Merhabalar,
Araç uzun yoldan döndü. İstanbul - Marmaris - Datça +Datça ve Marmaris de bir haftandan uzun süre kısa turlar ve dönüşte akşam iş çıkışı köprü ve İstanbul trafiği. 2000km den fazla yol yapmış.
Gidiş 2 yetişkin + bagaj, Dönüş 4 yetişkin + bagaj. (yaklaşık 400 kg)
Özellikle tüketime özen göstermek yerine arabayı denemek adına biraz gazladığını söyledi. Sonuç olarak yaklaşık 5 litre gibi bir ortalama tüketimi olduğunu söyledi.
Özellikle Marmaris/Datça arasındaki virajlı yolların çok keyifli geçtiğini söyledi.
Bu hafta araba bende. Test edip ben de izlenimlerimi paylaşırım.
bayram1599
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(7.11.2012 10:19:00)
quote:
Orijinalden alıntı: baden Merhabalar, Araç uzun yoldan döndü. İstanbul - Marmaris - Datça +Datça ve Marmaris de bir haftandan uzun süre kısa turlar ve dönüşte akşam iş çıkışı köprü ve İstanbul trafiği. 2000km den fazla yol yapmış. Gidiş 2 yetişkin + bagaj, Dönüş 4 yetişkin + bagaj. (yaklaşık 400 kg) Özellikle tüketime özen göstermek yerine arabayı denemek adına biraz gazladığını söyledi. Sonuç olarak yaklaşık 5 litre gibi bir ortalama tüketimi olduğunu söyledi. Özellikle Marmaris/Datça arasındaki virajlı yolların çok keyifli geçtiğini söyledi. Bu hafta araba bende. Test edip ben de izlenimlerimi paylaşırım. |
hocam şu aracın istanbul içi gerçek yakıt tüketimini, birkaç gün inceleyerek aktarın bize lütfen. ençok merak ettiğim, 50 km yi çok nadir geçiyoruz istanbul trafiğinde. bu nedenle belkide 3 yada 3,5 arası tüketim olabilir. ençok merak ettiğim konu bu.
bulentcandan
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(7.11.2012 12:26:45)
Ford'un sitesinde;
- Şehir içi: Laboratuvar ortamında soğuktan çalıştırılmış motor ile 4km'lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 50km/s ve ortalama 19km/s hızla ölçülmüş yakıt tüketim değerlerdir.
- Şehir Dışı: Şehir içi ölçümünden hemen sonra gerçekleştirilen, 7km'lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 120km/s hıza ulaşacak şekilde, yarı zamanli sabit hız ve yarı zamanlı değşsken hızla ölçülmüş yakıt tüketim değerleridir.
şeklinde bir açıklama yapılmış. Bu veriler ışığında 1.0L 120PS benzinli, Start&Stop teknolojili Ford* şehiriçinde 6.0lt/100km yakıyor. Şehiriçinde yıllık 10.000km'den aylık 240TL yakıt masrafı oluyor. Bir çok kişinin dediğine göre fabrika verilerini tutturmak zor oluyormuş, ayrı konu...
Yaris Hybrid ise şehiriçinde (3.5lt/100km) yıllık 10.000km'den aylık 140TL yakıyor. 240-140= 100TL aylık fark oluşuyor. Bu da gösteriyor ki, dur-kalk esnasındaki ilk kalkışlar için gaza basmalar ciddi oranda yakıt harcıyor. Buna göre, pili dolu olan hibrit araçlar ilk kalkışta elektrik motorunu kullandığı için avantajlı oluyorlar.
Start&Stop teknolojisi olmayan 1.4 90PS benzinli Ford* için durum daha da vahim olur çünkü şehiriçi tüketimi 7.9lt/100km. Yanlış bilmiyorsam şuan kullandığımız içten yanmalı motorlar rolantide ort. 1,5lt/saat yakıt tüketiyorlar. Buna göre hergün 15dk trafikte rolantide boşa çalışan bir araç ayda 50-60TL kadar yakıt tüketiyor. Demek ki, Start&Stop teknolojisi şehiriçinde mantıklı bir donanım...
Toyota Yaris Hybrid'e şehiriçinde 3.5-4.0lt/100km yaktıran var mı acaba?
*Ford sadece örnek amaçlı seçilmiştir.
Saygılar,
bulentcandan
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(7.11.2012 12:44:06)
Yaris Hybrid 48.750TL değil de, 38.750TL olsaymış keşke. Veya 2013'te satışa sunulacağı söylenen Auris Hybrid ucuz olsa da alabilsek. Keşke devlet hibrit araçlara vergi indirimi sağlayabilse. Akaryakıtta dışa bağımlıyız ve cari açık büyük oranda buna bağlı. 10 yıl sonunda yakıta ödediğimiz para bir araba parası kadar oluyor. Yurtdışında bu tip araçlarda vergi indirimi var. Devlet büyüklerimiz benim yaptığım basit işlemleri inşallah yapıyorlardır...
19can84
=> Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT
(7.11.2012 21:50:50)
quote:
Orijinalden alıntı: bulentcandan Henüz formülün sağlaması için vaktim olmadı ama formülde bir hata var sanırım. Tablo üzerinde yıllık giderleri 100 lira yaptığımda; 1. yıl sonunda tabloda 110 lira 2. yıl sonunda tabloda 232 lira oluyor. Fakat; 1.yılın 110 lirası 2. yıl %10 faiz görüyor ve 121 lira oluyor, ardından 110 lira daha zamlı 2.yıl masrafı eklenince 231 lira oluyor. 3. yıl sonunda tabloda 368 lira oluyor. Fakat yanlış hesaplamadıysam hesap makinesinde 365 lira buldum... Araç maliyeti sütunundaki formül doğru fakat masraflar sütunundaki formül kabaca 36.500 lirayı 36.800 lira gösterip 300-500 lira gibi yanıltıyor. Sonuç olarak otomobil alacaklara bu haliyle fikir verebilir sanırım.... Tabloda değişiklikler yapıp tekrar upload yapabiliyorsanız çok sevinirim, Saygılar... |
Alıntı yapmadığınız bana mesah gelmedi ben de açıkcasaı bu konuyu unutmuşum, kusura bakmayın.
link üzerinden de değişiklik yaptım ama skydrive'a pek hakim değilim açıkcası.
http://www.dosya.tc/server23/zwJaQb/AracAlimi_2.xlsx.html
üstteki linkten dosyayı indirebilirsiniz.
bu da benim yukarıda anlatmaya çalıştığım yöntem.
http://www.dosya.tc/server23/4yCHGx/aaa.xlsx.html