Dizel motor enjektör temizliği hakkında (Tüm Sürüm)
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri
Mesaj
drawcoo => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 10:06:02)
İyi günler arkadaşlar. 2007 model Renault Symbol 1.5 dci aracım şuan 121000 km'de. Aracı %90 uzun yolda ve 80-90 km/s hızlarda 2000-2200 devirlerde kullanıyorum. Aracı kullanırken şuan için motor yönünden bir sıkıntı hissetmiyorum. Ancak km'sinden dolayı, aracın motor bakımı ve özellikle enjektörlerin bakımı ve temizliğiyle ilgili ne gibi işlem/işlemler yapmalıyım? Özellikle bu konuda deneyimi olan arkadaşlar tavsiye ve yorumlarsa sevinirim. Konunun faydalı olacağını düşünüyorum. Konu daha önce açıldıysa kusura bakmayın. Teşekkürler.

sissil => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 10:16:13)
ne yakıt katkısı nede temizletme işine sakın bulasma...

drawcoo => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 10:17:01)
quote:

Orijinalden alıntı: sissil

ne yakıt katkısı nede temizletme işine sakın bulasma...

Neden ki?

sissil => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 11:31:30)
enjektorlerin yakıtla alakalı rail boruları zamanla açılıyor... tabi yakıttaki pisliklede kurum oluşuyor... bunu temizlemeye verdiginde rail boruları daha geniş oldugu için daha cok yakıt püskürtüyor haliyle enjektörlerin biri birini tutmadıgı için düzensiz ateşleme oluşuyor ve zamanla bazı enjektörler fazla işedigi için piston kafalarını eritiyor... Yakıt katkısıda temizleme işlemine benziyor... ben kullandım araç şu an daha vuruntulu çalışıyor yani bi haller oldu... ben tavsiye etmiyorum katkı işini... internettede okudum ilk baslarda çekiş iyi oldugu halde ileriki safhalarda enjektöre zararı oluyormuş... tavsiyem bu aşagıdaki

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-7701478016-clio-kango-1-5-dci-65-beygir-enjektor-takim-mais-93291631/detay

drawcoo => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 12:46:18)
Anladım. Mesajımda da dediğim gibi zaten şuan için araçta herhangi bir problem hissetmiyorum. Belki ileride daha fazla kilometrelerde olursa önerdiğin parçaları değiştiririm. Teşekkürler. Başka görüşü olan arkadaşlar varsa faydalı olur.

RaptorFX => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 13:14:45)
Sakın temizletmeyin. Baktınız araç traktör gibi oldu o zaman 450TL ye onarımı, 900TL ye iç parçalarının değişimi yaptırabilir ya da 4x400TL den hepsinin yenisini alabilirsiniz. Tavsiyem 900TL olan paket

drawcoo => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 14:46:19)
quote:

Orijinalden alıntı: RaptorFX

Sakın temizletmeyin. Baktınız araç traktör gibi oldu o zaman 450TL ye onarımı, 900TL ye iç parçalarının değişimi yaptırabilir ya da 4x400TL den hepsinin yenisini alabilirsiniz. Tavsiyem 900TL olan paket

Sanki reklam gibi oldu. Tamam ben 900 TL olan paketi alayım mümkünse. Sanki düğün paketi.

D-Assault => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 14:57:32)
Würt mazot katkısını kullanabilirsiniz. Depoyu fulleyip içine katıyorsunuz. Kurum ve is sorununu çözdüğü söyleniyor. Ben 1 kere yaptım. Oldukça memnun kaldım. Araç sessiz ve sarsıntısız çalışmaya başladı. 10 000 km 'de 1 kez yapmak yeterliymiş.

Dominic Toretto => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 15:12:45)
Arada bir yüksek devirde kullan motor kendine gelsin.

topaz42 => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 15:53:35)
Arabayı sürekli yetkili servise götürürüm. Benzinliklerdeki konulmak istenen katkı maddelerinden söz ettim. Sakın haa dediler. Gerekli temizleme maddelerini aracınız için zaten biz kullanıyoruz dediler. Öyle enjektör temizliği filan gerekse zaten biz size söyleriz dediler.

Bu arada benim arabam da 1.5 DCI Dacia Logan.

kizashi => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 16:07:27)
1.5 Dci Nissan Note aracımın enjektör temizliği 30 bin km de, serviste rutin bakımda yapıldı.Yapılan işlemden memnun kaldım.

Fayda ve zarar getirmesi konusunda bilimsel bir bilgim yok.Bu konuda eğitim sahibi olanlardan bilgi alınabilir.

cfergul => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 16:09:58)
quote:

Orijinalden alıntı: drawcoo

İyi günler arkadaşlar. 2007 model Renault Symbol 1.5 dci aracım şuan 121000 km'de. Aracı %90 uzun yolda ve 80-90 km/s hızlarda 2000-2200 devirlerde kullanıyorum. Aracı kullanırken şuan için motor yönünden bir sıkıntı hissetmiyorum. Ancak km'sinden dolayı, aracın motor bakımı ve özellikle enjektörlerin bakımı ve temizliğiyle ilgili ne gibi işlem/işlemler yapmalıyım? Özellikle bu konuda deneyimi olan arkadaşlar tavsiye ve yorumlarsa sevinirim. Konunun faydalı olacağını düşünüyorum. Konu daha önce açıldıysa kusura bakmayın. Teşekkürler.

İyi günler. Benim aracım 2004 model Mercedes Vaneo. 130.000 km de aldım aracımı ve şu anda 200.000 km de. Aldığım günden beri würth mazot katkısı kullanıyorum. Sizin için tavsiyem şu şekilde olacaktır. Aracınıza bir şey olduğunda değil olmadan bakmalısınız. Ben her km bakımına gitmeden önce aracımının mazotunu nerdeyse sonuna kadar bitiririm. Sonra würth mazot katkısını koyarım. Motor yağınada würth motor yağ temizleyicisini koyarım. 15 dakika çalıştırırım. Sonra yeni yağ koyup en yakın shell istasyonuna kadar yüksek devirde giderim. Sonra 50 tl lik Shell GTL mazot alırım ve onu bitirene kadar performanslı kullanırım. Bittikten sonra opet fullforce yakıtımı fuller bir sonraki bakıma kadar her 3 veya 4 depoda bir würth mazot katkısı alacak şekilde ilerlerim. Bunu benden önceki arkadaş yaptı mı bilmem ama ben 70.000 km istisnasız yaptım. 195.000 km de iken enjektörlerimi hiç şikayetim olmamasına rağmen söktürdüm(maksat sıkıntı olmadan sıkıntıyı çözmek). Sadece 2 enjektörüme ayar yapıldı. Tamir takımının değişmesine gerek kalmadı. Usta aracımın enjektörlerinin 195.000 km de olduğuna nerdeyse inanmadı. Durum budur arkadaşım. Eğer belirli periodlarla aracınına bakım yaparsan ve belli km lerde şikayetin olmamasına rağmen ekstra bakımlarını yaptırırsan aracını uzun süre kullanırsın. Bir problem olduğunda hem masrafın daha da artar hem de problem olduğunda kaçacak yerin olmadığından kötü muameleyle karşılaşabilirsin. Bence mazot katkısı kullan. Würth olanı kullan ama. Mümkünsede her 10.000 km bakımı aralığında 1 depo dahi olsa SHELL GTL yakıt al farkı net olarak göreceksin.

topaz42 => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 17:46:43)
Arkadaşım 2005 Model 2000 motor Ford Mondeo TDCI arabasının enjektörlerini 700 TL'ye temizletti. Arabanın performansı bariz şekilde arttı. Daha önce 3. vitesle çıkılabilen rampalar uzun süre bayılmadan 4. vites ile çıkılabilir hale geldi.

chnbs => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 18:50:43)
Sökülür,temizlenir,kalibrasyonu yapılır devam.

Rakipsiz Fırtına => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 20:08:53)
bariz sıkıntı yoksa hiç kurcalatma derim.bende 2006 sı vardı sizin aracın.dci motorların enjektörleri hassastır.söküldüğünde tekrar eski ayarını tutturamazlar.arabandan soğursun.sana tek tavsiyem.10000km de bir yarım depo yakıta bir kutu Würth at.ışık yanana kadar mazot almadan yüksek devirle kullanYakıtı mutlaka shellden al.genel kullanımda ise aracını mümkün mertebe turbonun en verimli olduğu devir aralığı olan 2500 -3000 devirde kullan.ama 4000-4500 devirlere zorlama motoru.rampalarda yüklen korkma bu motorlar düşük devirleri sevmezler.ben 87000km de aldığımda istediğim gibi çekmeyen arabam 135000 de sattğımda canavar olmuştu.tek bir problem yaşamadım.çünkü devirli kullandığım için motor ve turbonun yağlama düzeyi çok güzel oldu ve biriken kurumlar yüksek ısyla zamanla yakılarak atıldı.motorun kompresyonu da arttı.pekçok kişinin burun kıvırdığı ama parasını hakeden atak bir araçtır symbol dci.İlk hareket öncesi 1dk,stop etmeden önce ise en 30 saniye bekleyin.Güle güle kullanın.

drawcoo => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 20:16:40)
quote:

Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

bariz sıkıntı yoksa hiç kurcalatma derim.bende 2006 sı vardı sizin aracın.dci motorların enjektörleri hassastır.söküldüğünde tekrar eski ayarını tutturamazlar.arabandan soğursun.sana tek tavsiyem.10000km de bir yarım depo yakıta bir kutu Würth at.ışık yanana kadar mazot almadan yüksek devirle kullanYakıtı mutlaka shellden al.genel kullanımda ise aracını mümkün mertebe turbonun en verimli olduğu devir aralığı olan 2500 -3000 devirde kullan.ama 4000-4500 devirlere zorlama motoru.rampalarda yüklen korkma bu motorlar düşük devirleri sevmezler.ben 87000km de aldığımda istediğim gibi çekmeyen arabam 135000 de sattğımda canavar olmuştu.tek bir problem yaşamadım.çünkü devirli kullandığım için motor ve turbonun yağlama düzeyi çok güzel oldu ve biriken kurumlar yüksek ısyla zamanla yakılarak atıldı.motorun kompresyonu da arttı.pekçok kişinin burun kıvırdığı ama parasını hakeden atak bir araçtır symbol dci.İlk hareket öncesi 1dk,stop etmeden önce ise en 30 saniye bekleyin.Güle güle kullanın.

Çok teşekkürler hocam, güzel bir açıklama olmuş.

drawcoo => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 20:19:09)
quote:

Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

bariz sıkıntı yoksa hiç kurcalatma derim.bende 2006 sı vardı sizin aracın.dci motorların enjektörleri hassastır.söküldüğünde tekrar eski ayarını tutturamazlar.arabandan soğursun.sana tek tavsiyem.10000km de bir yarım depo yakıta bir kutu Würth at.ışık yanana kadar mazot almadan yüksek devirle kullanYakıtı mutlaka shellden al.genel kullanımda ise aracını mümkün mertebe turbonun en verimli olduğu devir aralığı olan 2500 -3000 devirde kullan.ama 4000-4500 devirlere zorlama motoru.rampalarda yüklen korkma bu motorlar düşük devirleri sevmezler.ben 87000km de aldığımda istediğim gibi çekmeyen arabam 135000 de sattğımda canavar olmuştu.tek bir problem yaşamadım.çünkü devirli kullandığım için motor ve turbonun yağlama düzeyi çok güzel oldu ve biriken kurumlar yüksek ısyla zamanla yakılarak atıldı.motorun kompresyonu da arttı.pekçok kişinin burun kıvırdığı ama parasını hakeden atak bir araçtır symbol dci.İlk hareket öncesi 1dk,stop etmeden önce ise en 30 saniye bekleyin.Güle güle kullanın.

Ayrıca turbonun en verimli olduğu devir aralığı 2500-3000 devirde demişsin, ancak kullanırken dikkat ediyorum da özellikle 3000 devirden sonra araç çok tatlı bir hızlanmaya giriyor. Daha bir atikleşiyor. Acaba benim aracın turbosu 3000 devirden sonra mı devreye giriyor?

cihanair => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 20:22:08)
Benimde bir sorum olacak

1.5 dci symboll aracim var 85 beygir aracta son zamanlarda ara hizlanmalarda ozellikle sikistirinca duman atma problemi var

Birde sabahlari arac isinirken el freni cekik rolantide calisirken gaza basinca sim siyah duman atiyor neden olur

Meteora => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 20:56:12)
quote:

Benimde bir sorum olacak

1.5 dci symboll aracim var 85 beygir aracta son zamanlarda ara hizlanmalarda ozellikle sikistirinca duman atma problemi var

Birde sabahlari arac isinirken el freni cekik rolantide calisirken gaza basinca sim siyah duman atiyor neden olur


Arkadaşım aynı problem 15.000km önce bende de vardı. Çözüm için depoyu fulle ve dizel motorlar için olan enjektör temizleyici katkıdan bir kutuyu depoya boşalt. Kara duman atma problemin çözülecektir.

cfergul => Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4.9.2012 23:26:56)
quote:

Orijinalden alıntı: cihanair

Benimde bir sorum olacak

1.5 dci symboll aracim var 85 beygir aracta son zamanlarda ara hizlanmalarda ozellikle sikistirinca duman atma problemi var

Birde sabahlari arac isinirken el freni cekik rolantide calisirken gaza basinca sim siyah duman atiyor neden olur

Siyah dumanın nedeni zengin mazot karışımıdır. Buda ayarsız veya bozuk enjektörden kaynaklanır. Ayarsız sübaplardan da kaynaklanır. Mavi duman atıyorsa yağ yakıyordur. Bunun nedeni ise segmanların aşınmış olmasından kaynaklı yanma odasına yağ sızmasıdır. Durum budur arkadaşım. Önce bir temizlet sonra gerekirse ayar yaptır. Geçmiş olsun.

Sayfa: [1] 2 3 4 5   sonraki >     >>