Şimdi Ara

VW GOLF 7 ANA KONU. Tüm Paylaşımlar buradan (511. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
53.709
Cevap
458
Favori
3.637.666
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 509510511512513
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fiyatlar bayağı artmış, neyin artışı bu zaten 68000'e araç satıyorlardı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mbas

    benzinli modellere 1300 ile 1900 arası motor ve donanıma göre zam var. highline modellerde bixenon far standart olduğu doğru gibi. highlinelarda zam 3000+ lira modele göre. dizellerde 1700-2000 arası zam var. dizel highline larda 1300tl bixenon farkıyla 3300 tl ye kadar çıkıyor rakam. 1.2 manuel comfort ile 1.6 manuel comfort arasında 300 tl daha extra fark (12.300 tl toplamda) oluşmuş. eski fiyattan satarlar mı? sanmam. :(

    almanyada ledsiz xenon highlinelerde standart zaten ,para isteyerek ayıp ediyorlar ama yinede doğuş bedava yapmaz gibi geliyor bana
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EKSPRESOSO

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gurcangg

    Arkadaslar gunduz farlarini nasil kapatiyoruz?

    Far anahtarını auto konumundan çıkarım .

    gündüz farları bildiğim kadarıyla kapanmıyor 0 konumuna alsanız bile yanıyor
  • High. Bi-xenon standart oldu.Olması gereken buydu zaten.Jetta high. arka led stoplar geldi.Rcd 510 eklendi rns315 elveda.Polo comf. Fonksiyonel direk. Standart, polo trend. Rcd310 6 hoparlör standart.Tiguan sport style hız sabitleyici standart oldu.2013 modellere zam geldi, böyle olacağı belliydi zaten ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topalkartal

    neyin kafasında ki bu doğuş? daha 2 ay once arkadasım 1.4 tsı 122 bg highline golf 6 yi 48 bine aldı. tamam, kasa yeni vs falan ama 7 bin lira fiyat farkı mı olurmuş? istediği kadar guzel olsun bu fiyatlara bu araba alınmaz. golfü cok seviyorum ama sevmekte bi yere kadar. sonucta sinifinda tek alternatif degil. uzun zamandır forumu takip ediyorum, doğuş oto ilk mesajımı bu sekilde yazdırdı ya bana yazıklar olsun..

    arkadaşın yeni kasa çıkacağı için o aracı indirimli aldı fiyatı o yüzden uygundu .Son 6 ayda ciddi indirim yapıldı golf 6 da .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emreyildirimgs

    http://binekarac.vw.com.tr/pdf/binek_2013_TL_fiyatlar.pdf


    yeni fiyatlar arkadaşlar. geçmiş olsun

    Abooowww fiyatlar almis basini gitmis. Ya bu adamlar pazari cok iyi okuyor, diger firmalarin da zam yapacagini ongoruyor ya da onumuzdeki gunlerde satislara doping yapar gibi gostermek icin iskonto oranini arttirarak satis donemi baslatacaklar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trexin

    quote:

    Orijinalden alıntı: craft75

    quote:

    Orijinalden alıntı: trexin

    quote:

    Orijinalden alıntı: craft75

    quote:

    Orijinalden alıntı: aeron38

    1.2 motorun performansi fazlasiyla memnun ediyor. Arac sadece ilk kalkista start-stopun etkisiylw biraz yavas kaliyor.1.2 boyle ise 1.4 140 bg nasildir acaba.
    Midlinedaki dark silver ic mekan cok guzel duruyor piano balck in cizilme durumunu dusununce iyi bir alternatif bence.
    start stop daha once bazi arkadaslarinda dedigi gibi motor sogukken calismiyor. birde start stop devrede iken sicakligi artirdiginizdastart stop devre disi kaliyor. onun disinda her durumda sorunsuz devreye giriyor.

    Kalkışta biraz yavaş kalkması acaba start-stop yanında bir de turbonun 1550 li devirlerde devreye girmesinden ötürü 1200 cc nin zorlanmasından da olabilir mi? Bukadar kusur kadı kızında da olur tabiki, bence pek önemli değil.

    Geçenlerde 2012 model BMW 316i Twin turbo (136 beygir) hızlanmasına bakmıştım bir dergide. Aracın değeri 124.000 TL civarı idi. Torku 220Nm ama 1480 kg dan dolayı araç 0-100 km ye 9.2 saniyede (golf 7 1.2 TSI dan sadece 1 sn hızlı, 1.4 TSI 122 den 0.1 sn hızlı ve 140 lıktan 0.8 sn yavaş) ulaşmaktadır. Bu da VW mühendislerinin başarısı ve yeni golfün katettiği yolu gösterir bence.

    Piano black konusunda benim biraz farklı fikrim var. Şöyle ki 4 senedir kullandığım cep telefonum ve 5 senelik laptopum ve yine 2-3 senelik LCD televizyonum piano black kaplamalı ve hiçbirinde bir çizik bile yok. Cep telimi birkaç defa yere düşürüp topladıktan sonra da kullanmaya devam ettiğimi belirtmeliyim. Sanki piano black kolay çizilmeyecek gibi, nedersiniz?

    Start-stop bu soğuklarda ve baharda yakıt ekonomisinde işe yarayacak gibi ama yazın sanırım hiç yaramayacak klimalar açık olduğu için. Eski aracımda klimam açık iken en az 0.2 litre artardı yakıt tükerimim.. Neyse bunu çok sorun etmemek gerek bukadar teknolojik özelliğin yanında.

    3.16'daki motor twin turbo değil tek turbo. bmw'nin ağırlığını, arkadan itişin ve tam otomatik şanzımanın getirdiği kayıpları da düşündüğümüzde, aslında bunun bmw'nin başarısını gösterdiğini düşünemez miyiz sizce? çünkü kendisinden çok daha hafif, çift kavramalı şanzımana sahip ve önden çekişli bir aracı yakalayabiliyor.



    Forumdaki hiçkimseyi yanlış bilgilendirmek istemem. Otohaber dergisinin 40. sayısının 42. sayfasında yazılanları okuduğumdan ve inandığımdan dolayı yeni BMW 3.16i çift turbo dedim, yoksa bildiğimden değil. Eğer dergideki bilgilerde hata varsa veya ben yanlış anladıysam özür dilerim karışıklık için. Dergi sayfasından foto çekip yapıştıracak vaktim olmadığından simdi dergiden alıntı yaparak birebir yazıyorum sizlerin yorumu için:

    - .... Bunu sağlayan, motor kaputun altındaki 1.6lt lik benzinli ünite, BMW'nin TwinPower Turbo teknolojisiyle donatılmış. Çift kademeli turbo sayesinde alt devirlerden itibaren turbo boşluğu yaşanmadan kesintisiz hızlanma sağlıyor.... diye devam etmiş.

    Aslında amacım BMW ile golfü kıyaslamak değil, nitekim BMW hele 3 kasa zaten farklı segmentte. Amacım sadece VW mühendislerinin yeni golfte gösterdiği gelişmelerin BMW mühendislerinin yeni 3.16i de gösterdiği gelişmelerden çok daha fazla olduğunu belirtmekti. Belki de Golf çok geriden geldiğinden de olabilir. Gelişme derken de lütfen sadece motor ile olan gelişmelere bakmayalım. Bir araçta yol tutuşu bozmadan ve hatta bunu iyileştirirken aracın malzemesi ve dinamikleri ile oynayarak bir önceki nesile göre aracı yaklaşık 100kg azaltmak ve bunun yanında motorda da iyileştirmeler yapmayı kastetmiştim. Ayrıca siz de bahsetmişsiniz, BMW otomatik şanzıman kayıpları ve aracın ağırlığı diye.. Bir önceki kasa 1400kg larda iken yeni kasa 1480kg olmuş. İşte BMW mühendislerinin bunları da iyileştirmesi gerekirken sadece motorda geliştirme yapmışlar. Ve motoru da geliştirirken 1.6 litreden 136 beygirlik twinturbo ile eğer sadece 220Nm tork alabilmişlerse (Otohaberin 40. sayısının yalancısıyım) ben buna pek başarılı diyemiyorum yeni golf 1.4 litre 140 beygirden gelen 250Nm tork karşısında. VW mühendislerini her noktada tebrik etmek gerek diye düşünüyorum. Diğer yandan bana yeni 3.16i mi yeni golf mü tercih ederdin derseniz tabiki BMW derdim eğer ödeyecek gücüm olsaydi

    estağfirullah. ben sizden daha fazla bildiğimi iddia etmem asla. twinpower turbo ibaresi biraz yanıltıcı. vw'nin golf'ün ağırlığını 100 kg düşürdük demesi de öyle gibi

    golf 6 1.2 tsi manuel 1233 kg iken golf 7 1.2 tsi manuel 1205 kg > fark 28 kg

    golf 6 1.6 tdi manuel 1314 kg iken golf 7 1.6 tdi manuel 1295 kg > fark 19 kg

    hatta;

    golf 6 2.0 tdi manuel 1351 kg iken golf 7 2.0 tdi manuel 1354 kg > fark -3 kg > golf 7 daha ağır

    ayrıca golf 7'nin ilk iki versiyonunda golf 6'da mevcut olan bağımsız arka süspansiyonun da olmadığını belirtmek isterim (sanırım bağımsız süspansiyon daha ağır). belki de 100 kg'lık düşüş daha farklı motor/şanzıman kombinasyonlarında mümkündür ama ben rastlamadım.

    fabrika ve test verilerinde golf'ün başarısı yadsınamaz. ancak pazarlamada da çok başarılı oldukları ayrı bir gerçek. son zamları görünceye kadaar benzinli/manuel kombinasyonlu golf 7'nin fiyatlandırmasını çok başarılı buluyordum



    ben artık yapılan hafifletmenin tüm motor gamlarında yapılan toplam ağırlık indirimi olduğuna inanmaya başladım Gerçi öyle yapsakta toplam 100 kg olmuyor galiba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordofseller


    quote:

    Orijinalden alıntı: emreyildirimgs

    http://binekarac.vw.com.tr/pdf/binek_2013_TL_fiyatlar.pdf


    yeni fiyatlar arkadaşlar. geçmiş olsun

    Abooowww fiyatlar almis basini gitmis. Ya bu adamlar pazari cok iyi okuyor, diger firmalarin da zam yapacagini ongoruyor ya da onumuzdeki gunlerde satislara doping yapar gibi gostermek icin iskonto oranini arttirarak satis donemi baslatacaklar.

    doğuşta iskonto oranlarının artması herhalde hayal olur.Nerdeyse kendi personellerine indirim yapmayacak adamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doktor_o

    quote:

    Orijinalden alıntı: lordofseller


    quote:

    Orijinalden alıntı: emreyildirimgs

    http://binekarac.vw.com.tr/pdf/binek_2013_TL_fiyatlar.pdf


    yeni fiyatlar arkadaşlar. geçmiş olsun

    Abooowww fiyatlar almis basini gitmis. Ya bu adamlar pazari cok iyi okuyor, diger firmalarin da zam yapacagini ongoruyor ya da onumuzdeki gunlerde satislara doping yapar gibi gostermek icin iskonto oranini arttirarak satis donemi baslatacaklar.

    doğuşta iskonto oranlarının artması herhalde hayal olur.Nerdeyse kendi personellerine indirim yapmayacak adamlar.

    Hocam Calisana indirim konusuna katiliyorum. Esimin isi sebebiyle bizde o indirimden yararlandik ancak bursa dogusta, dogus calisani oldugumuz bilinmeden istanbul dogus indirimli fiyatina yakin bir fiyat verildi. Zaman zaman calisan indiriminin bir esprisi olmayabiliyor. Iskontodan kastim , millete olumu gosterip, sitmaya razi etme durumu olabilir.
    Saygilar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Valla bugün bayiideyken boşta alıcı bekleyen kırmızı 1.2 comfortline dsg holojen farlı golf vardı duyurulur hatta 52.000 e bırakıyor BAYİİ Eskişehir Asil telefon 0222 315 15 15 Melih bey DUYURULUR !!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 comfordda 1400 lira artış olmuş highline da 2900 bixenon standart olmuş diyenler, hiç te öyle görünmüyor , adamlar bixenonu da satıyor .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EKSPRESOSO -- 7 Ocak 2013; 20:05:57 >
  • YOK ARKADAŞ BU İŞ BÖLE OLMAYACAK , BİZ YA YERLİ OTOMOBİL YAPACAĞIZ YA YAPACAĞIZ.....

    BU NE YA KALDIK DOĞUŞ WV İN KUCAGINA HABİRE ÖPÜYOR BİZİ.... BENCE OPEL , TOYATA , HONDA , FORD... VS. WV BENZER ŞEKİL, KONFOR, KALİTELİ ARAÇ ÜRETMELİ WV MÜŞTERİLERİNİ

    ÇALMALI YOKSA TÜRKİYEDE ORTA SINIF ARAÇTA BU WV U KİMSE TUTAMAZ, DOĞUŞTA ÖPMEYE DEVAM EDER......

    ALLAHTAN ŞU DÜNYADA JAPONLAR VAR Kİ ARABA , KAMYON , İŞ MAKİNALARI VS.. KONUSUNDA ALMANLARA KAFA TUTUYORLAR , YOKSA ALMANLAR BU PAZARLARDA TEK KALSALARDI ÖPÜCÜK MANYAĞI

    OLURDU DÜNYA....




    NOT: YERLİ OTOMOBİL GELMELİ.. SONRA DEVLET YAPSIN O ZAMAN İTHAL ARABALAR ÖTV Yİ HEMDE EN SAĞLAMINDAN....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KPS3

    YOK ARKADAŞ BU İŞ BÖLE OLMAYACAK , BİZ YA YERLİ OTOMOBİL YAPACAĞIZ YA YAPACAĞIZ.....

    BU NE YA KALDIK DOĞUŞ WV İN KUCAGINA HABİRE ÖPÜYOR BİZİ.... BENCE OPEL , TOYATA , HONDA , FORD... VS. WV BENZER ŞEKİL, KONFOR, KALİTELİ ARAÇ ÜRETMELİ WV MÜŞTERİLERİNİ

    ÇALMALI YOKSA TÜRKİYEDE ORTA SINIF ARAÇTA BU WV U KİMSE TUTAMAZ, DOĞUŞTA ÖPMEYE DEVAM EDER......

    ALLAHTAN ŞU DÜNYADA JAPONLAR VAR Kİ ARABA , KAMYON , İŞ MAKİNALARI VS.. KONUSUNDA ALMANLARA KAFA TUTUYORLAR , YOKSA ALMANLAR BU PAZARLARDA TEK KALSALARDI ÖPÜCÜK MANYAĞI

    OLURDU DÜNYA....




    NOT: YERLİ OTOMOBİL GELMELİ.. SONRA DEVLET YAPSIN O ZAMAN İTHAL ARABALAR ÖTV Yİ HEMDE EN SAĞLAMINDAN....

    Kesinlikle katılıyorum
    VW de ki kaliteyi diğer arabalar sağlayamadığı için daha boş araçlara daha yüksek paralar veriyoruz ya?!

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dostlar kimse kusura bakmasın ama ben bu fiyatlara gider BMW 1 serisi alırım.
    BMW 116d uzaktan uzaktan göz kırpıyor :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KPS3

    YOK ARKADAŞ BU İŞ BÖLE OLMAYACAK , BİZ YA YERLİ OTOMOBİL YAPACAĞIZ YA YAPACAĞIZ.....

    BU NE YA KALDIK DOĞUŞ WV İN KUCAGINA HABİRE ÖPÜYOR BİZİ.... BENCE OPEL , TOYATA , HONDA , FORD... VS. WV BENZER ŞEKİL, KONFOR, KALİTELİ ARAÇ ÜRETMELİ WV MÜŞTERİLERİNİ

    ÇALMALI YOKSA TÜRKİYEDE ORTA SINIF ARAÇTA BU WV U KİMSE TUTAMAZ, DOĞUŞTA ÖPMEYE DEVAM EDER......

    ALLAHTAN ŞU DÜNYADA JAPONLAR VAR Kİ ARABA , KAMYON , İŞ MAKİNALARI VS.. KONUSUNDA ALMANLARA KAFA TUTUYORLAR , YOKSA ALMANLAR BU PAZARLARDA TEK KALSALARDI ÖPÜCÜK MANYAĞI

    OLURDU DÜNYA....




    NOT: YERLİ OTOMOBİL GELMELİ.. SONRA DEVLET YAPSIN O ZAMAN İTHAL ARABALAR ÖTV Yİ HEMDE EN SAĞLAMINDAN....

    Gönül neler istiyor...

    Bir VW, bir Toyota, bir BMW üretebilen bir ülke olmak iyi olurdu ama bu iş bugünden yarına olacak şey değil. İşin arkasında 50 yıla 100 yıla varan mühendislikler var. Onların geldiği bu aşamayı yakalamanın ötesinde daha yenilikçi olmalısınız ki aradaki açığı kapatabilesiniz. Ayrıca markanıza olan güvenin yerleşmesi de cabası.

    Tüketici gözüyle konuyu ele almışsınız ama VW'ye kızarken 1.400 cc araç üzerindeki (%40 ÖTV ve aracın ve ÖTV'nin %18 KDV'si dahil) %51 verginin kaynağını sormuyorsunuz. Ayrıca aracı kullanırken katlandığınız yüksek trafik sigortası, her altı ayda bir ödediğiniz MTV'yi, yakıtının üzerindeki yüksek vergiyi göz önünde tutmuyorsunuz.

    Bunları bir arada değerlendirince üreten bir firmanın ya da satıcısının ürününe piyasa koşullarına göre fiyat koymasının nesi garip anlayamıyorum. İstemeyen almaz, ki bazıları almaktan vazgeçiyor. Tabiki ben de daha düşük fiyatlardan konforlu ve donanımlı araç almak isterim ama bir düşünelim, sorun üreticide mi, yoksa vergi yükünde mi diye...???




  • Bugünleridemi görecektik

    Dizel Otomatik Highline Jetta 75 milyar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cgdstpgl

    Dostlar kimse kusura bakmasın ama ben bu fiyatlara gider BMW 1 serisi alırım.
    BMW 116d uzaktan uzaktan göz kırpıyor :))

    Size katılıyorum .Diğer markalar daha kalıtelisini yapamıyor degil , milletin gözü wv den başkasını görmediği için fiyatlar bu durumda . Kimse wv almak zorunda değil , doğus size zorla araç satmıyor ki . Sizler kendinizi wv e mecbur hissettiriyorsunuz millet ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cgdstpgl

    Dostlar kimse kusura bakmasın ama ben bu fiyatlara gider BMW 1 serisi alırım.
    BMW 116d uzaktan uzaktan göz kırpıyor :))

    baktığım model 122 Ps dsg Highline 59.900'den - 63.000tl renkle 64.000 biraz daha bekleyip makyajlı kasa İnsignia alırım , ağzına kadar dolu , gemi gibi bir arabam olur , yokuş kalkış gibi ıvır zıvırı da bolca var zaten DSG gibi saatli bombaya mı bel bağlayacağız .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cgdstpgl

    Dostlar kimse kusura bakmasın ama ben bu fiyatlara gider BMW 1 serisi alırım.
    BMW 116d uzaktan uzaktan göz kırpıyor :))

    Gercekten hic girmedigim BMW sayfasina da gittim baktim ya... Neyse gercekten fiyatlar yaklasmis... Golf ust segment oldu olacak... Halkin arabasi seni!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M V P

    quote:

    Orijinalden alıntı: KPS3

    YOK ARKADAŞ BU İŞ BÖLE OLMAYACAK , BİZ YA YERLİ OTOMOBİL YAPACAĞIZ YA YAPACAĞIZ.....

    BU NE YA KALDIK DOĞUŞ WV İN KUCAGINA HABİRE ÖPÜYOR BİZİ.... BENCE OPEL , TOYATA , HONDA , FORD... VS. WV BENZER ŞEKİL, KONFOR, KALİTELİ ARAÇ ÜRETMELİ WV MÜŞTERİLERİNİ

    ÇALMALI YOKSA TÜRKİYEDE ORTA SINIF ARAÇTA BU WV U KİMSE TUTAMAZ, DOĞUŞTA ÖPMEYE DEVAM EDER......

    ALLAHTAN ŞU DÜNYADA JAPONLAR VAR Kİ ARABA , KAMYON , İŞ MAKİNALARI VS.. KONUSUNDA ALMANLARA KAFA TUTUYORLAR , YOKSA ALMANLAR BU PAZARLARDA TEK KALSALARDI ÖPÜCÜK MANYAĞI

    OLURDU DÜNYA....




    NOT: YERLİ OTOMOBİL GELMELİ.. SONRA DEVLET YAPSIN O ZAMAN İTHAL ARABALAR ÖTV Yİ HEMDE EN SAĞLAMINDAN....

    Gönül neler istiyor...

    Bir VW, bir Toyota, bir BMW üretebilen bir ülke olmak iyi olurdu ama bu iş bugünden yarına olacak şey değil. İşin arkasında 50 yıla 100 yıla varan mühendislikler var. Onların geldiği bu aşamayı yakalamanın ötesinde daha yenilikçi olmalısınız ki aradaki açığı kapatabilesiniz. Ayrıca markanıza olan güvenin yerleşmesi de cabası.

    Tüketici gözüyle konuyu ele almışsınız ama VW'ye kızarken 1.400 cc araç üzerindeki (%40 ÖTV ve aracın ve ÖTV'nin %18 KDV'si dahil) %51 verginin kaynağını sormuyorsunuz. Ayrıca aracı kullanırken katlandığınız yüksek trafik sigortası, her altı ayda bir ödediğiniz MTV'yi, yakıtının üzerindeki yüksek vergiyi göz önünde tutmuyorsunuz.

    Bunları bir arada değerlendirince üreten bir firmanın ya da satıcısının ürününe piyasa koşullarına göre fiyat koymasının nesi garip anlayamıyorum. İstemeyen almaz, ki bazıları almaktan vazgeçiyor. Tabiki ben de daha düşük fiyatlardan konforlu ve donanımlı araç almak isterim ama bir düşünelim, sorun üreticide mi, yoksa vergi yükünde mi diye...???

    TABİKİDE SİZDE HAKLISINIZ 100 YILLIK WV İLE KAPIŞILAMAZ AMA BİZ YERLİ OTOMOBİLDEN BİR WV TARZI ARABA YAPMALARI TABİKİDE BEKLEMİYORUZ BEKLEYEN VARSA AVCUNU YALASIN

    AMA BIR FIAT TARZI PUNTO , LINEA VS. OLABİLİR... BU HİÇ OLMAZ İTHAL GELEN ARABALARIN AYAĞINA ÇELME TAKAR VE BU KADAR HAVALARI OLMAZ...( ALT VE ORTA TABAKA İÇİN

    KONUSUYORUM ,TABIKIDE PARASI OLAN GENE BMW AUDI MERSOSUNU ALIR )....


    ÜLKEMİZDE VERGİLER YÜKSEK BUNDA HEM FİKİRİZ , BURDA BENİM VE BİR ÇOK İNSANIN KIZDIĞI NOKTA BU WV YE O KADAR PARA VERİYORUZ AMA DONANIM YOK , ÜSTÜNE ÜSTLÜK EURO ,

    DOLAR DEĞİŞİKLİK YOKKEN ZAM YAPIYOR, HADİ TÜM BUNLARI GEÇTİM PARAN PULUN VAR DİYELİM ARABA YOK !!! BU HAVALAR NEDEN ???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 509510511512513
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.