Şimdi Ara

Tutulan en iyi 3D modelleme ve animasyon programı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
3
Favori
32.862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle şunla başlayalım:

    Animasyon ile bahsedilen nedir? Karakter animasyonu mu? Kamera animasyonu yoksa mographs için hazırlanan bir sahne mi?

    Belli büyüklükteki stüdyolarda zaten bütün işler için ayrı uzmanlar vardır. Modellemecisi, kaplamacısı, rigcisi, animatörü vs. Animatörün görevi kendine gelen modellenmiş, kaplaması bitmiş (pipeline'a göre farklılık gösterebilir) ve riglenmiş karakterin animasyonlarını yapmaktır. Oldukça kazık bir iştir ve 3-5 saniyelik bir animasyon bile saatler alabilir. Animasyonda önemli olan "doğallığı" sağlayabilmektir. Örnek olarak, bir karakter yerden ağır bir nesne kaldırıyorsa ya da ağır bir nesneyi itiyorsa "o" zorlanma hissi verebilmelisiniz.

    Elbette bunu sağlamak için geliştirilmiş animasyon prensipleri vardır.

    Animasyon prensipleri yeni bir konu değildir. Zira temeli 2D'ye dayanmaktadır. 1937 yapımı tarihteki ilk uzun metraj ve renkli çizgifilm olan Snow White and the Seven Dwarfs (Disney) ya da Türkçe adıyla "Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler"i izlemenizi tavsiye ederim. Zira o filmdeki animasyon prensipleri ile günümüzde bahsi geçen, 2D ve 3D animasyonda kullanılan 12 animasyon prensibi arasında hiçbir fark yoktur. Google'da "12 princibles of animation" diye arattığınızda, bu 12 prensip içinde 3D'ye özel bir maddenin olmadığını görebilirsiniz.

    Yukarıdaki yazıdan şunu da çıkarabiliriz : Animasyon platform bağımsızdır. İyi bir animatör için x ya da y yazılımı arasında bir fark yoktur zira olay yazılımla değil; teknikle, çeşitli prensiplerle, gözlem yapma ile alakalıdır. Bu arada gözlem yapmak en az animasyon prensipleri kadar önemli bir konudur. Dünyanın önde gelen animatörleri bile duruma göre referans video ve fotoğraflardan yararlanmaktadır. Zaten internette sırf bu iş için kaydedilmiş insan ve hayvan hareketleri içeren stock video'lar bulunmaktadır.

    ***

    Gelelim yazılımlar ile ilgili konuya:

    Yukarıda @Prinergy nick'li arkadaş 3ds Max animasyon için değildir demiş. Bu kanıya nereden vardı merak ediyorum.

    3Ds max'ta hali hazırda rig için 3 farklı sistem bulunmaktadır; Biped, CAT (Character animation toolkit, Max 2011/2012/2013'de dahili olarak geliyor, öncesinde plugin olarak mevcut) ve klasik bone sistemi. Klasik bone sistemi ile yapamayacağınız hiçbir rig yoktur. Dolayısıyla Maya ile yapağıbileceğiniz her rig'i 3ds Max ile de yapabilirsiniz. Aynı şey Softimage, Cinema 4D ve Blender için de geçerli.

    Modelleme konusunda ise emin olun yukarıda bahsettiğim yazılımlar arasında hiçbir fark yok. Nurbs modelleme tekniği artık hemen hemen kullanılmıyor. Poly modelleme mantığı ise bu yazılımların hepsinde aynı. Zaten şöyle bir baktığımızda modellemede kaç çeşit araç kullanıyoruz ki? Extrude, cut, inset, bridge vs. vs. Bunlar her yazılımda farklı adlarda bulunan araçlar. Dolayısı ile yazılımlar arasında modelleme konusunda bir üstünlükten filan bahsedemeyiz. 100$'lık Silo ya da ücretsiz Blender'la bile istediğiniz herşeyi modelleyebilirsiniz. Ama bu yarışmada "illa" bir galip arıyorsanız, bana göre kazanan 3ds Max olur. O da graphite modeling tools sayesinde.

    Peki bu yazılımlar arasında belli noktalarda "bariz" bir üstünlük söz konusu mu?

    1- Cinema 4D'nin motion graphics alanında bariz bir üstünlüğü var. Peki bu üstünlük neden kaynaklanıyor? Cinema 4D'de, diğer yazılımlarda tam bir karşılığı olmayan "MoGraph" ve "Xpresso" sistemi bulunmakta. Ayrıca Cinema 4D, After Effects ile mükemmel bir uyum içerisinde. Zaten motion graphics deyince, AE'nin adının geçmemesi mümkün değil. Diğer taraftan Thinking Particles sadece Cineme 4D ile bundle olarak gelmekte ve Cinema 4D'nin fiyatı Max, Maya ve Softimage'e göre daha ucuz.

    Göreceli bir durum ama Cinema 4D'nin üstün olduğu birşey daha var, o da BodyPaint. Diğer yazılımlarda bunun da tam bir karşılığı yok. Max'te ki viewport canvas, BodyPaint'in yanına bile yaklaşamaz. Göreceli diyorum zira ben 3D Coat, Mudbox ve hatta Mari dururken BodyPaint kullanmam (bu arada Mari tam bir sistem canavarı). Kişiden kişiye değişebilir ama BodyPaint'in bundle olarak gelmesi güzel birşey.

    2- Softimage'de ICE ve FaceRobot bulunmakta. Autodesk'in Softimage'ı satın almasının sebeplerinden biri de ICE sistemi. Bu bakımdan Softimage, kesinlikle Houdini'ye bir alternatif. Hatta bazı yurtdışı iş ilanlarında "Houdini ya da Softimage ICE bilen" tanımı yer alıyor. Lagoa multiphysics'i de unutmamak lazım tabi.

    3- Maya'da da paint effects, nCloth, nParticles ve sağlam bir fluid sistemi bulunmakta. Max'te gerçek bir fluid sistemi yok ama Glu3d, Phoenix FD, Naiad ve Realflow ile bu da pek sorun değil. Gerçi RealFlow çok pahalı bir yazılım.

    4- Yukarıda bahsetmedim ama Modo'ya da değinmedim geçemeyeceğim. Özellikle fiyatıyla diğerlerine ciddi bir alternatif.

    Yazıya devam edeceğim, alıntı yapılmazsa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-55024C953 -- 15 Mayıs 2012; 15:06:14 >




  • Merhaba arkadaşlar,
    2007-2008 döneminde sırf meraktan 3ds Max'a başlamıştım, baya da ilerlemiştim, yavaşlayan bilgisayarıma formattan sonra kurmaya üşendiğim için bırakmıştım. Geçen yıl tekrar başlamıştım, blueprint olayı ile araba modellemeye çalışmıştım, bir türlü tutarlılık yakalayamıyordum, elbet bir yer ya içerde yada dışarıda kalıyordu, oysaki 2007-2008 döneminde gayet rahat modelleyebiliyordum, 5-6 kere farklı farklı araçları modellemeye çalıştım hepsinde de aynı sonucu alınca sinirlenip sildim. Neyse şu an bu işe başlayıp hobi olarak götürmeyi belki de günün birinde kısa bir film animasyon yapmayı düşünüyorum. Fakat program konusunda kararsızım. Bildiğim Maya, Cinema 4D, 3ds Max, bir de bir kaç program daha vardır. Hangisi piyasada tutuluyor, özellikle kısa film animasyon için hangisini kullanmalıyım? Yalnız şunu biliyorum ki ülkemizde 3ds Max dışındaki programların kaynakları bir hayli kısıtlı.







  • maya derim 3d max animasyon programı değil.
  • Prinergy, peki kullandınız mı bu programı, arayüzü, modellemesi, animasyon süreci 3ds max düzeyinde mi, yoksa biraz daha mı karışık? Az çok ingilizcem var, yabancı kaynaklardan yavaş yavaş başlarım. Bir kaç cevap daha gelsin ona göre seçim yapacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prinergy

    maya derim 3d max animasyon programı değil.

    :S Ne alaka o animasyon programı olmasa neden mimari projelerde kameralar geziniyor. Ve neden bazı reklam filmleri 3d S Maxde yapılıyor.

    3d max de bir animasyon programıdır. Modellemenin yanı sıra. Maya kullanmadığım için ne kadar yetenekli olduğunu bilmiyorum animasyon için fakat modelleme mantığı aynı gibiydi sanırsam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: By_RIDVAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: Prinergy

    maya derim 3d max animasyon programı değil.

    :S Ne alaka o animasyon programı olmasa neden mimari projelerde kameralar geziniyor. Ve neden bazı reklam filmleri 3d S Maxde yapılıyor.

    3d max de bir animasyon programıdır. Modellemenin yanı sıra. Maya kullanmadığım için ne kadar yetenekli olduğunu bilmiyorum animasyon için fakat modelleme mantığı aynı gibiydi sanırsam.

    mayanın görevi animasyondur.illaki maxtede yapıyorlarda mayanın kullanım kolaylığı olsun kütüphanesi olsun karşılaştırılamayacak kadar üstündür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Prinergy -- 11 Mayıs 2012; 0:08:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prinergy

    quote:

    Orijinalden alıntı: By_RIDVAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: Prinergy

    maya derim 3d max animasyon programı değil.

    :S Ne alaka o animasyon programı olmasa neden mimari projelerde kameralar geziniyor. Ve neden bazı reklam filmleri 3d S Maxde yapılıyor.

    3d max de bir animasyon programıdır. Modellemenin yanı sıra. Maya kullanmadığım için ne kadar yetenekli olduğunu bilmiyorum animasyon için fakat modelleme mantığı aynı gibiydi sanırsam.

    mayanın görevi animasyondur.illaki maxtede yapıyorlarda mayanın kullanım kolaylığı olsun kütüphanesi olsun karşılaştırılamayacak kadar üstündür.

    dediğin doğru mayayı hiç kullanmadım fakat şu nokta hala yanlış. 3d max de standart düzeyde animasyon programıdır. Ama gel gelelim sinemada o muhteşem filmlerin mimarisini maya üstleniyor. O konuda hakkını yiyemem hatta 3dmax kursundan sonra maya eğitimide alıcam modelleme mantığı çok koly gibi geldi bi kaç video izledim. Şahane kullanımı ve animasyon kütüphanesi var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: By_RIDVAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: Prinergy

    quote:

    Orijinalden alıntı: By_RIDVAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: Prinergy

    maya derim 3d max animasyon programı değil.

    :S Ne alaka o animasyon programı olmasa neden mimari projelerde kameralar geziniyor. Ve neden bazı reklam filmleri 3d S Maxde yapılıyor.

    3d max de bir animasyon programıdır. Modellemenin yanı sıra. Maya kullanmadığım için ne kadar yetenekli olduğunu bilmiyorum animasyon için fakat modelleme mantığı aynı gibiydi sanırsam.

    mayanın görevi animasyondur.illaki maxtede yapıyorlarda mayanın kullanım kolaylığı olsun kütüphanesi olsun karşılaştırılamayacak kadar üstündür.

    dediğin doğru mayayı hiç kullanmadım fakat şu nokta hala yanlış. 3d max de standart düzeyde animasyon programıdır. Ama gel gelelim sinemada o muhteşem filmlerin mimarisini maya üstleniyor. O konuda hakkını yiyemem hatta 3dmax kursundan sonra maya eğitimide alıcam modelleme mantığı çok koly gibi geldi bi kaç video izledim. Şahane kullanımı ve animasyon kütüphanesi var.

    Aynen bende eğitim setini aldım max ten sonra ona başlayacağım.Dışardan doku falan çağırmaya plug in lere hiç ihtiyaç bırakmayak gibi




  • Yani Maya'da karar kıldık? Gerçi Maya'yı aradan çıkardıktan sonra ihtiyaç halinde 3ds Max'ın bilmediğim kısımlarını da aradan çıkarmayı düşünebilirim. Bu arada Maya'nın hangi eğitim setini aldınız? Buradan yazmak istemezseniz özelden ulaşabilirsiniz.
  • Arkadaşlar bunlar çok karmaşık komplex programlar çok ciddi zamanınızı verecekseniz uğraşın. Yani maya yada maxın sadece menülerini alt alta yazsak 10 tane fotoşop çıkar eminim.

    Arkadaşların dediğine gelince max modellemede, maya ise hem modelleme ve animasyonda öne çıkan bir program. Ama bu ayrımlar ileri düzeyler için. Düşünün adamlar bir hareketi verebilmek için extra script yazıyor programa yerleştiriyor. O düzeyde kullanacaksanız maya biraz daha iyidir? Script yazabilecekmisiniz?

    Lakin ben amatörce kullancak adamlara çok daha basit, rahat ve hızlı programlar öneriyorum. Cinema4d daha pratik bir yazılım ama o da öylesine kullanmak için fazla büyük.
  • Zbrush çok süper kısmen öğrenseniz dahi bir şeyler üretebiliyorsunuz bir sürü aracı var istediğin herşeyi bulursun emin ol


    animasyon

    saç sakal tüy kıl ot gibi şeyler [fibermesh]

    zsphere



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turukai -- 15 Mayıs 2012; 13:53:29 >




  • Eğer parayla program alıcaksan Cinema 4D'yi tercih et derim,hem ucuz hem içerisinde üsteki arkadaşın dediği gibi her şey var,rigging,modelleme,dinamikler,bodypaint ,bunun yanında birde Zbrush öğrenirsen bodypaint ile her şeyi yapabilirsin.
  • Arkadaşlar güzel tavsiyeleriniz için teşekkürler. Maya konusunu araştırdım biraz profesyoneller içinmiş işin içine kodlama falanda giriyormuş ben bu işi amatör olarak yürütmek istiyorum. Kaç gündür yeniden 3ds Max mı kullanmaya başlasam acaba diye düşünüp düşünüp vazgeçiyorum aklıma modelleme geldikçe canım çekiyor ama animasyon kısmı kafamı karıştırıyor zaten belirttiğim gibi 3ds max alt yapımda var, bir kaç tutorial izleyip unuttuklarımı hatırlarım. Eskiden Reactor vardı programda o geç yıl kalktı diye hatırlıyorum yerini başka program almış. Bu nedir, zor mudur?

    Aslında @punkandroll ve @altwo'nun mesajından Cinema4D ve Zbursh'a başlamakta geliyor içimden ama hiç kullanmadığım için tırsıyorum biraz.

    Bunun haricinde hiçbir zaman animasyon kısmına geçiş yapamadım yani rigging tarzı terimlere biraz yabancıyım.

    İlaveten @altwo hocam animasyon çeşitleri hakkında bir bilgim yok maalesef şu an için. Derdimi de belki bu sebeple tam anlamıyla anlatamıyorum, isterseniz ben bir kaç tane kısa film ekleyeyim, belki anlarsınız. Yalnız unutmayın benim bunları iki dakikada yaparım diye bir iddiam yok yani bunlar çok zor nasıl yapacaksın diye çıkışmayın.


    The Arkhttp://www.youtube.com/watch?v=_y6Hz-IDJw0

    Sınır: The Moviehttps://vimeo.com/33101879

    Sizce hangi program? Sınır'da 3ds Max kullanılmış, birde şu meşhur video var. Bilmeyeniniz yoktur diye düşünüyorum, bunda da 3ds Max kullanılmış.

    http://www.youtube.com/watch?v=qHD8Xf5Rnvo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: göbeğini kaşıyan adam

    Arkadaşlar güzel tavsiyeleriniz için teşekkürler. Maya konusunu araştırdım biraz profesyoneller içinmiş işin içine kodlama falanda giriyormuş ben bu işi amatör olarak yürütmek istiyorum. Kaç gündür yeniden 3ds Max mı kullanmaya başlasam acaba diye düşünüp düşünüp vazgeçiyorum aklıma modelleme geldikçe canım çekiyor ama animasyon kısmı kafamı karıştırıyor zaten belirttiğim gibi 3ds max alt yapımda var, bir kaç tutorial izleyip unuttuklarımı hatırlarım. Eskiden Reactor vardı programda o geç yıl kalktı diye hatırlıyorum yerini başka program almış. Bu nedir, zor mudur?

    Aslında @punkandroll ve @altwo'nun mesajından Cinema4D ve Zbursh'a başlamakta geliyor içimden ama hiç kullanmadığım için tırsıyorum biraz.

    Bunun haricinde hiçbir zaman animasyon kısmına geçiş yapamadım yani rigging tarzı terimlere biraz yabancıyım.

    İlaveten @altwo hocam animasyon çeşitleri hakkında bir bilgim yok maalesef şu an için. Derdimi de belki bu sebeple tam anlamıyla anlatamıyorum, isterseniz ben bir kaç tane kısa film ekleyeyim, belki anlarsınız. Yalnız unutmayın benim bunları iki dakikada yaparım diye bir iddiam yok yani bunlar çok zor nasıl yapacaksın diye çıkışmayın.


    The Arkhttp://www.youtube.com/watch?v=_y6Hz-IDJw0

    Sınır: The Moviehttps://vimeo.com/33101879

    Sizce hangi program? Sınır'da 3ds Max kullanılmış, birde şu meşhur video var. Bilmeyeniniz yoktur diye düşünüyorum, bunda da 3ds Max kullanılmış.

    http://www.youtube.com/watch?v=qHD8Xf5Rnvo

    Bazen gerçekten boşa yazdığımı düşünüyorum.

    Maya profesyoneller için, işin içine kod giriyor vs. bunlar hikaye. Bir önceki mesajımda yazdım, tekrar yazıyorum.

    1- Maya ayrı bir dünya filan değil. Modelleme, rig, dinamik sistemler, uv araçları vs. hepsi diğer yazılımlarla benzer, hatta çoğu zaman aynı.

    Örnek olarak bu yazılımların hepsi smooth algoritması olarak Catmull-Clark kullanıyor (Modo'da ekstradan Pixar Sub-D var). Mesela Max'te gidersin turbosmooth atarsın, C4D'de objeyi hypernurbs'un içine koyarsın ya da Maya'da 1,2,3 (default) tuşları ile smooth önizlemesi yaparsın.

    Hepsinde modelleme yaparken polygonlarla, vertex'lerle, edge'lerle uğraşırsın ve hepsinde extrude, cut, bridge vb. araçları kullanırsın (Nurbs modellemeye bir önceki mesajımda değinmiştim, ayrıca Solid ve Rhino vb. yazılımlar konumuz dışında).

    Hepsinde uv'leri açmak için araçlar var, atıyorum hepsinde uv relax aracı var.

    Hepsinde render alma, shader yapıları üç aşağı beş yukarı benzer (Zaten 3ds Max, Maya ve Softimage'da mental ray dahili olarak geliyor).

    2 - Kod olayı gelirsel. Bu yazılımların hepsi bir script dilini destekler, Maya'ya özel bir durum yok ortada.

    Şöyle bir bakarsak:

    3ds Max : İçinde dahili olarak MaxScript var. C++ ile plugin yazılabiliyor. Ve artık Ephere .NET SDK Wrapper sayesinde .NET platformu tarafından desteklenen bir dil ile plugin yazmak mümkün. Ki benim C# öğrenme nedenlerimden biri de bu.

    Maya : Dahili script dili MEL (Maya embeded language). Ayrıca Python ve C++ plugin yazmak mümkün.

    Cinemad 4D : Dahili script dili C.O.F.F.E.E. Ayrıca yine diğerleri gibi Python ve C++ ile plugin yazmak mümkün.

    Softimage : Softimage'da için yine C#, Python, VBScript ve JScript script yazmak mümkün.

    Blender : Script dili Python. Zaten açık kaynak olduğu için "programlama bilgin dahilinde" herşeyini değiştirebilirsin. Bu bakımdan Blender'ı emin ol gelecekte daha fazla duyacağız. Ki cgsociety'de okuduğum bir habere göre büyük oyun stüdyolarından biri pipeline'a Blender'ı da dahil edecekmiş(?).

    Bu liste daha uzar gider. Görüldüğü gibi Maya'ya özel bir durum yok ortada.

    Peki neden script yazmaya ihtiyaç duyulur. Birkaç tane örneğine bakalım.

    Diyelim kompleks bir bina çizdin. Binanın yüzlerce ve nizami olmayan penceresi var ve herbir pencereye birer adet Vray Rec Light koymak istiyorsun. Bunu manual olarak yapmayı hayal et. Bir de şöyle düşün bir script var seçtiğin geometrideki açıklıkları tespit edip (bu örneğimizde pencere boşlukları) oralara aynı büyüklükteki Vray Rec Light koyuyor. Düşünmene de gerek yok, böyle bir script var zaten. Görüldüğü üzere bir tarafta belki saatler alacak bir süreç, diğer tarafta iki click. Kabul ediyorum, bir parça ekstrem bir örnek oldu ama zaten script yazmanın çoğu zaman nedeni de bu.

    Bir diğer örneğe bakalım. Dış mekan bir sahne hazırladın ve zemine onlarca değişik taş koymak istiyorsun. Napacaksın peki? Her bir taşı ayrı ayrı mı modelleyeceksin? Onun yerine bir script olsa ve sana istediğin sayıda ve random olarak çeşitli boyut ve şekillerde taşlar üretse. Evet bu da var zaten.

    Daha yüzlerce örnek sıralanabilir.

    Son olarak, linkini verdiğin animasyonlar oldukça vasat. Türk yapımı olan, Türkiye standartlarına göre iyi ama dünyayı baz aldığımızda cidden vasat. Prodüksiyon kalitesi, karakter modellemeleri, karakter animasyonları gerçekten vasat. Ayrıca oradaki Mustang'in digital-tutors'un tutorial'ına bakılarak yapıldığına eminim. Modelleme de 3 kişi çalışmış ve bu 3 kişiden biri kesinlikle bu tutorial'ı izleyip modellemiş, kabak gibi belli. Son sahnede arabalar çarpışınca ne işse bir de Mustang'e hiçbir şey olmuyor :D.

    Şimdi olayın yazılımda olmadığını göstermek için sana tamamıyla açık kaynak yazılımlar ile yapılmış ve yukarıdaki örneklere on basacak birkaç animasyon göstermek istiyorum:

    Aşağıdaki animasyonların hepsi Blender, Gimp, Ink Space vs. gibi açık kaynak yazılımlar ile yapılmıştır.

    1 - Elephants Dream (Dikkat 2006 yapımı)

    European 3D Film Festival en iyi kısa animasyon ödülü ve daha pek çok festivalden ödüller.



    2 - Sintel (2010)

    3D World Magazine CG Awards ve yine birçok ödül



    3 - Lighthouse (2008)

    http://responsibility-project.libertymutual.com/films/lighthouse/#fbid=FAvT7Y7G-ha

    4 - Bick Buck Bunny



    Yine pek çok örnek var ama benim en çok hoşuma gidenler bunlar.

    Sözün özü bir yerden başla devamı gelir. Yazılıma takılma.




  • @altwo 5 gün önce forumdan uzaklaştırılmıştım. Blender'dan bahsetmeniz çok güzel oldu, çünkü Blender'ı seçtim. Neden diye soracak olursanız, hem elimde Türkçe Python kitabı var hem programın boyutu küçük, Octane Render adlı render programı ilgimi çekti ama o düzeyde bir ekran kartı yok elimde. Bir yerde okumuştum programda zaten Python ile oluşturulmuş galiba. Bunun dışında programa şu sıralar başlayacağım, bundan sonrak sürece dair eklemek istediğiniz birşeyler varsa konuyu takip ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: göbeğini kaşıyan adam

    @altwo 5 gün önce forumdan uzaklaştırılmıştım. Blender'dan bahsetmeniz çok güzel oldu, çünkü Blender'ı seçtim. Neden diye soracak olursanız, hem elimde Türkçe Python kitabı var hem programın boyutu küçük, Octane Render adlı render programı ilgimi çekti ama o düzeyde bir ekran kartı yok elimde. Bir yerde okumuştum programda zaten Python ile oluşturulmuş galiba. Bunun dışında programa şu sıralar başlayacağım, bundan sonrak sürece dair eklemek istediğiniz birşeyler varsa konuyu takip ediyorum.

    Blender'ı seçme nedenin enteresan. Evet, boyut olarak diğer programlardan çok daha küçük ve çok daha hızlı açılıyor.

    Blender'ın hemen hemen tamamı C ve C++ ile yazılmış. Zaten yüksek performans gerektiren yazılımların "çoğu" (bu örneğimizde Blender) C ve C++ gibi düşük seviye diller ile yazılmıştır. Python yüksek seviye bir dil (pointers gibi atraksiyonları yok), hatta bazı yerlerde script dili olarak bile geçiyor.

    Octane render'ı denemedim ama LuxRender, Yafaray gibi ücretsiz alternatifler de var zaten. Ayrıca Blender'ın içinde Cycles isimli bir render motoru var. Cycles ekleneli çok uzun zaman olmuyor bildiğim kadarıyla.

    Blender'ın sevmediğim bir yönü var, o da texture'ların modeli unwrap yapmadan viewport'ta görünmemesi. Diğer yazılımların hiçbirinde bu durum yok, gerçekten enteresan. Kimileri için sorun olmayabilir ama diğer yazılımlardan Blender'a geçenler için oldukça garip gelecektir bu durum.

    Bunun dışında Blender'ı kapatırken hiçbir uyarı mesaj çıkmıyor, şak diye kapanıyor. Mesela "Dosyayı kaydediyim mi?" gibi bir soru çıkmıyor, gerçekten enteresan. Elbette hemen her programda sık sık save yapmak altın kurallardan biri lakin dediğim gibi Blender'da default olarak (belki bir script vardır bu iş için bilmiyorum) bu özellik yok, pekala yanlışlıkla kapatabilirsin Blender'ı.

    Son olarak Blender'ı Maya navigasyonu ile kullanmanı tavsiye ederim. Maya'nın default navigasyon sistemi gerçekten çok rahat (alt + rmb zoom in / out // alt + lmb orbit // alt + mmb pan). Blender'ın karşılama ekranından ya da daha sonra ayarlardan değiştirebilirsin. Ayrıca kısa yol tuşlarını muhakkak öğren ve kendi kısayol tuşlarını da oluştur. Emin ol, bu seni ciddi bir biçimde hızlandırır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-55024C953 -- 21 Mayıs 2012; 17:13:03 >




  • vay @altwo hocam bayağı bi bilgilisiniz sanırım :). Peki sizinde yaptığınız animasyon falan var mı ya da projeniz var mı? Paylaştığınız animasyonlar güzelmiş gerçekten özellikte Sintel'i beğendim, tamamıyla blender ile mi yapılmış peki bu? Zaten fazla profesyonel animasyon bunlar 70 dk olsa direk vizyonda yerini alır.
    Ayrıca başlangıç için blender iyi bi tercih sanırım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ironist -- 23 Mayıs 2012; 21:10:56 >
  • Alwo verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederiz. Ama ilk mesajlarda verdiğim bilgi biraz yanlış anlaşıldı sanırım.

    Orada demek istediğim yeni başlayan hiç birşeye hakimiyeti olmayan bir insan için şu yazılım daha iyi bu daha kötü diye denemez. Sonuçta birinden başlayıp yola devam etmek lazım. Her yazılımın hatta benim yoğun olarak kullandığım Masaüstü yayıncılık araçlarının dahi script yazılan kodlama bölümleri var. Elbet mayaya has bir şey değil bu.

    Orada demek istediğim script ve kodlama sayesinde "daha" özelleştirilebilir/geliştirilebilir bir yazılım olan maya'nın iyice ileri düzey kişiler için özellikle bu gibi komutları yüzünden ağırlıklı animasyon ve animasyona yönelik modellemede tercih ediliyor oluşu. Arkadaşımızın böyle bir durumu olmadığından max, maya arasındaki üstünlükleri irdelemesi gereksiz.

    Ama anlatırken biraz kestirmeden gitmişim anlaşılmamış sanırım.




  • sadece 3d program öğrenmekle bitse dünya ne güzel olurdu, modelleme dersin organiği çıkar, sırf normal bump içim zbrush öğrenirsin, topologysi varıdr bunu, optimizasyonu vardır, varoğlu var. kaplama dersin, unwrap çıkar karşına, bi bakarsın photoshop brushları ne kadarda önemliymiş, olmadı bodypaint kasarsın. pluginleri ayrı dert, komposit desen zaten başlı başına bi sektör. karakter animasyonuna girmiyorum bile, en pisi, rigging ayrı dert skinnig ayrı dert, karakter modelleme ayrı dert, anime etmek zaten apayrı bir sektör. hele bir de tutulan en iyi 3d model programı diye bir başlıkla giriş yapacaksanız bu sektöre, işiniz daha da zor, doktor hakim felan olun, oralar emin olun daha kolaydır.

    bu arada yanlış bilgi vermeyelim, maya kodluda kullanılır kodsuzda, kodlu daha kısa zaman alır sadece yerine göre, öyle uzn uzun kodlarda değil bunlar genelde, if li else li şeyler .
  • Konu hakkında parçaları moddeleye bileceğim bir program var mı bir makinenin parçalarını modellemek istiyorum
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.