Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (2641. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
9 Misafir (2 Mobil) - 7 Masaüstü2 Mobil
5 sn
70.298
Cevap
511
Favori
4.415.284
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 26392640264126422643
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • KKartal03 K kullanıcısına yanıt
    sizdeki tampon boşluğunu bilemedigim kendiminkiyle kiyaslayamiyorum ama zaten tampon sizdirmaz sekilde monte edilmiyor.Tampon ise sac arasindan giren su suzulup iner, o bölgedeki park sensoru vs kablolari sizdirmazdir,tampondan suzulen sudan etkilenmez rahat olun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik far yukseklik ayari olan f30 larda (ilk çalıştırmada farlar yukari aşağı oynuyorsa) aracin yük durumuna gore far yüksekliği ayarlaniyor ama bunu sürekli yapmıyor sadece ilk calistirmada yapiyor.Yani aracın on tekerleğini gece hiz tumsegine çıkartıp karsiya isigin izine bakin kimildama olmadigini görürsünüz. Bunun haricinde istisnasiz farı olan tum araclarda vida ile yukarı asagi ve saga sola far ayari yapilabilir.F30 icin soylersek kaputu actiginizda farin ustune denk gelen sac kisimda yuvarlak deliklerin icine el feneriyle bakinca görünen beyaz plastikten,alyan anahtar ile çevirmeye uygun ayar yerleri var.Bir tanesi ice/disa cevirirken digeri yukarı/asagi ayaridir.Sofor tarafini cok az kaldirdim özelikle yüksek suratte daha net gormek icin.Jant ölçüsü değişimlerinde ve lastik dislerinin yarısı asindiginda far ayarini sanayide/serviste yaptirmakta fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar merhaba. F30 2014 sportline plus aracımda sisleri bi-zenon gibi beyaz yapan varmi acaba? Hata kodu vermeyecek ya da sorun cikarmayacak sekilde. Sarı renk sis önden bakınca zenonlarla beraber kotu duruyor beyaz olmadigi icin. Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • helpgod kullanıcısına yanıt
    Eyvallah hocam, sıkıntı yok o zaman. Bahsettiğim boşluk şu şekilde:

    Tamponun ortasına doğru lastikle tampon arası açıklık daha fazla belli oluyor. Görsel olarak bana tampon tam oturmamış gibi gelmişti de önceden de bu şekildemiydi hatırlayamadım.
  • KKartal03 K kullanıcısına yanıt
    Tampon oturmamis olabileceği gibi tamponda kirik olup tamir edildiyse esnemis olabilir, yan sanayi tampon takilmis da olabilir.Ama aradan su girmesi sorun degil zaten tamponun alti yagmurda seyir halindeyken komple islaniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araca rft 225/45 18 inc pırelli taktım arkadaşlar araba resmen sallanıyor.Balanssa balans herşeyi yaptırdım. Benden size tavsiye aracın lastik ebatları ne ise onu yaptırın. Çünkü arka 255/40 18 inch arkaya küçük geliyor lastik

    Hatta ben tecrübeli varsa ne yapmam lazım soruyorum. Sanki boğaz köprüsünde gidiyor gibiyim. Sallanıyor araç onun gibi.

    Yarın babamda istanbul-ankara uzun yol yapacak. Bakalım uzun yolda yol tutuşu nasıl olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koza1989 -- 4 Aralık 2016; 21:24:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koza1989

    araca rft 225/45 18 inc pırelli taktım arkadaşlar araba resmen sallanıyor.Balanssa balans herşeyi yaptırdım. Benden size tavsiye aracın lastik ebatları ne ise onu yaptırın. Çünkü arka 255/40 18 inch arkaya küçük geliyor lastik

    Hatta ben tecrübeli varsa ne yapmam lazım soruyorum. Sanki boğaz köprüsünde gidiyor gibiyim. Sallanıyor araç onun gibi.

    Yarın babamda istanbul-ankara uzun yol yapacak. Bakalım uzun yolda yol tutuşu nasıl olacak.

    Ben de kışlık jant seti aldım. Yazlık ve kışlık lastik ebatları sizinkiyle birebir aynı.
    Bende titreme, sallama vs. olmadı. Ancak yakıt tüketimi hissedilir şekilde arttı.
    BMW deki orijinal kışlık jant setleri ön-arka hep aynı sanırım...
  • Caner026 C kullanıcısına yanıt
    sizde hiç titreme zıplama tarzı bişi yoksa bende neden var acaba?
    sizin lastikler pirellimi birde

    Yorum yapabilecek biri varmı acaba neden böyle zıplama tarzı şey oluyor araçta
  • koza1989 K kullanıcısına yanıt
    yanlis hava basmis olabilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koza1989

    sizde hiç titreme zıplama tarzı bişi yoksa bende neden var acaba?
    sizin lastikler pirellimi birde

    Yorum yapabilecek biri varmı acaba neden böyle zıplama tarzı şey oluyor araçta

    rft, pirelli W240 sotto Zero RSC 225/45R18 95V
    Yazlıklarda arkalar 255'di, bir haftadır kullanıyorum bir sıkıntı görmedim.
    Bence sizin balans ayarında veya lastiklerin havasında sorun var...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caner026 -- 4 Aralık 2016; 22:23:44 >
  • Caner026 C kullanıcısına yanıt
    hocam kaç bastın hava olarak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koza1989

    hocam kaç bastın hava olarak

    yazlıkla 35-32'ydi. kışlıklar serviste yeni takıldı, hiç bakmadım. yarın bakıp yazarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helpgod

    Otomatik far yukseklik ayari olan f30 larda (ilk çalıştırmada farlar yukari aşağı oynuyorsa) aracin yük durumuna gore far yüksekliği ayarlaniyor ama bunu sürekli yapmıyor sadece ilk calistirmada yapiyor.Yani aracın on tekerleğini gece hiz tumsegine çıkartıp karsiya isigin izine bakin kimildama olmadigini görürsünüz. Bunun haricinde istisnasiz farı olan tum araclarda vida ile yukarı asagi ve saga sola far ayari yapilabilir.F30 icin soylersek kaputu actiginizda farin ustune denk gelen sac kisimda yuvarlak deliklerin icine el feneriyle bakinca görünen beyaz plastikten,alyan anahtar ile çevirmeye uygun ayar yerleri var.Bir tanesi ice/disa cevirirken digeri yukarı/asagi ayaridir.Sofor tarafini cok az kaldirdim özelikle yüksek suratte daha net gormek icin.Jant ölçüsü değişimlerinde ve lastik dislerinin yarısı asindiginda far ayarini sanayide/serviste yaptirmakta fayda var.

    Hocam cok tesekkurler peki kendimiz ayarlarsak muayeneden gecer mi acaba onu bilemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Caner026 C kullanıcısına yanıt
    Gecen kış benim kayinpeder bir lastikciye gidip kış lastiklerini taktirdi, ayni gun istanbul ankara gidip gelmesi gerekiyordu, yola bir cikti ki araba zangir zangir titriyor, arac range rover vogue. Normal bir balans titremesi degil yani sallanma seklinde, hatta yol boyunda 60-70 km'yi gecememis sallanmaktan. Velhasil istanbula dondu, lastik taktirdigi yere gitti baktilar, kış lastigini takarken sol arka janti catlatmislar mi kirmislar mi tam hatirlamiyorum oyle bi halt yemisler. Sizinki de o tarz bir sey olmasin insallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dodiko kullanıcısına yanıt
    Öncelikle;
    far ayarı hafif kusur olarak muayenden geçer.Daha önceki araç muayenesinde yaşadığım olaylara bakarak şunu söyleyebilirim siz far ayarını muayene öncesi yaptırsanız bile TUVTURK deki cihazlarla kontrol ettiklerinde farklı çıkabiliyor.Kendiniz ayarlamak isterseniz far gövdesi üzerinde %işareti ve sapmayı belirten rakam var.Aracınızı duvara en yakın şekilde yaklaştırıp far ışığı çizgisini işaretleyip tam 10 mt geriye gelip kontrol edin diyelim %2 sapma varsa 1.000 cm in %2 si yani 20 cm aşağı inmesi gerek.Fazla indiyse ayarı yukarı kaldırın, az indiyse aşağı indirip tekrar deneyin elektronik cihazla ayar yapmak kadar güvenilir bir yöntemdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helpgod -- 5 Aralık 2016; 1:11:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAD_ENGINEER

    Gerçekten bu foruma bayılıyorum. Paylaşım yapan ve aydınlatan herkesten Allah razı olsun. Paylaşım biraz daha devam ederse sanırım arabayı söküp takma seviyesine kadar geleceğiz.

    Hedeflediğimiz seviye o zaten hocam.
  • 40.yıllara 2.elde 180-190-200 yazmaya başlamışlar satılır mı zor...belki önümüzde yıl şubat mart gibi fiyatlar oturur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese Merhaba.
    40. yıl 3.20ied ye adaptif m süspansiyon sonradan takılabiliyor mu? TR de çok bilgi yok, yabancı sitelerde ise standart süspansiyonlu araçlara sonradan takılamadığı yazılmış. 40. yıl M-Sport süspansiyon ile geldiği için (adaptif gibi bu da 10 mm alçak) bir umut takılır mı diye merak ettim. Bilen, bu konuyu araştıran var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sayın forumdaşlarım bu lastik olayına gereğinden fazla anlam yüklüyorsunuz bence. Tamam aracın yolla tek temasını lastik sağlıyor ama pirelli yerine michelin alınca yada ucuz olsun deyip kumho alınca araba havaya uçmuyor.Kaldı ki memnuniyet göreceli bir kavram renault araba alıp çok memnunum diyenler olduğu gibi bmw alıp hiç memnun değilim diyen de var.O halde kendi başımıza geleni genele vurmayı doğru bulmuyorum. hep shell den yakıt alan biri bir gün opet den alsa ve o gün benzin pompasının arıza yapacağı tutsa "aman opete gitmeyin" demek doğru olur mu? Lastiğin üreticisi internet sayfasında ürettiği her ebat için hangi jantların kullanılabileceğini yazmış.Basılabilecek hava aralığını da yazmış ki otomobilin ağırlığı,teknik özellikleri vb. gereği lastiğin takılacağı otomobilin üreticisi o aralıkta bir basıncı önersın diye. Bizim araçlar için de şoför kapısı içinde ilgili lastik ebadına göre basılcak hava basıncı yazıyor.Ha orada 32 yazmış biz 31 basmışız siz bu 1 psı farkı anlamazsınız.32 yerine 28 basarsanız muhtemelen hissedersiniz ama yine de dünyanın sonu olmaz. rft lastikler hepimizin bildiği gibi sert ve zıplamaya müsait üstüne bir de fazla basınc vurulursa tümseklerde daha çok zıplatır ama dümdüz yolda araç zıplıyorsa ve hız ile doğru orantı varsa ilk önce balansta hata aramak gerek.Bir arkadaş 225/50r17 yerine 205/50r17 takmış, vay olmaz sök onları. Yahu neden olmaz açıklayın? sen bmw muhendisinden daha mı iyi bileceksin? Tabii ki ondan iyi bilemeyiz ama jant lastik ölçülerindeki değişiklikler çok aykırı değerler olmadığı sürece sıkıntı arz etmez. Takacağımız lastik jant ne gibi değişim yaratır bunun için birçok site var amawww.willtheyfit.com daha iyi sanki. Bu siteye göre 225/50r17 yerine 205/50r17 takılınca lastiğin bir uçtan diğerine çapı değişiyor ve 1 turda kat ettiği mesafe. Bu değerlerde %3 ün üzeri tavsiye edilmiyor sebebi ise hem hız göstergemiz hatalı gösterir dolayısıyla yakıt hesaplamaları şaşar hem de birim mesafeyi katetmek için lastik daha fazla dönerse aşınma da o oranda artar. Yani doğru lastikle 50.000 km gidip lastiği çöpe attıysak çevresi %5 küçük lastik takarsak teorik olarak lastiğin ömrü de %5 azalarak 47.500 km de biter. (eşit özellikte 2 lastik kıyaslandığında)
    Bizim gözden kaçırdığımız esas önemli şey jant ve lastiğin ağırlığı. 15" jantın yerine 18" taktığınızda bile jant ağırlığında aşırı artış kabul edilemez.Lastikler genelde ebat büyüdüğünde ağırlığı çok fazla artmaz ama rft ler yanak takviyesinden dolayı oldukça ağır.Kış lastikleri de yapıları gereği daha ağırdır,diş yapısı da farklı olduğundan yerler kuru ve havada 15 derece üstüyse virajlarda tedirgin eder.Okumayı sevmeyen bir toplum olduğumuzu bile bile uzun yazdım ama okuyanlara faydalı olmasını umuyorum. Diğer yandan fazla değil hemen yarın yine "ya M paketteki 400m jantın arkasına 225 taksam olur mu 255 bulamadım" diyen de çıkacaktır.Temennimiz vakit ayırıp okuyanlarla paylaşımda bulunabilmek.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helpgod -- 5 Aralık 2016; 0:59:47 >




  • hacidayi H kullanıcısına yanıt
    40.yıl da M süspansiyon iptali ile geliyor diye biliyorum hocam.
  • 
Sayfa: önceki 26392640264126422643
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.