Şimdi Ara

--- FİAT İDEA KULÜBÜ --- (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
553
Cevap
26
Favori
88.655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teşekkürler. Peki bu araçlarda çocuk kilidi mevcut mu? Belli bir hızdan sonra kapılar otomatik olarak içeriden kilitlenebiliyor mu?
  • Carlos Cunha'dan Ayrıntılı test sürüşü

    http://www.youtube.com/watch?v=n_aBMlFr3B0
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akrep_Kral

    Teşekkürler. Peki bu araçlarda çocuk kilidi mevcut mu? Belli bir hızdan sonra kapılar otomatik olarak içeriden kilitlenebiliyor mu?

    Önceki mesajımda da yazdığım gibi; belirli bir hız ki bu albealarda 20km/h'dir, kapıların otomatik kapanması yoktur bizim 1.3 mj active'de. Zaten, yılların alışkanlığı olarak arabaya biner binmez sürücü koltuğu daha yakın olarak vites kolu yanındaki merkezi kilit düğmesiyle kapıları kapatırım. Idea'da, diğer araclarda olabilen kapı kilidi mandalı yoktur. Ancak; camı kırarak veya açık camdan içeriye el uzatarak mandalı çekip kapıyı açma tehlikesi yoktur idea'da :) ama, eli içeriye uzattıktan sonra mandala gerek kalmıyor. kapı açma kolunu kaldırarak kapı açılabiliyor zaten:)

    çocuk kilidinden kastınız şuysa vardır diyebilirim: arka kapıların üzerinde, kapı açıldığında kilit kısmında yer alan beyaz bir plastik deliğe araba anahtarı takılıp çevrilerek kapının içten açılması engellenmektedir.

    açıkçası, 68900km'deki son derece memnun oldugumuz ideayı 100000km lere getirdikten sonra satarsak, alacagımız aracta sadece yakıt tüketimi kısıtını ön planda tutmayacagız. Siz de abs ve klima nasıl zaruriyse esp'yi de mutlaka olmazsa olmazlarınıza ekleyin bence.

    ideanın yoldan cıkıp kontrolu kaybetmesi sonucu 2 adet gerilimli an yasadım. Kendi becerimle direksiyon hakimiyetini sagladım ve böylece çok şükür 2006'dan beri kazasız belasız kullanmaktayız.

    ideanın kontrolu yitirdigi anlardan ilki, trafik ışığı yeşilden kırmızıya geçmesine yakalanmadan önce 30-40 km/h hızla 3.vitesle sola dönmek isterken oldu. İkincisi mıcırlı köy yolunda 5.vites 70-90 km/h hızla düz yolda fren yapmam sonucu 1 dakikadan uzun süre drift yaparak yani tekerlekler yerden kaya kaya yanal olarak savruluyordu. Her ikisini de hızı ve vitesi düşürüp direksiyonu ters yönde hafifçe kırarak atlattım. Ama bu ve bunlar gibi beklenmedik durumlar espsiz bir araç için çok risklidir. Trafikte her an bir tehlikenin belirmesi muhtemeldir. Yıpranan tekeri parçalanmış olarak otobanda bırakan nice kamyon vardır. Açık kasasından, meyve kasası düşen kamyonlar da... Sağ şeritleri işgal edip şehir içinde park eden araçlardan herhangi biri, siz yakınlaştığınız anda bile arkasına bakmadan kapı açabiliyor. Bunlar bizim düzeltebileceğimiz, önüne geçebileceğimiz davranışların ötesinde, tamamen vurdumduymaz milletin ahlak dışı tutumu. Elimizden gelense, bunlara karşı önlemi en üst düzeyde almaktır.

    esp nin gerekliliğiyle ilgili test videoları olarak şunları izlemenizi tavsiye ederim:

    http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc

    http://www.youtube.com/watch?v=TqNNNPfQ1qQ




  • Tesekkurler bilgilendirme icin. Kilit konusu ilginc, albeada olan bu aracta yok.

    Esp konusuna katiliyorum su an esp li arac kullandigim icin bunun verdigi aliskanlik sonrasi scenicten de yuksek olan bir araca esp siz hic oturmamak gerek. Dun teknik verileri incelerken yukseklik farkina hayret ettim. Scenic 2 ile yuksek hizda virajlara girerken "nasil olsa esp var tasarsa duzeltir" dusuncesiyle rahat giriyorum. Bu aracta esp siz buyuk risk olur gercekten. Ancak su an alinabilecek konfor ve yuksekligi sunan ender araclardan biri, bir suredir araci inceliyorum ulkemize getirilmeyen yeni modelleri oldukca buyuk ilgi goruyor. Kucuk jip almislar biraz kirpip yollara koymuslar resmen.
  • Arkadaşlar araç motor ve yol sesini içeriye rahatsız edecek kadar alıyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akrep_Kral

    Arkadaşlar araç motor ve yol sesini içeriye rahatsız edecek kadar alıyor mu?

    Hayır, rahatsız edici bir ses duymadığım gibi benzinli/lpgli araclara gore ilk calıstırma, vites degisimi ve debriyaj ile kavrama yapma&debriyajı bırakırken aracı silkelememe konusunda daha rahat surus zevki alıyorum. bir süre 5. vitesten 4. vitese geciste sık sık sorun yasadıgımı itiraf etmeliyim. bunu bazen yine yasadıgım da oluyor. bu da, 5.vitesten 4e geciste hafif sol geriye cekerken, sola kaydırma mesafesini ayarlayamayıp ordaki bir metale surtturmekten oturudur. Bu sorun, sehir icinde 5.vitese ihtiyac duymayıp otobana cıkıp da uzun bir sonra 5.vitese ihtiyac duydugumda olurdu.

    ayrıca, arac dısında oldugumda da duydugum motor sesi rahatsız etmiyor. aksine, genelleme yapamam ama fordun, opelin bazı dizellerinden daha yuksek motor sesi duymuslugum vardır arac dısındayken.

    yalnız sunu da goz onunde bulundurursanız, bu aracın bircok parcası doblo ve albea ile ortak. yan sanayisi, yerlisi sayesinde bakım maliyeti dusuk. ve hatta dizelin bakım masrafı benzinliye gore daha yuksektir diye nerden cıktıgını bilmedigim ve umursamadıgım bir efsaneyi de bu arac curutuyor. triger kayısı yok idea multijette. toyota corolladaki gibi zincirdir triger. benzinlilerdeki buji patlama sorunu da yoktur. 7 yıllık seruvenimizde 4 adet kızdırma bujisinden 2si arızalandıgı icin gosterge panelinde sadece ilk calıstırmada kısa sureli uyarı veriyordu. istesek degistirmezdik ama sadece o uyarıyı gormeyelim diye 50tlye degistirmistim. 2 kızdırma bujisi arızalıyken diger 2si 1 yıldan fazla ilk calıstırmada herhangi bir aksilik olmadan işini yaptı. fakat bu aracın, bir de italyan tarafı var. onceki mesajlarımda yazdıgım gibi kırk yılda bir basınıza gelecek 1 kapı kilidi degisimini yaklasık 500tl ye yanlıs hatırlamıyorsam hallettim. tek bir kapı koruma çıtası 3 yıl once gerektiginde 150tl ydi. ideaya ozgu parcaların yan sanayisi yok. cıkmasını bulmak mucizedir. zaten piyasada az olan bir arac. kazalısı, pert olmusu da daha da azdır. senede kaza yapıp tazminat alan idea azlıgının avantajını da kasko prim dusukluguyle elde ediyorsunuz.

    idea, nazar degmez insallah, arızası uzun surede kendiliginden zor cıkabilecek bir otomobil oldu bizim icin. egzos 7 yıldır paslanmaksızın orjinaldir. ilk aku 4,5yıl dayandı, şimdikiyse 3.yılına yaklastı.

    bizim açımızdan 2.el bir arac icin km kriterimiz 70000km ile sınırlıdır. idea'da bu km yi ancak bizim gibi bir kullanıcı satarsa bulabilirsiniz. Fakat; 130000km de olan bir aracı alacagımızı hic sanmam. cevremizde 2.el alıp da arızaları sonucunda tamirciyle kardes olan coktur. en iyisi bu kmlerde bir 2.el aracı yetkili bayilerin fizibilitesi yapılmış garantili araclarından almaktır bence. cunku; kmsi ilerlemis bir aracın kucuk bir arızası bile pisman edecek fatura cıkarabilir.

    hayırlısı olsun




  • Bu forumu açan kardeşimize ve katkıda bulunan arkadaşlarıma çok teşekür ederim. Çok istifade ettim. İdea'nın forum sayfasını çok aramış ve bulamamıştım. Bu yüzden parça alırken bayağı bir yüksek fiyat ödedim. Örneğin benzinli dynamic yakıt pompasına 960 tl. ödedim. İşçilik hariç. Bütün parçaları hep pahalı geldi.Egzosu 550 ile 1000 küsür arasında değişiyor. Kartel muhafazasını sordum servise 300 küsür dediler. Ön salıncaklar 400 küsür lira dediler. Artık kesin olarak 2005 model idea'yı saymaya karar vermiştim sürüşünü çok sevmeme rağmen. Coskunz arkadaşımın yazıları ve parça fiyat bilgileri çok işime yaradı.Bugün niyetim arabayı sanayiye götürmek. Debriyaj balatası, fren balatası, bujiler, amortisörler, ön salıncaklar, filtreler, yağı, tuzu-biberi vs. değiştirmeyi düşünüyorum.İnşallah 1000 lirayı geçmez. Bilen arkadaşlarımdan ricam şu şekilde olacak: Zahmet olmazsa arabanın hangi parçalarının albea, linea vb. ile uyumlu olduğunu liste gibi yazabilirler mi acaba?Bir çok arkadaşım bu toplu bilgiden çok istifade edip hayır dua edecektir. Forumu baştan sona kadar okudum.Notlarımı da aldım. Ancak iyi bilen arkadaşlarımın toplu liste olarak yazması çok hayra geçecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nevruz.ahmet

    Bu forumu açan kardeşimize ve katkıda bulunan arkadaşlarıma çok teşekür ederim. Çok istifade ettim. İdea'nın forum sayfasını çok aramış ve bulamamıştım. Bu yüzden parça alırken bayağı bir yüksek fiyat ödedim. Örneğin benzinli dynamic yakıt pompasına 960 tl. ödedim. İşçilik hariç. Bütün parçaları hep pahalı geldi.Egzosu 550 ile 1000 küsür arasında değişiyor. Kartel muhafazasını sordum servise 300 küsür dediler. Ön salıncaklar 400 küsür lira dediler. Artık kesin olarak 2005 model idea'yı saymaya karar vermiştim sürüşünü çok sevmeme rağmen. Coskunz arkadaşımın yazıları ve parça fiyat bilgileri çok işime yaradı.Bugün niyetim arabayı sanayiye götürmek. Debriyaj balatası, fren balatası, bujiler, amortisörler, ön salıncaklar, filtreler, yağı, tuzu-biberi vs. değiştirmeyi düşünüyorum.İnşallah 1000 lirayı geçmez. Bilen arkadaşlarımdan ricam şu şekilde olacak: Zahmet olmazsa arabanın hangi parçalarının albea, linea vb. ile uyumlu olduğunu liste gibi yazabilirler mi acaba?Bir çok arkadaşım bu toplu bilgiden çok istifade edip hayır dua edecektir. Forumu baştan sona kadar okudum.Notlarımı da aldım. Ancak iyi bilen arkadaşlarımın toplu liste olarak yazması çok hayra geçecektir.

    ön balata albea 65. tl
    arka balata eski kasa punto 110 tl
    baskı balata bilye set 120.tl(Dizel )
    Amörtisor monroe marka
    ben benzinli kullanırken bujileri bosch dan ucuz oldugu için 10lu paket olarak almıştım fiyatını hatırlamıyorum forumun ilk sayfalarında var.
    devirdaim pompası 70 tl (dizel)
    salıncak rot baskı balata egzoz aracımda orjinal duruyor 7 yl oldu hiç değişmedi.
    hatırladıklarım bunlar.
    Ayrıca arkadaşlar arabanızda dizel veya benzinli elektronik bir problem olursa (Cekiş düşmesi enjeksiyon gaz yememe vs vs )herhangi bir tamirciye gitmeyin bosuna masraf edersiniz direk olarak Bosch servise gidin 50 .tl bilgisayar ucreti var Bende yılların ustası ustamdan kazıgı yiyince anladım.aracın bütün olabilecek ve olmuş arızalarını gösteriyor benim gibi uynık gecinip 50 tl ye kıyamazsanız sonra cok pişman olusunuz.aracın elektroik aksamlarının büyük bir çogunlugu bosch.
    Bosch sevise 50 tlyi verince ustaya bir kuruş vermedim ustayıda rezil ettim.20 yıllık ustam yanında 8 kişi çalısiyor ama elektronik sıfır.mekanik 10 numara

    Kartel muhafazası demir olarak aracınıza taktırmayın
    2 yıl once otomobil fuarında arabalara bakarken bazı luks arabaların kartel muhafazalarının plastik oldugunu görünce sordum niye saç değil diye
    cevap arac önden kaza yaparsa saç olunca motor aşagıya düşmeyip kabini sıkıştırıp öndekilerine zarar veriyor.motorun aşagıya sarkması gerikiyor demişti plastik olunca kırılıp motor aşağıya düşüyormuş bizim ülkemizde daga bayıra gittiğiiz icin altını saç istiyorlar demişti




  • Coskunz arkadaşım teşekür ederim.Bugün ustamdan öğrendim: 2 arka amortisör, 2 sağ-sol salıncak, 2 adet amortisör takozu,debriyaj balatası,yağ filtresi,hava filtresi değişecekmiş."Sen parçaları al gel, ben hallederim." dedi. Artık İzmire falan gitmek gerekecek.Allah'tan Manisa İzmire yakın. Bir arkadaşımın tavsiyesi üzere 6. sanayideki Çağdaş otoya da bakacağız. Parça ve tamiratın kaça mal olduğunu bitince yazarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lacinalper

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akrep_Kral

    Arkadaşlar araç motor ve yol sesini içeriye rahatsız edecek kadar alıyor mu?

    Hayır, rahatsız edici bir ses duymadığım gibi benzinli/lpgli araclara gore ilk calıstırma, vites degisimi ve debriyaj ile kavrama yapma&debriyajı bırakırken aracı silkelememe konusunda daha rahat surus zevki alıyorum. bir süre 5. vitesten 4. vitese geciste sık sık sorun yasadıgımı itiraf etmeliyim. bunu bazen yine yasadıgım da oluyor. bu da, 5.vitesten 4e geciste hafif sol geriye cekerken, sola kaydırma mesafesini ayarlayamayıp ordaki bir metale surtturmekten oturudur. Bu sorun, sehir icinde 5.vitese ihtiyac duymayıp otobana cıkıp da uzun bir sonra 5.vitese ihtiyac duydugumda olurdu.

    ayrıca, arac dısında oldugumda da duydugum motor sesi rahatsız etmiyor. aksine, genelleme yapamam ama fordun, opelin bazı dizellerinden daha yuksek motor sesi duymuslugum vardır arac dısındayken.

    yalnız sunu da goz onunde bulundurursanız, bu aracın bircok parcası doblo ve albea ile ortak. yan sanayisi, yerlisi sayesinde bakım maliyeti dusuk. ve hatta dizelin bakım masrafı benzinliye gore daha yuksektir diye nerden cıktıgını bilmedigim ve umursamadıgım bir efsaneyi de bu arac curutuyor. triger kayısı yok idea multijette. toyota corolladaki gibi zincirdir triger. benzinlilerdeki buji patlama sorunu da yoktur. 7 yıllık seruvenimizde 4 adet kızdırma bujisinden 2si arızalandıgı icin gosterge panelinde sadece ilk calıstırmada kısa sureli uyarı veriyordu. istesek degistirmezdik ama sadece o uyarıyı gormeyelim diye 50tlye degistirmistim. 2 kızdırma bujisi arızalıyken diger 2si 1 yıldan fazla ilk calıstırmada herhangi bir aksilik olmadan işini yaptı. fakat bu aracın, bir de italyan tarafı var. onceki mesajlarımda yazdıgım gibi kırk yılda bir basınıza gelecek 1 kapı kilidi degisimini yaklasık 500tl ye yanlıs hatırlamıyorsam hallettim. tek bir kapı koruma çıtası 3 yıl once gerektiginde 150tl ydi. ideaya ozgu parcaların yan sanayisi yok. cıkmasını bulmak mucizedir. zaten piyasada az olan bir arac. kazalısı, pert olmusu da daha da azdır. senede kaza yapıp tazminat alan idea azlıgının avantajını da kasko prim dusukluguyle elde ediyorsunuz.

    idea, nazar degmez insallah, arızası uzun surede kendiliginden zor cıkabilecek bir otomobil oldu bizim icin. egzos 7 yıldır paslanmaksızın orjinaldir. ilk aku 4,5yıl dayandı, şimdikiyse 3.yılına yaklastı.

    bizim açımızdan 2.el bir arac icin km kriterimiz 70000km ile sınırlıdır. idea'da bu km yi ancak bizim gibi bir kullanıcı satarsa bulabilirsiniz. Fakat; 130000km de olan bir aracı alacagımızı hic sanmam. cevremizde 2.el alıp da arızaları sonucunda tamirciyle kardes olan coktur. en iyisi bu kmlerde bir 2.el aracı yetkili bayilerin fizibilitesi yapılmış garantili araclarından almaktır bence. cunku; kmsi ilerlemis bir aracın kucuk bir arızası bile pisman edecek fatura cıkarabilir.

    hayırlısı olsun

    Teşekkürler lacinalper çok makbule geçti. Bir idea sevdasına düştük ya hayırlısı bakalım. İnşallah hayırlı bir araç buluruz.
    Dizellerde düşük km ne yazık ki piyasada yok benzinli var bir tane aracın değerini bilen bir sürücü 70 binlerde aracım satılınca onunla görüşüp anlaşabilirsek lpg takıp onu kullanma niyetim var.




  • Arkadaşlar 1.4 dynamic model için aldığım parça fiyatlarını yazıyorum. Belki bir kıstas olur:

    ---------------------------------- Manisa ----------------- İzmir-Otoşahin (3.sanayi Bornova)

    Debriyaj set ---------------------- 390 -------------------------- 160 Tl. orjinal
    2 adet arka amortisör ------------- 230 -------------------------- 190
    4 lt. Motor yağı-Selenia ------------55 ---------------------------- 55
    Hava Filtresi ---------------------- 42 --------------------------- 12,5 opak marka
    Yağ Filtresi ------------------------ 5 -------------------------- - 7,5 opak marka
    2 sağ-sol salıncak ---------------- 300 --------------------------- 250
    2 Ön amort. takozu ----------------110 -------------------------- 110

    Manisa'daki parçacıdak, 1132 Tl. tuttu. İzmir'deki 785 lira tuttu. Yaklaşık 350 tl fark var. İşçilik fiyatını daha sonra yazarım. Linea ve Lancia marka bazı parçaların birbirine uyduğunu gördüm. Manisa'daki Oto Parçacı, 1.3 multijet Debriyaj balatasının benim arabaya uymayacağını söyledi. Artık doğru-yanlış bilmiyorum. Zaten 1000 Tl. yi gözden çıkarmıştım. Usta da 215 tl. el emeği alırsa benim hesap tutacak Allah'ın izniyle :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nevruz.ahmet -- 26 Ekim 2013; 19:25:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nevruz.ahmet

    Arkadaşlar 1.4 dynamic model için aldığım parça fiyatlarını yazıyorum. Belki bir kıstas olur:

    ---------------------------------- Manisa ----------------- İzmir-Otoşahin (3.sanayi Bornova)

    Debriyaj set ---------------------- 390 -------------------------- 160 Tl. orjinal
    2 adet arka amortisör ------------- 230 -------------------------- 190
    4 lt. Motor yağı-Selenia ------------55 ---------------------------- 55
    Hava Filtresi ---------------------- 42 --------------------------- 12,5 opak marka
    Yağ Filtresi ------------------------ 5 -------------------------- - 7,5 opak marka
    2 sağ-sol salıncak ---------------- 300 --------------------------- 250
    2 Ön amort. takozu ----------------110 -------------------------- 110

    Manisa'daki parçacıdak, 1132 Tl. tuttu. İzmir'deki 785 lira tuttu. Yaklaşık 350 tl fark var. İşçilik fiyatını daha sonra yazarım. Linea ve Lancia marka bazı parçaların birbirine uyduğunu gördüm. Manisa'daki Oto Parçacı, 1.3 multijet Debriyaj balatasının benim arabaya uymayacağını söyledi. Artık doğru-yanlış bilmiyorum. Zaten 1000 Tl. yi gözden çıkarmıştım. Usta da 215 tl. el emeği alırsa benim hesap tutacak Allah'ın izniyle :)

    merhaba

    verdiğiniz fiyatlarda debriyaj setine takıldım

    bu aracın yani benzinli modelin debriyaj setinin yan sanayi olarak bir tek MAP marka olanı var hatta valeo distribitörünü aradım idea için sonkullanıcı üretimlerinin olmadığını söledi. orjinal balata fiyatı 280-300 tl arası değişiyor eğer baskı balatayı 160 tl ye taktırdıysanız bence markasından emin olun derim ...




  • akcelik, hatırlatman için teşekürler. Parçayı bizzat alıp inceledim. Keşke üzerinde yazan yazıları alsaymışım. Ancak hatırladığım kadarı ile lancia, linea modellerine de uyduğunu yazıyordu.Ama hangi motor seçenekleri için onu bilmiyorum. Eğer ustam takıp çalıştırırsa öyle yada böyle mesele hallolmuş olacak. Bir daha sorarım ustama orjinal miymiş diye. O zaman yeniden öğrendiklerimi yazarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nevruz.ahmet

    akcelik, hatırlatman için teşekürler. Parçayı bizzat alıp inceledim. Keşke üzerinde yazan yazıları alsaymışım. Ancak hatırladığım kadarı ile lancia, linea modellerine de uyduğunu yazıyordu.Ama hangi motor seçenekleri için onu bilmiyorum. Eğer ustam takıp çalıştırırsa öyle yada böyle mesele hallolmuş olacak. Bir daha sorarım ustama orjinal miymiş diye. O zaman yeniden öğrendiklerimi yazarım.

    benim sökülen fabrika balatası VALEO idi orjinal olarak verdiğimiz siparişte orjinal kutunun içinden yine valeo çıktı zaten orjinal kutu içinden VALEO veya SACHS çıkıyormuş ama bu markaların bayilerinden almak istersen yok diyorlar çünkü sadece fabrika için üretiliyormuş tabi fiyatlar da 280-300 tl arası yan sanayi birtek MAP var yerli üretim oda 90 tl civarında idi...




  • Merhaba,

    1.4 active 2006 model yarı otm. 60 bin km de sizce kaça alınır?

    Teşekkürler...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba arkadaşlar. fiat idea'mı alalı 1 yılı geçti. aracımdan çok memnunum. bu aracı o zamanlar keşfetmeme alt komşumuz sebep olmuştu. aracı onda gördüğümde çok hoşuma gitmişti ve benzinlisini almaya karar vermiştim. dizelini almama ise bu forumda sağolsun coskunz bey :-) vesile oldu. yalnız şimdi bakıyorum komşunun ideası bizimkinden çok daha gösterişli duruyor. jantlara baktım bizimki 14'lük, onunki 16'lık. bundan dolayı jantımı 16 yapmak istiyorum :-)
    -acaba jantı orijinal mi bakayım
    -şimdiki jantını takasta kullanma şansı olur mu, fiyatı düşsün diye :-)
    -bu konuda tavsiyeniz veya bildiğiniz adres var mı
    -jantı büyütmemin arabaya zararı olur mu ya da yakıt değerleri değişir mi
    çok teşekkürler arkadaşlar. bu forumda paylaştığınız bilgiler gerçekten çok işimizi görüyor :-)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: secere

    merhaba arkadaşlar. fiat idea'mı alalı 1 yılı geçti. aracımdan çok memnunum. bu aracı o zamanlar keşfetmeme alt komşumuz sebep olmuştu. aracı onda gördüğümde çok hoşuma gitmişti ve benzinlisini almaya karar vermiştim. dizelini almama ise bu forumda sağolsun coskunz bey :-) vesile oldu. yalnız şimdi bakıyorum komşunun ideası bizimkinden çok daha gösterişli duruyor. jantlara baktım bizimki 14'lük, onunki 16'lık. bundan dolayı jantımı 16 yapmak istiyorum :-)
    -acaba jantı orijinal mi bakayım
    -şimdiki jantını takasta kullanma şansı olur mu, fiyatı düşsün diye :-)
    -bu konuda tavsiyeniz veya bildiğiniz adres var mı
    -jantı büyütmemin arabaya zararı olur mu ya da yakıt değerleri değişir mi
    çok teşekkürler arkadaşlar. bu forumda paylaştığınız bilgiler gerçekten çok işimizi görüyor :-)

    http://www.lastikcim.com.tr/Jant-Lastik-Hesaplama,DP-17.html

    yukarıda vermiş olduğum link de sorunun cevabını bulabilirsin.Ayrıca kitapcıkta yazan active lerde 14 dinamic lerde 15 jant tır
    Aracın dış görünümü değil güvenliği önemli ayrıca araca uygun olsa üretici takardı.
    kazasız ve saglıklı




  • uzun bir aradan sonra tekrar iletişime geçtik coşkun bey :-) aslında kitapçığı okuyacağım demiştim ama biraz okuyup bıraktım. dediğiniz doğru güvenlik daha önemli. ben jant konusunda opsiyon olabileceğini düşünmüştüm. ilgilenip cevap verdiğiniz için teşekkürler :-) ben de size kazasız ve sağlıklı sürüşler dilerim
  • Secere arkadaşım, bana kalırsa cantlara hiç dokunma. Ben de kalın cantlar var. Evet bayağı bir havalı gösteriyor ancak bir o kadar da götürüsü var. Ön takımlar daha erken bitiyor. Asfalt sesini daha fazla içeri alıyor. Ayrıca lastik değiştirirken oluşacak fiyat farkını, cant değiştirirken ödeyeceğin fiyatı ve lastik fiyatını da hesaplamana dahil etmelisin. Tek güzel tarafı yol tutuşunun artması. Yakıt sarfiyatını çok hissedeceğini zannetmiyorum. Çok minimum düzeyde olabilir elbette. Fabrika ayarlarında bırakmanı tavsiye ederim cant olarak.
  • ahmet bey dediğiniz gibi jant değişimi bana da gereksiz gelmeye başladı. masrafsız arabaya masraf çıkarmaya gerek yok galiba :-)
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.