kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (Tüm Sürüm)
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel
Mesaj
molarrr => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 10:48:52)
--şehir içi, otoban mevzularına girmiyorum, artık klasik oldu.

çevreyolunda crusie açıp bunu şehir içi tüketimi olarak düşünmek vs.

--dizel araçlarda kaç basarsan bas en fazla 6-7 lt yaktığını idda etmek.

--yeni otomobillerin motorlarının 300-400 bin sorunsuz gittiğini düşünmek.

100 binden sonra hepsi, toyota da dahil buna, sorunlarını göstermeye başlar.

boşuna adamlar 100 binden sonra garantiyi bitirmiyor.

--b sınıfı araçların, biraz da colt gibi geniş bi şey aldıysan c sınıfından çok da farklı olmadığını düşünmek.

farklı, her yönden.

--10.000 tl fark verip dizelle tasarruf ettiğini düşünmek, ve hatta o farkı 5 yıl sonra da satarken geri alabileceğinin hayalini kurmak.

-- benzinli alıp, dizel ekonomisi yakalayabileceğini düşünmek, olmadı lpg taktırıp sorunsuz binebileceğini sanmak.

sorunsuz lpg diye bir şey yok.

--lpg nin dizelden ve benzinden daha güvenli olduğunu idda etmek.

--dizel otomobillerin kullanımının benzinli otomobillerden daha zevkli olduğunu düşünmek.

geri kalanı da siz yazın artık.

bunların sebebi bana göre bir tane. kısıtlı bütçelerle belki de ailenin sağlığından, gıdasından kısılan paralarla alınan arabaların kusurlarını kimse kabul etmek istemiyor.

TNR GT => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 11:03:25)
--yeni otomobillerin motorlarının 300-400 bin sorunsuz gittiğini düşünmek.

100 binden sonra hepsi, toyota da dahil buna, sorunlarını göstermeye başlar.

boşuna adamlar 100 binden sonra garantiyi bitirmiyor.



Buna katılmıyorum kesinlikle.

molarrr => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 11:15:08)
quote:

Orijinalden alıntı: TNR GT

--yeni otomobillerin motorlarının 300-400 bin sorunsuz gittiğini düşünmek.

100 binden sonra hepsi, toyota da dahil buna, sorunlarını göstermeye başlar.

boşuna adamlar 100 binden sonra garantiyi bitirmiyor.



Buna katılmıyorum kesinlikle.

bu benim yaris,

100 bini hemen geçtikten sonra.

sorunsuzluğu ile bilinen toyota.

araç kazasız, hasarsız, tek sürücü tarafından kullanımış, benzinli, bakımları yetkili serviste yapılmıştır.

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

sinoplu => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 11:20:46)
onu bunu bilmem multijet gerçekten çok ekonomik
< Resime gitmek için tıklayın >

JasoNBuraK => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 11:23:02)
quote:

Orijinalden alıntı: TNR GT

--yeni otomobillerin motorlarının 300-400 bin sorunsuz gittiğini düşünmek.

100 binden sonra hepsi, toyota da dahil buna, sorunlarını göstermeye başlar.

boşuna adamlar 100 binden sonra garantiyi bitirmiyor.



Buna katılmıyorum kesinlikle.

Diğer maddelerin bazılarında da yanlışlık var ama bu en belirgini. Ben de katılmıyorum kesinlikle. Bakımları aksatılmayan, eşek niyetine binilmeyen her araç en az 300-400 bini devirir. İstisnalar olabilir, genellenemez..

tandem_78 => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 11:36:32)
quote:

Orijinalden alıntı: molarrr

quote:

Orijinalden alıntı: TNR GT

--yeni otomobillerin motorlarının 300-400 bin sorunsuz gittiğini düşünmek.

100 binden sonra hepsi, toyota da dahil buna, sorunlarını göstermeye başlar.

boşuna adamlar 100 binden sonra garantiyi bitirmiyor.



Buna katılmıyorum kesinlikle.

bu benim yaris,

100 bini hemen geçtikten sonra.

sorunsuzluğu ile bilinen toyota.

araç kazasız, hasarsız, tek sürücü tarafından kullanımış, benzinli, bakımları yetkili serviste yapılmıştır.

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

kusura bakmayın ama hiç sorunsuz 100bin km. gitmişsiniz daha ne olsun?

belki biyerinden fiş çıkmıştır, akü bitmiş veya marşın kömürü bitmiştir marşa basmamıştır, v kayışı kopmuştur
benzin azalmış, enjektörlere pislik gelmiştir... şoförle alakalı bir sorun olma ihtimali %75

molarrr => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 11:36:48)
bir otomobil 300-400 bin gider, doğru da.

nasıl gider?

tamircilerle artık arkadaş olursun öyle gider.

0 alıp 160 binde sattığım megane sayesinde yeni nesil enjektörlü motorların neredeyse uzmanı olmuştum.

100 bine kadar onda da bir şey yoktu, sonradan destan yazdı araba.

üşenmiyorsanız megane coupe forumu var, açıp da bakın neler çıkartıyor bu araç.

yaris de 100 bini geçince ilk önce devirdaim motoru bozuldu ve kayış koparttı. allahdan uyandım , uyanmasan yatak saracak, haydi rektifiye.

daha sonra şarj eden bir parça varmış, dinamo ile alakalı herhalde, o bozuldu yolda kaldı.

meganın yolda kalmalarını söylemiyorum, sayısı belli değil.

ha gidiyor mu gidiyor.

sorunsuz kullanıcam, tamircilerle muhatap olmıycam diyorsanız 100 de bir araç değişir. yoksa bu otomobiller niye satılıp duruyor.

bir alan 10 sene kullanır, maalesef öyle bir dünya yok.

Michael Wittmann => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 11:37:49)
quote:

Orijinalden alıntı: molarrr

quote:

Orijinalden alıntı: TNR GT

--yeni otomobillerin motorlarının 300-400 bin sorunsuz gittiğini düşünmek.

100 binden sonra hepsi, toyota da dahil buna, sorunlarını göstermeye başlar.

boşuna adamlar 100 binden sonra garantiyi bitirmiyor.



Buna katılmıyorum kesinlikle.

bu benim yaris,

100 bini hemen geçtikten sonra.

sorunsuzluğu ile bilinen toyota.

araç kazasız, hasarsız, tek sürücü tarafından kullanımış, benzinli, bakımları yetkili serviste yapılmıştır.

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >


JasoNBuraK => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 11:49:20)
quote:

Orijinalden alıntı: molarrr

bir otomobil 300-400 bin gider, doğru da.

nasıl gider?

tamircilerle artık arkadaş olursun öyle gider.

0 alıp 160 binde sattığım megane sayesinde yeni nesil enjektörlü motorların neredeyse uzmanı olmuştum.

100 bine kadar onda da bir şey yoktu, sonradan destan yazdı araba.

üşenmiyorsanız megane coupe forumu var, açıp da bakın neler çıkartıyor bu araç.

yaris de 100 bini geçince ilk önce devirdaim motoru bozuldu ve kayış koparttı. allahdan uyandım , uyanmasan yatak saracak, haydi rektifiye.

daha sonra şarj eden bir parça varmış, dinamo ile alakalı herhalde, o bozuldu yolda kaldı.

meganın yolda kalmalarını söylemiyorum, sayısı belli değil.

ha gidiyor mu gidiyor.

sorunsuz kullanıcam, tamircilerle muhatap olmıycam diyorsanız 100 de bir araç değişir. yoksa bu otomobiller niye satılıp duruyor.

bir alan 10 sene kullanır, maalesef öyle bir dünya yok.



Tersi onlarca örnek sayarım burada. Genelleme yapmak yanlış..

Ar ge => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 11:55:21)
Aslında hemen he konuda haklısın ama dogrusu ''garantisinin bitimini takiben otomobiller arıza çıkarmaya meyillidir'' olmalıydı.
Dayanıklılık bu endüstride istenen birşey değil. Sektörün devinim noktası zaten yedek parça ve servis işçiliği.
10 yıl içerisinde tüketicinin otomobili satın aldıgı bedel kadar servise ödeme yapması bekleniyor. Aynı durum Mercedes için de Hyundai için de geçerli.

rst78 => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 12:02:07)
quote:

Orijinalden alıntı: molarrr

bir otomobil 300-400 bin gider, doğru da.

nasıl gider?

tamircilerle artık arkadaş olursun öyle gider.

0 alıp 160 binde sattığım megane sayesinde yeni nesil enjektörlü motorların neredeyse uzmanı olmuştum.

100 bine kadar onda da bir şey yoktu, sonradan destan yazdı araba.

üşenmiyorsanız megane coupe forumu var, açıp da bakın neler çıkartıyor bu araç.

yaris de 100 bini geçince ilk önce devirdaim motoru bozuldu ve kayış koparttı. allahdan uyandım , uyanmasan yatak saracak, haydi rektifiye.

daha sonra şarj eden bir parça varmış, dinamo ile alakalı herhalde, o bozuldu yolda kaldı.

meganın yolda kalmalarını söylemiyorum, sayısı belli değil.

ha gidiyor mu gidiyor.

sorunsuz kullanıcam, tamircilerle muhatap olmıycam diyorsanız 100 de bir araç değişir. yoksa bu otomobiller niye satılıp duruyor.

bir alan 10 sene kullanır, maalesef öyle bir dünya yok.



Herkes için geçerli değil, kendi başınıza gelen bir olaydan, ya da bir markanın belli bir modelinde yaşanan/tekrarlayan sorunlardan (ki bu durumlar bende üretici hatasından şüphe uyandırıyor) bunu genele yaymak bence yanlış.

Siz kendi aracınızdan örnek vermişsiniz, ben de kendi aracımdan örnek vereyim : 1,6 Dizel, 2006 başlarında sıfır almıştım, şu anda 180.000 km'de. 6. yılını doldurmak üzere, bu 6 sene içerisinde bir kere bile yolda bırakmadı. Yaz olsun, kış olsun marşa 1sn'den fazla bastığımı hatırlamıyorum. Periyodik bakımlar dışında motorla, yürüyen aksamla ilgili bir kere bile servise/tamirciye gitmek zorunda kalmadım. Bilmiyorum, bu durumda belki de ben çok şanslıyım?

Otomobilin kendisi kadar kullanıcı, kullanılan yakıt da çok önemli faktörler.
100.000'de motor bitiren de var, aynı araçla gık demeden yüzbinleri deviren de var. Otomobil piyango gibi, acayip durumlar olabiliyor.

Akhilleus => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 12:03:55)
Bir kaç yıla kadar mazot, benzinden pahalı olacak nasılsa.

Guest-14B537748 => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 12:52:03)
Konuyu gorunce oda beni seviyor demek geldi icimden :))

aoe_ => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 12:53:49)
dizel araçlar ne kadar basarsanız basın 6-7 litreyi geçmiyor tabirine uyan araçlar mevcut.

x5 3.0d ile yaklaşık 22-23 litre yakmıştık yanlış hatırlamıyorsam.

1.3 opel combo cdti kastamonu-istanbul yolculuğunda otobanda yüksek hızlarla gidilmesine ve istanbul şehir içinde kullanılmasına rağmen kmde 22 krş yakmıştı. mazotu 3.9 TL'den almıştık. değerler 6-7 litre civarında hesaplarım beni yanıltmıyorsa.

yani bazıları klişe yalanlar değil. istisnalar o kadar çoğaltılabilir ki kaideyi bozabilir.

unforgiven1127 => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 12:59:22)
300-400 bini bilmiyorumda arkadaşımda Megan II var 1.5 dizel 250bine gelecek dağ tepe arabayı vurmadığı yer kalmadı 20-30 binde bir bakıma gider ne yolda bıraktı nede sorun çıkardı. bir ön takımlar değişmişti 120 bin gibi bir kilometrede okadar. 300 bine geldiğinde tekrar yazarım :)

rbyygt2 => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 13:03:41)
1.3 multijetlerin 500 bin km'yi devirenleri var albea taksiler gibi..

**osk@r78** => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 13:24:38)
Yazılanlarda doğru olanlar olsada bunu genele yaymak yanlış olur bence.
Sizin aracınız 100bin kmde sorun yaptı diye bunu genellemek doğru olmaz..

derememo => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 13:27:31)
sizin yalan diye nitelediğiniz cümlelerin gerçektende doğru olduğuna inanıyorum.
araçtan beklentilerine göre değişmekle beraber. yukarda söylenenler benim için doğrudur.
birkaç parametre dışında çoğu da subjektif yorumlardır zaten. zevkler ve renkler tartışılmaz kategorisine girer.

SxXXxN => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 13:41:56)
Adamın arabası 100 binde arıza yapmış bütün araçlar 100 binden sonra arıza yapar diyor. Bu nasıl bir düşüncedir :) 100 binlerce km sıkıntısız binilen birçok marka var.

rst78 => kendimize söylediğimiz klişe yalanlar (22.12.2011 13:53:53)
quote:

Orijinalden alıntı: aoe_

dizel araçlar ne kadar basarsanız basın 6-7 litreyi geçmiyor tabirine uyan araçlar mevcut.

x5 3.0d ile yaklaşık 22-23 litre yakmıştık yanlış hatırlamıyorsam.

1.3 opel combo cdti kastamonu-istanbul yolculuğunda otobanda yüksek hızlarla gidilmesine ve istanbul şehir içinde kullanılmasına rağmen kmde 22 krş yakmıştı. mazotu 3.9 TL'den almıştık. değerler 6-7 litre civarında hesaplarım beni yanıltmıyorsa.

yani bazıları klişe yalanlar değil. istisnalar o kadar çoğaltılabilir ki kaideyi bozabilir.

Katılıyorum, dizel var, dizel var. Kimisi sömürüyor, kimisi kokluyor.

Ben de Ankara - İstanbul arası otobanda basa bas kullanımımda 8,3 lt/100 gibi değer yakalamıştım. İbre 160-170'in altına nadiren düşmüştü. Aynı olayı benzinli arabayla yapsaydım iki katına yakın olurdu tüketim.

Gerçi tüketim az oldu ama bir iki gün sonra eve gelen mektupla trajedi yaşadım, radara girmişim 171 ile, bir ton ceza ödedim

Sayfa: [1] 2 3   sonraki >     >>