Arabam.com yeni VW Passat testi (Tüm Sürüm)
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel
Mesaj
powershift => Arabam.com yeni VW Passat testi (22.4.2011 13:06:32)
Volkswagen Passat 1.6 TDI Comfortline: Alıştığımız Passat…
22 Nisan 2011 12:00:00

Ülkemizin en çok satılan D segment aracı olan Volkswagen Passat yenilenen yüzüyle tekrar sahnede. B7 kasa koduyla gelen araç tamamen yeni bir model değil. 6. Jenerasyon (B6) Passat’ı ağır bir makyaj operasyonuna tabi tutan Volkswagen, yeni teknolojilerini bu modele entegre etti.
< Resime gitmek için tıklayın >




Tasarım
Yenilenmiş Passat’ın ön tarafı için eskisinden daha iddiasız demek doğru olacaktır. Aracın far tasarımında artık düz çizgiler kullanılmış. Ayrıca Passat artık LED gündüz farları ile birlikte geliyor. Fakat, Trendline donanımda sunulan farlar artık merceksiz ve görüntüsü ödenen paraya yakışmıyor. Ön kısımda büyüyen sis farları da hemen fark ediliyor. Klasik Passat şıklığındaki sedan formda herhangi bir değişiklik yapılmamış. Test aracımızın arka stop grubunda gördüğünüz ve şık görünen lamba grubu, Highline donanımla beraber LED desteğine de kavuşuyor. Aracın çeşitli yerlerinde kullanılan krom kaplamalar şıklığı arttıran bir etkiye sahip. Arka kısımda ise küçük kardeşi Jetta ile benzer çizgiler göze çarpıyor. Bagaj kapağı Volkswagen logosunun üzerine bastırılarak, içeriden bir düğmeyle veya anahtar üzerindeki kumanda ile açılabiliyor. VW Passat, 4769 mm’lik uzunluğuyla, Peugeot 508’den 2,3 cm, Opel Insignia’dan 6,1 cm, Renault Latitude’dan tam 12,8 cm daha kısa. Passat’ın 1820 cm’lik genişliği de rakiplerinin gerisinde. Passat, kullanıcılarına 565 litrelik büyük bir bagaj hacmi sunuyor.



< Resime gitmek için tıklayın >

İç mekan

Yenilenen Passat’ın iç mekanında artık daha olgun bir görüntü hakim. Test aracımızdaki büyük ekranlı ses sistemi (RCD510) aracın orta konsolunu oldukça şık gösteriyor. Ayrıca buradan klima sistemini de takip edebiliyorsunuz. Dokunmatik olarak kumanda edilen sistemde Navigasyon özelliği olmaması ise büyük bir eksiklik. Ses sisteminin üzerindeki analog saat hoş bir detay olmasına rağmen konumu ve açısı itibariyle parlıyor. Zaten test resimlerinde de göreceksiniz, bu saatin parlamadan göründüğü bir açı yok. Okunabilirliği çok başarılı olan gösterge paneli, Passat’ın ağır havasına ayak uyduruyor. Üç kollu çok fonksiyonlu deri direksiyon simidinin ergonomisi de çok iyi. Araç içerisinde birçok saklama gözü bulunuyor, kapı gözlerinin halı kaplı tabanı da Passat’ın yolcularına verdiği değeri gösterir gibi. Passat’ın geniş arka koltuklarının ortada olanı yatarak kol dayama ve bardaklık olarak görev yapabiliyor. Ayrıca koltuğun bu kısmından bagaja ulaşmak da mümkün… Makyajla beraber B6 kasada olan, alarm, lastik basınç kontrol sistemi, koltuk altı çekmece gibi bazı özelliklerin kalktığını veya versiyona göre sunulduğunu belirtmeliyiz.




< Resime gitmek için tıklayın >


Motor

Volkswagen’den yıllardır beklenen 1.6 TDI motor sonunda geldi. Bir buçuk tonluk Passat’ı rahatlıkla taşıyan ünite 4400 d/d’da 105 hp güç üretiyor. 1500-2500 d/d aralığında sunulan 250 Nm’lik tork sayesinde rahatlıkla hareket eden Passat, 12.2 saniyede 100 km/s hıza ulaşabiliyor. Maksimum hızı 195 km/s’e rahatlıkla ulaşabilen aracın bu motor seçeneği sadece 6 kademeli manuel şanzımanla satılıyor. DSG şanzıman ve dizel işbirliği isteyenler Passat’ın 2.0 litrelik motorunu almak zorundalar. Test aracımızda görev yapan ünite BlueMotion olarak adlandırılan verimlilik arttırıcı çalışmaların da katkısıyla çok düşük tüketim değerleri yakalayabiliyor. Testimiz süresince ortalama 6 lt/100 km yakıt tüketen motor, uzun yolda hız sabitleyici kullanımı ile 4.1 lt/100 km civarında tüketim değeri yakaladı.





Konfor ve yol tutuş

Passat’ın en iddialı olduğu konuların başında konfor geliyor. Aracın süspansiyon sistemi yoldan gelen darbeleri çok başarılı bir şekilde emiyor. Koltuklarında gayet konforlu yolculuklar yapılan Passat, iç mekanının sessizliği ile de beğenimizi kazandı. Aracın içerisinde yol ve rüzgar sesi neredeyse hiç duyulmuyor. Tabi bu sessiz ortamda TDI motorun sesini hafiften duyuyorsunuz ama kesinlikle rahatsız edici boyutta değil. Passat, yolcularına her koltukta aynı konforu sunmayı başarıyor. Arka koltuklar cömert bir diz mesafesine sahip ve ergonomik açıdan çok başarılılar. Burada oturan yolcular için havalandırma kapakları unutulmamış.
Passat süspansiyonlarının çok başarılı darbe emişi aracın yol tutuşundan ödün verilmiş anlamına gelmiyor. Araç virajları hızlıca geçerken sürücüsünü hiç tedirgin etmiyor. Viraj limitlerini zorladığınızda ise standart sunulan ESP sistemi sayesinde Passat hemen yoluna giriyor. Bu arada Passat’la biraz hızlı bir kullanım gerçekleştirdiğinizde, ön koltuk minderlerinin yetersiz yan desteği ortaya çıkıyor. Passat’ın yol tutuşu başarılı ancak direksiyon sistemi çok hızlı değil.


< Resime gitmek için tıklayın >
Güvenlik
Passat 2010 yılında makyajsız versiyonu (B6) ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı. Araçta sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları ile ESP sistemi standart olarak sunuluyor.







Yorum-Selim ERKEK
Volkswagen Passat’ı yeni bir model olarak görmek pek doğru değil. Bir önceki nesille arasında ahım şahım farklar olduğunu söylemek gerçekten zor. Araç hala çok iyi, üstelik daha sessiz hale getirilmiş. Kullanılan malzemelerin kalitesi üst seviyede, motorlar başarılı, yol tutuş ve konfor gayet tatmin edici. Ama benim kafama takılan bazı sorular var. Yeni Passat’ın çıkmasıyla Almanya’da satış fiyatı düştü ama Türkiye’de satış fiyatı arttı. Ayrıca 1.4 TSI motor ile 1.6 TDI motor arasındaki fiyat farkı da oradakinden kat kat fazla. Ben bu aracın kullanımını ve konforunu çok seviyorum ama rakipleri ile arasındaki fiyat farkını hak edecek derecede artıları olduğunu da düşünmüyorum.



Yorum – Tulu DARICAN
VW yeni olarak lanse etse de test ettiğimiz B7 kasa kodlu Passat ile B6 kasa kodlu Passat’ın alt yapıları birebir aynı. Sadece görünen kısımlar tümüyle değiştirilmiş. Otomobili kullanmadan dış ve iç tasarıma baktığınızda Passat size eski versiyona göre bambaşka bir otomobil izlenimi veriyor. Fakat kullanmaya başladığınızda büyük bir değişim göremiyorsunuz. Buradan Passat’ın kötü olduğu anlaşılmamalı. Hala çok iyi bir otomobil ama selefine göre büyük bir ilerleme görülmüyor. Yalıtım belki de B7 Passat’ın eskisine göre geliştiği en önemli disiplin. Konfor ve yol tutuşa başarılı. 1.6 litrelik TDI motor bu otomobile yakışmış. Bence D segmentinde premium markalar dışında Passat’ı yakalayan bir model bulmak güç. Fakat rakiplerin gelişimleri göz önüne alındığında farkın gitgide kapandığı ve Passat’ın fiyatıyla fazla yukarıda kaldığını düşünüyorum.



Teknik Özellikler
Motor: 1,6 TDI
Motor Hacmi: 1598 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 105 hp 4400 d/d
Maksimum Tork: 250 Nm 1500-2500 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 12,2 s
Maksimum Hız: 195 km/s

Frenler
Ön: Disk
Arka: Disk

Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 5,2 lt
Şehir Dışı: 3,8 lt
Karma: 4,3 lt
Test: 4,1 lt

Boyutlar
Uzunluk: 4769 mm
Genişlik: 1820 mm
Yükseklik: 1472 mm
Dingil Mesafesi: 2710 mm
Bagaj Hacmi: 565 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 70 lt
Boş Ağırlık: 1499 kg
Lastik Boyutu: 215/55 R16

Duratorq => Arabam.com yeni VW Passat testi (22.4.2011 13:22:58)
@powershift,

Pm attım, gelen kutunuzu kontrol edebilirseniz sevinirim.

canvarol => Arabam.com yeni VW Passat testi (22.4.2011 13:33:29)
Gelen gideni aratıyor.B7'i gördükçe B6'ı sevmeye başladım.B6 ilk çıktığında B5'i daha çok beğenir olmuştum.Sanırım B7'i beğenmem için de VW'nin bundan sonra daha kötü bir tasarım çıkarması gerek ki inanıyorum ki B8' B7 den daha az gösterişsiz sade olacak.Arabanın genel kalitesine lafım yok bende çok beğeniyorum motorlarını şanzımanlarını ama benim için öncelik tasarım olduğu için bu kadar güzelliği çirkinleştiriyor VW(Bertuğ kızma bana)
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >

deserthawk => Arabam.com yeni VW Passat testi (22.4.2011 13:37:04)
Kendi arabam diye demiyorum;ama B6 kasa duruşuyla sınıfının "babası" gibi ağırbaşlı bir görünüme sahip.B7 kasa ise daha önce forumda resimleri koyulan Çin'de satılan Passat'lar gibi.Sayıları hızla artmaya başladı;ama fikrimde de zerre kadar değişme olmadı.İçerisi tabi güzel;ama dıştan bakınca "Beni al" diye de bağırmıyor yani araç.

canvarol => Arabam.com yeni VW Passat testi (22.4.2011 13:43:54)
quote:

Orijinalden alıntı: deserthawk

Kendi arabam diye demiyorum;ama B6 kasa duruşuyla sınıfının "babası" gibi ağırbaşlı bir görünüme sahip.B7 kasa ise daha önce forumda resimleri koyulan Çin'de satılan Passat'lar gibi.Sayıları hızla artmaya başladı;ama fikrimde de zerre kadar değişme olmadı.İçerisi tabi güzel;ama dıştan bakınca "Beni al" diye de bağırmıyor yani araç.

Passat Lingyu.Far tasarımı sanki Avrupalı Passattan daha mı iyi ne
< Resime gitmek için tıklayın >

zeytinkoy => Arabam.com yeni VW Passat testi (22.4.2011 13:59:52)
quote:

VW Passat, 4769 mm’lik uzunluğuyla, Peugeot 508’den 2,3 cm, Opel Insignia’dan 6,1 cm, Renault Latitude’dan tam 12,8 cm daha kısa.

İnsignia Passat'tan uzun mu?

Bu arada bu yeni Passat'ın çıkmasıyla eski kasaya göre Almanya'da satış fiyatları düşeren, TR'de satış fiyatlarının artması DOD tarafından nasıl bir kazığa oturtulduğumuzun resmidir.

canvarol => Arabam.com yeni VW Passat testi (22.4.2011 14:05:56)
quote:

Orijinalden alıntı: barisozyurt

quote:

VW Passat, 4769 mm’lik uzunluğuyla, Peugeot 508’den 2,3 cm, Opel Insignia’dan 6,1 cm, Renault Latitude’dan tam 12,8 cm daha kısa.

İnsignia Passat'tan uzun mu?

Bu arada bu yeni Passat'ın çıkmasıyla eski kasaya göre Almanya'da satış fiyatları düşeren, TR'de satış fiyatlarının artması DOD tarafından nasıl bir kazığa oturtulduğumuzun resmidir.




Almanya da fiyatlarının düşmesinin sebebi nedir peki üretim maliyetlerinin eskiye göre düşmesi mi?

mashar2alanson => Arabam.com yeni VW Passat testi (23.4.2011 08:00:04)
içi çok güzel olmuş bence

Sayfa: [1]