Şimdi Ara

Oda termostatı, Yalıtım, Tanımlar ve diğer Tasarruf önerileri (322. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6.976
Cevap
143
Favori
504.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 320321322323324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: THEATTRE35

    "En kötü termostat hiç olmamasından iyidir"
    Bu kısma kesinlikle katılıyorum.

    Ama ben dalgalanma falan yaşamadım kısmı ifade hatası.Dalgalanma nedir?Oda sıcaklığında oluşan artış ve düşüşün ifadesidir.
    Siz odayı 21'e ayarladığınız zaman, termostat 21.5'ta kombiyi durdurur.Ve oda 20.5 olana kadar da tekrar çalıştırmaz.Eğer kombi durduğunda peteklerinizin ısısı ile oda sıcaklığı 21.5'un üstüne çıkmaz ise en iyi yaklaşımla oda sıcaklıklarınız arasında 1 derecelik kaçınılmaz fark oluşur.Bu da dalgalanmadır...
    Siz bundan rahatsız olmayabilirsiniz ama bir başkası olabilir.Yani dalgalanma yok demek yerine, bu dalgalanma beni rahatsız etmiyor demeniz daha doğru olur.

    Şahsi fikrim, (bakın şahsi fikrim diyorum), kendi tecrübem ve birçok kullanıcının geri dönüşleri sonucunda vardığım sonuç; 0.3 derece hassasiyet konfor konusunda sınır oluşturuyor.Fazlası konforu düşürüyor.Rahatsız olmayan için 1 derece hassasiyetle çalışan termostat da iyi termostattır.Ama gel gör ki çoğunluk rahatsız olur bundan.

    Evet haklısınız kesinlikle. Üst düzey bir termostat almak zorunda hissedenlerin ilk yatırım maliyeti veya uyum sorunları nedeniyle vazgeçtiğini çok gördüm. Buna işaret etmek için yazmıştım. Termostata ödenen para ile alınan konfor paraleldir. Yine de 0,5 derecenin hissedilir ve belirgin bir fark yaratmadığı kanaatindeyim. Yalıtması zayıf bir evde yaşayan çocuklu bir aile olarak söylüyorum bunu.




  • metamorphoses M kullanıcısına yanıt
    Derece 21'in üstüne ayarlandı ise etkileri biraz daha hafif olabilir.Mesela sıcak bir ev ile az sıcak ev arasında fark rahatsız etmeyebilir.Ama normal sıcak ev ile ılık ev arasındaki fark daha fazla rahatsız eder.

    Diğer bir etken yalıtımsız ev.Yalıtım iyi değilse kombi yalıtımlı eve göre daha sık devreye girer, petekler çoğunlukla sıcak olacağı için psijolojik olarak da insan kendini sıcak hissedebilir.

    Aslında ürün fiyatları ile hassasiyet oranı arasında net bir parelellik yok.Bazı pahalı ürünler mesela Honeywell ürünleri 0.5 hassasiyetle çalışırken, İn-Therm Mrl 300 gibi ürünler düşük fiyata 0.1 hassasiyete kadar inebiliyor.

    Yalıtımsız, çabuk soğuyan evde 0.1 hassasiyet pek uygun değil.Ama 0.5 de bana göre pek konforlu değil.0.2 ve ya 0.3 gibi değerler daha uygun olacaktır.Keşke 0.3 ayar imkanı olsa da deneyip 0.5 ile kıyas yapabilseydiniz.Yine de siz mennunsanız gerisi önemli değil.
    Ama genel'e şahsi tavsiyem 0.2-0.3 hassasiyet olsun en azından, daha mennun eder.0.5'in üstünü de konfor açısından hiç tavsiye etmem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • erhan547 E kullanıcısına yanıt
    Hocam hesap güzel.Yalnız bana 1 metreye karşılık 160 cm oranı biraz fazla geldi.

    Mesela 10 metre petek hesaplanan bir ev için bu hesaba göre petekleri 16 metre yapmak gerekecek.Bu durumda 24 kw kombi yerine, 35 kw kombi tercih edilecek.Bu da tüketimin artması demek.Ayrıca 1 metre demirdöküm plus petek yaklaşık 5.5 litre su alır.Fazladan koyduğumuz 6 metre petek 33 litre fazladan su ısıtmak anlamına gelir.Bu da kombiye ayrı tüketim olarak eklenir.

    Bunların dışında 60 derece ile ısınan evlerde genelde eski tesisat ve yoğuşmasız kombiler var.60 derecede yoğuşmasız kombilerin verimi daha yüksektir.Yoğuşmalı kombili yeni evlerde zaten bilinçli tüketiciler 50 derecede ısınacak şekilde düzenleme yapıyor.Ama bu %60 fazla petek koyarak yapılmıyor genelde.Şahsen kendi evimde bu kadar abartılı petek koymadım ama sadece 1-2 gün 50 dereceye çıkardım kombiyi.Sıfır derecelerde 45 derece sıcaklık yeterli geldi.Ki 4 cephe açık ev ve alt üst kat boş.

    Özetle, yoğuşmalı kombili evlerde, evi 50 derece ile ısınacak şekilde petekle donatmak doğru bir yaklaşım.Fakat verdiğiniz oran biraz fazla.Ancak çok çok soğuk memleketlerde uygulanabilir.O evlerde de bunun yerine yalıtım tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • erhan547 E kullanıcısına yanıt
    Hocam bir sürü bilgi vermişsin sağolasın da hepsini biliyorum zaten konu da bunlar değildi.

    100 m2 evde 24 kw kombi ile 35 kw kombinin aynı yakmasını beklemek çok mantıklı bir yaklaşım olmaz.Ben de biliyorum kombilerin modülasyonlu olduğunu fakat minimum ısıl güce de dikkat etmek lazım.Ayrıca sisteme extra yüklenen 33 litre su da gün boyunca ısıtılması gereken fazladan 33 litre ve karşılığı tüketim demek.

    Yoğuşmalı kombi ile 40-50 derece sıcaklıklarda ısınacak petek uzunluğunun gerekliliğini zaten hep yazdık çizdik buraya.Bunlar yeni bilgi değil.Burda demek istediğim şey %60 fazla petek koymanın gereğinden fazla olduğu.Zaten siz de yeni yazdıklarınızda %25 yazmışsınız.Konu bundan ibaret.Nasıl ki gereğinden az petek tüketimi arttırıp konforu düşürüyor ise aynı şekilde fazlası da tüketimi arttırır.Herşeyin fazlası zarar.

    Doğru petek koymak istiyorsak o zaman alıcaz elimize metreyi, dış duvarların alanını, pencerelerin alanını ayrı ayrı hesaplayacağız.Sonra bu alanların ısı geçirgenlik katsayılarını kullanarak, istenen iç sıcaklığa karşılık, en düşük dış sıcaklık ile odanın kaybedeceği saatlik enerji miktarını hesaplayacağız.Sonra 1 metre peteğin 50 derecede verdiği saatlik ısı miktarına bölüp ne kadar petek gerektiğini bulacağız.En son olarak da toplam anlık ısı ihtiyacını karşılayacak kombi kapasitesini hesaplayıp kombimizi seçeceğiz.

    Bunları hesaplamadan buraya her türlü iklim ve ev için %60 fazla petek koymayı önermek ne kadar doğru bir yaklaşım olur karar sizin.
    Örneğin; İzmir'de 14 m2 çocuk odası 140 cm petekle bütün kış, gece -6 olduğu günler dahil sadece birkaç gün 50 derece ile, kalan günlerde 45 derece ile ısındı.Alt ve üst katlarım da boş.Sizin alıntı yaptığınız hesaba göre buraya 185 cm petek koymam gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • THEATTRE35 T kullanıcısına yanıt
    ben burada bir öneride bulunmadım amacım 1 metre radyatörün hangi ortamda kaç watt ısı vereceğinin hesabını yaptım çok faydalı olduğunu düşünüyorum ve bilinçsizce yapılmış bir birşey olduğunu düşünmüyorum ve tek amacım bu siteye girenler en azından bir fikir sahibi olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erhan547 -- 26 Şubat 2016; 21:32:58 >
  • erhan547 E kullanıcısına yanıt
    24 kw ECA Confeo premix kombinin minimum kapasitede ürettiği enerji 7.3 kw.
    35 kw ECA Confeo premix kombinin ürettiği enerji ise 10.7 kw.

    Bu iki kombinin 80 m2 evde aynı tüketimi yapacağını söylemek akla mantığa çok uygun gelmese gerek.
    Bu iki kombi arasındaki yaklaşık 1000 tl fiyat farkı da cabası.

    Yani 24 kw kombi ile ısınacak evime 1000 tl fazla verip 35 kw kombi alacağım ve daha fazla yakacağım.Evinde kullanmadığı odadaki 1 metre peteği kapatıp tüketimin düştüğünü söyleyen kullanıcılar varken, zaten ısınan eve fazladan 6 metre petek koyarak tesisata extra 33 litre su ekleyerek tasarruf yapacağını söylemek doğru değil.

    Diğer yandan öneride bulunmadım diyorsunuz.1 metre petek yerine 160 cm petek kullanın demek öneri değil midir?

    1 metre petekle kombi 60 derecede çalışır, 160 cm'de 50 derecede çalışır diyorsunuz.40 derecede çalışsın diye de 2 metre petek mi koyacağız 10 m2 odaya?Bu değerler hangi iklimde nasıl bir ev için, hangi dış sıcaklık için geçerli?
    Teori iyi hoş da uygulamada deneysel sonuçlarda tamamen hatalı bir önerme bu 160 cm petek.

    Bütün kış 72 m2'lik net kullanım alanını, 6.6 metre petek ve 24 kw kombi ile 45 derece kazan sıcaklığında ısıttığım halde, 60 derece ile ısındığımı teorik olarak varsayıp %60 oranında petek büyütmeyi önermek doğru mu???Cevap evet ise söyleyecek başka sözüm yok...


    Edit: Verdiğim kombi bilgileri yazıp da sonradan sildiğiniz 24 kw ve 35 kw kombinin 80 m2 evde aynı tüketimi yapacağı bilgisi üzerineydi.Diğer yazılar da 10 m2 alana 1 metre petek koyarsanız 60 derecede yakarsınız, 160 cm koyarsanız 50 derecede yakarsınız önermesi ile ilgili.Sildiğiniz için editlemek durumunda kaldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi THEATTRE35 -- 26 Şubat 2016; 22:06:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • -6c derece hava sıcaklğınnda izolasyonsuz serbest bir ortamda ısı hesaplaması 20x2,78 = 66,72 x50 =2780 kcal. 20m2 salon için gerekli ısı 2780 kcal ısıya ihtiyaç çıkıyor 20 m2 için 2000 watt olması gerekir .
    1 metre normal bir peteğin bahsedilen oda sıcaklıklarında vereceği ısılar şöyle demiştim 24c oda sıcaklığı 50c kombi sıcaklığında 625 watt , 23c oda sıcaklığı 50c kombi sıcaklığında 664watt olur
    şimdi hesabı kitabı olan 22c derece oda sıcaklığında 1 metre peteğin 703 watt olacağınıda hesaplayabilir
    bir kişi 24 derece oda sıcaklığı isteyebilir ve bunun için 160 cm petek uzunluğu gerekli
    başkası oda sıcaklığı 22 derece isteyebilir bunun için 140 ile 150 cm yapabilir ve ayrıca kişi petek uzunluğundan rahatsız olursa tip 33 peteklerden yada eni 90cm olan peteklerden kullanarak petek boylarını kısaltabilir ve firmalar bu genişlikte petekleri piyasaya çıkarıyorlarsa demek ki var bir bildikleri.
    Elinize kağıt kalemi alarak bir çok petek markalarının sitelerine tek tek girerek petek ısıl değerlerini hesaplayın sonra kendize bir ortalama çıkarın (benim yazdığımm ısı değerleri en alt ısı değerlerdir) ben bunları insanlara biraz hizmet olması için bu hesaplamaları yaptım nereden bilirdim sözel olarak linç edileceğimi merak etmeyin yazdığım yazıların hepsini sileceğim...
    ayrıca modülasyon oranları %10 kadar inebilen kombiler var yani ben geniş modülasyonludan bahsettim ve hangilerini bahsettiğimi çok iyi bildiğiniz halde çekinmeden dar modülasyonluyu yazmışsınız , sözüm ona beni bu konuda bilgisiz göstereceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erhan547 -- 28 Şubat 2016; 5:10:54 >




  • erhan547 E kullanıcısına yanıt
    Öncelikle, sözel olarak linç edecek birşey yapmadım, hele bilgisiz göstermek gibi bir amacım kesinlikle yok.Sizi tanımam etmem ne garezim olabilir size karşı.Forumda artık yazılan bir konuya katılmayınca linç etmiş mi oluyoruz?O zaman herkes yazsın gitsin, kimse kimseyle fikir alışverişi yapmasın.Bu nasıl bir yaklaşım tarzı anlamadım.

    20x2.78 nedir bu?
    20 m2 odanın dış duvar alanı, bu alandaki dış duvarların malzemesine göre ve pencerelere göre ayrı ayrı ısı geçirgenlik katsayısı ile hesaplanan ısı kaybı oranı nerde?

    Bu arada 1 kw= 860 kcal Bu durumda 2780 kcal nasıl 2000 watt yaptı anlamadım?Bunun asıl karlışığı 3200 wat için kaç metre petek lazım onu da yazın.4 metreyi geçeceği gün gibi ortada.

    33 dkek petek önermek kolay, hadi bulun bakalım stokta bulunduran yer.90 cm genişliğindeki peteğin maaliyet farkı ne olacak ve buna uygun pencere kenarı kaç evde var?

    Rast gele seçtiğim kombiyi bile tartışma konusu yaptınız.O zaman hadi hodri meydan yapın evinizde bu dediklerinizi, evinize 20 m2'ye 4 metrenin üzerinde petek gelecek kadar petek koyun, sonuca göre o dediğiniz %10 modülasyonlu 35 kw kombiyi alın.Maaliyetlerini burada paylaşın.Ha bir de 33 DKEK olsun lütfen.Sonraki ayki doğalgaz faturanızı da burda paylaşın.Hepimiz faydalanalım.

    PM'den yazdıklarınız da hiç hoş değil, böyle birşeye hiç gerek yoktu.Bu size son cevabım.İsteyen istediğini yapsın artık, dileyen dener yazdıklarınızı sonucunu hep beraber öğreniriz.İyi forumlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaslar rc 150 nin hassasiyeti 0,5 mi yoksa 0,1-0,2 gibi ayarlanabilen mi?gb 062 ile kullanacagim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • barislr117 kullanıcısına yanıt
    Modülasyonlu ot lerde hassasiyet ifadesi yanlış olur. Çünkü kombiyi açıp kapatmak yerine alevi değiştirerek sıcaklığı sabit tutmaya çalışırlar.
  • hasanemmii kullanıcısına yanıt
    yani ot modulasyonlu ise 0.5 veya 0.2 hassasiyetli olmasinin bir onemi yok mudur?birde rc 10 ve rc 150 den hangisini tavsiye edersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • barislr117 kullanıcısına yanıt
    Modülasyonlular oda sıcaklığını set edilen sıcaklıkta tutmak için alev boyunu değiştirirler.
    Hassasiyet değerinden bahsedilemez.

    RC10 UYUMLU OLDUĞU KOMBİLER : U-052, U-062, GB-042, GB-072, GB-062

    RC150 UYUMLU OLDUĞU KOMBİLER : Logamax U072-24K, Logamax Plus GB012-25K, Logamax U072-28K, Logamax Plus GB062-24 KD, Logamax Plus GB072-24 K

    Uyumlu kombi modelleri n11.com sayfasından alınmıştır.


    Hangisi derseniz, haftalık programı olan RC 150 tabi ki.
    RC 10 u devamlı olarak ayarlamak zorunda kalırsınız.
    Ama 24 saat aynı sıcaklık isterim derseniz RC10 yeterlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanemmii -- 1 Mart 2016; 0:05:54 >
  • hasanemmii kullanıcısına yanıt
    zaten rc 150 yi dusunmemin nedeni programlanabilir olmasi.buderus 444 u aradim.rc 150 gb 062 ile uyumlu dedi.bulundugum yerdeki buderus bayi ve servis ise uyumlu olmadigi konusunda israrci.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • barislr117 kullanıcısına yanıt
    Benim doğalgazı yapan kişiyle değiştiğimiz yani OTM-P yi ben aldım benim yeni bağlatdığım RC 150 yi ona verdim ve RC 150 yi GB 062 kombisi olana beraber bağladık çalıştırdık sıkıntı yok çalışıyor uyumsuzluk yok..Servise bakarsan benim U072 kombiye OTM-P uyumsuzdu ve RC 150 olaacak diye söylediği için RC 150 bağlatmıştım fakat OTM-P ayarlarını gördüğümde bizlerin kullanabileceği özellikleri bakımından RC 150 de üstünlüğü var şuan onu kullanıyorum çok memnunum..
  • op_dede O kullanıcısına yanıt
    o zaman bizde senin gibi bildiğimizi okuyup istediğimiz ot yi monte ettirecez gibi
  • iyi geceler arkadaşlar.
    uzun süreden beri honeywell ürünlerini viessman vitodents 50 kombi ile kullanmak için araştırmalar yapmıştım.
    özellikle honeywell çalışanları bu konuda bana çok yardımcı oldular.
    ilk olarak şundan bahsetmek istiyorum. Türkçe kılavuzun azizliğine uğradım.
    onu da şöyle anlatayım Türkçe kılavuzda
    OT yazan yerin Oda Termostatı olduğunu düşündük ve klemensin ucunda da köprü oldğunu görünce oranın On/off oda termostatı olduğunu modulasyonlu için için diğer vitodents 100 de olduğu gibi kablo olması gerektiğini düşündük. Bu sebeple y87rf2008 modelinin baglantısını yapamadık. daha sonra

    on off olan y87rf2032 olan modeli aldım ve bagladım. ılk gun sorunsuz çalıştı ve ıkıncı gun role ışığı yandığı halde kombinin çalışmadığını fark ettim.
    böylelikle bu ürünü de kullanamadım. daha sonra
    Vitodents 50 nımn ingilizce kılavuzunda da OT yazdığını görünce oranın
    Oda Termostatı değil
    Open Therm
    kısaltıllması olduğunu fark ettik. tekrar modulasyonlu ürünü edindim. ürünü şuan kullanmaktayım. herhangi bir sorun yok. oda termostatı kombiyi yönetiyor ve modülasyon yapıyor.

    set ettiğim sıcaklık ile oda sıcaklığıın arasında 1 dereceden fazlaolunca kazan suyu sıcaklığını 70-80 lere çıkartabiliyor.
    o yuzden sıcaklıkları az derecelerle arttırmak lazım.
    şuan için tğketim konusunda ölçümler yapamıyorum. çunku sureklı kombinin devreye girip girmediğini ölçmek için oda ısının surekli değiştiriyor arttırıyor azaltıyorum. şuana kadar bir sorun yaşamadım.

    ayrıca evim yerden ısıtma olduğu için ısı tepkisi çok çabuk olmuyor. bu sebeple de sabit bir sıcaklıkta tutmak bana mantıklı geliyor. kendi kullanım şeklim için denemelre devam ediyorum. ama şuan için şunu söyleyebilirm.

    vitodents 50 için kombiden bir klemens çıkıyor . Bu klemens de ayrılan 1 ve2 nolu yerler open therm destekleyen oda termostatları için ayrılmış
    yani vitodents 50 de ayrıca bir kablo aramanıza gerek yok .

    şimdiik incelemelerim bunlar. daha sonra tasarruf konusnda yazacağım. çok uzun suredne beri bu konu ile ilgileniyorum. sonunda sanırım bitecek.
    vitodents 50 kullanıcıları herhangi bir sorunda bana yazabilirler viessman servisleri adar bilgi edindim artık :D
    herkese tekrardan iyi geceer




  • hasanemmii kullanıcısına yanıt
    Iade alnakla en iyisini yapmisiniz. Daha dogtusu yapilabilecek en kotuluyu yapmisiniz. Ya ben disarisi fogukta olsa benim evim istenen sicaklikta sabit. Elbette bu konforun bir bedeli olacak. Simdide havalar isindi eminim dizlerini dovuyordur. Ot ve trv siz kombi olmaz bu deyismez bir gercektir. Bu ikisi ayni anda olmadan hic bir sekilde tasarruf ve konforl olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sururiii çok çektin çoook.
    Hadi hayırlısı bakalım. Düzene girdiğine sevindim.
    Bir de yerden ısıtma sisteminde sabit ev sıcaklığını yakaladığını da duysam sevinirim.
  • hasanemmii kullanıcısına yanıt
    Sabit ev sıcaklığını yakaldim hocam :)
    23 derecede sabit 24 saat takiyorum. Kombi de kendine gore modülasyonunun yapıyor. Azmettim sonunda viessmanin yendim diye dusunuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teknoline2002

    Iade alnakla en iyisini yapmisiniz. Daha dogtusu yapilabilecek en kotuluyu yapmisiniz. Ya ben disarisi fogukta olsa benim evim istenen sicaklikta sabit. Elbette bu konforun bir bedeli olacak. Simdide havalar isindi eminim dizlerini dovuyordur. Ot ve trv siz kombi olmaz bu deyismez bir gercektir. Bu ikisi ayni anda olmadan hic bir sekilde tasarruf ve konforl olmaz

    SAN-TEK bir hobi çalışmasıdır.
    Yapılan program geliştirmeleriyle şimdi daha kolay ve gelişmiş bir menüye sahip.
    Kar amaçlı olmadığından, iade almakta bir sorun yaşamam.
    Zaten iade olan ürün 2. el olarak gönderildi. Gittiği yerde mutlu.

    Sizin de çok iyi bildiğiniz gibi, ot ler kara kışta tasarruf yaptırmazlar.
    Ev sıcaklığını o soğuklarda bile istenen değerde sabit tutmak için gerekirse tüketim yapmaktan da kaçınmazlar.
    İşte sorun burada başlıyor.
    Konforun bedeli göz ardı ediliyor.




  • 
Sayfa: önceki 320321322323324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.