Şimdi Ara

Seat Ibiza 1.2 TSI DSG

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
237
Cevap
7
Favori
105.635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • güncel bilgi sahibi olarak yazıyorum:) kasım ayında 2014 1.2 tsı dsg ibizamı aldım(iyiki aldım) 4. arabam.en son arabam 1.6 dizel volvo s40 dı.
    bu 2 buçuk ayda özetle:
    1-aracın vites değiştirdiğini sadece motor sesinden anlayabiliyorsunuz.onuda duyabilirseniz:)yağ gibi.ben dsg yi bukadar bilmezdim.
    2-1500 devirde vites değiştiriyor.1. viteste 3mt gitmeden 2 ye geçiyor sakin kullanımda 60km ile 7.vitesi görüyor.haliyle yakmıyor.
    3-istanbul anadolu yakasında,kısa mesafeli dur kalk larla bile 35 lt ile 600 km yol yapıyorum.aracım 3500km de.henüz rodajı tamamlanmadı.
    4-istanbuldan yalovaya gidip geldim net ölçümüm 100km 4.5 lt.hız ortalama 130 araçta 4 kişi.
    5-araç 7.vites 130 km de 2400 devirde.motor bağırması yok,rüzgar sesi yok,denge kaybı yok.
    5-araç esp li ve anti patinaj sistemli.bildiğim pek çok esp liye göre mükemmel dengeli.daha yeni karda denedim,arka atma,dönme,önden kayma,patinaj yok.
    6-araçta yokuş kalkış desteği var.eğim fark etmeksizin 1cm bırakma yok.
    7-araç 105bg ve 175 nm torka sahip.allah eksikliğini göstermesin.okadar diyim.beykozda 4 kişi kalkış yaptığım yokuşlardan yaya çıkmaya korkarsınız.ne titreme,ne patinaj,ne bayılma.
    8-ses sistemini kim yapmışsa eline sağlık.4 kapı hoparlörü 2 tweeter var.mükemmel net ve çok güçlü.
    9-bence önemli:altı yüksek.kadırıma kapı çarpması,kasislerde alt vurması diye bişey yok.yazın yaylaya bile çıkılır.
    10-hız sabitleyici.çok çok önemli ve buda var:)
    11-4 teker disk fren ve abs fren sistemi.
    12-bagajı bence gayet yeterli fakat geniş bir sedan kadar elbette değil.ben şahsen bebek arabası,alışveriş poşetleri vs hiç istifsiz atıyorum.
    13-tavan yüksekliği gayet yeterli,öndeki koltuklar çok geride olmazsa arkada 2 kişi gayet rahat yolculuk yapar.yaptık.
    14-ivmelenme mükemmel.basınca çıldırıyor.zaten 0-100 ü 9.5 sn.

    diğer donanımlarını zaten broşürlerden okuyabiliyorsunuz.benim önemli gördüğüm noktalar bunlardı.umarım bazı soru işaretlerini yanıtlayabildim:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fb_emir

    Trafik yokken sehir icinde sakin kullanimla,5.4 lt yi gordum ben(mecidiyekoy-avcilar arasi).

    BU RAKAM KUTLANIR
    AYRICA BUARAÇLA KENDİNE HAKİM OLUP GAZA KÖKLEMEDİĞİN İÇİN DE İRADENE HAYRAN KALDIM
  • 4

  • capo di capi kullanıcısına yanıt
    Sıfır alacaksanız var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: majeste53

    güncel bilgi sahibi olarak yazıyorum:) kasım ayında 2014 1.2 tsı dsg ibizamı aldım(iyiki aldım) 4. arabam.en son arabam 1.6 dizel volvo s40 dı.
    bu 2 buçuk ayda özetle:
    1-aracın vites değiştirdiğini sadece motor sesinden anlayabiliyorsunuz.onuda duyabilirseniz:)yağ gibi.ben dsg yi bukadar bilmezdim.
    2-1500 devirde vites değiştiriyor.1. viteste 3mt gitmeden 2 ye geçiyor sakin kullanımda 60km ile 7.vitesi görüyor.haliyle yakmıyor.
    3-istanbul anadolu yakasında,kısa mesafeli dur kalk larla bile 35 lt ile 600 km yol yapıyorum.aracım 3500km de.henüz rodajı tamamlanmadı.
    4-istanbuldan yalovaya gidip geldim net ölçümüm 100km 4.5 lt.hız ortalama 130 araçta 4 kişi.
    5-araç 7.vites 130 km de 2400 devirde.motor bağırması yok,rüzgar sesi yok,denge kaybı yok.
    5-araç esp li ve anti patinaj sistemli.bildiğim pek çok esp liye göre mükemmel dengeli.daha yeni karda denedim,arka atma,dönme,önden kayma,patinaj yok.
    6-araçta yokuş kalkış desteği var.eğim fark etmeksizin 1cm bırakma yok.
    7-araç 105bg ve 175 nm torka sahip.allah eksikliğini göstermesin.okadar diyim.beykozda 4 kişi kalkış yaptığım yokuşlardan yaya çıkmaya korkarsınız.ne titreme,ne patinaj,ne bayılma.
    8-ses sistemini kim yapmışsa eline sağlık.4 kapı hoparlörü 2 tweeter var.mükemmel net ve çok güçlü.
    9-bence önemli:altı yüksek.kadırıma kapı çarpması,kasislerde alt vurması diye bişey yok.yazın yaylaya bile çıkılır.
    10-hız sabitleyici.çok çok önemli ve buda var:)
    11-4 teker disk fren ve abs fren sistemi.
    12-bagajı bence gayet yeterli fakat geniş bir sedan kadar elbette değil.ben şahsen bebek arabası,alışveriş poşetleri vs hiç istifsiz atıyorum.
    13-tavan yüksekliği gayet yeterli,öndeki koltuklar çok geride olmazsa arkada 2 kişi gayet rahat yolculuk yapar.yaptık.
    14-ivmelenme mükemmel.basınca çıldırıyor.zaten 0-100 ü 9.5 sn.

    diğer donanımlarını zaten broşürlerden okuyabiliyorsunuz.benim önemli gördüğüm noktalar bunlardı.umarım bazı soru işaretlerini yanıtlayabildim:)


    Merhaba,

    Bir 2015 1.2 tsi DSG sahibi olarak yazdığınız tüm maddelere katılıyorum.ikisi hariç,

    3-''istanbul anadolu yakasında,kısa mesafeli dur kalk larla bile 35 lt ile 600 km yol yapıyorum.aracım 3500km de.henüz rodajı tamamlanmadı.''35 litre ile istanbulda bu değer imkansız,şehir dışı 35 litre ile 600 km çok rahat yol alabilirsiniz ama.



    4-''istanbuldan yalovaya gidip geldim net ölçümüm 100km 4.5 lt.hız ortalama 130 araçta 4 kişi.'' evet araç 4.5 lt ortalama yakalıyor ama tek kişi 80 km hızla giderseniz.4 kişi hemde yalova sitanbul arası bu değer imkansız gene,130 km çıktığınız an araç zaten 5.5 lt den daha az yakmayacaktır.sürekli 130 km ile hızla gidilebilecek bir yolda istanbul-yalova arası hızlanma ve yavaşlamalar tüketimi artıracaktır.




  • Merhabalar,
    Şuan ben Fabia kullanıyorum ve eşimdede Golf Triptonik 1.6 FSI vardı aslında ikimizde araçlarımızdan memnunduk fakat eşimin aracı inanılmaz yakıt tüketiyor ve triptonik vites geçişleri gerçekten çok kötüydü bunun üzerine aracı sattık ve şimdi yeni bir araç bakıyoruz. Seat Ibiza 1.2 TSI DSG Style (2011) modeli üzerinde duruyorum

    Bu Aracı Tercih nedenlerim;
    -MTV diliminin en altında bulunması
    -Otomatik vites olması
    -VW grubu aracı olması
    -Donanımın neredeyse full olması
    -Yeni teknoloji motor (TSI) ve şanzıman (DSG) sistemi

    Bu araçla ilgili merak ettiklerim;
    -Yakıt tüketimi (Örneğin kolay bir hesapla bir depoyla şehir içinde yaklaşık kaç km yapar?)
    -DSG şanzıman ın geçişleri?
    -İkinci el piyasası (Golf ü 2 haftada istediğimiz fiyata sattık)
    -Sürüş rahatlığı ve konforu

    Bu araçla ilgili değerli bilgilerinizi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim, özellikle bu aracı kullanan arkadaşlar izlenimlerinizi ve deneyimlerinizi bekliyorum.

    (Lütfen başka araç-model tavsiyesi veya kıyaslama yapmayalım konuyu dağatmayalım)

    Teşekkürler







  • Forumu biraz araştırmanı öneririm. Yakıt konusunda yazdığım, başka arkadaşlarin yazdigi yorumlar var.İstanbul şehiriçinde 8/100 lt /km yakalanabilir.Şehir dişinda ise 90 km ile 4,5-5.0 arasi degerler gorebilirsiniz.
    dsg sanzimanin gecislerini hissetmezsiniz,yigilma yapmiyor. Hill hold yok dolayısıyla dik yokusta geri kacirma ihtimali var. Daha yeni bir motor sanziman, model kombinasyonu 2. el için bence henüz erken. Fakat 2. elde İstanbul da dusuk km li ve otomatik araclar cok cabuk gidiyor. sorun yasayacaginizi zannetmem. Kiyas yapacak olursak Golf kadar piyasasi olmaz bence. B sınıfı bir araç için sürüş ve konfor bence gayet iyi. En iyi yorumu da siz yapabilirsiniz.Gidin test edin kendi cevabinizi alin bu konuda :)
  • bnde 1.2 turbo 105 beygır ıbıza dusunuyrm ibiza dusunmemn nedenı otomatık ve benzınlı olmasına ragmen 7.0 yakıoms en fazla ama cewremdekıler bunn 8.5 lıtreyı bulacagını soluyr bu nedenle araba konusunda kafam karıstı acıkcası ılk arabam olck bnm ıcın oncelık az yakması ıbıza bunun ıcın uygun mudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06ibi

    bnde 1.2 turbo 105 beygır ıbıza dusunuyrm ibiza dusunmemn nedenı otomatık ve benzınlı olmasına ragmen 7.0 yakıoms en fazla ama cewremdekıler bunn 8.5 lıtreyı bulacagını soluyr bu nedenle araba konusunda kafam karıstı acıkcası ılk arabam olck bnm ıcın oncelık az yakması ıbıza bunun ıcın uygun mudur?


    diğer konuda da cevapladım ama bir de burada söyleyim, normal şehir içi kullanım 7 lt olur. çok trafiğe girerseniz ya da motorun cazibesine kapılıp spor modda kullanırsanız 9 litre bile yakarsınız ama normal kullanım 7 hatta daha az yakar. 8.5 lt yakar diyenler acaba hiç tsi kullanmışmı, ben 1300 kg lık 1.4 tsi ile o kadar yakmıyorum, araçlar yakacağını ilk 5 km de yakıyor zaten motor ısınana kadar sonra düşüyor yavaş yavaş, okul ile eviniz arası 5 km olsaydı 8.5 lt yakar derdim. benim de okul ev arası 17 km 7.5 yakıyorum ama o kısa mesafeler yok mu o kısa mesafeler benzinin anasını ağlatıyor. depo ortalamam bu ay 8.2. hele bir gün 90 km hızı geçmeden 25 km kullandım asgari fren uygulayarak bir baktım 5.9 inan arabayı öpesim geldi. düşün ibiza 4 lü rakamları görür bu durumda ne kadar az fren o kadar az tüketim.




  • varmı alan
  • DSG mavzu bahisse hissedebileceğin bir geçiş söz konusu değil.
    Fabrika datası şehiriçi 7 lt. Diğer yazılıp çizilenler asparagas, kullanılan parkur itibaryle %10 yukarı aşağı oynar.Araba Aralık ayında ithal edilmeye başlandığı için hiç kimse rodajını doldurmamıştır henüz o yüzden yakıt datalarına itibar etmeyin.
    Sürüş gayet tok başarılı. Otobanda 160 km hız çıkıldığında ki çok kolay çıkıyor rüzgarlı havalarda ön tarafta biraz tutunma kaybı var. Onun dışında parasına göre çok güzel bir araba. Benim boyum 1.88 arkada oturunca çok ferah değil ama bu sınfıta hiç arabanın arkasında yayılarak oturamazsın.
    2. el mevzusu değişik. Bence tr'de çok satılan arabaların %70'i 5 para etmez arabalar. 2.eli kuvvetli diye clio symbole binmem ama herkesin bakış açısı farklıdır.
    Soranlara tavsiye ediyorum memnun kalırsınız.gayet başarılı bir araç.
  • Bu araba çok güselde arkada oturacaklara allah sabır versin , arkası çok dar ve kasvetli , arkaya 3 kişi otursun 3 saat yol gitsin valla intihara meyilli olur yoksa motorda da şanzımanda 10 numara
  • Evet arkası dar. Keşke arka koltukları 10-15cm geri kaydırma kolu olsa. Bagaj yerine arka diz mesafesi olur. Bence arka koltuklara da ileri geri kaydırma koymaları lazım.

    Onun dışında konsol güzel. Deri direksiyon güzel. Göstergeler güzel. TSI çok güzel.

    Arkası biraz daha geniş olsa hemen alırdım.
  • arkadaşlar ben de almak için niyetliyim. bayi aynalar kumanda ile otomatik kapanıyor ve sis farları dönüşe duyarlı otomatik dönüyor dedi. bunlar doğru mu gerçektenh standartmı, çünkü benle ilgilenen arkadaş bayandı ve pek anlıyor gibi görünmüyordu, test araçları da yoktu bakamadım. bu sorumu ceveplarmısınız.
    teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chtzdmr

    arkadaşlar ben de almak için niyetliyim. bayi aynalar kumanda ile otomatik kapanıyor ve sis farları dönüşe duyarlı otomatik dönüyor dedi. bunlar doğru mu gerçektenh standartmı, çünkü benle ilgilenen arkadaş bayandı ve pek anlıyor gibi görünmüyordu, test araçları da yoktu bakamadım. bu sorumu ceveplarmısınız.
    teşekkürler.

    evet bahsettiğiniz donanımlar standart.

    style:http://www.seat.com.tr/seat/modeller/yeni_ibiza/techtables/donanim_stylance.html
    copa plus:http://www.seat.com.tr/seat/modeller/yeni_ibiza/techtables/donanim_copaplus.html




  • arkadaşlar selamlar, İbiza ST 1.2 TSI DSG almak için karar verme aşamasındayım ama merak ettiğim ve benim için çok önemli bir konu var.

    Opsiyon ve donanım listesinde gözükmüyor ama aranızdan aracına yan ve perde havayastığı ekleten oldu mu? Ya da en azından bunu deneyen oldu mu? Eğer bu havayastıkları ekletilemiyorsa büyük ihtimalle aracı almaktan vazgeçeceğim...
  • arkadaşlar bir sorum olacak, daha iş yoğunluğumdan dolayı test sürüşüne çıkamadım bu araçla ve çok merak ettiğim bir konu var. dsg şanzıman normal kullanımda 7. viteste 2500-3000 devirde kaç hız görüyor.
    ben şu an 2008 polo kullanıyorum. 4. viteste 80 km hızda iken 3000 deviri görüyorum 5. vitese atıyorum ve 105 km ye çıktığımda araç 3000 deviri görmüş oluyor yani araç 6. vitesi istiyor daha 105 km de iken ben de yok diyorum doğal olarak :) yani otobanda 120 km de giderken şehir içinde yaktığını yakıyor bu araba.
    eğer ibiza da öyleyse almaktan vazgeçebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chtzdmr

    arkadaşlar bir sorum olacak, daha iş yoğunluğumdan dolayı test sürüşüne çıkamadım bu araçla ve çok merak ettiğim bir konu var. dsg şanzıman normal kullanımda 7. viteste 2500-3000 devirde kaç hız görüyor.
    ben şu an 2008 polo kullanıyorum. 4. viteste 80 km hızda iken 3000 deviri görüyorum 5. vitese atıyorum ve 105 km ye çıktığımda araç 3000 deviri görmüş oluyor yani araç 6. vitesi istiyor daha 105 km de iken ben de yok diyorum doğal olarak :) yani otobanda 120 km de giderken şehir içinde yaktığını yakıyor bu araba.
    eğer ibiza da öyleyse almaktan vazgeçebilirim.


    1.2 dsg kullanmadım ama pedere düşünüyordum, birkaç kullanıcıya danışınca ortaya çıkan sonuç son viteste bahsettiğiniz devirlerde 130 civarı, ama tsi ler düşük devirde yüksek tork verdiğinden o kadar devir çevirmenize gerek kalmıyor hiçbir zaman o yüzden şanzıman böyle ayarlı, kendi aracımda 2200 devirde vites değiştiriyorum. turbo araçlar gerçekten kullanım olarak ta yakıt ekonomisi ve performans olarakta çok iyi tavsiye edrim.




  • 1.2 tsi dsg hız 140 km devir 2900.çok etkileyici bir şey,şöyleki;hızlanmak için kickdown yapmanıza gerek yok sadece devrin 1550 üzerinde olması yeterli,gayet güzel hızlanıyor.syg.
  • o halde araç şahane demek ki uzun yolda 120-140 ortalama ile giderken dahi araç bağırmadan yol alıyor. c segmenti araçlar gibi uzun yol konforu var yani.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.