El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (Tüm Sürüm)
Tüm Forumlar >> Overclock, Soğutma ve Modifikasyon >> Overclock, Soğutma ve Pc Modifikasyon >> Su Soğutma
Mesaj
kaeln => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 17:25:54)
selam arkdaşlar
sistemle ugrasalı baya bir zaman oldu ama araya askerlik ve islerin yogunlugu girdigi icin anca yazabildim. elimden geldigi kadar yaptıklarımı anlatmaya calısıcam. :) yaptığım hatalar oldu. yapmayı dusunenler varsa dikkat edecekleri noktaları acıklamaya calıstım.

ilk olarak piyadan yok şu blok iyi, yok bu blok kotu, yok ellerinde kalmamıs fln. diye ugrasmaktansa yapabilidigim kadar parcayı kendim yapmaya karar verdim. ilk olarak su sogutma olayını netten iyice bir arastırıp yapacagım seye karar verdim.

1- kullanacagım sistemde hortum capı komple 12 mm olmalı.
2- bloklarım olabildigince saf bakır olmalı ve blokların ici iğne yapısında olmalı.
3- amacım islemci ve ekran kartının o cok ses cıkartan ufak fanalarından kurtulup kasamda 12 cm boyutunun altında fan olmaması ve ses olayının minmuma inmesi.
4- maliyetin minimum değilde fiyat/performans seklinde ayarlanması.

iste bunları dusunerek olaya giristim. ilk olarak blokları tasarladım. baya uzun bi ugras oldu. ana kartı ve ekran kartını sokup gerekli ölçüleri aldım. netten ekran kartının ölçekli cizimlerini bulup ona göre bir blok tasarladım.

burda yaptığım hata ekran kartı için işlemci gibi universal bir blok tasarlamam oldu. bu yaptığım en buyuk hataydı. neyse resimlere geçelim çok anlattım resimlerle olay daha iyi anlaşılcak :)

cpu blogunun 1:1 autocad tasarımı. bu o kadar zor olmadı. birde boarda montaj icin pleksinin cizimlerini yaptım.

< Resime gitmek için tıklayın >

evet başarısızlıkla sonuclanan gpu blogu. cok zamanımı aldı. kanalı tam ekran kartı ramlerinin uzerinden gecirmek, iğneli kısmı gpunun tam uzerine yerleştirmek, kartın uzerindeki elektronik devrelere temasını engellemek vs vs.. yaklaşık 4-5 kere baştan yapmama ve ekran kartını sökmeme neden oldu. yazının ilerleyen kısmında goreceksiniz. gayet güzel bir sey ortaya cıktı ama sonuç başarısızlık. sonradan mevcut soğutuya baktığımda ramler uzerinde uyduruk aluminyum parçalar oldunu gordum. hazır zalmanın yada titanın fln erkan kartı ram sogutucularından alıp olayı bitirebilirdim :(

< Resime gitmek için tıklayın >

kanalın ekran kartı ramleri ve gpunun uzerine gore izdusumu, yerlesimi :

< Resime gitmek için tıklayın >

nette buldugum gpu blok icin referans aldıgım jpg (sol ustte):

< Resime gitmek için tıklayın >


çizimler bitti sonra birer baskısını alıp anakart uzerine ve ekran kartı uzerine koyup oturuup oturmadığını kontrol ettim. sıra geldi olayın koşturma kısmına.

bi tanıdığım aracılığı ile cnc makinası olan bi freezeci buldum. bana nerden bakır alacağımda fln yardımcı oldular.
bakır konusunda saflığına dikkat ettim. başka firmalarada sordum. ankarada ostimde ankara bakır nerdeyse safa yakın bakır satıyor. alalı üzerinden 6 ay geçti kilosu 25 mil civarındaydı. saf olup olmadığını anlamak için hemen viki den bakırın yoğunluğunu bulup aldığım bakırın hacmi ve ağırlığı ile karşılaştırdım. çıkan yoğunluk nerdeyse viki dekine yakındı. ortaokulda gordugunuz d=m/v ile bakır alacaklar bunu hemen hesaplayabilir. birde alırken size gerekenden buyuk ellerinde kalmış parçaları satmaya çalışabilirler. genelde buyuk satış yapan firmalar oldukları için sizin alacağınız 2-3 kilo bakır onlar için pekde onemli değil. o yuzden ihtiyacınızı karşılayacak buyuklükte almak için dikkat edin. bu aşamada gpu bloğunun çok ağır olacağını farkettim. ust parçasını alüminyum yapıp, bakır ile alüminyumun temas edip kararmasını engellemek içinse ust parçayı çinko esaslı bir boya ile boyamaya karar verdim.
alüminyum bakıra göre cok ucuz piyasada çok fazla alaşımı var. bi soğutucu üst parçanın pek bi özelliği olmaycağı için ostimde karşıma çıkan ilk alüminyumcudan aldım. ama sonradan anladımki benim sistemimi pek bağlamıyor ama kalitesiz bir alaşım aldığım için cnc makinasında işlenirken baya bir sorun cıkartıyor.cnc de işlemek için dwg yi cnc nin anlayabileceği bi formata cevirdiler. ordan cncye atıp işlediler. tam anlamıyla milimetlik olarak teslim aldım.

bloklar kardeş kardeş cm stacker'ın uzerinde poz verirken :) ve prinç 12 mm boruya uygun rekorlar. diş kısımlari 1/4 lük. blokarın ust parçalarında ona göre delik ve diş açıldı.

< Resime gitmek için tıklayın >

uzerinden 6-7 ay gectiği icin ismini hatırlamadığım alman malı olan bir hamurla birleştirdim. tabi daha once zımparadan gecti. ostimde ziraat bank karşısında buyuk bir hırdavatçı var orda bulunuyor. cok pahalıda değil 7 mil flndı. sarı ve mavi olan hamurları karıştırıp suruyorsunuz. görüldüğü gibi yeşile donusuyor. yuzeyini olabildiğince duz yapmanız ve yeşil halindeyken pek oyalanmamanız gerekir. gpu blogu eğri büyrü bişi olduğu için baya bir uğraştırdı. tekrardan açmak için kırmanız gerekmekte. oyle bir tutuyorki, gpu bloğunu açmam gerektiğnde, çok belli olmasada bloğun bazı kısımlarına zarar bile verdi.

< Resime gitmek için tıklayın >

kullandığım astar boya:

< Resime gitmek için tıklayın >



astar boyanın uzerine sozde uv olan mor bir boya kullandım. ultraviyole gibi gozukuyor ama revoltecin uv leri altında parlamadı. ama gorunusu guzel oldu :) birleştirme işlemini 3 mmlik paslanmaz vidalar ile yaptım. pleksi ise 5 mm kalınlığında. sabit matkabım olmadıgi icin delmesi baya uğraştrdı. biraz maliyeti yukseltir ama lazer kesim yaptırırsanız daha kolay olur :) kelepceli rakor kullandım en basta. testlerde sorun cıkardılar.


< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >


su kabını cm stackerin ön alt kısmına yerleştirebileceğim şekilde boyutlandırdım. ilk aşamada parçaları kestirdim. evde yapıştırdım. ustunede bir güzel çatlattım. :) şimdi saksı gorevi görüyor. ikinciyi ise komple reklamcıya yaptırdım. boyutlarda biraz oynadım. sadece ust deliklerini ben deldim. aşadaki resim eski rekorlarla sistemin çalışır ve rekorlardan su kacırır hali :) takmak sıkmak içinde o kadar uğraştırdılar. neymiş iyice iyice araştırmak gerekiyormuş.

< Resime gitmek için tıklayın >

piyasada takmatik kendinden contalı yaklaşık aynı fiyata rakorlar olduğunu gorunce hemen değiştrdim. hemde ostimde her hidrolikçede bulunuyor. uğraştırmıyor. ama sert hortum kullanmanız lazim bu rekorlarda. her eve lazim.

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

radyator auqa 360. cm stackerin alt kısmına culuk diye oturuyor. vida yerleri tam dek geliyor. resimdeki su radyatorden gelen bişi değil. ben döktüm kazara :) pompa Eheim Compact 1000. aslında rezervuar dışında çalışan bişi alıp rezervuarı daha ufak yapmayı planlamıştım en başta ama eheimin o modellerinden kalmamıştı. bekle bekle gelmedi zıkkım.

< Resime gitmek için tıklayın >

antifiriz+saf su ailesi yaklaşık 2 lt su + geri kalanı antifiriz. karışım oranına dikkat etmedim.

< Resime gitmek için tıklayın >

genel bi aile fotografı :)

< Resime gitmek için tıklayın >

kartlara montaj:

< Resime gitmek için tıklayın >

radyator:

< Resime gitmek için tıklayın >

su ilk once pompadan radyatore. sonra radyorden Y çıkışlı bir rekor ile ekran kartı ve cpu bloğuna. ordanda rezervuara olarak planladım. ramlere revoltec'in bakır altın ram sogutucusunu taktım. radyatore ise stackerin 12 cm lik arka cıkıs fanını sokup radyatore taktım. taki fireballa silverstone fm 123 geline kadar. macun olarak ise eski pc me aldığım titan p3 soğutucusundan cıkan macunu kullandım. buda taki fireball a sıvı metal gelene kadar :)

< Resime gitmek için tıklayın >

kasayla cebelleşirken.

< Resime gitmek için tıklayın >



sonunda sistem cok guzel calıstı ama ekran kartı icin tam bir facia oldu. driverını tanımadı ve goruntude surekli kare kare bozulmalar oldu. kartta fiziksel hic bir hasar yoktu. garantiye gonderdim. msi 8600gts ile degistirdiler. :)

sistemin son hali; silver stone fm123 eklenmis ekran kartı değiştirilmis, macun olarak alphacol sıvı metal kullanımıs hali. bos rekor uclarınada kör tıpa taktım. ikinci fm 123 ü ise gecenlerde aldım. ama fan ızgarası olmadığı icin takılmak uzere beklemekte.

< Resime gitmek için tıklayın >

sistemim
p4 630
p5nd2-sli anakart
leadtek 6800gs ekran kartı idi msi 8600gts oldu :)
ram corsair 2*512 667mhz
sonuç: radyatörde tek fm123 varken 2000 rpm calısırken yuklu halde 40 ile 45 sıcaklık. yuklu hali ise yaklasık 2 saat prince of persia uzerine 3saat kadarda mtw 2 oynarak denedim :) beklemede ise 30-35 arası degismekte.

oc denemesi olarak ise 3000'i 3200 yukselttim kademe kademe. voltajlarla hic oynamadım. yaklasık 10 dk sonra pc kitlenmeye basladı. uzerinde calısıyorum zaman oldukca. voltajları artırmayı denicem. sanırım ramlerden dolayı bi tıkanma var gibi. sonuca ulasınca buraya yazıcam.
simdiki planım ise elimdeki gpu blogunu universal bir bloga cevirmek. daha dogrusu cevirmeye calısmak.

umarım su sogutma dusunenlere yardımcı olmusumdur.

21.12.2007 updated

2. fm 123 eklendi. ve ayrıca röleye paralel bağlı bi anahtar taktım. pc kapalı ikende pompayı açıp kapatabiliyorum artık. anahtarı kasanın iç kısmına bantladım şimdilik.. :)
< Resime gitmek için tıklayın >

buda artistik bi foto. tam techizat. :)
< Resime gitmek için tıklayın >

oc olayına pek girmedim. zamanım olmadı. ama sessizlik olarak isteğimi elde ettim. ocakta sistemi kardeşime devredicem. o yüzdende oc yapmak istemedim. yakında QX6600 ye yada yeni cıkacak 45 nmlik perlynlere terfi edicem. tabi bloklarda biraz modifiye olcak. yanınada 8800gt :) Simdilik tek gereken sey bos zaman.... :(

jeofizikci => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 18:15:57)
gpu blogu simdiye kadar gordugum en guzel el yapımı blok. tebrik ederim cok guzel olmus

AMFİBİ => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 20:04:10)
Arkadaşım, eline koluna sağlık.Gerçekten çok güzel iş çıkarmışsın.Cânı gönülden tebrik ederim.
Yaptığın iş, bu konu ile uğraşanlar için, örnek teşkil edecek mahiyette.
Acizane ben de biraz ucundan, kıyısından bu işlerle uğraşıyorum ve bir proje üzerinde çalışırken, olabilecek aksilikleri az çok yaşıyoruz ister istemez..Bunlar da işin tuzu biberi zaten.
Sağlıcakla kal..

Auril => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 20:28:32)
çok güzel bir çalışma olmuş tebrikler

hortumlar ama sanki 12 lik değil de 10 luk gibi duruyor
eğer piyasadan 1/2 yada yarım parmak diye aldıysanız , onlar genelde dış 12mm iç çap 10mm oluyor

bloklar için maliyet nedir ?

kaeln => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 20:34:44)
tesekkur ederim arkadaslar. unuttugum bir kac noktayı eklemek istiyorum.

sistem acılınca pompanında birlikte calısması icin 16A lik finder marka role. role ler hakkında pek bir bilgi yok forumlarda. elektrikciye gittigimde de bana kac amper diye sormustu. bilgim olmadıgı icin farketmez dedim :) bu amper degeri sizin pompanızın cekecegi gücü yani rolenin kontrol edecegi akım degerini ifade ediyormuş. 16A piyasadaki bilgisayarda kullanabilinecek tum pompalar icin yeterli bir değer. ankara konya sokakta bulabilirsiniz.

< Resime gitmek için tıklayın >

rölenin baglantı sekli daha once forumlarda verilmisti bu. bunu referans aldım.

< Resime gitmek için tıklayın >

ikinci nokta anakartın arkasına ve ekran kartının arkasında kartlarda herhangi bir catlamayı engellemek icin pleksi plaka kullandım. pleksilere diş acamadıgım icin baglantı vidalarında somun kullandım. ekran kartınınki resimlerde gozukuyor ama anakartınki gozukmuyor. bunlar olmasa başaşşa durmazdı ekran kartı bloğu.

kaeln => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 20:46:59)
quote:

Orjinalden alıntı: Auril

çok güzel bir çalışma olmuş tebrikler

hortumlar ama sanki 12 lik değil de 10 luk gibi duruyor
eğer piyasadan 1/2 yada yarım parmak diye aldıysanız , onlar genelde dış 12mm iç çap 10mm oluyor

bloklar için maliyet nedir ?



öncelikle teşekkür ederim.

dış capı 12 mm ic capı daha dusuk evet. ilk aldıgım hortumlar esnek hortumdu. daha inceydi. kasa icinde daha rahat dönüyordu. ama takmatik rekorların dişleri bunları kavrayamıyor. sıvı kaçırıyor. bu yuzden sert hortum aldım dolayısıyla dış çap sabit kaldı ama iç çap düşmüş oldu.

rekorların maliyeti, zor soru. :) cunku vidalar pleksi fln hepsini toplamam lazim 6 ay geçti :) genel olarak şöyle söyleyim freezeci tam tanıdık olmadığı için ve yapan kişi yazları orda çalışan bi üniversite öğrencisi olduğundan dolayı pazarlığa pek girmedim. ayrıca cnc ile bakırı 3mm işlemek elmas ucun kırılma riskine girmesi demek. bakır yumuşak bir metal çünkü. uzun lafin kısası ikisne işçilik için 70 mil gibi bir para verdim. iyi bir tanıdığınız olursa bunu bedavaya bile yaptırabilirsiniz. bakırın kilosu ise 6 ay once ostim ankara bakırda 25 milyon flndı. yaklaşık 3 kilo fln bakır aldım. vidaları flnda ekleyin ikisi için 160 diyebiliriz.

ama tabi bu bir deneyim oldu. madem cnc 3 mm işliyor. boyle mm lik cıkartabiliyor. blokları inceltirdim. maliyeti dahada düşürmeye çalışırdım.

niyekine => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 21:13:36)
quote:

Orjinalden alıntı: kaeln

rölenin baglantı sekli daha once forumlarda verilmisti bu. bunu referans aldım.

< Resime gitmek için tıklayın >




Heheh benim muhteşem çizimim bu :D

Tebrikler, sonunda yapmışsın soğutmanı, ben bunlarla uğraşırken MSN'den bana blok fotoğraflarını göstermiştin, ben de sana çok güzel olduklarını fakat kapakları alüminyumdan yapmasan daha iyi olur demiştim :) Keşke alüminyum yapmasaydın, ilerde problem çıkarabilir. Fakat tabiki o kadar emekten sonra atmaya kıyamamış olabilirsin :)

Radyatörün çok güzel, benim de bu şekilde bir radyatör edinmem şart, benimki şekilsiz birşey olduğu için kullanımı çok zor oluyor. Bu konuda hazır radyatörler dışında başka bir fikrim var, başarılı olursa onu yayımlayacağım.

Ekran Kartı bloğunu ne yapacaksın? Ekran kartı değişince şekil itibariyle uyumsuz oldu sanırım. Umarım boşa gitmez çünkü ekran kartı bloğu işçiliği çok güzel

kaeln => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 21:21:13)
ya diyorum bende bu bi tanıdığın ama kimin :) gerçekten cok işime yaradı saolasın.

alüminyum olayında ise işin aslı maliyetti; bakırın 25 mil. alüminyumda 5 milyonmu neydi kilosu :) ve ekran kartının o bloğu taşıyamacağını düşünmemdi. sanırımda taşıyamadı :)

yeni kartım msi 8600gts yapısı çok farklı. zaten eski kart uçtuktan sonra yeni kartın yanına yaklaştırmam onu :) o blogu kullanabilmek için cnc den geçmesi lazim. geçtikten sonrada buyuk ihtimal elimdeki cpu bloguna benzeyecek :)

ya radyatör olayında ise sanayide gezdim bazı yerleri. içi paslanmış eğri büğrü radyatörleri satmaya çalıştılar 60-70 e. biraz daha kattım üzerine fireballdan bundan aldım .çok güzelde oturdu stackere sanki sırf stackere su soğutma ekleyin diye yapmışlar

jeofizikci => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 21:40:45)
quote:

Orjinalden alıntı: kaeln

tesekkur ederim arkadaslar. unuttugum bir kac noktayı eklemek istiyorum.

sistem acılınca pompanında birlikte calısması icin 16A lik finder marka role. role ler hakkında pek bir bilgi yok forumlarda. elektrikciye gittigimde de bana kac amper diye sormustu. bilgim olmadıgı icin farketmez dedim :) bu amper degeri sizin pompanızın cekecegi gücü yani rolenin kontrol edecegi akım degerini ifade ediyormuş. 16A piyasadaki bilgisayarda kullanabilinecek tum pompalar icin yeterli bir değer. ankara konya sokakta bulabilirsiniz.

< Resime gitmek için tıklayın >

rölenin baglantı sekli daha once forumlarda verilmisti bu. bunu referans aldım.

< Resime gitmek için tıklayın >

ikinci nokta anakartın arkasına ve ekran kartının arkasında kartlarda herhangi bir catlamayı engellemek icin pleksi plaka kullandım. pleksilere diş acamadıgım icin baglantı vidalarında somun kullandım. ekran kartınınki resimlerde gozukuyor ama anakartınki gozukmuyor. bunlar olmasa başaşşa durmazdı ekran kartı bloğu.


role cok iyi oldu. bende atman pompa var ve duğmeyle açıp kapatıyorum. cok sagol

kaeln => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 21:49:05)
yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.

kabloları bağlamak için, eski bozuk bir psu m vardı. onun güç bağlantısının pinlerini söktüm. rölenin pinlerine fiş gibi taktım. penseyle hafifçe sıktım. rölenin pinleri biraz hassas sonrada lehim attım. lehimi çok fazla tutma röle içindeki zımbırtılara zarar verebilirsin. işin bitince ustunede elektrik bantı tabi. nolur nolmaz 220 geliyo buna. kasanın uzak bir kısmına yerleştirmeni tavsiye ederim.

Stranger => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 21:54:53)
ilk olarak tebrik ederim, gerçekten güzel çalışmışsın, yaptığın ekran kartı bloğu birçok tanınmış markanın bloğu ile aynı tasarımda ve bu bloklar yaklaşık 200 ytl ye satılıyorlar..

radyatör çok iyi seçim, dediğin gibi çıkma radyatörlere o parayı vermektense sıfır almak daha mantıklı, zaten ikinci el radyatör düşünülmemesi gerek (sıvı soğutma kullanan arkadaşların sattıklarını alabilirsiniz, bahsettiğim ürünler oto sanayi gibi yerlerin çıkma radyatörleri).

blokları kendin tasarladıysan, iğne boyutlarını biraz daha küçültüp yüzeyi arttırabilir, rekor girişlerini 1/4 yerine 3/8 tutabilirdin.. (resimden gördüğüm kadarı ile).

ekran kartı bloğunun üzerinde 5 mm pleksi kullanmak da işini görebilirdi, aluminyum, ne kaplamayla olursa olsun kullanılmaması gereken bir malzeme, çünkü anodize olsa bile ufak bir çizikte bile korozyona sebep oluyor. bu yüzden kurduğunuz sıvı soğutmalarda anti-korozif katkı (firebal da satılıyor) kullanmanızı şiddetle öneririm.

pompa seçimi de fiyat/performans olarak güzel

ekran kartının da muhtemelen çekirdeğini kırmışsındır takarken, biraz daha özen göstererek taksan sorun olmazdı diye düşünüyorum. ayrıca tanınmış markaların bloklarını inceleyerek, ufak tefek düzenlemeler yapabilirdin, hatta bunlar dremelle bile yapılabilirdi, böylece ekran kartı üzerinde herhangi bir parçaya denk gelmezdi blok.

ayrıca blokların üst ve alt kısımları için de o-ring (siyah plastik conta) kullanmak için kanal açtırsaydın çok çok daha pratik olurdu söküp takmak (google da o-ring diye aratırsan hangi parçadan bahsettiğimi anlayabilirsin eğer bilmiyorsan). böylece sistem değişimlerinde blokların içini de temizleme & denetleme fırsatın olurdu.

blokların alt taban resimlerini göremedim, eğer tabanlar düz ve pürüzsüz değillerse onları da iyice zımparalamanı öneririm (80 lik yada 120 lik zımpara ile başla , 2000 e kadar yolu var, yüksek dereceli zımpara, daha parlak ve pürüzsüz blok demek, bu da sıcaklıkları bir nebze düşürür

şimdilik söyleyebileceklerim bunlar, eğer sormak istediğin birşey olursa yanıtlamaktan mutluluk duyarım

Auril => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 22:02:26)
quote:

Orjinalden alıntı: StrangerXT

aluminyum, ne kaplamayla olursa olsun kullanılmaması gereken bir malzeme, çünkü anodize olsa bile ufak bir çizikte bile korozyona sebep oluyor. bu yüzden kurduğunuz sıvı soğutmalarda anti-korozif katkı (firebal da satılıyor) kullanmanızı şiddetle öneririm.



arkadaş saf su + antifriz kullanmış sanırım

antifriz zaten korozyon önleyen bir sıvıdır , bence yeterli olur
boş yere ufacık şişelere dünyanın parasını vermeye gerek yok gibi

Stranger => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 22:32:56)
"boş yere ufacık şişelere dünyanın parasını vermeye gerek yok gibi "

şimdi auril, belki de ben kimyacı olduğumdan, o küçücük gibi görünen şeylerin ne kadar etkili olduğunu bildiğimden söylediklerin çok yersiz geldi aldığın 5 lt antifrizin içinde o küçük şişenin yarısı kadar ya var ya yok

Auril => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 22:43:47)
bu da benim anti-korozif olarak kullandığım antifriz


Petrol Ofisi Super Antifriz 1 Lt.
Dört Mevsim Üstün Koruma
Kullanım Alanları: Motorların (alüminyum ve diğer tip) radyatörlerinde kullanılır.
Faydaları: Soğuk havalarda donmaz, sıcak havalarda kaynamaz. Dört mevsim kullanılır. Soğutma sistemlerindeki pas ve korozyonu önler.
Özellikleri: Etilen Glikol esaslıdır. Soğutma sistemlerindeki metaller ve lastik hortumlar üzerinde herhangi bir zararlı etkisi yoktur.

Bana gayet yeterli gibi gelmişti
daha sorun yaşamadım , eh yaşamayız da işallah


burda amaç f/p olduğu için antifriz tavsiye ettim
yoksa eminim ki o kadar ufak şişelerin bi esprisi vardır

ha bir de firebal ' un fiyat politikasını hiç ama hiç beğenmiyorum
ingilterede bile 1 Lt korozif sıvı 25 ytl ye satılırken adamlar 50 ml sıvıyı 18-20 ytl den satıyorlar
tamam sattıkları malzeme çok kaliteli ama fiyat da ona göre çok abartı , çoğu zaman aynı malzemeyi yurtdışından getirtmek bile daha ucuza mal oluyor firebal dan

kaeln => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 22:43:50)
StrangerXT; ilk olarak yorumların için teşkür ederim.

benim sistemi yaptığım zaman öyle bi zamandaki; nerdeyse günde 4-5 kere işimi gücümü bırakıp donanim haberin 2. elini takip ediyordum ama ne bu radyatorun 2. elinden nede eheim 2. el pompa bulabildiim benim şanssızlığım sanırım :(

iğne boyutlarını düşüremedim. cnc makinaları hakkında detaylı bilgim yok ama çalıştığım arkadaş bana 2 mm yi işleyemeyeceğini söylemişti. belki ostimi biraz daha gezsem bulabilirdim. cnc den anlayan arkadaşlar varsa forumda bu konu hakkında yorumlarını dört gözle bekliyorum.

üstü pleksi yapmak ilk fikrimdi. ama iyiki yapmamışım. elimdeki sıradan matkapla pleksiyi anca kalorifer peteğinin arasına sabitleyerek delebildim. :) oda en başlarda bir kaç plaka boşa gitmesine neden oldu. zorda olsa başardım. :) bunun yanında pleksiye rekorlar için nasıl diş açarım? sorusuna yanıt bulamadığımdan (aslında lazer kesimle yapılabiliyormuş sanırım ama cok ucuk fiyat verdiler bunun için) ve bakırla birleştirmek işi biraz muammada kaldığı için hiç girmedim. başka bir unsursa 40 derecede pleksinin sıcaklık altında nasıl bir davranış göstereceği? biz gidip reklamcıdan gidip reklam panolarında kullandığı sıradan pleksilerden alıyoruz. bi dangerden gibi alphacool gibi bilmem kaç derecede şukadar genleşebilecek malzemelerden (pleksi demiyorum) değil bunlar. ama pleksi olsa cok daha şık gözükürdü. daha hafif olurdu. bu tartışılmaz bir gerçek.

ekran kartı blogu cok guzel oturdu kartın uzerine. tasarım olarak bi sorun yok. ayarladığım vida delikleri hepsi yerlerine dek geldi. hatta cpu bloğunu takarken; ana kartın arkasında bazı cıkıntılar var; cpu bolğunun arka pleksisi biraz eğri durdu ve anakartta birazcık eğilme bile olmuştı onda sorun cıkmadı.
ekran kartında ise bilmiyorum. başka bilgisayarlardada aynı goruntu sorunu oldu. ekran kartının çekirdeği içten kırılırsa acaba hala çalışmaya devam edermi? Görünürde hiç bir şey yoktu. her tarafına dikkatlice baktım.

referans aldıgım blokların resimlerinin bazıları (malasef hiç birinde ölçü yok zaten olmasınıda beklemem ve ayrıca olceksiz resimler tabiki yapabildiklerimi autocad uzerine atıp olcekledirip bir kaç boyut almayı denedim)

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

bunları ve bunlar gibi bir çok bloğu inceleyip bu şekilde bir kanala karar verdim. kanal tüm ekran kartı ramlerinin üzerinden geçiyor.

o ringi ostimde bulamadım, açıkçası pek ilgilenmedim. çünkü üstteki resimlerde de dikkat edilirse --özellikle köşelerdeki dönüşlerde-- bu oringlerin sırf sadece bu bloklar için yapıldığı görülmekte. kullanığım hamur yapıştırıcı gayet sağlam. bloğu açarken biraz uğraştırıyor. bloğa zarar verebilme ihtimali var ama ciddi bir hasar değil bu 1mm civarında tornavida ile açarken oluşan hasarcıklar diyim. . sonuçta bu hamur gibi bişi olduğu için her türlü oyuğu gediği kapatabiliyor.
ama tabiki oring olayına girilebilirse daha güzel şeyler çıkar.

adını hatırlamadığım bir siteden belkide burdaki forumlardan alıntıdır:
__________________
Zımpara Çeşitleri ;

Kuru Zımparalar: Aluminyum oksit ( yumuşak mineralli ) Sert Yüzeylerde Kullanılır.

Sulu Zımparalar: Silisyum karbür ( sert mineralli ) Yumuşak Yüzeylerde Kullanılır.

Kuru Tip Zımparalar ;
P - 80.. : sac, polyester macun
P - 120 : sac, polyester macun
P - 180 : sac, galvaniz, alüminyum, polyester macun
P - 240 : galvaniz, alüminyum, polyester macun, KTL astar
P - 320 : eski boya, 2K astar (opak boya öncesi)
P - 400 : 2K astar (metalik baz boya öncesi)

Sulu Tip Zımparalar ;
P - 500 : son kat için ön zımpara
P - 600 : 2K astar (opak boya öncesi)
P - 800 : 2K astar (metalik baz boya öncesi)
P - 1200 : venik üstü vernik, yama ve akıntılarda
P - 1500 : yamada, toz alma ve akıntılarda
P - 2000 : yamada, toz alma ve akıntılarda

Özel Amaçlı Zımparalar ;
Sünger Zımparalar (Kuru);
Medium.....: P 240
Fine..........: P 400
Süper Fine: P 800

Skotch Brite Keçeler
Kırmızı Keçe......................: P 500 - 600
Gri Keçe Kuru....................: P 800
Gri Keçe Sulu....................: P 100 - 1200
Gri Keçe Sulu + Kalın Pasta: P 1500
__________________

p600 ile p400 kullandım diye hatırlıyorum. bi su zımrapası birde kuru zımpara. blokların tabanlarını gosteren detaylı bir resim cekmemişim ama belki ucundan şu yardımcı olur. en son sıvı metali sürdükten sonra.

< Resime gitmek için tıklayın >

kaeln => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 22:55:17)
antifiriz korozyonu engellemek için + saf su standart karışım :) pek egzantirk olaylara girmedim.

sistemi yaparken ilk mesajımdaki ilk 4 maddeye elimden geldiği kadar uymaya çalıştım. ve birde netten pek alışveriş yapmadığım için firebalın urunlerine ulaşmakta zorluk çekiyorum. biraz reklam olacak ama ankara erze bilgisayara siparişimi verip onlara getittiriyorum. onlara ve firebal o kadar çok teşekkür ederimki; 2 adet fm 123 istedim. 1. sini 2 hafta sonra 2. sini ise 1. sinden 3 hafta sonra gönderdiler. fan ızgarası siparişi vermeye korkuyorum şimdi. herhalde ucuz olduğu için sallamazlar seneye fln akıllarına gelirse gönderirler. yani yorumsuz....

Auril => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 22:58:56)
fanları radyatöre nasıl monte ettin ?

benimde bir fan montaj sorunum var

kaeln => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 23:04:14)
aqua radyatorlerin davlumbazlarının uzerinde vida delikleri var. 2.5 cm civarında 3mm(sanırım) lik paslanmaz vida aldım. once orta sertlikteki musluk contası uzerine fan onun uzerinede ızgarayı yerleştirdim. gereken vida boyutunu olcüp, fazlalığı pense ile kırdım.

Auril => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 23:07:08)
nexoss 360 He var bende de rad olarak
aynen delikler var ama
bir türlü vida uyduramadım üzerine

edit: deliği delen firma ona uygun vidayı neden rad ın yanında yollamaz onu da anlayabilmiş değilim hala

kaeln => El Yapımı Su Sogutma sistemim :) (5.11.2007 23:10:22)
aquanın içindende cıkmadı vida kap radyatoru hırdavatcıya git ayarlar onlar vida :)

Sayfa: [1] 2 3 4 5   sonraki >     >>