Şimdi Ara

... (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.404
Cevap
11
Favori
213.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kedhy




    Cevabınız ve öneriniz için teşekkür ediyorum,

    Kimse yüceltiyor diye bu tarz bir istekte bulunmadım, neticede Özkan bey de, Ali beyde nokian da resmi vasfı olan insanlar ve her firma kendi ürünün pozisyonunu bilir, bundan dolayı bildiklerini testler varsa paylaşmaları açısından isteğimi belirtmiştim, neticede kimsenin yakasına zorla yapışacak değiliz kimse mecburda değil, gerçi dediğiniz gibi elde veri olsaydı zaten paylaşırlardı,


    Testlere önem vermemin sebebi, aynı anda bir çok lastiği deneyip karşılaştırma imkanları bulmalarından kaynaklanıyor, neticede lastiği eskimiş bir forum kullanıcısı sıfır lastik alınca lastik zaten süper gelecektir, aynı anda başka lastikleri deneyip fikir beyan edemedikleri için eski lastikten yeni lastiğede geçince otomatikman yorumlar süper oluyor, kaldıki karda çok iyi olan ama kuru ve ıslak yolda felaket derecesinde kötü olan ( başka marka bir lastik ) lastiği bile tavsiye edenleri gördükten sonra gözümde kullanıcı yorumlarının pek bir değeri kalmadı. Bizim ülkemizde biri araba alırsa arabasını deli gibi savunur, telefon alırsa telefonunu deli gibi savunur, muhtemelen lastikte de böyledir.. para verdiğimiz şeyleri sahiplenme konusunda üstümüze kimse olmadığını düşünüyorum..

    Elde bir tek kuzey avrupa ülkesi malı olması bide o güzel ismi kalıyor, sizinde belirttiğiniz gibi ben en iyisi yine testleri baz alayım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kedhy


    Ancak kullandıkca ıslak yolda yol tutuşunun iyi ama kuru havada oldukca kötü olduğunu gördüm.

    Benim şu an sahip olduğum Goodyear Excellence lastikler @serdem arkadaşımızın verdiği adac testlerinde nokian nın üstünde ama ben memnun değilim.

    Bu yüzden testlerden daha çok kullanıma bakıyorum. (bu arada yukarıda verediğim cevapta (ilk) @serdem arkadaşımızı kıracak bir şey söylemek istemedim eğer bu şekilde algılandıysa öncelikle özür dilerim)



    Not: Konuya bukadar önem vermemin sebebide şudur. Araçlarımızda teknik donanım ne olursa olsun ncap ten kaç yıldız alırsa alsın yolla bağlantısını 4 adet avuç içi kadar alan sağlar. Gerek konfor gerek güvenlik sadece bu kadar alandadır. Bu yüzden rot balans, hava basınçları, marka.... v.s konularında dikkatli olmaya çalışırım...


    Sizin gibi ince düşünceli ve yazılı arkadaşlarımızın artması dileğiyle,

    Excellence nokian dan önce çıkmış olmasına rağmen nokiandan kuru havada daha kötü demişsiniz, kesinlikle doğru zaten testde de onu söylüyor, testlere bakarken sıralamardan ziyade hangi koşulda hangi tepkiyi verdiğinin puanları önemli, tıpkı euroncapda her 5 yıldızlı aracın aynı güvenliği sunmadığı gibi ( orda da paunlar önemli) excellence ile ilgili testleri aşağıda veriyorum orda derki, kuru havada nokiandan kötü, ıslak havada aynı, ses de daha kötü, yuvarlanma direnci ve lastik ömründe daha iyi, sanırım sizin testiniz ile adac'ın testi uyuşuyor, karşımda sadece 2 seçenek olsaydı 2 üst sırada çıkan excellence yerine v'yi tercih ederdim çünkü benim için lastiğin ömründen ziyade yoldaki performasnı önemlidir

    excellence testi
    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/195_65_R15/Goodyear_Excellence.asp?ComponentID=208792&SourcePageID=209308

    nokian v testi

    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/195_65_R15/Nokian_V.asp?ComponentID=208795&SourcePageID=209308

    turanza testi

    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/195_65_R15/Bridgestone_Turanza_ER300.asp?ComponentID=208696&SourcePageID=209308


    Önemli olan testlerdeki sıralama değil testleri doğru okumakdır, kimi lastiğin teste göre kullanuım ömrü uzundur, kimiin yuvarlanma direncinden dolayı yakıt tüketimi düşüktür, kimi kuruda kimi suda iyidir vs. gördüğünüz üzere kuruda excellence ile v arasında ne kadar fark varsa daha fazlası v ile turanza arasında var ( düşük puan daha iyi demek )

    Sizinde dediğiniz gibi araç ne kadar güvenli olursa olsun yere bastığı alan lastik kadardır, benimde bu kadar bağımsız kuruluşların testlerine önem vermemin sebebi bundan kaynaklanmaktadır,


    Ali ve Özkan beylerin verdiği bilgiler çok kıymetli, bundan dolayı bizim bilmediğimiz testler varsa diye ricada bulunmuştum, neticede bazı markalarda ülkemizde satılan hamur ile almanyada satılan hamur arasında ülke mevsim özellikleri bakımından fark olabilir, bunuda en güzel açıklayacak olanlar satanlardır

    Hayırlı Günler Dilerim




  • Sn. Serdem

    Birkaç gündür işlerden fırsat buldukça araştırmalar yaptım, sizin testler hususundaki hassasiyetinize bir katkı sağlayabilmek için.

    Açık söylemek gerekir ise ADAC de dahil olmak üzere birçok ciddi kuruluşun testlerini inceleme imkanı buldum. Her sitenin kendine göre birbirlerinden tamamen farklı ve bağımsız neticeleri söz konusu. Hal böyle olunca da biraz kafası karışıyor insanın.

    Ufak bir örnek vereceğim fikir olması açısından elma ile elma yı karşılaştırıyoruz. O nedenle aşağıdaki 2 linki bir incelemenizi rica ediyorum siz de bir gariplik hissedicek misiniz merak ediyorum.

    1- ADAC 2008 175/65R14 Kış lastiği testi
    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/175_65_R14T/default.asp?ComponentID=229313&SourcePageID=8979

    2- ADAC 2007 185/60R14 Kış Lastiği Testi
    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/185_60_R14_2006/default.asp?ComponentID=163582&SourcePageID=8979

    şimdi her iki ebat da muadil ebatlar olduğundan bunu verdim. Aynı ebatların testleri maalesef yok.

    Bunun gibi farklı testlerde buldum. Varmak istediğim nokta şu, testlerin yapıldığı yerler aynı olsa dahi farklılıklar olabiliyor ki nitekim yukarıdaki örneklerden bunu anlıyabiliyoruz.

    Şunu ifade etmek isterim, Sn. Kedhy 'ye şu hususta katılıyorum. Testler bir klavuz ancak, varılan nokta önemli, testlerde çıkan sonuçlarla yerel kullanım sonucu ortaya çıkan sonuçlar aynı olmuyor, dolayısı ile akla şu soru geliyor, ve işler karışıyor, "testler mi kullanıcı tecrübeleri mi?"

    Mesela ADAC nin yine 2007 kış testlerinde birinde Snoways2 tabiri caizse "Eh işte" sınıfına girmiş. Bu bana çok enteresan geldi mesela, Halbuki snoways 2 TR de çok tercih edilen bir Kış lastiği, BRİSA Sabancı geçen sene bu lastiği İSVEÇ de ciddi bir test ile gerçek ortam da uzun bir rota izleyerek direk kullanıcıymış gibi test de etti.

    Son tüketicinin bu yazıyı okuduktan sonra şöyle dediğini duyar gibiyim... "E peki neyi baz alıcaz?"

    NOKIAN ile ilgili test beklentileriniz olduğunu biliyorum, konuyu Sn. Bora ÖZKAN beye de ilettim. Bora Bey taraf olduğundan bu foruma katılarak yorumlarda bulunmak istemiyor, bencede haklı sünkü sanırım hiçbirimiz Sn. Bora ÖZKAN'dan, bu husus da gereğince Objektif olmasını bekleyemeyiz.

    Bir e-mail yazışmamda test konusunu Nokian Finlandiya ya da ilettim. 16 Kasım da distribütörümüz vasıtasıyla bir Finlandiya Gezimiz söz konusu orada da ayrıca yüz yüze soracağım. Cevabını da buradan ileteceğim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kedhy

    Fikirleriniz çoğuna katılıyorum.

    Karar aşamasına gelince Ufak tefek detaylarda belki farklı düşünüyoruz.

    Zaten daha önce dediğim gibi bu olmalı ki ürünlerde ve tercihlerde çeşitlilik olsun.

    Medeni Paylaşımlarınız için bende teşekkür ederim...


    Esas ben teşekkür ederim,





    Sn. Sağlam araştırmalarınız ve katkılarınız için teşekkür ederim,

    Kafanın karışacağı bir durum söz konusu değil, ilk baştada belirttiğim gibi önemli olan testleri olabildiğince ihtiyaçlar doğrultusunda doğru yorumlamak,

    Verdiğiniz testlerde ki farklılıklara gelince,

    Öncelikle lastik ebatlarında muadil de olsa farklılıklar var, modellerin farklı ebatlarda farklı neticeler verebiliyor

    Ayrıca 2 test arasında 2 yıl gibi bir fark var, adacın başka bir yerinde ki yazısında bazı modellerde yıllar ilerledikçe farklılıklar %4 ile %16 arasında olabildiğini yazmıştı, ( bazılarında ise hiç fark olmuyormuş)

    Ve de 2 test her ne kadar aynı kurum ve alanlarda yapıldıysa da 2 sene zarfında bire bir aynı derece ve ortamı yakalamak mümkün olmayabilir

    Lassa Snoways konusuna gelince, snoways kar için alınabilecek en iyi lastik, bunu test sonuçlarına bakarak görebilirsiniz, hatta test sonuçlarına göre kar performansı testlerde 1. çıkandan bile daha iyi, dolayısıyla isveç gibi karlı bir ülkede sorunsuz ilerlemesi çok doğal, peki testin birincisinden bile karda iyi ise niye adac tarafından kötü puan verilmiş, sebebi yine teste yazıyor, kuru ve özelliklede yağışlı yolda çok ama çok kötü.

    http://www.adac.de/Search/SearchResult/RW_HighLight.asp?RWDoc2Show=35763&RWLang=de&RWCollectionID=adac&RWQuery=snoways&RWURL=http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/195_65_R15T_2006/Lassa_Snoways_II.asp&RWCookieValue=

    Şimdi karsda yaşayan biri için snoways iyi bir seçim olabilirken istanbulda yaşayan biri için oldukça kötü bir tesrcih olacakdır, bundan dolayıdır ki testlere bakarken ihtiyacınız ağırlıklı kuru yolmu, ıslak yol mu yoksa karlı yolmu, sizin için uzun ömür ne kadar önemli, içeri ses alıp almaması, yakıta etkisi ne kadar önemli bunları tespit edip ona göre yorumlamak gerek, neticede testte tüm yol şartları için puanlar verilmiş,

    Dergilerin testlerine gelince de özellikle reklam geliri ile işleyen degilere tıpkı ürün karşılaştırma imkanı olmayan kullanıcıların yorumları gibi onlarada güvenmiyorum, neticede alman dergilerinde alman otomobilleri fransız dergilerinde ise fransız otomobilleri birinci olabiliyor, bundan dolayıdır ki euro ncap gibi adac gibi bağımsız kuruluşlar şahsen gerçeğe en yakın sonuçları vereceğini düşünüyorum,

    Bore bey'e de hürmetlerimizi sunar finlandiyadan gelecek cevapları da dört gözle beklemekteyiz

    Saygılarımla




  • quote:

    Sn. Sağlam araştırmalarınız ve katkılarınız için teşekkür ederim,

    Kafanın karışacağı bir durum söz konusu değil, ilk baştada belirttiğim gibi önemli olan testleri olabildiğince ihtiyaçlar doğrultusunda doğru yorumlamak,


    Çok doru ve teknik olarak da değerli bir bakış açısı.

    Maalesefki siz bir istisna sınız. Genelde insanlar test sonuçlarında kim birinci ise ona yönleniyor. Ondan sonrada bir olumsuzluk yaşadığı zaman o ürün kötü oluyor.

    Bu arada Nokian'ın testlerle ilgili enteresan bir açıklaması var bilmem ne dersiniz...

    Teknik grup koordinatörü derki, Test kuruluşlarının yaptığı testler ve ortamlar üretici olarak bizim yaptığımız testler ve ortamlar kadar bilimsel değiller, olamazda zaten diyor, çünkü bizdeki imkanlar gerek ekipman gerekse de koşullar onların ellerinde yok. testi yapan ADAC dahi olsa diyor. KAst ettiği de aslın da tüm üreticiler...

    Şunu da ekliyor, bizim burda yaptığımız testler tamamen bir lastiğin olması gereken tepkilerini, ilgili koşullarda ölçmeye yöneliktir. Lastiğin belli bir hizmet amacı taşıyan üretim prensipleri var, bu üretim prensipleri doğrultusunda, meydana gelen ürünün ilgili koşullarda vermesi gereken değerleri veriyorsa ürün başarılıdır. Vermiyor sa zaten arge aşamasında oluşan bu süreç yani en başında belirlenir kusur giderildikten sonra üretime geçilir yada tamamen değiştirilir. Bu prensipler yerel ve uluslararası belli normlar dahilinde var olan bir nevi şartnamedir. diyor.

    Hatta biz oraya gittiğimizda zaten bu süreci canlı olarak yaşayacak mışız...

    Bende merak ettim açıkçası, birçok fabrika gördüm ama bu tarz bir soruya bu derece bir yanıt almamıştım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam

    quote:

    Sn. Sağlam araştırmalarınız ve katkılarınız için teşekkür ederim,

    Kafanın karışacağı bir durum söz konusu değil, ilk baştada belirttiğim gibi önemli olan testleri olabildiğince ihtiyaçlar doğrultusunda doğru yorumlamak,


    Çok doru ve teknik olarak da değerli bir bakış açısı.

    Maalesefki siz bir istisna sınız. Genelde insanlar test sonuçlarında kim birinci ise ona yönleniyor. Ondan sonrada bir olumsuzluk yaşadığı zaman o ürün kötü oluyor.

    Bu arada Nokian'ın testlerle ilgili enteresan bir açıklaması var bilmem ne dersiniz...

    Teknik grup koordinatörü derki, Test kuruluşlarının yaptığı testler ve ortamlar üretici olarak bizim yaptığımız testler ve ortamlar kadar bilimsel değiller, olamazda zaten diyor, çünkü bizdeki imkanlar gerek ekipman gerekse de koşullar onların ellerinde yok. testi yapan ADAC dahi olsa diyor. KAst ettiği de aslın da tüm üreticiler...

    Şunu da ekliyor, bizim burda yaptığımız testler tamamen bir lastiğin olması gereken tepkilerini, ilgili koşullarda ölçmeye yöneliktir. Lastiğin belli bir hizmet amacı taşıyan üretim prensipleri var, bu üretim prensipleri doğrultusunda, meydana gelen ürünün ilgili koşullarda vermesi gereken değerleri veriyorsa ürün başarılıdır. Vermiyor sa zaten arge aşamasında oluşan bu süreç yani en başında belirlenir kusur giderildikten sonra üretime geçilir yada tamamen değiştirilir. Bu prensipler yerel ve uluslararası belli normlar dahilinde var olan bir nevi şartnamedir. diyor.

    Hatta biz oraya gittiğimizda zaten bu süreci canlı olarak yaşayacak mışız...

    Bende merak ettim açıkçası, birçok fabrika gördüm ama bu tarz bir soruya bu derece bir yanıt almamıştım.


    İnsanların testlere bakıp yorumlamadan direk 1. ye yönelmeleri en azından yine de bir şey, ( tasvip etmiyorum ) o kadar testler yayınlayıp da hala listenin en sonunda olan veya listeye bile giremeyen ürünler alıp methiyeler dizen arkadaşlarımız var, veya direk şu marka iyidir bu marka kötüdür diyenler var, sanki her markanın her modeli aynı özellik ve kalitede, bunun temelinde okuyan bir toplum değil izleyen bir toplum olmamız yatıyor diye düşünüyorum,

    konumuza gelirsek,

    Belirttiğiniz gibi nokian adac'ın testine dahi bizlerdeki ekipmanlar kadar gelişmiş değil diyorsa, o an için hiçbir lastikle deneyip karşılaştırma imkanı olmayan son kullanıcı yorumlarının hiçbir kıymeti olmadığı ortaya çıkmış bulunuyor.

    Nokian nın nokia da ki test pisti ve test detayları ile ilgili 16 sayfalık pdf dosyasını ilginize sunuyorum, geziniz dönüşünde izlenmimlerinizin objektif olma koşuluyla bizler için çok kıymetli olacağını belirtmek isterim

    http://r apidshare.com/files/157722811/Testausesite_11_2007_EN_web.pdf.html ( lütfen aradaki boşluğu kaldırınız)

    Adac ve benzer kuruluşların test imkanlarının gelişmişliğine gelince, tıpkı ncap'ın volvo çarpışma test merkezinde ki gibi gelişmiş ekipmanlara sahip olamayacağı gibi adac'ında bir üretici gibi ekipmanlara ve testlere sahip olması zor AMA Adac'ın testlerin de önemli olan aynı anda farklı markaların teste tabi tutulup, aynı koşullarda verilen tepkilerin karşılaştırılmasıdır. Bunu Nokian kendi tesislerinde çok daha gelişmişini yapabilir hatta yapıyordur da fakat bizlerle paylaşmazlar.

    quote:

    Lastiğin belli bir hizmet amacı taşıyan üretim prensipleri var, bu üretim prensipleri doğrultusunda, meydana gelen ürünün ilgili koşullarda vermesi gereken değerleri veriyorsa ürün başarılıdır.


    Esasında burdan çıkan sonuç bize şunu söylüyor, lastik kriterleri karşılıyor denmek istenmiş, bunun aksini iddaa etmek zaten mümkün değil, nasıl ki her otomobil üreticisi belli bir standartta ürün sunuyorsa bu lastikte de aynıdır, ama bu aynı sınıftaki tüm otomobillerin aynı kalite ve özellikle olacak manasına gelmez, dolayısıylada lastiktede durum budur. WRG2 modelini baz alırsak zaten adac tavsiye edilir demiş, ama bu daha iyisi olmadığı manasına gelmiyor ( sizinde en iyisidir diye bir iddanız da olmadı )

    Fırsat bulup gezinize katılmak isterdim, geziniz de eğer sizlere karşılaştırma imkanı sunacaklarsa, özellikle ıslak ve kuru yol koşullarında WRG2 ile yeni conti TS 830'u özellikle kuru ve ıslak yol için karşılaştırabilirseniz ( hele de onlar teknik olarak karşılaştırmışlarsa ) çok memnun olurum, istanbul bu sene hamd olsun oldukça yağmurlu..


    Fikir vermesi açısından her iki modelin adac testi

    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/195_65_R15T/continental_wintercontact_ts830.asp?ComponentID=229134&SourcePageID=229332

    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/195_65_R15T/nokian_wr_g2.asp?ComponentID=229154&SourcePageID=229332

    Ayrıca WRG2 amerika da test sitelerinde dört mevsim lastik olarak geçiyor, nokian sitesinde ise hem yaz lastikleri hemde kış lastikleri kısmında geçiyor, nokian tarafından avrupa ve amerika için farklı tanımlamalar yapılması konusunda bilgi almanız mümkün mü?

    Saygılarımla,








    quote:

    Lastik dişinin önemi!


    Aşağıda ki test, 75 km/s hızla 3mm suyun üstünde giderken diş kalınlığına göre yola tutunma durumunu gösteriyor

    8 mm

    />


    4 mm

    />


    1.6 mm

    />


    Diş kalınlığı 1.6 mm ise yüzeye sadece %16 sı tutunuyor,

    Burada esas dikkatimi çeken, diş derinliği yarıya inince bile tutunma çok ciddi oranda düşüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdem -- 26 Ekim 2008; 19:02:13 >




  • quote:

    Esasında burdan çıkan sonuç bize şunu söylüyor, lastik kriterleri karşılıyor denmek istenmiş, bunun aksini iddaa etmek zaten mümkün değil, nasıl ki her otomobil üreticisi belli bir standartta ürün sunuyorsa bu lastikte de aynıdır, ama bu aynı sınıftaki tüm otomobillerin aynı kalite ve özellikle olacak manasına gelmez, dolayısıylada lastiktede durum budur. WRG2 modelini baz alırsak zaten adac tavsiye edilir demiş, ama bu daha iyisi olmadığı manasına gelmiyor ( sizinde en iyisidir diye bir iddanız da olmadı )

    Fırsat bulup gezinize katılmak isterdim, geziniz de eğer sizlere karşılaştırma imkanı sunacaklarsa, özellikle ıslak ve kuru yol koşullarında WRG2 ile yeni conti TS 830'u özellikle kuru ve ıslak yol için karşılaştırabilirseniz ( hele de onlar teknik olarak karşılaştırmışlarsa ) çok memnun olurum, istanbul bu sene hamd olsun oldukça yağmurlu..


    Bizim firma olarak zaten şu yada bu en iyisidir diye bir mantığımız hiç bir zaman olmadı, hatta bununla ilgili bir sloganımız da var "En iyi lastik yoktur, araca ve amaca göre Lastik vardır." diye.

    Biz kışın gidiyoruz ancak, kış lastiği testine gitmiyoruz bildiğim kadarı ile, yeni bir UHP lastik testi yapıcaz. Ancak WRG2 ile ilgili karşılaştırmalı herhangi bir test var mı sorarım?

    Bu arada WRG2'nin Nokian sitesinde hem yaz hemde kış bölümünde yer aldığını söylemiş siniz. Global sitesinde Sadece KIŞ lastiği olarak lanse edilir. USA sitesinde ise dediğiniz doğru Hem yaz hem kış olarak lanse ediliyor. Sebebide Kuzey Amerika Koşulları için üretilen bir versiyonu var hatta o lastik TR ye ve avrupanın birçok bölgesine de giden lastik, üzerinde "All Weather Plus" İbaresi de vardır. Ama şu da bir gerçektir. Aslen bir kış lastiğidir. LAstiğin lokal üretim tekniği gereği bu sonuç doğmuştur. Bunu bize ifade ettiler.

    Eski WR modelinde de aynı şey söz konusu idi. Ancak o lastik biraz farklıydı bir çok yönüyle farklıydı, sırt profil sistemi başlı başına benzeri olmayan bir modeldi, ancak karışım olarak aynı mantığı WRG2 de bu sefer Asimetrik bir desenle ve yeni geliştirdikleri tahliyeyi arttıran poolished groove -türkçesi cilalı oluk- tekniği ile birleştirdiler. Bu özellikle ıslak asfaltta da lastiğin kaabiliyetini arttırdı nitekim WR dan daha iyidir bu yönde.

    Ben esas bu kış WRG2 model lastiğini çıkarmayan devamlı kullanan müşterilerim var doğu da kış sonu onlarla bir görüşücem, bu kışı nasıl geçirdikleri ile ilgili...

    TS 830 u da inceledim ancak Almancam biraz zayıf, derin kar ve sulu-ıslak-çamurlu kar zeminlerle ilgili özellikle belirtilen bir ibaresi var mı?




  • Kişisel kullanım önemlidir.
    bir lastiğin iyi yada kötü olduğunu herkesin kendi kriterleri gösterir.
    Bu bilimsel değildir biliyorum, subjectif bakış açısının bir başkası için anlamı da yoktur,
    ama benim tecrübelerim ADACın sonuçlarına hiç uymuyor.
    Ee napcaz şimdi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam


    Bu arada WRG2'nin Nokian sitesinde hem yaz hemde kış bölümünde yer aldığını söylemiş siniz. Global sitesinde Sadece KIŞ lastiği olarak lanse edilir. USA sitesinde ise dediğiniz doğru Hem yaz hem kış olarak lanse ediliyor. Sebebide Kuzey Amerika Koşulları için üretilen bir versiyonu var hatta o lastik TR ye ve avrupanın birçok bölgesine de giden lastik, üzerinde "All Weather Plus" İbaresi de vardır. Ama şu da bir gerçektir. Aslen bir kış lastiğidir. LAstiğin lokal üretim tekniği gereği bu sonuç doğmuştur. Bunu bize ifade ettiler.
    Eski WR modelinde de aynı şey söz konusu idi. Ancak o lastik biraz farklıydı bir çok yönüyle farklıydı, sırt profil sistemi başlı başına benzeri olmayan bir modeldi, ancak karışım olarak aynı mantığı WRG2 de bu sefer Asimetrik bir desenle ve yeni geliştirdikleri tahliyeyi arttıran poolished groove -türkçesi cilalı oluk- tekniği ile birleştirdiler. Bu özellikle ıslak asfaltta da lastiğin kaabiliyetini arttırdı nitekim WR dan daha iyidir bu yönde.

    Ben esas bu kış WRG2 model lastiğini çıkarmayan devamlı kullanan müşterilerim var doğu da kış sonu onlarla bir görüşücem, bu kışı nasıl geçirdikleri ile ilgili...

    TS 830 u da inceledim ancak Almancam biraz zayıf, derin kar ve sulu-ıslak-çamurlu kar zeminlerle ilgili özellikle belirtilen bir ibaresi var mı?


    Nokian sitesi derken bir önceki amerikan test sitelerinerinin devamı olarak nokian amerikan sitesi demek istemiştim, şimdi gelelim kuzey amerika için üretilen modelin ülkemizde satılmasına, sizden ricam bu model aynı zamanda almanyada da satılıyormu ( adac'ın testine giren bu model mi) ayrıca bu iki model arasında ki hamur vs. farklılığı hangi yönde, aslen kış lastiği gerçeği değişmez ama farklıkların ıslak ve kuru havaya etkisi olabilir.

    Ts 830'a gelirsek, ancak rakam bazında ibareler var,

    Düşük Puan Daha İyi

    Kuru Yol
    WRG2 & TS 830 & lassa snoways 2 ( aynı ebat ama 2006 testi ve bazı verileri ekledim)

    Frenler : 3.3 & 3.5 & 3.7
    Sürüş : 2.3 & 2.4 & 3.5

    Islak Yolda
    WRG2 & TS 830
    Islak Frenler: 2.5 & 2.1&4.8
    Kızaklama düz:3.5& 2.3
    Kızaklama çapraz: 3.3 & 2.5
    Sürüş: 2.4 & 1.8 & 4.7

    Karda,

    WRG2 & TS 830

    Fren 2.8 & 2.0 & 1.3
    Sürüş: 2.3 & 1.8 & 1.2
    Kalkış: 2.1 & 1.4 & 1.3

    Buz

    WRG2 & TS 830

    Frenler 2.8 & 2.8 & 2.0
    ( Tur süresi) 3.3 & 3.0

    Ses

    WRG2 & TS 830

    İç ses: 2.8 & 2.8
    Dış ses : 3.0 & 2.6

    Yakıt : 2.5 & 2.7 & 2.3

    Ömür : 2.1 & 3.0 & 1.7


    Puanlama aşağıdaki kriterlere göre

    çok iyi, iyi, orta, kötü
    Kuru 3,0 3,5 4,5 5,5
    Islak 2,5 3,0 3,5 5,5
    Kar 2,5 3,0 3,5 5,5
    Buz 3,3 3,8 4,5 5,5

    http://209.85.171.104/translate_c?hl=en&sl=auto&tl=en&u=http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/Methodik/default.asp%3FComponentID%3D195711%26SourcePageID%3D8979&usg=ALkJrhhgPMJUmQ7ZpAiRP1gJ5vTAg4atzA


    Şimdi continental 2. sırada yer alıyor fakat özellikle ıslak yolda ki başarısından dolayı 1. ye göre tercih ettim, yukarıda görüldüğü üzere, WRG2 kuru yolda kısmen daha iyi, ıslak yolda TS 830 bariz daha iyi, karda da Ts 830 daha iyi, buzda aynı sayılırlar, ses de de aynı sayılırlar, yakıtta WRG2 kısmen daha iyi, lastik ömründe ise WRG2 bariz daha iyi

    Şimdi birde nokian merkezden gelecek cevabı bekleyelim, bakalım onlar ufkumuza yeni ne katacaklar,

    Aynı yıl testi olmasada istanbul için snoways tavsiye eden arkadaşlara dönük test sonuçlarını ekledim, görüldüğü üzere kar ve buzda harika netice veren snoways kuru ve ıslak zeminde malesef çuvallıyor, uludağda taksicilik yapsam bu lastiği alırdım ama istanbul için oldukça yanlış bir seçim






    quote:

    Orjinalden alıntı: gpunto

    Kişisel kullanım önemlidir.
    bir lastiğin iyi yada kötü olduğunu herkesin kendi kriterleri gösterir.
    Bu bilimsel değildir biliyorum, subjectif bakış açısının bir başkası için anlamı da yoktur,
    ama benim tecrübelerim ADACın sonuçlarına hiç uymuyor.
    Ee napcaz şimdi?




    @gpunto sizin tecrübeleriniz adac'ın testindeki hangi noktalara uymuyor, bunu belirtirseniz konu üzerinde yorum yapabiliriz




  • quote:

    Orjinalden alıntı: serdem



    2008 adac yaz lastiği testi,

    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/195_65_R15/default.asp?ComponentID=209466&SourcePageID=8772#1

    Nokian V

    19 lastikten onbeşinci


    Braum, uniroyal,yokohoma, ceat, maloya bunlar bile nokian V den daha yüksek puan almış..

    Nokian WRG 2

    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/195_65_R15T/default.asp?ComponentID=229327&SourcePageID=8979

    19 lastikten onuncu olmuş,

    Burda da kumho, vredestein, uniroyal nokiandan daha iyi puanlar almış,



    quote:

    Orjinalden alıntı: gpunto

    Kişisel kullanım önemlidir.
    bir lastiğin iyi yada kötü olduğunu herkesin kendi kriterleri gösterir.
    Bu bilimsel değildir biliyorum, subjectif bakış açısının bir başkası için anlamı da yoktur,
    ama benim tecrübelerim ADACın sonuçlarına hiç uymuyor.
    Ee napcaz şimdi?




    @gpunto sizin tecrübeleriniz adac'ın testindeki hangi noktalara uymuyor, bunu belirtirseniz konu üzerinde yorum yapabiliriz





    ilk masajınızdaki 15. ve 10. meselesi garip geldi bana.
    almancam yok,
    siteye girdim birşey anlamadım.
    bence gerek yaz lastiği gerekse kış lastiği kategorisinde bu kadar kötü netice alması imkansız.
    kriterlerin ne olduğununa bakmak lazım.
    neyi test ediyorlar?

    belki de puanını düşüren binek kullanıcının hiç itibar etmeyeceği özelliklerdir.
    bir uzmanın yardımcı olmasında fayda var.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gpunto

    ama benim tecrübelerim ADACın sonuçlarına hiç uymuyor.


    quote:


    siteye girdim birşey anlamadım.

    kriterlerin ne olduğununa bakmak lazım.
    neyi test ediyorlar?




    Mesajınız bana enteresan geldi, hem tecrübelerim adac'ın testi ile uyuşmuyor diyorsunuz hemde adac'ın sitesinden bir şey anlamadığınızı söylüyorsunuz, sizin tecrübeleriniz ile adac'ın testtinin uyuşmadığını nasıl anladınız merak ettim.

    quote:

    belki de puanını düşüren binek kullanıcının hiç itibar etmeyeceği özelliklerdir.


    Adac'ın kriterlerini ve neyi test ettiklerini bir önceki mesajımda türkçe olarak açıkladım, ilgilenen arkadaşlar bakabilirler ( kuru yol,ıslak yol,kar,buz,gürültü,yakıt tüketimi, ömür.. sizce bunlar harici neye itibar etmek lazım

    Ayrıca nokian 15. olduğu testde de 10. olduğu testde de ' tavsiye edilir ' notunu almıştır, yani nokian kötü bir lastik değil, sadece kullanım şartlarına göre daha iyileri vardır




  • konuyu uzatmak istemiyorum.
    daha önce de subjektif yorum yaptığımı söyledim.
    binek kullanıcısı olarak kendi kriterlerimizin seçimde daha önemli olacağını da söyledim.
    ndaha önce kullandığım lastiklerden pirelli, michelin, bridgestone ve nokianı değerlendirecek olursam.
    nokian öne çıkıyor.
    yumuşak olduğu için çabuk aşınabilir. bu benim tercihim. parasıyla değil mi
    yol tutuşu ıslak ve kuru zeminde diğerlerinden üstün. ıslak zeminde özellikle sert fren yaparak test ettim, kızaklama yok denecek kadar az.
    yol sesi, bariz bir şekilde çok çok üstün.
    yakıt tüketimini iyidir kötüdür diyemiycem, bunu anlayamadım. ölçümlerim var ama şöyledir demek yanlış olabilir.
    patinajı iyi mi, slalomda nasıldır, el frenini çekip aracı kaydırma nasıl olur, 200km hızda nasıldır bilemem,
    işim olmaz.
    ama kendi koyduğum krtierlerim de
    nokian diğerlerinden üstün.
    dediğim gibi bu benim kişisel yaklaşımım.

    "sana öyle gelmiştir" de diyebilirsiniz

    yanlış anlaşılmamak için şunu da belirtmek isterim ki, bilimsel ve tarafsız çalışmalara saygım sonsuz.

    bu konu ile ilgili son görüşüm budur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gpunto

    daha önce de subjektif yorum yaptığımı söyledim.
    ama kendi koyduğum krtierlerim de
    nokian diğerlerinden üstün.
    dediğim gibi bu benim kişisel yaklaşımım.

    "sana öyle gelmiştir" de diyebilirsiniz

    yanlış anlaşılmamak için şunu da belirtmek isterim ki, bilimsel ve tarafsız çalışmalara saygım sonsuz.

    bu konu ile ilgili son görüşüm budur.



    Subjektif değerlendirmenize saygı duyduğumu belirtir, hayırlı günler dilerim




  • Değerli DH Forum yazarları,
    Ben internette satın almış olduğum lastiğin fiyatını araştırırken (kazık yedimmi yemedim mi şeklinde ) DH de bu başlığı buldum ve şaşırdım amma uzamış konu, ben üç gün önce Mercedes Viano aracıma 4 adet Hakka C van taktırdım, bu lastiği tercih etmemin nedeni C sınıfında (ticari seri) tek binek desenli latik olması idi. Bu gün dahil yaklaşık 500 KM yol yaptım, ilk izlenimlerim;
    Daha önceki Continental VAnco dan çok sessiz, çok yumuşak bir lastik, yol tutuşu yeterli yüksek hızda (viano için 160KM) karalı ve fren mesafesi iyi bir lastik. Fiyata gelince muadil markalara göre hesaplı bir fiyattan aldım, Muadil diyorum çünkü nokian 1.sınıf bir lastik markası. Burada bir arkadaş Finlandiyayı bildiğini hiç kimsenin bu markayı tanımadığını falan yazmış. Bende Belarus ve Kazakistanı iyi biliirim, bu markayı daha geçen yaz kazakistanda görmüştüm.Ayrıca St petersburg yakınlarında bir tesileri var, ana yol üstünde Shilesse'den Petersburga giderken. Astanada reklamları vardı, Toyota Land Cruzer jeepe takılı nokianlar vardı. Finlandiya markasını taa oralarda görmek beni şaşırtmıştı.Herhalde karlı yollar bol diye orayı pazar şeçmişler.
    Neyse uzun lafın kısası fiyat performans oranı güzel, güvenle kullanılacak lastikler. Piyasada olan bir sürü uzakdoğu malından kat vekat iyi,bilindik markalar kadar sağlam bir lastik.




  • Testleri değerlendirirken atlanmaması gereken çok önemli bir konu

    http://www.autobild.de/artikel/ratgeber-winterreifen_441051.html

    almancası olmayan arkadaşlar google veya altavistayı ing. tercümesi için kullanabilirler,


    Özetle,

    Kış lastiklerini 8000 km kullanmışlar,

    sonra ölçüm yapıldığında michelin 1.9 mm, goodyear de 3.2 mm incelmiş...

    2 marka arasında ki fark sekiz bin km sonra 1.3 mm oluyor

    Aşağıda 4mm incelmede tutunma farkını görüyorsunuz

    8 mm



    4 mm



    demekki testin lideri ug7 ve ts 830 yaklaşık 15bin km sonra tutunma özelliklerinin yarısını kaybedecekler..

    lastik seçmek amma zor işmiş




  • Forumdaki bütün arkadaşlara;özellikle bilgi ve deneyimlerini bize aktaran Ali beye çok teşekkür ediyorum.Forumu baştan aşağı inceledim,gerçekten deneyimli bilgili arkadaşlar yer almış ve görüşlerini bildirmişler.Objektif açıdan bakınca doğrular yanında,yine subjektif açıdan kendimi foruma katılanların yerine koyduğumda gerçekten tüm arkadaşların doğruları işaretlediğini gördüm.Bu forumda tüm yazılanlardan birer hisse kaptım diyebilirim,örneğin ne kadar iyi bir marka ve iyi bir ürünü olursa olsun ekiyen lastiğin çıkarılması ve yeni bir lastik takılması halinde yeni lastiğin eski lastikle mukayesesinde yeni lastiğin mükemmel göründüğü iddiasına karşı bazı arkadaşlar bunun çok doğal olduğunu yazmışlar ki bencede çok doğru,her şeyden önce şunu bilmekte yarar var zannediyorum(ki bunlar benim şahsi görüşümdür-hiç bir firma yada marka babamızın markası firması değil)lastik bileşenleri,esnekliğini sağlayan yağ türevleri 10.000 km'den sonra malzeme yorgunluğu,ısınma ve soğuma iklim şartları nedeniyle vasfını kaybediyor,lastiğin ilk km'lerinde lastik hızlı aşınıyor,diş derinliği azalınca özellikle 10.000 km'den sonra ses ve sarsıntı problemleri ortaya çıkıyor.Arkadaşlar,aracınızı kullandığınız bölgenin iklim şartlarına göre lastık almanızı ben tavsiye ederim.Bana göre akdeniz ve ege bölgesinde kar ve kış şartları bulunmadığından kış lastiklerinde en iyilerini aramak hatta belkide kış lastiği kullanmak ne kadar mantıklı bilmiyorum.Tabiiki 7 derecenin altına düşen bölgeler varsa kış lastiği güvenlik açısından şart.Ben kendi şahsıma 2-3 yılda bir araç değiştiriyorum,bu araçlarda 20-25 bin km'den sonra lastiği çıkarıp değiştiriyorum.İçim rahat oluyor ve artısı güvenli yolculuk yaptığıma inanıyorum.Bana göre her aracın davranış özelliğine göre kabul ettiği lastik ayrı.Bir çok lastik kullandım sizleri sıkmayacaksa tecrübelerimi aktarmak isterim.Bu arada her markanın iyi,vasat ürünleri var birbiriyle mukayese edemezsiniz,arkadan cekerli araç(pek kalmadı ama)önden çekerli yada 4x4 araca göre lastik performansı ayrı.Dunlop kullandım 10.000 km'ye kadar çok iyi,japon araçlarında ses alıyor kışıık yazlık yaparsanız bekleme süresinde iyi muhafaza edememişseniz lastik atıyor.Bridgestoneler,yol tutuş tuaranza ve sonralarında çok iyi.Ancak sert hamurlu panik fren sonrası yada bakım aralarında balans bozuyor ve balans tutmuyor.Yaz lastiği olarak lassa kesinlikle kullanmam,sert,ses yapıyor ve mıcırlı yolda deforme olup,parça atıyor.Yüksek performans araçlarında pirelli iyi olabilir,ancak forumda bir arkadaş da yazmış kesinlikle balon yada atma yapıyor.En azından bende meydana geldi ve bir çok arkadaştan duydum,tesadüfte olabilir markaya haksızlık etmek istemem,ama ben bir daha pirelli kullanmam,pirelli p 6000 serisi lastiğimi 1500 km de sertlik ve ses yüzünden çıkarıp atmıştım.Kış lastiği olarak bir zaman askerlik nedeniyle kaldığım Ardahan-Erzurum yörelerinde lassa snoways'ı tavsiye ederim.Yadan Nokian çivili kullanacaklar başka lastik orada bu performansı vermez 3-4 ay kar yerden kalkmıyor,hatta ozamanlar araba değil atlı kızaklarla yolculuk yapıyorlardı şimdi varmı bilmiyorum.Kumho'lar sert hamurlu kaldırıma inip binecekseniz işiniz zor telleri özellikle dar yanaklılarda parçalıyor.yol tutuşu sıcak bölgelerde iyi soğuk bölgelerde vasat.Kış lastiği continetal TS 810 kullandım karda buzda mükemmel,ama 80-100 km cıvarında çok uğultu yapıyor,sesi boş ver derseniz alın,ama bir süre geçince sertleşiyor ama yinede yol tutuş iyi.Hankook ice bear 300 kış lastiği kullandım,kuru yolda mükemmel,ıslakta mükemmel yaz lastiği gibi,ses hiç yok.Ama tırtıllı yolarda az uğultu var diğer yollarda çok sessiz ama patinaj çekersiniz karda buzda iyi değil kim ne derse desin.Yaz lastiği olarak Ventus prime hankook lar çok iyi fiyat ucuz,önceleri çok yumuşak ve sessiz,michelin gibi.Yaz lastiği olarak ilk tercihim Michelin,Fransa iklimi bizimki gibi,sıcak asfaltta sorun yok.Ancak Energy'leri çabuk bitiyor,Michelin Pilotlar önden çekerli araçlarda yokuş yukarı durduğunuz yerlerde buzdaymış gibi patinaj yapıyor çok zorluk çektim ama düz ve virajlı yollarda mükemmel yanal tutuş harika uğraşşanız bile araç 1 cm kaymıyor .seste yok.Michelinler bazen çok balans ağırlığı istiyor ama dikkat ettim aynı ağırlığı muhafaza ediyor istikrarlı,balansta en iyi Hankook en az ağırlık istiyor ve kesinlikle balansı bozmuyor.Ben olsam Nokian'ı yaz lastiği olarak almam;Yaz lastiği olarak Nokian almaya gittim, bir forum katılımcısının yazdığı ve Ali beyin teyit ettiği gibi,üzerinde kuzey amerikaya özgü ve 25 derece cıvarında sıcaklıklar için yazıyordu.Kumho lastikten sonra Nokian takan arkadaşın forumda belirttiği gibi düşük sıcaklıklarda iyi olan lastik sıcaklıklarda bu verimi vermiyor olunca bu lastiği almadım.Yinede Nokian lastik bunu zaten belirtmiş,Ali bey kuzey amerika,Kuzeya Avrupa için olan lastiklerin Tr'de dağıtımının bu probleme yol açtığını yazmış doğrudur katılıyorum,ama yinede yaz lastiği konusunda şüphelerim var.Ama kış Lastiği denilince,tüm iyi sürücülerin iskandinav fin oluşu,iklim şartları,adı üstünde kış-kar olunca Nokian'ın çok başarılı olacağını kestirmek her halde saçmalık olmaz.Özellikle yaşadıım şehir Eskişehir kışları çok soğuk geçen bir yer,karı buzu da hatırı sayılır.Her şartta en azından ortalama güven veren lastik olması lazım,diğer lastiklerde bunu bulamadım.Auto Moto und Sport dergisi kasım sayısında kış lastiği testleri yar almış.Dunlop s d3,Conti ts810 ve pirelli kesinlikle önerilir,Michelin ve Nokian önerilir not almış.Ama bakıyorum testlerde insani duygular ön plana çıkmış.Araç testlerinde de öyle olmuyormu.Ben tüm araba dergilerini takip ediyorum,özellikle alman menşeeli dergiler testlerde ne yapıyor ediyor illa alman arabalarını hep ilk sıralara koyuyor.Halbuki her kesin beklentisi beğenisi ayrı.Netice olarak en iyi şu demekte yanlış bir forumcunun yazdığı gibi her şeyde tek beğeni olsaydı her taraf aynı markalarla dolardı.Amaen iyiler gurubuda bir gerçek ben bu sefer Nokian wrg 2 alacağım.ha birde Goodyear kullandım ser,sarsındı tolere edilir,yol tutuş ıslak kuru iyi ama fren çok iyi değildi.Saygılar
    ibrahim Yalçın




  • Tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür, çok değerliler;

    quote:

    Nokian takan arkadaşın forumda belirttiği gibi düşük sıcaklıklarda iyi olan lastik sıcaklıklarda bu verimi vermiyor olunca bu lastiği almadım.Yinede Nokian lastik bunu zaten belirtmiş,Ali bey kuzey amerika,Kuzeya Avrupa için olan lastiklerin Tr'de dağıtımının bu probleme yol açtığını yazmış doğrudur katılıyorum,ama yinede yaz lastiği konusunda şüphelerim var


    Sanırım yukarıdaki husus da bir yanlış anlama söz konusu, çok karıştırmamak için detaylandırmamıştım, tekniğini anlatmaya çalışayım.

    Nokian ın yazlık serileri olan H, V, ZG2 modellerinde 2 farklı versiyonda üretim söz konusu.

    Avrupa ve Amerika üretimleri
    Nokian H - Nokian V - Nokian ZG2

    İskandinav ve Rusya Pazarı üretimleri
    Nokian Hakka H - Nokian Hakka V - Nokian Hakka ZG2

    Zaten bu tarz farklı üretim yapan ender firmalardan biri Nokian, sebebi de;

    Kuzey de ki iklim koşulları nedeni ile dökülen asfalt bir müddet sonra, o sıkı birbirine yanaşık satıh düzenini kaybediyor, daha fazla su vb. asfalta daha çok sızarak, donma oranını arttırdığı gibi donmadan kaynaklı genleşme ile asfalt neredeyse belli bir müddet sonra stabilize yol haline dönüşüyor. Bu tarz asfalt zeminler, hem kaygan hemde lastiğin taban yapısını bozmaya çok elverişli hale geliyor.

    Mesela şimdi birçok kişi burada Kış lastiğinin +8 derece altında gerekli olduğunu öğrendi. Ancak yukarıda bahsettiğimiz Nokian ın İskandinav ve Rus pazarı için ürettiği Hakka serisi lastikleri YAZ lastikleri olduğu halde -1 dereceye kadar esnekliklerini koruyabiliyorlar desem...

    Ama

    Hakka serisi lastikler sıcak iklimlerde sorun yaşıyorlar ki bu da doğal...

    Avrupa ve Amerika Pazarı için olan versiyonlar H,V,ZG2 ise sizin bildiğiniz +8 dereceye muhatap üretilmiş seriler.

    O nedenle; İbrahim bey, Nokian yaz serileri hususunda da içiniz rahat olsun. Özellikle çok sıcak kuru zemin güney kesimlerimizdeki gibi mıcır asfalt sert viraj yanal kaabiliyetini görmenizi isterdim. Islak zemini zaten söylemiyorum.




  • en güzeli,en dogrusu nokian h,nokian v,hakka c,wrg2 zg2 vs lastikleri kullanan ve memnun olan yada olmayan yorum yapsın burada neyin testinden bahsedıyorsunuz. sabahdan aksama kadar tstlerde ılk 3 sıradakı lastiklerden şikayet dinlemekden hemde hep aynı şikayetleri dinlemekden gına geldi. buna rağmen onlar en üstte testlerde yer alıyorsa ben eyvallah diyorum sadece nokian lastik kullanıpda olumlu yada olumsuz yorumları olanlar varsa yazssınlar lütfen. ben biliyorumki nokian lastik aracına takan kişiler mutlaka michelin,brigstone,goodyear lastik kullandıkdan sonra nokain taktırmıslardırki buna eminim. o zaman bırakında bu lastikleri kullandıkdan sonra olumlu yada olumsuz yorumları olanlar reel test sonuçlarını artıları eksileri ile versinlerde görelim. bizde sizleri rakamlara boğmakdan kurtarmış olalım herkes bir test sonucu dıye rakamlara burayı boğmuş bence yalnış rakamları bırakın menuniyet endeksi yapalım onuda reel kullananlar burada göstersin bizde izleyelim hadi bakalım.




  • ben bu yorumu alkışlarım.
    ben de yukarılarda defalarca bunu anlatmaya çalıştım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: CSMMERSAN

    en güzeli,en dogrusu nokian h,nokian v,hakka c,wrg2 zg2 vs lastikleri kullanan ve memnun olan yada olmayan yorum yapsın burada neyin testinden bahsedıyorsunuz. sabahdan aksama kadar tstlerde ılk 3 sıradakı lastiklerden şikayet dinlemekden hemde hep aynı şikayetleri dinlemekden gına geldi. buna rağmen onlar en üstte testlerde yer alıyorsa ben eyvallah diyorum sadece nokian lastik kullanıpda olumlu yada olumsuz yorumları olanlar varsa yazssınlar lütfen. ben biliyorumki nokian lastik aracına takan kişiler mutlaka michelin,brigstone,goodyear lastik kullandıkdan sonra nokain taktırmıslardırki buna eminim. o zaman bırakında bu lastikleri kullandıkdan sonra olumlu yada olumsuz yorumları olanlar reel test sonuçlarını artıları eksileri ile versinlerde görelim. bizde sizleri rakamlara boğmakdan kurtarmış olalım herkes bir test sonucu dıye rakamlara burayı boğmuş bence yalnış rakamları bırakın menuniyet endeksi yapalım onuda reel kullananlar burada göstersin bizde izleyelim hadi bakalım.




  • Sayın arkadaşlar, uzun zaman oldu işim gereği foruma giremedim. Belki hatırlarsınız diye tekrar yazıyorum.
    Ben 4 adet NOKİAN H serisi 195-60-15 lastik aldım, Sağlam lastik (Ali Sağlam) beyden. Bu lastiklerin taban salınımları oldukça bozuk çıktı. Bunuda 120 km. hızdan sonra hissettim, direksiyonda sanki çakıl taşının üstünden atlama şeklinde.
    Lastikçime götürdüm, lastıkleri kontrol ettiğinde, 4 lastikten bilakis sanki ayarlı vaziyette ön lastiklerde taban salınımı oldukça fazlaydı.
    Tabiki durumu Ali beye ilettim, bana bir takım presedürlerden bahsetti. Birde işim acele olduğu için işin üzerinde duramadım.
    Tabiki bu komik presüdürler ile uğraşmak gerekirdi ama daha sonrada arabayı sattım.
    Şunu özellikle belirtmek isterim, belki benim almış olduğum bu NOKİAN lastiklerde taban salınımı normalin üstünde olabilir, diğer lastikleri kötülemek istemem ama,
    Nokian lastik alacak arkadaşlar lütfen lastikleri taktırdıkten sonra kendi lastikçilerine bir kontrol ettirsinler, özellikle taban salınımı konusunda.
    Birde lastikleri alırken LÜTFEN SORSUNLAR GARANTİ KONUSU NASIL İŞLİYOR, PRESEDÜR NASIL İŞLİYOR, bu konuda tam fikir alsınlerki sonraki aşamada tıpki bana denilen bilakis Ali SAĞLAM bey tarafından ( senin lastiklerini söküp izmirde bulunan Nokian anabayiine göndereceğiz, orada inceleyecekler, tabiki arabada bu vaziyette garaja çekilecek, ) bir presedürden bahsettiler. Daha sonra Marmara bölgesi sorumlu Bora bey ile irtibata geçtim, işim dönüşü görüşmek istedi, lastikleri de kontrol edecektik, ama dediğim gibi arabayı satınca NO PROBLEM.....

    Kesinlikle burada NOKİAN lastiği kötülemek istemiyorum, belki benim almış olduğum lastiklerde problem çıkmış olabilir, ama lütfen lastik alırken garanti konusundaki presedürü iyice sorup ondan sonra lastiklerini almalılar ve iyicede kontrol ettirmeliler, derim.
    Kalın sağlıcakla.......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yimust -- 8 Kasım 2008; 3:49:30 >




  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.