Şimdi Ara

... (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.404
Cevap
11
Favori
213.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serdem

    Teşekkür ederim, güzel haberlerinizi bekliyoruz, yaz veya m+s lastiğe de denk gelirseniz haberdar ederseniz çok memnun olurum

    ayrıca

    195/65/15 wrg2 tahmini ne zaman elinizde olur, birde bu lastiğin herhangi bir testine denk geldiniz mi, yazın istanbul içi kullanımda sizce sorun olur mu?


    7Saygılarımla


    195/65R15 WRG2 zaten stoklarımızda mevcut ancak

    Bu model WR modeli gibi değil. Kuzey Avrupa ve Kuzey Amerikada Yılın 12 ayı kullanılıyor ancak Çok sıcakta İstanbul koşullarında ne tarz tepkiler verir açıkçası bizde bu sene eğer çıkartmayan müşterilerimiz olursa onlar sayesinde geri dönüş leri değerlendirme fırsatı bulabileceğiz.

    Malumunuz üzere Model olarak ilk defa bu sene Kış mevsimi için satışa sunduk.




  • 1 Aydır Ford Focus aracımda WRg2 kullanıyorum. Daha önce Goodyear Eagle UG vardı, aradaki performans farkını ortaya koyamam çünkü ilk zamanlar aynı tepkileri alacağımı tahmin ediyorum, fakat Nokian'ın soğuk hava ve buzlanma olan yüzeylerdeki frenlemede başarılı olduğunu söyleyebilirim. Bir diğer husus da sessizlik. Sanki yaz lastiği varmışçasına sessiz bir lastik. Bunu çok rahat söyleyebilirim, çünkü işyerine ait mondeo için de aynı lastikleri aldık ve kullanan arkadaş da aynı tepkiyi verdi. Islak zeminde kalkışlarda patinaj yapmaması ve trafik olmayan alanda zorlamama rağmen savrulmaya eğilim vermemesi hem lastik hem de arabadan kaynaklansa da önceki denemelerimde savrulan arabadan farkın lastik olduğunu bilince Nokian'ın başarısını görebiliyorum. Kış lastiği düşünen arkadaşlara tavsiye ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dosays

    1 Aydır Ford Focus aracımda WRg2 kullanıyorum. Daha önce Goodyear Eagle UG vardı, aradaki performans farkını ortaya koyamam çünkü ilk zamanlar aynı tepkileri alacağımı tahmin ediyorum, fakat Nokian'ın soğuk hava ve buzlanma olan yüzeylerdeki frenlemede başarılı olduğunu söyleyebilirim. Bir diğer husus da sessizlik. Sanki yaz lastiği varmışçasına sessiz bir lastik. Bunu çok rahat söyleyebilirim, çünkü işyerine ait mondeo için de aynı lastikleri aldık ve kullanan arkadaş da aynı tepkiyi verdi. Islak zeminde kalkışlarda patinaj yapmaması ve trafik olmayan alanda zorlamama rağmen savrulmaya eğilim vermemesi hem lastik hem de arabadan kaynaklansa da önceki denemelerimde savrulan arabadan farkın lastik olduğunu bilince Nokian'ın başarısını görebiliyorum. Kış lastiği düşünen arkadaşlara tavsiye ederim.

    Ben de WRG2 kullanıcısıyım. Sessizlik olayına kesinlikle katılıyorum. Ancak buzlu zeminde acayip kaydım bugün. Hızım 50-60 km/h civarındaydı. Bir viraja giriyordum ve araba inanılmaz kaydı. Ayrıca hafif bir yokuş zeminde kalkarken gaza az yüklenmeme rağmen baya patinaj yaptı. Kış performansını çok araştırıp aldığım bu lastikten 2 günde biraz soğudum :( Tepkileri Michelin Energy 4 mevsim lastiğimden farksızdı!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meriva75 -- 17 Ocak 2008; 17:44:14 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meriva75

    quote:

    Orjinalden alıntı: dosays

    1 Aydır Ford Focus aracımda WRg2 kullanıyorum. Daha önce Goodyear Eagle UG vardı, aradaki performans farkını ortaya koyamam çünkü ilk zamanlar aynı tepkileri alacağımı tahmin ediyorum, fakat Nokian'ın soğuk hava ve buzlanma olan yüzeylerdeki frenlemede başarılı olduğunu söyleyebilirim. Bir diğer husus da sessizlik. Sanki yaz lastiği varmışçasına sessiz bir lastik. Bunu çok rahat söyleyebilirim, çünkü işyerine ait mondeo için de aynı lastikleri aldık ve kullanan arkadaş da aynı tepkiyi verdi. Islak zeminde kalkışlarda patinaj yapmaması ve trafik olmayan alanda zorlamama rağmen savrulmaya eğilim vermemesi hem lastik hem de arabadan kaynaklansa da önceki denemelerimde savrulan arabadan farkın lastik olduğunu bilince Nokian'ın başarısını görebiliyorum. Kış lastiği düşünen arkadaşlara tavsiye ederim.

    Ben de WRG2 kullanıcısıyım. Sessizlik olayına kesinlikle katılıyorum. Ancak buzlu zeminde acayip kaydım bugün. Hızım 50-60 km/h civarındaydı. Bir viraja giriyordum ve araba inanılmaz kaydı. Ayrıca hafif bir yokuş zeminde kalkarken gaza az yüklenmeme rağmen baya patinaj yaptı. Kış performansını çok araştırıp aldığım bu lastikten 2 günde biraz soğudum :( Tepkileri Michelin Energy 4 mevsim lastiğimden farksızdı!!!


    Bir kaç sorum olacak mümkünse cevaplayabilir seniz sevinirim.

    - hangi ilimizde siniz?
    - Aracınız önden mi arkadan mı çekişli?
    - WRG2 lastikleri 2 adet mi 4 adet mi kullanmakta sınız?
    - aracınız düz vites mi otomatik vites mi?
    - Lastik hava basınçlarınızı en son ne zaman kontrol ettiniz?
    - Kış lastiklerinin buzlu zeminlerde belli fizik kurallarına kadar performans verebileceğini bilerek mi Kış lastiği aldınız?
    - Buzlu zeminlerde kış lastiklerinin arka dan ve yanal savrulmaya maruz kalabilmek için en fazla 40 Km süratin ve 35-45 derece arası açıların yeterli olduğunu biliyor musunuz?

    Bu sorulara vereceğiniz cevaplara göre ben size neden kaydığınızı söyliyeceğim. WRG2 nin performansı ile ilgili olarak da bir sonraki mesajda ifade edeceğim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam


    quote:

    Orjinalden alıntı: meriva75

    quote:

    Orjinalden alıntı: dosays

    1 Aydır Ford Focus aracımda WRg2 kullanıyorum. Daha önce Goodyear Eagle UG vardı, aradaki performans farkını ortaya koyamam çünkü ilk zamanlar aynı tepkileri alacağımı tahmin ediyorum, fakat Nokian'ın soğuk hava ve buzlanma olan yüzeylerdeki frenlemede başarılı olduğunu söyleyebilirim. Bir diğer husus da sessizlik. Sanki yaz lastiği varmışçasına sessiz bir lastik. Bunu çok rahat söyleyebilirim, çünkü işyerine ait mondeo için de aynı lastikleri aldık ve kullanan arkadaş da aynı tepkiyi verdi. Islak zeminde kalkışlarda patinaj yapmaması ve trafik olmayan alanda zorlamama rağmen savrulmaya eğilim vermemesi hem lastik hem de arabadan kaynaklansa da önceki denemelerimde savrulan arabadan farkın lastik olduğunu bilince Nokian'ın başarısını görebiliyorum. Kış lastiği düşünen arkadaşlara tavsiye ederim.

    Ben de WRG2 kullanıcısıyım. Sessizlik olayına kesinlikle katılıyorum. Ancak buzlu zeminde acayip kaydım bugün. Hızım 50-60 km/h civarındaydı. Bir viraja giriyordum ve araba inanılmaz kaydı. Ayrıca hafif bir yokuş zeminde kalkarken gaza az yüklenmeme rağmen baya patinaj yaptı. Kış performansını çok araştırıp aldığım bu lastikten 2 günde biraz soğudum :( Tepkileri Michelin Energy 4 mevsim lastiğimden farksızdı!!!


    Bir kaç sorum olacak mümkünse cevaplayabilir seniz sevinirim.

    - hangi ilimizde siniz?
    - Aracınız önden mi arkadan mı çekişli?
    - WRG2 lastikleri 2 adet mi 4 adet mi kullanmakta sınız?
    - aracınız düz vites mi otomatik vites mi?
    - Lastik hava basınçlarınızı en son ne zaman kontrol ettiniz?
    - Kış lastiklerinin buzlu zeminlerde belli fizik kurallarına kadar performans verebileceğini bilerek mi Kış lastiği aldınız?
    - Buzlu zeminlerde kış lastiklerinin arka dan ve yanal savrulmaya maruz kalabilmek için en fazla 40 Km süratin ve 35-45 derece arası açıların yeterli olduğunu biliyor musunuz?

    Bu sorulara vereceğiniz cevaplara göre ben size neden kaydığınızı söyliyeceğim. WRG2 nin performansı ile ilgili olarak da bir sonraki mesajda ifade edeceğim.

    - Isparta dayım.
    - Aracım önden çekişli (Opel meriva 1.6 2004 model)
    - 4 adet Kasım ayında yeni aldım. Lastikler 2007 yılına ait
    - Aracım düz vites.
    - Hava basınçları lastiği aldığım zaman yaklaşık 2 ay önce kontrol edildi.
    - Kış lastiği almadan önce tahmin edemiyeceğiniz kadar araştırma yaptım. Markalar arasında çok gittim geldim. Araştırmalarım sonucunda Nokian a çok içim ısındı ve denemek istedim. Ucuz bir marka da tercih edebilecekken 185 60 R15 lastiğin tanesine 170 ytl vererek 4 adet aldım. (burada tek bayi var) Kış lastikleri hakkında sizin kadar olmasa da yeterince bilgiye sahip olduğumu düşünüyorum.
    - Olayı size şöyle tarif edeyim. Trafiğin yoğun olmadığı üniversite kampüsü içinde yaklaşık 50-60 km/h hızla gayet yavaş bir şekilde ilerlerken yolun gölgede kalan viraj kısmında sadece buzlanma olmuş. Diğer yerler normaldi. (Her yer buzlu olsa daha da yavaş gidebilirdim tabiki) Dönüş esnasında olayı farkedip yavaşlamaya çalışmama rağmen ciddi bir kayma yaşayınca böyle bir sitemde bulundum. Ama eğer 40 km/h dan fazlası kayma için yeterli ise sözümü geri alıyorum. O zaman benim kış lastği almama gerek yokmuş. Kış lastiği beni böyle bir akut durumda güvenle koruyabilmeli diye düşünmüştüm.
    İlginize teşekkürler...




  • gerçekten böyle bir lastik varmı
    anladığım kadarı çok pahalı
    peki neden yaygın değil türkiyede
    vb.vb.vbv.vb.vb.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meriva75


    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam


    quote:

    Orjinalden alıntı: meriva75

    quote:

    Orjinalden alıntı: dosays

    1 Aydır Ford Focus aracımda WRg2 kullanıyorum. Daha önce Goodyear Eagle UG vardı, aradaki performans farkını ortaya koyamam çünkü ilk zamanlar aynı tepkileri alacağımı tahmin ediyorum, fakat Nokian'ın soğuk hava ve buzlanma olan yüzeylerdeki frenlemede başarılı olduğunu söyleyebilirim. Bir diğer husus da sessizlik. Sanki yaz lastiği varmışçasına sessiz bir lastik. Bunu çok rahat söyleyebilirim, çünkü işyerine ait mondeo için de aynı lastikleri aldık ve kullanan arkadaş da aynı tepkiyi verdi. Islak zeminde kalkışlarda patinaj yapmaması ve trafik olmayan alanda zorlamama rağmen savrulmaya eğilim vermemesi hem lastik hem de arabadan kaynaklansa da önceki denemelerimde savrulan arabadan farkın lastik olduğunu bilince Nokian'ın başarısını görebiliyorum. Kış lastiği düşünen arkadaşlara tavsiye ederim.

    Ben de WRG2 kullanıcısıyım. Sessizlik olayına kesinlikle katılıyorum. Ancak buzlu zeminde acayip kaydım bugün. Hızım 50-60 km/h civarındaydı. Bir viraja giriyordum ve araba inanılmaz kaydı. Ayrıca hafif bir yokuş zeminde kalkarken gaza az yüklenmeme rağmen baya patinaj yaptı. Kış performansını çok araştırıp aldığım bu lastikten 2 günde biraz soğudum :( Tepkileri Michelin Energy 4 mevsim lastiğimden farksızdı!!!


    Bir kaç sorum olacak mümkünse cevaplayabilir seniz sevinirim.

    - hangi ilimizde siniz?
    - Aracınız önden mi arkadan mı çekişli?
    - WRG2 lastikleri 2 adet mi 4 adet mi kullanmakta sınız?
    - aracınız düz vites mi otomatik vites mi?
    - Lastik hava basınçlarınızı en son ne zaman kontrol ettiniz?
    - Kış lastiklerinin buzlu zeminlerde belli fizik kurallarına kadar performans verebileceğini bilerek mi Kış lastiği aldınız?
    - Buzlu zeminlerde kış lastiklerinin arka dan ve yanal savrulmaya maruz kalabilmek için en fazla 40 Km süratin ve 35-45 derece arası açıların yeterli olduğunu biliyor musunuz?

    Bu sorulara vereceğiniz cevaplara göre ben size neden kaydığınızı söyliyeceğim. WRG2 nin performansı ile ilgili olarak da bir sonraki mesajda ifade edeceğim.

    - Isparta dayım.
    - Aracım önden çekişli (Opel meriva 1.6 2004 model)
    - 4 adet Kasım ayında yeni aldım. Lastikler 2007 yılına ait
    - Aracım düz vites.
    - Hava basınçları lastiği aldığım zaman yaklaşık 2 ay önce kontrol edildi.
    - Kış lastiği almadan önce tahmin edemiyeceğiniz kadar araştırma yaptım. Markalar arasında çok gittim geldim. Araştırmalarım sonucunda Nokian a çok içim ısındı ve denemek istedim. Ucuz bir marka da tercih edebilecekken 185 60 R15 lastiğin tanesine 170 ytl vererek 4 adet aldım. (burada tek bayi var) Kış lastikleri hakkında sizin kadar olmasa da yeterince bilgiye sahip olduğumu düşünüyorum.
    - Olayı size şöyle tarif edeyim. Trafiğin yoğun olmadığı üniversite kampüsü içinde yaklaşık 50-60 km/h hızla gayet yavaş bir şekilde ilerlerken yolun gölgede kalan viraj kısmında sadece buzlanma olmuş. Diğer yerler normaldi. (Her yer buzlu olsa daha da yavaş gidebilirdim tabiki) Dönüş esnasında olayı farkedip yavaşlamaya çalışmama rağmen ciddi bir kayma yaşayınca böyle bir sitemde bulundum. Ama eğer 40 km/h dan fazlası kayma için yeterli ise sözümü geri alıyorum. O zaman benim kış lastği almama gerek yokmuş. Kış lastiği beni böyle bir akut durumda güvenle koruyabilmeli diye düşünmüştüm.
    İlginize teşekkürler...



    Şunu ifade etmemiz lazım. 2 aydır lastik havalarını kontrol etmiyor sunuz. Takdir edeceğiniz üzere Soğuk havalarda lastik basınçları 2 ila 8 havaya kadar eksilebilir. Havanın eksilmesi lastik tabanınızın zemine daha fazla yayılmasına neden olur, bu durumda sürtünme katsayısını arttıracağından kaymayı tetikleyici etkenlerden biridir. Bu nedenle lastik hava basınçlarımızı kış aylarında heleki karlı zeminlerde normal basıncından 2-3 değer daha yüksek tutmalıyız ve en fazla 10 günde bir olmak üzere mutlaka belli bir rutinde kontrol etmeliyiz. Hiçbir zaman unutulmamalıdır ki; İyi Hava size, Kötü hava bize çalışır.

    Önden çekişli aracınızın savrulma eğilimleri arkadan başlar. ki, bu da bir etkendir.

    Ama

    "Kış lastiği almama gerek yokmuş" mantığınızı münferit bir olayla kabul edebilmem mümkün değil. Daha açıklayıcı olması açısından Ayağınızda 1. sınıf marka bir kar botu olsun altı lastik ve dişli tabanlı, o botla dahi buz üzerinde adım atmakda zorlanmaz mısınız? Ki sizin ağırlığınızla bir arabanın ağırlığı dolayısıyla sizin yarattığınız sürtünme katsayısı ile bir arabanın yarattığı sürtünme katsayısı arasında uçurum bir fark olduğu halde...

    Buzun tek çaresi çivilidir arkadaşlar. Bunu birkez daha yaşanmış bir husus üzerinden teyid etmiş olduk. Ki kış lastikleri arasında buzda performansı kısmen verebilen ender bir model ile dahi teyit ettik.

    Siz hiç "kış lastiği almama gerek yokmuş" demeyin. Kış lastiğiniz ile birçok koşulda sizin ve sevdiklerinizin hayatını güvence altına aldığınızı hiç bir zaman yadsımayın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilker0638

    gerçekten böyle bir lastik varmı
    anladığım kadarı çok pahalı
    peki neden yaygın değil türkiyede
    vb.vb.vbv.vb.vb.


    Çok da pahalı değil bu tarz teknolojilerle rakibi olarak addettiği Michelinden bazı ebatlarda pahalı bazı ebatlarda ucuz bile.

    Yaygınlık hususu ise tamamen Finlandiyanın sistemi nedeni ile. Bu derece teknolojiyi ürün kaltesinden taviz vermeden devamlı kılmak için belli bir üretim adedinin üzerine hızlı çıkmak istemiyorlar. Zaman içerisinde gerekli koşulları sağladıkça yeni fabrikalar açıcaklar.

    Doğal olarak talebi belli oranlarda karşıladıklarından agresif satış politikası izlemiyorlar izlemek istemiyorlar.

    Bunun üzerine yazılabilecek çok şey var ama kimseyi meşgul etmek istemiyorum o nedenle yaygın olmama mantığını kısaca böyle açıklamış olayım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kedhy


    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam

    quote:

    Orjinalden alıntı: kedhy

    verdiğiniz link te (www.e-lastikjant.com ) wr g2 bulamadım. Ebat 195 - 55 - 16.
    Bu sitedemi yoktur yoksa türkiye dahilinde wr g2 bulunmuyor.


    195/55R16 ebadında Nokian WRG2 olarak üretmiyor. WR olarak üretiyor. Sebebi ise bu ebatta RFT (Run Flat Tyre) özellikli ikincil bir üretim de olduğundan ve RFT özellikli kış lastiklerini sadece WR ve RSi modellerinde ürettiğinden WRG2 olarak maalesef yok.

    WR olarakwww.e-lastikjant.com da mevcuttur. Yinede bulamazsanız msn@saglamotomotiv.com dan bana bir mesaj atarsanız tam linkini yazar veririm.


    Sayın ali sağlam,
    Uzun süredir başınızı ağrıtıyorum ama artık sona yaklaştım sizide rahat bırakacağım.
    Size son olarak şunu sormak isterim. bildiğim kadarı ile WRG2 WR den sonra çıkmış birazdaha üstün özellikleri olan bir lastik. Sizce ebatları değiştirerek WRG2 mi almalıyım yoksa orjinal boyutunu bulduğum için WR mi almalıyım. WR ve WRG2 arasında bu kadar kararsız kalmaya değecek fark varmıdır. Aracım corsa d cosmo dur...

    Şimdiden teşekkürler....


    WR ve WRG2 arasında belli noktalarda farklar var ki zaten birinde olan diğerinde yok şeklinde o farklar.

    WRG2 yenidir iyidir mantığıyla değil de. Sizinki gibi sıradışı bir ebat olan 195/55R16 gibi bir ebadı değiştirmekde pek doğru değil. Değiştirmek isteseniz bile ancak Jantınızı da değiştirmek sureti ile muadil (eşdeğer) ebada ulabiliyor sunuz o da 185/65R15 bu nedenle hiç gerek yok.

    Bu arada Corsa D de bu ebadın çıktığına hayret ediyorum. Bu ebat işi iyice çığırından çıktı artık.

    WR modeli sizin ihtiyaçlarınıza tamamen cevap verebilecek modeldir. Ben de eşimin Astra sında WR kullanıyorum hali hazırda.






  • Şunu ifade etmemiz lazım. 2 aydır lastik havalarını kontrol etmiyor sunuz. Takdir edeceğiniz üzere Soğuk havalarda lastik basınçları 2 ila 8 havaya kadar eksilebilir. Havanın eksilmesi lastik tabanınızın zemine daha fazla yayılmasına neden olur, bu durumda sürtünme katsayısını arttıracağından kaymayı tetikleyici etkenlerden biridir. Bu nedenle lastik hava basınçlarımızı kış aylarında heleki karlı zeminlerde normal basıncından 2-3 değer daha yüksek tutmalıyız ve en fazla 10 günde bir olmak üzere mutlaka belli bir rutinde kontrol etmeliyiz. Hiçbir zaman unutulmamalıdır ki; İyi Hava size, Kötü hava bize çalışır.

    Önden çekişli aracınızın savrulma eğilimleri arkadan başlar. ki, bu da bir etkendir.

    Ama

    "Kış lastiği almama gerek yokmuş" mantığınızı münferit bir olayla kabul edebilmem mümkün değil. Daha açıklayıcı olması açısından Ayağınızda 1. sınıf marka bir kar botu olsun altı lastik ve dişli tabanlı, o botla dahi buz üzerinde adım atmakda zorlanmaz mısınız? Ki sizin ağırlığınızla bir arabanın ağırlığı dolayısıyla sizin yarattığınız sürtünme katsayısı ile bir arabanın yarattığı sürtünme katsayısı arasında uçurum bir fark olduğu halde...

    Buzun tek çaresi çivilidir arkadaşlar. Bunu birkez daha yaşanmış bir husus üzerinden teyid etmiş olduk. Ki kış lastikleri arasında buzda performansı kısmen verebilen ender bir model ile dahi teyit ettik.

    Siz hiç "kış lastiği almama gerek yokmuş" demeyin. Kış lastiğiniz ile birçok koşulda sizin ve sevdiklerinizin hayatını güvence altına aldığınızı hiç bir zaman yadsımayın.


    Cevabınız için teşekkürler. Lastik havalarını kışa göre yani normalden daha fazla basmışlardı; ancak dediğiniz gibi 10 günde bir kontrol ettirmiyorum. Tabiki özel dokusu sayesinde soğuk havada daha yumuşak kalıyor bu lastikler. Ama kış lastiği önerilirken kar ve buzda tutunmanın 4 mevsim lastiklere göre daha fazla olduğu söylenir. O zaman bundan buz u çıkarmak gerekiyor anladığım kadarıyla. Kar daha çok yağmadı buralara. Karla ilgili görüşlerimi de yazmak isterim. Bu kadar parayı tabiki güvenliğimizi düşünerek verdik. Çekincelerimi anlayışla karşıladığınızı umuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meriva75 -- 21 Ocak 2008; 13:32:10 >




  • quote:


    Orjinalden alıntı: meriva75

    quote:


    Şunu ifade etmemiz lazım. 2 aydır lastik havalarını kontrol etmiyor sunuz. Takdir edeceğiniz üzere Soğuk havalarda lastik basınçları 2 ila 8 havaya kadar eksilebilir. Havanın eksilmesi lastik tabanınızın zemine daha fazla yayılmasına neden olur, bu durumda sürtünme katsayısını arttıracağından kaymayı tetikleyici etkenlerden biridir. Bu nedenle lastik hava basınçlarımızı kış aylarında heleki karlı zeminlerde normal basıncından 2-3 değer daha yüksek tutmalıyız ve en fazla 10 günde bir olmak üzere mutlaka belli bir rutinde kontrol etmeliyiz. Hiçbir zaman unutulmamalıdır ki; İyi Hava size, Kötü hava bize çalışır.

    Önden çekişli aracınızın savrulma eğilimleri arkadan başlar. ki, bu da bir etkendir.

    Ama

    "Kış lastiği almama gerek yokmuş" mantığınızı münferit bir olayla kabul edebilmem mümkün değil. Daha açıklayıcı olması açısından Ayağınızda 1. sınıf marka bir kar botu olsun altı lastik ve dişli tabanlı, o botla dahi buz üzerinde adım atmakda zorlanmaz mısınız? Ki sizin ağırlığınızla bir arabanın ağırlığı dolayısıyla sizin yarattığınız sürtünme katsayısı ile bir arabanın yarattığı sürtünme katsayısı arasında uçurum bir fark olduğu halde...

    Buzun tek çaresi çivilidir arkadaşlar. Bunu birkez daha yaşanmış bir husus üzerinden teyid etmiş olduk. Ki kış lastikleri arasında buzda performansı kısmen verebilen ender bir model ile dahi teyit ettik.

    Siz hiç "kış lastiği almama gerek yokmuş" demeyin. Kış lastiğiniz ile birçok koşulda sizin ve sevdiklerinizin hayatını güvence altına aldığınızı hiç bir zaman yadsımayın.


    Cevabınız için teşekkürler. Lastik havalarını kışa göre yani normalden daha fazla basmışlardı; ancak dediğiniz gibi 10 günde bir kontrol ettirmiyorum. Tabiki özel dokusu sayesinde soğuk havada daha yumuşak kalıyor bu lastikler. Ama kış lastiği önerilirken kar ve buzda tutunmanın 4 mevsim lastiklere göre daha fazla olduğu söylenir. O zaman bundan buz u çıkarmak gerekiyor anladığım kadarıyla. Kar daha çok yağmadı buralara. Karla ilgili görüşlerimi de yazmak isterim. Bu kadar parayı tabiki güvenliğimizi düşünerek verdik. Çekincelerimi anlayışla karşıladığınızı umuyorum.


    Sizi anlayışla karşılamamam söz konusu bile değil. Sizi çok iyi anlıyorum bilakis, hiç kimse kolay para kazanmıyor, harcarkende kolay harcamıyor. Şundan çok iyi emin olabilir siniz aracınızın altında ucuz yada pahalı farklı bir lastik de olsaydı bahsettiğiniz zeminde aynı şekilde kayacaktınız. Kullandığımız materyallerinde belli bir sınırları var. Böyle bir olayı yaşamanız talihsiz olmuş gerçi sormadım ancak ilk defa belkide buzda kaydınız, lastiğinize güvenin, o lastiklerle neler yapılabildiğini gözlerimle gördüm yoksa bu kadar peşinde gitmem bu lastiklerin.

    Buz hakkındaki ifadelerin daha seçici olması hususunda da hem fikirim. Her nekadar bu konunun çeşitli cevaplarında değindiysemde daha geniş anlamda ifade edeceğim yeri geldikçe.




  • Ali Bey, telefonda verdiğiniz teknik destek için teşekkür ederim, sonunda dün lastikleri aldık, araçtan çıkan lastikleri görünce içim sızladı, herkese tavsiyem lastikleri 10 binde bir yer değiştirsinler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serdem

    Ali Bey, telefonda verdiğiniz teknik destek için teşekkür ederim, sonunda dün lastikleri aldık, araçtan çıkan lastikleri görünce içim sızladı, herkese tavsiyem lastikleri 10 binde bir yer değiştirsinler


    Faydalı olabildim ise memnun oldum.
  • Selamlar,

    Şimdi Nokian'ın kış lastikleri çok iyi bunu anladık. Peki yaz lasitkleri nasıldır?
    Yazın Adana!nın, Antalya'nın 40C sıcağında nasıl performans gösterir? Uızun ömürlü müdür?
    Fren mesafesi nasıldır?

    Islak zeminde iyi olacağını düşündüğüm için o konuda bir şey sormuyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozkaradag

    Selamlar,

    Şimdi Nokian'ın kış lastikleri çok iyi bunu anladık. Peki yaz lasitkleri nasıldır?
    Yazın Adana!nın, Antalya'nın 40C sıcağında nasıl performans gösterir? Uızun ömürlü müdür?
    Fren mesafesi nasıldır?

    Islak zeminde iyi olacağını düşündüğüm için o konuda bir şey sormuyorum.


    Nokian ın YAZ lastikleri Serisi
    Yüksek Performans da Nokian NRe, Nokian H, Nokian V
    Ultra Yüksek Performans da Nokian Z, Nokian NRY

    NRe Markanın kendi içerisinde yarattığı ekonomik bir modeldir. Farklı bir taban karışım yapısına sahiptir, emsal lerine oranla % 10 daha fazla KM ömrü vaad eder.

    Nokian H ve V ise İçerdiği teknolojik özellikler ve üretimin olduğu bir çok ebatta XL (Extra Load) özelliği taşıdığından karkas ve yanak teknolojilerinde kendine haz buluşlara sahip modellerdir.
    Uzun KM ömrü açısından bakıldığında bu sınıftaki dünya genel ortalamasına sadık kalıyorlar, Nokian H ile en fazla 70 Bin Km., V ile 80 Bin Km. yapmış lastikleri gördüm.
    Kuru zemin performansı olarak şimdiye kadar herhangi bir kötü eleştri almadım.

    Nokian Z zaten başlı başına yepyeni buluşları ve teknolojileri üzerinde barındıran bir ürün. Dünyada tek; taban kaplamasının 4 ayrı yerinde 4 farklı kauçuk bileşimi kullanılan tek lastiği. Amaçlar doğrultusunda ciddi kafa yorularak meydana getirilmiş bir model. Tutunma kaabiliyeti açısından komikde bir tecrübe yaşadık;
    Müşterilerimizden biri Imprezasını bu lastiklerle yanlayamadığından şikayetle 2 gün önce taktığı Nokian Z lastiklerini değiştirmek istedi.

    NRY bu sene yerini bizimde heyecanla beklediğimiz yeni bir modele bırakıyor. O nedenle şimdilik bizde bu yeni modeli bilmiyoruz...

    Şunu da özellikle ifade etmek istiyorum. Sıcak havada uzun Km ömrüne ortalama bir Km ile cevap verebilen lastikler yeterlidir. Çok sıcak havalarda lasiğin ömrü normal hava şartlarındaki kadar uzun olmasını beklersek Lastiğin taban kat kaplamasının çok sertleştirilmesi gerekir ki bu da farklı açılardan eksiklik yaratır.

    O nedenle

    Tekrar altını çizerek ifade etmek istiyorum ki, tüm talepleri Lastikte barındırmak bu şekilde lastiği üretebilmek günümüz teknolojisinde mümkün değildir.




  • Selamlar,

    Uzun ömürden ziyade sıcak iklimlerde kuru zemindeki tutunma ve fren mesafe konularını merak ettim.

    Ayrıcahttp://www.saglamotomotiv.com/tum-haberler/haber/yeni-teknoloji-yine-nokian.html sitenizdeki
    quote:

    Nokıan Hakka Yaz Lastikleri Yeni Serisi

    Kuzeyde sürüş için Kuzey koşulları için dizayn edilmiş lastikler talep edilir. Bu talepleri karşılamak için Nokian Firması Rusya ve Kuzey İskandinav ülkelerinde özellikle pürüzlü, ıslak ve oluklu yollar ve zorlu ve değişken koşullar için yeni marka yaz lastikleri geliştirdi.

    Nokian Hakka, yeni yaz lastiği ailesi 4 farklı lastik olarak geniş ebat serisi ile şimdi 70. yıl dönümünü kutlayan Hakkapeliitta kış lastikleri serisiyle birlikte yükseliyor. Yeni ürünler 2007 ilkbaharından itibaren Kuzey İskandinav ve Rusya lastik satış merkezlerinde pazara sunulacak.

    İlk olarak binek otomobil lastikleri için H (210 km/h) ve V (240 km/h) hız grubu lastikler: Nokian Hakka H ve Nokian Hakka V üretilecek. Nokian Hakka aynı zamanda eşya/yük minibüsleri için de Nokian Hakka C Cargo and Nokian Hakka C Van olarak üretilecek..

    Acaba bu lastikler yazları sıcak geçen ülkemizdeki şehirlerde kullanıma uygun mudur?

    Bu arada yanıt için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozkaradag -- 29 Ocak 2008; 23:12:14 >




  • nokian kullanıyorum

    gayet sessiz, ıslak ve kuruda tutunma oldukça güzel, fren mesafesine katkısı çok güzel

    tek eksi yanı biraz sert, o kadarda olur artık
  • bende bugun 4 nokianla yeniledim lastikleri. bu arada balans ayarı gereklimi 4 lastik değişimdde?? özellikle ali beyin cevabını bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi churchy -- 6 Şubat 2008; 22:57:46 >
  • nokianların H modeli extra-load yaz lastiği.nokianın türkiyedeki oluşumlarını çok beğendim. bayileri çok ilgililer.bu arada balans ayarı gerekli midir bilenler cevaplarsa sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: churchy

    nokianların H modeli extra-load yaz lastiği.nokianın türkiyedeki oluşumlarını çok beğendim. bayileri çok ilgililer.bu arada balans ayarı gerekli midir bilenler cevaplarsa sevinirim.



    Balan Ayarı her yeni lastik alımında zaten yapılırçünkü gereklidir.

    Bunun haricinde;

    Türkiye Yol fiziki şartları hepimizce malum, bu nedenle araçlarımızın Hem ROT hem de BALANS ayarlarını en fazla her 10 BİN Km. de bir mutlaka yaptırmalıyız.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.