deniz_1903=> Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi
(19.5.2024 10:00:29)
Airbus, yarı helikopter yarı uçak şeklindeki hava aracının ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Acil müdahale, arama ve kurtarma ve şehirler arası shuttle servis gibi amaçlar için tasarlanan, helikopterden daha hızlı Racer isimli hava aracı, helikopter gibi üst pervanesi, uçak gibi kanatları ve kanatlara entegre öne bakan rotorlarıyla hibrit bir hava aracı niteliğinde.
Airbus, Racer'ın demo modelinin Fransa'nın güney liman kenti Marsilya'daki uçuşunu ilk defa paylaştı. Racer, Avrupa Birliği'nin Clean Sky 2 programı kapsamında daha düşük emisyonlu hava taşımacılığının geliştirilmesi amacıyla geliştirilen taşıtlardan biri.
Projenin başkanı Julien Guitton, yapılan simülasyonlarda Racer'ın, aynı ağırlıktaki geleneksel uçaklar için yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını %20 azaltmaya yönelik Clean Sky 2 gerekliliklerini karşıladığını belirtiyor.
Airbus'un 2010'daki Eurocopter X3 konsept helikopteri üzerine inşa edilen Racer, 400 km/h hıza ulaşabiliyor. Aerodinamik verimlilik için tasarlanmış iki parçalı kanat yapısına sahip hava aracı, hibrit metal kompozit gövdeye ve elektrikli hibrit motorlara sahip. Araçta yer alan çift motordan biri, seyir sırasında ihtiyaç duyulmadığında kapatılarak %30'a kadar yakıt tasarrufu sağlanabiliyor.
Yakıt tank kapasitesi de belirtilmemiş. Yakıtsız mı uçuyor yoksa bu?
camelon=> Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi
(19.5.2024 14:12:51)
Genelde koyu mavi örtülü kısmın altındaki bölümde ve aslen mavi ile belirtilen kısımda kapının ardında kalan kargo alanı ile kuyruk bağlantısı kısımda olur.
Airbus Racer için diyorsunuz ki yakıt tankı kapının arkasında olur. S-64 ve EC-145'te kabin üstünde gizli biryerdeyken Racer'da neden kabin arkasında bir yere almış olabilirler?
Kapı arkası o yakıt tankını demonte ve kapı arkasında o dediğiniz yere konulmuş halini gösterebilir misiniz?
Vain=> Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi
(20.5.2024 13:24:59)
Motor arızasında süzülebiliyorsa daha da güvenli olur. Helikopterlerdeki sıkıntı motor arızalandığında uçaklar gibi süzülerek iniş yapamamaları, kurtuluş şansının olmaması. Helikopter harici kanatlı VTOL araçlar daha mantıklı geliyor bana.
berkandinçay=> Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi
(20.5.2024 16:05:48)
Ağustos 2019'da Moskova'dan kalkış yapan Airbus A321-211 2 motora birden kuş girmesi sonrası, kanatlarda 30bin litre, 23.4 ton yakıt dolu olmasına ragmen süzülerek iniş yaptı.
Güçten düşmüş uçağın bu kadar başarılı süzülerek inmesi bir mucize.
camelon=> Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi
(20.5.2024 17:32:52)
Hocam bulabileceğiniz en uç modelleri bulup beni yalancı çıkartmaya çalışıyorsunuz aklınızca. Yok bulamadım bulamamda, siz haklı olun ben uğraşamam sizle. Ben size genelde nereye konumlandırılır ise onu paylaştım. Pek tabii yeri değişebilir. Zaten görseli olsa direkt onu paylaşırdım.
Nat Alianovna=> Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi
(20.5.2024 17:41:50)
pskillercheto=> Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi
(21.5.2024 18:04:21)
tıkandı amerika. çift rotoru beceremedi ve skorsky projesi iptal oldu.
berkandinçay=> Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi
(21.5.2024 18:07:24)
Lockheed Sikorsky, Airbus Eurocopter gibi helikopter ve havacılık devlerinin ürünleri nasıl uç örnek olabilir ?
Sikorsky S-64 ve Eurocopter EC-145'te yakıt tanklarının yerini gösteremedi iseniz "beni de kandırmışlar" diyerek aradan sıyrılabilirsiniz, yalancı olmazsınız merak etmeyin.
Sonuçta bu hava araçlarının yakıt tanklarının cismi, konumu, boyutları belirsiz.
Osprey 'in sivil versiyonu Leonardo AW609'da yakıt tankı belirsizliği sorunu daha barizdir