Şimdi Ara

<<<<YENİ CLİO 4 PAYLAŞIM PLATFORMU ANA KONU>>>> (781. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
16.963
Cevap
182
Favori
1.168.313
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 779780781782783
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Suyun hazneden arkaya pompalanması ancak o kadar sürüyordur anında gelmemesi normal. Araç hareket halinde iken basınç farkından vs. su geri kaçıyordur ağızda su her zaman hazır beklemez.
  • Khalasar kullanıcısına yanıt
    2013 model qashqaimiz vardı, onda direk geliyordu mekan farketmeksizin o yüzden bir sorun olduğunu düşündüm. Bunlarda böyleymiş demek ki.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Clio'da ancak bu kadar. :) Bende de 1-2 saniye sonra geliyor arkaya su, sorun yok yani.
  • Arkadaşlar bende makyajlı kasa icon modeli var. Son 1-2 haftadır özellikle 80 km/h hızı geçince sol arka kapıdan geldiğini zannettiğin sanki cam hafif açık kalmış gibi bir ses duyuyordum. Bugün dikkat ettim ses sürücü emniyet kemerinin bulunduğu yerden geliyor gibi. Sanki rüzgar bir parçaya vuruyor o da ses yapıyor gibi. Bu konu hakkında bilgisi olan var mı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 2013 icon aracım var. Media navi nasıl 7.0.5 e güncelleyebilirim ve haritaları 2018 e nasıl güncelleyebilirim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aracımda anahtarsız giriş ve çalıştırma çalışmıyor. Anahtarı araca taktığımda pil zayıf gibi bir uyarıda almadım araca anahtarsız bindim çalıştırdım eve geldim giderkne kilitlenmediğini fark ettim bikaç deneme yaptım hem kilidi açma hemde kapama şeklinde ama çalışmadı bende normal kilitleyip eve çıktım sebebi ne olabilir?
  • btrvysl B kullanıcısına yanıt
    Benim de sol kapı düğmesi ile kilit açılmıyordu. Kapı içlerinde, kartı algılayıp arabaya yaklaştığını tespit eden antenler bulunuyormuş. Benim arabanın sol kapısının içindeki anten bozulmuş. 350 TL gibi bir rakam çıkardı MAİS Ankara. İyi niyet garantisi ile 50 liraya yaptılar.
    Sizde de anten arızası olabilir.
    Kilitlenmemesi de arabaya binerken kapıların kilidini karttaki düğmeye basarak açtığınız için olabilir. O durumda bende de kapılar arabadan uzaklaştığımda kendiliğinden kilitlenmiyordu, karttaki düğmeye basarak kilitliyordum.
    Kilidi karttaki düğme ile açtıysanız, arabayı bir çalıştırıp stop edip sonra uzaklaşın. O zaman kendi kendine kilitlenecektir.
  • Ömer81 Ö kullanıcısına yanıt
    Bugün kendi kendine düzeldi tam servise girecektim bi daha deniyimdedim çalıştı :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar,

    Az kullanılmış yazlık lastiklerimi satmak istiyorum 195 55 R16 Continental. İlgilenen olursa özelden yazabilir
  • Yeni bir soruyla cevaplarınızi bekliyorum; iki araçta joy..

    2016 1.2 Clio sporttourier :km 56 bin fiyat: 52500
    2015 1.5 dizel sporttourier: km 64bin fiyat: 58000

    Yılda 10 bin km'yi geçiyorum rahatlıkla, 1.2 benzinli alırsam büyük ihtimalle lpg taktıracagim..
    Sizce hangisi ???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dsgtan -- 15 Nisan 2019; 13:57:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dsgtan D kullanıcısına yanıt
    Bende benzinli normal hb kasa var 7.5 yakıyor arada 6bin liralık bi fark var lpg taksanız 2.5 3 tutacak bence dizel almanız daha avantajlı güç yönünden. Şanzıman sport tourerla aynı mı bilmiyorum eğer bizdeki şanzımandansa 5.vites 120yi 3.500 devir civarlarında gösteriyorki uzun yolda çok baş ağrıtıcı bir durum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r2mert

    Merhabalar,

    Az kullanılmış yazlık lastiklerimi satmak istiyorum 195 55 R16 Continental. İlgilenen olursa özelden yazabilir
    Merhaba
    Size pm gönderemiyorum da İstanbulda mısınız?
  • Arkadaşlar 3 ay önce 1.5dizel otomatik clio aldım 3500 km yol yaptım ortalama suuratim 29 km ama ort yakıtı 5.7lt araba bence çok yakıyor ne yapmalıyım kullananlar 4.5-5lt gecmediklerini söylüyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ac150 A kullanıcısına yanıt
    Ocakta aldık 1.5dizel otomatik 6500km'de 5 litre. Ama ben dikkatli kullanırım, kardeşim kullanınca 5.4 litre oluyor. Ortalama hızım 35 civarı. Yarısı trafikli yol yarısı trafiksiz sabit hız. Eğer trafikte kullanıyorsanız bence normal. 4 Litre yaktığını söyleyenler var nasıl yapıyorlar anlamış değilim. Aşırı şekilde kastığım zaman(gaza domates sıkarmış diye tabir edilen 0-100ü 50 saniye süren) 4.8 litre oluyor. Hiç 4 litreyi görmeyi bırak yaklaşamadım bile. Anlık tüketimde 80-90la giderken düz yolda 3-3.5 gösteriyor. O miktarlara inenler sanırım hep böyle kullanıyor aracı.
  • Merhabalar. Clio 4 1.5 dizel otomatik 90hp kullanıyorum. Şu anda 60 bin km'de. Araç hakkındaki düşüncelerimi, duygularımı paylaşma ihtiyacı duydum ve bu yazıları yazdım. Umarım bu aracı sevenleri fazla rahatsız etmez; Clio'yu seviyorsanız, sizi anlıyorum, gerçekten; ama lütfen gerisini okumayınız. Sadece canınızı sıkar yazdıklarım.

    Önce oto-biyografim:
    Kendimi bildim bileli, otomobilleri çok sevmişimdir. Hemen her türlüsünü, hatta Clio'yu bile seviyorum. Sırf otomobillere biraz bakayım diye günlük yürüyüşlerimi egzoz gazı solumayı göze alarak ana yol kenarlarında yapıyorum. 80'li yıllarda Murat 131, 90'lı yıllarda Serçe ve Tipo 1.6 kullandım. 11 yıl kadar 2000 model Fiat Bravo 1.6 103 HP kullandım. Sonrasında 2011 model Seat Leon Mk2 Cupra 2.0TSI 240HP kullandım. Taktığım süper hafif jantların da etkisiyle 6sn civarında 100'e çıkabilen, motoru başarılı, keyifli bir araçtı. Ancak yine de sahip olduğum en iyi aracın Fiat Bravo olduğunu düşünüyorum. Kullandığım en iyi otomobil ise bir Ferrari F430'du; ancak hiçbirisi bir profesyonel go-kart kadar keyif vermedi bana.

    Cupra ile güzel güzel geçinirken, işimden çok uzak bir yere taşınmak zorunda kaldık. Sürüş tarzımı kendimi zorlayıp değiştirdiğim zaman 100km'de 6-7 litreleri görebilirken, bu değerler zaman zaman 18 litreleri bulabiliyordu. Satmaya karar verdik. Bütçemiz iyi olmadığı ve Cupra gibi araçlar maalesef ülkemizde anlamsızca değer kaybettiği için, en ucuz ve kolay satılabilecek bir araç olan Clio'yu almaya karar verdik. Golf GTI'dan 0.2 gömlek üstün, Golf R'nin 0.8'i bir arabayı satıyorsun ve Clio alabiliyorsun ancak. Üzücü yani. Cupra'yı satma sürecinde yaşadığım saçma sapan telefon muhabbetleri beni öyle yormuştu ki, satılması kolay olsun diye de gidip en sevmediğim renk olan beyaz bir Clio'yu alıverdim.

    Clio hayatımda kullandığım ilk dizel araç. Her aracımda olduğu gibi onu da çok dikkatli bir şekilde rodaj sürecine soktum (gaza km'ye göre belli bir orandan fazla yüklenmeme, aynı devirde uzun süre gitmeme, kompresyona sokmalar, yumuşak hızlanmalar vs.) Dizel olduğu için 6000km sürdü benim rodajım.

    Ancak, rodaj bitti ve artık aracın ne olduğunu göstermesi zamanı geldi. O da ne. Bu araç bozuk mu? Niye gitmiyor? Bu ne biçim bir gaz hissi? Bu nasıl bir gaza basınca beklemedir böyle. Micheal Jackson'ın dansa başlaması gibi mübarek. Sahneye çıkıyor, duruyor öyle. Bastık gaza işte, hadi yürü?

    Dur, önce güzel özelliklerinden başlayalım:
    * Anahtarsız girişler, güzel güzel göstergeler, düğmeye basıyorsun, çalışıyor, şık şıkıdım plastikler, rengarenk radyolar, aman aman. Yeme de yanında yat bu arabanın.
    * Traktör gibi bir ses bekliyordum ama sakin kullanımda güzel güzel homurdanan ve oldukça başarılı bir tork hissi olan bir araç çıkması beni şaşırtmıştı aslında. Böyle kullanınca çok sessiz, gayet rahat, hoş bir araba sanki.
    * Yakıt tüketimi de inanılmaz geldi tabi. O kadar zorlamama rağmen 100km'de 6.5lt gibi değerler görüyorum şu anda. Çok sakin kullanmayı başaran birisinin benim kullandığım yollarda 3-3.5 litre gibi değerler görmesi gayet olasıdır.
    * Direksiyon deri, Talisman yavrusuyum ben tazı led farlar, led aydınlatma. Gayet güzel, hatta şâhâne her şey.

    Sonra ses sisteminden gelen ses. Müzik diyemedim. Çok kötü gerçekten. Baya kötü hem de. Gerçi iyi oldu, müzik dinlemeyi bırakıp sesli kitap dinlemeye verdim kendimi. YouTube'da Akın Altan isimli bir beyefendinin kanalı var. Muhteşem okumuş kitapları. Mp3 yapıyorum, haftada 3-4 kitap bitiriyorum onun ve Clio'nun eşsiz ses sistemi sayesinde.

    Benim için aracın radyosu olmasa da olur aslında. Tabi sesi F430'unki gibiyse. Clio gibiyse ve tam gaz kullanıyorsanız, aman tanrım. Mutlaka motorun bu sesini örtebilecek bir hoparlör lazım. Araba nasıl da bağırıyor, ama rezil bir sesle. Ve bir hareket yok. Öyle bağırıyor kendi kendine.

    ESP'sini ve patinaj önleme sistemini kapatmanın bir yolu yok. Benimkinin yok en azından. Yahu, niye yok? Ben kapatmak istiyorum kardeşim, araba benim değil mi? Niye istediğim gibi kullanamıyorum? Kışın buzda kaldım bir yerde. Bildiğin gitmiyor araba. Bırak kontrolü bana, bir deneyeyim ben, sen yorma kendini patinaj önlemeyle falan. Yok. Kaldık öyle.

    Peki geldik güzelim köy yollarına. Devletimiz Yaşamkent yollarını biz oradan taşınana kadar yapmayı akıl edememişti; ancak köy yollarını muhteşem yapmışlar gerçekten. Bir gün vakit ayırın ve Ankara'daysanız, civardaki köy yollarında biraz araba kullanın. Şehitali-Fevziye, sadece orası mı? Her yer şahane valla. Ama Clio ile? Aman tanrım. Bu nasıl bir direksiyon? Bilgisayara taktığım G25 direksionum vardı. Force feedback'ini kapatın onun. Hah, onun gibi işte. Bu nasıl bir hissizliktir. Ama eşimdeki Megane 2 gibi değil hakkını vereyim. Megane'ın direksiyon boşluğu çok daha tehlikeli. 120-130 gibi hızlarda, biraz dalgınsanız, kontrol edemeyip şerit değiştirebiliyorsunuz yahu. Şaka değil yapıyor bunu araba. Düzelttirdik, 6 ay sonra aynı. Ne güzel ne güzel.

    Clio acaba önden mi kaymaya başlıyor yoksa arkası mı atıyor önce. Ben bunu çözemedim arkadaş. Bulan biri varsa bana anlatsın. Ben beceremedim. Kafasına göre takılıyor araba, canı o gün nasıl davranmak isterse öyle. Yıllar önce Ayrton Senna'nın bir röportajını izlemiştim. O da Reno'dan yakınıyordu galiba. Yanılıyor olabilirim, ancak hatırladığım kadarıyla şöyle diyordu: "Bu araba önden mi, yoksa arkadan mı kaymaya başlıyor belli değil. İşte en kötü araba böyledir, önceden ne yapacağını kestiremezsiniz." Aha işte Clio.

    Ve geldik Clio'nun parlayan yıldızına. Frenleri!

    17 inç jant takmışlar arabaya. Hem de içini gösteren, çok şık jantlar. Golf GTI'ın yok böyle jantı. Ancak unutmuşlar arka frenlerin kampana olduğunu. Kampanayı görünce bir aman dikkat demiştim kendime. Sonra düşündüm: "Bu kadar insan kullanıyor. Yıl olmuş 2017. Araba küçük diyedir herhalde. Koca firma Reno. Kampana yetiyordur ki kullanmışlardır."

    Yok kardeşim kampana fren yetmiyor. Öndeki kuş kadar disk frenler de yetmiyor. Bu arabada çok ciddi bir fren sıkıntısı var. Bu sıkıntıyı günde 50 km ortalama hızla yoğun trafikte kullanıyorsanız, fark edemeyebilirsiniz. Ancak benim gittiğim gibi, otoyolda 150-210 civarı (yokuş aşağı çıkıyor evet ve kendim dışında kimseye en ufak bir tehlike yaşatmadan yapıyorum bunu, meraklanmayın) veya güzelim köy yollarında birazcık iyi vakit geçirmek istiyorsanız, öyle bir anlıyorsunuz ki bu frenlerin tehlikeli denilebilecek düzeyde başarısız olduğunu. Bir defa his diye bir şey yok. Ayarlayamıyorum resmen. İlk kullanmaya başladığım zamanlarda hız kesme tümsekleri için istediğim geçişi bir türlü tutturamıyordum. Hâlâ da zorlandığım oluyor. Yüksek hızlarda fren diye bir şeyi unutun zaten. Yüksek hıza çıkacaksanız, rüzgarla yavaşlaya bileceğiniz kadar bir emniyetli alan bırakmalısınız önünüzde. İnanın bana bu şaka değil. Birazcık zorladığınız zaman frenleri, hoş olmayan sürprizlerle karşılaşabiliyorsunuz. Emin olun hiç hoş sürprizler değil bunlar. Benim elimde yetki olsa, Clio 4'lerin fren sistemini muayeneden geçirmezdim. İnsanlar hayatlarını emanet ediyor bu arabaya.

    Clio'dan daha kötü bir araba var mı benim için. Vardır mutlaka, ama ben kullanmadım onu sanırım. Serçe diyesim geliyor, çok uzun zaman önce kullandığım için pek hatırlamıyorum o arabayı. Kol kaslarımı geliştirmeme yardımcı olan direksiyonunu hatırlıyorum ve istemeden yaptığım yanlamalarımı. Clio gibi kötü hisler bırakmamıştı, ama çok tecrübesizdim o zamanlar; bugün sürsem belki Serçe daha kötü derim. Gerçi Serçe'yi sürdüğüm dönemlerde biraz Toros kullanmıştım, o çok daha kötü gelmişti. Reno ve ben birbirimizi pek sevmiyoruz diyeceğim ama, değil valla. Benim Reno'ya karşı bir ön yargım yok. Toros bile benim çok hoşuma giderdi, resmini çizmiştim hatta. Ama yaptıkları arabalardan benim kullandıklarım kötü çıktı işte, ben ne yapayım.

    Keşke bizim ülkemizde güzel bir otomobil üretilse. Ben inanıyorum, bizim mühendislerimiz çok iyi şeyler yapar. Neden yapılamıyor, aklım almıyor. Gündem takip etmeyen birisi olarak, bilmiyorum ve siyasetle ilgilenmiyorum ve ilgilenmeyi de düşünmüyorum. Clio en ucuz arabalardan biri olsa da ona bile bir servet veriyorsunuz resmen. Yazık günah böyle arabalara verdiğimiz paralara. Bari yurt dışına gitmeseydi şu tenekeye verdiğim para.




  • otomobilsever O kullanıcısına yanıt
    clio segmentindeki en kötü araç değil. mesela bildiğim corsa'dan daha iyi. ancak 208 yol dinamiklerinde daha iyi clio'dan. sizin beklentiniz yüksek. kampana olayı hariç tabi ki.
  • otomobilsever O kullanıcısına yanıt
    Evet frenler yetmiyor. Alışıyorsun ama durmuyor bi türlü araba iyi ezberlemek lazım.
    Gaz tepkimesi konusunda da haklısınız, ben de o işi bi türlü çözemedim sollamaya çıkacağım fakat dip gaz yaptıktan bir süre (süre kısa olsa da farkedilir derecede) sonra gazı yiyor araba.
    Çok zorlayınca arabayı cidden az yakıyor ancak ultra tüketim yapmaya çalışsam da en fazla 4.8i gördüm.
    Ve evet, önü mü arkası mı kayıyor anlaşılmıyor. :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • nasıl durmuyor. frenler gayet yeterli sizin balatanız, diskiniz,lastikleriniz bitiktir. hyundai kia gibi araclar 100-0kmh 41 mtde dururken clio 37 mtde duruyor. sınıfındaki vw polo gibi araclarla benzer.
  • Disk 2. bakımda değişti (gayet anormal olduğunu düşünüyorum bunun da, ayrı bir konu), 2 kere balata değişti; değişen bir şey yok. Zeperfs'e göre 38.1 çıkmış; ancak onun da bir kıymeti yok. Bu performansı zorlanınca da verebiliyor olması önemli. Her seferinde verebiliyor olması önemli. Verdiği his, dozajının ayarlanabiliyor olması, tekerleklerin ne durumda olduğunu bize biraz iletebiliyor olması önemli. Sadece kağıt üstündeki değerler çok anlam ifade etmiyor. Kıyasladığım araçlar yorumumda detaylı yazılıdır, benim tecrübe ettiklerim sonucu fikrim budur. Siz yine de çok güvenmeyin o frenlere, ben yanılıyor olsam da bir zararı olmaz size.




  • otomobilsever O kullanıcısına yanıt
    Bana biraz fazla abartmışsınız veya beklentinizi çok üstlerde tutmuşsunuz gibi geldi artık durumun en doğru yanıtı sizdedir bişey diyemem. Şuanda hali hazırda üretimde olan çoğu marka elektrohidrolik direksiyonu bırakıp tamamen elektrikli yani cliodaki gibi pamuk gibi hafif direksiyon sistemine geçtiler. Aracın nereden kaydığı veya kayıp kaymadığı bu sisteme geçen bütün firmalar için geçerli bir durum. Elbetteki kullandığınız önceki araçlarınızın çoğunun direksiyon sistemi bu şekilde değildi hisliydi onlardan buna geçince size çok boş gelmiş olabilir. Ben 80 90la sert virajlara dalıp aracı oversteer durumuna getirip gayette net ve hisli bir şekilde direksiyonla toparlayabiliyorum(abs-esp-asr sigortası kutudan sökülü halde) nereden kaydığını direksiyondan değil koltukla bütünleşip vücudumdan aldığım tepkiye göre kararını veriyorum. Motor konusunda bişey diyemeyeceğim bende benzinli model var ancak 90lık dizelden çok bir performans beklememek lazım evin diğer aracı 90lık corollanında tepkisi çok farklı değil biraz geç geliyor kökleyince o yüzden en az 110 bg altı dizel hantal kalıyor. Frenlere gelirsekte nırmal modelleri geçtim insanlar polo gti ibiza cupra gibi spor modeller alıyorlar buna rağmen normal kullanımlarında bile frenlerinden şikayetçiler 150 160la giderken aniden bişey çıkınca fren yapmaktan korkuyorlar o spor modellerde. Ben hergün okuluma 150 160la gidiyorum önüme bi anda sollamaya fırlayan araç tır çıkabiliyor veya zevkine dönüşe geldiğimde sert bir frenle durmayı tercih ediyorum çok kezde beni kazadan kurtardığıda oldu ama hiçbir zaman frenlerde ne bir korku ne bir zayıf tutuş hissetmedim aksine diğer araçlara göre fren pedalım çok daha tok bir yapıda kendisini çok iyi hissettiriyor. Aracım 2017 model benimde deneyimlediklerim bunlar fanboyluk yaptığımı düşünmeyin kendi aracımda sizin durumunuza göre kendi deneyimlediklerimi yazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 779780781782783
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.