Şimdi Ara

HYUNDAİ i20 ANA KONU (993. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
29.266
Cevap
202
Favori
1.965.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 991992993994995
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    quote:

    Orijinalden alıntı: KATRE

    Ben Niğde'de oturuyorum. Yollar karlı, buzlu. Az önce kavşaktan dönerken İ20'yi kaydırdım. Allah'tan kimse yoktu. Lastikler pek güven vermiyor.

    Kavşaklarda dikkat etmek lazım bende bazen burda kimse yokken gaz vererek u dönüşü yapıyorum kış lastiği olmasına rağmen arka taraf kendini kaybediyor

    şimdiye kadar olmayan yeni sorun cam içten kalıp gibi buz tutuyor, kazısan aracın içi batıyor nereden geldiysek bu kış memleketine

    Allah kolaylık versin..Bizim buralarda hava genelde 5-6 derece oluyor..arabaya 2 kişi bindiğimiz zamann bile tüm camlar buğulanıyor..hadi ön ve arka camın buğusu fanla gideriliyorda yan camlar beni deli ediyor...Sizde olduğu gibi cam içten buz filan tutsa ben kafayı yerdim, asla araca binmezdim...Birde bende şöyle bir hastalık var..buğulanmış cama asla elimi sürmem, camda el izi ve belirgin bir iz gördüğüm zaman sinirlerim alt üst olur.

    Konsolun iki yanında bulunan hava çıkışlarını tamamen yan camlara yönlendirin buğu azalır. bu şartlarda aklımıza ne cam izi, ne de çamur lekeleri geliyor.

    Evet o dediğiniz şeyi yapıyorum ön göğüsteki yan havalandırmaları, yan camlara doğru veriyorum..dikiz aynayı görebilecek kadar el kadar bir yerdeki buğuyu yok ediyor..başımı çevirdiğim zaman kör noktaları, buğudan dolayı yine göremiyorum..Buğu giderici kimyasallar satılıyormuş acaba ne kadar işe yarıyordur diye güvenip almakta istemiyorum...İşte böyle yarı görür bir şekilde giyoruz.Bunada şükür




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    quote:

    Orijinalden alıntı: KATRE

    Ben Niğde'de oturuyorum. Yollar karlı, buzlu. Az önce kavşaktan dönerken İ20'yi kaydırdım. Allah'tan kimse yoktu. Lastikler pek güven vermiyor.

    Kavşaklarda dikkat etmek lazım bende bazen burda kimse yokken gaz vererek u dönüşü yapıyorum kış lastiği olmasına rağmen arka taraf kendini kaybediyor

    şimdiye kadar olmayan yeni sorun cam içten kalıp gibi buz tutuyor, kazısan aracın içi batıyor nereden geldiysek bu kış memleketine

    Allah kolaylık versin..Bizim buralarda hava genelde 5-6 derece oluyor..arabaya 2 kişi bindiğimiz zamann bile tüm camlar buğulanıyor..hadi ön ve arka camın buğusu fanla gideriliyorda yan camlar beni deli ediyor...Sizde olduğu gibi cam içten buz filan tutsa ben kafayı yerdim, asla araca binmezdim...Birde bende şöyle bir hastalık var..buğulanmış cama asla elimi sürmem, camda el izi ve belirgin bir iz gördüğüm zaman sinirlerim alt üst olur.

    Konsolun iki yanında bulunan hava çıkışlarını tamamen yan camlara yönlendirin buğu azalır. bu şartlarda aklımıza ne cam izi, ne de çamur lekeleri geliyor.

    Evet o dediğiniz şeyi yapıyorum ön göğüsteki yan havalandırmaları, yan camlara doğru veriyorum..dikiz aynayı görebilecek kadar el kadar bir yerdeki buğuyu yok ediyor..başımı çevirdiğim zaman kör noktaları, buğudan dolayı yine göremiyorum..Buğu giderici kimyasallar satılıyormuş acaba ne kadar işe yarıyordur diye güvenip almakta istemiyorum...İşte böyle yarı görür bir şekilde giyoruz.Bunada şükür

    işe yarıyor fakat en fazla 48 saat etkisi oluyor onuda kullandım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    quote:

    Orijinalden alıntı: KATRE

    Ben Niğde'de oturuyorum. Yollar karlı, buzlu. Az önce kavşaktan dönerken İ20'yi kaydırdım. Allah'tan kimse yoktu. Lastikler pek güven vermiyor.

    Kavşaklarda dikkat etmek lazım bende bazen burda kimse yokken gaz vererek u dönüşü yapıyorum kış lastiği olmasına rağmen arka taraf kendini kaybediyor

    şimdiye kadar olmayan yeni sorun cam içten kalıp gibi buz tutuyor, kazısan aracın içi batıyor nereden geldiysek bu kış memleketine

    Allah kolaylık versin..Bizim buralarda hava genelde 5-6 derece oluyor..arabaya 2 kişi bindiğimiz zamann bile tüm camlar buğulanıyor..hadi ön ve arka camın buğusu fanla gideriliyorda yan camlar beni deli ediyor...Sizde olduğu gibi cam içten buz filan tutsa ben kafayı yerdim, asla araca binmezdim...Birde bende şöyle bir hastalık var..buğulanmış cama asla elimi sürmem, camda el izi ve belirgin bir iz gördüğüm zaman sinirlerim alt üst olur.

    Konsolun iki yanında bulunan hava çıkışlarını tamamen yan camlara yönlendirin buğu azalır. bu şartlarda aklımıza ne cam izi, ne de çamur lekeleri geliyor.

    Evet o dediğiniz şeyi yapıyorum ön göğüsteki yan havalandırmaları, yan camlara doğru veriyorum..dikiz aynayı görebilecek kadar el kadar bir yerdeki buğuyu yok ediyor..başımı çevirdiğim zaman kör noktaları, buğudan dolayı yine göremiyorum..Buğu giderici kimyasallar satılıyormuş acaba ne kadar işe yarıyordur diye güvenip almakta istemiyorum...İşte böyle yarı görür bir şekilde giyoruz.Bunada şükür

    merhaba arkadaşlar camların buz tutmasını bilemiyorum ama eğer camlarınız buhar yapıyorsa ilacı bende :)

    benim araba da bir ara sıcak soğuk farketmez içine bindikmi buhat yapıyordu heleki klimayı açmaya kalkınca
    biraz düşününce camın kendi kendine buhar yapmadığını farkettim cyani cam yüzeyi birşeyle kaplanınca oluyor.


    SORUN:

    cam buharının nedeni ısı farkı, aslında üretici firma camları ısı farkını absorbe edebilir şekilde üretiyorlar.
    ancak zamanla camda parmak izi,açma kapama sırasında kapı içinden sıvı malzeme, yada yıkama sırasında temizlik yapacaz derken kalitesi malzeme ile daha kötü duruma getirme.

    ÇÖZÜM :

    - temiz bir bez,tiner,tuvalet kağıdı.
    - camları temiz beze döktüğünüz tinerle içerden bastırarak güzelce silin.
    - her camı sildikten sonra tuvalet kağıdı ile bastırarak artık toplayın.
    - cama baktığınızda yeni cammış gibi duruyor olması lazım-eğer olmadıysa işlemleri tekrarlayın.
    BU İŞLEM ORTALAMA 2 AYDA BİR YAPILIRSA CAMLAR BUHAR YAPMAZ. HATTA İŞLEMDEN SONRA CAMA AĞZINIZLA ÜFLEYİN O BİLE ETKİ ETMEZ YADA HEMEN KAYBOLUR.
    UMARIM FAYDALI OLMUŞTUR.
    ------------------------------------------------------------------------------
    etrafınızı gözlemleyin buharlaşma sorunu sizin aracınızda olurken komsunuzun taksisinde, otobüs kamyon gibi daha büyük camlılarda olmaz.
    bunun nedeni onlar camlarını ya tinerle yada yağ çözücü özelliği olan başka bir malzemeyle temizlerler.




  • Teşekkürler, denemek lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macbethiso

    i 20 1.2 son yakıt tüketimim.

    Araç 2012 kasım 22 trafiğe çıkışlı. 3. depo. 490 kilometre tamamen şehir içi. 22 saatte gidilmiş o yol. sabah çalıştır 2 kilometre git dur. Öğlen 2 git dur. 2 gel dur. Akşam 3-4 kilometre git dur. Hava ortalama 2-3 derece (Bolu Merkez)

    Depo ağzına kadar dolduruldu (göreceğim yere kadar) sonra yukarda belirtilen şartlarda gidildi. Bugun tekrar dolduruldu ağzına kadar. ve 192 Tl aldı. Normalde tüketim 8.3 lt / 100 km. Ama yol bilgisayarı 7.3 gösteriyodu :( Bu bir litre fark canımı sıktı. Sizde varmı böyle fark :(

    Aracım henüz 1080 kilometrede falan. Biraz daha düşer diye düşünüyorum. Birde kışın ilk çalıtırmada benzin kokusu çok geliyor sonra geçiyor. Yazın sanırım bu da olmaz.


    Ne dersiniz arkadaşlar bu tüketime? Lütfen yorum lütfeennn

    benimde araç İ20 1.4 full depoyla 410 km yol yapıyorum bende senin gibi kısa mesafe gidip geliyorum yer istanbul... heralde soğuk havanın etkisinden diye düşünüyorum




  • arkadaşlar aracımla bu soğuk havada 15-20 dakika gidince motor sıcaklığı 90 dereceye çok yaklaşıyor ve orada kalıyor. acaba 90 derece çok yüksek bir sıcaklık değil mi? motorun normal çalışma sıcaklığı nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yağmurkaçağı

    arkadaşlar aracımla bu soğuk havada 15-20 dakika gidince motor sıcaklığı 90 dereceye çok yaklaşıyor ve orada kalıyor. acaba 90 derece çok yüksek bir sıcaklık değil mi? motorun normal çalışma sıcaklığı nedir?

    Normal bi değer,motor ısındıktan sonra hep orda sabit kalır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    quote:

    Orijinalden alıntı: yağmurkaçağı

    arkadaşlar aracımla bu soğuk havada 15-20 dakika gidince motor sıcaklığı 90 dereceye çok yaklaşıyor ve orada kalıyor. acaba 90 derece çok yüksek bir sıcaklık değil mi? motorun normal çalışma sıcaklığı nedir?

    Normal bi değer,motor ısındıktan sonra hep orda sabit kalır

    tsk ederim. ben 60 derecelerde kalması gerekir sanıyordum. 90 görünce korktum bir an.
  • Yol Bilgisayarı Cuma sabahı -1 gostererek buzlanma uyarısı verdi. Gecen hafta hastalanıp yatağa düştüğüm için yağan karı göremedim ama artık burayada kış geldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oznozcn

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    quote:

    Orijinalden alıntı: joé black

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    .



    hocam yeni i20lerde de (2012 aralıkta teslim aldım) ekranı bu şekilde 3 bilgininde (ortalama yakıt, kalan yakıtla ne kadar gidilebileceği, gidilen mesafe) olduğu şekilde ayarlamak mümkün mü acaba bir bilginiz var mı bu konuyla ilgili?

    Trip tuşunu kullanarak ayarlayabilirsiniz.

    3 aynı anda gözükmez bu gösterge bir önceki kasaya ait trip tuşuylada olsa ayarlanmaz yeni kasa i 20 lerde

    ben arabayı çalıştırdığımda genelde inip bi sigara içiorum ısınana kadar sabahları ve bi önceki akşam 5.5lt de bıraktığım için sigaram bitince rolantide 26lt sarfiyatı görünce şok olmuştum ama tahmin ettim rolantiden kaynaklandığını :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Günaydın Arkadaşlar...

    dunlop lastiklerden bende şikayetçiyim petlas düşünüyorum aranızda kullanan varmı değerlendirebilmek açısından malum lastik satan yerlerle konuştum farklı markalar hepside doğal olarak kendi satışını yaptıkları markaları 1 numara ilan ediyorlar. petlası tercih sebebim ise özellikle uçak lastiklerini üretmelerindeki tecrübenin araba lastiklerine de yansıyacağı kanaatindeyim doğrumu sizce ?
  • Merhaba arkadaşlar,

    ben de ilk arabamı alaceğım hayırlısıyla. Baya bir gittim geldim ama şimdilik i20'de kara kıldım gibi gözüküyor.
    Corsa 1.4 otomatik vites sıfır sitesinde 33.700 yazıyor; ama aradığım bayiler çelik alaşımlı jantlı olanı kaldığını söylüyorlar ve o da 34.900 TL.

    Yine sıfır i20 jump otomatik için bayinin bana telefonda verdiği fiyat 33.000 TL.

    2. elde ise 2011 i20 Troy buldum 27.500 TL'ye 25.000 km'de. Park sensörü falan olduğu için jump'ın bir üst modeli gibi duruyor?

    Bu arada 10 senelik ehliyetim olmasına rağmen trafiğe çok çıkmadım, 3 gündür direksiyon dersi alıyorum düz viteste. Cahilliğimi bağışlayın ama sorayım dedim: Otomatik arabalarda kavrama gibi bir sıkıntı yok değil mi? Arabayı frenden kaldırınca kendisi kavrayıp hareket etmeye başlıyor diye düşünüyorum.

    Selamlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neandarthel34

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Günaydın Arkadaşlar...

    dunlop lastiklerden bende şikayetçiyim petlas düşünüyorum aranızda kullanan varmı değerlendirebilmek açısından malum lastik satan yerlerle konuştum farklı markalar hepside doğal olarak kendi satışını yaptıkları markaları 1 numara ilan ediyorlar. petlası tercih sebebim ise özellikle uçak lastiklerini üretmelerindeki tecrübenin araba lastiklerine de yansıyacağı kanaatindeyim doğrumu sizce ?

    Petlas kullanan arkadaşlarım var işyerinde bi şikayetleri yok memnunlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: macbethiso

    i 20 1.2 son yakıt tüketimim.

    Araç 2012 kasım 22 trafiğe çıkışlı. 3. depo. 490 kilometre tamamen şehir içi. 22 saatte gidilmiş o yol. sabah çalıştır 2 kilometre git dur. Öğlen 2 git dur. 2 gel dur. Akşam 3-4 kilometre git dur. Hava ortalama 2-3 derece (Bolu Merkez)

    Depo ağzına kadar dolduruldu (göreceğim yere kadar) sonra yukarda belirtilen şartlarda gidildi. Bugun tekrar dolduruldu ağzına kadar. ve 192 Tl aldı. Normalde tüketim 8.3 lt / 100 km. Ama yol bilgisayarı 7.3 gösteriyodu :( Bu bir litre fark canımı sıktı. Sizde varmı böyle fark :(

    Aracım henüz 1080 kilometrede falan. Biraz daha düşer diye düşünüyorum. Birde kışın ilk çalıtırmada benzin kokusu çok geliyor sonra geçiyor. Yazın sanırım bu da olmaz.


    Ne dersiniz arkadaşlar bu tüketime? Lütfen yorum lütfeennn

    Benim araç 2012 ocak çıkışlı, 11500 km'de. değerlerimiz hemen hemen aynı, tamamı şehiriçi 7-7.5 arası, bazen 8'i buluyor. sarfiyatın düşeceğini pek ummayın, bunlar normal değerler. hatta benimki bazen sizin değerlerden daha fazla yaktığınıda gördüm ama benim aracın servis zamanı geldiğinden biraz artmış olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgahancoban

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    quote:

    Orijinalden alıntı: KATRE

    Ben Niğde'de oturuyorum. Yollar karlı, buzlu. Az önce kavşaktan dönerken İ20'yi kaydırdım. Allah'tan kimse yoktu. Lastikler pek güven vermiyor.

    Kavşaklarda dikkat etmek lazım bende bazen burda kimse yokken gaz vererek u dönüşü yapıyorum kış lastiği olmasına rağmen arka taraf kendini kaybediyor

    şimdiye kadar olmayan yeni sorun cam içten kalıp gibi buz tutuyor, kazısan aracın içi batıyor nereden geldiysek bu kış memleketine

    Allah kolaylık versin..Bizim buralarda hava genelde 5-6 derece oluyor..arabaya 2 kişi bindiğimiz zamann bile tüm camlar buğulanıyor..hadi ön ve arka camın buğusu fanla gideriliyorda yan camlar beni deli ediyor...Sizde olduğu gibi cam içten buz filan tutsa ben kafayı yerdim, asla araca binmezdim...Birde bende şöyle bir hastalık var..buğulanmış cama asla elimi sürmem, camda el izi ve belirgin bir iz gördüğüm zaman sinirlerim alt üst olur.

    Konsolun iki yanında bulunan hava çıkışlarını tamamen yan camlara yönlendirin buğu azalır. bu şartlarda aklımıza ne cam izi, ne de çamur lekeleri geliyor.

    Evet o dediğiniz şeyi yapıyorum ön göğüsteki yan havalandırmaları, yan camlara doğru veriyorum..dikiz aynayı görebilecek kadar el kadar bir yerdeki buğuyu yok ediyor..başımı çevirdiğim zaman kör noktaları, buğudan dolayı yine göremiyorum..Buğu giderici kimyasallar satılıyormuş acaba ne kadar işe yarıyordur diye güvenip almakta istemiyorum...İşte böyle yarı görür bir şekilde giyoruz.Bunada şükür

    merhaba arkadaşlar camların buz tutmasını bilemiyorum ama eğer camlarınız buhar yapıyorsa ilacı bende :)

    benim araba da bir ara sıcak soğuk farketmez içine bindikmi buhat yapıyordu heleki klimayı açmaya kalkınca
    biraz düşününce camın kendi kendine buhar yapmadığını farkettim cyani cam yüzeyi birşeyle kaplanınca oluyor.


    SORUN:

    cam buharının nedeni ısı farkı, aslında üretici firma camları ısı farkını absorbe edebilir şekilde üretiyorlar.
    ancak zamanla camda parmak izi,açma kapama sırasında kapı içinden sıvı malzeme, yada yıkama sırasında temizlik yapacaz derken kalitesi malzeme ile daha kötü duruma getirme.

    ÇÖZÜM :

    - temiz bir bez,tiner,tuvalet kağıdı.
    - camları temiz beze döktüğünüz tinerle içerden bastırarak güzelce silin.
    - her camı sildikten sonra tuvalet kağıdı ile bastırarak artık toplayın.
    - cama baktığınızda yeni cammış gibi duruyor olması lazım-eğer olmadıysa işlemleri tekrarlayın.
    BU İŞLEM ORTALAMA 2 AYDA BİR YAPILIRSA CAMLAR BUHAR YAPMAZ. HATTA İŞLEMDEN SONRA CAMA AĞZINIZLA ÜFLEYİN O BİLE ETKİ ETMEZ YADA HEMEN KAYBOLUR.
    UMARIM FAYDALI OLMUŞTUR.
    ------------------------------------------------------------------------------
    etrafınızı gözlemleyin buharlaşma sorunu sizin aracınızda olurken komsunuzun taksisinde, otobüs kamyon gibi daha büyük camlılarda olmaz.
    bunun nedeni onlar camlarını ya tinerle yada yağ çözücü özelliği olan başka bir malzemeyle temizlerler.

    hocam tiner koku yapmıyormu ve kimyasal madde camın yüzeyinde iz bırakmıyormu?




  • arkadaşlar internet vergi dairesinde mükellef bilgilerimde aracımın tipi "İ 20 TOY 1.2 DOHC MODE AF Çok" olarak geçiyor. AF Çok ne anlama geliyor bilen varmı?
  • Çok afedersin anlamına geliyordur heralde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz20

    arkadaşlar internet vergi dairesinde mükellef bilgilerimde aracımın tipi "İ 20 TOY 1.2 DOHC MODE AF Çok" olarak geçiyor. AF Çok ne anlama geliyor bilen varmı?

    oradaki belirtilen çok amaçlı oto nun kısaltması kardeş
  • slm arkadaşlar.Ben sıfır aldığım 1.4 dizel sense aracıma boya koruma yaptırmak istiyorum.Yaptırayım mı yoksa bir süre sonramı yaptırsam_?Bu arada iç döşeme koruma falanda oluyomuş bu boya koruma ve iç döşeme koruma sıfır araca önerirmisiniz_?BOYA KORUMADA ÖNERİNİZ NERESİDİR_?NASIL YAPTIRALIM-MAKİNEYLEMİ YAPILIYOR_?ELLE Mİ_?
    Fİyatları nedir yapan veya fikri olan bilgisi olan arkadaşlarda yardım ve cavap Bekliyorum.SAYGILAR...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz20
    hocam tiner koku yapmıyormu ve kimyasal madde camın yüzeyinde iz bırakmıyormu?

    tiner neden koku yapsın sadece cam sileceksin ömürlük bir koku olmuyor. işlemi yaparken tabi koku oluyor bunuda kapıları açık tutarak atlatırsın. he eline eldiven takarsan elin ayağında kokmaz ama eldivensiz yapacam dersen işin bitince uzunca bir süre elini sabunla yıkamak zorunda kalırsın belki banyo yapman bile gerekebilir.

    tiner bir kimyasaldır ama petrol bazlı inceltici - çözücü olarak geçer. bu ne demek camda vs de iz bırakmaz ve camdaki diğer yabancı kimyasalları çözer atar yüzeyi temizler.

    TAVSİYE
    anladığım kadarıyla tinerle boyayla pek uğraşmamışsınız şimdiye kadar. eğer durum böyleyse tinerle uğraşmayın başka bir formül bulun yada tineri kullanmayı bilen bir tanıdığınıza bu işi yaptırın. tiner ucucu maddedir uzun süre solunursa uyuşturur zehirlenmelere neden olur. ayrıca yanıcı bir maddedir sıcak zeminde kullanmayın ve ataşle sigarayla yaklaşmayın. tiner bir kimyasal madde olduğundan her kimyasal gibi cilde belli oranda zararı vardır bu nedenle eldivensiz işlem yapmamanızı tavsiye ederim.bu işlem sırasında son derece dikkatli olun. mümkünse ehil olan bir tanıdığınızdan destek alın.




  • 
Sayfa: önceki 991992993994995
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.