Şimdi Ara

HONDA CİVİC 2019 (ANA KONU) [GÜNCEL BİLGİLER BURADA]

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
36.466
Cevap
290
Favori
1.806.866
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Modellere Özel Forumlar >> Civic >> HONDA CİVİC 2019 (ANA KONU) [GÜNCEL BİLGİLER BURADA]
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar iç anadolu veya akdeniz bolgesinde elegance kendinden tuplu beyaz araç olan bayi varmi bildiginiz acaba?
    |
    |
  • Ve otomatik arkadaşlar
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not

    stepnesiz ilginç geldi bana da..

    Kötü olaylardan iyi şeyler çıkarmayı başaran mutlu bir çift



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheDifference01 -- 16 Aralık 2016; 22:12:36 >
    |
    |
    zonta kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not

    Start-Stop sisteminin çalışma prensibi basittir. Kısa bekleme anlarında aracın motorunun durmasını ve yakıt tüketiminin kesilmesini; otomatik araçlarda sürücü ayağını frenden kaldırdığında, manuel araçlarda debriyaja bastığında aracın tekrar çalışmasını sağlar. Sistemin avantajı, trafik ışıklarındaki veya trafik sıkışıklıklarındaki beklemelerde motorun boş yere çalışmasının önüne geçmesi ve yakıttan tasarruf sağlamasıdır. Ayrıca, daha az yakıt tüketimi demek, aracınızla çevreye yayılan karbondioksit salımının daha az olması demektir. Start-Stop sistemi hem çevreye hem de bütçeye önemli katkıları olan bir teknolojidir.

    Ne Kadar Yakıt Tasarrufu Sağlar?

    Start-Stop sisteminin devreye girebilmesi için akü şarj seviyesinin yeterli olması, manuel araçlarda vitesin boşta olması, debriyaja basılı halde olmaması, otomatik araçlarda ayağın frende tutulması, klima sisteminin yoğun çalışır halde bulunmaması, araç hızının 3-4 km/h’nin altında olması, motor soğutma suyu sıcaklığının 60 derecenin üstünde olması ve benzeri koşullar gerekmektedir. Sistemin devreye girmesi bu gibi koşullara bağlı olmakla birlikte, her araç markasına göre de farklılık gösterebilmektedir.

    Bu sistemin ne kadar tasarruf sağladığını belirlemek amacıyla yapılan testler göstermektedir ki, şehir içi kullanımda bir ayda ortalama 4-5 litre yakıt avantajı sağlamaktadır. Bu rakam belirlenirken, işe gidip gelişlerde ve hafta sonu araç kullanımında ayda toplam 400 dakika bekleme süresi baz alınmaktadır. Araç kullanımızın daha fazla olması veya ortalama bekleme sürelerinizin daha uzun olması durumunda yakıt tasarrufu elbette artacaktır.

    Sistemin sağladığı yakıt tasarrufunu bir başka hesaplama yöntemi de şudur: Start-Stop sistemi, örneğin trafik ışığında beklemeye başladığınızda motoru durdurur ve 2 saniye sonra size tasarruf sağlamaya başlar. Dolayısıyla 60 saniyelik bir trafik ışığında beklerken, 58 saniye normalde rölantide yakılan yakıttan tasarruf sağlanmış olur. Bir yol bilgisayarına göre de, bir aracın rölantideki yakıtı saatte ortalama 0.6 litredir. Dolayısıyla bir yılda 1 depo civarında kar elde edilebilmektedir.

    Start-Stop Sistemi Hakkında Merak Edilen Diğer Hususlar

    Start-Stop sistemi, sürekli çalışma ve durmasına bağlı olarak –düşünülenin aksine- aracınızın marş motoruna zarar vermez. Çünkü bu sisteme sahip araç marş motorları kendini şarj eden, daha güçlü ve daha farklı bir teknoloji ile üretilmektedir.

    Start-Stop sistemi, kullanımı tercih edilmediği anlarda kolaylıkla devre dışı bırakılabilmektedir. Aracınızın bu sisteme sahip olması onu kullanma zorunluluğunuz bulunduğu anlamına gelmez.

    yorumlara devam:....motorun ilk çalışma anında normalden çok yakıt tüketmesinin nedeni motor soğuksa benzince daha zengin hava-yakıt karışımına ihtiyaç duyması ve haliyle normalden fazla benzin kullanmasıdır. motor sıcakken(genelde motor soğutma suyunun 90-100 derece arası olduğu durum) moturu durdurup yeniden başlatmak yakıt tüketimini artırmaz.
    turbo arabalarda bu sistem zarar değil fayda sağlar. turbo arabalarda rölantide beklemek turbo için zararlı bir durumdur. turbo ya da eksoz sorunu olan turbolu araçların en fazla rölanti devrinde yağ yaktığını görebilirsiniz(eksozdan çıkan beyaz duman bunu gösterir).
    turbolu araçlarda motoru kapatmadan önce beklemek gerektiği inancı yanlıştır. (eskiden doğruydu) bunun nedeni olarak turbonun hemen durmadığı ve yağlama olmadığı için turboda aşınma olacağı inancı ise tamamen uydurmadır. orta devirlerde iken kapanan bir motorda turbo pervanesi milisaniyeler içinde durur. bu yanlış inanç ise eskiden tam sentetik yağlar yaygın değil iken madeni yağların motor durduğu için soğutma sistemi durmuş olan turbodaki yüksek sıcaklıkta buharlaşıp turboda kurum bırakmasından kaynaklanır. yani aslında bu bekleme turboya soğuması için fırsat vermektir, aşınma için değil.

    bu sistem 1963 yilinda eşi ve çocuklariyla birlikte antalya iline tatile gelen japon bi muhendisin antalyada kiraladigi araba ile her trafik lambasinda 1.5 ar dakika bekleyip cinnet gecirmesi akabinde buldugu bi sistemdir.

    adam bakiyor antalyada butun lambalar 90 saniye. 2 km oteye gitmek icin 7 ayri lambada toplam 10 dakika durup beklemek lazim.

    her seferinde kontak kapanmaz. dusunuyor bu sistemi yaratiyor. 1964 yilinda toyotada ilk testi yapiyorlar. daha sonra fiat ve volkswagen sistemi geliştiriyor.

    yani start-stop sistemi antalyadaki trafik lambalari icin yapilmistir. başka da hicbir amaci yoktur.

    antalyada yaşamiyorsaniz kapatin zaten. fuzuli.

    ........arkadaş bıktım ben bu sistemi her arabayı çalıştırırken kapatmaktan. malesef kalıcı olarak kapatılmıyor bmw'lerde ve her marşa bastığımda kapatıyorum. gıdım gıdım ilerleyen trafikte zırt pırt motorun durması son derece sinir bozucu. hele ki kafayı çıkarıp boş bir anda tali yoldan ana yola geçiş anlarında motorun sıfırdan çalışması seri hamle yapma şansını bitiriyor.

    kesinlikle insanca trafiği olan ülkelerde kullanmak üzere yapılmış güzel bir buluş olabilir ama kalıcı olarak kapatılamaması bmw için büyük bir handikaptır.

    .......(bkz: bmw 316i) benzinli motor olmasına rağmen sistem devreye girerken ve çıkarken çok titretiyor arabayı. hızlı devreye giriyor ama sanki zorla yapıyormuş gibi bir silkeleme var.

    ....(bkz: volkswagen passat) 1.6 tdi - sanki normal marş basıyor her seferinde. sinir bozuyor her dur kalkta vw nin pis marş sesini duymak. zaten arabaya da ısınamadım hill holder çok gereksiz tutuyor arabayı.

    ....mito quadrifoglio verde de gayet güzel çalışan sistem. uzun yanan kırmızı ışıklarda tasarruf sağlıyor ama dur kalk'ın çok olduğu sıkışık trafikte devreden çıkarmakta fayda var 15 saniyenin altında ki duraklamalarda tasarruf sağlamıyor tüketimi arttırıyor. istanbul şehir içinde genelde devre dışı bırakıp kullanıyorum, sürekli dur kalkta fayda göremiyorum, ama kırmızı ışık 20 saniyeden fazla yanacaksa devreye alıyorum. devreye alıp,devreden çıkarmak çok kolay zaten, direksiyonun sol arka tarafında ki düğmeye bir kere uzun basınca devreye alıp-çıkarabiliyoruz. tek kötü yanı arabayı her çalıştırdığınızda devrede olması.

    ..mercedes c180' de, ekrandaki eco yazısı yeşil olunca devreye girebilendir. bunun için bazı şartların sağlanmış olması gerekiyor. (şarj, iç sıcaklık, klima durumu, audio kullanımı, far durumu vs.) özellikle 20 saniye ve üzeri beklemelerde çok faydalı olduğunu düşünüyorum. beklemelerde benzinli araçlar dizele göre çok daha fazla yakıt harcıyor. sistem devreye girdiğinde çalışmayan hiçbir aksam yok. (klima,audio,silecekler,usb,sunroof,direksiyon (?) vs. ) gelgelelim tartışılan duruma yani bu sistem gerekli mi gereksiz mi? bu sistem tamamen emisyon değerlerini düşürmek için, yani tasarrufa yönelik. bu tasarruf sadece kağıt üzerinde demek için uluslar arası bağımsız test kurullarından bihaber olmak gerekir. teknolojik yenilikler çoğunlukla yararlıdır. diğer araçlarda nasıl bilemiyorum ama optimum şartlar kaybolduğunda sistem otomatik olarak devreden çıkıyor da zaten. 3 yıldır bu sistemi kullanan biri olarak hiçbir şikayetim olmadı, hani buna yorduğumuz kafayı kdv-ötv-opsiyonlardaki vergilendirme saçmalıkları-benzin,motorindeki ötv-mtv-serbestleştirilmiş trafik sigortası gibi sonu vergisi ile biten her türlü vatandaşı soyma politikasına yorsak belki ondan sonra sıra bu konuya da gelir.
    bmw 5 serisi ve 7 serisinde ki deneyimlerim;

    bu start-stop nanesine uyuz olduğum kadar hiçbirşeye uyuz olmuyorum... neden mi?

    1. stop'ladığı zaman direksiyonu kilitler, start alması için hayvan gibi bir güçle kitlenmiş direksiyonu çevirmeniz gerekir.
    2. stopladığı zaman elektriği keser, eğer silecekler çalışıyorsa ortada kalır, müzik sistemi mal olur, tüm iç aksamın elektriği gidip gelir
    3. stop ve start aralığı yaklaşık 3sn gibi uzun bir süredir, ani tepki vermeniz gerektiğinde motorun tekrar çalışmasını beklersiniz
    4. arabayı park etme aşamasında sürekli kafanız karışır acaba ben mi stop ettim yoksa araç mı diye
    5. fren hidroliği şişer...
    ve daha nice uç nokta ayrıntıları...

    not: bu şikayetlerle her iki araçta yaklaşık 4 kere servise gitti, sonuç : normal
    ....

    ....
    |
    |
    xendaba kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Yarbay
    4415 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: xendaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: xendaba

    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    İlla cehaletini yüzüne vurmamız gerekiyor değil mi?

    Araba durur durmaz start stop devreye girmez ayarlara bağlı olarak 3-30 saniye neyse o kadar süre sonunda devreye girer. Okuma anlama özürlü olduğunu iyice belli etmek için 7 milisaniyede devreye giriyor diyorsun.

    Senin nasıl desteksiz salladığın zaten bellide hadi yiyorsa bir araç kamerası kaydı yapıp göster bakalım günde 300 defa nasıl durup kalkıyorsun görelim.

    Start stop ile o kadar durup kalkamazsın akünün gücü yetmez. Cahil cahil konuşuyorsun.

    Yahu kullanıyoruz 2 sene Mazda 1 yıldır mini kullanıyorum , hala adam 3 saniye diyor

    Mazda'nın sitesine aç bak kaç saniyede durup çalışıyor

    3 saniye yokuş kalkış destek süresi be cahil ışıkta ayağını frenden çekip arabanın çalışması için 3 sn mi bekleyeceksin

    Ben 3. Saniyede 30 metre yol gitmiş oluyorum

    Hala laftan anlamıyorsun , cehaletin boyundan büyük, senin gibiler için civic fazla bile kullanıyoruz diyoruz aç bak diyoruz hala yok öyle değildir diyor


    Bize inanmıyorsun aç be olu en azından

    Al sana kaç kere oluyormuş oku

    500.000 kez stop etmesi öngörülmüş duydun mu 500bin
    20 sene ömür biçse arabaya yılda 25 bin kez yılda
    Stop edecek diyor

    25.000/365 dediğinde ort 70 kez düşünmüş bende normal kullanıcılardan fazla gittiğim için 90-100 dedim , İstanbul trafiğinde ve iş saatlerinde yolda olursan bu sayı 200-300 bulur
    Normal memur 70 yapıyorsa gerisini düşün diyeceğim

    Sende o kapasite YoK maalesef
    http://www.sekizsilindir.com/2016/06/start-stop-sistemi-turboya-zarar-verir-mi.html?m=1




    Al cahilim alda beynin bilgi görsün
    Buda start stop aküsü

    https://www.inciaku.com/tr/urunler/start-stop-agm


    Daha okuduğunu anlayamaktan acizsin. Frenden ayağını çekince 3 saniye sonra çalışır dediğim yeri göster bakalım nerede yazıyor?

    Yuasa akü start stop sistemi yokken o trafik yok dediğin Nazilli'de daha 25 binde bitti çöpe attım. Birde günde 300 defa start stop yaptığını iddia ediyorsun. Öyle bir akü varsa söyle hemen alıp aracıma takacam.

    Araç durduğu anda start stop devreye giriyorsa park ederken kaç defa araç stop ediyor? Bu şekilde araç kullanmak verimli olmaz. 10 TL'lik benzin tasarrufu yapar 250 TL'ye akü değiştirirsin. Neyse sende bunları anlayacak kafa olmadığı için cehaletinle seni başbaşa bırakıyorum.

    Sana ne diyeyim ki? Start stop yapan adamların senden daha zeki olduğunu , sadece mazdada 26 sensör ve veri ok olduğunda senin durmak istediğini anlayıp stop ettiğini

    Ve bunu milisaniyede yaptığını oku diyorum hala öyle olsa şöyle olur diyor

    Nazillide 30 binde akün bitiyorsa kusura bakma ne uyduruk akü kullanıyorsunki bitiyor azıcık paraya kıy adam gibi akü al önceki aracım 80bini geçti hala aküde tık yok

    Bunlar teknoloji diyorum senin yuasa dediğin 100 liralık akü heralde takmışsın ,

    Oku dediğin yeri ger dön oku
    Durduktan 3-30 sn arasında sürede durur diyen sen
    Hatta başka bir arkadaş benim arabam durmadan duracağını anlayıp stop ediyor dedi onuda inanmadın


    DOSTUM sen cahiliyet devrinde kalmışsın
    Teknoloji ilerliyor işte Honda kullanmıyor bizde onu anlatıyoruz
    Start stop ta araç 26 tane parametreyi birleştirip milisaniyelerde işliyor ve hepsi ok olduğu an motoru kapatıyor

    Ayağını frenden çekip gaza götürene kadar motor çalışıyor ve güç hazır hale geliyor 1 sn den düşük bu olayın gerçekleşme süresi

    İnanmayanlar denedi ayağını nekadar hızlı frenden gaza alsada motor çalışmadan yakalayamıyorsun


    Hala yok öyle YÖK böyle mık mık

    Adam arabaya koyduğu pil ile 600 km yol yapıyor
    Sen gelmiş günde 300 start yapmaya akü yetmez diyor

    Cahilliğe bak sen !!!
    Şahin'e taktığın akü yapamaz ama bunarabalara o akü takılmıyor git adam gibi akü al seninkinde bitmez merak etme en ucuzu değil en iyiyi araştır

    Kendi verdiğin linki bule okumuyorsun. Verdiğin linki bir oku bakalım yuasa akü neymiş. İnci akü ile birlikte start stop akulerini geliştiren japon firma olur kendileri. Kaliteli dediğin start stop akulerini geliştiren yuasa akü bile 2.7 km'de 2-3 defa marş basmaya dayanamıyor. Çünkü akünün şarj olması için yeterli miktarda mesafe yok. Birde start stop olsa senede bir tane aküyü çöpe atmam gerekir.

    Hala günde 300 defa start stop yaptığını iddia ediyorsun. Ne yalancı insansın yahu koca insanın bu kadar rahat yalan söylemesi ne kadar ayıp.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Civic RS 1.5 i-vtec turbo 182 Ps




  • Arkadaş forum olmuş dizel lpg start stop bilmem ne isteyen alir istemeyen almaz bilgilendirmeye yonelik paylasimlar olsa daha anlamli olur. Kimseye zorla aldirilmiyor bu arac alip eksik gordugu yonler olan varsa yazsin ama al alma tartismasi yeri degilki burasi
  • Yarbay
    4415 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: xendaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet

    Dostum merhaba..

    Benim aracim Civic Hb Dizel..Start-Stop var..

    Soyle aciklayayim 1 gun boyunca denedim Start-Stop'u..

    Kopru trafigine girdim dur kalk seklinde , 2 saat civari gectim kopruden gidim gidim gidiyoruz..

    1 metre ileri bile alsam araci devreye giriyor Start-Stop..Bu sekilde en az 70 defa devreye girmistir rahat bir sekilde..

    Park ederken de duruyor devredeyse Start-Stop..

    Bir gun uzun yola ciktim...Ben Start-Stop'u kullanmiyorum artik...Neyse uzun yolda 180-200 Km/s hizlara da ciktim,ama en dusuk hizim 120 Km/s...Neyse hep Start-stopu kapatirim cunku yuksek hizlara ciktigim icin mola icin park ettigim de 1 dakika falan beklerim kontagi kapatmak icin..

    Start-Stop'u kapatmayi unutmusum?

    Mola verdim Zank diye devreye girdi Start-Stop..Kizdim kendi kendime nasil unuttum kapatmayi diye..

    Bizim Dizel Hb formunda surekli kullanan arkadaslar var..1,5 sene dolmadan akü degistirenler var..Start-Stop yuzunden oldugunu belirttiler..Serviste onaylamis zaten...

    Benim 3,5 seneye yaklasiyor aracim tik yok henuz..Cunku Start-Stop'u araca biner binmez kapatiyorum..

    Saygilar kardesim..

    Bende bunu anlatıyorum ama adamın kafa mermer taş almıyor

    Al bak civic te bile varmış startstop ondan bile haberi yok, önceki aracım 3 yaşına girecek 80bin civarı km hep açık start stop akü problemi yok ve daha böyle problem yaşayan da yok ( 2014 Mazda 3 daha eski yaşında olanı yok piyasada )

    Belki ilerde çıkar illaki olur ama
    Start stopun iyi olmadığını
    Akü zarar edeceğini falan söylemek bunu yapan onlarca mühendisin aldığı maaşlar hesaplamalar harcadığı para sonrasında adamın sanayide
    Yauww bu kar etmez akü biter demesi ülkemizde olur anca

    Anlamaz bunlar anlamaz ( ayrıca sizin kullandığınız işe diğer araçların kullandığı birebir aynı değil , Mazda park yaparken falan durmuyor , gerçekten durması gerekip gerekmediğinin hesabını 26 sensör ve parametreyle hesaplayıp yapıyor , parkederken sizin parkettiğinizi anlayıp stop etmiyor motoru keza mini içinde durum böyle )

    Benim söylediğimi destekleyen bir mesajı sahiplenip iyice saçmalamışsın. Al sana 20 bin km'de aküsü biten start stoplu mazda 3

    http://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/25378-3nesil-mazda-3-motor-aku-bitmesi/

    Cehalet ne fena şey ya rabbim adam kendini rezil etmek için hergün büyük bir hırsla foruma giriyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Civic RS 1.5 i-vtec turbo 182 Ps




  • Yüzbaşı
    681 Mesaj

    Hocam ben o foruma üyeyim.

    Yanlız hiç bir zaman Akünün bitme problemi olarak oraya Start-Stop sistemi yazılmadı.Bildiğim kadarı ile 2 öazda forumunda da bu tip şikayeti olan tek arkadaş o idi.Eğer sizin dediğiniz gibi olsa herkes bu konuda şikayet ederdi.Hiç kimsenin işine gelmez 6 ayda 1 senede akü değiştirmek.

    Muhtemelen (arkadaş yazmadığı için kesin sebebi bilmiyorum) Akünün bitme sebebi daha başka.Özellikle sabah başına geldiği için gece bir sistemin açık kalma olasılığı yüksek.Bunu start-stopa bağlamayın.

    Birde yeri gelmişken yazayım.Start-stop sistemlerinde kullanılan aküler normal akülerden farklıdır.Bu iş için özel üretilirler.

    Geniş bilgi:
    https://www.youtube.com/watch?v=2njxrahcqyA
    |
    |
    Acil Stop kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Teğmen
    142 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: halilibrahim0742

    Arkadaş forum olmuş dizel lpg start stop bilmem ne isteyen alir istemeyen almaz bilgilendirmeye yonelik paylasimlar olsa daha anlamli olur. Kimseye zorla aldirilmiyor bu arac alip eksik gordugu yonler olan varsa yazsin ama al alma tartismasi yeri degilki burasi

    Katılıyorum size



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    748 Mesaj

    ayrıca bu aküler normal akülerden yaklaşık iki kat pahalıdır
    |
    |
    AKTeknisyen kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    4415 Mesaj

    Benim elektronik ve otomasyon eğitimi aldığımı unuttunuz sanırım.

    Sizin eğitiminiz otomotiv üzerine olduğu için her marşa basıldığında marş motorunun aküden kaç amper güç çektiğini bilirsiniz. Marş anında aküden 110 ila 130 amper akım çekilir. Tavan lambası 1 amper ya vardır ya yoktur. Yani start stop olan araçta akü bozuluyorsa bu muhtemelen tavan lambası açık kaldı diye olmaz. Yani illa birilerinin start stop nedeniyle akü bozuldu demesine gerek yok.

    Start stoplu araçlar için geliştirilen aküler standart akülere oranla daha dayanıklıdır. Daha hızlı şarj olabilir ve daha yüksek cca değeri sunabilir. Uzun bir güzergahda az miktarda dur kalk yapılırsa yararlı olabilir. Ancak araç sürekli dur kalk yapılan kısa bir güzergahda kullanılıyorsa bu akülerde yeteri kadar şarj olamayacağı için marş motorunun çektiği akımı karşılayamaz duruma gelirler.

    Heleki iddia edildiği gibi günde 300 defa start stop yapılırsa 2-3 ayda aküyü elinize alabilirsiniz.

    Bu gibi nedenlerle start stop sistemi her zaman faydalı ve verimli olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 16 Aralık 2016; 23:31:14 >
    |
    |
    AKTeknisyen kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Civic RS 1.5 i-vtec turbo 182 Ps




  • Yüzbaşı
    681 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Benim elektronik ve otomasyon eğitimi aldığımı unuttunuz sanırım.

    Sizin eğitiminiz otomotiv üzerine olduğu için her marşa basıldığında marş motorunun aküden kaç amper güç çektiğini bilirsiniz. Marş anında aküden 110 ila 130 amper akım çekilir. Tavan lambası 1 amper ya vardır ya yoktur. Yani start stop olan araçta akü bozuluyorsa bu muhtemelen tavan lambası açık kaldı diye olmaz. Yani illa birilerinin start stop nedeniyle akü bozuldu demesine gerek yok.

    Start stoplu araçlar için geliştirilen aküler standart akülere oranla daha dayanıklıdır. Daha hızlı şarj olabilir ve daha yüksek cca değeri sunabilir. Uzun bir güzergahda az miktarda dur kalk yapılırsa yararlı olabilir. Ancak araç sürekli dur kalk yapılan kısa bir güzergahda kullanılıyorsa bu akülerde yeteri kadar şarj olamayacağı için marş motorunun çektiği akımı karşılayamaz duruma gelirler.

    Heleki iddia edildiği gibi günde 300 defa start stop yapılırsa 2-3 ayda aküyü elinize alabilirsiniz.

    Bu gibi nedenlerle start stop sistemi her zaman faydalı ve verimli olmaz.

    Hocam siz alıntı yaptığınız yeri okuduğunuza emin misiniz?

    Orda arkadaş diyor ki "akü bitmiş" daha sonraki gönderide de takviye yaptık diyor.Daha sonra ki iletisinde de " fakat kontrol edeceğim eğer ömrü bitmişse ki sanmıyorum garanti kapsamına girer ve servis değiştirir diye düşünüyorum emin olmamakla beraber" diyor.

    Yani ölen akü yok ortada.Sadece biten bir akü söz konusu.Sabah marşa basıyor tık yok.Sonrada takviye ile toparlıyorlar.Bu durumda akla ilk gelende açık kalan bir cihazdır.

    start-stop meselesi ise kişiden kişiye trafiten trafiğe değişen şartlardan dolayı kimi yerde çok faydalı olabilirken kimi yerde ise sadece konforu törpüler.Bunu belirleyen kişinin bulunduğu şartlardır.Kimsenin kimseye çok mükemmel yada işe yaramaz demesine gerek yok o yüzden.

    200-300 defa marşla start-stop aküsünü ele almak ise bilmediğim bir konu sistemi iyi tanımadan bunu söylemek zor.Benim anladığım bu tip arabaların marş motoru start için 1 seferlik kendi üzerinde enerji depo ediyor.Bu durumda Aküden bir şey çekmeye ihtiyacı yok.Sistem net bu şekilde ise günde 500 defada bassanız aküye zarar vermez.
    _____________________________




  • Yarbay
    4415 Mesaj

    Benim aküde ilk önce destek ile çalıştı ancak ölçtürdüğümde iç direncinin çok düştüğü ortaya çıktı. İdare etsem ve uzun güzergahlarda kullansam belki 3-5 ay ya da daha uzun süre çalışabilirdi. Evden uzak ters bir yerde yolda kalmamak için 2-3 gün sonra gidip değiştirmek zorunda kaldım.

    Bende sistemin kendini çalıştıracak kadar enerji depoladığını okudum. Belki bir süre yol aldıktan sonra kendini çalıştıracak enerjiyi biriktirebiliyor olabilir ama 10 metre git dur tarfikte her seferinde kendi kendini çalıştırabileceğini zannetmiyorum. Böyle durumlarda mecburen aküden güç alması gerekir. Günde 300 defa start stopun devreye girmesi çok gülünç bir iddia. Akü böyle bir duruma fazla dayanamaz. Hadi onu geçtim taksi şoförü degilse zaten sıradan bir insan o kadar araba kullanmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 17 Aralık 2016; 0:07:34 >
    |
    |
    AKTeknisyen kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Civic RS 1.5 i-vtec turbo 182 Ps
  • Yüzbaşı
    681 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Benim aküde ilk önce destek ile çalıştı ancak ölçtürdüğümde iç direncinin çok düştüğü ortaya çıktı. İdare etsem ve uzun güzergahlarda kullansam belki 3-5 ay ya da daha uzun süre çalışabilirdi. Evden uzak ters bir yerde yolda kalmamak için 2-3 gün sonra gidip değiştirmek zorunda kaldım.

    Bende sistemin kendini çalıştıracak kadar enerji depoladığını okudum. Belki bir süre yol aldıktan sonra kendini çalıştıracak enerjiyi biriktirebiliyor olabilir ama 10 metre git dur tarfikte her seferinde kendi kendini çalıştırabileceğini zannetmiyorum. Böyle durumlarda mecburen aküden güç alması gerekir. Günde 300 defa start stopun devreye girmesi çok gülünç bir iddia. Akü böyle bir duruma fazla dayanamaz. Hadi onu geçtim taksi şoförü degilse zaten sıradan bir insan o kadar araba kullanmaz.

    İyide bu yazdığınız ancak tahmin olur? Start-stop sistemine suç bulmak doğru mu?Siz konuyu oraya bağladınız halbuki.

    Ki yine yazıyorum ben o foruma üyeyim ve akü sorunu diye kronik bir arıza yüzünden yazan kimse olmadı.Eğer dediğiniz gibi sistem aşırı kullanımda Aküyü öldürse idi Mazda için çoktan ortalık yıkılmıştı.

    Otomatik vites sorunu yaşayan bir iki kişi çıktı Mazda'da.Resmen herkes arıza yaşayan başkası var mı diye aramaya başladı ki o forumda bayilerde çalışanlar var.

    Günde kaç defa devreye girip çıktığını ben bilemem ama sistem tek seferlik enerji depoluyorsa bunu aküden değil çalıştığı zaman Alternetörden de çekebilir.Hatta akü ömrü için bu yol daha sağlıklı.

    Sistemin günde 300-500 defa devreye girip çıkmasına dayanmadığını söylemek için elimizde teknik bir istatistik olması lazım.Bu tür bir istatistik olmadan ne dense havada kalır.Tahminle iş yapılınca kesin şudur denmiyor malum.
    _____________________________




  • Yarbay
    4415 Mesaj

    Bosch akünün daha hızlı şarj edilip bir sonraki start için kaybedilen enerjiyi daha çabuk kazandığını söylüyor.

    http://tr.bosch-automotive.com/tr/parts_and_accessories/engine_systems_1/start_stop_system/alternators_2/alternators_3

    Marş motoru dinamo ile kendi kendini çalıştırıyor demiyor. Bu sistemleri bosch ürettiğine göre marş motoru ve dinamo sistemi ile motorun kendi kendine çalıştığı iddiasının gerçekliği olmayabilir.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    AKTeknisyen kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Civic RS 1.5 i-vtec turbo 182 Ps
  • Yüzbaşı
    681 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Bosch akünün daha hızlı şarj edilip bir sonraki start için kaybedilen enerjiyi daha çabuk kazandığını söylüyor.

    http://tr.bosch-automotive.com/tr/parts_and_accessories/engine_systems_1/start_stop_system/alternators_2/alternators_3

    Marş motoru dinamo ile kendi kendini çalıştırıyor demiyor. Bu sistemleri bosch ürettiğine göre marş motoru ve dinamo sistemi ile motorun kendi kendine çalıştığı iddiasının gerçekliği olmayabilir.

    Benim o yazıdan anladığım daha farklı.Düşük devirlerde şarj imkanı sunmuş alternatör.Zira normal alternatörlerün en büyük sorunuydu düşük devirlerde verimli bir şarj imkanı sağlayamamak.Açıkçası yazının içeriğinde direkt start stopa atıf göremedim.Sistemi detaylı bir kurcalamak lazım.Bir ara servis manueli bulup bakmak daha mantıklı.Vaktim olursa bakmaya çalışacağım.

    Sistemin üzerinde enerji tutması zor bir şey olmasa gerek.Neticede bir kapasitöre bakar.Öyle uzun süreli devir çevirmeyeceği için kapasitörün bu işin altından kalkması kolay gibi(Bu sadece tahmindir.Sistem hakkında bir bilgim yok)

    Birde Mazda mesela stop durumunda silindirin birini ateşlemeye hazır pozisyonda stop edip ve orada tutuyor.start durumu için ateşleme için bujiye elektrik göndermesi sistemin hemen çalışmasına büyük katkı sağlıyor.Bu gibi bir sistemde marş motorunun çok büyük güç isteyeceğini zan etmiyorum.

    Diğer firmalarda buna benzer bir şeyler yaptıysa sistem fazla bir Akü veya güç desteğine ihtiyaç duymadan altından rahatlıkla kalkabilir.
    _____________________________




  • Yarbay
    4415 Mesaj

    Hocam yukarıda bahsettigim cümle bu broşürde yazıyor dikkatli bir şekilde okursanız fark edebilirsiniz.

    Muhtemelen firmalar farklı optimizasyonlar yapmıştır. Yinede bir kaynak bulursanız lütfen paylaşın hepimiz bilgi sahibi olalım.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    AKTeknisyen kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Civic RS 1.5 i-vtec turbo 182 Ps
  • Binbaşı
    1425 Mesaj
    Geçen gün yolda giderken yanımda bir sarı yeni civic geçti. Sonra lan yoksa diye bir daha baktım evet adam civicten taksi yapmış.

    Türkiyede genelde accent gibi arabalar taksi ama yeni civici taksi olarak görünce baya şaşırdım doğrusu. Gerçi geçen bide elentra taksi gördüm ama o bu kadar şaşırtmadı.
    _____________________________
    PSN:LightningTR

    Bir nefesine bile sahip olamadığımız bu dünya için zalime boyunmu eğeceğiz.
  • Onbaşı
    19 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ANTGKHN

    ARKADAŞ BİR ARABA SİPARİŞİ VERDİK ÖNCE 10-15 OCAK DEDİLER ŞİMDİ ŞUBAT DİYORLAR BU İŞ YILAN HİKAYESİNE DÖNMEYE BAŞLADI.

    Allah kolaylık versin.beklemek en zorudur bu işlerin...
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    4 Not
    quote:

    Orijinalden alıntı: xendaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: xendaba

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: xendaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Hocam tam olarak anlatmaya çalıştığım durum buydu. Sıkışık trafikte ve özellikle kısa mesafeli güzergahlarda sürekli start stop devreye girmesi yararlı birşey değil. Akünün ömrünü yer benzinden ya da dizelden 10 ya da 20 TL kâr eder gider 250 TL'ye akü alırsın. Hele ki günde 300 defa devreye giriyor demek koca bir yalandan ibaret. Yalan söylediği kabak gibi ortada ama ısrarla yalanını savunmaya çalışıyor.

    Sen M.lın önde gidenisin tek yönde 70 kere devreye girerse sabah ta bir 70 yapsa 150

    Gün içinde 2-3 işi olsa sağa sola gitse ne yapar ?

    Tek yön en az 70 olmuştur diyor
    Orada herkes 300 yapar demiyorum
    Ben 90-100 oluyor ama 200-300 kere devreye girdiği gün olur diyorum


    Keza adam tek yönde yapmış sadece köprüde devamında ne yapar eve varana kadar ne olur beynin alıyormu?

    Allah'ın nazillisini İstanbul sanıyor civic te s&s yok diyen cahil cahil konuluyorsun

    Uzatma artık kaç kişi sana yazıyor bişey oldun morardın cahilliğin çıktı uzatma

    O dedigin hakareti bir milyonla carp al işte aonuc sen.

    25bin km kullanilan stop start sonucu 3 litre yakit kar edildigini biliyor muydunuz?

    Nerden bilecen.

    Yeni araclarda birkackez devreye girdikten sonra arac aku alternator mars motoru yipranmasin diye otm. kapaniyor misal 320i ed biliyor muydun nerden bilecen

    Bu sistem katalog verisini kucuk gosterip sizin gibileri kandirmak icin sizden alinan para ile araca konmus birde iyi birseymis gibi donanim listesine eklenmis en sacma sistemdir.

    Ama anlayana...

    Linki bir oku adam basit hesap yaptığında min yılda 1 depo çıkıyor

    Oku önce sonra konuş , öyle olmadığını anlatıyor sen hala saçma saçma konuşuyorsun , öyle değil diyoruz cahil öyle değil
    Oku önce baştan sona BMW mal 3 litre kar etmesi için senden o parayı alacak dünya hep mal bir sanayide ki sen biliyorsun , ilkokul mezunu ustan biliyor BMW mühendisleri bilmiyor vay anasını




    https://www.tnoz.com/otomobillerde-start-stop-ozelligi-ve-tasarruf-h48.html

    Senin gibi magazin haberlerine itibar edenlerin yazdigini degil akademik yazilari okuyorum ben kor cahil. Yilda bir depo ha :)))

    Bak bazi durust ureticiler ne kadar kar ettigini yol bilg. da gosteriyor nissan qq olan bir tanidigin varsa gir bizzat kendin bak. Kac km yapmis kac km kar etmis.
    oyle her soylenen taraneye inanma.

    Adam bilimsel açıklamış, ben mazdamda yazan ı da ekleyerek koyuyorum hala olmaz etmez, tamam dünya mal bi sen biliyorusn, ver kuşkuş verisini bakalım nekadar kar etmiş



    Düz yolda gidersen hiç durmazsan misal hiç kar ettirmez , olay nekadar çok sık trafikte durup beklediğinde alakalı



    Durup 10 dk bekliyorsan çok avantajlı ama yolun diğer nazillinin dağında oturuyorsan inekler arasında durmadığından mantıklı değil ,



    Bekliyoruz verilerini ört kaç hızla nekadar kar etmiş benim Mazda ankara içinde %5 lerdeydi tasarrufu daha fazla olanda vardır belki

    Adam her durup kalkmayi 60 saniyeden hesaplamis ve bilimsel mi oluyor?

    Salyangoz etkisi ile istanbulda ben 4-5 saniyeden uzun bekleme hatirlamyorum desem yalan olmaz. Belki trafik lambasinda en onde isek oda max. 20s isiklara bir turlu yanasamayan yuzunden 5 saniyede bir santim santim araci ileri aldikca o mars motoru sapitir durur yerinde. Kullanmadigimiz bok olsada anlatsan eyw. diyecegiz. pcx de fircasiz sessiz motor besbelli birseyleri hirpalamiyor faydasi var ama bmw de boylemi arac dağılacak saniyorum kapatmayi her unuttugumda.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




Reklamlar
Bey Azura
Mobilya Takımları
kolayoto.com
SEO
Canlı Tv izle
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,625
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.