Şimdi Ara

2021- 2023 Honda Civic | ANA KONU | [GÜNCEL BİLGİLER BURADA] (1099. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
38.976
Cevap
304
Favori
2.228.016
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
55 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10971098109911001101
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler çok takılmayın şanzımana. İyiki çift kavrama veya zf9 konmadı RS e. İkisi de sıkıntılı hele de turbo motor ve agresif kullanıcı buluşursa. Limitör konması kötü olmuş açıkçası. Yakında dışardan onu açan yazımcılar illaki olacaktır. Kullanmadan eleştiri çok fazla araca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerikan spec olanda hizlanma degerinin biraz daha düşük olmasi benzin fiyatlarının orada daha ucuz olmasıyla ilgisi yok. Oyle olsaydı bizdeki yakit fiyatlarini düşününce 0-100 hizlanma 15 saniye olsa yeriydi.

    Arabanin hizlanma degerini satisa sunulacak ulkedeki benzin fiyatlarına göre uyarlandigini soylemek ilginç. Sirf post kasmak icin bilgi sahibi olmadan fikir beyan etmeyin sayin forumdaslarim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • warmengel kullanıcısına yanıt
    Manuelinde motorun torkunu 240'a çıkarmışlar. Ama yinede 7.0 saniyede 100 km hıza ulaşabileceğini zannetmiyorum. Manuelini Türkiye'ye getirmedikleri için net bilgiler yok. Civic hb için bilgiler var ama o motorunda kalibrasyonu farklı.

    Dikkat ederseniz manual bile olsa torku 240 civarında. Şanzıman dişli ayarlarını bilmiyoruz ama öyle ahım şahım bir fark olacağını zannetmiyorum. Çünkü CVT bütün şanzıman oranlarını taklit edebiliyor.

    Yurt dışında Hondata yazılımı ile motorun gücünü 200 beygir üzerine ve 250 nm tork üzerine çıkardıklarında bile CVT dayanabiliyorsa demek ki CVT nedeniyle zorunlu olarak 220 nm'ye kısmak zorunda kalmamışlar. Sanırım Honda Mühendislerinin atmosferik motor karakterinde devir çevirdikçe açılan turbo motor üretme fantezisi varmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Manuelinde motorun torkunu 240'a çıkarmışlar. Ama yinede 7.0 saniyede 100 km hıza ulaşabileceğini zannetmiyorum. Manuelini Türkiye'ye getirmedikleri için net bilgiler yok. Civic hb için bilgiler var ama o motorunda kalibrasyonu farklı.

    Dikkat ederseniz manual bile olsa torku 240 civarında. Şanzıman dişli ayarlarını bilmiyoruz ama öyle ahım şahım bir fark olacağını zannetmiyorum. Çünkü CVT bütün şanzıman oranlarını taklit edebiliyor.

    Yurt dışında Hondata yazılımı ile motorun gücünü 200 beygir üzerine ve 250 nm tork üzerine çıkardıklarında bile CVT dayanabiliyorsa demek ki CVT nedeniyle zorunlu olarak 220 nm'ye kısmak zorunda kalmamışlar. Sanırım Honda Mühendislerinin atmosferik motor karakterinde devir çevirdikçe açılan turbo motor üretme fantezisi varmış.

    CVT dayanmıyor hocam. Dsg de 240 NM ye kadar max torka garanti veriyor.Daha yüksek torka çıkaranlar var. Siz 270 te yaparsınız bugün olmassa illa bir gün zarar verecektir.

    CVT de 220 de sınırlandırmak zorunda kalmışlar. 220 bu şanzımanın garantili olarak sorunsuz başedebileceği yüktür. 270 yapabilirsiniz ama ona garanti vermez ve bir süre sonra şanzıman sıkıntı yaratacaktır.

    ZF nin sitesinde mesela max tork değerleri verilmiştir. Bunu şanzıman üreticisi verir genelde. Çünkü şanzımanın baş edebileceği güç belirtilmek zorundadır.
    http://www.zf.com/corporate/en_de/products/product_range/cars/cars_8_speed_automatic_transmission.shtml

    Herşeyi geçtim böyle güzel motor için konfor odaklı bir sistem olan cvt neden?Eski tork konvertörlüyü güncelleyip satsa bile daha iyiydi bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 6 Mart 2017; 15:49:3 >




  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    Cvt nin daha yüksek tork a dayanip daynmamasi konusunda net bilgim yok ama üretilen torku arttıracak sekilde map upgrade yapılırsa yakit sarfiyati da artacaktir. Honda nin verileri bu noktada birakmasi elbet optimum bir hesaplama sonucudur diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helpgod

    Cvt nin daha yüksek tork a dayanip daynmamasi konusunda net bilgim yok ama üretilen torku arttıracak sekilde map upgrade yapılırsa yakit sarfiyati da artacaktir. Honda nin verileri bu noktada birakmasi elbet optimum bir hesaplama sonucudur diye düşünüyorum.

    Olabilir o mantıkta.Ancak sorun hep bu cvt en nihayetinde
  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    aslında cvt yüksek torka dayanır. nasıl dayanır diyeceksiniz audinin multitronic şanzumanıda cvt şanzuman ama 20 tdi ünitede hizmet veriyor 350 nm tork üretiyor. ama audi dayanıklı kevlar kullanmış kayışta. demekki honda daha basit kevlar kullanmış 220 sınırlı olduğuna göre. ama dediğim gibi son kullanıcı rallici değilse 220 ve 250 yi aman aman farketmez. dsg konusunda doğru bizdeki dsg ler dq200 ürün kodlu 250 nm torka kadar maksimum dayanan üniteler.
  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katılıyorum zf den sanzuman alıp taksa su an rs icin sıra yazardi honda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • warmengel kullanıcısına yanıt
    tabi artık audi multitronic üniteden stronic üniteyi kullanıyor o da bildiğimiz dsg şanzuman.
  • helpgod kullanıcısına yanıt
    sıra olacağını sanmam 9 ileri zf şanzuman maliyeti ciddi oranda artıracak araba zaten 110 lira zf 9 ileri koysa kafadan 120 kağıt olurdu. zf 8 ileri arkadan itiş ve 4*4 ler için zf 9 ileri koymak zorunda.
  • hondanın maliyet-performans ekseninde yapacağı en uygun hamle manuel şanzuman arkadaşlar. ama beyefendilerin cevabı biz accord müşterilerini hedefliyoruz onlarda otomatik bindikleri için manuel getirmiyoruz olmuş. nerden tutsan elinde kalır bir ifade. nerden biliyorsun otomatik sevdiklerini alınlarındamı yazıyor sen zamanında accorda sadece otomatik koymuşsun manueli yoktuki alan adam da otomatik binmek zorunda kalmış. ben size neden manuel getirmediklerini söyleyim şekerpınara motor parçaları japonyadan gelir motorhane denen yerde birleştirirler motoru. yani motoru orda topluyorlar. manuel şanzuman ile birleşimide bir know-how gerektirir o da şuan şekerpınarda yok. cvt maliyeti manuelden düşüktür ilginç şekilde. yani mesele bundan ibaret.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: warmengel

    hondanın maliyet-performans ekseninde yapacağı en uygun hamle manuel şanzuman arkadaşlar. ama beyefendilerin cevabı biz accord müşterilerini hedefliyoruz onlarda otomatik bindikleri için manuel getirmiyoruz olmuş. nerden tutsan elinde kalır bir ifade. nerden biliyorsun otomatik sevdiklerini alınlarındamı yazıyor sen zamanında accorda sadece otomatik koymuşsun manueli yoktuki alan adam da otomatik binmek zorunda kalmış. ben size neden manuel getirmediklerini söyleyim şekerpınara motor parçaları japonyadan gelir motorhane denen yerde birleştirirler motoru. yani motoru orda topluyorlar. manuel şanzuman ile birleşimide bir know-how gerektirir o da şuan şekerpınarda yok. cvt maliyeti manuelden düşüktür ilginç şekilde. yani mesele bundan ibaret.

    Bu cevapta bana çok saçma geliyor.Accordla ne alakası var.Sen yine koy cvt yi manuelide getir.Benim gibi düşünen genç arkadaşlar aracı alsın keyifle binsin.

    Şanzuman bana göre bir araçta tercih sebebidir.Önemlidir.

    Honda Türkiye her zamanki gibi yine saçmalamış.Güzelim aracı daha iyi satış noktalarına ulaştırmaktan kaçıyorlar resmen




  • warmengel kullanıcısına yanıt
    Tabii ki manuel sanzumanla getirip hem fiyatı bir miktar asagi çeker hem de performans beklentisi olanlari cvt ye mahkum etmezdi ama cvt yerine zf9 gelse satis fiyatinin artacagini hele ki 10 bin artacagini neye gore söylediginizi anlamadim. Sanzumanlarin hondaya satis fiyatlarini biliyorsanız birsey diyemem.

    Edit. Ikinci mesajinizi sonradan okudum. Cvt sanzuman manuelden ucuz mu? İlk defa duyuyorum otomatik sanzumanin manuel olandan ucuz olduğunu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helpgod -- 6 Mart 2017; 16:20:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaplan.42


    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaplan.42


    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    180 HP lik araç yapıyorsun. Şanzuman yüzünden max tork 220 de kalmış. Son hız 200, hızlanma 8.1

    Çok çok kötü değerler.Özellikle son hız rezillik resmen.

    Çift kavramayı geçtim güzel bir tork konvertörlü bile kurtarırdı aracı.Çünkü araç çok başarılı diğer konularda bana göre.Güzel bir şanzuman olsa direk alınacak bir araç.Ama teknik veriler 180 hp ye göre çok kötü.Özellikle son hız.Yolda çok daha düşük bg li birçok araç yanınızdan geçip gider.

    Bari manueli getirselerdi

    Şanzuman yüzünden tork 220NM de kalmaz.Şanzuman yüzünden tekerleklere aktarılan tork düşer,ve abartıldığı kadar verimsiz bir şanzuman değil.araç yaklaşık 16 sn de 160 a,ve yaklaşık 30 saniyede 200 e çıkıyor.

    Şanzuman yüzünden tork kısıtlaması var araçta. Manueli de yanlış hatırlamıyorsam 240 nm.

    Rezalet şanzumanla güzelim 180 hp yi yutmuşlar resmen.

    manuel'de de cvt'de aynı motor var.motorun torku 220NM değişmez.Verimsiz şanzuman tekerleklere aktarılan gücü azaltır sadece.
    ve motor çok başarılı 1700 devirden 5500 devire kadar hep 220 NM(Newtonmetre)

    kıyas için Golf 1.4 TSI ACT BMT 150 PS 'nin 250NM torku var,ama 1500 devirden 3500 devire kadar.3500 devirden sonra tork eğrisi düşmeye başlıyor.yani anlayacağınız golfün motoru 3500 devirden sonra bitiyor.

    Hondanın motoru ise 5500 devire kadar devam ediyor.

    göz boyamak için ideal bi durum."Motorum 150bg ,güçsüz ama torku yüksek." fakat sadece 3500 devire kadar yüksek
    bu sayede 0-100 RS'e yakın.


    100 den 200 e kadar büyük farkla arkada kalmaya mahkum bir araba.

    cvt şanzumana gelince ,motorun performansını gölgeleyecek kadar kötü değil.

    Öncelikle yanlışları düzelteyim.

    Manuel ve cvt deki motorlar farklı demedim zaten.Güç hariteları farklı.Yani yazılım biraz daha farklı. manuelde nm 240 a çıkmış.

    CVT şanzımanın kasnaklarının ve kayışlarının aşırı güce karşı sıkıntı yaratmaması için aracın max torkunu 220 ile sınırlamışlar. 180 hp yide alabilmek adına torku yüksek devirlere yansıtmışlar.Yoksa 220 Nm torkla yüksek devire kadar çeviremese zaten 180 hp ortaya çıkmaz.

    Bir anlamda "kabaca" Tork x Devir= Beygir Gücüdür. 180 HP lere ulaşmak ve aynı zamanda cvt şanzımana aşırı tork yükü bindirmemek için böyle bir yazılım yolunu seçmişler.Dezavantajı araç düşük devirlerde 180 hp gibi hissettirmeyecek olması. Yani diğer turbo motorlar daha düşük devirlerde max güce ulaşırken honda da bu gücü daha geç alıyorsunuz.

    Ayrıca TSI motor ile yapılan yorumda da, TSI motorun yazılımı o şekilde ve 3500 devirden sonra bitiyor demek olmamış.Araç max torkunu kaybediyor olabilir ama önemli olan max güç olduğu için bir güç kaybı söz konusu değil.Ne zamanki max güçte düşüş başlar (yaklaşık 5600 devirler civarı tsi da) o zaman güç kaybından söz edebiliriz.En nihayetinde önemli olan beygir gücüdür.Hangi devirde ne kadar beygir gücü üretebildiğidir aslolan.

    CVT nin motorun birçok noktasına kısıtlama getirdiği açık.200 km son hız sınırlandırılması ise kabul edilemez bence bu motora göre

    şimdi baktım evet dikkat etmemiştim.
    http://www.honda.co.uk/cars/new/civic-5-door/specifications.html

    Yanlız şu yanlışınızı düzeltiyim.şazuman motorun torkunu düşürmez ,cvt olandakinin motorun torku zaten 20NM düşük.manuelde motorun torku 240nm imiş.Ya motor farklı yada yazılımla şanzuman zorlanmasın diye motorun torku
    düşürülmüş.
    kullanılan cvt şanzumanın verimi hakkında araştırma yapmadım ama şanzuman rezalet değil.

    VW de 3500 devirden sonra motor bitiyor demekten kastım torkun düşmeye başlaması idi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pars.42 -- 6 Mart 2017; 17:16:20 >




  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    saçmalığın daniskası. benim bütün arabalarım şirket aracı dışında manuel. onada eşek niyetine biniyoruz zaten umursamıyorum. benim gibi birsürü petrolhead ( araba sevdalısı diyim ) var manuel isteyen. mis gibi motor yapıyorsun cvt koyuyorsun. şu durumda cvt nin tek avantajı koydukları paddleshift ve sorunsuzluğu olur. ama ben o zaman şunu sorarım nasıl bir cvt koydun yağlımı yağsızmı. ne bilicem belki 30 bin km sonra yağı değiştirip serviste tonla para almayacağını. dediğim gibi tek + sorunsuzluk ve paddleshift olayı.
  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    Civic'de kullanılan CVT'nin dayanımı ile ilgili resmi açıklama olmadan kesin bir şey söyleyemeyiz. Subaru 2.0 turbo dizellerde bile CVT kullanıyorsa 300 nm torka kadar CVT üretmek zor değil demektir. Firmalar maddi olarak en yüksek kazancı elde edebilmek amacıyla herşeyi planlayıp ondan sonra üretime geçer. Honda mühendisleri ilk önce bu motoru üretip motor kalibrasyonunu planlamış ve ondan sonra gerekli şartları taşıyan minimum maliyetli bir CVT şanzıman üretmiştir. İsteseler motorun torkunu 280 yapar ona uygunda CVT şanzıman üretirlerdi. Bu nedenle ben bu motor kalibrasonunun bilinçli yapıldığnı düşünüyorum. Düz viteste tork sıkıntısı yokken onda bile 240 nm torkta bırakmaları zaten bunu gösteriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 6 Mart 2017; 16:39:54 >
  • helpgod kullanıcısına yanıt
    hocam fiyatın artacağını maliyete göre söyledim zf 9 ileri cvt ye göre çok daha teknolojik ve mühendislik harikası bir şanzuman. maliyet artacak, dolayısıyla satış fiyatıda artacak. kar= gelir-maliyet.

    cvt dediğimiz şanzuman 2 kasnak 1 kayış. teknolojik hiçbirşey yok. ama multitronic ve rs de kullanılan cvt de kasnak kayışların önünde bir elektonik kontrol ünitesi var. böylece önceden ayarlanmış 7 ileri kademe simüle ediliyor. ama manuel şanzuman işçilik gerektirir 6 kademede olsa onların ince ayarlanması lazım. yani manuel şanzumanın olayı işçilikte. 2 tane 5 ileri şanzuman koyalım biri ile zevkten uçmak diğerinide çöpe yollayan bu ince ayarlamalardır. cvt de ise dediğim gibi 2 kasnak 1 kayış var. kayıştada dayanıklı kevlar kullanılabilir tabi ama o kadar teknik detaya girmek istemiyorum.
  • helpgod kullanıcısına yanıt
    cikma zf bulsak takabilir miyiz cvt yerine?
  • ha 10 liraya takıldıysanız öylesine söyledim 10 olmaz belki 5 olur belki 15 olur ama illaki fiyat artar.
  • cseyfe kullanıcısına yanıt
    Vidyocuya bir sorsanız belki onda uygulanmis bir örneğe ait Video vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 10971098109911001101
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.