Şimdi Ara

2021- 2023 Honda Civic | ANA KONU | [GÜNCEL BİLGİLER BURADA] (1098. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
38.967
Cevap
305
Favori
2.226.515
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
55 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10961097109810991100
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • warmengel kullanıcısına yanıt
    kaldıki şuan hondanın yapacağı tek şey manueli getirmek. hayır niye getirmiyorlar anlamıyorum rs diyosun konfor odaklı şanzuman koyuyorsun. bütün dünyadaki eleştri bu yönde. ben artık geçtim sensingi falan manuel koysun 5000 ucuz olsun alıp geçelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet


    quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    hb farkli donanim olacak diyolar?
    gerci niye farkli yapiyolar onu da anlamadim

    Bunun nedeni aracın İthal olması, Daha iyi işçilik kalitesi, Yalıtım vs,

    Açıkcası ben İthal olmasına bağlıyorum ancak Sedanda ki donanımla gelirse şaşırtıcı olur..101.000 Tl'ye alınır gözü kapalı..

    Led far-Dokunmatık ekran-Sunroof-Koltuk ısıtma-Deri koltuk-Jantlar HB zaten standart 17 inc- Digital gösterge vs..

    Sedan sırf daha uzun diye 9000 Tl fark olamaz yani..

    Yukarıda yazdığım donanımlardan bir kaçı eksik olacak sanırım..

    Hb'in ölçüleri ile ilgili bilginiz var mıdır ?




  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    Benim civic HB TypeS in 0-100'ü katalogda 8,9sn, bi gpsle ölçeyim, belki 8sn hatta 7 sn olabilir, o zaman RS almama gerek kalmaz, bilgilendirme için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: warmengel

    aslında kısacakları aman aman şeylerde yok şimdi bakıyorum honda uk sayfasından satılan modellere 182 hp yi normal tip kasaya koyacaklarını sanmam. gene kırmızılı falan bişey gelicek yani oranın en aşağı sport donanımı. kaldıki onda bile bu donanımlar mevcut. halojen farlı bişey gelirse hakkaten çok saçma olur.bide oradaki fabrikanın sırf Türkiye pazarına gönderiyoruz diye ayrı bir montaj hattı kuracağınıda sanmıyorum.

    Olur mu hocam? 2016 Civic Hatchbacklar Yurt dışında Xenon-Deri koltuk-Dokunmatık ekran- Sensing - Elektrikli hafızalı ısıtmalı koltukla satılırken, Ülkemizde hiç birisi yoktu...

    Ayrı montaj hattı kuruluyor malesef...Ama donanımı eksiltiyorlar, Montaj hattı aynı da?

    En basit örnek Civic SEDAN? Bakın yurt dışında Sensing donanımı var Amerika'da, ülkemizde yok ama?

    Mesela Sensing gelmiyor ülkemize,İngiltere'de var ayrı montaj hattı olmuyor mu sizce?




  • Backstreet kullanıcısına yanıt
    hmmmm i-dtec lerde o kadar fark olduğunu bilmiyodum. o zaman geçmiş olsun 9000 farktan baya bişey kısar bunlar ayrı montaj hattı kurmazda sistemden Türkiyeye gönderilecek VIN kodu operatör önüne geldiği zaman donanımı koymadan pas geçer. artık dengelemeyi hangi algoritmaya göre yaptılar bilmiyorumda bize gelecek araçlar muhtemelen hattı hızlıca terkedecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Styric


    quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet


    quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    hb farkli donanim olacak diyolar?
    gerci niye farkli yapiyolar onu da anlamadim

    Bunun nedeni aracın İthal olması, Daha iyi işçilik kalitesi, Yalıtım vs,

    Açıkcası ben İthal olmasına bağlıyorum ancak Sedanda ki donanımla gelirse şaşırtıcı olur..101.000 Tl'ye alınır gözü kapalı..

    Led far-Dokunmatık ekran-Sunroof-Koltuk ısıtma-Deri koltuk-Jantlar HB zaten standart 17 inc- Digital gösterge vs..

    Sedan sırf daha uzun diye 9000 Tl fark olamaz yani..

    Yukarıda yazdığım donanımlardan bir kaçı eksik olacak sanırım..

    Hb'in ölçüleri ile ilgili bilginiz var mıdır ?

    HB uzunluk : 4518 mm ( Sedan 4648 mm )

    İç genişlik 1799 mm ( Sedanla aynı )

    Yan aynalar açık genişliği 2076 mm

    Yükseklik 1434 MM ( Sedan 1407 mm )

    Dingil-Aks açıklığı 2697 ( Sedan 2698 )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaplan.42


    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaplan.42


    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    180 HP lik araç yapıyorsun. Şanzuman yüzünden max tork 220 de kalmış. Son hız 200, hızlanma 8.1

    Çok çok kötü değerler.Özellikle son hız rezillik resmen.

    Çift kavramayı geçtim güzel bir tork konvertörlü bile kurtarırdı aracı.Çünkü araç çok başarılı diğer konularda bana göre.Güzel bir şanzuman olsa direk alınacak bir araç.Ama teknik veriler 180 hp ye göre çok kötü.Özellikle son hız.Yolda çok daha düşük bg li birçok araç yanınızdan geçip gider.

    Bari manueli getirselerdi

    Şanzuman yüzünden tork 220NM de kalmaz.Şanzuman yüzünden tekerleklere aktarılan tork düşer,ve abartıldığı kadar verimsiz bir şanzuman değil.araç yaklaşık 16 sn de 160 a,ve yaklaşık 30 saniyede 200 e çıkıyor.

    Şanzuman yüzünden tork kısıtlaması var araçta. Manueli de yanlış hatırlamıyorsam 240 nm.

    Rezalet şanzumanla güzelim 180 hp yi yutmuşlar resmen.

    manuel'de de cvt'de aynı motor var.motorun torku 220NM değişmez.Verimsiz şanzuman tekerleklere aktarılan gücü azaltır sadece.
    ve motor çok başarılı 1700 devirden 5500 devire kadar hep 220 NM(Newtonmetre)

    kıyas için Golf 1.4 TSI ACT BMT 150 PS 'nin 250NM torku var,ama 1500 devirden 3500 devire kadar.3500 devirden sonra tork eğrisi düşmeye başlıyor.yani anlayacağınız golfün motoru 3500 devirden sonra bitiyor.

    Hondanın motoru ise 5500 devire kadar devam ediyor.

    göz boyamak için ideal bi durum."Motorum 150bg ,güçsüz ama torku yüksek." fakat sadece 3500 devire kadar yüksek
    bu sayede 0-100 RS'e yakın.


    100 den 200 e kadar büyük farkla arkada kalmaya mahkum bir araba.

    cvt şanzumana gelince ,motorun performansını gölgeleyecek kadar kötü değil.

    Öncelikle yanlışları düzelteyim.

    Manuel ve cvt deki motorlar farklı demedim zaten.Güç hariteları farklı.Yani yazılım biraz daha farklı. manuelde nm 240 a çıkmış.

    CVT şanzımanın kasnaklarının ve kayışlarının aşırı güce karşı sıkıntı yaratmaması için aracın max torkunu 220 ile sınırlamışlar. 180 hp yide alabilmek adına torku yüksek devirlere yansıtmışlar.Yoksa 220 Nm torkla yüksek devire kadar çeviremese zaten 180 hp ortaya çıkmaz.

    Bir anlamda "kabaca" Tork x Devir= Beygir Gücüdür. 180 HP lere ulaşmak ve aynı zamanda cvt şanzımana aşırı tork yükü bindirmemek için böyle bir yazılım yolunu seçmişler.Dezavantajı araç düşük devirlerde 180 hp gibi hissettirmeyecek olması. Yani diğer turbo motorlar daha düşük devirlerde max güce ulaşırken honda da bu gücü daha geç alıyorsunuz.

    Ayrıca TSI motor ile yapılan yorumda da, TSI motorun yazılımı o şekilde ve 3500 devirden sonra bitiyor demek olmamış.Araç max torkunu kaybediyor olabilir ama önemli olan max güç olduğu için bir güç kaybı söz konusu değil.Ne zamanki max güçte düşüş başlar (yaklaşık 5600 devirler civarı tsi da) o zaman güç kaybından söz edebiliriz.En nihayetinde önemli olan beygir gücüdür.Hangi devirde ne kadar beygir gücü üretebildiğidir aslolan.

    CVT nin motorun birçok noktasına kısıtlama getirdiği açık.200 km son hız sınırlandırılması ise kabul edilemez bence bu motora göre




  • quote:

    Orijinalden alıntı: warmengel

    hmmmm i-dtec lerde o kadar fark olduğunu bilmiyodum. o zaman geçmiş olsun 9000 farktan baya bişey kısar bunlar ayrı montaj hattı kurmazda sistemden Türkiyeye gönderilecek VIN kodu operatör önüne geldiği zaman donanımı koymadan pas geçer. artık dengelemeyi hangi algoritmaya göre yaptılar bilmiyorumda bize gelecek araçlar muhtemelen hattı hızlıca terkedecektir.

    İşte onu diyorum Montaj hattı aynı olsa da, Donanımı eklemiyorlar..Sadece Türkiye'ye değil, başka ülkelere de bu sekilde yolluyorlar 3. dünya ülkelerine diyelim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Corollanın motor teknolojisi çok çabuk ısınması üzerine idi. 1 km olamadan motor suyu 40 dereceyi görür ve araç LPG ye geçerdi. Siz LPG yine araçla beraber mi aldınız ?

    Eco lpg benim aracım
    Lpg ye uyumlu, servisde montaj yapıldı ilk gelen ecolardan.
    Hava sıcaklıgına bağlı tamamen dışarsı 5 derece ise 40 dereceye 1 km de çıkması imkansız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CinoCorelli

    Benim civic HB TypeS in 0-100'ü katalogda 8,9sn, bi gpsle ölçeyim, belki 8sn hatta 7 sn olabilir, o zaman RS almama gerek kalmaz, bilgilendirme için teşekkürler

    Aracı test ederken baya atik geldi. Bu aracın 0-100 nasıl 11.6 sn olur dedim. Başladım araştırmaya. O arada buldum ölçüm videosunu. Kaldı ki bi önceki kasada da 12.2 sn olan fabrika verisi 11.5 sn diye çıkarmıştı aynı kuruluş.

    Benim corolla varken kardeşimin dizel golf 7 si ile çok deneme yapıyorduk. 0.100 veya ara hızlanmalar. Her türlü ben alıyordum.

    Corolla 11.1 sn fabrika verisi varken golfün 10.7 sn veri var.

    Pratikte işler çok değişik ama. Hele 140 tan sonraki hızlanmalarda daha da fark oluyordu. Yalnız golf ile 230 kardan hızı yapmıştım. O efsane idi işte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fth


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Corollanın motor teknolojisi çok çabuk ısınması üzerine idi. 1 km olamadan motor suyu 40 dereceyi görür ve araç LPG ye geçerdi. Siz LPG yine araçla beraber mi aldınız ?

    Eco lpg benim aracım
    Lpg ye uyumlu, servisde montaj yapıldı ilk gelen ecolardan.
    Hava sıcaklıgına bağlı tamamen dışarsı 5 derece ise 40 dereceye 1 km de çıkması imkansız.

    Hocam corollanın öyle bi özelliği vardı. Hatta ntv de izlemiştim bu durumu. Çok çabuk bir şekilde motor ısınıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Allizzwell27


    quote:

    Orijinalden alıntı: helpgod

    Km ilerledikçe motor alistikca sarfiyatı düşecektir. Iyi günlerde kullanin aracinizi.

    Peki rs'nin yakıtı civic atmosferiklere nazaran fazla mı olur az mı?

    Hocam bu soruya cok net bir cevap vermek zor. Teknik verileri yanyana koyup cok iyi bakmak gerek. Ama tek kelimeyle söylersek psikolojik etki nedeniyle rs daha cok yakacaktır. Ayağınıza hakim olursanız rs az yakacaktir. Turbo sayesinde hizlanmak cok daha rahat ama bunun dezavantaji insanin ayağına hakim olması zorlaşıyor. Sahsi görüşüm aynı donanım seviyesinde standart civic varsa rs yerine onu alırdım. Sebebi şu, zaten 182 hp lik tatmin edici bir keyif göremedim ayni zamanda bu keyfi almak istediginizde sizden yakit talebi cok fazla. Bunun yerine lpg li civic alip kullanirdim. Ancak isin hazin tarafı sene olmuş 2017 atmosferik motor nedir ya. Böyle bir arabayi getirip 10 yil garanti versen ne olur. Yap sunu 1.4 motor turbo 120-140 beygirlerde kapiş kapis gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    "CVT şanzıman sabit olarak kalmak koşulu ile yazılım üzerinden motorun max torku artırılıp tork bandı daraltılırsa 0-100 arasını 7.0 saniye ve altında tamamlayabilir."
    Dediğiniz gibi yapılıp 0-100'ü 7sn'nin altında tamamlayacağını var sayalım. Ama şu an satışta olan araç tamamlayamıyor. Ben bundan bahsediyorum. Motorun potansiyeli ayrı birşey, satışta olan modelin halihazırda sunduğu ayrı birşey.
  • hazır bu kadar bilgili insan bir araya gelmişken , ufaktan ufaktan otomotiv işine girsek ya..

    psa dan motor alırık
    zf den şanzuman
    bursadan elektrik parçaları
  • BIXI MAN kullanıcısına yanıt
    Maalesef bu konuda net bir bilgi var mı hiç araştırmadım. Ben pek hız yapmayı seven biri değilim 200 km'lik hız sınırını bile görmem. Bu nedenle chip işleri bana biraz uzak.
  • hurma10 H kullanıcısına yanıt
    ben sektörde çalışıyorum mühendisim. hep düşünmüşümdür ama şuan kendi çapımda bineceğim bir buggy car yapıyorum :) ileride belki çocuğumda biner şase tasarımını çizdim kullancağım malzeme st-52 çeliği, yay motor falan hazır alıcam bakalım hayırlısı
  • CinoCorelli kullanıcısına yanıt
    Aynı şeyi söylüyoruz aslında. Oradaki örneği sorunun CVT şanzımanda olmadığını göstermek için vermiştim. Bu hali ile yüksek performans alınmasının önündeki tek engel 200 km'lik hız sınırı. Arabanın potansiyeli var fakat 200 km hız sınırı koyarak Honda Türkiye bunun kullanılmasını engellemiş.

    Mevcut hali ile 4200 devirde hız sınırlayıcıya takılıyor. Oysa 5500 devire kadar max torkunu yani ivmelenmesini koruyabiliyor. 6000 devirde'de 182 güç üreterek en yüksek gücüne ulaşıyor.

    Bu kalibrasyon iyi ya da kötü demiyorum. Kimisi öyle ister kimisi böyle ister ama bana sorsanız bende max torkunun artırılıp tork bandının düşürülmesini böylece 0-150 km arası çok güçlü olmasını isterdim. Çünkü bu hızın üzerini hiç kullanmıyorum. Bir başkasıda çıkıp 0-100 arası yerine 200 km üzerinde güçlü olmasını tercih edebilir.




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Aynen katılıyorum, kullanım sıklığı açısından ben de 0-150 km arasının çok güçlü olmasını isterdim.
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    hocam manuelin 0-100 7 sn bende diyorum ki 0-100 değerinin 150 hp lik dsg şanzuman motorla benzer olmasının sorumlusu cvt şanzuman. zaten vtec turbonun esnek karakterine bakarsanız zaten japonlar cvt nin ne mal olduğu bldiği için esnekliğini artırmışlar motorun. tork bandını geniş tutmuşlar, gücü yüksek devirlere kadar uzatmışlar. diğer bir deyişle ciğerlendirmişler motoru. bakıyosun 6000 devir turbo tam bar basıyor. bu müthiş bişey. cvt şanzumanın götürdüğünü böyle vermek istemişler. bu da 0-100 geciksede 100-200 arasını başarılı kılıyor. 200 limite ben anlam getiremedim valla. gene söylüyorum şu arabaya manuel getirseler veya ütopk olacak dsg koysa 0-100 de uçacak.
  • Bu araca güzel bir çift kavrama ya da zf yakışırdı.O zaman seyredin cümbüşü

    Tadından yenmezdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 10961097109810991100
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.