Şimdi Ara

FORMULA 1 2017 -- sezonu --- L.Hamilton 363 puan -- - Mercedes 668 puan (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
470
Cevap
7
Favori
18.164
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sezonun geneline baktığımızda en azından iki farklı takımın birbirine yakın olması oldukça güzel.İki takım arkadaşından ziyade farklı takımlardan iki pilotun çekişmesini izliyoruz.Hatta son yarış bence Bottası da olaya dahil etti.Ne kadar diğer iki isme göre sönük görünse de sakin tavrıyla öndeki iki isme yaklaşabilir.F1 mekanik bir spor Hamiltonun tek bir yarış dışarıda kalması kazaya karışması vs.Bottasla puan durumunu eşitleyebilir.Bu durumda da Mercedes iki pilot arasında ayrım yapamaz.Ferrari cephesinde ise Vettel nispeten rahat ama Kiminin bırakın yarış kazanmayı podyum istikrarı bile yakalayamaması sezonun ilerleyen yarışlarında işini zorlaştırabilir.Zaten yıllardır kayıp olan Kimi sene sonu Ferrari koltuğunda olmayacaktır.

    Son yarıştaki erken start olayı çok sınırda bir durum.Işıklara göre hareket başlamış ama Fıa tolerans kullandık dedi.Ancak bu olaya ceza çıkmamasının Bakü olayıyla direk ilgisi var.Vettel sc altında büyük hata yaparak bilerek, isteyerek Hamiltonun üstüne sürdü.Ve aldığı ceza oldukça komik.Sc altında hızlar belli Hamilton o hızda frene erken bile bassa Vettel çok rahat durabilirdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alberto Ascari

    Sezonun geneline baktığımızda en azından iki farklı takımın birbirine yakın olması oldukça güzel.İki takım arkadaşından ziyade farklı takımlardan iki pilotun çekişmesini izliyoruz.Hatta son yarış bence Bottası da olaya dahil etti.Ne kadar diğer iki isme göre sönük görünse de sakin tavrıyla öndeki iki isme yaklaşabilir.F1 mekanik bir spor Hamiltonun tek bir yarış dışarıda kalması kazaya karışması vs.Bottasla puan durumunu eşitleyebilir.Bu durumda da Mercedes iki pilot arasında ayrım yapamaz.Ferrari cephesinde ise Vettel nispeten rahat ama Kiminin bırakın yarış kazanmayı podyum istikrarı bile yakalayamaması sezonun ilerleyen yarışlarında işini zorlaştırabilir.Zaten yıllardır kayıp olan Kimi sene sonu Ferrari koltuğunda olmayacaktır.

    Son yarıştaki erken start olayı çok sınırda bir durum.Işıklara göre hareket başlamış ama Fıa tolerans kullandık dedi.Ancak bu olaya ceza çıkmamasının Bakü olayıyla direk ilgisi var.Vettel sc altında büyük hata yaparak bilerek, isteyerek Hamiltonun üstüne sürdü.Ve aldığı ceza oldukça komik.Sc altında hızlar belli Hamilton o hızda frene erken bile bassa Vettel çok rahat durabilirdi.




    Ben de Bakü olayi ile ilgili oldugunu dusunuyorum.

    Kaldi ki biz youtube videosunda bile isiklar sonmeden hareket ettigini gorduk, hakemler gormedi mi sanki?

    Tolerans diye birsey olamaz. 0.2 sn diyor oysa vettel pole pozisyonunu 0.04 ile kaybetti.

    Demek ki 0.2 cok buyuk bir tolerans...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tolerans ile alakası pek de yok.

    Bottas bir risk aldı ve şanslıydı. Debriyajı kırmızı ışıkların yanmasından daha erken bırakıp çok az hareket ediyor ama sensörlerin sınırını kırmızı ışıklar sönmeden terketmediğinden jump-start statüsü kazanmıyor. Çok salilesik şansla kurtuldu Bottas orada. Bunun F1 içi siyasetle alakası yok.

    ---

    Bu arada Kimi'yi çok severim ama Monaco'da takımın yanlış stratejisi ile (Vettel'in o 5 turunun hakkını veriyorum ama Kimi'nin şansını doğrudan pit duvarı öldürdü) Kimi kapattı kendini. Ara sıra iyi kalkışlar/geçişler yapsa da iyi sürmüyor. Yeterince hızlı değil. Bu sene Vettel sürücüler şampiyonasını kazanırken Mercedes üreticileri kazanırsa sorumlusu Kimi'dir. Vettel-Hamilton çekişmesini kenara koyup 2. pilotlara bakarsak Bottas-Hamilton arasındaki fark Hamilton-Vettel farkından bile azken, neredeyse 3 sürücü arasında bir çekişme mi göreceğiz acaba diyecekken; Kimi şampiyona'da Ricciardo'nun bile gerisinde. Bu şekilde devam edecekse bırakmasına çok da üzülmem açıkçası.
    Ha, Vettel "söz hakkım yok, ama olsaydı 2018 için takım arkadaşımı seçebiliyor olsaydım Kimi'yi seçerdim" dedi. Toto Wolff "Bottas 2018 koltuğunu şimdiden haketti" dedi. Ne Mercedes ne Ferrari Alonso'yu istemiyor bu şartlarda. Ferrari, RBR pilotlarından biriyle anlaş(a)mazsa takımda muhtemelen 2018'de de Vettel-Raikkönen ikilisi olacak gibi duruyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ñolofinwë

    Tolerans ile alakası pek de yok.

    Bottas bir risk aldı ve şanslıydı. Debriyajı kırmızı ışıkların yanmasından daha erken bırakıp çok az hareket ediyor ama sensörlerin sınırını kırmızı ışıklar sönmeden terketmediğinden jump-start statüsü kazanmıyor. Çok salilesik şansla kurtuldu Bottas orada. Bunun F1 içi siyasetle alakası yok.

    ---

    Bu arada Kimi'yi çok severim ama Monaco'da takımın yanlış stratejisi ile (Vettel'in o 5 turunun hakkını veriyorum ama Kimi'nin şansını doğrudan pit duvarı öldürdü) Kimi kapattı kendini. Ara sıra iyi kalkışlar/geçişler yapsa da iyi sürmüyor. Yeterince hızlı değil. Bu sene Vettel sürücüler şampiyonasını kazanırken Mercedes üreticileri kazanırsa sorumlusu Kimi'dir. Vettel-Hamilton çekişmesini kenara koyup 2. pilotlara bakarsak Bottas-Hamilton arasındaki fark Hamilton-Vettel farkından bile azken, neredeyse 3 sürücü arasında bir çekişme mi göreceğiz acaba diyecekken; Kimi şampiyona'da Ricciardo'nun bile gerisinde. Bu şekilde devam edecekse bırakmasına çok da üzülmem açıkçası.
    Ha, Vettel "söz hakkım yok, ama olsaydı 2018 için takım arkadaşımı seçebiliyor olsaydım Kimi'yi seçerdim" dedi. Toto Wolff "Bottas 2018 koltuğunu şimdiden haketti" dedi. Ne Mercedes ne Ferrari Alonso'yu istemiyor bu şartlarda. Ferrari, RBR pilotlarından biriyle anlaş(a)mazsa takımda muhtemelen 2018'de de Vettel-Raikkönen ikilisi olacak gibi duruyor.

    Bottas'ın startı ile ilgili dediklerine katılıyorum. Çok büyük bir risk aldı ve şansı sayesinde jump start olmadı ve haliyle riskin getirisi de büyük oldu. Kırmızı ışıkları Bottas ayarlasa bu kadar denk getiremezdi herhalde, çok nadir göreceğimiz start anlarından birisiydi.

    Geçtiğimiz yarışları göz önüne alırsak Kimi'nin kazanabileceği bir tek Monaco GP'si vardı, onu da Ferrari yönetimi Vettel'e verince motivasyon namına bir şey kalmadı Kimi'de. Geçen sene otomobil bu kadar iyi değilken daha iyi sonuçlar alıyordu. Bu sezon konsantrasyonunu tamamen yitirmiş, yarışlara motive olmayan bir Kimi izliyoruz. Böyle yarışmaktansa emekliliğini açıklaması daha iyi olacaktır ki bence onu bu sezon son kez izliyoruz. Ferrari'nin Kimi ile sözleşme uzatacağını düşünmüyorum, zaten Ferrari Başkanı da son yarışta kendisini eleştirmiş.

    Vettel, bu sezon sözleşmesi biten Alonso ile takım arkadaşı olmak istemeyecektir. Vettel'in Ricciardo ile yaşadıkları ortadayken ona da sıcak bakacağını sanmıyorum. Dolayısıyla Vettel'in önümüzdeki sene için Kimi'yi istemesi normal. Bunlar için henüz çok erken ancak pilotların yer değiştirmesinde Alonso kilit isim olacak. Alonso'nun geleceği belli olduktan sonra önümüzdeki sezonun gridi yavaş yavaş belli olacaktır.




  • Mercedes çekilme tehdidi ile fiadan istediği tolerans, kayırma, söz vb. şeyleri aldı. Şimdi de sefasını sürüyor. Ancak artık ayyuka çıktı, sona ermeli bu adam kayırma işi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ferrari'nin Kimi ile devam edeceğini düşünmüyorum. İspanyol sponsora sahipler ve sözleşmesi bitiyor sanırım. Bu nedenle Ferrari'nin Sainz'a gidebileceğini tahmin ediyorum. Kötü bir pilot değil, daha iyi araçla daha güzel sonuçlar çıkarabilecek görüntüsü var. Alonso keşke gelse, hatta sözleşmesi bitecek olan Vettel'in yerine isterdim. Yanına gelmez. İlerleyen yaşına rağmen hâlâ en iyi sürücü. Rekabet eden Ferrari ile kariyerinin sonuna yaklaşırken bir şampiyonluk yakışırdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smyrna

    Ferrari'nin Kimi ile devam edeceğini düşünmüyorum. İspanyol sponsora sahipler ve sözleşmesi bitiyor sanırım. Bu nedenle Ferrari'nin Sainz'a gidebileceğini tahmin ediyorum. Kötü bir pilot değil, daha iyi araçla daha güzel sonuçlar çıkarabilecek görüntüsü var. Alonso keşke gelse, hatta sözleşmesi bitecek olan Vettel'in yerine isterdim. Yanına gelmez. İlerleyen yaşına rağmen hâlâ en iyi sürücü. Rekabet eden Ferrari ile kariyerinin sonuna yaklaşırken bir şampiyonluk yakışırdı.

    Rekabetci bir Ferrari ile Alonsoyu daha once izledik zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner


    quote:

    Orijinalden alıntı: smyrna

    Ferrari'nin Kimi ile devam edeceğini düşünmüyorum. İspanyol sponsora sahipler ve sözleşmesi bitiyor sanırım. Bu nedenle Ferrari'nin Sainz'a gidebileceğini tahmin ediyorum. Kötü bir pilot değil, daha iyi araçla daha güzel sonuçlar çıkarabilecek görüntüsü var. Alonso keşke gelse, hatta sözleşmesi bitecek olan Vettel'in yerine isterdim. Yanına gelmez. İlerleyen yaşına rağmen hâlâ en iyi sürücü. Rekabet eden Ferrari ile kariyerinin sonuna yaklaşırken bir şampiyonluk yakışırdı.

    Rekabetci bir Ferrari ile Alonsoyu daha once izledik zaten.



    Kesinlikle haklısın. Alonso'nun Ferrari kariyeri özellikle Alonso fanları tarafından çok abartılıyor. Daha doğrusu Alonso-Ferrari birlikteliğinde Alonso göklere çıkarılırken Ferrari yerin dibine sokuluyor. Sanırsın Ferrari, Alonso'ya sadece puan alabilecek kapasitede bir otomobil verdi de Alonso aracın suyunu çıkararak galibiyetler aldı. Alonso, Ferrari'de yarıştığı 5 sezonun ikisinde oldukça rekabetçi bir otomobile sahipti. (2010 ve 2012 sezonları) 2010 sezonunda Alonso 5 galibiyet aldı. Kimse 5 galibiyet alabilecek kapasiteye sahip bir otomobil için "rekabetçi değildi" diyemez herhalde. Keza o sezon şampiyon olan Vettel'in de 5 galibiyeti vardı. 2010'da son yarışta Ferrari'nin kötü stratejisi ile Alonso şampiyonluğu Vettel'e kaptırdı. (Petrov'un arkasında kalıp, onu geçememişti vs.) 2012 sezonu da benzer bir şekilde Alonso'nun 3 galibiyeti ve çok sayıda podyumu var. Bu başarıların kazanıldığı bir otomobil/pilot ikilisinde, sadece pilotu övüp otomobile sövmek, pilot fanatikliği yapmaktan başka bir şey değildir.

    Alonso'nun Ferrari'de iken en sevdiğim yanı araç ne olursa olsun konsantrasyonundan ve motivasyonundan bir şey kaybetmeyip daima otomobili zorlayıp araçtan ve yarıştan maksimumu çıkarmasıydı. Bence hala gridin en iyi sürücülerinden birisi. Rekabetçi bir otomobil ile şampiyonluğun en büyük adaylarından birisi olur. Her ne kadar şimdiden yazmak doğru olmasa da önümüzdeki sezon Alonso'nun, Mercedes motoruna geçmesi halinde McLaren ile sözleşme uzatacağını düşünüyorum. Çünkü Mercedes ve Ferrari'de yarışması Hamilton ve Vettel'den ötürü pek olası değil.




  • Şu Mercedes'lerin sıralama turları modu zırvası Ferrari'de olsaydı şimdiye çoktan yasaklanmıştı.
  • Yarın yarışta yağmur olursa epeyce keyifli geçer gibi geliyor bana.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Raikkonen'in gelmiş geçmiş en büyük balonlardan birisi olduğu düşünen bir tek ben miyim?
  • Raikkonen'i 2002-2008 arası izlememişsin o zaman.
  • F1 2017 10. yarış -- Britanya ---- Silverstone -----


    FORMULA 1  2017 -- sezonu --- L.Hamilton 363 puan -- - Mercedes 668 puan

    tur sayısı ---------- 52 tur
    1 tur uzunluğu ---- 5.891 km
    toplam uzunluğu -- 306.198 km

    en hızlı tur ---- 1.33.401 -- Mark Webber Redbull

    hafta sonu yarış programı

    15 temmuz cumartesi -- sıralama turları --- Lewis Hamilton 1.26.600


    FORMULA 1  2017 -- sezonu --- L.Hamilton 363 puan -- - Mercedes 668 puan

    1 lewis hamilton ------- 1.26.600
    2 kimi raikkonen -------- 0.547
    3 sebastian vettel ------- 0.756
    4 valtteri bottas ---------- 0.776
    5 max verstappen ------- 1.530
    6 nico hulkenberg ------- 2.256
    7 sergio perez ------------ 2.302
    8 esteben ocon ---------- 2.474
    9 stoffel vandoorne ------ 2.818
    10 romain grosjean ------- 2.949

    ------------------------
    11 jolyon palmer --------- 1.30.193
    12 daniil kvyat ----------- 1.30.355
    13 fernando alonso ----- 1.30.600
    14 carlos sainz ---------- 1.31.368
    15 felipe massa --------- 1.31.482

    ----------------------

    16 lance stroll ------------ 1.42.573
    17 kevin magnussen --- 1.42.577
    18 pascal wehrlein ------ 1.42.593
    19 marcus ericsson ---- 1.42.633
    20 daniel ricciardo ----- 1.42.966

    F1 2017 10. yarış britanya yarışı sıralama turlarında pol pozisyonunu mercedes pilotu lewis hamilton 1.26.600 lük derecesiyle kazandı
    hamilton bu sezon 6. kariyerindede 67. polünü kazanmış oldu
    2. ferrari pilotu kimi raikkonen 0.547 farkla olurken 3. yine ferrari pilotu sebastian vettel oldu , 4. ise mercedes pilotu valtteri bottas 0.776 farkla oldu
    ancak bottas 5 sıra ceza alması sonucu büyük yarışda sıralamada değişiklik olmazsa 9. sırada başlayacak
    sıralama turlarının ilk bölümünde yağmur sonucu pistin islak olduğu zamanlarda , redbull pilotu daniel ricciardo 1. sırada iken aracı arıza yapması sonucu piste kalınca kırmızı bayraklar çıktı ve yarış durduruldu
    devam eden yarışda ricciardo yarışa devam edemeyince son sıraya kadar düştü ..

    sıralama turları yeniden başladı ve pistte giderek kuruyunca , fernando alonso 1. bölümde son saniyelerde yumuşak lastiklerle tur attı ve 1.37.598 lik derecesiyle 1. sıraya yükseldi ve ilk bölümü lider tamamladı .
    alonsonun pazar günki yarışda 30 sıra geriden başlama cezası var


    16 temmuz pazar -- büyük yarış --- saat 15.00

    F1 2017 BRİTANYA yarışını S Sport kanalı canlı yayınlayacak
    S Sport kanalını , dsmart , digitürk , türkcell tv den abone olarak izleyebilirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi formula 1 -- 16 Temmuz 2017; 10:1:37 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner


    quote:

    Orijinalden alıntı: smyrna

    Ferrari'nin Kimi ile devam edeceğini düşünmüyorum. İspanyol sponsora sahipler ve sözleşmesi bitiyor sanırım. Bu nedenle Ferrari'nin Sainz'a gidebileceğini tahmin ediyorum. Kötü bir pilot değil, daha iyi araçla daha güzel sonuçlar çıkarabilecek görüntüsü var. Alonso keşke gelse, hatta sözleşmesi bitecek olan Vettel'in yerine isterdim. Yanına gelmez. İlerleyen yaşına rağmen hâlâ en iyi sürücü. Rekabet eden Ferrari ile kariyerinin sonuna yaklaşırken bir şampiyonluk yakışırdı.

    Rekabetci bir Ferrari ile Alonsoyu daha once izledik zaten.



    Ferrari o yıllarda Alonso ile rekabetçiydi. Bu ispanyol o kadar kaliteli pilot ki aracı maksimum verimlilikte kullanıyordu. Bu gerçeğin farkına varmak için aynı dönemlerde Massa'nın haline bakmanız yeterli. Ferrari'nin sezon içi gelişim sorunu vardı, bu halen sürüyor.



    Silverstone motor güncellemesi Ferrari'ye yaramamış. Hızlı pistler, virajlı pistlerden geriye kaç tane kaldı bakmak lazım. Ferrarinin kaderi bu pistlere bağlı olacak. Şu an kör topal gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ferrariler ne güzel patladı yahu
  • Bir lastikçi ustası lazım bizim takima müracaat: Ferrari a.s.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • F1 2017 10. yarış britanyadaki silverstone yarışını , mercedes pilotu lewis hamilton 1.21.27.430 luk derecesiyle kazandı.
    hamilton bu sezon 4. kariyerinde 57.yarışını kazandı .
    hamilton silverstonedeki son 4 yarışında galip gelirken , bu pistte toplamdada 5 kere kazandı ve jim clark ve alain prost un 5 kere kazanma rekorunu egale etti .
    hamilton lider vettel ile olan puan farkıında 1 e indirmiş oldu
    silverstonedeki yarış baştan sona kadar oldukça mücadeleli ve heyecanlı geçti .
    formasyon turunda jolyon palmer aracı arızalanınca , palmer aracını pist dışına çekti ve extra 1 formasyon turu atıldı

    startta polde başlayan hamilton ve 2. sıradaki raikkonen yerini korurken , 4. sıradaki verstappen harika start alarak 1. virajda vetteli geçti
    vetteli geçen verstappen , raikkonenin bi anda arkasında kalınca vettele geçimek zorunda kaldı ..i
    ancak vettelde 2. virajda raikkonenin arkasında kalınca bu sefer verstappen vetteli tekrar geçerek 3. lüğe yeniden yükseldi .
    1. turun sonlarında 2 toro rosso pilotunun mücadelesinde çarpıştılar
    çarpışmadan sonra sainz yarış dışı kalırken , kvyat pite pirde ve yarışa son sıradan devam etti
    bu kazadan sonra 2. turdada güvenlik aracı piste girdi
    4. turda güvenlik aracı çıkınca yarış yeniden başladı .
    5. turda güvenlik aracı pistten çıktıkdan 1 tur sonra , ricciardo 12. sıradayken bi anda pist dışına çıkınca son sıraya kadar düştü ..
    8. turda bottas rakiplerini birer birer geçerek 5. sıraya yükseldi ..
    13. turda 4. sıradaki vettel ile 3. sıradaki verstappen arasında kıyasıya mücadele oldu ..
    vettel verstappeni büyük kapışmaya sahne olan mücedelesiyle geçmesine rağmen , verstappen bu kapışmaya karşılık vererek sonraki virajda vetteli tekrar geçerek 3. lüğe tekrar yükseldi ..
    verstappen vetteli pist üzerinde 2 kere geçmiş oldu ..
    19. turda vettel hızlı aracına rağmen verstappeni 8 tur boyunca geçemeyince pite girdi pitten 6. sırada çıktı
    20. turda vettelden hemen sonra pite giren verstappen ise pitten vettelin arkasında çıktı .
    25. turda 2. sıradaki raikkonen pite girdi , raikkonen pitten 3. sırada çıktı .
    26. turda yarışın lideri hamilton pite girdi ve pitten bottasın hemen önünde yine 1. olarak çıktı ..

    27. turda sıralama

    1 hamilton
    2 bottas
    3 raikkonen
    4 vettel
    5 verstappen
    6 ricciardo
    7 vandoorne
    8 hulkenberg
    9 magnussen
    10 ocon
    11 perez

    sıralaması oluştu

    27 turda ricciardo son sıradan 6. sıraya kadar yükseldi ricciardo rakiplerini birer birer geçmesini bildi
    27. tura kadar 7. sırada devam eden mclaren pilotu vandoorne pite girdi ve pitten 14. sırada çıktı ..
    33. turda bottas pite girdi ve pitten vettelin arkasında 6 saniye farkla 4. sırada çıktı .
    42. turda bottas vetteli yakalyınca 2 pilot arasında mücadele başladı
    43. turda bottas vetteli geçmeyi başarak 3. sıraya kadar yükseldi ..
    44. turdan itibaren vettel lastik problemleri yüzünden iyi turlar atamadığı için bottasa geçildikden sonra oldukça gerye düştü ..
    49. turda bu sefer raikkonen lastikleri bitmesi sonucu yavaşlayınca pite girdi ve pitten bottasın ve vettelin arkasında 4. sırada çıktı .
    50.turda bu sefer verstappenin lastikleri bitmesi sonucu pite girdi ve verstappen pitten buna rağmen 4. sırada çıktı
    50. turda vettelin lastikleri bitmesi sonucu , vettelin lastiği patladı ve patlak lastikle pistte bir süre devam ettikten sonra pite girdi ve pitten 7. sırada çıktı
    51. turda ise ricciardo son sıraya kadar düşmesine rağmen harika yarış çıkaradı ve son turda hulkenbergide geçerek 5. sıraya kadar yükseldi

    ricciardo bu yarışda günün pilotu seçildi ..

    bu yarışda ilginç olan 2 ferraride hemen hemen aynı turlarda lastikleri bitti
    raikkonen lastik patlamadan önce pite girdi ve pitten sadece 1 sıra kaybederek 3. oldu
    vettel ise lastik patlattı ve patlayan lastiği ile yarım tur devam ettikten sonra pite girebildi ve pitten 7. sırada çıktı

    F1 2017 10. hafta britanya silverstone yarış sonuçları


    FORMULA 1  2017 -- sezonu --- L.Hamilton 363 puan -- - Mercedes 668 puan

    1 lewis hamilton -------- 1.21.27.430
    2 valtteri bottas --------- 14.063
    3 kimi raikkonen -------- 36.570
    4 max verstappen ------ 52.125
    5 daniel ricciardo ------- 1.05.955
    6 nico hulkenberg ------ 1.08.109
    7 sebastian vettel ------ 1.33.989
    8 esteban ocon -------- 1 tur
    9 sergio perez ---------- 1 tur
    10 felipe massa ------- 1 tur
    -------------------------
    11 stoffel vandoorne --- 1 tur
    12 kevin magnussen ---- 1 tur
    13 romain grosjean ----- 1 tur
    14 marcus ericsson ---- 1 tur
    15 daniil kvyat --------- 1 tur
    16 lance stroll --------- 1 tur
    17 pascal wehrlein ----- 1 tur
    18 fernando alonso ---- 33 tur
    19 carlos sainz --------- 51 tur
    20 jolyon palmer -------- 52 tur

    F1 2017 10. hafta puan durumu pilotlar

    1 sebastian vettel ------- 177
    2 lewis hamilton ---------- 176
    3 valtteri bottas ----------- 154
    4 daniel ricciardo --------- 117
    5 kimi raikkonen ---------- 98
    6 max verstappen -------- 57
    7 sergio perez ------------- 52
    8 esteban ocon ----------- 43
    9 carlos sainz ------------- 29
    10 nico hulkenberg ------- 26
    11 felipe massa ----------- 23
    12 lance stroll ------------- 18
    13 romain grosjean ------- 18
    14 kevin magnussen ------ 11
    15 pascal wehrlein --------- 5
    16 daniil kvyat -------------- 4
    17 fernando alonso ------- 2
    ----------------------
    18 jolyon palmer ----------- 0
    19 marcus ericsson ------- 0
    20 stoffel vandoorne ------ 0
    21 antonio giovinazzi ------ 0
    22 jenson button ---------------

    F1 2017 10. hafta puan durumu takımlar

    1 mercedes ---- 330
    2 ferrari --------- 275
    3 redbull -------- 174
    4 force india ---- 95
    5 williams ------- 41
    6 toro rosso ---- 33
    7 haas ---------- 29
    8 renault -------- 26
    9 sauber --------- 5
    10 mclaren ------ 2

    F1 2017 11. yarış 29 - 30 temmuz günlerinde macaristanın budapeşte kentinde yapılacak ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi formula 1 -- 16 Temmuz 2017; 19:0:26 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vettel için üzücü bir sonuç oldu son turlarda , Max iyi bir yarış çıkardı Vettel ile mücadelesi ve kayabedecek birşeyinin olmaması yarışının Vettel aleyhine dönmesine neden oldu ve kaderi değişti yarışın ,adamım Daniel her zamanki gibi güzel bir sürüş ile 20lerden 5. bitirmeyi başardı Raikonen de ferrariye cevabını vermiş oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ferrari çok çabuk havaya girmişti ama yine sezon içi gelişimde tökezledi.Bu yarış gösterdi ki Ferrari için şampiyonluk zora girdi.Ferrari için sorun pilot değil kesinlikle takımdan kaynaklı.Bir türlü olmuyor.Sezona iyi bir paketle başlansa gelişim sağlanamıyor ya da kötü başlayan sezon kötü gidiyor.

    Hala 2010 ve 2012 sezonu Ferrari otomobillerine rekabetçi diyenler var.2010 yılında Redbull takımının 15 pol pozisyonu var ki bunların 7si üst üste.Yetenekleri ortalama olan bir Webber bile toplamda 5;üst üste 3 pol almış.4 tane de galibiyeti var.Rekabetçi denilen Ferrarinin ise 2 polü var koca sezonda.Galibiyet sayısında ise Redbull 9-5 önde hatta Mclarenin bile 5 galibiyeti var bu durumda Mclaren de çok rekabetçiymiş ama demek ki Hamilton da kötü pilot!Bir aracın galibiyet alması ayrı sizin önünüzdeki rakibin sizi neredeyse ikiye katlaması ayrıdır.

    Hadi 2010 bir dereceye kadar anlaşılır da 2012 Ferrariye rekabetçi demek tam anlamıyla farklı bir sezon izlemektir.2012de Mclarenin 7,Redbull un 6 galibiyetine karşılık Ferrarinin sadece 3 galibiyeti var.Ki bunlardan birisi Malezya izleyenler yarışın şartlarını ve piyango ortamını hatırlar.Diğeri Avrupa Gp Valencia orada da Alonsonun gerilerden kalkıp harika bir yarışla kazandığını unutmayın.Ferrarinin 2012 için rekabetçiliği o kadar yüksek ki sezonun 10. yarışından sonra tek bir galibiyeti bile yok ne hikmetse.Buna karşın 10. yarıştan sonra Mclarenin 5 Redbullun 4 hatta Lotusun bile 1 galibiyeti var.2012 Ferrari rekabetçi demek 2015 Ferrari için de aynı şeyi düşünmemizi gerektirir.Ne de olsa Vettelin 3 galibiyeti ve galibiyetler hariç 10 podyumu var.




  • f1 de yeniyim de şunu anlayamadım f1 de bu yıl 10 takım var ve normal olarak her takımın 2 pilotu olması gerekmiyor mu ayrıca sauber ve mclaren takımlarının 3 pilotları var böylece pilot sayısı 22 yapıyor neden bu iki takımın 3 pilotları var da diğerlerinin 2 pilotları var işte bunu anlamadım
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.