Şimdi Ara

( 7 Haziran EDİT ) 650 MİLYON Euroluk AYDIN-DENİZLİ YOLU HAYIRLI OLSUN (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
206
Cevap
2
Favori
11.378
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
145 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uçak yaptırmayan, araba yaptırmayan adamların torunlarına yakışır bir konu,

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeş k.bakma ama orda çok para harcamadan lafinda neyi kastettigimi anlayamacak kadar

    Ya okumadan hem konuyu hem yazılanı, random sallıyorsun
    Ya da okuduğunu anlamıyorsun

    Ben orda çok para harcamadan derken yap işlet devret sistemini kastettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o paraya o yol bitmez. en az 10 milyar dolardan aşağı bitmez o iş.
  • Adorer kullanıcısına yanıt
    Terorist başını devlet kanalına çıkaran, megri megri ağlayan, mitinglerde dön gel bitsin bu hasret diye terorist başını ülkeye davet edenleri destekleyenere yakışan bir eleştiri olmuş
    Bloklandınnn <3
  • Peki ondan sonra verilen garanti geçiş ücreti kimin cebinden çıkıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bak güzel kardeşim adım adım yazacağım.

    Öncelikle yap işlet devret sistemi nedir onu anlayalım.

    Devlet yaptıracağı hizmeti ihaleye acar. Yol köprü v.s
    Ihalede en uygun fiyatı veren şirket ihaleyi alır.
    Devletten kuruş almadan kendi kaynaklarıyla yapar.
    Devlet ile anlaşılan süre boyunca da işletir.
    Bu süre zarfında devlet yıllık belli bir asgari kazancı garanti eder.
    Eğer asgari kazancın altında olur ise d3vlet üstünü tamamlar.
    Ve işletme süresi bittiğinde yapılan iş komple devlete devredilir.

    Sistem bu.

    Şimdi GARANTİ UCRET NEDEN VERILIR

    Şirketler yaptıkları yatırımda zarar etmek istemez. 1 milyar dolar yatırdığı bir isten 800 900 kazanıp kalanı zarar yazmak istemez. Onun için bu gibi ihalelerde bunu şart koşarlar.

    GARANTİ ÜCRET VERILMESI ZARAR MIDIR?

    Zaten olay burda kopuyor. Şimdi bu işi 2 hali ile düşünelim.

    Misal bu konusu acılan yol diyelim ki masrafı 700 milyon euro olsun. Devlet bu yolu yapacağı zaman tamamen kendi kasasından yapabilir. Yanı 700 milyon euro yu senin benim hepimizin verdiği vergiler ile yapabilir. Yanı eğer devlet yaparsa 700 MILYON EURO KOMPLE BIZIM CEBIMIZDEN CIKAR

    Diğer taraftan diyelim yap işlet devret yolu ile yaptı. Alan şirket 700 milyon euro yu komple kendisi öder. Devlet kuruş ödemez. Yaptıktan sonra işletmeye başlar. Işletmede belli bir kazancı illaki olacağından EGER EKSIK KALIR ISE devlet üstünü tamamlar.
    Diyelim ki bu yolu 20 yıllığına verdi devlet. Adamlar yaptı. Ayda asgari 45 milyon kazanç garantisi verildi. Bu adamlar hiç kazanmayacak değil. Elbet kazanacak. Yılda ortalama 10 milyon euro bu adamlara garanti ücreti tamamlamak için para ödendi. Bu 20 yıl da 200 milyon eder. Hadi 250 olsun.

    Devlet kendisi yapsa tek seferde 700 milyon euro harcayacağı yola
    Bu sistemle 20 yıllık bir süre zarfında taksitler ile toplamda 200 250 milyon ödeyerek yaptırmış olacak.

    Şimdi hangi sistem devlet icin karlı? Buyur.

    Tel seferde 700 milyon mu
    20 yıllık süreçte 200 250 milyon mu?

    700 milyon da cebimizden çıkacak
    250 milyon da sonuçta bizim vergilerimiz değil mi bu paralar.

    Peki aradaki fark devletin kasasında kalan paralar zarar mi? Kar mi?

    Ha şimdi şunu diyorlar bu s3fer. Ama o şirket işletirken yolu kullanan vatandaştan para alacak.

    Halbuki çok basit cevabı var. O yolu şirket te yapsa devlet te yapsa yine para verecek kullanan kişi. Yanı bunun yap işlet devret mantığıyla bir alakası yok. Devlette alacak şirkette.

    Ayrıca şunu diyen de var. Devlet neden alıyor para? Kendisi yapsın benim vergimden benden para da almasın.

    Burda şunu düşünmüyorlar. Birincisi bir zengin bir devlet değiliz. Eğer bu mantıkla devlet yatırım yapacak olsa biz halen tek gidiş gelişli leş gibi yollarda gider gelirdik. Bolu tüneli gibi yatırımlar olmaz dağların tepelerinde dolanırdık. Ha ben de bedava isterim her şeyi ama gerçeklerden kopup hayal dünyasına dalmanin alemi yok.

    Ayrıca Devlet sadece yol köprü değil sağlık iletişim eğitim v.s her şeye para harcamak zorunda. Bunlara da kaynak lazım. Biz hem zengin olmayan hem de terör v.s şeylerle savunmaya deli gibi ppara harcamak zorunda kalan bir ülkeyiz. Bunu da göz ardı etmemek lazım

    Velhasıl kelam güzel kardeşim. Devlet bu sistemle zarar 3tmez. Hemde hiç etmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-ACF8F4F94 -- 3 Haziran 2020; 20:22:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.Rodriguez

    Şuan hissemiyorlar .Gelecek nesiller hissedecek.

    Alıntıları Göster
    25 yıla dağıtıldığı için simdikilerde az da olsa kazığı yiyor tabii ama bir anda yemek gibi olmuyor.. mesela Telekom 5 yıllık kârına 25 yıllığına kiralandı. Daha 10 yıl var bitmesine şimdi vatandaş internet hızında ilk 100de bile değil. Telekom'un tekrar devlete geçmesine 10 yıl var sonra internet hızım düşük, en ufak depremde kimseye ulaşamıyorum, evinin yakınına hat döşemiyorlar falan deniliyor....

    Eski yöneticiler emeklilik sistemiyle şimdi yaşayanlara çakmış şimdiki yöneticilerde yap işlet devret ile 25 yıl boyunca bu ülkede yaşayacaklara çakıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tek_Kisilik_Muhalefet -- 3 Haziran 2020; 20:53:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ondan sonra neden benı blocklayanlara cevap yazamıyorum dıye forumu aglama duvarına cevır
  • Çok güzel anlatmışsın ama bunu buradaki herkes biliyor zaten.Verdiğin örneklerle polyannacılık oynamışın.Keşke senin dediğin gibi olsa
    Önemli olan ne kadar maliyeti olup ne kadar yaptırıldığı.
    650-700 milyon euro ile 163 km'lik yol yapılacak. Km başına ne kadar tutuyor devletin diğer yaptığı yolların km başına maliyetini karşılaştır.
    Yap-işlet-devret modeli çok akıllıca iş olsa dünyada sınırlı sayıda uygulanan model olmazdı.


    Ülkemizin para birimi türk lirası. İhaleleri döviz ile yapıyorlar.Üstüne garantiler bile döviz üzerinden bunları eleştirmiyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.Rodriguez -- 3 Haziran 2020; 21:26:5 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.Rodriguez

    Çok güzel anlatmışsın ama bunu buradaki herkes biliyor zaten.Verdiğin örneklerle polyannacılık oynamışın.Keşke senin dediğin gibi olsa
    Önemli olan ne kadar maliyeti olup ne kadar yaptırıldığı.
    650-700 milyon euro ile 163 km'lik yol yapılacak. Km başına ne kadar tutuyor devletin diğer yaptığı yolların km başına maliyetini karşılaştır.
    Yap-işlet-devret modeli çok akıllıca iş olsa dünyada sınırlı sayıda uygulanan model olmazdı.


    Ülkemizin para birimi türk lirası. İhaleleri döviz ile yapıyorlar.Üstüne garantiler bile döviz üzerinden bunları eleştirmiyorsunuz.
    Hocam eline yazık karşındaki trol. Muhtemelen kopyala yapıştır hazır troll metinlerden alıntı yapmıştır. Blokla geç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.Rodriguez

    Çok güzel anlatmışsın ama bunu buradaki herkes biliyor zaten.Verdiğin örneklerle polyannacılık oynamışın.Keşke senin dediğin gibi olsa
    Önemli olan ne kadar maliyeti olup ne kadar yaptırıldığı.
    650-700 milyon euro ile 163 km'lik yol yapılacak. Km başına ne kadar tutuyor devletin diğer yaptığı yolların km başına maliyetini karşılaştır.
    Yap-işlet-devret modeli çok akıllıca iş olsa dünyada sınırlı sayıda uygulanan model olmazdı.


    Ülkemizin para birimi türk lirası. İhaleleri döviz ile yapıyorlar.Üstüne garantiler bile döviz üzerinden bunları eleştirmiyorsunuz.
    Misal

    Adana mersin arasına yapılan bir yol ile
    Aydın mersin arasına yapılan bir yolu

    Km fiyatı olarak karşılaştırabilir mısın?
    Ne kadar doğru ve sağlıklı bir karşılaştırma olur ?

    Yada şöyle sorayim yapılacak yolun maliyeti neye göre belirlenir ?
    Ne kadar viyadük olacak
    Ne kadar tünel olacak
    Ne kadar köprü olacak
    Ne kadar dağlık
    Ne kadar düzlük

    Bunların maliyete etkilerini de düşünmek ve kesin yargıya varmak için de bilmek lazım değil mi?

    Onun için şu yol bu kadara mal oldu bu yol neden bu kadar demek yanlış olmaz mı?

    Ayrıca poliyannacilik diyerek neyi kastettin. Benim mesajımda zaten biz zengin bir ülke değiliz ondan bu yola devlet başvuruyor diyorum. Ben de isterim devlet yapsın ben de uygun fiyata kullanayim. Ama hayalperest olmamak lazım diyorum.

    Döviz meselesine gelince. Tl ye bağlayıp kimse bu işe girişmez. Yada uçuk fiyat ister. Misal diyelim ki bu yol kabaca 5 milyar tl ye bitecek olsun. Yapacak şirket bunu 7 milyar tl ye 20 yıllık garanti paraya yapar mı sence ? Birak 7 yi 10 desen bile kabul etmez. Ayrıca devlet yapsa da yine 5 milyar tl koyacak olsa yine euro ya vursan aynı meblağa denk gelmeyecek mi??

    Ben de isterim devlet yapsın biz de uygun fiyata keyfini sürelim. Ama otoyol bu maliyetli.

    Ha tabi şunu da unutmamak lazım. Biz yıllarca adana ankara arasını tek gidiş geliş leş gibi yollarda gittik geldik. Şehirleri birbirine bağlayan ner3deyse tüm yollar duble oldu. Bırakın şehirleri ilçeleri dahi duble yollar ile (çoğu yerde) birbine bagladi adamlar.

    Mesele özünde şu. Devlet imkanı olduğu yerde yapıyor. Ama bazılarını da bu sistemler ile çok masrafa girmeden halletmeye çalışıyor.

    KEŞKE AB ULKELERI BU YATIRIMLARI 10 LARCA YIL ONCEDEN YAPIP BITIRIRKEN BIZ DE YAPSAYDIK TA SIMDI NIYE BÖYLE IHALELER YAPILIYOR TARTISMASAYDIK

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1- o yola ihtiyaç yok.
    2- İhtiyaç olsa zarar etmez geçiş garantisi vermezsin.
    3- kredileri veren devlet bankaları. Zaten ihtiyaç olsa herkes kredi verir.

    Kısaca geleceğimiz peşkeş çekiliyor durum bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haberde Aydın-Denizli yazıyor, MERSİN nereden çıktı???
  • Sen hesapladın mı km başına maliyetini ?
    Zengin olmayan ülkerlerde tercih etmiyor bu yolu. Her ülke zengin değil.Zaten sayılı zengin ülke var.

    Bu arada aydın -denizli arası dümdüz arazi graben denilen çöküntü ovaların içinden geçiyor yollar.Fiziki haritayı açıp bak bu yol niye pahalı yapılıyor diye sorgula



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.Rodriguez -- 3 Haziran 2020; 23:43:10 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana ne devletin maliyetinden? Ben cebimden çıkan paraya bakarım. Devlet para kazanacak ben zarar edeceğim niye salak mıyım?
    Dünya kadar vergi alıyor kendi parasıyla yapsın. Ya bu kadar vergi almazsın herşey paralı olur ya da çok vergi alırsın kendin yaparsın. Yoksa paralar nereye gidiyor diye sorulur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Once Antalya - mersin yolunu yapsalardı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fabrika, üretim tesisi yapmak istihdam sağlamak yerine şöyle saçma sapan işler yapıyorlar. Tamamen fiyasko. Şahlanma paketi yaparlar içinde tatil paketi var 3 hafta tatil yap 3 yıl öde. Para bas vakıf bankalarından kredi olarak dağıt milleti araba ev için uzun vadeli borca sok. Hala ekonomiyi taş toprak üzerinden çevirmeye çalışıyorlar. Birde şuan kamu spotu var Allah razı olsun devletimizden kredi çıkardı diyorlar. Güler misin ağlar mısın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vanished Man

    Bana ne devletin maliyetinden? Ben cebimden çıkan paraya bakarım. Devlet para kazanacak ben zarar edeceğim niye salak mıyım?
    Dünya kadar vergi alıyor kendi parasıyla yapsın. Ya bu kadar vergi almazsın herşey paralı olur ya da çok vergi alırsın kendin yaparsın. Yoksa paralar nereye gidiyor diye sorulur.
    Yapmıyor mu?

    2003 yılında toplam duble yol 6 000 km iken şu an

    25 000 km nin üstünde

    4 kat 4 20 yıl da 80 yıla nazaran 4 kat fazla duble yol yapılmış
    Neredeyse bütün iller arası yollar duble
    Çoğu ilin ilçelerinin kendi aralarındaki yollar duble

    Leş gibi yollar vardı leş. Tek gidiş geliş. Dar.

    Şimdi hanginiz hangi yoldan şikayet edebilirsiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle bir denizlili ve azılı akp karşıtı olarak haber
    Aydın-Denizli otoyolu ihalesi ki bu otoyolun projesi aslında aydın izmir otoyolu yapıldıgında hazırdı ve yapılacaktı ancak donemin aydınlı bakan ve milletvekilleri bu otoyolu yaptırmadılar sebep ise aydını direk pasifize edip aydın ekonomisine ket vuracağı düşüncesi ki denizli o donem yükselen bir ildi ve önünü kesmek istediler hoş bi işe yaramadı denizli egenin iyi ve gelişmiş bir şehri oldu.
    Simdi bu ihale 2 yılda 2 kez iptal edildi sebep ise rant eksikliği yani otoyolun cok verimli olmayacagı düşüncesi ve yid olarak verilen teklif kabul görmedi.
    Ancak işin içine yan yollarda girdi yani denizliden manisaya ve ara bağlantılar ile cazip hale getirmeye çalıştılar.
    Ancak aydın denizli arası bildiğiniz ova ve nerdeyse dümdüz ki aydın denizli ovası türkiyenin en verimli ovalarının başında gelir.
    Bu iki ilde nerdeyse üretilmeyen bir tane tarım ürünü yok
    Bu yolun uzunluğu yaklasık 150 km olacak hız sınırı olmaz ve proje bitirilse denizli-izmir arası 2 saat olacak ki bu diğer yola nazaran yaklasık 1 saat avantaj sağlardı ancak hız sınırı olması sebebi ile eğer yol yapılda dahi çok büyük bir etki etmeyecek Ancak yük ve yolcu tasımacılıgını buraya kaydıracakları için mecburen kotayı doldurmaya calısacaklar
    Ancak zikredilen rakam o uzunluktaki yol için çok fazla
    Ayrıca nekadar bir ücreti olacağı da belirleyici olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarayın yıllık gideri 2 milyara yakın bir para harcanıyor günlük 5-6 milyona yakın bir para ediyor kendine 4 yeni ultra lüks makam aracı alıyor 80 milyon liraya zengin bir ülke değilsek bunların yapılması ne kadar doğru

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.