Şimdi Ara

SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
241
Cevap
12
Favori
31.835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 5'li kablo ev tipi şarj aletinin schuko piriz tarafında, araca giden tarafından bahsetmiyorum. Ben Subaru Solterra EV kullanıyorum. Size benzer uygulamayı 3x2.5 mm Öznur kablo (marka yazdım, no name veya ucuz kablolarda alüminyum karışımı oluyor) ve kaliteli kauçuk dişi-erkek fişlerle yaptım. Kablo 10 metre, evin tesisatı 2.5 mm ile yapılmıştı, 16 amper sigortası vardı prizin. Bizdeki avantaj Subaru ev tipi şarj aleti max 10 ampere izin veriyor. Böylece yükü 2.3 kw ile sınırlıyor.

  • tyanik T kullanıcısına yanıt

    anladığım kadarıyla schuco prizi, fişi gibi ürünler üzerinde bulunan sensör yardımıyla çekilen yükü termal olarak yönetiyor. fazla ısınmayı takip ederek enerjiyi kesiyor ve olası erimelerin önüne geçiyor. imkanınız varsa bu ürünleri kullanın. fakat şunu unutmamak gerekir, bizim yönetmek istediğimiz 13,77 amperlik yükün yaratacağı termik problemdir. zaten yaptığımız hesaplamalarda oluşacak ısı izin verilebilir sınırlar içerisinde kalıyor. önemli bir hususta evin 16 A sigortasının, ara kabloyu bağladığınız duvar prizinin, ara kablonun fişinin ve dişi fişinin normlara uygun kaliteli ürün olduğundan, bina sıva altı tesisatında kullanılan 2,5 mm2 saf bakır iletken kullanıldığından emin olmanız gerekiyor. aksi tüm durumlar yangına sebebiyet verecektir.

    piyasada satılan bir çok ürün kalitesizdir. o yüzden ucuzdur. normlara uygun ürünler bizim şarj yükümüzde erime yapmaz, kaliteli otomatik sigorta termik takibi istenilen değerde ve zamanda yapacağı için hattımızı koruyacaktır.


    sizin aracınızın şarj cihazını, üreticiniz yaparken bu saydığım olası ihtimalleri göz önünde bulundurmuş ve kullanıcının insafına bırakmayarak gücü 2,3 kwh ile sınırlandırmış, yangın ihtimalini ortadan kaldırmış.


    fakat hesap ortada, bilinçli ellerde benim yaptığım iş yapılabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brava_67 -- 18 Ağustos 2023; 16:40:9 >




  • mimleon kullanıcısına yanıt

    Konunun başında verdiğim bilgi.

    Tekrar okumakta fayda var


     Yukarda anlattığım hızlı şarz, yavaş şarj, wallbox nedir konularını iyice araştırdıktan sonra kararımı verdim.

    Apartman girişinde ki elektrik odasından dışarda ki 1. park yerine hat çekerek AC 3.5kwh 16a ile şarj yapacağım.

    Çünkü 14.000? versem dahi aracın şarj modülü 6.6kwh destekliyor, AC şarjda dezavantaj oluyor.

    DC şarj ise İzmirde 2 yerde var, Mengerler (mercedes) ve Swiss Otel Alsancak da.

    Gece saat 10;00 dan sonra indirimli tarifede başlayıp sabah 08;00 e kadar 10 saat süre içinde 35kw şarj elde ederim ki zaten günlük 175km menzile tkabül eder, haydi haydi yeter.

    Gelelim sisteme; ilerde wallbox kurulabilecek şekilde kurdurdum sistemi.[simage][/simage][simage][/simage]

    -Elektrik panumuzda, saaten sonra üst kattaki konuta giden hatta saplama yaptık

    - 5x6mm kabloyu kablo kanalı ile taşıyıp pencere dibinde ki panoya ulaştırdık.

    - panoya 4x40a 4 kutup sigorta, 4x40a 4 kutuplu kaçak akım rölesi koyduk.

    - panodan dışarıya 3 faz 3x2.5mm kablo çektik.

    - dışarda kilitli kutuya 16a topraklı priz koyduk.

    Bunun dışında saatimizde ki sigortayıda 3x40a çevirdik.

    Artık gece 10 dan sonra şarj yapacağım.

    Denedik, sorun yok, evde klimaları ve fırınları açtık, şarj başlattık bişey olöadı.

    Ancak aklınızda bulunsun, apartmanımız 5 yaşında ve tüm elektrik donanımı yönetmeliklere uygun yapılmış.

    Eski binalarda sorun çıkabilir.


    1. foto AC 3.5KWH 16a adaptörü olan kablo ve rüaraca giren ve prize giren uç. Woltrun tarafından bana verilen ilerde wallbox kuracak olursam gerekli olan sistem



    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 19 Ağustos 2023; 9:0:15 >




  • Mg ZS Ev 11kw AC şarj özelliği olunca, Tunçmatik AC 22kw şarj ünitesi almaya karar verdim.
    Yukardaki kablolama buna uygun. tek yapacağım 16a 220v kutuyu çıkarıp, 22kw üniteyi bağlamak.
    Bu sistem şemasını Voltrun mühendisiden aldım.
  • mimleon kullanıcısına yanıt

    3 zamanlı tarife 22.00-06.00 saatlerinde geçerli. 08.00 kadar uzamıyor hatırlatmak isterim.

  • mimleon kullanıcısına yanıt

    Tunçmatik wallbox Bauhausda satılıyor. Made in China ve bana biraz kalitesiz geldi. Plastiği ve şarj kablosu/konnektörü. Almadan önce inceleyin derim.

  • mimleon kullanıcısına yanıt

    Panodan dışarıya hat 2,5 Luk kablo, bu kablo Max 25a çeker. Siz bu hatta 40a sigorta bağlamışsınız. Sigorta koruma yapmaz. Ayrıca 11kw yükün çektiği akım 380 de 16,71a, 220 tek fazda 50a. 11kw şakaya gelmez. 11kw Wallbox ın 3 faz olması gerekir. Hattınızın 3 faz olduğunu kabul ederek pano Wallbox hattını 5x4 ttr kablo ile ve panodaki sigortayı 25a k otomat sigorta ile değiştirmenizi tavsiye ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brava_67 -- 19 Ağustos 2023; 13:13:20 >
  • brava_67 B kullanıcısına yanıt

    5x6 mm2 kablo, 4x40 amper 30 ma kaçak akım rölesi ve 3x32 amper otomatik sigorta max 22 kw için tesisat. Wallbox max 22 kw gücünde, araçların inverter güçleri (AC şarj hızları) 7-11-22 kw olarak değişiyor. Tesisat max güce göre yapılıyor.

  • tyanik T kullanıcısına yanıt

    Tabi ben aracı 11 kW olduğu için hesap yaptım, 22kw ise 5x6 kablo 40a k otomat gerekir.

  • Gersan marka yerli Wallbox tavsiye ederim. Koruma elemanları ABB marka kaliteli

  • Ben Schneider Electric EVlink 22 kw soketli aldım. Memnunum. Arayüzü yok telefonla bağlantı kurulmuyor ama çok da lazım değil.
  • brava_67 B kullanıcısına yanıt

    Panodan dışarıya kablo sadece 2m. ve ucunda mennekes fiş var.

    elbette wallbox takınca o da 5x6mm olacak.

  • BUGÜN KÜ HÜRRİYETİN HABERİ


    #Elektrikli Araçlar#Elektrikli Araç Batarya#Elektrikli Araç Ömrü

    İşte elektrikli aracın kullanım ömrü


    Taylan Özgür Dil

    Oluşturulma Tarihi: Ağustos 18, 2023 07:00


    Elektrikli araçların batarya ömrünü, yıllar sonra değerinin düşüp düşmeyeceğini ve arıza halinde neler olacağını uzmanlara sorduk. Buna göre, elektrikli araçların bataryaları yılda ortalama yüzde 2 verim kaybına uğruyor. Yani 8 yıl sonra batarya verimliliği yüzde 100’den yüzde 80’e gerileyebiliyor. Verim kaybı ve arıza halinde komple batarya yerine uygun fiyatlı modül değişimi yapılabiliyor. Araçlar 1.5-2 milyon km’ye kadar sorunsuz kullanılabiliyor.


    TÜRKİYE’de elektrikli araç satışları her geçen yıl katlanarak büyüyor. 2023 yılının ocak-temmuz döneminde elektrikli otomobil satışları, 2022 yılındaki satışların iki katını aşarak 17 bin 307 adede ulaştı. Türkiye yollarındaki toplam elektrikli otomobil sayısı ise 30 bine yaklaştı. Ancak birçok kişinin kafasında hâlâ elektrikli araçların batarya kullanım ömürleri, ikinci el değeri, performans kaybı ve arızalarıyla ilgili soru işaretleri bulunuyor. Hatta bu soruların yanıtlarını tam olarak bilemeyenler elektrikli araç satın almaya mesafeli duruyor. Biz de elektrikli araçların batarya ömürlerini, yıllar sonra değerlerinin düşüp düşmeyeceğini ve herhangi bir batarya arızası durumunda neler olacağını konunun uzmanlarına sorduk.


    İşte elektrikli aracın kullanım ömrü


    Elektrikli otomobilde bataryalar modüllerin bir araya gelmesiyle oluşuyor. Şu anda silindirik, prizmatik ve hücre tipi olmak üzere üç farklı modül bulunuyor. Bir sorun halinde veya bakım gerektiğinde bu modüllerin değiştirilmesi yeterli olacak.


    8 YILDA YÜZDE 20


    Buna göre, elektrikli araçların bataryaları kullanım şekline bağlı olarak yılda ortalama yüzde 1-2’lik verim kaybına uğruyor. Yani ancak 8 yıllık kullanım sonrasında batarya verimliliği yüzde 100’den yüzde 80’lere geriliyor. Batarya verimliliği yüzde 80’e gerileyen bir elektrikli aracın sürüş menzilinin örneğin 400 km’den 300-320 km’lere düşebileceğini belirten Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD) Başkanı Berkan Bayram, “Batarya verimi azalınca komple batarya değişimine gerek duyulmuyor. Batarya paketleri modül adı verilen parçalardan oluşuyor. Yani bir arıza veya verimlilikte düşüş halinde yetkili servisler tarafından sorunlu modüllerin tespit edilip değiştirilmesi yeterli. Yakında modül değişimi dediğimiz bu işlemi daha çok duyacağız” diyor.


    Batarya verimliliği her yıl ortalama %2 düşüyor.


    8-10 yıllık kullanımdan sonra verimlilik %80’e geriliyor.


    Verimi düşen bataryaların modüllerini değiştirmek yeterli oluyor.


    1.5-2 milyon km’ye kadar sorun çıkarmadan kullanılıyor.


    Elektrikli otomobil 3-4 yılda bir servis görüyor.


    Evden şarjla benzine göre 3’te 1 oranda tasarruf sağlıyor.


    ‘UYGUN FİYATA DEĞİŞECEK’


    Peki, batarya modül değişimi sürücülerin cebini yakacak mı? Doğan Trend Otomobil Markaları Genel Müdür Yardımcısı Tibet Soysal da, “Elektrikli otomobil kullanıcılarının merak ettiği en önemli konulardan biri de batarya değişiminin ekonomik anlamda kendilerini zorlayıp zorlamayacağı. Değişim gerektiren bir durum varsa da batarya değişmiyor. Bataryayı etkileyen durum hangi modülde ortaya çıktıysa o modülün değişimi oldukça makul bir fiyata gerçekleştiriliyor. Bugüne kadar komple bataryanın değişeceği bir arızayla karşılaşmadık” diyerek durumu anlatıyor. Soysal ayrıca, teknolojinin her yıl geliştiğini hatırlatarak yakında daha verimli, yüksek kapasiteli bataryaların tüketicilere sunulacağını da belirtiyor.


    BATARYAYI VERİMLİ KULLANMANIN YOLLARI


    - Ani hızlanma veya frenleme yapmamak.


    - Sürekli yüksek performansla kullanıp bataryayı sık aralıklarla boşaltıp doldurmamak.


    - Çok soğuk havalarda DC (hızlı) şarja takmaktan kaçınmak.


    - %20’den %80’e şarj aralığında doldurmaya dikkat etmek.


    İKİNCİ ELDE DEĞERİ ÇOK DÜŞECEK Mİ


    ELEKTRİKLİ araçlarla ilgili en çok merak edilen konulardan bir tanesi de aracın ikinci el değeri. Doğan Trend Otomobil Markaları Genel Müdür Yardımcısı Tibet Soysal konuyla ilgili, “İçten yanmalı motora sahip bir otomobilin 8 yıl sonra ikinci el değerindeki bir düşüş hakkında endişe etmiyorsak, elektrikli bir otomobilin ikinci el değeri konusunda endişelenmemize de gerek yok. Örneğin, biz MG modellerinin fiyatlarını ValueGuard programıyla bugünden garanti altına alıyoruz. Elektrikli modellerimizin ikinci el piyasası oldukça güçlü ve rekabetçi” derken TEHAD Başkanı Bayram da, “Bugün benzinli/dizel motorlar 350 bin km civarında (rektifiye) görürken, elektrikli otomobiller 1 milyon km’nin üzerine kadar sorunsuz çalışabilir” bilgisini veriyor.





  • Dünya Gazetesi haberi


    Çinli DFSK, 10 farklı modeliyle yeniden Türkiye’de

    DFSK Motor, 7'si benzinli 3'ü elektrikli olmak üzere 10 farklı modeliyle Türkiye pazarına yeniden giriş yaptı. SHS bünyesinde satışa sunulacak model sayısının 2024'te 13'e çıkarılması hedeflenirken, Türkiye'nin her bölgesinde yer alacak bayilerinde servis hizmeti verileceği bildirildi.

    Çin’in büyük otomotiv üreticilerinden biri olan DFSK Motor, SHS distribütörlüğünde yeniden Türkiye pazarına giriyor. Hakan Şahsuvaroğlu ve Yunus Şahsuvaroğlu yönetimindeki SHS, DFSK Motor’un, 3 benzinli SUV, 4 benzinli ticari ve 3 elektrikli ticari araçtan oluşan modellerinin satışına Ekim ayından itibaren başlayacak.

    Seneye 13 model olacak

     SHS Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Şahsuvaroğlu, Türkiye pazarına Çin üzerinden ilk defa 10 farklı ürün gamı ile güçlü bir şekilde giriş yapan marka olacaklarını belirterek, “Önümüzdeki yıl ise ürün çeşitliliğini yeni mild-hibrit/plug-in hibrit SUV ve Sedan modelleriyle 13 adede çıkaracağız. Buna paralel olarak bayi yapılanmamıza da başladık. Emin adımlarla bayi ağımızın ülkemizin her bölgesinde yer alması için yola çıkıyoruz” dedi.

    7 üretim merkezi var

    SHS distribütörlüğünde Türkiye pazarına Ekim ayında giriş yapacak olan DFSK Motor’un, ilk etapta SUV segmentinde benzinli motorlara sahip Fengon 500, Glory 580 ve Fengon 5 modelleriyle showroomlarda yerini alacak.

    2003 yılında kurulan DFSK markası, global olarak bugüne kadar 5 milyondan fazla satış adedine ulaştı. Dongfeng Motor Grubu’nun bir parçası olan DFSK, 70’in üzerinde ülkeye satış yapıyor. DSFK Motor’un Çin, Endonezya ve ABD’de olmak üzere toplam 7 üretim tesisinin yanı sıra, Çin, ABD, Almanya, Japonya ve Endonezya’da da Ar-Ge ile akıllı platform merkezleri bulunuyor.

    DFSK Motor modelleri ise, geniş seçenekleriyle teknolojiye ve çevre dostu araçlara ilgi duyan, akıllı ve sürdürülebilir yaşam tarzlarına yönelik trendleri takip eden kullanıcıları hedefliyor. Konvansiyonel yakıtlı modellerinin yanında hibrit ve elektrikli araç teknolojileri konusunda da öncülük eden bir marka olan DFSK, geniş ürün gamı, premium tasarımı ve yüksek kalite anlayışını birlikte sunuyor.





  • Arkadaşlar seres 3 hakkında kullanıcı yorumlarını bekliyorum . Lütfen artılarını eksilerini yazarsanız inanın insanlara çok yardımcı olursunuz. Bundan önceki yorumları okudum. Daha farklı yorumlar varsa bekliyorum . Herkese huzurlu günler
  • seres 3 aracımda rejenerasyon yaparken tekrar gaza yavaş yavaş basmama ramen rejenerasyonu aniden kesip ivmelenıyor. Sizin aracınızda da durum böylemidir? Normalde kademeli olarak rejenerasyonu kesip ivmelenmesi gerekiyor. Diger bindiğim tüm elektrikli araçlarda yavaş yavaş bitiriyor.


    Sizdeki durum nedir yazarsanız sevinirim.

  • Hızlı şarjın batarya ömrüne etkisi...


    Elektrikli araçlarla ilgili yanlış bilinen mevzulardan biri hızlı şarjın batarya ömrünü azalttığı iddiası. Binlerce #Tesla aracın batarya verisine sahip olan Recurrent, paylaştığı son istatistikle bu iddiayı yeniden çürüttü.


    6.300 Model 3 kullanıcısından toplanan veriyle sürekli DC şarj kullanan ve genelde evde şarj edip nadiren DC şarj tercih eden iki kullanıcı grubunun batarya kapasitesi karşılaştırılıyor. Tabloya göre iki grup arasında kapasite kaybı açısından bir fark bulunmuyor.


    Tesla'nın paylaştığı veride 322 bin kilometrede batarya kaybının ortalama %12 olduğu paylaşılmıştı. Recurrent ise yaklaşık 7 yılda bataryanın ortalama %88-90 bandında bir kapasiteye gerilediğini söylüyor.


    Hızlı şarjın batarya ömrüne etkisi neredeyse sıfır iken asıl problemin aşırı sıcak ve soğuk havada şarj olduğunu bilmek gerekiyor. Tesla gibi ısı pompalı gelişmiş termal yönetim sistemi bulunan araçlar bu şartlarda ciddi problem yaşamasa da diğer araçlarda batarya sıcaklığının artmasıyla hem batarya sağlığı etkilenmiş hem de şarj hızı sınırlanmış oluyor.


    Kaynak: Dolubatarya



    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU




  • ATİLLA SERES3 A kullanıcısına yanıt

    Şöyle bir yorum getirebilirim;

    Genelde eco modda kullanmaya alışıksanız, sport moda geçtiğinizde gaza basma alışkanlığınız eco moda göre olduğundan, sport modda araba güçlü olduğu için en ufak gazlamaya tepki verecektir. eğer eco modda kullanmayıp bu sorunu yaşıyorsanız bu dediğim geçersizdir.

  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.