Şimdi Ara

%100 elektrikli yeni Hyundai IONIQ 6 Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
243
Cevap
12
Favori
11.793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    "ulusal tatil günü londraya gezmeye...." en yoğun günü örnek almışsınız. ayrıca yılda 50-100b tl benzine, 50-100b tl de servise parça parası vermeye mi razısınız? yoksa bayram tatillerinde herkesin yola çıkmadığı günleri seçip yola çıkmak daha mı zor?


    ingilterede ev elektriği ile dışardaki elektrik aynı fiyat. o yüzden orda kimse dert etmez. ev yerine dışarda şarj eder. tr de evinde şarj eder herkes. şartlar farklı. düşündüğünüz gibi olmaz tr de.

  • juba09 kullanıcısına yanıt
    Reklamın kötüsü olmaz demişlerdir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • odiha kullanıcısına yanıt
    Allah razı olsun ,bari mertçe doğru söylemış,insanların hayalleriyle oynayıp reklem vs.peşinde koşanlar inşaallah ,umduklarını bulamazlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • odiha kullanıcısına yanıt
    Tabi Çin'in önü tıkalı,Yerli cepheside şimdilik ağır aksak,adamlar meydanı boş buldu.Olan da millete oldu.İnşaallah Çin neyapar ne eder,Avrupa veya Türkiye de üretim yapar,Çarşı bi karışir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • cabriyo kullanıcısına yanıt
    yıllardır mazda 3 kullanıyorum, hiç o bahsettiğiniz rakamları ödemiyorum. verdiğiniz rakamlar, yaptığınız karşılaştırmalar gerçekçi değil.

    İngiltere'de adam iş günlerinde Edinburgh - Londra arasında geziye gidemez, cunku çalışıyor. Aynısı İstanbul için de geçerli. Cuma akşamı İstanbul akın akın Anadoluya gezmeye, ailesine, memleketine gider, pazar gecesi pzts sabahı döner. Bataryalı araçla gidiyorsa, o Cuma günü o akşam saatinde şarj ihtiyacı olacaktır.

    Elektrik fiyatı işin en önemsiz kısmı. kWh'ı 2TL veya 20TL olsun, ödenir ancak şarj başında 1 saat beklenmez heleki kuyrukta başkasının 1 saatleri kesinlikle beklenmez. Bu sorunu benim dışımda birçok başka kişi dile getiriyor.

    İstanbul'da bu yaz Yunan, Bulgar ve Romanya plakalı bataryalı birkaç Tesla gördüm fakat Almanya plakalı görmedim. Almanya plakalı gördüklerim sadece benzinli Porsche, Audi, Mercedes vs'ydi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • cabriyo kullanıcısına yanıt

    Bn bi depoyla uzun yolda 1000km gidiyorum yaklaşık 12 13 saat sende ertesi gün gelirsin tatil zamanı😀 tek aracı olan adam dedim paran varsa şehir içi alır kullanırsın onu yapan çok var. Bu fiyata herkes alabilecekmiş gibi de yorum yapma👍


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Bilerek veya bilmeyerek yalan beyanda bulunmayın. Tesla kullanan kişilerin gruplarında 15 kW/100 km sakin kullanımda gayet elde edilebilir değerler şehiriçi karma kullanımda. Hadi uzun yolda tutmaz desen de olacağı 18-20 kW/100 km (140+ hızlarda seyredilirse kademeli artar) Aracın 100%-0% kullanılamayacağını kastediyorsan o zaman öyle belirtmek gerekir. Kimse 500 km şarj etmeden gidilsin demiyor ama katalog verilerine yakın değerleri tutturabileceğin en iyi araçlardan Teslalar..

    İnsanların önyargılarını kırmakla uğraşmayın forumdaşlar; boşverin.

    Ioniq 6 da gayet güzel F/P Aracı olmuş sadece tipine alışmak gerek 😌

    iyi forumlar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • auto_motive kullanıcısına yanıt
    youtube'ta Tesla Model Y Standard Range ile, 6 Ağustos 2023'te Sıla yolu (bol tünelli kaymak asfalt paralı pahalı otoban) Güneybatı Almanya‘dan Türkiye’ye (beşiktaş) gidiyor. yol bilgisayarı yolda 9 şarj noktasında şarj edilmesi gerektiğini belirtiyor:


    %100 elektrikli yeni Hyundai IONIQ 6 Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri

    yola çıkışta da 1 şarj olmuştu, etti 10 şarj. yol 2200km. Adam videoda yollar yoğun, hızımız 70 80 50 bazen 100, 110 oluyor diyor, bataryalı araçların sevdiği hızlarda gidiyor. buna karşın 10 kez şarj.

    benimkisi önyargı kırmak değil, fiyatları pahalı olan bu bataryalı araçları milyon tl para ödemeden önce gerçeklerini araştırmak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    şarj 1 saat sürmüyor. 20 dakika sürüyor. liste ile gerçekler farklıdır. çünkü %0 ile şarja girmiyorsunuz. %15-25 gibi şarja giriyorsunuz ve %100ü zorlamıyorsunuz. %30-90 a kadar 20 dakika civarında şarj olur. 110 ile gitseniz 500km 4 saat sürse 1 kere 20 dakika duracaksınız o kadar. kuyruk ileride belki denk gelebilir birşey diyemem. ancak şu anda bile elektrikli şarj noktalarındaki pompa sayısı tahmin ediyorum benzin istasyonlarındaki pompa sayısından fazladır. ayrıca benzin istasyonu her yere açamazsınız yanında okul cami apartman olamaz. ama elektrik şarj noktasını 20 metre kare her yere açarsınız.


    arabayı ustaya götürüp bir sensör değişimi için başında 8 saat beklediğimi bilirim. küçük bir su kaçağı sorunu için 4 kere borusandan randevu alıp arabayı götürdüğümü bilirim. 2 3 ay arabayı kullanamadığımı parça beklediğimi bilirim. düşünün bir araba aldınız 365 liraya. kullanmadığınız her 1 gün 1 lira boşuna vermişsiniz demektir. serviste yattığı her günü arabanın fiyatına orantılayın. elektriklide bu zamanlar size kalır kısaca. kimsenin aklına gelmeyen hesaplar bunlar. zaten bu yüzden avrupa şarj sırasında bekliyor bizde de dolar sürekli artıyor. bizde ekonomiden anlama sıfır. ne para ne zaman ekonomisinden anlıyoruz.


    2000tl 50lt yakıt. yılda 20b km yapılsa hesap basit. şehir içi 1 depo 400-500km gider. 40 depo 2000tl den 80,000 tl eder. mazdanın yakıt ve servis fiyatlarını 2. el değerinden anlamak mümkündür zannediyorum. sizde farklı olabilir her araba her kullanıcı aynı değildir tabi. ama bir genelleme vardır. şu anda 1,5-2,5 fiyat aralığında arabaların periyodik bakımı disk balata akü buji sensörler ve diğer motor şanzıman parçaları hesap edin, kısaca 150b km 5 yıllık harcanan parayı 5 e bölün. elektriklide parça değişimine gerek yok. pilleri bile değişmeye gerek yok. 500km gitmesin 400km gitsin. değişmeye zorlamaz sizi. ama 200-300b km de bir benzin dizel motor rektifiye yapmak zorundasınız. gaza fazla basarsanız 100b kmde de motoru yersiniz. elektriklide motor yeme korkusu yok. motor soğuk yokuşta sıcakta hararet yaptı radyatör suyunu kontrol, yokuşta park edince önce el freni sonra otm vitesi parka al gibi dertler yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 7 Ekim 2023; 9:14:10 >




  • herkes herşeyi alacak diye bir kural zaten yok bende sizde dahil. yorum yazarken her yorumda bunu belirtmeye gerek var mı?


    1000 km 3 kere yol yaptım 40 günde. araç dolu boş temmuz sıcağında ankara 41 derece eyyamu bahur diye haber yapılan haftada. aynı yolculukta bolu highway de şarj yanında insanlarla tanışarak sohbet ederek, bolu berceste de gurme kahvaltılıklarımı alarak, ankara etlik özlerde dönerimi yiyerek, tuz gölünde çıplak ayak gezerek, niğde civarı fabrikadan taze pişmaniye hediyeleri alarak... hiç dediğiniz gibi sıkıcı olmadı. benzine vereceğim parayı yolda harcadım bir güzel. ha birde siz servise 1000km için kaç lira veriyorsunuz? çünkü ben o parayıda yolda harcadım :D:D:D

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    yutub maşşallah mühendis bile yetiştiriyor. ...bu şarjlar 20 dakikalık şarjlar. x 10 desen 200 dk 3 saat hepsi 2200km en az 20-25 saat sürer. yani 24 saat içinde 3 saat dinlenmeden araç süren varsa helal olsun.


    arabada ısı pompası varsa menzili 500 üzeri ise elektrikliler her türlü uzun yola rahat gider. ama togg mersedes reno gibi ısı pompası yoksa, yada mini cooper etron gibi 300km 400km menzil gösterip sürtünme katsayısı evlere şenlik ise yüksek süratte rüzgar engellediğinden fazla yakacağından o araçlarla uzun yol anlatılanlardan da kötü geçer. açık jantlar bile 20-30 km etkiliyor menzili. mersedeste amg paket bile 20-30km azaltıyor menzili. güzel araştırmadan iyi yada kötü demek doğru değil. iyonik safkan elektrikli arabanın üstünden bırak altından geçen rüzgar bile engele takılmıyor. ama togg bmw i4 gibi araçlar benzin motoru şanzıman egzoz boşlukları var altta. yani millet bunları öğrenene kadar bi 10 yıl sürecek gibi görünüyor. ne yazıkki elektrikliyi tepeden engelleyerek milleti cahil bıraktılar. şimdiye çoktan milletin bilgilenmiş olması gerekirdi.


    elektrik "motorlu" araçlar ile, "safkan" elektrikli araçlar ayrı yorumlanmalı. esas karışıklık burdan çıkıyor. bu ayrımı 10 yıla öğreniriz inşallah.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 7 Ekim 2023; 9:49:29 >




  • cabriyo kullanıcısına yanıt

    Mercedeslerde ısı pompası vardı sanki hocam, en azından eqb de var diye hatırlıyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu sene koymaya başlamış diye bilgi var. şimdi hangisinde var hangisinde yok daha satış tekniğini şaşırmış bir markadan bilgi almak ne kadar güvenilir? ben en kötü bilgiyi referans alıyorum. ki merso kendi sitesinde hava şartlarını soğuk yapınca 20 dereceden 0 dereceye 383km den 337a(klima kapalı) 259km(klima açık) düştüğünü merso kendisi söylüyor. 400 lük araç 260 zor gidiyor. zaten bu ısı pompası-1, sürtünme katsayısı-2, şasinin benzin motoru için üretilmiş olması-3, bu 3 ana unsur elektrikli araçlardaki tartışmaların karışmasına sebep oluyor. uzun yol yapılıp yapılmaması ile ilgili özellikle karışıklığa sebep oluyor. hatta pejonun ısı pompasının verimsiz olduğu bilgileride dolanıyor. safkan elektrikli araba ile elektrik "motorlu" araba ayrı tutulmalı. safkan olanlar kendi arasında tartışılmalı. diğerleri sonradan dönme elektrik motoru konmuş olanların çağı kapandı 3-5 sene önce cazipti onlar şimdi artık cazip değiller. hatta 5 yıl sonra hidrojen yakıtı ile şarj olan elektrikli arabaları göreceğiz. 4 kg hidrojen ile hiçbir şarj istasyonuna girmeden 1000km giden arabalar olacak. pil ağırlığı olmayacak. 1000 kg ağırlığında salon sınıfı arabalar olacak. yani tr ne yazıkki kasıtlı olduğunu düşünüyorum çok cahil bırakılıyor.


    https://www.mercedes-benz.com.tr/passengercars/mercedes-benz-cars/models/eqc/charging-and-range/eq-experience.module.html





  • cabriyo kullanıcısına yanıt
    Adam sıfır Mercedes EQS580 ile Ankara’dan Istanbul’a güneşli kuru bir günde tek kişi gidiyor. Geceden 100% doldurmuş.

    Saat 11:45 %42 şarj ile Bolu'ya girdi 100kW 'lik hızlı şarja bağladı saat 12:34 şarj %91, adamın sabrı taştı şarjdan çekti. Cunku %80'den sonra her %1 artış çok daha uzun zaman alıyor. Çelik gibi sinir ister %80 üstü şarj etmek.

    Sonuçta bataryanın yarısı 45-50dk'da şarj oldu. 150-200kW istasyon olsa bu yarım saat olsun yine uzun süre. Araçta 4 kişi olsa 4 kişinin yarımşar saati gitti.

    Şarj süresinde psikolojik sınır 5dkdır. otoyolda 5dk üzerinde zoraki beklemek psikolojiyi etkiler. Bataryalı araçların en büyük problemi bu,

    Öteki problemler de var. Yarım saatte %50 şarj etti, pili değil de yarım saat beklemekten gerilen sinirleri deşarj etmek için gaza da bastıramıyorsun, yoksa pil çok fena biter. Hava soğuk ısıtmayı açamıyorsun yoksa pil biter. Akşam karanlığında yokuş yukarı ön farları sönük elektrikli motosikletle cıkan bi adam gördüm, bence kesin yokuşu daha hızlı cıkmak için ön farı yakmıyordu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • cabriyo kullanıcısına yanıt
    Youtube'tan bakmayıp ta elektrikli araca birkaç milyon TL sayıp kendimiz mi denemeliydik ?
    Video bu:https://www.youtube.com/watch?v=Ec_v0HgiXe4 Tesla Model Y Standard Range ile Almanya‘dan Türkiye’ye Elektrikli Sıla yolu 08.2023

    2:48'de adam ilk istasyonda %72 şarj ettik, yaklaşık yarım saat sürdü diyor. Fakat hadi sizin dediğiniz gibi 20dk olsun, 20dk boyunca ne yapılır? Sıkıntı.

    İyoniğin altı düzmüş rüzgar geçiyormuş, i4'ün geçmiyormuş. Yaşamdan giden saatleri görmüyor, aracın altını görüyorsunuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    yaşamdan giden bmw vw servisinde mutluluklar dilerim o halde. ne diyim... yaşamdan giden saatleri toplayıp hesap edermisiniz. önden kaza olsa benzinli araç mı elektrikli araç mı daha çabuk tamir olur? yani hiçbir türlü yaşam saatinde benzin/dizel, elektrikliyi geçemez lütfen yani hesabı çok basit şeyleri tartışıyoruz. 100-200b km de motor yiyor benzinliler. elektrikte motor yeme yok. bir rektefiye 1 ay sürer. rodajı var 1000-2000km istediğin gibi süremezsin. soğuk havada çalıştır git olmaz önce 1-2 dakika motor ısınmasını bekleyeceksin. bunlar yaşam saatleri değil mi?



    %100 elektrikli yeni Hyundai IONIQ 6 Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri

    Alın size trafik. 1000km yolculuk 17 saat sürdü. en kötü senaryo işte. elektrikli araç tecrübesi. anlatıyorum anlamıyorsunuz yutubda düz yolda 2 saat elektrikli kullanmış adamın yorumunu daha önde tutuyorsunuz. birşey diyemem. zaten jetfadıl todex çiftlikbank boşuna dolandırmadı bu milleti. 5 sene sonra biri daha dolandırır. o gün belki 200 araba çekici üstünde gitti. benzin dizel motorlar bu sıcakta 4 saat konvoyda hararet yaptı motorlar rektifiyeye gitmiştir tabi... bunu yunan pkk yapmaz ama bizimkiler bizim millete yaptılar. ankara 41 derece gösteriyordu, günlerce saatlerce kaç arabanın motorunun bu yolda pert olduğunu siz hesap edin. bana denk gelen 4 saatlik konvoyda en az 100 araba kaputu açık, en az 100 araçta çekici üstünde gördüm. bu trafikte ilk dinlenme tesisinde petrol istasyonu yok bakın sadece dinlenme tesisi, 3 saat trafikte millet sıcakta xxxx olmuş diyeyim ilk dinlenme tesisine zor atmış kendini oturacak sandalye yok, park edecek yer yok onu bırak ağaç altı gölgeler bile dolu, boş şarj istasyonu vardı, sıra beklemeden girdim şarj ettim. şarja giriş çıkış 9:55-10:37. istanbuldan çıkmışız 5 saat olmuş konvoy var 5 kişi 40 dakika dinlenmişiz. tamam yutub fikir verir ama yanılgı daha çok yapıyor. elektrikliler gayet rahat konforlu yeterki safkan elektrikli olsun. bmw ix3 i4 gibi audi etron togg gibi benzinden dönme elektrik motorlu araba olursa o biraz uzun yolda sıkıntı olur. yada safkan elektrikli olup 2023 öncesi mersedes eq serisi gibi ısı pompası olmaz(kışın dert) ise bmw ix gibi ağır verimsiz elektrikli ile ya uzun yol dert olur ya kışın dert olur. 3-5 sene önce pek alternatif yoktu, benzin dizelden iyiydi dönme elektrikliler ama dönme elektrikli alırsanız dediğiniz sorunları yaşarsınız, safkan elektriklide sorun olmaz. hatta daha konforlu olur. şarj pompası sayısı benzin pompası sayısından fazla türkiyede.


    elektrikli alın binin kim diyor kiralayın bir seyahatinizde görün. ben yaşıyorum anlatıyorum siz bana video göstermeyin. videolarda daha araba kaç beygir onu bilmiyorlar. birçoğuda paralı asker o yutubırların. listeyi ellerine veriyorlar kötüleyeceksin diyorlar kötülüyor, güzelleyeceksin diyorlar güzelliyorlar videolarda.





  • Selam,

    Aracımı Cumartesi günü Samsun Kamer Oto'dan teslim aldım. Yasin Bey ve Eyüp Bey başta olmak üzere tüm çalışanlara teşekkür ediyorum.

    İstanbul'da yaşadığım için ister istemez uzun yol testi yaptım. İlginç bir şekilde yarı yola kadar ilkbahar - yaz, yarı yoldan sonra sonbahar kış koşulları gibi bir şey oldu. Samsun - Amasya Merzifon - Çankırı - Bolu Highway - İstanbul güzergahını tercih ettim. Aslında Samsun'dan direkt Gerede üzerinden gidebilirdim ama ilk kez elektrikli araç kullandığım için riske girmek istemedim, ayrıca daha önce bir süreliğine bulunduğum Çankırı'yı tekrar görmek için yolu 100 km kadar uzattım.

    Aracı %92 ile teslim aldım. Samsun'da biraz dolaşıp yola çıktık. Amasya Merzifon'da %65 idi. GIO EV ile şarj ettim. 21 dakikada 16 küsür kW enerji aldım ama %80'den sonra çok yavaş şarj olduğu malum. Bu sürede bi elimi yüzümü yıkadım, A101'e uğrayıp bir şeyler aldım, zaten zaman geçti.

    Sonrasında Çankırı'ya geldim, Yunus AVM önüne. %35 ile başladım, 28 dakikada %92'ye geldim. Sonra tekrar yola koyulup Bolu Highway'da şarja girdim. %37 ile başladım, %95'e kadar gelmesi 43 dakika aldı. Aslında %80'de çıkıp çok rahat gelebilirdim ama gidip biraz dinlendim, video falan çektim zaman geçti zaten.

    İstanbul'a girdiğimde şarjım %48'di.

    Çankırı'ya kadar, koltuk soğutma , klima ve zaman zaman sunroof açık şekilde geldim. Hava 22- 26 derece arasıydı. Çankırı'dan sonra sıcaklık 10 dereceye kadar düştü. Bu seferde koltuk ısıtmalar ve heat açık olacak şekilde kaloriferi açtım.

    Kış koşullarına yakın olduğu için söylüyorum, iki kişi , hız ortalaması 85-90 olacak şekilde enerji tüketimim 210 km'de 12 kwh olarak gerçekleşti. Hadi Bolu'dan sonra ciddi iniş var diyelim orayı düz yol sayalım 13- 13.5 olurdu en fazla.

    800 km'nin ortalaması ise 12.6 kWh olarak gerçekleşti.

    Bu benim kendi araç kullanım tarzım ile alakalı. Elektrikli araç diye özellikle sakin kullanayım, az yakayım derdim olmadı. Benzinli aracımı da böyle kullanırdım, dizeli de. Yani hayatımda bir şey değişmedi. 200 - 250 kmde bir mola veren biriyim zaten. Bir lavaboya gidip bir çay içsen zaten 20 dkni alıyor. Dolayısıyla benim hayatımda elektrikli araç kullandığım için değişen bir şey olmadı, en azından yolda gidiş ve duruşlar için.

    Videolarını çektim, müsait olunca editleyip youtube kanalıma yükleyeceğim. Merak eden arkadaşlar izleyebilirler.

    Araca heves edip de almak isteyen tüm arkadaşlara Allah daha güzelini nasip etsin.

    Daha detaylı izlenimlerimi kullandıkça anlatacağım.


    Facebook grubumuz:






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi namre3kutuk -- 11 Ekim 2023; 16:5:58 >




  • namre3kutuk kullanıcısına yanıt

    Harika. Çok iyi tüketim değerleri.


    Yalnız arabayı nasıl alabildiniz merak ettim? Sıradan bir şekilde mi? Tanıdık vs aracılığıyla mı? Ne zaman başvurdunuz? Malum hiç bir yerde yok bu araba.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vgun -- 9 Ekim 2023; 13:28:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vgun V kullanıcısına yanıt

    Sıradan bir şekilde, hatta bayiyi ilk aramamdı. Lansman yapıldığı gün nerdeyse elektrikli araç satan tüm bayileri aradım. Kamer otomotivdeki iki araçtan biri nasip oldu, diğeri ben aramadan önce satılmıştı. Liste fiyatından verdiler.

  • namre3kutuk kullanıcısına yanıt

    4x2 aldınız değil mi?

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.