Şimdi Ara

Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.097
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Wankel (rotary) motor, uzun bir aradan sonra yeni bir Mazda modelinde geri döndü. Tanıtıldığı günden bu yana düşük menziliyle eleştirilen Mazda MX-30'un Wankel motoru jeneratör olarak kullanan hibrit versiyonu çıktı. Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV adı verilen model, önümüzdeki ilkbaharda Avrupa'da satışa sunulacak.



    Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, özellikleriyle neler sunuyor?



    Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV'deki sistemi Nissan'ın e-Power teknolojisine benzetmek mümkün. %100 elektrikli MX-30'da 35.5 kWsa batarya paketi kullanılırken, yeni modelde batarya kapasitesi 17.8 Wsa'e düşürülmüş. Söz konusu batarya, otomobile 85 km civarında saf elektrikli sürüş menzili kazandırıyor. Ancak 50 litrelik yakıt tankının da desteğiyle yeni MX-30 E-Skyacytiv R-EV'in maksimum menzili 600 kilometreye kadar çıkıyor.



    Ayrıca Bkz.Honda ve LG Energy Solution'dan batarya üretim tesisi için 3,5 milyar dolarlık yatırım



    Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV'de kullanılan 73 hp'lik 803 cc tek rotorlu benzinli motor, 2012 yılında RX-8 ile birlikte tarih olan Renesis isimli çift rotorlu Wankel motordan 15 kg kadar daha hafif. Mühendisler bunu daha basit ve kompakt tasarımın yanı sıra bolca alüminyum kullanarak elde etmiş. Söz konusu motor, tekerleklere güç vermiyor. Tekerlekler sadece 167 hp güç ve 260 Nm tork üreten elektrik motorundan güç alıyor. Tekerleklerle mekanik bağlantısı olmayan benzinli motorun buradaki rolü bir jeneratör gibi bataryaya enerji sağlamak.



    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Mazda, araç sahiplerinin MX-30 E-Skyactiv R-EV'i günlük kullanımda tıpkı bir %100 elektrikli araba gibi kullanabileceğini belirtiyor. Bunun da sebebi yukarıda belirttiğimiz gibi otomobilin WLTP'ye göre 85 km saf elektrikli sürüş menzili sunması. Üstelik bataryayı sadece benzinli motorla değil prize takıp şarj etmek de mümkün. Bu noktada, 11 kW Wallbox ile 1 saat 40 dakikada tam şarj sağlanırken 36 kW'a kadar DC hızlı şarj desteği ile 25 dakikada yüzde 20'den yüzde 80'e kadar dolum elde edilebiliyor.



    Yeni Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV'in 0-100 km/s hızlanması 9,1 saniye sürüyor. Otomobilin son hızı 140 km/s ile sınırlandırılmış. Teknik olarak PHEV yani şarj edilebilir hibrit versiyon olarak da nitelendirebileceğimiz bu versiyon, 1703 kg ağırlığa sahip. Fiyatı ise Almanya'da 35.990 eurodan başlayıp 45.040 euroya kadar çıkıyor.



    Wankel motorlar kısaca pistonsuz içten yanmalı motor olarak tanımlanabilir. Pistonun yaptığı görevi Wankel motorda fotoğraf galerisinde de görebileceğiniz üçgen bir rotor yapar. Bu motorların düşük hacimlerden yüksek güç elde edilebilmesi ve pistonlu motorlara göre daha az parçaya sahip olması gibi avantajları vardır. Ancak yakıt tüketim değerlerinin yüksek olmasıyla bilinirler.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı
    Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı









  • 18kWs batarya ve 50 litre benzinle 600km yapıyorsa düz benzinli alın çevreye daha az zarar vermiş olursunuz. Ha günlük max 30-40 km yapıyorsanız evde şarj ederseniz belki kurtarır ama o kadar küçük bir bataryanın ömrü ne olur bilinmez. Ayrıca wankel motorlar kısa ömürlü ve bolca aleminyum kullandıklarına göre daha da kısa ömürlü olacak gibi ileride bu motora ne kadar yedek parça bulunur oda ayrı mesele.

    Kurtarmaya çalışmışlar yapılan ar-ge'yi ama olmamış.

    Ayrıca şu jeneratör meselesini anlamış değilim, max %40 verimli yanmalı motorla sen enerji üret, bu enerjiyi %90 verimli jeneratörle elektriğe çevir, bu elektiği %90 verimle batarya şarj voltajına düşür bataryaya gönder, batarya %95 verimle şarj olsun, sonra tekrar %95 verimle deşarj olup motor sürücülere aktarsın, sonra %90 verimle elektrik motorları seni götürsün... Bunlar da iyi ihtimalle yani, sonra anca 600km götürür işte. İçler acısı.
  • 50litre ile 600 km menzil vasat görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 50.777 €'ya Almanya'da EQA 250 alınabiliyor. 490 km menzile, 160 km azami hıza sahip ve 0-100 km/h hızlanmayı 8,6 sn'de gerçekleştiriyor. Mazda sırf emisyon normlarını tutturmak için Wankel'e yeniden hayat vermiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yc#1 -- 13 Ocak 2023; 20:26:17 >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Gerçekten bu menzil nedir böyle? Ben 50 l benzinle a4 ile 800 küsür km yol gidiyorum…

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt

    Bu menzile 50km prizden şarj da dahildir kesin.

    Mazda yine bir şeyler deniyor kendi çapında Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 18kWs batarya ve 50 litre benzinle 600km yapıyorsa düz benzinli alın çevreye daha az zarar vermiş olursunuz. Ha günlük max 30-40 km yapıyorsanız evde şarj ederseniz belki kurtarır ama o kadar küçük bir bataryanın ömrü ne olur bilinmez. Ayrıca wankel motorlar kısa ömürlü ve bolca aleminyum kullandıklarına göre daha da kısa ömürlü olacak gibi ileride bu motora ne kadar yedek parça bulunur oda ayrı mesele.

    Kurtarmaya çalışmışlar yapılan ar-ge'yi ama olmamış.

    Ayrıca şu jeneratör meselesini anlamış değilim, max %40 verimli yanmalı motorla sen enerji üret, bu enerjiyi %90 verimli jeneratörle elektriğe çevir, bu elektiği %90 verimle batarya şarj voltajına düşür bataryaya gönder, batarya %95 verimle şarj olsun, sonra tekrar %95 verimle deşarj olup motor sürücülere aktarsın, sonra %90 verimle elektrik motorları seni götürsün... Bunlar da iyi ihtimalle yani, sonra anca 600km götürür işte. İçler acısı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Greylights -- 13 Ocak 2023; 19:58:57 >




  • bu arada o arka kapılar nedir allah aşkına! mazda gerçekten tasarlayım derken sıvamış...Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı 

  • yc#1 kullanıcısına yanıt

    Emisyon normları da hikaye. Avrupa'da kaç tane satıyor ya da satacak ki onu önemsesin. Elektrikli yapar geçer.


    Bir şeyler denemişler yine ama yine ellerine yüzlerine bulaştırmışlar, görünen o.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Mazda klasiği, Rx-8 ile başlattıkları bir furya.

  • Hepsini geçtim de araç 70 beygir.

    Bataryası bittikten sonra performanslı bir kullanımda 160 beygir elektrikli motorun batarya harcama hızına yetecek bir güç uretebilecegini sanmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu kadar da saçmalamış olamazlar bence . depo hacmi yanlış beyan edilmiş olabilir.

  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt

    iniş biniş zor olur ama bence göze hoş geliyor Yeni Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, Wankel motoru ve 600 km'ye varan menziliyle tanıtıldı 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • görüntü kurtarabilir belki, göreceli bi şey ama aynı anda hem öne hem de arkaya binmek imkansız gibi...bir de arka koltuk diz mesafesi yok neredeyse 12 nolu resime bakınca.

  • Teorik olarak çok mantıklı araba, günlük 20-30km menzil yapan kişiler şarj istasyonuna rahat erişimi varsa ufak bir batarya paketi ile işe rahatlıkla gider, çocuğunu okula bırakır. Gereksiz lithium harcanması önlenir, büyük batarya paketinin hamallığı yapılmaz. Bataryanın termal koşullandırılması için daha az enerji harcanır. Batarya ömrü dolunca da çok daha ucuza yenilenir.

    Senede birkaç kez uzun yol yapacağı zaman benzinli motor devreye girer. Herkesin şikayet ettiği elektrikli araç ile uzun yolda ne yapacağız bir derdi de son buluyor bu sayede, doldur depoyu yola devam et.

    Bence en falso yer aracın ağırlığı, 1700kg ile çok ağır bir araba olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Models shown may not be to UK specification. Colours and some exterior and/or interior elements may differ on screen from the actual model.

    Fuel economy (weighted combined): 282.5 Mpg (1.0 l/100km) CO2 emissions (weighted): 21 g/km. These figures were obtained using a combination of battery power and fuel. Equivalent all-electric range: 53 miles.

    Figures shown are for comparability purposes. These figures may not reflect real life driving results, which will depend upon a number of factors including accessories fitted (post-registration), variations in weather, driving styles and vehicle load.https://www.mazda.co.uk/cars/mazda-mx-30/mazda-mx-30-r-ev/





  • Mazda Türkiye'de aktif olsa almak isteyeceğim marka normalde, ama bu araba çok gereksiz olmuş be. Böyle bir aracın çıkması gereken tarih 7 yıl öncesi falandı. Şehir içi kullanılsın, uzun yolda elektrikli şarj istasyonu aramak yerine benzin rahatlığıyla kullanılsın, benzinli olsa bile elektrikli araç sessizliği, konforu olsun diye yapılmış belli ki. Ancak performansı düşük ve çok yakıt tüketen bir sürüş için neden tercih edilsin ki.

  • haber içeriğinde bir hata yoksa mazda milleti keriz mi sanıyor acaba?


    50 litre benzin ile 600 km, 5 litre ile 60 km.


    türkiyede direkt benzinli araç kullanan insanlar daha az yakıtla daha çok yol gidiyor

  • Mazda kendi sitesinde menzilden bahsetmemiş. Sadece 85km elektrik menzilinden bahsetmiş. Hatalı bilgi var muhtemelen. 50lt ile 600km menzil imkansız bu devirde. Mazda cx5 bile daha fazla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dampierre kullanıcısına yanıt
    Hocam menzil sorunu benzinli motor ile çözülüyor yalnız.

    Bataryalı araç için 1700kg yine iyi.

    SUV bile olmayan Porsche Taycan 2300kg. Bunun 600-650kg'si batarya.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0 litre ortalama wltp tüketimi verilmiş..85km sadece pille bu şekilde kullanılsa geriye 515km menzil kalıyor. üstüne bir de rejenarasyon yapıyor bu motor. inanılmaz bir verimsizlik var ortada..


    2.0 skyacviX kompresyon ateşlemeli motorları aynı depo kapasitesi ile 1000km menzil veriyor.. türkiyede yok ama çok verimlidir 2.0 motorları.


    Aracın verilerinde bir hata olması lazım..

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.