Şimdi Ara

Tesla, en düşük bakım ve onarım maliyetine sahip firma oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tesla, en düşük bakım ve onarım maliyetine sahip firma oldu
    Consumer Reports, ABD'deki binlerce araç sahibinden gelen verileri içeren 2023 Yıllık Otomobil Anketini yayınladı. Buna göre Tesla, tüm markalar arasında en düşük bakım ve onarım maliyetine sahip olan firma oldu.



    Elektrikli araçların içten yanmalı motora sahip araçlara göre çok daha az hareketli parça içermesi nedeniyle çok daha az bakım maliyetine sahip olduğu dile getirilir. Consumer Reports'un raporu bu iddiayı doğruluyor.



    Ayrıca Bkz.Ucuzlayan Tesla Model Y, 2,6 milyon TL’ye yükseldi: Peki neden?



    Özellikle ilk beş yıldaki bakım ve onarım maliyetinin diğer firmalara göre oldukça düşük olduğu görülüyor. İlk beş yılda Tesla araçları ABD için sadece 580 dolar bakım ve onarım maliyetine sahip. 6 ile 10 yıl arasında ise maliyet 3455 dolara çıkıyor. 10 senelik ortalama maliyet ise 4035 dolar düzeyinde.



    Sıralamanın diğer tarafında ise Audi, BMW, Mercedes-Benz ve Porsche gibi lüks Alman otomobil üreticileri yer alıyor.



    En düşük bakım ve onarım maliyetine sahip 10 marka



    Tesla, en düşük bakım ve onarım maliyetine sahip firma oldu



     




    Kaynak:https://electrek.co/2024/04/22/tesla-lowest-maintenance-repair-cost-any-brand/







  • Ağır bakım yaptım 2. El aracıma 35.000 tuttu. Benim araç sıfır satıldığı sene o fiyattı zaten. Özel serviste yaptırmama rağmen. İlerde bataryalar ucuzlar. Araç fiyatına değiştirmezsin yani rahat ol. İçten yanmalılar daha çok arıza veriyor, daha maliyetli ve çevreyi dünyayı daha çok kirletiyor. Motor yağı, şanzıman yağı, hidrolik yağı derken heryer yağ, mazot, atık.

    Zaman içerisinde herkes elimahkum elektrikliye geçecek zira hem servis maliyetleri hem parça sayısındaki fark insanları cezbedecek , ilk tesla çıktığında bu güruh şunu söyledi elektrikli arabalar beş yıl içinde çöp olacak şimdi ise rezil olmamak için rakam vermeden saldırıyor küçük yaramazlar 🙂

  • Batarya değiştirme zamanı gelince gelen pişmanlık

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tesla'nın 8 sene veya 192.000km boyunca fren hidroliği 4 kez ve polen filtresi 8 kez değişmeli , bu süre ya da km hangisi önce dolarsa açıklanan rakama göre 500.000 tl işçilik dahil yani ortalama 15.000 dolar kadar bir batarya masrafı oluyor..



    Bu masraftan kaçınmak için bataryayı sağlıklı kullanmamak lazım , tak çıkar ve hızlı dolma boşaltma ile şöyle 6 7 sene sonra garantiden değişse bir 6 7 sene daha kafa rahat olur.. Garantiden değişmesi için %70 kapasitenin altına düşmesi gerek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 23 Nisan 2024; 0:40:14 >
  • esmerbuyucu kullanıcısına yanıt
    Ağır bakım yaptım 2. El aracıma 35.000 tuttu. Benim araç sıfır satıldığı sene o fiyattı zaten. Özel serviste yaptırmama rağmen. İlerde bataryalar ucuzlar. Araç fiyatına değiştirmezsin yani rahat ol. İçten yanmalılar daha çok arıza veriyor, daha maliyetli ve çevreyi dünyayı daha çok kirletiyor. Motor yağı, şanzıman yağı, hidrolik yağı derken heryer yağ, mazot, atık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi idrisezman -- 23 Nisan 2024; 9:40:43 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • idrisezman kullanıcısına yanıt

    batarya üretim sürecini ve ömrünü doldurmuş bataryaları bir araştırın.

  • idrisezman kullanıcısına yanıt
    Daha geçen sene bir youtuber. dinamitle patlattı teslasını batarya için araç fiyatının %70i gibi bir fiyat istendiği için.

  • Bana gore elektrikli araclar bakim ve onarim anlaminda da devrimsel nitelikte, cok daha kolay. İcten yanmali gibi yagiydi oyuydu buyuydu bin tane sey de yok, basit.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Altı üstü 2 teker döndürecek ne gerek var ki zaten yakıtlı araçlara. Çok gereksiz.

  • Batarya konusu çok sıkıntılı bir bakım onarım olacak gibi duruyor.

  • Zaman içerisinde herkes elimahkum elektrikliye geçecek zira hem servis maliyetleri hem parça sayısındaki fark insanları cezbedecek , ilk tesla çıktığında bu güruh şunu söyledi elektrikli arabalar beş yıl içinde çöp olacak şimdi ise rezil olmamak için rakam vermeden saldırıyor küçük yaramazlar 🙂


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahmet1905_47 A kullanıcısına yanıt
    Dinamite ve şova vereceği parayı bataryaya verseymiş :))

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • idrisezman kullanıcısına yanıt

    Dinamit çok pahalı değildir. şov ile kazandığı izlenmeyle yenisini almıştır aracın.

  • İleride batarya ucuzlayacaktir ifadesi sadece taraflı bir varsayım ve öngörü. Ne kadar ileride, ne kadar ucuz, bizde de ucuz olacak mı? Bir sürü soru. Batarya hammaddesi bildiğim kadarıyla sonsuz olan birsey değil tıpkı fosil yakıtlar gibi.
    Silahinda son kurşun olanlar için bir kumar bence, evine 2. veya 3. araç olarak elektrikli alanların zaten parayla derdi olmadığı için bakım masrafları, batarya masrafı vs. ancak gereksiz ayrıntı olur onlara.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A.J. Pacino -- 24 Nisan 2024; 18:34:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çıtır hasarlı, bataryası %50-30 sağlam teslayı artık fahiş fiyatlara görürüz bir 5 sene sonra.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • esmerbuyucu kullanıcısına yanıt

    Tesla'nın bazı modellerinde lifepo4 bataryalar kullanılmaya başlandı. Ağırlık kapasite oranı ve anlık güç olarak li-ion un gerisinde olsa da 2000 defa şarj olma potansiyeline sahip. Her şarjda 500km kullansan 1 milyon km yapar. Ayrıca yangın tehlikesi daha az. Şu anda elektrikli otomobiller için en iyi alternatif pil teknolojilerinden biri.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.