Şimdi Ara

SAAB neden tutulmuyor ? (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
195
Cevap
1
Favori
69.688
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu kadar siyasi konular hakkında kim ne kadar bilgiye sahipki o bunu almış bu onu almış kimin umrunda daha ww kimi aldı kime sattı bilinmezken tüketicinin bunları göze alıp zarar eden şirket olayını önemsemezki.. sadece marka delisi olmuşuz hepsi bu

    bir çok markadan daha donanımlı ve kaliteli bir aracın satılmaması bu yukarıda sayılanlarla bir alakası yoktur diye düşünüyorum: tamamen reklam ve marka tutkusundan dolayı seçilmiyor. ben bu zamana kadar hangi markayı kullandım aman parçası pahalı satamazsın dediler hiç biride elimizde kalmadı daha geçen senelerde bile ucuz diye aldığım fiat unonun kapı kilidine 150 tl fiyat istendiğinide 97 bmwnin arka stop una 50 tl ye verdiklerinide unutmadımmm
  • Arkadaşlar kendi düşüncelerimi yazmak istiyorum. Buraya yorum yapan arkadaşlara da teşekkür etmek istiyorum. Herkes kendi bilgi ve düşüncelerini yazıyor sonuçta.

    Öncelikle bir SAAB sahibi olduğumu belirtmek isterim. 1998 model. Km 260.000

    SAAB-ın Türkiye'de tutulmuyor bu bir gerçek. Tutulmamasının sebeplerinden en başta servis ağının olmaması. Sonra yedek parça geliyor. SAAB otomobilini bilenler ve duyanlar, SAAB-ın kalitesinde hemfikirler. Servis ve yedek parça sorunundan dolayı arabaya yanaşmıyorlar. Ama bilmedikleri başka bir konu da var. SAAB otomobillerini Opel servisleri bakabiliyor. Parça konusunda da normalde herhangi bir problem yok. Pahalı da değil. Bunu daha önceki yazılarımda da belirttim. Tüm bunlarla birlikte reklam yetersizliği ve GM, SAAB-ı buralara getirmiştir. GM konusunda fcalakol bence tamamen doğrudur. Böyle olduğunu da biliyorum.

    Son olarak bir anımı anlatmak istiyorum. Opel servisine gittim. Malum GM platformu. Daha önceki yazılarımda da birtürlü anlatamasam da herkes Opel'in platformunu kullandığını sanıyorlar ama malesef yanılıyorlar. Daha önceki yazılarda da bir arkadaşımız bu konuda bilgi vermiş. Ama ben bunu bir türlü arkadaşlara anlatamadım. Neyse. Opel servisine gitmiştim. Salıncak burçları ve rot başları değişecekti. Benim aracı kaldırdılar yan tarafta da Opel Vectra, yeni kasalardan. sanırım 2007 falandır. Opelciler daha iyi bilir kaç senesinde yeni kasanın çıktığını. Arkadaşlar ister inanın ister inanmayın arkadaşlar kalite çok bariz belli oluyor. Servisteki arkadaş Opel-in salıncak burçlarını getirdi. SAAB ile karşılaştırdık kalite mükemmel.

    Son olarak arkadaşlar Alpan Manas Bey'in yönetim kurulu başkanlığını yaptığı Brightwell Holding şuanda Çinli ve İsveçli şirketlerle birlikte SAAB için teklif verecek. GM malum Çinli şirketlere SAAB-ı satmak istemiyor. O yüzden Türk şirketimiz Brightwell Holding diğer şirketler arasında daha iyi durumda. Alphan Bey'in yaptığı açıklamaya göre kısa bir zaman içinde teklif verilecek. İsteriz ki SAAB-ı Türkiye alsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkankaanuygur

    Arkadaşlar ister inanın ister inanmayın arkadaşlar kalite çok bariz belli oluyor. Servisteki arkadaş Opel-in salıncak burçlarını getirdi. SAAB ile karşılaştırdık kalite mükemmel.


    Bu kesinlikle doğru, aynı şey Volvo için de söz konusu. Volvo S40 ile Ford Focus'un birçok parçası ortak olmakla beraber, örneğin Volvo'da aluminyum alaşımlı olan parça Focus'da maliyet düşürmek için çelik olarak üretilmiş.

    Saab'ın Türkler tarafından alınması konusunda ise karışık düşünceler içindeyim. Türkiye'de otomobil üretimi zaten var, ama montaj sanayii olarak var, parçaları alıp birleştiriyoruz, özetle sadece işçiliğini yapıyoruz. Oysa tam teşekküllü bir otomobil markasına sahip olunca, hele de Saab gibi premium segment'e oynayan bir markaya sahip olunca işin rengi çok değişik;

    GM erozyonu sırasında Saab sadece Türkiye'de değil, tüm dünyada satış, servis ve yedek parça konusunda sahip olduklarını kaybetti. Satış acenteleri kapandı, servisler kapandı, yetişmiş elemanlar başka markalara geçti. Dünya çapında bu satış, servis, yedek parça ağını baştan kurmak, servis elemanlarını sıfırdan yetiştirmek gerçekten çok zorlu bir iş. Tüm bunlar için hiçbir şirketin öz kaynakları yeterli gelmez, zaten hiçbir firma satış ve servis ağını kendisi kurmuyor. Türkiye'de geçen sene sadece bir tane satmış olan bir marka için kimi, nasıl bir dünya yatırım yapıp servis açmaya ikna edecekleri bile büyük soru işareti. Bunu dünya çapında düşündüğünüz zaman işin zorluğu daha da net görünüyor.

    İşin bir başka zor tarafı ar-ge kısmı. Saab'ın araç satmayı planladığı segmentin tüketicisi, belki Türkiye'de tam olarak değil ama dünyada bilinçli, kaliteli bir tüketici. Bu segmentte teknolojiyi alıp kullanan değil, teknolojiyi yaratan bir firma olmak gerekiyor, aksi taktirde ayakta kalmak mümkün değil. Saab'ın mevcut teknolojisi eskidi, biz de otomotivde teknoloji geliştiren, patent üreten bir ülke değiliz, sadece montaj konusunda tecrübeliyiz. Tamam yeterli kaynak varsa parayı bastırıp BMW, Mercedes, Infinity gibi firmalardan tasarımcı ve mühendis transferi yapılır ama bugün start verseniz, elle tutulur ve seri üretime geçecek bir ürünün çıkması beş yılı bulur.

    Tüm bu nedenlerle ben Türkiye eğer bir otomobil markası yaratacak veya satın alma yoluna gidecek ise, premium segmentten değil, en aşağılardan başlaması gerektiğini düşünüyorum. En aşağılardan kasıt neresi diye soracak olursanız, Hindistan'ın Türkiye de dahil epeyce ülkede satılan Tata'sı var mesela. Yine Malezya'nın Proton'u var. Türkiye eğer Saab'ı satın alarak sektöre premium segmentten dalarsa, bana göre yüzme bilmeyen birinin okyanusun ortasında denize atlamasına benzer bir durum ortaya çıkar. Ben çocuk havuzundan başlayalım derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fcalakol -- 18 Şubat 2012; 1:30:32 >




  • Bu nefis ve mantıklı yazının üzerine geçen zamanda bazı ufak gelişmeleri ekleyelim. GM satışta Saab Teknolojisini hariç tutuyorum. Sadece fabrika ve markayı satıyorum deyince Türk Firma pazarlıktan çekildi...Çinliler ise çok ciddi olarak yeni teklif sunmuşlar..Bu markayı bize satarsanız Fabrikayı taşımıyoruz. Çalışan personeli işten çıkarmıyacağız..Demişler. Görüşmeleri sürüyormuş. En son durumlar böyle böyle..Yani O KIZ BİZİM EVE GELİN GELMİYECEK...Kız tarafı bizi beğenmedi arkadaşlar...Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 13 Mart 2012; 1:28:35 >
  • herkeze selamlar epeyce bi arkadaşın forumunu okuduktan sonra; 15 ila 18 tl arası bir saab almaya kalksam hangi modelini tavsiye edersiniz ve neden?
    benim bu araçta itediğim konfor hepsinde var zaten hızlı olması yeterli.ve böyle bir ikinci el bir saab alırken özellikle nelere bakmalıyım , baktırmalıyım.
    yine burada okuyupta edindiğim bir bilgi beni saab alma konusunda cesaretlendiriyor opel servisleri tam anlamıyla aracın bakım ve arızalarını yapabiliyor olması
    şimdiden teşekkürler herkeze iyi forumlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aptulliça

    herkeze selamlar epeyce bi arkadaşın forumunu okuduktan sonra; 15 ila 18 tl arası bir saab almaya kalksam hangi modelini tavsiye edersiniz ve neden?
    benim bu araçta itediğim konfor hepsinde var zaten hızlı olması yeterli.ve böyle bir ikinci el bir saab alırken özellikle nelere bakmalıyım , baktırmalıyım.
    yine burada okuyupta edindiğim bir bilgi beni saab alma konusunda cesaretlendiriyor opel servisleri tam anlamıyla aracın bakım ve arızalarını yapabiliyor olması
    şimdiden teşekkürler herkeze iyi forumlar

    15-18tl ? bin tl demek istedin sanırım
  • e herhalde yani 15-18 bin tl
  • Ben aracımdan memnunum. 9-5 1998 model. Otomatik. Fiyat olarak da senin verdiğin aralıklarda. Hatta ben bile satabilirim. Bunu satınca ben de 9-3 2003 alacağım.
  • bence fiyatı yüzünden ve sonuçta iflas etti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: silverhands

    bence fiyatı yüzünden ve sonuçta iflas etti

    Nedir ki fiyatı ???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saab9.5 aero aldım .Saab aradığım 3 haftada 8 saab satıldı. evet bizim okuldaki tüm öğretmenelere göre çılgınca bir iş yaptım...Dizel corsa sattım Saab aldım... Yetti korkularla tenekelere bağımlı hale geldiğimiz...
  • Ben de 13000 civarında Saab bakıyorum. Baktığım beğendiğim 3 Saab bayramdan bu yana hemen satıldı! Kim demiş satışı yavaş diye. Bilinçli olan hemen kapıyor uygun olanını!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanmarsan

    Ben de 13000 civarında Saab bakıyorum. Baktığım beğendiğim 3 Saab bayramdan bu yana hemen satıldı! Kim demiş satışı yavaş diye. Bilinçli olan hemen kapıyor uygun olanını!!!

    Bende SAAB'tan önce Nisan Primera vardı. 1 yılda satamadım. İşyerindeki arkadaşım Fiat Palio var. O, hala satamadı. Biraz şans işi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok iyi araç fakat Yedek parçası zor bulunuyor, pahalı,servis ağı yaygın değil v.s..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: silverhands

    Çok iyi araç fakat Yedek parçası zor bulunuyor, pahalı,servis ağı yaygın değil v.s..

    Parçaları neye göre kıyasladığınıza bağlı. Ayrıca iki ürünü yanyana getirip gerçekten pahalı mı demek var. Mesela; Sinbo da kattle üretiyor Tefal de. 30liraya Sinbo almaktansa 70 liraya Tefal alırım daha iyi.

    Motor takozu lazımdı :www.TheSaabSite.com 'dan (Sadece SAAB parçaları satar) aldım. Kontak termiği lazımdı :www.RusyaYedekParca.com (Tüm araçların parçalarını satar) sitesinden aldım. CD gerekliydi :www.Ebay.com 'dan (Tüm araçların parçalarını bulabilirsiniz) aldım. Çok acil olursa mecburen Türkiye'den almak zorundasınız ve arayabileceğiniz kişi ve şirketler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkankaanuygur


    quote:

    Orijinalden alıntı: silverhands

    Çok iyi araç fakat Yedek parçası zor bulunuyor, pahalı,servis ağı yaygın değil v.s..

    Parçaları neye göre kıyasladığınıza bağlı. Ayrıca iki ürünü yanyana getirip gerçekten pahalı mı demek var. Mesela; Sinbo da kattle üretiyor Tefal de. 30liraya Sinbo almaktansa 70 liraya Tefal alırım daha iyi.

    Motor takozu lazımdı :www.TheSaabSite.com 'dan (Sadece SAAB parçaları satar) aldım. Kontak termiği lazımdı :www.RusyaYedekParca.com (Tüm araçların parçalarını satar) sitesinden aldım. CD gerekliydi :www.Ebay.com 'dan (Tüm araçların parçalarını bulabilirsiniz) aldım. Çok acil olursa mecburen Türkiye'den almak zorundasınız ve arayabileceğiniz kişi ve şirketler var.



    Şuna göre karşılaştırdım ford, fiat, nissan gibi araçların yedek parçalarına göre pahalı hemde bulunmuyor. Trabzonda saab servisi bile bulamazsınız. Ebay dan kaç kişi sipariş verebilir ki yedek parça için sipariş. Kendi görüşürüm bu araba çok iyi ama geri hizmet planları Türkiyede çok kötü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yeni aldığım 2003 manuel 9.5 aeroyu kullanmaya başladım. Müthiş bir makine...200 kilometreye 100'e çıkar gibi çıkıyor...Her donanım var...Ankara İstanbul ve İzmir gibi illerde kullanırsanız servisi de sorun değil...Kilometrede benzinle 45 kuruş yakıyor...Benzinde Focusta 400 kuruş yakar...İyi ki saab almışım araba gördük... Hem de 2005 focus fiyatına...Bmv mercedes parçası ucuz mu... Dizel corsanın tek enjektörüne 800 lira istediklerini gördüm...Servis mazot pompasını sökmeye 385 lira istemişti...Allah araba sahibini sanayiiye düşürmesin...
  • milletimizin otomobil konusundaki bağnazlığı sebeplerden biri bence.
  • saab ın halkımız tarıfından fazla bilinmemesi çevremdekilere saab dan bahsediyorum seat mı diyorlar bence saab ucuz fiyata yüksek performans ve konfor suyor
  • resmi sitesine bakayım dedim bilgisayar trojan uyarısı verdi.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.