Şimdi Ara

Otomobil bataryaları, şebekeyi dengelemenin yanında elektriği ucuzlatmaya da yardımcı oluyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otomobil bataryaları, şebekeyi dengelemenin yanında elektriği ucuzlatmaya da yardımcı oluyor
    Elektrikli araçların hızla yayınlaştığı günümüzde, yenilenebilir enerji kulanımı da hızla artmakta. Kesintili ve dalgalı enerji üreten yenilenebilir enerjinin talebe cevap verebilmesi için depolanabilmesi gerekiyor. Bu noktada elektrikli araçlar büyük önem taşıyor. Şebekeyle elektrikli araçların iletişim kurmasını ve gerektiğinde şebeke elektriğini besleyebilmesini sağlayan V2G (Vehicle to Grid) teknolojisi bu iş için biçilmiş kaftan. Yeni piyasaya çıkan elektrikli araçlarda V2G desteğinin yaygınlaştığını görüyoruz. Teknoloji yaygınlaşınca elektrikli araçlar, elektrik şebekesini dengeleyen, hatta pik saatlerde elektriğin ucuzlamasını sağlayan bir unsur olarak öne çıkacak.



    Avustralya'daki araştırmalar, V2G'in gerçekten işe yarayıp yaramadığını belirlemek amacıyla çalışma gerçekleştirdiler. Araştırmacılar %10'luk bir V2G penetrasyonun, yerel trafo merkezleri için puant talep (17:00 ila 22:00 arası) ücretlerini %6 düşürebileceğini ortaya koydular. Bu da elektrikli araçların daha ucuza şarj olabileceği anlamına geliyor. Ancak uygun yönetim olmadan %20'nin üzerindeki EV penetrasyon seviyeleri bu faydaları ortadan kaldırabilir.



    enX tarafından yürütülen ve Avustralya Yenilenebilir Enerji Ajansı (ARENA) tarafından yaptırılan "V2G için Ağ Tarifeleri" adlı çalışma , dinamik elektrik ve ağ tarifeleri (toptan fiyatlandırma araçlarına benzer şekilde gerçek zamanlı olan) ile artan sayıda şebekeye bağlı elektrikli araç arasındaki etkileşimi araştırmayı amaçladı. Çalışma aynı zamanda, elektrikli araçların sabit elektrik tarifelerine kıyasla şebeke baskısını hafifletmeye nasıl yardımcı olabileceğini anlamaya çalıştı.



    Otomobil bataryaları, şebekeyi dengelemenin yanında elektriği ucuzlatmaya da yardımcı oluyor
    Bulgular, dinamik fiyatlandırma kapsamındaki V2G bağlantılarının, özellikle yukarıdaki grafikte yer alan s3 ve s6 tarife türlerinin, trafo merkezi puant talebini en fazla azalttığını ortaya koydu.  Aynı dinamik fiyatlandırma tarifeleri elektrikli araç sahiplerinin elektrik faturalarında da önemli miktarda tasarruf sağladı. Bazı V2G katılımcıları araçlarının elektrik kullanımından net pozitif gelir elde etti.



     



    Otomobil bataryaları, şebekeyi dengelemenin yanında elektriği ucuzlatmaya da yardımcı oluyor



    Pik saatlerde trafolardaki yük azaldı 



    Analiz, özellikle yılın en yüksek talebin yoğun olduğu günlerden biri olan 6 Mart 2023'e odaklanarak Avustralya'nın New South Wales kentindeki Metford trafo merkezindeki yükü inceledi. Bu günde maksimum pik talep saat 18.00'de 41,6 MW'a ulaştı. Dinamik fiyatlandırma elektrik ve pik yük kaybına odaklanan şebeke tarifesi kapsamında, trafo merkezi pik yükte 2,54 MW'lık bir azalma yaşadı. Bu azalma trafo merkezinin puant talep değerinin %6,29'una karşılık geldi.



    Analiz ayrıca sabahın erken saatlerinde zirvenin gelişmekte olduğunu ve V2G elektrikli araçların %20'lik orana ulaşmasının yüksek stres yaratabileceğini de ortaya koydu.



    Ayrıca Bkz.Finlandiya'da 100 MWh'lik kum bataryası inşa ediliyor: Kum bataryası nedir?



     



    Dinamik fiyatlandırma modeli, hem şebeke ücretlerine (iletim, dağıtım ve talep tipi ücretler dahil) hem de elektrik fiyatlandırmasına uygulandığında puant talepte en büyük azalmayı elde etti.  s3, s5 ve s6 modellerinin tümü, araç sahipleri için önemli miktarda tasarruf sağlamanın yanı sıra, trafo merkezlerinin zirve saatlerde yükünün azalmasını sağladı.



     



    Toplamda analiz, farklı boyutlarda güneş enerjisi kapasitesine ve farklı elektrik kullanım modellerine sahip müşteriler de dahil olmak üzere 520 farklı kullanıcı hesabını modelledi. Çalışma, elektrikli araçların pil kapasitesinde önemli bir artışın olacağı 2050 yılına yönelik tahminlerden hareketle yapıldı. 2050 yılında elektrikli araçların batarya kapasitesinin 2,4 TWh'e ulaşması bekleniyor. Bu rakam,aynı tarihte şebekeye bağlı olacak olan depolama kapasitesinin 4 katı. Araştırmacılar, bu bataryaların potansiyelini açığa çıkarmanın, geleceğin enerji şebekelerini optimize etmek için çok önemli olacağını vurguluyor.



     




    Kaynak:https://www.pv-magazine.com/2024/03/13/car-batteries-can-optimize-the-power-grid/







  • Elektrikli araçların yaygınlaşmasının en güzel sonucu petrole olan talebi azaltması olacaktır, yeterince yaygınlaşırsa tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gel gör ki TOGG şebeke elektrik beslemeye yarayan teknolojiyi desteklemiyor.

    Hangi akla hizmet anlamıyorum desteği ver ileride kullanıcılarına para kazanabilecekleri bir sistem sun.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Dur adamlar daha bu şarlatanlarla uğraşıyor zamanla o da olurOtomobil bataryaları, şebekeyi dengelemenin yanında elektriği ucuzlatmaya da yardımcı oluyor 

    https://forum.donanimhaber.com/togg-anket--157487015


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    yaptıralım zor birsey değil imza kampanyası flan başlatalım yapmamışlar diye dahil etmeyecekleri anlamına gelmiyor bu durumu ciddiye aliyorsa bir mail at bakalım araştır ben arkandayım.yapilmadi edilmedi demekle olmuyor mevcut platforma dahil edilebilir pil fabrikasıda var niye olmasın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her baraj gölüne vardığımda şişe suyumu ağzını açıp göle daldırırım. Daldırırım ki kuraklıkta baraj su seviyesi çok azalmasın :)

    Safsatayı satmak için en güzel yol foncu "araştırmacılarla" safsata araştırması yaymaktır :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doruhüso -- 13 Mart 2024; 22:25:4 >
  • Bu durum araç bataryalarının ömrünü azaltır mı? Normalde 10 yıl dayanacak batarya, 5 yıl mı dayanacak. Elektrik faturamdan tasarrufmuş. Faturam aylık 300 lira. Elektrikli aracım olsa hadi 600 lira olsun. Aracımın bataryasını sisteme kullandırıp faturamda %10 kar ettim diyelim. Ayda 60 lira eder. Yılda 7200 lira. 5 yılda 36.000 lira. Eee arabanın bataryası verimsiz hale geldi. 5 yıl sonunda 500 km değil 250 km yol yapıyor. Batarya değişim maliyeti nedir acaba? Herhalde 36.000 liradan fazladır.

    Çatıdaki güneş paneliyle aküleri şarj edip o akülerle aracı şarj etmeyi anlayabilirm, değişimi ucuz o akülerin. Ama araç bataryasını nasıl değiştireceksin.

  • Şebeke arabadan güç geçti pik saatte. Tam o an araba lazım oldu şarjdan çektim arabanın şarjı %30—40 falan mı olucak. E gideceğim yere varamadım bu sefer. Güzel bi düşünce. Ama uygulanabilir durmuyor. Şayet uygulanmak istense santralin sahibi başta herkes kar eder arabanın sahibi zarar eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senged -- 14 Mart 2024; 11:54:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kimse pil maliyetlerinden bahis etmiyor ama; zamanı geldiğinde talep edilecek tutarlar hakkında da bir fikir verseler ya?

  • gun kullanıcısına yanıt

    Bataryanın ömründen yer biraz mantıklı olun.

    Bana ne şebekeden , benim için arabanın uzün ömürlü olması önemli.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • senged kullanıcısına yanıt
    zorunlu değil zaten sistem, istersen açıyosun. pik saatler için güzel fiyatlar verilirse kullanılabilir.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.