Şimdi Ara

Hidrojen üretiminde devrim gibi keşif: İridyum kullanımı %95 azaltıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hidrojen üretiminde devrim gibi keşif: İridyum kullanımı %95 azaltıldı
    Japonya'daki RIKEN Sürdürülebilir Kaynak Bilimi Merkezi'nden (CSRS) araştırmacılar, elektrolizörlerde kullanılan iridyum miktarını %95 oranında azaltmayı başararak ucuz hidrojen üretimi yolunda önemli bir adım attı. 



    İridyum doğada çok nadir bulunuyor



    Hidrojen üretimi için kullanılan elektrolizörlerde, su bağlarını kırarak hidrojeni serbest bırakacak bir katalizöre ihtiyaç duyuyor. Şu ana kadar keşfedilen katalizörlerin en iyisi iridyum elementi. Ancak iridyum doğada çok nadir bulunduğu için elde edilmesi zor bir element. Terawatt ölçeğinde hidrojen üretimi için kullanılacak iridyumun sadece 40 yıl yeteceği belirtiliyor.



    Ancak RIKEN araştırmacıları, manganezin kullanılmasıyla ihtiyaç duyulan iridyum miktarının %95'e kadar azaltılabileceğini ortaya koydu. Üstelik araştırmacılar, iridyum miktarındaki azalmanın hidrojen üretim miktarını çok fazla etkilemediğini belirtti. Eğer bu keşif hayata geçirilebilirse, hidrojen yakıt olarak karbon bazlı yakıtlara gerçekçi bir alternatif olabilir.



    Ekip, yaygın toprak metallerini kullanarak sürdürülebilir katalizörler geliştirmeye çalışıyor. Araştımaları sonucu, manganez oksidi katalizör olarak kullanarak yeşil hidrojen üretimini yüksek seviyede dengelemeyi başardılar. Ancak bu yöntemin endüstriyel düzeyde üretime geçmesi birkaç yıl alabilir.



    Ayrıca Bkz.Karsan, elektrikli, otonom ve hidrojenli modelleriyle Milano'da sergiledi



    3000 saat bozulmadan çalışabildi



    Araştırmacılar, daha az iridyum kullanarak proton değişim membranlı (PEM) elektrolizörde hidrojen üretimini sürdürmenin bir yolunu keşfettiler. Bunu, tek tek iridyum atomlarını bir manganez oksit parçası üzerine yayarak ve bir araya toplanmasını önleyerek başardılar. Yeni katalizörle, 3000 saatin üzerinde (yaklaşık dört ay) %82 verimle, herhangi bir bozulma olmaksızın sürekli olarak hidrojen üretimi yapılabildi.



    Çalışmanın yazarlarından Ailong Li başarılarını şöyle açıklıyor:, "Manganez oksit ve iridyum arasındaki beklenmedik etkileşim başarımızın anahtarıydı. Bunun nedeni, bu etkileşimden kaynaklanan iridyumun nadir ve oldukça aktif +6 oksidasyon durumunda olmasıdır"



    Nakamura, geliştirdikleri katalizörün gerçek dünya uygulamalarına kolaylıkla uygulanabileceğini ve mevcut PEM elektrolizörlerinin kapasitesini hızla arttırabileceğini belirtiyor.



    Ekip, ileriye dönük olarak orijinal iridyum-manganez katalizörünü geliştiren endüstri ortaklarıyla çalışmaya başladı. Ayrıca gerekli iridyum miktarını daha da azaltmak için iridyum ve manganez oksit arasındaki kimyasal etkileşimi incelemeye devam etmeyi planlıyorlar.



     




    Kaynak:https://interestingengineering.com/energy/cheap-hydrogen-fuel-with-less-iridium







  • Japonlar yine inatla hidrojenle uğraşıyor. Çinliler pil teknolojisinde dünyada söz sahibi oldu. Hidrojeni araçlarda kullanmak çok maliyetli, dünya elektrikli araç üretimine kaydı. Japonlar böyle giderse otomotiv sektörünü de bitirecekler.

  • madmax50 kullanıcısına yanıt

    Hidrojen enerjisini daha doğrusu yakıt pili teknolojisini neden arabalarla sınırladın ki?

    Halen taşımacılıktan tut yedek elektrik üretimine, uzay ve havacılığa kadar pek çok kullanım sahası var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakit hucrelerinde benzeri bir perforfans farki yaratacak bir sey bulsalar o zaman cok kullanisli hale gelebilir. hidrojeni normal icten yanmali motorda yakmak cok buyuk enerji kaybina neden oluyor. icten yanmali motorlar yakittaki enerjinin ancak %30-40 ini hareket enerjisine cevirebiliyor.

  • Elektrik depolansın diye hidrojen, hidrojen depolansın diye bor. Bence makul.

  • Bu hidrojen kaza anında tehlikeli değil mi yahu. Zavadanak patlamasın.

  • bi ara zeplinleri hidrojenle uçuruyolardı zelinler alev alınca vazgeçilmiş




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Demir1357 -- 13 Mayıs 2024; 13:46:3 >
  • +6 oksidasyon efsunlu

  • Japonlarda olmasa batının teknolojik dayatması altında ezilecek tüm dünya.

  • petrol türevleri çokmu tehlikesiz.. yada lpg li arabalar. yada pille çalışanlar. petrol kadar tehlikeli. lakin çok tan onunda hal çaresine baktılar almanlar güvenlik önlemi aldılar. gaz kaza anında birden boşalıyor.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.