Şimdi Ara

Yerli otomobilin en tecrübeli babayiğidi projeden ayrılıyor (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
336
Cevap
1
Favori
53.146
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • otomotiv sektorunde sirketler dibin dibini kaziyorlar artik. 100yillik tecrubeleri, tum sistemlerini altyapilarini oturtmus firmalar bile rekabete dayanamiyor, maliyetleri dusurmek icin kendi aralarinda teknoloji ve kaynak transferleri yapiyorlar. boyle bir sektore yeni arac sokup marka yaratabilmek, bundan kazanc sagliyabilmek neredeyse imkansiz. ancak gumruk duvarlarini yukseltip eski dogan sahin devrindeki gibi ulke icinde satis yapariz buda ancak kendimizi kandirmak olur, uzerine eski devirdeki gibi arac fiyatlari artar kalitesi duser. gecenlerde dogus otonun yaptigi bir hesaba gore 90lardaki bir dogan in fiyati bugunun degeri ile 25bin euroya geliyor.

    100yillik firmalarin doldurdugu rekabetin arsa ciktigi alanlar yerine sinirli kaynaklarimizi yeni gelismekde olan alanlara, yeni teknolojilere yatirmak gerek. cunku yeni gelisen teknoloji demek rakiplerininde en az senin kadar az tecrubeye sahip oldugu alan demek. dogru hamlelerle rekabet edebilirsin demek.ornegin iha konusunda rekabetci araclar uretebiliyoruz cunku hemen herkezle ayni zamanda bu alana girdik. cin bunu cok iyi yapiyor. her bolgesine crispr uzerine genetik arastirmalar yapan enstituler kurdu. yeni bir uretim sekli, sektor cikmadan o alanda uzmanlasiyor. bizimde bu tip alanlara yonelmemiz lazim, ancak o zaman dunya capinda degeri olan bir marka cikarmak mumkun olabilir.





  • Hükümet bile yerli otomobili umursamıyor, umursuyormuş gibi yapıyor.. Yerli otomobil çıktığı ilk üç beş yılda harikalar yaramayacak, eğer istikrarlı bir şekilde geliştirilir ve desteklenirse gelecek senelere yatırım. Hükümet ise kısa zamanda ekmeğini yiyemeyeceği çin öteledikçe öteliyor.. Sadece adını kullanıyor.



    Yerli otomobil yerine, mevcut otomobillere ek vergi getirir en temizi, bacaksız gelir kapısı "VERGİ" hükümet için. Binerler vatandaşın tepesine.

  • Atmaca nerdesin atmacaaaaaaaa

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tabiki kolay birşey değil üretmek ama yeni birşey bulmayacaklar, Yapacakları bi araba. Onlarca muadil var piyasada. Araba mevzusu Dallasa bağladı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kök grubun projeden ayrılması projenin hayrına olur. inan kıraç yıllar öncesinde de yerli otomobil yapımını engelleyen gruptan gelmektedir. bugün yaptıklarıyla dünün teyidini ortaya koymuş. yani bu zümreden bu ülkeye hayırlı rüya gören olmamıştır. bundan sonrada olmayacağı ortada. milli otomobil olsalar da olmasalar da yapılacaktır veya yapılmalıdır.

  • Baktılar olmayacak çıkmışlar. Doğru karar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu tür haberlerde bir tarafına kına yakacak ne kadar vatandaş varmış...

  • Uçan araba icat edilene kadar üretemeyeceğiz galiba

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kadalt kullanıcısına yanıt
    Bugune kadar hangi hukumet ile ne yapildi mesela? Hele hele bu hukumetle demissin de merak ettim. Hangi hukumetle ne yapildi diye

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • pr0gedys kullanıcısına yanıt
    O alıcılar sözde olur.

    Hani videolarda vardı ya suriyelileri alır mısın sorusuna alırım diyenlere suriyeli verilince kıvırıyorlardı. Bunlar da o hesap.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rockandemir84

    Akp li trollere iş çıkardılar. şimdi bunu da savunmaları gerecek. Birde emin olun halk yemiyor artık bunları. Akp = yalancı çoban. kimse inanmıyor artık bunların sözlerine.
    Soyle bos " artik kimse inanmiyor" laflarini birakalim lutfen. Inanan inaniyor ve ona gore oy veriyor.

    Bakin secim sonuclarina.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de 2018 yılında yaklaşık 230.000 Adet yerli olarak tabir edilen yani Türkiye'de üretimi yapılan araç satışı gerçekleştirilmiş. Yine aynı yıl 390.000 adet ithal araç satışı olmuş.

    90.000 adeti klasman dışı tutalamı (bu adetler içerisinde 16 Tanede olsa Aston Martin :) BMW ve Mercedes Serisi araçların olduğunu varyalalım ki yaklaşık rakamlar böyle)

    530.000 araç satışı yapar.

    Ortalama 20.000 dolar olarak satış rakamı hesaplasak ki bu hesapların hepsini bakkal hesabı yapıyorum toplamda 10.600.000.000 Dolar bir parayı araba almak için yabancı şirketlere veriyoruz. Bu satışlarda aslan payını alanlar FIAT -RENO-WW Gubu.

    Orta segment araçlara kalite olarak rakip olabilcek ve ciddi vergi avantajları ile uygun fiyata sunulabilecek %100 yerli üretim bir araç bu ciddi döviz çıktısını engelleyibilir mi?

    Buna değer mi?

    Bununla ilgili sorular uzar gider.

    Şahsi fikrim bu işlerle ilgili olarak çok geç kalındı. Bu adımlar 5-10 sene önce atılmış olsaydı şimdi çok daha fazla mesafe alınmış ve bir ivme yakalanmış olurdu.




  • ` quaD. kullanıcısına yanıt
    valla son seçimler gösterdi. büyük şehirleri kaybettiler. kazandıklarını da az bir farkla kazandılar. Tabiki hala belli bir kitle inanıyor. ama zaten bunların milli yalanlarına inandıkları için değil çıkarları olduğu için. Başka yalanlarla kandırılıyor tabiki.
  • Ma-Fevka'l-Afak M kullanıcısına yanıt
    Başka hangi dönemde kurulmuş şirketlerimiz var bizim.Osmanlıdan gelen kaç şirket veya Cumhuriyet yıkıldı bundan sonra kurulan şirketler mi var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    İnan Kıraç boş adam değil. Başta adamı kandırıp işe sokmuşlardır. Şimdide bu işin olmayacağını anladığı için kendini rezil etmemek adına çekilmiştir.
    Onlar da mı kandırıldı
  • Bunlara destek vermek yerine dma ya tam destek verse idi 5 10 sene cepteydi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dişhekimi06 D kullanıcısına yanıt
    Bu yazdığına kendin inanıyor musun? :D

    Koç ülkenin kamburu da projede yer alan Bmc sahipleri ülkenin gururu mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ulkenin yarisi kendi çalışanları

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dişhekimi06

    KOÇ GRUBU VEYA DAMATLARI İNAN KIRAÇ ın bu süreçte ülkenin tekerine çomak sokmaması düşünülemez zaten. Tüm projeler taslak çizimler yapıldıktan sonra araçın tüm teknik dökümantasyonuna sahip olduktan bilgilerini öğrendikten sonra çıkmak istiyor. KOÇ Grubu bu ülkenin kamburudur.
    ahahaha simdi de kendi yalanlariniza inanmak icin ic mihrak buldunuz sanirim.
  • Yani bu şu demek oluyor. 4 tekerlek üzerinde yürüyen sanırım 150 yıllık icadı yapamıyoruz. Araba alırken 3 kat vergiye devam yani

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.