Şimdi Ara

/// YENi PEUGEOT 301 /// (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
217
Cevap
5
Favori
101.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Peugeot 301 1.6 HDİ Allure modeli beyaz rengi almış bulunmaktayım. aracı aldığımdan bir sonraki gün antalyada bir toplantıya katılmak için yola koyuldum.. Peugeot 301 ile urfadan pozantıya kadar otobanda gittim. ondan sonra konya üzerinden yolu bileniniz vardır. çok kötü çukurlu ve dehşet virajlarıda olan bir yol aracın yol tutuşu bu hafiflik ve dandik denilmesine rağmen beni çok aşırı tatmin etti ve yakıt sadece 170 lira yaktı nasılmı anladım depoyu doldurdum antalyaya vardım tekrar doldurdum.. bildiğiniz gibi değil yakıt konusunda açılmamış ve ilk defa yola çıkmış bir araçtan bu performans ve yakıt durumu bana çok ve çok süper geldi hızım ise 100 ila 130-140 gibiydi. virajlara inanın 110 la girdiğim oldu aracın toparlaması mükemmeldi esp den dolayı. inanın şaşırdım ve arabaya aşık oldum gibi eski arabam opel astra classic 3 tü beni yedi bitirdi benzinden zaten 4000 kmde sattım opel astrayla 100 lira yakıtla 300 kilometre yapamazken peugeot 301 ile 170 lira yakıtla 1040 km yaptım.. daha dizelleri biliyorsunuz açıldıkça az yakacaktır 5000-10.000 kmden sonra.. evet bazı eksileri olabilir ama bana göre yakıttan ettiği tasarrufla taksidini amorti edip ödeyen bir araç.. inanın ben böyle yakıt görmedim hayatımda yılda 3-4 araba değişirim megane 3 6 ileri privilige bile böyle az yakmıyordu.. burda söylenenleri bilmiyorum ama benim gördüğüm bu.. bu yazıyı bilgilendirmek için yazıyorum inanmayan arkadaşım varsa hem resim hemde canlı olarak ispat edebilirim söylediklerimi.. şu anda 100 lira eurodizel yakıtla şehiriçi 500-600 arası kilometre yapıyorum tabi sert kullanmamak ve arabaya yüklenmemek şartıyla.. bu zamanda herşey tasarruf olmuş 42.500 lira araba dururken neden gidip bir dizel ful jettaya mesela 65-70 bin lira sayayım ki bu araba çizilse gözüme gelmez ama jetta çizilse çok zoruma gider araba gözümden çıkar eğer tasarruf düşünüyorsanız ki bugünlerin en önemli konusu tasarruf bence seçeneğiinizi bir dizel araçtan yana kullanın illa peugeot alın demiyorum bu da yanlış anlaşılmasın.. herkese bol kazançlı günler diliyorum.. takdir sizin benim gerçek gördüklerim bunlar.




  • Peugeut firma,mı !!!!! ????

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peugeot bir markami !!!!!! ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -Yakıt Tüketim Testim-



    Merhabalar,

    Aracım Peugeot 301 1.6 HDI Allure. 11300 km'de.

    Geçtiğimiz 1 Mayıs,İstanbul Florya'dan Kocaeli Gebze'ye gitmem gerekti ve aracımı şimdiye kadar uzun yolda kullanma fırsatı bulamadım. Ben de tam olarak uzun yol sayılmasa da en azından uzun yol gidermişçesine aracı kullandım ve yol bilgisayarına göre yakıt tüketimini gözlemledim.

    Yola çıkmadan önce lastik hava basınçlarını kontrol ettim ve kapıda yazan kılavuza göre uygun duruma getirdim. Yakıt olarak ise Shell V-Power Diesel+GTL kullanıyorum.



    Yol güzergahım gidiş yönünde E5 (D100) yolu üzerinden İstanbul Florya>İstanbul Fatih>Kocaeli Darıca oldu.

    Bütün yol boyunca klima açıktı ve araçta toplam 2 kişi vardı. Fatih'te uğramam gereken bir kaç yerden sonra radarlardan ötürü mecburen Boğaz Köprüsü'ne kadar Cruise Control açık şekilde sabit 70 km/s hızla yol aldıktan sonra hızımı Bostancı'dan itibaren 90 km/s'e çıkardım fakat Kartal civarında oluşan trafik,Fatih ve Darıca içerisinde biraz dur kalk yapmam ortalama hızımı bir hayli düşürdü. 82 km yol yapıp Darıca'ya ulaştıktan sonra yol bilgisayarımın gösterdiği değer şöyle oldu:

     /// YENi PEUGEOT 301 ///

    Aracı tanımayan arkadaşlar için yol bilgisayarının değerlerini yukarıdan aşağıya açıklamam gerekirse:

    Yol bilgisayarı sıfırlandıktan sonra;

    -Aracın yaptığı kilometre : 82 km
    -Ortalama yakıt tüketimi (100 km'de) : 3.6 litre/100km
    -Ortalama hız : 45 km/s




    Dönüş yolu güzergahım ise E80 otobanı üzerinden Darıca>Bostancı>Fatih>Florya oldu. Otobandaki en yüksek hız limiti 120 km/s olduğundan daha hızlı gitmedim ve Cruise Control ile hızımı 120 km/s'e sabitledim. Yaklaşık 45 km sonra Bostancı'ya girip bir kaç yere uğradıktan sonra E5 üzerinden Fatih'e daha sonrasında ise Florya'ya devam ettim ve günü aşağıdaki ortalamayla bitirdim:

     /// YENi PEUGEOT 301 ///

    -Aracın yaptığı kilometre : 156 km
    -Ortalama yakıt tüketimi (100 km'de) : 3.8 litre/100km
    -Ortalama hız : 45 km/s




    Ben şahsen ilk defa bir dizel araç kullandığımdan ötürü bu ortalamadan oldukça memnun kaldım.
    Özellikle otoban ağırlıklı,daha yüksek süratli,uzun kilometreli bir yolculuk nasıl bir sonuç verir merak etmiyor değilim.

    Saygılarımla ..




  • Bilgisayar doğru gösteriyorsa gerçekten ekonomikmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    quote:

    Orijinalden alıntı: realramtha

    aracı 34.500 e aldım, metalik renk + PP paketi + çelik jantlar içerisinde oldu.

    Aracı İstanbul İzmit arası otobanda çok yüksek süratlere çıkmadan denedim 5.5 ortalama yakıtı buldum. İlk depoyu 195 Tl ye doldurmuştum, 680 km sonra, benzin uyarısında sonra tekrar doldurdum bu sefer 175 TL ye doldu. yani 175 TL 680 km gibi bir ortalama gördüm.

    Araçla ilgili otobanda yüksek hızlara çıkamadığını üzülerek test etmiş oldum. arabada dört kişiydik malesef 160 üstüne çıkamadı. Çıkamadı derken, ivmesi azaldı. Yani çıkmaya devam ediyordu ancak seri bir artış malesef yoktu.

    Sanırım Active donanımlı benzinli 1.6 115 beygirlik olan modelden bahsediyorsunuz.

    Aracınızın tam olarak özelliklerini yazarsanız çok daha doğru bilgilendirme olacak diğer okuyan arkadaşlar için.

    Öte yandan dizel motor hızlanma konusunda oldukça istekli.

    Çok geç cevapladım kusura bakmayın evet aracım 1.2 Benzinli olan. Önceki aracım 1.4 Fiesta idi. Ondan dolayı biraz serilik aramıştım ilk etapta ama aracı alalı 2 ayı geçti ve şu an hızlanmasına oldukça alıştım. Kalkışlarda gayet iyi aslında. Sadece yüksek süratlerdeyken ani hızlanmalar ve çıkışlar yapamıyor. Ama belki her gün iyi ki aldım diyorum çünkü 1.4 Fiestadan sonra aylık yakıt masrafım %30 civarında azaldı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: quvardci

    quote:

    Orijinalden alıntı: kasparss

    ya beyler nerede okudum bulamadım ama bi arkadaş sanırım en düşük konfg.olan modelde radyo-teyp aydınlatması olmadığını yazmıştı.bu doğru mudur ya da hangi donanımda var ?birde o kadar araç kullanmama rağmen bu bluetooth olayına hiç girmedim .sormak istediğim bu özellik olan araçlarda bu şekilde müzik dinlenebiliyor mu yoksa sadece telefon amaçlı mı?

    nokia 113 telefonumu bağladım müzik dinleyemedim ama çok güzel bir özellikmiş gerçekten. yeni telefonlarla belki dinlenebiliyordur ya da ben beceremedim
    aracım allure radyoda aydınlatma var diğer donanımları bilmiyorum yalnız.

    telefonla müzik dinlenebiliyor, Bluetooth eşleşmesi yapıldıktan sonra SRC düğmesinden bluetooth üzerinden telefondaki ses dosyalarını görebiliyorsunuz




  • 301 1.2 Benzinli ile şu an 2.ayım. İlk alan değerlendirmelerinden sonra bir de 2 aylık kullanıcı değerlendirmelerimi yapayım ayrıca benzinli model için soruları olanlar varsa yanıtlayabilirim

    1 - Araçla ilgili memnuniyetim devam ediyor, yakıt konusunda oldukça memnunum eski aracıma oranla %30 az yakıyor
    2 - Aracın dış görünümünü beğenerek almıştım malzemenin çok çok iyi olmadığını zamanla farkediyorsunuz ancak sorun edilecek gibi değil
    3 - Fiyatına göre kıyaslama yaparsanız oldukça iyi olduğunu zamanla anlayacaksınız çünkü araçla ilgili dışarıdan gelen görüşler genelde daha farklı gösterdiği yönünde. Gerçi benim bu tarz bir özentim yok ancak araç olduğundan daha pahalı gösteriyor deniyor (Başkalarının yorumu)
    4 - Sürüş konforu ve rahatlık konusunda eski aracım (1.4 Fiesta) dan daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Panel, müzik sistemi ve bluetooth telefon sisteminin entegrasyonu ile kokpitte herşeyi çok rahatlıkla yapabiliyorsunuz.
    5 - Fiestada radyo ve hız sabitleyici tuşları direksiyon üzerindeydi ve o özelliği biraz özledim. 301 de kontrol tuşları direksiyonun arkasında sinyal kolları şeklinde ve ezbere bilmiyorsanız kullanmayı öğrenene kadar zorluk yaşatıyor.
    6 - Tam depoyla yaklaşık 700 km yapabiliyor. Eğer uzun yol yapıyorsanız tüketim oldukça düşüyor.Zaten araçla ani hızlanmalar ve çıkışlar yapmayı istemiyorsunuz.(yapmakta zaten biraz zorlanıyor) Bu yüzden de tüketim değerleri düşük kalıyor ve neredeyse her gün iyi ki seçimimi burdan yana yapmışım dememe sebep oluyor.
    7 - Bana araçla birlikte kumaş paspas verilmişti, ben değiştirmeyi düşünüyorum temizliği zor oluyor.
    8 - Cam açma düğmelerinin yerine ben ve yolcular zamanla alıştı çok yadırganmıyor.
    9 - Ön kapı ceplerinin biraz mantıksızca yapıldığını farkettim çünkü arkaya doğru giden eşyalarınızı almak için elinizi sokmanız neredeyse imkansız.
    10 - Geçen günlerde kendi bazı eşyalarım olmasına rağmen 3 büyük uçak valizi ve 3 adet büyük el çantasını bagaja rahatlıkla sığdırıp yer kaldığını görünce bagaj konusunda ne kadar başarılı olduğunu tekrar farkettim.
    11 - Fiesta aracımda, emniyet kemeri takmamışken çalışan uyarı mekanizması eğer sinyal verirseniz susuyor ve sinyalin sesine dönüşüyordu. 301 de ise tam tersi emniyet kemeri sesi susmuyor, sinyal sesi susuyor.
    12 - Fiestada emniyet kemerinin takma çıkartma düğmesine basınca ikaz susuyordu 301 de böyle birşey yok
    13 - Eğer ışıklarda duruyorsanız, kapı açılınca veya geri vitese takarsanız 301 de emniyet kemeri ikazı susuyor
    14 - Emniyet kemeri ikazıyla ilgili bu kadar detay yazmış olmam sizi yanıltmasın, şehir içlerinde bile kemer takan biriyimdir ve uyarı sisteminin başarılı olması hoşuma gitti. Tek eksiği sürücü yanındaki yolcu için ikaz sistemi bulunmuyor
    15 - Genel olarak 2 ay geçmiş olmasına rağmen araçtan memnunum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: realramtha

    301 1.2 Benzinli ile şu an 2.ayım. İlk alan değerlendirmelerinden sonra bir de 2 aylık kullanıcı değerlendirmelerimi yapayım ayrıca benzinli model için soruları olanlar varsa yanıtlayabilirim

    1 - Araçla ilgili memnuniyetim devam ediyor, yakıt konusunda oldukça memnunum eski aracıma oranla %30 az yakıyor
    2 - Aracın dış görünümünü beğenerek almıştım malzemenin çok çok iyi olmadığını zamanla farkediyorsunuz ancak sorun edilecek gibi değil
    3 - Fiyatına göre kıyaslama yaparsanız oldukça iyi olduğunu zamanla anlayacaksınız çünkü araçla ilgili dışarıdan gelen görüşler genelde daha farklı gösterdiği yönünde. Gerçi benim bu tarz bir özentim yok ancak araç olduğundan daha pahalı gösteriyor deniyor (Başkalarının yorumu)
    4 - Sürüş konforu ve rahatlık konusunda eski aracım (1.4 Fiesta) dan daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Panel, müzik sistemi ve bluetooth telefon sisteminin entegrasyonu ile kokpitte herşeyi çok rahatlıkla yapabiliyorsunuz.
    5 - Fiestada radyo ve hız sabitleyici tuşları direksiyon üzerindeydi ve o özelliği biraz özledim. 301 de kontrol tuşları direksiyonun arkasında sinyal kolları şeklinde ve ezbere bilmiyorsanız kullanmayı öğrenene kadar zorluk yaşatıyor.
    6 - Tam depoyla yaklaşık 700 km yapabiliyor. Eğer uzun yol yapıyorsanız tüketim oldukça düşüyor.Zaten araçla ani hızlanmalar ve çıkışlar yapmayı istemiyorsunuz.(yapmakta zaten biraz zorlanıyor) Bu yüzden de tüketim değerleri düşük kalıyor ve neredeyse her gün iyi ki seçimimi burdan yana yapmışım dememe sebep oluyor.
    7 - Bana araçla birlikte kumaş paspas verilmişti, ben değiştirmeyi düşünüyorum temizliği zor oluyor.
    8 - Cam açma düğmelerinin yerine ben ve yolcular zamanla alıştı çok yadırganmıyor.
    9 - Ön kapı ceplerinin biraz mantıksızca yapıldığını farkettim çünkü arkaya doğru giden eşyalarınızı almak için elinizi sokmanız neredeyse imkansız.
    10 - Geçen günlerde kendi bazı eşyalarım olmasına rağmen 3 büyük uçak valizi ve 3 adet büyük el çantasını bagaja rahatlıkla sığdırıp yer kaldığını görünce bagaj konusunda ne kadar başarılı olduğunu tekrar farkettim.
    11 - Fiesta aracımda, emniyet kemeri takmamışken çalışan uyarı mekanizması eğer sinyal verirseniz susuyor ve sinyalin sesine dönüşüyordu. 301 de ise tam tersi emniyet kemeri sesi susmuyor, sinyal sesi susuyor.
    12 - Fiestada emniyet kemerinin takma çıkartma düğmesine basınca ikaz susuyordu 301 de böyle birşey yok
    13 - Eğer ışıklarda duruyorsanız, kapı açılınca veya geri vitese takarsanız 301 de emniyet kemeri ikazı susuyor
    14 - Emniyet kemeri ikazıyla ilgili bu kadar detay yazmış olmam sizi yanıltmasın, şehir içlerinde bile kemer takan biriyimdir ve uyarı sisteminin başarılı olması hoşuma gitti. Tek eksiği sürücü yanındaki yolcu için ikaz sistemi bulunmuyor
    15 - Genel olarak 2 ay geçmiş olmasına rağmen araçtan memnunum.



    verdiğiniz aydınlatıcı bilgiler için teşekkürler yakıt tüketimi ş.içi mi ortalama kullanım mı onu anlayamadım sadece :)




  • Merhabalar aranıza az evel katıldım ve bu ilk mesajım. 2 aylık peugeot 301 kullanıcısı olarak bende aranızdayım. WV Polo (2000 model makyajlı kasa) aracımdan sonra sedan araç almayı düşünüyordum. Çok bekledim,araştırdım,inceledim,test ettim ikici el araç alacakken son anca çaydım. Aklımda honda civic (2005 kasa) vardı. Golfte olabilir derken sıfır almaya karar verdim.Gönlüm hep jetta dan yana olsada bütçemin çok üzerindeydi.Son aşamada yeni symbol ile 301 arasında kaldım ve derin incelemeler sonucu peugeot 301 de karar kıldım. Her arabanın eksileri ve artıları gibi bununda eksi ve artıları mevcut.Tek tez yazmaya gerek yok herkez yazmış. Benim sölemek istediğim yeni bir araba , yeni bir yüz ve çok fazla şeyler söliyenler var.Türkiye şartlarında alınabilecek güzel arabalardan biri diyebilirim... herkese kazasız sürüşler. . .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: phaeton_gti

    Merhabalar aranıza az evel katıldım ve bu ilk mesajım. 2 aylık peugeot 301 kullanıcısı olarak bende aranızdayım. WV Polo (2000 model makyajlı kasa) aracımdan sonra sedan araç almayı düşünüyordum. Çok bekledim,araştırdım,inceledim,test ettim ikici el araç alacakken son anca çaydım. Aklımda honda civic (2005 kasa) vardı. Golfte olabilir derken sıfır almaya karar verdim.Gönlüm hep jetta dan yana olsada bütçemin çok üzerindeydi.Son aşamada yeni symbol ile 301 arasında kaldım ve derin incelemeler sonucu peugeot 301 de karar kıldım. Her arabanın eksileri ve artıları gibi bununda eksi ve artıları mevcut.Tek tez yazmaya gerek yok herkez yazmış. Benim sölemek istediğim yeni bir araba , yeni bir yüz ve çok fazla şeyler söliyenler var.Türkiye şartlarında alınabilecek güzel arabalardan biri diyebilirim... herkese kazasız sürüşler. . .

    Hayırlı olsun Allah kazasız belasız sürüşler verir inş.

    bu kadar incelediysen anlat bakalım bizde bilelim, yeni poloyu neden tercih etmedin yada diğer arabaları bunu neden tercih ettin bunun + ları ve eksileri neler. halamız araba alacakda oda tırmalıyor şu anda belki senin yazdıkların yeni araç alacaklara rehber olur.




  • Sattığım eski arabam 2000 model makyajlı kasa poloydu. 1.4 16 V trendline donanımlıydı.(benzinli değişensiz,tek parça boyalı). İlk arabamı çok uzun araştırmalara sonucunda (3-4 ay) Bursadan ilk sahibinden almıştım. 1.5 yıl bindim 9 bin km civarı kullandım.Çokta memnundum fakat ailemiz genişledi ve bagaj bebek arabasını almıyordu. kızdım ve o yüzden sattım. VW olması itibari ile internete koydum 10 gün gibi kısa bir zaman diliminde satıldı.hatta kar yapıp sattım :)
    25 bin tl civarı param hazırdı. aklımda hep golf (2006-2008) yada honda civic vtech 2 (2004-2006) vardı. çok aradım temiz az km li bulamadım. bulduklarımda 28-30 bin civarlarındaydı.çoğunun fiyatı şişirilmiş kmleri 150 bini devirmiş bir kaç parça boyalılardı. 1-2 arkadaşımın ikinci el arabadan dilleri yanmıştı.opel vectra alan bir arkadaş 6 -7 ay sonra arabanın km sinin 300 binden 120 binlere çekildiğini öğrenince hemen sattı.bir başka arkadaşımda aldığı ikinci el polosuna bir sürü masraf etti.bunlar benim ve hanımın gözünü korkuttu. hanımda madem 26-27 bin tl vereceğiz ikinci el araç istemem dedi ve kanıma girdi. bölelikle honda civic sunrrof lu maceram sona ermiş oldu :)
    Teyzeme firması sıfır km 1.2 dizel polo verdiler.oturdum test ettim güzel araba ama gel gelelim bagaj sorunu var.lineayı bizzat kullandım kullananlarasordum kalas gibi araba sakın bulaşma dediler. alabiliyosan 120 hp t jet ine bak dediler 6 vitesli olan onunda ikinci eli 35 bin civarındaydı. daha sonra era hevesim başladı.birçok kişiye hatta ticari taksicilere sordum.çok güzel araba gitmesine gidiyor ama allah muhafaza uçan teneke tabiri edip 25 bine era alacağına git 2000-2001 passat al deyip ondanda çaydırdılar.
    Şubat ayında yeni clio symbol ü bekledim.gittim gördüm test arabası olmadığı için teste çıkamadım :( daha sonra peugeot bayisine gittim 301 i inceledim.duruşu,yapısı,içinin ferahlığı,120 yıllık tecrübe diye tabir edilip satılın 301 bir adım daha önde göründü bana.ertesi gün eniştemi alıp symbol ve 301 i görmeye tekrar gittik.aklımda hep 1.2 lt baz model donanımlısı varadı. eniştem ileride sümbülü daha kolay satabileceğimi sölesede onunda 301 aklının bir köşesindeydi. 301 hdı allure 92 hp yi teste çıktık. aracı bizzat kullandım ,zorladım,bağırttım hoşuma gitti.abs,ebd,asr nin standart oluşu beni biraz daha cezbetti.bagaj (506 lt) ve arka diz mesafesi beni bu aracı almaya ikna etti.
    Binici olduğum için amcam ve bayi çalışanı 3.500 tl gibi bir farkla 1.6 motor benzinli active almaya ikna ettiler. Şimdi diyorum keşke 2.000 tl daha verip full dijital klimalı olan allure versiyonunu alaydım :) hatta olmuşken hdı allure alabilirdimde ki buna bayi çalışanları bile tavsiye etmedi. çok km yapan biri olmadığım için dizelin bana gereksiz olduğunu sölediler.
    Pişmanmıyım? kesinlikle hayır.sonuçta sıfır araba bas kontağa istediğin yere git.Yeni yüz,yeni bir model tavsiye ederim.Eksileri ve artıları her arabada ki gibi bundada mevcut.Bardağa dolu tarafından bakarsak fiyatını hakediyor.Citröen c-elysee ile herşeyiyle aynı araba zaten aynı banttan çıkıyorlar.Sonuçta PSA grubu araçlar.Bundan sonrası tercih meselesi...herkeze kazasız sürüşler dilerim . . .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlperKır

    Geçen hafta sonu Yeni 301 1.6 dizel 92PS versiyon ile test sürüşü gerçekleştirdim. Aracın genişliği beni bu aabayı denemeden geçmemem gerektiği konusunda ikna etti. Çok pozitif düşüncelerim olmasına rağmen araç tanıtımlarında genişliği ve ekonomik tüketimi haricinde hiçbir konuya değinilmemesi (Özellikle güvenlik) beni düşündürüyordu. Aracı çalıştırmamla almaktan vazgeçmem bir oldu, 1.6lık dizel motor sanki benimle birlikte aracın içerisinde idi. Motorun soğuk olması, yeni olması gibi bahaneler pazarlamacı arkadaş tarafından sıralandı tabi ama 20-25 dakikalık sürüş boyunca o motor kabinden dışarı çıkmadı arkadaşlar... Bunun yanısıra süspansiyonu çok yumuşak buldum, araçla fazla sürat yapmadım, 100'e kadar çıktım en fazla fakat burada aracın fazla süratte havalanma hissi verdiğini söyleyen arkadaşlara inanıyorum. Ayrıca deneme sürüşü sırasında kapalı olan camların ıslık çalarak hava kaçırıyor olması da büyük bir dezavantaj oldu benim gözümde, dediğim gibi hemde 90 - 100 kilometrede.
    Aracın motoru iyi, tepkileri güzel, denildiği üzere ekonomiside iyi ve araç sınıfının bence en genişi... bol bol diz mesafesi... bu fiyata birşeylerden fedakarlık olacak tabi... ama bana uymadı.



    Motorun sesli olduğu kısmına katılmıyorum, gördüğüm en sessiz dizel motorlardan birisi, hatta trafikte dururken motor sesi hiç duyulmuyor, giderken de öyle rahatsız edici bir yanı yok. Süspansiyonların yumuşak olması da bence iyi, yollarımız malum çok iyi değil, kaymak gibi yollar olsa sert süspansiyon daha iyi ama özellikle İstanbulda her yerde tümsek ve çukur olduğunu düşünürsek bence çok rahat, hiç hissetmiyorum bile. Eski arabamda her geçişimde bamm diye ses çıkaran yerlerden geçmek şimdi çok rahat.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: phaeton26

    Sattığım eski arabam 2000 model makyajlı kasa poloydu. 1.4 16 V trendline donanımlıydı.(benzinli değişensiz,tek parça boyalı). İlk arabamı çok uzun araştırmalara sonucunda (3-4 ay) Bursadan ilk sahibinden almıştım. 1.5 yıl bindim 9 bin km civarı kullandım.Çokta memnundum fakat ailemiz genişledi ve bagaj bebek arabasını almıyordu. kızdım ve o yüzden sattım. VW olması itibari ile internete koydum 10 gün gibi kısa bir zaman diliminde satıldı.hatta kar yapıp sattım :)
    25 bin tl civarı param hazırdı. aklımda hep golf (2006-2008) yada honda civic vtech 2 (2004-2006) vardı. çok aradım temiz az km li bulamadım. bulduklarımda 28-30 bin civarlarındaydı.çoğunun fiyatı şişirilmiş kmleri 150 bini devirmiş bir kaç parça boyalılardı. 1-2 arkadaşımın ikinci el arabadan dilleri yanmıştı.opel vectra alan bir arkadaş 6 -7 ay sonra arabanın km sinin 300 binden 120 binlere çekildiğini öğrenince hemen sattı.bir başka arkadaşımda aldığı ikinci el polosuna bir sürü masraf etti.bunlar benim ve hanımın gözünü korkuttu. hanımda madem 26-27 bin tl vereceğiz ikinci el araç istemem dedi ve kanıma girdi. bölelikle honda civic sunrrof lu maceram sona ermiş oldu :)
    Teyzeme firması sıfır km 1.2 dizel polo verdiler.oturdum test ettim güzel araba ama gel gelelim bagaj sorunu var.lineayı bizzat kullandım kullananlarasordum kalas gibi araba sakın bulaşma dediler. alabiliyosan 120 hp t jet ine bak dediler 6 vitesli olan onunda ikinci eli 35 bin civarındaydı. daha sonra era hevesim başladı.birçok kişiye hatta ticari taksicilere sordum.çok güzel araba gitmesine gidiyor ama allah muhafaza uçan teneke tabiri edip 25 bine era alacağına git 2000-2001 passat al deyip ondanda çaydırdılar.
    Şubat ayında yeni clio symbol ü bekledim.gittim gördüm test arabası olmadığı için teste çıkamadım :( daha sonra peugeot bayisine gittim 301 i inceledim.duruşu,yapısı,içinin ferahlığı,120 yıllık tecrübe diye tabir edilip satılın 301 bir adım daha önde göründü bana.ertesi gün eniştemi alıp symbol ve 301 i görmeye tekrar gittik.aklımda hep 1.2 lt baz model donanımlısı varadı. eniştem ileride sümbülü daha kolay satabileceğimi sölesede onunda 301 aklının bir köşesindeydi. 301 hdı allure 92 hp yi teste çıktık. aracı bizzat kullandım ,zorladım,bağırttım hoşuma gitti.abs,ebd,asr nin standart oluşu beni biraz daha cezbetti.bagaj (506 lt) ve arka diz mesafesi beni bu aracı almaya ikna etti.
    Binici olduğum için amcam ve bayi çalışanı 3.500 tl gibi bir farkla 1.6 motor benzinli active almaya ikna ettiler. Şimdi diyorum keşke 2.000 tl daha verip full dijital klimalı olan allure versiyonunu alaydım :) hatta olmuşken hdı allure alabilirdimde ki buna bayi çalışanları bile tavsiye etmedi. çok km yapan biri olmadığım için dizelin bana gereksiz olduğunu sölediler.
    Pişmanmıyım? kesinlikle hayır.sonuçta sıfır araba bas kontağa istediğin yere git.Yeni yüz,yeni bir model tavsiye ederim.Eksileri ve artıları her arabada ki gibi bundada mevcut.Bardağa dolu tarafından bakarsak fiyatını hakediyor.Citröen c-elysee ile herşeyiyle aynı araba zaten aynı banttan çıkıyorlar.Sonuçta PSA grubu araçlar.Bundan sonrası tercih meselesi...herkeze kazasız sürüşler dilerim . . .

    Öncelikle hayırlı olsun güle güle kullan. Bütçemiz haricinde anlattığın herşey bana da uyuyor :) 2000 polo, yeni bebek vs. Yalnız ben bütçemi çok fazla zorlayamayacağım için 1.2 sini düşünüyorum. İnşallah yanlış bir karar vermem ve bende memnun kalırım.




  • Sizinde hayırlı olması dileklerimle. Benim bütçemde 1.2 ye göre ayarlamıştım.Binici olduğum için 1.6 al kafan ağrımaz,ileride daha kolay satarsın v.s. dediler 3.5-4 bin daha katıp bu aracı almaya ikna ettiler.Şu anki aklım olsa bırak 3.4 ü 6-7 verir allure sini alırdım diyorum.Dizele çok binmediğim için sıcak halada bakmıyorum.Ama boşunu alıp 1-2 harcanacağına, baştan ver dolusunu al en mantıklısı . . .Allah herkezin gönlüne göre versin,kazasız sürüşler. . .
  • Peugeot 301 Allure 1.6 HDI Köpekbalığı grisi aracımı 2 gün önce aldım. Yaklaşık 200 km yol yaptım ve ilk izlenimlerimi paylaşmak istedim.

    Öncelikle aracın dış çizgileri çok başarılı. İçide gayet şık ve kalite hissi veriyor. Asla kötü plastik kokusu vermiyor. Aracın sacı ince diyen arkadaşlar tank falan mı bekliyorlar anlamadım. Kapıların kapanması da yine gayet tok bir ses ve kalite hissi veriyor. bagaj kapağında yay yok ama kesinlikle kafanıza düşmez çünkü kapağı nerede bırakırsanız orada kalıyor ve düşmesi imkansız. Cam düğmeleri araç hareket halindeyken açma kapama esnasında sizi zor durumda bırakabilir. bence aracın en büyük kusuru bu.

    Araç motor sesini içeriye alıyor ama hareket halinde iken sizi rahatsız etmiyor hatta yüksek devirde dahi rahatsız edici bir ses yok. Süspansiyonlarıda gayet başarılı ve sessiz. 140-160 km hızlarda bile camlardan rüzgar sesi gelmiyor. Hızlanması ve çekişi rampada dahi çok iyi. Araçta hız sabitleyici var deniyor ama yok veya ben bulamadım ancak hız sınırlandırıcı var.

    müzik sistemi çok iyi performans ve yüksek sesle müzik dinlemeyecekseniz gayet başarılı.

    Depoyu 215 tl ye doldurdum. şehir içi ve dışı karma yaklaşık 200 km yaptım. Yol bilgisayarına göre ortalama 5.7 lt tüketim görünüyor. Araç açıldıkça daha da düşeceğini düşünüyorum.




  • erkgcn79 E kullanıcısına yanıt
    Hayırlı uğurlu olsun yeni aslanınız, kazasız sürüşler dilerim. . .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkgcn79

    Peugeot 301 Allure 1.6 HDI Köpekbalığı grisi aracımı 2 gün önce aldım. Yaklaşık 200 km yol yaptım ve ilk izlenimlerimi paylaşmak istedim.

    Öncelikle aracın dış çizgileri çok başarılı. İçide gayet şık ve kalite hissi veriyor. Asla kötü plastik kokusu vermiyor. Aracın sacı ince diyen arkadaşlar tank falan mı bekliyorlar anlamadım. Kapıların kapanması da yine gayet tok bir ses ve kalite hissi veriyor. bagaj kapağında yay yok ama kesinlikle kafanıza düşmez çünkü kapağı nerede bırakırsanız orada kalıyor ve düşmesi imkansız. Cam düğmeleri araç hareket halindeyken açma kapama esnasında sizi zor durumda bırakabilir. bence aracın en büyük kusuru bu.

    Araç motor sesini içeriye alıyor ama hareket halinde iken sizi rahatsız etmiyor hatta yüksek devirde dahi rahatsız edici bir ses yok. Süspansiyonlarıda gayet başarılı ve sessiz. 140-160 km hızlarda bile camlardan rüzgar sesi gelmiyor. Hızlanması ve çekişi rampada dahi çok iyi. Araçta hız sabitleyici var deniyor ama yok veya ben bulamadım ancak hız sınırlandırıcı var.

    müzik sistemi çok iyi performans ve yüksek sesle müzik dinlemeyecekseniz gayet başarılı.

    Depoyu 215 tl ye doldurdum. şehir içi ve dışı karma yaklaşık 200 km yaptım. Yol bilgisayarına göre ortalama 5.7 lt tüketim görünüyor. Araç açıldıkça daha da düşeceğini düşünüyorum.


    Öncelikle hayırlı olsun. Allah kaza bela göstermesin. Rengi dahil tamamen benim aracımla aynı.

    Yazdıklarınızın bazılarına yorumlarımı yapmam gerekirse;
    -Sac olayında size katılıyorum,çok önemli bir şey değil bence ve o kadar da ince gelmedi bana. Bir önceki aracım Mazda 2'ye göre çok farklı değil ama Vw Touareg'e göre bariz fark var tabi.
    -Cam açma düğmelerine alışıyor insan ama yine de aracın en sinir bozucu özelliği bence.
    -Motor sesi benim umduğundan az,ilk defa dizel araç kullanmama rağmen çok da rahatsız edici değil fakat yine de ses girdiği kesin.
    -Rüzgar sesini ben 110 km'den sonra duymaya başlıyorum,140-160 km'lerde çok daha fazla duyuluyor doğal olarak,en azından benim araçta böyle.
    -Hızlanma ve çekişi dediğiniz gibi çok çok iyi. Motor canlı ve bu kasaya oldukça yeterli.
    -Araçta hız sınırlama ve hız sabitleyici var. Hız sınırlandırıcıyı ayarlamak için kullandığınız kol üzerinde. Hız sınırlandırıcı açarken düğmeyi çevirdiğiniz yönün tam tersine çevirip açıyorsunuz sonra hızı ayarlıyorsunuz.
    -Aracın en beğenmediğim kısımların birisi müzik sistemi fakat size yeterli gelmiş demek,olabilir.
    -Tüketimim benim de ilk aldığım zamanlarda 5.5 ile 5.9 litre arasındaydı.Şuan 4.1-4.5 litre ortalaması var. Oldukça iyi değerler yani.




  • Arkadaşlar bu aracın bagajı sadece içeriden mi açılıyor??
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.