Şimdi Ara

Yeni Opel Astra K (ANA KONU) (128. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
15 Misafir (2 Mobil) - 13 Masaüstü2 Mobil
5 sn
41.297
Cevap
309
Favori
2.355.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 126127128129130
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ognemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: ognemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: vfnv

    Opel almanyada 1.4 benzin 1.6 dizel farkı 2K euro.bizde 4K euro.yurtdışında mazot benzin farkı daha az olduğu için tercih eden az fiyat farkı bunun için fazla değil dizel arabayla benzinlı araba arasında.bizde mazot ucuz olduğundan insanlar sanki dizel alırsam bedavaya gezeceğim sanıyor distribütörlerde bunu kullanıyor.
    Bu hatayı ben de yaptım zamanında.üstüne bi de dizel motor yakıt seçer.pompadan sulu pis yakıt gelir onla uğraş.mazot filtresinı degıstır.bi türlü düzelmez depo boşaltmaya kadar gider.tork olayı da artık eski Turbosuz motorlarla bitti bence.
    1.4 150 bg lik motor yokuş düz farketmez heryerde perişan eder 1.6 136lik dizeli.

    245nm torklu arabayla 320nm torklu arabayı rampada geçicen ? beyin yanmış

    Herşey torkmuş ve her devirde 320nm tork veriyormuş gibi konuşuyorsun.

    burda rampa şartlarından bahsediyoruz.

    Tamam rampa olsun. Her iki araç 20-30km hızla giderken rampada bir anda çekişmeye başlarsa dediğin doğru, dizel benzinli geçer.Ancak şunu unutuyorsun,benzinli ile diyelim çalışma prensipleri farklıdır.Kapışma yüksek hızlarda devam ediyorsa 120-130-140 bu hızlarda dizel araç Max torku versin diye 6.viteste mi kullanacaksın.Öyle birşey yaparsan doğru vitesteki benzinlinin rampa da olsa bir süre sonra plakanını bile okuyamadım.Dizel olan da düşük vites seçerse bu defa devri yükselecek ve aradaki tork farkı azalmaya hız yükseldikçe beygir gücünün önemi artmaya başlayacak.Ailede bir tane atmosferik 120bg C4 ve bir tane 1.6 110luk Astra j var.Benzinlinin ve diyelim ne olduğunu bilerek konuşuyorum

    rampada hem torku hem beygir gücünü kullanan 136hp 320torkluk dizel 4000 devir çevirip vites atıpta 6 ya gelene kadar benzinliyi geçmiş olur zaten :)




  • Arkadaşın biri dizeli yüksek torktan dolayı tercih ediyor insanlar demiş.ben ona cevaben yazdım atmosferik motordan bahsetmiyoruz benzınlıde de yüksek torkdan var demek istedim.beyin yanmış falan tabiri hoş olmamış.esneklik güç olarak benzinlı 1.4 150 çok daha iyi dizelden.konunun bu kadar dağılmasına da gerek yok.ekonomi yapmak için alınan dizelin bu kadar ekonomik olmadığını başta verilen 12K lik farkın uzun sürede kendini amorti edememesını açıklamak için ve performans olarak da dizelden daha iyi olduğunu açıklamak için yazmıştım.
    Ama beni ilgilendiren bi durum yok isteyen ıstedıgını alsın.rampada yarış yapmak istiyorsanız dizel almayın ama yeni 1.4 150 bu konuda daha iyi.2000 devirden 5600 devre kadar Tork ve sonrasında 150 bg güç üreten benzınlıyle Max torkunu 2000-2250 arası veren ve Max 4000 devir çeviren dizel kapışırsa nolur kendiniz değerlendirin.ben zaten yarış amaçlı araba almam.araç iyi gitsin performans istediğimde yeterli performansı sunsun yeterli.
    Sonuç olarak dizel araba alınmasının amacı ekonomi bana göre ama o kriterde de senede 50-60k km yapmıyorsanız pek bi anlamı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vfnv -- 29 Kasım 2015; 15:29:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: ognemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: ognemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: vfnv

    Opel almanyada 1.4 benzin 1.6 dizel farkı 2K euro.bizde 4K euro.yurtdışında mazot benzin farkı daha az olduğu için tercih eden az fiyat farkı bunun için fazla değil dizel arabayla benzinlı araba arasında.bizde mazot ucuz olduğundan insanlar sanki dizel alırsam bedavaya gezeceğim sanıyor distribütörlerde bunu kullanıyor.
    Bu hatayı ben de yaptım zamanında.üstüne bi de dizel motor yakıt seçer.pompadan sulu pis yakıt gelir onla uğraş.mazot filtresinı degıstır.bi türlü düzelmez depo boşaltmaya kadar gider.tork olayı da artık eski Turbosuz motorlarla bitti bence.
    1.4 150 bg lik motor yokuş düz farketmez heryerde perişan eder 1.6 136lik dizeli.

    245nm torklu arabayla 320nm torklu arabayı rampada geçicen ? beyin yanmış

    Herşey torkmuş ve her devirde 320nm tork veriyormuş gibi konuşuyorsun.

    burda rampa şartlarından bahsediyoruz.

    Tamam rampa olsun. Her iki araç 20-30km hızla giderken rampada bir anda çekişmeye başlarsa dediğin doğru, dizel benzinli geçer.Ancak şunu unutuyorsun,benzinli ile diyelim çalışma prensipleri farklıdır.Kapışma yüksek hızlarda devam ediyorsa 120-130-140 bu hızlarda dizel araç Max torku versin diye 6.viteste mi kullanacaksın.Öyle birşey yaparsan doğru vitesteki benzinlinin rampa da olsa bir süre sonra plakanını bile okuyamadım.Dizel olan da düşük vites seçerse bu defa devri yükselecek ve aradaki tork farkı azalmaya hız yükseldikçe beygir gücünün önemi artmaya başlayacak.Ailede bir tane atmosferik 120bg C4 ve bir tane 1.6 110luk Astra j var.Benzinlinin ve diyelim ne olduğunu bilerek konuşuyorum

    rampada hem torku hem beygir gücünü kullanan 136hp 320torkluk dizel 4000 devir çevirip vites atıpta 6 ya gelene kadar benzinliyi geçmiş olur zaten :)

    Peki senin dediğin gibi olsun. Konuyu dağıtmanın anlamı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ognemir -- 29 Kasım 2015; 15:30:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel astra yokuşta ve ara hızlanmalarda bir miktar daha iyi,
    Benzinli astra 0-... hızlanmalarında ve yüksek süratte daha iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sebati06

    1.6 136 manuel aracımla 550 şehirdışı 150 şehir içi 700 km yol yaptım. Ortalama tüketimim 4.9 olarak görünüyor. Cuma akşamı ankara trafiğinde ayrıca test ettim. 6.5 litre çıktı değer. 7 litreyi geçmek için gerçekten çok çalışmanız lazım. Bu arada start&stop çok etkin çalışıyor. 7 km'nin altına düştüğünüzde motoru kapatıyor. tüketime en az .4-.5'lik bir etkisi olacağını düşünüyorum. Bu yüzden otomatik için aynı değerlere ulaşmanız çok zor. Otomatikte 8-9'u gözden çıkarın bence.

    Hocam öncelikle hayırlı olsun araban,Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin inşallah.

    Aracın tüketim değerli gayet iyi geldi bana, bir depoyla kaç km gittiğini test etme fırsatın oldu mu acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Christian Lorenz -- 29 Kasım 2015; 20:08:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dynamic model
    Almanya
    1.4t 23710€ =73500 tl
    1.6 dizel 26260€ = 81400tl
    fark 2550€X3.1= 7900 tl

    Turkiye
    1.4t 71450 tl
    1.6 dizel 83250 tl pazarliksiz
    Fark 12000 tl.

    Aradaki farkin eşit donanım seceklenekleri için bakildiginda vergi ile ilgisinin olmadığı anlasiliyor.

    Saygilar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi salula -- 29 Kasım 2015; 18:25:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salula

    Dynamic model
    Almanya
    1.4t 23710€ =73500 tl
    1.6 dizel 26260€ = 81400tl
    fark 2550€X3.1= 7900 tl

    Turkiye
    1.4t 71450 tl
    1.6 dizel 83250 tl pazarliksiz
    Fark 12000 tl.

    Aradaki farkin eşit donanım seceklenekleri için bakildiginda vergi ile ilgisinin olmadığı anlasiliyor.

    Saygilar



    Olması gereken farkın üzerine Türk insanına %50 dizel kazığını dikmişler. Vw'de hem dizel hem de dsg fiyat farkında durum daha vahim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    quote:

    Orijinalden alıntı: salula

    Dynamic model
    Almanya
    1.4t 23710€ =73500 tl
    1.6 dizel 26260€ = 81400tl
    fark 2550€X3.1= 7900 tl

    Turkiye
    1.4t 71450 tl
    1.6 dizel 83250 tl pazarliksiz
    Fark 12000 tl.

    Aradaki farkin eşit donanım seceklenekleri için bakildiginda vergi ile ilgisinin olmadığı anlasiliyor.

    Saygilar



    Olması gereken farkın üzerine Türk insanına %50 dizel kazığını dikmişler. Vw'de hem dizel hem de dsg fiyat farkında durum daha vahim

    +1
    vw de aynı durum hem dizel hemde dsg icinde söz konusu.

    Almanya
    Golf comfortline 1.2 tsi manuel 21400€
    Golf comfortline 1.2 tsi dsg 23275 €
    Golf comfortline 1.6 tdi dsg 25775 €

    Almanya
    Dizel dsg farkı 4375€ × 3.1= 13500 tl
    Turkiye
    dizel dsg farki 26400 tl (isteyen farka %8 Doğuş arti bayi indirimi de ekleyebilir ben hesaplamaya ugrasmadim)


    Ayrıca start stoplu 1.4 için bayilerden bilgi alan var mı ne zaman gelecek Türkiye ye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi salula -- 29 Kasım 2015; 19:09:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: salula

    Dynamic model
    Almanya
    1.4t 23710€ =73500 tl
    1.6 dizel 26260€ = 81400tl
    fark 2550€X3.1= 7900 tl

    Turkiye
    1.4t 71450 tl
    1.6 dizel 83250 tl pazarliksiz
    Fark 12000 tl.

    Aradaki farkin eşit donanım seceklenekleri için bakildiginda vergi ile ilgisinin olmadığı anlasiliyor.

    Saygilar


    Bu karsilastirmanin yanlis oldugunu düşünüyorum.

    Almanyada aylik 1000 euro biriktiren bir aile 23 ayda bir Astra alabiliyor fakat ulkemizde aylik 2000 3000 lira kenari koyabilen bir aile icin sifir astra hayal oldu.

    Saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • salula kullanıcısına yanıt
    Yahu bu nasıl bir düz mantık?(: Az önce açıkladım türkiyedeki vergi sistemine göre farkın 11 bin tl olduğunu. 71'den alınan vergiyle 83'ten alınan verginin aynı olduğunu mu sanıyorsunuz? aradaki 12 bin tl'nin en az 3 binini vergi farkı oluşturuyor. Bunu çıkarttığınız zaman aradaki reel fark 9 bin tl oluyor. diğerininde de 8 bin TL. Gidin benzinli alıyorsanız alın yine alın ama ekonomiden bahesedecekseniz 1.0 alın da bari kendi içinizde tutarlı olun.
  • Benzinli aracın rampada dizelden hızlı olabilmesi için onun kadar iyi devirlenebiliyor olması lazım. Dizel modelde alt devirlerde gelen yüksek tork dizel aracı her koşulda daha dinamik hale getiriyor 1.4t astranın 0-100 0-200 değerlerinde ve son hızda dizel den daha basarılı olacağı kağıt üzerinde de belli zaten. Ancak aynı araçlarda 80-120 ara hızlanması dizelde 1 sn daha iyi bu fark rampada daha da açılıyor. her iki motorunda birbirine farklı noktalarda üstünlükleri var. Örnek vermek gerekirse dizel öküz daha fazla yük taşıyabilir. Benzinli at daha hızlı koşabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 ay sabredin 1.5 turbo 201 bg yeni kasa civic alın :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sebati06

    Yahu bu nasıl bir düz mantık?(: Az önce açıkladım türkiyedeki vergi sistemine göre farkın 11 bin tl olduğunu. 71'den alınan vergiyle 83'ten alınan verginin aynı olduğunu mu sanıyorsunuz? aradaki 12 bin tl'nin en az 3 binini vergi farkı oluşturuyor. Bunu çıkarttığınız zaman aradaki reel fark 9 bin tl oluyor. diğerininde de 8 bin TL. Gidin benzinli alıyorsanız alın yine alın ama ekonomiden bahesedecekseniz 1.0 alın da bari kendi içinizde tutarlı olun.

    Aracınızı iyi günlerde kullanın. amacım polemik oluşturmak değil.astra k hakkında bilgi edinip ,araştırma yapıyorum.herhangi bir modele karar vermis degilim.ekonomi yapma yada performans gibi bir karsilastirmamda yok.buradan baya da birsey öğrendim sizin ve diger kullanıcıların paylasimlarindan. verdigim örnekte yurt dışındaki fiyatlara göre Türkiye de dizele daha çok fiyat farkı istendiginden bahsediyorum talep fazlaligindan.bu diger markalarda da var.

    Benim düz mantığıma göre
    Liste fiyatlarından konuşursak

    89750 TL lik Excellence dizel
    77950 TL lik Excellence 1.4 farkı
    11800 TL

    78050 TL lik Enjoy dizel
    66250 TL lik Enjoy 1.4 farkı
    11800 TL

    Demek ki hersey vergiye göre hesaplanmiyor.

    Neyse konuyu dağıtmak istemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Benzinli aracın rampada dizelden hızlı olabilmesi için onun kadar iyi devirlenebiliyor olması lazım. Dizel modelde alt devirlerde gelen yüksek tork dizel aracı her koşulda daha dinamik hale getiriyor 1.4t astranın 0-100 0-200 değerlerinde ve son hızda dizel den daha basarılı olacağı kağıt üzerinde de belli zaten. Ancak aynı araçlarda 80-120 ara hızlanması dizelde 1 sn daha iyi bu fark rampada daha da açılıyor. her iki motorunda birbirine farklı noktalarda üstünlükleri var. Örnek vermek gerekirse dizel öküz daha fazla yük taşıyabilir. Benzinli at daha hızlı koşabilir.

    Manuele çevirir ve düşük vites yüksek devir yaparsan dizelle aynı performansı verecektir tabi ki bu esnada +2-3 litre fazla yakacaktır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salula


    quote:

    Orijinalden alıntı: sebati06

    Yahu bu nasıl bir düz mantık?(: Az önce açıkladım türkiyedeki vergi sistemine göre farkın 11 bin tl olduğunu. 71'den alınan vergiyle 83'ten alınan verginin aynı olduğunu mu sanıyorsunuz? aradaki 12 bin tl'nin en az 3 binini vergi farkı oluşturuyor. Bunu çıkarttığınız zaman aradaki reel fark 9 bin tl oluyor. diğerininde de 8 bin TL. Gidin benzinli alıyorsanız alın yine alın ama ekonomiden bahesedecekseniz 1.0 alın da bari kendi içinizde tutarlı olun.

    Aracınızı iyi günlerde kullanın. amacım polemik oluşturmak değil.astra k hakkında bilgi edinip ,araştırma yapıyorum.herhangi bir modele karar vermis degilim.ekonomi yapma yada performans gibi bir karsilastirmamda yok.buradan baya da birsey öğrendim sizin ve diger kullanıcıların paylasimlarindan. verdigim örnekte yurt dışındaki fiyatlara göre Türkiye de dizele daha çok fiyat farkı istendiginden bahsediyorum talep fazlaligindan.bu diger markalarda da var.

    Benim düz mantığıma göre
    Liste fiyatlarından konuşursak

    89750 TL lik Excellence dizel
    77950 TL lik Excellence 1.4 farkı
    11800 TL

    78050 TL lik Enjoy dizel
    66250 TL lik Enjoy 1.4 farkı
    11800 TL

    Demek ki hersey vergiye göre hesaplanmiyor.

    Neyse konuyu dağıtmak istemiyorum.


    Bu ülkede senede 8.000 km gidip dizel otomatik aşkıyla yananlar var :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: salula

    Dynamic model
    Almanya
    1.4t 23710€ =73500 tl
    1.6 dizel 26260€ = 81400tl
    fark 2550€X3.1= 7900 tl

    Turkiye
    1.4t 71450 tl
    1.6 dizel 83250 tl pazarliksiz
    Fark 12000 tl.

    Aradaki farkin eşit donanım seceklenekleri için bakildiginda vergi ile ilgisinin olmadığı anlasiliyor.

    Saygilar


    Hocam bu memlekette dizel otomatik sevdalısı çok, senede 5-6 bin binen adamlar daha zayıf, gürültülü, bakım masrafı yüksek ve bg düşük dizeli tercih ediyor :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sebati06

    Yahu bu nasıl bir düz mantık?(: Az önce açıkladım türkiyedeki vergi sistemine göre farkın 11 bin tl olduğunu. 71'den alınan vergiyle 83'ten alınan verginin aynı olduğunu mu sanıyorsunuz? aradaki 12 bin tl'nin en az 3 binini vergi farkı oluşturuyor. Bunu çıkarttığınız zaman aradaki reel fark 9 bin tl oluyor. diğerininde de 8 bin TL. Gidin benzinli alıyorsanız alın yine alın ama ekonomiden bahesedecekseniz 1.0 alın da bari kendi içinizde tutarlı olun.

    Hocam,
    Arkadaşın paylaştığı; iki araca da Türkiyede aynı ötv oranı uygulandığı için karşılaştırma mantığı doğru. ÖTvyi hesaba katmanıza gerek yok. Benzinli astranın Türkiyedeki ötvli fiyatı almanyadaki fiyattan 2k düşük mü? Türkiyedeki ötvli dizel fiyatı almanyadakinden 2 lira yüksek mi? Bu araçların fabrika çıkış fiyatları Türkiye ve almanya için aynı mı?. Ötv çok olmuş az olmuş alakası yok.
    Dizel, benzinli seçimi tercih meselesi. Rakamlarla bazı hipotezler ortaya konuluyor.




  • ÖTV'yi nasıl hesaba katmayalım anlamıyorum? Almanyadaki vergi sistemi türkiyedekiyle bir değil ki. 70 binlik araca uygulanan vergiyle 80 binlik araca uygulanan vergi bir mi ? birinden alınan ötv 4500 tl daha fazla. Yani aradaki 12 bin TL'lik farkın tam tamına 5.500 tl'si VERGİ'den oluşuyor. 12.000 TL'den 5.500'!i çıkardığımızda ne ediyor? 6.500 TL. Yani iki araç arasında vergisiz haliyle sadece 6.5 k fark var. Farklı ülkelerde farklı farklar var çünkü vergi oranları farklı oluyor. ÖTV %45 yerine %25 olsaydı fark 8 bin lira olacaktı. Opel'in veya dizelin mantığını eletireceğinize %45'lik vergiyi eleştirin. Tüm bu saçmalıklara neden olan sistem vergi sistemidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sebati06 -- 29 Kasım 2015; 20:18:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sebati06

    ÖTV'yi nasıl hesaba katmayalım anlamıyorum? Almanyadaki vergi sistemi türkiyedekiyle bir değil ki. 70 binlik araca uygulanan vergiyle 80 binlik araca uygulanan vergi bir mi ? birinden alınan ötv 4500 tl daha fazla. Yani aradaki 12 bin TL'lik farkın tam tamına 5.500 tl'si VERGİ'den oluşuyor. 12.000 TL'den 5.500'!i çıkardığımızda ne ediyor? 6.500 TL. Yani iki araç arasında vergisiz haliyle sadece 6.5 k fark var. Farklı ülkelerde farklı farklar var çünkü vergi oranları farklı oluyor. ÖTV %45 yerine %25 olsaydı fark 8 bin lira olacaktı. Opel'in veya dizelin mantığını eletireceğinize %45'lik vergiyi eleştirin. Tüm bu saçmalıklara neden olan sistem vergi sistemidir.

    Hocam türkiyedeki vergi sisteminden dolayı araçların gereğinden fazla pahalı olmasından
    olmasından hepimiz şikayetçiyiz. O konu ayrı.
    Almanyadaki vergi sistemi bizden farklı. Onlar egsoz gazı salınım oranlarına göre hesaplıyor. Yanlışım varsa biri düzeltsin. Yanlış bilmiyorsam dizelin karbon salınımı daha fazla. Yani fazla vergi oranı. Almanyadaki dizel fiyat farkı birazda vergiden kaynaklı. Aslında benzinli dizel fabrika çıkış fiyatları çok yakın olduğunu düşünüyorum. Tükiyede ise durum tamamen taleple alakalı. Daha detaylı anlatırım ama hem telden yazıyorum hem de maç izliyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hakkinenk H kullanıcısına yanıt
    Sizin dediğiniz vergi farklılığı araba sahibinin ödediği vergiye denk düşüyor. Yani bizdeki motorlu taşıtlar vergisine. Onda da km başına 100 gr'dan aşağı co2 salınımı yapan araçlardan ilk yıl vergi alınmıyor sonraki yıllar tabandan alınıyor(yıllık 100 lira civarı-devlete göre ufak farklarla) sonraki banda 100-120 arası araçlar bulunuyor ve bu böyle gidiyor. Ama araca ilk satışta uygulanan vergiler değil bunlar.

    1.4 150 hp motor ise 124 gr salınım yaptığı için C sınıfına tekabül ediyor.

    1.6 cdti 99 gr salınımıyla, 1.0 benzinli ecotec ile birlikte A sınıfına denk düşüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sebati06 -- 29 Kasım 2015; 20:41:10 >
  • 
Sayfa: önceki 126127128129130
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.