Şimdi Ara

Yeni DOBLO (249. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.038
Cevap
14
Favori
576.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 247248249250251
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saje

    quote:

    Orijinalden alıntı: özbekli35

    quote:

    Orijinalden alıntı: saje

    quote:

    Orijinalden alıntı: campell38

    quote:

    Orijinalden alıntı: özbekli35

    quote:

    Orijinalden alıntı: campell38

    quote:

    Orijinalden alıntı: özbekli35

    Yeni doblolarda yüksek hızlarda rüzgardan etkilenme ve rüzgar sesi varmı?

    Arkası bağımsız süspansiyon diye duydum ama yinede sallama zıplama oluyormu merak ediyorum.?

    rüzgardan ne etkileniyor ne de ses geliyor. bağımsız süspansiyon ise zıplama olsun sallama olsun hiç bişey yok gayet güzel

    ciddimsin yoksa abartıyormusun?

    ticari araç binek araç gibi olmaz sonuçta yüksek araba rüzgardan hiçmi etkilenmiyor

    gayet ciddiyim, abartacak bi durum yok olanı döylüyorum arabanın eni biraz büyük olduğu için, etkilenme çok az oluyor. Ben bu aracı aldığımdan beri binekten pek farkını görmedim zaten. Hatta üstünlükleri bile var diyebilirim.

    ŞİMDİ BİNEK ARAÇLAR RÜZGAR YEMİYORMU?. RÜZGARIN ŞİDDETİNE BAĞLI VE SÜREKLİ ESMESİNE VE NERDE BİNECEĞİNİZE

    SAJE;

    Ya komedyensin! Yada Aldığın araç,binek araç ile ticari aracın farlılıklarını göremeyecek kadar gözünü kör ettiyse,sen demekki aşık olmuşsun,mutluluklar dilerim.

    artistmisin aktör mü? farklılığı ney olarak düşünüyorsun. öylede bir yazmışın ki binek araç ve ticari araç öylemi? rüzgar eserken aa bu binek araç bunu es geçeyimde şu ticariye yedireyim mi diyor? ciddi soruyorum cevaplasana....

    sayın artist sana gerekli cevaplar verilmiş ben onları okumadım. okusaydım cevap verip gereksiz polemiğe girmezdim. kusura kalma...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kurbagaprens

    quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    quote:

    Orijinalden alıntı: kurbagaprens

    quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    quote:

    Orijinalden alıntı: swrc

    mrblar bu hız sınırının artması sonucunda doblo alma düşüncem iyice ağırlaştı.
    birinci sorum 1.6 doblolar mtv olarak yıllık ne kadar ödüyorlar
    kasko olarak ne kadar oluyor?

    1.6 otomatik düşünüyorum nasipse

    şimdiden tşkler

    Mtv 768,00 TL vergi indirimi 6. yılın sonunda olur. full kasko 1000 tl civarında.Periyodik muayene 150 tl.egzost muayene 27 tl trafik sigortası 435 tl 1.6 motor senelik bakım 350 tl
    Bunlar daha marşa basılmamış masraflar :D
    Sadece binek amaçlı alıcaksanız hiç bulaşmayın derim.

    Peki doblo almasa bu masraflar yarıya mı inecekti? Öyle birşey diyorsunuz ki aklım almıyor.
    Arkadaşım ticari olduğu için tek fark 2 yılda 1 yapılan muayenenin her yıl yapılması o da 150 TL farkediyor. Ben de binek amaçlı kullanıyorum ama kesinlikle o bagajın rahatlığını yıllık 500'e de değişmem.

    Öncelikle şunu belirtim arabalara karşı duygusal bir bagım yok benim için sadece araç,amaç degil.
    Mtv ye istinaden diger giderleride yazdım doblo ile alakası yok.
    ''Sadece binek amaçlı alıcaksanız hiç bulaşmayın derim'' Bu kelimeyi tüm hafif ticariler için kullandım.
    Otomatik vites olayına hiç bulaşmayın.

    İşte bende diyorum ki hafif ticari elbette binek amaçlı kullanılabilir. Eğer küçük çocuk sahibiyseniz, bebek arabasını, bisikletini, akülü arabasını rahatlıkla taşırsınız. Eğer av merakınız varsa, su ya da kara avı. Av malzemelerinizi rahatlıkla taşırsınız. Eğer süsüne meraklı bir sevgilinz yada eşiniz varsa tatile giderken bavulları kargoyla göndermek zorunda kalmazsınız. Eğer doğa sporları meraklısıysanız, kanonuzu, kayağınızı, batonlarınızı, çadırınızı rahatlıkla taşıyabilirsiniz. Ve bütün bunları yaparken binek araç konforu ve kalitesinde yaparsınız herşeyi. ABS, ESP, ASR, Hillholder, Hız Sabitleme, Tam otomatik digital klima, Renkli camlar, benzersiz harıkulade tasarım da cabası... Bu fiyat aralığındaki hiç bir binek araç sunmaz size bu avantajları.

    Evet ben duygusal bakıyorum. Çünkü bu aracı seviyorum. Çünkü bu araç hayata 1-0 önde başlatıyor insanı diğer araçlara göre.

    Saydığınız tüm masraflar. Diğer araçlarda da var. Dòblo'nun tek farklı araç muayenesinin her yıl yapılıyor olması. Sadece o kadar. O'da bana göre aracınızı her yıl TUVTÜRK'ün test etmesi açısından güzel birşey...



    trafik sigortası 435 mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can358

    Arkadaşlar bide bir klima sorunum var galiba. yaz geldi,havalar ısındı malum. kışın sıcak klimayı açınca bir sorunla karşılaşmıyorum ama klimayı soğuğa ayarlayınca motordan garip bir ses geliyor hareket ettikçe. motorun sesine başka bir vızıldama karışıyor çok net bir şekilde. sadece soğukta oluyor bu olay. aynısını yaşayan varmı ? yada bi fikri olan ?

    KLİMA DİJİTAL Mİ ANALOG MU?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kurbagaprens

    quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    quote:

    Orijinalden alıntı: kurbagaprens

    quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    quote:

    Orijinalden alıntı: swrc

    mrblar bu hız sınırının artması sonucunda doblo alma düşüncem iyice ağırlaştı.
    birinci sorum 1.6 doblolar mtv olarak yıllık ne kadar ödüyorlar
    kasko olarak ne kadar oluyor?

    1.6 otomatik düşünüyorum nasipse

    şimdiden tşkler

    Mtv 768,00 TL vergi indirimi 6. yılın sonunda olur. full kasko 1000 tl civarında.Periyodik muayene 150 tl.egzost muayene 27 tl trafik sigortası 435 tl 1.6 motor senelik bakım 350 tl
    Bunlar daha marşa basılmamış masraflar :D
    Sadece binek amaçlı alıcaksanız hiç bulaşmayın derim.

    Peki doblo almasa bu masraflar yarıya mı inecekti? Öyle birşey diyorsunuz ki aklım almıyor.
    Arkadaşım ticari olduğu için tek fark 2 yılda 1 yapılan muayenenin her yıl yapılması o da 150 TL farkediyor. Ben de binek amaçlı kullanıyorum ama kesinlikle o bagajın rahatlığını yıllık 500'e de değişmem.

    Öncelikle şunu belirtim arabalara karşı duygusal bir bagım yok benim için sadece araç,amaç degil.
    Mtv ye istinaden diger giderleride yazdım doblo ile alakası yok.
    ''Sadece binek amaçlı alıcaksanız hiç bulaşmayın derim'' Bu kelimeyi tüm hafif ticariler için kullandım.
    Otomatik vites olayına hiç bulaşmayın.

    İşte bende diyorum ki hafif ticari elbette binek amaçlı kullanılabilir. Eğer küçük çocuk sahibiyseniz, bebek arabasını, bisikletini, akülü arabasını rahatlıkla taşırsınız. Eğer av merakınız varsa, su ya da kara avı. Av malzemelerinizi rahatlıkla taşırsınız. Eğer süsüne meraklı bir sevgilinz yada eşiniz varsa tatile giderken bavulları kargoyla göndermek zorunda kalmazsınız. Eğer doğa sporları meraklısıysanız, kanonuzu, kayağınızı, batonlarınızı, çadırınızı rahatlıkla taşıyabilirsiniz. Ve bütün bunları yaparken binek araç konforu ve kalitesinde yaparsınız herşeyi. ABS, ESP, ASR, Hillholder, Hız Sabitleme, Tam otomatik digital klima, Renkli camlar, benzersiz harıkulade tasarım da cabası... Bu fiyat aralığındaki hiç bir binek araç sunmaz size bu avantajları.

    Evet ben duygusal bakıyorum. Çünkü bu aracı seviyorum. Çünkü bu araç hayata 1-0 önde başlatıyor insanı diğer araçlara göre.

    Saydığınız tüm masraflar. Diğer araçlarda da var. Dòblo'nun tek farklı araç muayenesinin her yıl yapılıyor olması. Sadece o kadar. O'da bana göre aracınızı her yıl TUVTÜRK'ün test etmesi açısından güzel birşey...



    Bu yazılanlara bende katılıyorum.

    Konfor konusunda,

    Binek araçların büyük bir kısmının arkasına oturduğum zaman kafam tavana çarpıyor benim. 2 metre falan boyum yok :). Sürücü koltuklarında ise ön cam üstüme kapanıyor gibi geliyor. Üst sınıf binekler de bu sorunlar belki olmuyor fakat zaten onlarda buranın konusu değil. Bunlar konforda hız sabitlemeden, hillholder dan falan çok daha önemli şeyler. Olay konforsa, oturma pozisyonu bile çok daha rahat.

    Yan aynaların büyük olması sürüş konforu ve güveni veriyor, kim inkar edebilir?

    Sürgülü kapılar şahane şeyler. Mesela arkada ki yolcu dar alanda inerken size duvara veya yanda ki araca çarpacak mı gibi bir stres yaptırmıyor, şekilden şekile girilmesine gerek kalmıyor.

    Bisiklet aparatı almadan bisiklet taşınabilir, kayak takımları taşınabilir yine aparata mecbur olmadan, maliyet hesapları yaparken belki nadir kullanılacak şeylere ödenecek paraları da hesap etmek lazım. Tabi konfor açısından da takıp çıkarma zahmetini.

    Taşıma imkanı oluştuktan sonra aslında hayatın doğal akışında ne kadar farklı şeyler taşımanızın gerektiğini görmeye başlarsınız.

    Mesela daha dün ticari bir amacı olmayan:) büyük bir piknik sepeti taşıdım, düşünüyorum da pek çok bineğe herhalde sığmaz. Sepet sığsa, suyu birisi kucağına alır.

    Bunlar sadece binek olarak kullandığım Doblo için vardığım sonuçlar.

    Tabi ki eksi yönlerini bilerek(daha önce yazmıştım, çoğaltabilirim de), sadece binek olarak ısrarla tavsiye ederim.




  • kredili fiyatları baya uçmuş. 45 bin tl gibi bir fiyatı var 1.6 premio'nun. son zamanlarda fiyat alan oldu mu? faizsiz kredi diyorlar ama fiyatını pahalı yapıyorlar kredili alım'a.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    kredili fiyatları baya uçmuş. 45 bin tl gibi bir fiyatı var 1.6 premio'nun. son zamanlarda fiyat alan oldu mu? faizsiz kredi diyorlar ama fiyatını pahalı yapıyorlar kredili alım'a.

    mayıs ayında zam yapılmamış nisan fiatları devam ediyor.bu arada fiatın internet sitesi değişmiş daha kullanışlı olmuş .ben beğendim.yeni makyajlı linea da hoş olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saje

    quote:

    Orijinalden alıntı: can358

    Arkadaşlar bide bir klima sorunum var galiba. yaz geldi,havalar ısındı malum. kışın sıcak klimayı açınca bir sorunla karşılaşmıyorum ama klimayı soğuğa ayarlayınca motordan garip bir ses geliyor hareket ettikçe. motorun sesine başka bir vızıldama karışıyor çok net bir şekilde. sadece soğukta oluyor bu olay. aynısını yaşayan varmı ? yada bi fikri olan ?

    KLİMA DİJİTAL Mİ ANALOG MU?

    Dijital Klima. Sizin aracın aynısı sadece rengi türk kahvesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biyohas

    quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    kredili fiyatları baya uçmuş. 45 bin tl gibi bir fiyatı var 1.6 premio'nun. son zamanlarda fiyat alan oldu mu? faizsiz kredi diyorlar ama fiyatını pahalı yapıyorlar kredili alım'a.

    mayıs ayında zam yapılmamış nisan fiatları devam ediyor.bu arada fiatın internet sitesi değişmiş daha kullanışlı olmuş .ben beğendim.yeni makyajlı linea da hoş olmuş.

    ben yaklaşık 1 yıldır bu konuyuda takip etmiyorum. ilk çıktığında liste fiyatı 35-36 gibi birşeydi. 33 liraya alanlar vardı. şimdi 41 peşin fiyatı, 44 kredili. ama yinede uygun. evet fiatın sitesi sonunda bir halta benzemiş. çok kullanışlı ve kibar olmuş.
  • Arkadaşlar beni merkezden aradılar attığım mail için (Arka Kapı açma tetiğinin yeni üretilenlerle değişimi hakkında). Bu değişimin olması için ilgili mekanizmanın ARIZALI olması gerekiyormuş. Artı yeni üretilmekte olan mekanizmaların kilit kısmı kapı içine yapılmışmış. Onun için 2010-11 serilerinin neyse o kalacak. Yoksa araca özel üretim yapılması gerekirmiş miş. vs.vs.vs. Ben cevabımı aldım, duyurulur. Bir sonuç alan olursa bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saje

    [ŞİMDİ BİNEK ARAÇLAR RÜZGAR YEMİYORMU?. RÜZGARIN ŞİDDETİNE BAĞLI VE SÜREKLİ ESMESİNE VE NERDE BİNECEĞİNİZE
    quote:

    Orijinalden alıntı: saje


    artistmisin aktör mü? farklılığı ney olarak düşünüyorsun. öylede bir yazmışın ki binek araç ve ticari araç öylemi? rüzgar eserken aa bu binek araç bunu es geçeyimde şu ticariye yedireyim mi diyor? ciddi soruyorum cevaplasana....


    Olur hemen tek cümlelik cevaplayım,herşey yükseklikte biter,bir viyadüğe girdiğinde anlarsın bunu,tabi binek araç kullanmışsan...

    ben sana daha ciddi sorayım hadi sen cevaplasana,öyle körü körüne bilgisizce yazmakla olmaz bu işler

    Rüzgar dirençleri aynımıdır****

    ticari aracın yapısı ile binek aracın yapısı aynımıdır?

    ticari bir aracın yüksekliği ile binek bir aracın yüksekliği aynımıdır?

    herhangi ticari aracın yerden yüksekliği(tampon ile yer arası) ile binek aracın yerden yüksekliği aynımıdır?

    binek araç ile ticari aracın altından geçen rüzgar oranı aynımıdır?

    bir ticarinin yüklüyken rüzgar direncinde nasıl bir değişim olur?

    hadi durma bir cevap ver bunlara..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi özbekli35 -- 3 Mayıs 2012; 0:40:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saje

    sayın artist sana gerekli cevaplar verilmiş ben onları okumadım. okusaydım cevap verip gereksiz polemiğe girmezdim. kusura kalma...

    şu forumda senin kadar mantıksız ve fanatik konuşanını görmedim.

    rüzgarın hangi arabayı daha çok etkileyeceğini düşünmek yerine; (((rüzgar eserken aa bu binek araç bunu es geçeyimde şu ticariye yedireyim mi diyor?)))) diyorsunya,zaten cevap vermen bile gereksiz bu kafayla .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    quote:

    Orijinalden alıntı: swrc

    mrblar bu hız sınırının artması sonucunda doblo alma düşüncem iyice ağırlaştı.
    birinci sorum 1.6 doblolar mtv olarak yıllık ne kadar ödüyorlar
    kasko olarak ne kadar oluyor?

    1.6 otomatik düşünüyorum nasipse

    şimdiden tşkler

    Mtv 768,00 TL vergi indirimi 6. yılın sonunda olur. full kasko 1000 tl civarında.Periyodik muayene 150 tl.egzost muayene 27 tl trafik sigortası 435 tl 1.6 motor senelik bakım 350 tl
    Bunlar daha marşa basılmamış masraflar :D
    Sadece binek amaçlı alıcaksanız hiç bulaşmayın derim.

    aynen katılıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: swrc

    mrblar bu hız sınırının artması sonucunda doblo alma düşüncem iyice ağırlaştı.
    birinci sorum 1.6 doblolar mtv olarak yıllık ne kadar ödüyorlar
    kasko olarak ne kadar oluyor?

    1.6 otomatik düşünüyorum nasipse

    şimdiden tşkler

    Ticarilerde hız sınırı ne zaman arttı ?

    2012 güncel hız sınırları...

    Otomobil (M1), (M1G),
    ŞEHİR İÇİ 70
    BÖLÜNMÜŞ YOL 110
    OTOYOL 120


    Kamyonet (N1), (N1G),
    ŞEHİR İÇİ 50
    BÖLÜMÜŞ YOL 80
    OTOYOL 95


    Şehir içinde 70 levhalı olan radarlardan doblo veya başka bir ticari araçla sakın 70 ile geçmeyin.Kamyonetlerin hız sınırı halen 50 km hızdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: duyguemre

    Bu yazılanlara bende katılıyorum.

    Konfor konusunda,

    Binek araçların büyük bir kısmının arkasına oturduğum zaman kafam tavana çarpıyor benim. 2 metre falan boyum yok :). Sürücü koltuklarında ise ön cam üstüme kapanıyor gibi geliyor. Üst sınıf binekler de bu sorunlar belki olmuyor fakat zaten onlarda buranın konusu değil. Bunlar konforda hız sabitlemeden, hillholder dan falan çok daha önemli şeyler. Olay konforsa, oturma pozisyonu bile çok daha rahat.

    Yan aynaların büyük olması sürüş konforu ve güveni veriyor, kim inkar edebilir?

    Sürgülü kapılar şahane şeyler. Mesela arkada ki yolcu dar alanda inerken size duvara veya yanda ki araca çarpacak mı gibi bir stres yaptırmıyor, şekilden şekile girilmesine gerek kalmıyor.

    Bisiklet aparatı almadan bisiklet taşınabilir, kayak takımları taşınabilir yine aparata mecbur olmadan, maliyet hesapları yaparken belki nadir kullanılacak şeylere ödenecek paraları da hesap etmek lazım. Tabi konfor açısından da takıp çıkarma zahmetini.

    Taşıma imkanı oluştuktan sonra aslında hayatın doğal akışında ne kadar farklı şeyler taşımanızın gerektiğini görmeye başlarsınız.

    Mesela daha dün ticari bir amacı olmayan:) büyük bir piknik sepeti taşıdım, düşünüyorum da pek çok bineğe herhalde sığmaz. Sepet sığsa, suyu birisi kucağına alır.

    Bunlar sadece binek olarak kullandığım Doblo için vardığım sonuçlar.

    Tabi ki eksi yönlerini bilerek(daha önce yazmıştım, çoğaltabilirim de), sadece binek olarak ısrarla tavsiye ederim.



    YANLIŞ ANLAŞILMASIN SADECE DENEYİM VE DÜŞÜNCEMİ YAZACAĞIM.ALANLAR VE ALACAK OLANLARA HAYIRLI OLSUN,GÜLE GÜLE KULLANIN.

    Açıkcası bende caddye baktım 60 bin fiyatı var ve zaten partner ve kangoo larda çok dandik olduğundan doblo combi maxi uzun şase almaya heveslenmiştim 2 ay önce showroomda gördüğümde ama daha önce ticari aracı binek olarak kullanmanın sıkıntısını çektiğim için ve ilerleyen günlerde bu sebeple daha çok belge istenip hususi kullanımda sıkıntıların artacağınıda bildiğimden dolayı vazgeçtim

    Bende uzun süre transporter t5 kullandım evet çok rahat ediyorsun uzun yolda falan,dobloda minibüs kadar olmasada öyle denilebilir (gerçi kısa sase doblonun bagajı bana göre binek otodan farksız sadace yüksekliği var biraz) ama ben artık bıkmıştım uzun yolda artık her yerde radar var ve ben nerdeyse radar cezalarından dolayı ehliyeti kaptıracaktım.
    Altımda yolların padişahı bir T5 var ve ben 80 km hızla kağnı gibi gidiyorum.Herkes sıfır binek alıp 3 yıl ne muayene nede egzos düşünmezken ben her yıl oralardayım,Herkes 200 tl sigorta yaptırıken benim sigortam (4+1 araçtı) 500 tl tutuyor (8+1 olanların sigortası 1250 tl) Uzun yolda dakika başı maliye çevirmeleride usandırmıştı zaten şimdi binek bir araç aldım 3 yıl muayene derdim yok sigorta 200 tl kaskom 500 tl ve uzun yolda 120 ye kadar müsadesi var çok daha huzurluyum.

    Tabi satarkende takasa vermek istedim ve çok büyük sıkıntı çektim,çünkü hiç bir bayi ticari arabayı takasa almıyor,fatura kesmeni istiyor,büyük galerilerde fatura istiyor.

    bu yüzden hususi kullanımda hususi arabayı tercih etmek daha mantıklı bence....

    Birde kısa süre içinde tamamen devreye girecek olan K belgesi olayınıda unutmayalım.Hususi kullananlar ne yapacak sorusuna, devlet aynen şöyle cevap verdi " ticaret yapmayan adam,ticari araç kullanmasın,kendi amacına uygun olanı kullansın,zaten bu belgede bunun ayrımını yapmak içindir " dedi.K belgesi almak içinde vergi levhanızın olması ve ticaret odasına kaydınızın olması gerekiyor.
    Tabi birde SRC belgesi zorunluluğu var,Polis istese çevirmelerde şu an src belgesi olmayanlara ceza yazma yetkisi var,trafik ceza listesinde yer verdiler artık.

    bir düşünün,herkes şimdi rahat ederim diye binek fiyatına kamyonet olarak geçen doblo partner caddy veya kangoo alıyor,peki doblodaki panaroma kasasının olmasının nedeni nedir?Ve panaroma alan kişiler fazladan 15 bin lirayı neden veriyorlar?

    İlerde çoğu kişinin başı ağrıyacak bence bagajı geniş olsun isteyenler kamyonet yerine parası çoksa panorama alabilirler ama fazla para vermek istemeyenler station wagon araçları tercih edebilirler...

    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi özbekli35 -- 3 Mayıs 2012; 1:44:14 >




  • Bu arada doblonun uzun şasesinde neden premio veya my lıfe donanımı yok ve neden arka bagaj kaplamaları tam manasıyla yapılmıyor...bunu fiat'a sormak lazım aslında...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbekli35

    Ticarilerde hız sınırı ne zaman arttı ?

    2012 güncel hız sınırları...

    Otomobil (M1), (M1G),
    ŞEHİR İÇİ 70
    BÖLÜNMÜŞ YOL 110
    OTOYOL 120


    Kamyonet (N1), (N1G),
    ŞEHİR İÇİ 50
    BÖLÜMÜŞ YOL 80
    OTOYOL 95


    Şehir içinde 70 levhalı olan radarlardan doblo veya başka bir ticari araçla sakın 70 ile geçmeyin.Kamyonetlerin hız sınırı halen 50 km hızdır.

    Malesef bu konuda size kötü haberlerimiz var.
    21.Mart tarihli resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren tebliğ değişikliği oldu. hatta bu konu günlerce konuşuldu.
    http://www.samanyoluhaber.com/ekonomi/Panelvanlarin-hiz-limiti-artirildi/742454/

    bu değişikliğe göre hız tablosuna Panelvan (N1) diye bir sınıf eklendi. Doblo tarzı hafif ticariler artık bu sınıfta değerlendiriliyor. Tanım ise şu şekilde:
    'Sürücü ve yanındaki oturma yerleri dışında oturma yeri de bulunabilen, sürücü bölümü gövde ile birleşik kamyonetlere panelvan denir'

    Yeni hız tablosu bu şekilde:
    http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Trafik/HizSinirlari.aspx

    dikkat ederseniz Kamyonet(N1) satırının altında artık Panelvan(N1) satırı da var.
    bu bilgi birçok kişi tarafından birçok farklı yerden doğrulandı. hatta tebliğ ilk yürürlüğe girdiğinde henüz sahadaki polislerin haberi yoktu. daha doğrusu yazılı tebliğ onlara iletilmemişti. ancak şu anda bu bilgi onlara da yazılı olarak verilmiş durumda. yoldaki istediğiniz polise, yada emniyete, yada ankara'ya nereye isterseniz sorup teyid edebilirsiniz bunu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbekli35


    YANLIŞ ANLAŞILMASIN SADECE DENEYİM VE DÜŞÜNCEMİ YAZACAĞIM.ALANLAR VE ALACAK OLANLARA HAYIRLI OLSUN,GÜLE GÜLE KULLANIN.

    Açıkcası bende caddye baktım 60 bin fiyatı var ve zaten partner ve kangoo larda çok dandik olduğundan doblo combi maxi uzun şase almaya heveslenmiştim 2 ay önce showroomda gördüğümde ama daha önce ticari aracı binek olarak kullanmanın sıkıntısını çektiğim için ve ilerleyen günlerde bu sebeple daha çok belge istenip hususi kullanımda sıkıntıların artacağınıda bildiğimden dolayı vazgeçtim

    Bende uzun süre transporter t5 kullandım evet çok rahat ediyorsun uzun yolda falan,dobloda minibüs kadar olmasada öyle denilebilir (gerçi kısa sase doblonun bagajı bana göre binek otodan farksız sadace yüksekliği var biraz) ama ben artık bıkmıştım uzun yolda artık her yerde radar var ve ben nerdeyse radar cezalarından dolayı ehliyeti kaptıracaktım.
    Altımda yolların padişahı bir T5 var ve ben 80 km hızla kağnı gibi gidiyorum.Herkes sıfır binek alıp 3 yıl ne muayene nede egzos düşünmezken ben her yıl oralardayım,Herkes 200 tl sigorta yaptırıken benim sigortam (4+1 araçtı) 500 tl tutuyor (8+1 olanların sigortası 1250 tl) Uzun yolda dakika başı maliye çevirmeleride usandırmıştı zaten şimdi binek bir araç aldım 3 yıl muayene derdim yok sigorta 200 tl kaskom 500 tl ve uzun yolda 120 ye kadar müsadesi var çok daha huzurluyum.

    Tabi satarkende takasa vermek istedim ve çok büyük sıkıntı çektim,çünkü hiç bir bayi ticari arabayı takasa almıyor,fatura kesmeni istiyor,büyük galerilerde fatura istiyor.

    bu yüzden hususi kullanımda hususi arabayı tercih etmek daha mantıklı bence....

    Birde kısa süre içinde tamamen devreye girecek olan K belgesi olayınıda unutmayalım.Hususi kullananlar ne yapacak sorusuna, devlet aynen şöyle cevap verdi " ticaret yapmayan adam,ticari araç kullanmasın,kendi amacına uygun olanı kullansın,zaten bu belgede bunun ayrımını yapmak içindir " dedi.K belgesi almak içinde vergi levhanızın olması ve ticaret odasına kaydınızın olması gerekiyor.
    Tabi birde SRC belgesi zorunluluğu var,Polis istese çevirmelerde şu an src belgesi olmayanlara ceza yazma yetkisi var,trafik ceza listesinde yer verdiler artık.

    bir düşünün,herkes şimdi rahat ederim diye binek fiyatına kamyonet olarak geçen doblo partner caddy veya kangoo alıyor,peki doblodaki panaroma kasasının olmasının nedeni nedir?Ve panaroma alan kişiler fazladan 15 bin lirayı neden veriyorlar?

    İlerde çoğu kişinin başı ağrıyacak bence bagajı geniş olsun isteyenler kamyonet yerine parası çoksa panorama alabilirler ama fazla para vermek istemeyenler station wagon araçları tercih edebilirler...


    burda da yine bilginiz eksik malesef. bu konuyu da aylar önce burada detaylıca konuştuk. Aynı bilgiyi 77.sayfada 4.Ocak tarihinde yazmıştım. mesajımı aşağıda tekrar veriyorum.
    Bende 14 aydır hafif ticariyi hususi amaçlı olarak kullanıyorum. tahmin edersiniz ki bu kadar sürede uzun yol da yaptım, denetim noktalarından da geçtim. Ancak daha 1 kez bile yolda maliye kontrolü için durdurulmadım. sizin şanssızlığınız sanırım transporter gibi büyük bir araç kullanmanız olmuş. ancak bu, bütün hafif ticarilerden yol belgesi istenir, yada kanuın böyledir gibi düşünülmemeli. alttaki geçmiş yazımı okuyun. orda karayolları yönetmeliğini linki de var. o yönetmelikteki ilgli maddeleri de iyi okuyun. neden belge gerekmediğini ve istemeyeceklerini daha iyi anlarsınız


    quote:

    Orijinalden alıntı: melrock

    Arkadaşlar, eğerki aracınızı hususi kullanıyorsanız bu K belgeleri, Src belgelerine kafanızı fazla takmayın. Bakın mevzuat çok açık. Tüm bu belgeler , kimlerin alması gerektiği vs. 11.06.2009 tarihinde 27255 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan son KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİ ile belirlenmiştir. Polisin de tüm denetim ve ceza uygulamalarının dayanağı bu yönetmeliktir.

    Bu yönetmeliğin 2. Maddesinin 3. Fıkrasında "Aşağıdaki taşıtlarla yapılan taşımalar bu Yönetmeliğin kapsamı dışındadır" diye bir açıklama vardır. Şayet bu 3. Fıkranın e) bendine bakacak olursanız burda bizim araçlar da açıkça belirtilmiştir. Eğer polis size belge eksikliğinden ceza kesecekse niçin bu maddeye girmediğinizi ispatlamak zorundadır. Aksi takdirde kestiği ceza hükümsüzdür, çünkü yasal dayanağı yoktur.

    Alın size yönetmelik (link resmi devlet linkidir):
    http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.13108&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=

    Ayrıca bu yönetmeliğin 5. maddesinde kimlerin yetki belgesi alması gerektiği , 6. maddesinde yetki belgesi türleri ve açıklamaları , 12. maddesinde de yetki belgesi alma şartlarından bahseder.

    İsterseniz bu yönetmeliğin tamamını, isterseniz de işinize gelecek kısımlarını çıktı alıp aracınızda bulundurabilirsiniz. Soran olursa gösterirsiniz. Belgeli konuşmak her zaman iyidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: melrock

    quote:

    Orijinalden alıntı: özbekli35


    YANLIŞ ANLAŞILMASIN SADECE DENEYİM VE DÜŞÜNCEMİ YAZACAĞIM.ALANLAR VE ALACAK OLANLARA HAYIRLI OLSUN,GÜLE GÜLE KULLANIN.

    .....


    burda da yine bilginiz eksik malesef. bu konuyu da aylar önce burada detaylıca konuştuk. Aynı bilgiyi 77.sayfada 4.Ocak tarihinde yazmıştım. mesajımı aşağıda tekrar veriyorum.
    Bende 14 aydır hafif ticariyi hususi amaçlı olarak kullanıyorum. tahmin edersiniz ki bu kadar sürede uzun yol da yaptım, denetim noktalarından da geçtim. Ancak daha 1 kez bile yolda maliye kontrolü için durdurulmadım. sizin şanssızlığınız sanırım transporter gibi büyük bir araç kullanmanız olmuş. ancak bu, bütün hafif ticarilerden yol belgesi istenir, yada kanuın böyledir gibi düşünülmemeli. alttaki geçmiş yazımı okuyun. orda karayolları yönetmeliğini linki de var. o yönetmelikteki ilgli maddeleri de iyi okuyun. neden belge gerekmediğini ve istemeyeceklerini daha iyi anlarsınız


    quote:

    Orijinalden alıntı: melrock

    Arkadaşlar, eğerki aracınızı hususi kullanıyorsanız bu K belgeleri, Src belgelerine kafanızı fazla takmayın. Bakın mevzuat çok açık. Tüm bu belgeler , kimlerin alması gerektiği vs. 11.06.2009 tarihinde 27255 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan son KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİ ile belirlenmiştir. Polisin de tüm denetim ve ceza uygulamalarının dayanağı bu yönetmeliktir.

    Bu yönetmeliğin 2. Maddesinin 3. Fıkrasında "Aşağıdaki taşıtlarla yapılan taşımalar bu Yönetmeliğin kapsamı dışındadır" diye bir açıklama vardır. Şayet bu 3. Fıkranın e) bendine bakacak olursanız burda bizim araçlar da açıkça belirtilmiştir. Eğer polis size belge eksikliğinden ceza kesecekse niçin bu maddeye girmediğinizi ispatlamak zorundadır. Aksi takdirde kestiği ceza hükümsüzdür, çünkü yasal dayanağı yoktur.

    Alın size yönetmelik (link resmi devlet linkidir):
    http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.13108&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=

    Ayrıca bu yönetmeliğin 5. maddesinde kimlerin yetki belgesi alması gerektiği , 6. maddesinde yetki belgesi türleri ve açıklamaları , 12. maddesinde de yetki belgesi alma şartlarından bahseder.

    İsterseniz bu yönetmeliğin tamamını, isterseniz de işinize gelecek kısımlarını çıktı alıp aracınızda bulundurabilirsiniz. Soran olursa gösterirsiniz. Belgeli konuşmak her zaman iyidir.



    Bu belge konusu belirli aralıklar ile gündeme gelir zaten. 2009 yılında Fiorino aldım, o zaman da aynı bu cümleler vardı.

    Maalesef bu konu da kanun ne diyor bakılmadan konuşuluyor. Eskiden bu konudan bihaber polisler gerçekten vardı, fakat artık onlar bile öğrendi ama şehir efsaneleri bitmek bilmiyor.

    @özbekli35

    - Doblo sınıfında fiyat/performans olarak bence caddy vs den daha iyi.

    - Örnek olarak Fiorino nun bagajı dediğiniz gibi sadece yüksek ama Doblonun öyle değil. Transporterın bagajı/alanı ile kıyaslamak zaten doğru olmaz.

    - Hızı sevenler için bu araçlar mantıklı araçlar değil zaten.

    - Muayene, sigorta vs işlerinde (kasko hariç) yazdıklarınıza katılıyorum. Bu konu bu araçlarda eksi yönlerden biri.

    - Hususi araç diye bir araç grubu tanımı doğru olmaz , aynı araç hususi de olabilir ticari de olabilir. Bu kullanım şeklidir.

    - Kendi aracımı hiç takasa vermedim, bu yüzden bu konuyu bilemiyorum. Ancak daha önce Fiorino sattım, hiç sıkıntı çekmedim.

    - Gelecekte şöyle olacak, böyle olacak deniliyor hep doğru diyorsunuz, fakat yine bunlar söylenirken geçen 3-4 yıllık süre içinde söylenenlerin tam aksine her şey bu araçların lehine değişti.

    - Kamyonet yerine panorama alınmıyor çünkü 15 bin tl pahalı, bu aracı avantajlı kılan zaten sağladığı faydaları rakiplerinden/alternatiflerinden ucuza sağlıyor olması. Station wagon dediğiniz, Dobloya alternatif olabilecek bir araç varsa neden olmasın. Daha önce de yazmıştım, benim katolik nikahım yok Doblo ile ama ben henüz bu alternatifi bulamadım.


    Şahsi tecrübe olarak, son 3-4 yıllık süre içerisinde hafif ticari sınıfında ki araçları kullanmak araçlara karşı bakış açımı genişletti.

    Sadece hafif ticari diye bir umut çevirdikleri oluyor :), en son Çamlıca gişeler de "hususiymiş, ehliyete gerek yok devam et" denildi. Araç 26 bin km de, ağırlıklı İstanbul da kullanıyorum, Safranbolu' ya, Çanakkale' ye, Fethiye' ye uzun yol yaptım. 1.5 yıldır 2 ya da 3 çevirme yaşadım, radardan hiç ceza yemedim.

    15 yıldır radardan 2 defa ceza yedim zaten, birisi üniversite kampüsünün içinde 50 km ile, ötekisi ise 10 sene önce yokuş çıkamayan bir lpg li araçla yokuşu tırmanmak için inişte 106 km süper hıza ulaştığımda Gerede civarlarında :).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbekli35

    quote:

    Orijinalden alıntı: saje

    sayın artist sana gerekli cevaplar verilmiş ben onları okumadım. okusaydım cevap verip gereksiz polemiğe girmezdim. kusura kalma...

    şu forumda senin kadar mantıksız ve fanatik konuşanını görmedim.

    rüzgarın hangi arabayı daha çok etkileyeceğini düşünmek yerine; (((rüzgar eserken aa bu binek araç bunu es geçeyimde şu ticariye yedireyim mi diyor?)))) diyorsunya,zaten cevap vermen bile gereksiz bu kafayla .

    İŞİN ESPRİSİNİ ANLAMAYACAK KADARSIN İŞTE. ŞİMDİ SEN YENİ DOBLO ALMA SORUNUDA ÇÖZMÜŞ OLALIM. BİNDİĞİM ARABANIN FANATİĞİ FELAN DEĞİLİM.DUYDUNMU HİÇ BENİM ARABAM RÜZGAR YEMEZ ONU YAPMAZ ŞÖYLE YAKIYOR BÖYLE YAPIYOR DEDİĞİMİ? HERŞEYE ATLAMA. METAL PARÇASI GELİR GEÇER. ALIR BİNERSİN SONRA SATAR GİDER. YAŞIN KAÇ OLURSA OLSUN O KADAR ARABAM OLMUŞTUR. SEN ÇOK TAKILMIŞIN ARABA ÖZELLİKLERİNE. HA BİDE BU KAFAYLA O KAFAYLA YAKIŞMIYOR. BAŞKALARIYLA UĞRAŞ. AKILLI OL.




  • Arkadaşım yanlış bilgi veriyorsun. Hatta beni de tereddüt ettirdin gidip ruhsata baktım.
    Bizim araşlarımız N1 senin verdiğin bilgi kamyonet yani N1 - N1G
    Dobloların ruhsatında Kamyonet (Panelvan) yazıyor
    Bizi bağlayan hız limitleri:

    Panelvan (N1) 50 85 100 110

    Lütfen bilmediğimiz konularda yorum yapmadan önce birazcık araştıralım.

    http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Trafik/HizSinirlari.aspx
  • 
Sayfa: önceki 247248249250251
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.