Şimdi Ara

Yeni C-max/Grand C-max (1000+ kullanıcı) (557. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11.578
Cevap
83
Favori
1.028.379
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 555556557558559
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cmax'teki düşüşün temel sebebi fiyattır. Ülkedeki ekonomik gidişattır. Son olarak ise artik 5 yıllık bir araçtır. Picasso yeni model, yeni kasa bir araç. Satışlarının artması normal. 3008 ve 5008 in düşüşleri de yüz eskimesidir. BMW ve Mercedes satışları önceki yıllarla orantılı ve standartta devam eder. Kitlesi bellidir. Dacia ise zaten fiyattan kazanıyor. Ki bu da ülkenin gidişatını tescilliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vs-fb kullanıcısına yanıt
    Hocam, aşağıda son 4 yılın, yıllık otomobil satışları var. İncelemek isteyenler için kaynak şurası (toplam satışlar)

    2012 yılı, satılan toplam otomobil sayısı 556,280
    2013 yılı, satılan toplam otomobil sayısı 664.655
    2014 yılı, satılan toplam otomobil sayısı 587.331
    2015 yılı, satılan toplam otomobil sayısı 725.596

    Bu rakamlara baktığımızda; Global olan ekonomik krizin ülkemizdeki araba satışlarına pek yansımadığını düşünüyorum. Sene sonunda bazı modellerin tamamının bitmesi de böyle düşündürüyor.

    C Segmenti MPV araçların 2015 yılında ki satış rakamları;

    1-Dacia Lodgy 5371 adet,
    2-Mercedes B Serisi 1544 adet,
    3-Ford C-Max 965 adet,
    4-BMW 2 Serisi 946 adet,
    5-Citroen C4 Picasso 884 adet,
    6-Toyota Verso 731 adet,
    7-Peugeot 5008 222 adet,
    8-Seat Altea XL 191 adet,
    9-Renault Scenic 101 adet,
    10-Opel Zafira Tourer 45 adet

    Konuyu bir kaç senedir takip eden arkadaşlar hatırlayacaktır. 2012 den itibaren bu segmentte C-max liderdi ve en yakın rakibine bile misliyle fark atıyordu. Şu anki durumu da işte bu.

    Evet Lodgy düşük fiyatından dolayı tercih ediliyor olmalı.
    Yanlız Mercedes B serisi, c-max ı neredeyse ikiye katlamış. BMW 2 serisi ise C-max ı neredeyse geçecek. Bmw nin bu segmente yeni girdiği, aracının Mercedes B serisinden bile iyi olduğu yönünde yorumlar çoğunlukta. Demekki Bmw de satış rakamlarını giderek arttırabilir. Özellikle Mercedes ve Bmw deki bu artışın alan kişiler tarafından sadece daha çok ilgi çekmekten ziyade, madem bu rakamlara çıkıyorum daha kaliteli arabalara bineyim düşüncesinin fazla olduğuna inanıyorum.

    İkinci elde 65 - 70 bin liraya en fulunden ve neredeyse sıfır ayarında c- max bulunabiliyor. 100 bin lira sıfırına vermeye gerek varmı?

    Sıradan bir vatandaş olarak iki büyük sorun olduğunu düşünüyorum.
    1- Sıfırına göre, ikinci eldeki değer kaybı çok fazla.
    2- Herkeste olmasada, farklı kullanıcılarda benzer sorunlar çıkıyor.




  • Merhaba arkadaşlar;

    Bugün Kırklareli'den Keşan'a giderken Havsa-Uzunköprü 1. kilometresinde arabam silkelemeye başladı. Ekranda motor arızası yazdı. Hemen sağa çektim. Kapadım açtım fakat gürültülü çalıştı. Şansıma arıza için durduğum yerin az ilerisinde Petrol Ofisi vardı. Oraya gittim 10/12km hızla. Euro Ford servisini aradım. Sağolsunlar hemen ilgilendiler Edirne/Tuzcular Ford bayiisi ile iletişime geçip yanıma 15 dakikada yetkili aracı yolladılar. Aracı bilgisayara bağladı. DPF ve Enjektör hatası verdi. Kaput içinden birkaç şey çıkardı tekrar taktı, motoru test etti sorunun orada çözülemeyeceğini belirtti. Kaskom olup olmadığını sordu ve aracı Edirne Tuzcular'a çektirmem gerektiğini söyledi. Axa sigortayı aradım yarım saatte ADAC firmasının çekicisi geldi Edirne'ye çektik arabayı. Pazar olması ve saatin 17:00a yaklaşması sebebiyle herhangi işlem yapılmadı yarın bakılacakmış. Eğer yakıt enjektörü varsa yarın öğleden sonra, yoksa siparişi verilip çarşamba günü yıkanıp koruması yapılıp teslim edilecekmiş. Anahtarı bırakıp E5'ten otobüse binip eve geldim. Tarafıma araç verilemedi haliyle. Tamir süresi çarşambaya kadar uzarsa araç isteme hakkım var mı? Daha önce yakıt enjektörü ile ilgili sorun yaşayan oldu mu? Yardım ederseniz sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Losgalacticos kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Araç modeli ve km si ne? Garantiniz varmı? Arada motor arızası alanlar olmuştu. Ama motoru yeniden çalıştırınca düzelmişti diye hatırlıyorum. Birde yakıt aldığınız yerler güvenilir olsun.
  • halil altın H kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. 2011 model 128.360 kilometrede garantisi bitti uzatmadım.

    Eskiden bir kere daha bu hatayı verdi dediğiniz gibi aracı tekrar çalıştırınca düzelmişti fakat sorun aküdeymiş.

    En son cuma günü BP den fulledim. İstanbul'a gidip geldim hiç sorun olmadı. Genel olarak Shell ve BP kullanırım aslında ama bilemedim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Losgalacticos -- 15 Şubat 2016; 2:01:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Losgalacticos kullanıcısına yanıt
    Sanırım yetkili servise götürdünüz. Kullanım için araç vereceklerini sanmıyorum. Gelişmeleri yazarsanız bilgilenmiş oluruz. Tekrar geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halil altın -- 15 Şubat 2016; 20:54:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aracımda dpf arızası yaşandı. Aracım sanırım 5 aylıktı. Garantiden işlem görüldü. 3200 tl sanırım masraf var demişlerdi. Yıl 2012.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • halil altın H kullanıcısına yanıt
    vs-fb kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için çok teşekkür ederim. Bugüm öğlen saatlerinde Edirne Tuzcular'dan aradılar. Ellerinde enjektör bulunmadığını, sipariş verdiklerini çarşamba günü öğleden sonra aracım testlerini yapıp, yıkayıp teslim edeceklerini söylediler. Ford Club kart ile 1230 TL gibi bir fiyat çıkardılar sanıyorum 80 lira yol yardım ücreti 1150 lira enjektör ücreti.


    @vs-fb Hocam size de çok geçmiş olsun. Çok iyi araçlar gerçekten ama arada böyle sorunlar oluyor ne yazık ki. Ben dua ediyorum ki bir dağ yolunda ya da yurtdışında böyle birşey başıma gelmedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Losgalacticos -- 15 Şubat 2016; 23:27:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • halil altın H kullanıcısına yanıt
    Şu ekonomik duruma göre nasıl bu rakamlar ortaya çıkıyor. Anlayamıyorum. Kendi ekonomik durumumu biliyorum. Daha öncede yazdım. Öğretmenim. 2011 aralıkta bu arabayı 54.000 TL'ye aldım. Bugün 90.000TL.Ben yeni cmax'i sıfır olarak alamam. Benim gibi 1-2 milyonluk memur, işçi sınıfıda, son 3,4 yılda eridi. Ama birileri kazanıyor ve alıyor. Bu arada BMW ve Mercedes-Benz bu ülkede her zaman satar. Ben daha çok cmaxin yüzünün eskimesine bağlıyorum olayı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Losgalacticos kullanıcısına yanıt
    Çok geçmiş olsun ,herkesin başına her an gelebilir , enjektör deyince akla direk olarak güzel ülkemizin diesel kalitesi geliyor, aracın ilk sahibi misiniz? Yani araç geçmişini biliyor musunuz,geçmişte her hangi bir problem,yakıt sıkıntısı falan...?

    Bilenler vardır Güney bölgelerin bazı illerinde yakıtınızı kimden alırsanız alın çok büyük bir kısmı kalitesiz (kaçak) tır,biliyorum bazılarınız uydu kontrol,fatura,girdi-çıktı vs ile ilgili sorgulamalar yapabilir ama bir şekilde tüm riskler alınarak bu işe girişiliyor, kar marjı inanılmaz yüksek..Örneğin Mersin'de dahi yerli rafineri ürünü satan dürüst istasyon sayısı 3 ü geçmez..Ben bu bölgeye gittiğimde emin olduğum tek bir istasyon var (sahipleri çok yakın tanıdıklarımız olur) oradan alıyorum,ayrıca büyük otomotivciler ,bayiiler de bu olayı bildiklerinden belli istasyonlardan sürekli ihtiyaçlarını karşılar.
    Ben İzmir'de sadece Opetten alıyorum ,istasyonlar arasında dahi kalite farkı gözlemledim ve Opete bildirdim,anında numune alıp raporları bana yolladılar ve normal çıktı,aslında depodan yakıt karışmadan alınması gerekiyordu ama bende hata oldu geç bildirdim..
    Siz de sürekli Opetten almış olsaydınız ve opet kartınızdaki datalara ya da sliplere istinaden bu olayın yakıttan kaynaklandığını ispatlama şansınız çok büyüktü,zaten Koç grubu bu tür olaylarda aşırı hassastır ,görmemezlikten gelemezler.Belki de böyle bir şeyle karşılaşmayabilirdiniz. Çünkü yakıtın kalite garantisini veren kendileri.Servisin yakıttan deme şansı da olamayacağına göre..
    Fikir olarak paylaşmak istedim.




  • vs-fb kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Bu gidişatla "O kazanan birileri" her zaman var ve var olacaktır,bu konulara girmiyorum çünkü biz bazen üslup,saygı ve hoşgörü çerçevesinde tartışmayı bilmiyoruz,tartışmadan anladığımız tek şey saldırganlık ve kavga,yaşadığımız toplumsal travma sonucu her şey kutuplaşmış durumda yada bir el tarafından kutuplaştırıldık ..ayrıca mevcut durumda hiç bir platformda da siyaset konuşabilecek olgunlukta olduğumuzu düşünmüyorum , bunun sebeplerine girersek de konu çok başka yerlere giderek dallanıp budaklanacaktır,buna emin olun.Zaten burası yeri de değil sanırım ,hesabın direk olarak askıya alınması kaçınılmaz.Hal böyle olunca o malum grup servetlerine servet katıp kendilerine,eş ve çocuklarına hangi arabayı alacaklarını şaşırıyorlar.Ülkemizde zaten "Özal'ın tabiri ile" orta direk olayı son 10 yılda kalmadı ,sosyoekonomik göstergelere göre zengin ya çok zengin,fakir çok fakir.Sistem bunu gerektiriyor,fazla uzatmak istemiyorum ,konuyu açtığınız için belirtmeden geçemedim.
    Diğer bir husus ta "At-Avrat-Silah" mevzuu..Bir kere hepimiz kabul etmeliyiz ki durumumuz ne olursa olsun en iyi arabaya binip,bir ev sahibi olma arzusundayız,aslında çoğumuz belki de boyumuzu aşan bu araç seçimlerimiz için en büyük ödeneği ayırıyoruz bütçelerimizden ,kaçımızın özel sağlık veya yaşam riskleri sigortamız var? ama kaskosu olmayan var mı?Hangi aklı başında insan normal şartlarda araç değeri kadar vergi öder ve dünyanın en pahalı yakıtını kullanır ve tepki göstermez ?
    Biz bu kadar zengin bir Ülke miyiz?Bu inanılmaz vergiler ana kaynak olarak sırtımıza bindirdildikçe ,daha da vurdumduymaz olup mantık dışı harcamalar yapıyoruz ve kendimize banka ekstrelerini görünce geliyoruz.Bu gerçekten bir travma durumu. Araç almazsın olur biter ,en azından aldığımız her ürününü etkilediği için yakıttaki verginin parça tesirlerinden az da olsa etkilenirsin ama problem teşkil edecek aracın yoktur ve kafan rahattır.Ama aracı olmayan var mı?
    Ya cep telefonu konusu....Amerika veya Avrupa şirket Ceo larında dahi enkaz modeller varken bizde sokakta egsozu bağırarak geçen "apaçi"lerin dahi elinde 5S /6 lardan aşağısı yok.Ben Ayşe Teyze,Mehmet amcanın dahi 24 ay taksitle 3000TL borca girerek "hem de asgari ücret veya emekli maaşıyla" son modelleri kullandığını gözlemliyorum.
    O zaman mevcut gerçek nedir? Bizim Ülke olarak en büyük zaaflarımız bunlardır ve politikacılar da bundan faydalanmasını ,sineğin yağını çıkarmasını çok iyi biliyorlar.Çünkü vazgeçemediklerimizin zirvesine bunları koyduğumuz sürece ve artışları kanıksadığımız sürece bu fiyatlar daha çok artacaktır.




  • Freebirdx F kullanıcısına yanıt
    Yazınız için teşekkür ederim. Aracın ilk sahibiyim. Daha önce böyle bir sorunla karşılaşmadım. Son 4 aydır BP, Shell ve sanıyorum 1-2 kez Türkiye Petrollerinden aldım. Ki Bp ve Shell'den 20 yıldır aynı yerden alırım. Bilemiyorum açıkçası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Freebirdx F kullanıcısına yanıt
    Biz malesef herşeyi gereğinden fazla abartan bir durumdayız. Diğer ülkelerde nasıl bilmiyorumda bizim ülkemizdeki bilgisayar ve iletişim çağı bizi çok değiştirdi. Eskisine göre daha doyumsuzuz, daha hırslıyız, daha öfkeliyiz. Biz çocukken, büyüklerimiz kendi yaşantılarını anlatırdı. Onların yediklerini, giydiklerini, yaşantılarını hatırlayalım. Onların yaşam standartlarını, o zamanki sabit giderleri hatırlayalım. Sonrada kendi çocukluğumuzu hatırlayalım. Çocukken dedelerimiz bizlere daha iyi yaşıyorsunuz demezlermiydi. Ya şimdiki çocuklar, gençler. Bizim cocukluğumuza göre nasıllar? Bizden daha iyi yemiyorlarmı? Daha iyi giymiyorlarmı? Daha rahat harcamıyorlarmı? Ekonomik durumumuzda arada inişler olsada genellikle yükselme eğiliminde olduğunu düşünüyorum. Daha iyi olamazmıydı? Olabilirdi. Yeterki daha kötü olmasın.
    Ülkemizde şikayetçi olduğumuz durumlar ise sadece yönetici durumundaki kişilerin yada siyasetçilerin kötü olmasından değil. Vatandaş olarak hepimizin bir vicdan muhasebesi yapması gerekir.
    Evet dünyadaki en pahalı akaryakıtı kullanıyoruz. Mecbur bu devlet çarkı döneceğine göre bu da parayla olduğuna göre. Devletin düzgün kanunları olmadığı için, olan kanunlarda uygulanırken sıkıntılar çıktığı için, vatandaşın büyük bir kısmıda nasıl daha az vergi veririm düşüncesinde olduğu için. Akaryakıt sektörünü gelir kapısı haline getirmişler. Keşke böyle olmasa, keşke herkes üzerine düşeni yapsa.
    Gelelim c-max meselesine. Bende siz gibi kamuda çalışıyorum. 2011 sonunda en fulunu 63 000 liraya sıfır almıştım. Şimdi 100 000 lira. İhtiyaç hissetsem şu anda da sıfırını alabilirim. Ama almam. Nedenine gelince c-max sıfır alınca çok değer kaybı oluyor. Ford kabul etmesede kronik sayılabilecek sorunlar var. Ve Ford müşterisine ve sattığı eski araca çok ta önem veren bir firma değil. C-max ı seviyorum. Beğenilen çok özelliğide var. Garanti sürecinde Ford pek sorunda çıkarmıyor. O saydığım kötü özelliklerinden sonra Ford alasım yok. Ama düzgün ikinci el araçları pekala alınır. Fiyat da makul olur. Ufak sorun çıkarsa da zaten ikinci el almıştım denir.




  • halil altın H kullanıcısına yanıt
    Çağın değiştiği ve bu değişim sürecinde bizlerin de etkilendiği su götürmez bir gerçek ,yeni nesil çok kolay adapte olabiliyorken ,belki de bizim kuşaklar hem geçmiş değerlere hem de günümüz değerlerine sahip olduğumuz için bu sorgulamaları kolaylıkla yapabiliyoruz ve aradaki farklılıkları görebiliyoruz.Gelecek kuşaklar için durum çok daha faklı olacak ve bu çatışmaları günümüz kuşaklarıyla yaşayacaklardır.
    Hem fikir olduğumuz nokta devletin vergi toplama zorunluluğu bu zaten vatandaşlık görevlerimiz arasında ama devlet bu kıstasları belirlerken ülkenin G.S.M.H sına ve sosyoekonomik durumlarını baz almak durumundadır,düne kadar asgari ücretin 1000TL civarı olduğu bir ülkedeki vatandaşın omzundaki vergi yükü ile yine bu ücretin bizimkinin en az 5 katı olduğu ülkelerden daha çok vergi hatta verginin vergisini veriyorsak sorgulama yapmamız gereken vicdanımız değil politikalar olmalıdır.Bence vicdanımızı bu politikaları oluşturanları seçerken gerçek anlamda kullanmalıyız.
    Akaryakıt alırken bu kadar vergi vermek mecburiyetinde değiliz.Devletin asıl görevi kaynak oluşturmak ,bunları en akılcı şekilde kullanmak,vatandaşının refahı için çalışmak,vatandaşını her daim hazır asker gibi kaynak görerek tepesine binmemektir,bu zaten en kolay ve zahmetsiz yoldur,çağdaş devletçilik anlayışı bunu gerektirir.




  • Şu an 2. el alınabilecek en mantıklı araba c-max. Çünkü sıfır fiyatlarıyla karşılaştırılınca en fazla fark bu araçta. 2. el düşünenler için bir avantaj bu.
    Pahalı bir aracı 40 bin tlye yakın ucuza alıyorsun tabi ki 2. el. Araç da güzel e geriye zevk meselesi kalıyor.

    Ancak şu da bi gerçek ki ülkemizde bu sınıf araçlara talep az. Yani focus c-maxtan daha fazla tercih ediliyor isterse focus pahalı olsun. Sonuçta alacak kişiler kullanacak bunları içlerine sinip öyle almalılar. Ama gerçekler de bunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tsfirtina -- 17 Şubat 2016; 20:01:04 >
  • Anlatıldığına göre Ford yeni satışa çıkacak 1.5 dizel otomatik c-max lar için aracınızı dizel otomatikle yenileyelim diye arıyormuş . Aracını tekrar Ford dan yenileyeceklere duyurulur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halil altın -- 22 Şubat 2016; 0:10:06 >
  • bugün forddan arandım 1.5 dizel otomatikler 1 ay içinde gelecekmiş. şuan 1.6 dizel manuel için test sürüşü vardı. 1.5 dizel otomatik trend 94 bin gibi fiyatı var dedi. titanium ise 100 bin civarı. sanırım indirim şuan hayal hatta zam bile yaparlar. araç satış sıralamasında peugeot 3008 olmamasına şaşırdım. aslında bana içi dolu ve atletik bir araç gibi geliyor. test videolarınıda inceledim. malzeme kaliteside iyi diyorlardı. bayide gittim gördüm bayada genişti içi. aklımdan o da geçiyor aslında. ama c max uygun fiyatta olsa keşke. ekstra paketlerle fiyat uçuyor. cam tavan+xenon far+navigasyon dedinmi 115 bini bulur gibime geliyor. yok abi o paraya b 180 cdi alınır ki zaten satışta da c max ı geçmiş. sebebi bence bu.
  • şimdi baktım 3008 satışı 995 diyor. yani c max ten 30 adet fazla satmış demekki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatlisevgi

    bugün forddan arandım 1.5 dizel otomatikler 1 ay içinde gelecekmiş. şuan 1.6 dizel manuel için test sürüşü vardı. 1.5 dizel otomatik trend 94 bin gibi fiyatı var dedi. titanium ise 100 bin civarı. sanırım indirim şuan hayal hatta zam bile yaparlar. araç satış sıralamasında peugeot 3008 olmamasına şaşırdım. aslında bana içi dolu ve atletik bir araç gibi geliyor. test videolarınıda inceledim. malzeme kaliteside iyi diyorlardı. bayide gittim gördüm bayada genişti içi. aklımdan o da geçiyor aslında. ama c max uygun fiyatta olsa keşke. ekstra paketlerle fiyat uçuyor. cam tavan+xenon far+navigasyon dedinmi 115 bini bulur gibime geliyor. yok abi o paraya b 180 cdi alınır ki zaten satışta da c max ı geçmiş. sebebi bence bu.

    Adamlar ince yerden giriyorlar tabi Bir c-max kullanıcısı yine bir c-maxla yoluna devam edeceğinden şu anki kullanıcıları arıyorlar tabi...

    Peki indirim yapıyorlar mı yani öyle kuru kuruya teklif olmaz biz de biliyoruz otomatik vites dizel çıktığını ama önemli olan sendeki aracı mağlum siteden yüksek fiyata alıp sıfır araçta da indirim yapmasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tsfirtina -- 22 Şubat 2016; 22:12:58 >




  • Aradıkları arkadaşlar biraz daha bilgi verse. Eski müşterilere ne kadar yardımcı oluyorlarmış?

    Aracımın piyasa değeri 62 000 diyelim Bayi 60 000 verip yenisinide 120 000 liraya sayarsa.

    4-5 yıl da bir birikimleri Ford a aktarınca bu alış verişten biz ne anlayacağız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 555556557558559
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.