Şimdi Ara

Yeni bir Lityum iyon pil teknolojisi sayesinde 1,000 kat daha hızlı şarj olabilen piller üretilebilecek (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
2
Favori
3.674
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Elektirikli araçlar için geliştirilebilecek güzel bir teknoloji olur düşüncesindeyim,160 km menzil olması çok sıkıntı değil bence,
    sıkıntı pillerin şarjının uzun sürmesi,bi ara bakmıştım 6-8 saat arası dolum süreleri oluyormuş,
    bu ise şehirler arası yolculukları imkansız hale getirecektir.
    Düşünsenize 300 km mesafede 100km hızla 3 saatte ulaşacağınız yere 8-10 saatte varacaksınız,
    fakat bu sistemle şu anki benzin alım süresini çok fazla geçmiyecektir.
    Petrol istasyonları nasıl gaz dönüşümü geçirdiyse aynısı elektirik içinde geçerli olur,
    inşallah bir an önce başlarda paralarımızda havaya uçup gitmez...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RustInPeace

    2-3 seneye "iPhone 8'im 12 saniyede şarj oluyor, sizce donanımsal mı?" konularını görürüz inşallah.

    "Bu işte bi terslik var Benimki 7,5 saniyede şarj oluyor. Önce bi restore yap, hala düzelmezse garantiye gönder. Sonuçta o kadar paraları sorun çıksın diye vermiyoruz " diye de cevaplanır gibi geldi bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozokluht

    Pil teknolojisine taze bir kan lazımdı.
    O kan bu olabilir.

    katılıyorum
  • bu piller sadece cep telefonlarında kullanılmıyorki bu pillerin gelişmesi elektrikli arabalardaki batarya probleminide çözecektir

    milyardolarlık şirketlerin bunu isteyecegini hiç sanmıyorum
  • Çok sevindiğim ve aynı zamanda uzun süredir beklediğim bir haber . .yaygınlaşması da tek temennim.
  • Geç dolsun farketmez ama erken bitmesin yeter.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • tabletim 2.5 saatte şarj olup, 6-7 saatte bitiyor. 10 dakikada şarj olup 16 saat çalışsa süper olurdu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gandalff


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nightmare70

    Hah işte asıl sorun buydu ya,kapasitesi çok önemli değil hızlı şarj olabilen ve daha dayanıklı piller lazım.Bugun pili çabuk bitiyor denen iphone mesela 5 dk da fullese şarjını kim pil sorununu dert eder ki :)

    +1

    Arkadaşlar haberi doğru bir şekilde okursanız şimdi ki lityum teknolojisine göre 2000 kat daha güçlü olucakmış bu piller.Yani sadece hızlı şarj ile kalmıyor.

    @Bilal Akgündüz,konu başlığıngda hızlı şarj'ı müjdelemeniz yerine artan gücü yazmanızı rica ediyorum konuya gelen çoğu üyeler haberi dikkatsizce okuyup sadece şarj süresinde bir değişik olacağını zannediyorlar.Çünkü şuanda pillerin kapasitesi daha önem arz ediyor.Kabaca bir hesaplama yaparsak;

    Kayıplarla beraber şimdiki teknolojiye göre 1500 kat daha güçlü olsa şuanda 18650 3.7v samsung lion pil 2600 mah olduğuna göre

    2600x1500=3900000 Mah oha
    Yani 3900 A beylerHesaplamayı yanlış mı yaptım beyler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bilgisayar Bağımlısı -- 9 Haziran 2013; 15:10:16 >




  • Aah ah o güzelim Quasiturbine motorları da katlettiler zaten
    E tabi 1000 cc bir quasiturbine motorun bir yarış aracı gücü sunması işlerine gelmedi...
    Elektrikli araçlar ayrı bir dünya ama en azından Quasiturbine gerçek olsaydı şimdi 2000 cc motor üniteleri yerine en fazla 200-300 cc'lerden bahsediyor olurduk
  • Oooo kardeş internet bağlatmışsın hayırlı olsun.

    Yeni bir Lityum iyon pil teknolojisi sayesinde 1,000 kat daha hızlı şarj olabilen piller üretilebilecek

    Hort..
  • Kapasite buyudukce tabii o hiza ulasmakta imkansiz olacak. Bir araba akusu 60 amper. Ortalama 6Ah ile sarj oluyor. 1.000 kat akim ile 6.000 A nasil yukleyecekler o alete. O akimi tasiyacak kablonun capi nedir diye bir arastirin bakalim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bilal Akgündüz

    quote:

    Orijinalden alıntı: zengier

    milliyet in teknolji haberlerinde bile daha az yalan oluyor; haberin orjinaline ulastim da; belirtilen tek sey var; deneysel materyallerde 10 ila 100 kata varan hizlarda discharge elde etmisler; ancak deney materyalleri mikro boyutta pil, yani teknoljinin uygulanabilir bir yani henuz yok; kac yila mi sunulur ? soyle soyleyeyim o zaman; 10 yil once yakit hucreleri ile ilgili ciddi gelismeler oluyordu; halen daha yakit hucresi ile calisan bir cihaz yok ortalikta. bu veya buna benzer bir yapinin da pazara ulasmasi on yillar alabilir. bununla birlikte haberde oyle sacma sapan seylerden habsedilmis okurken icimden kufrettim direk. Sonuç olarak 30 kat daha küçük, 1,000 kat daha hızlı şarj olabilen, kablosuz aygıtların sinyallerini 30 kat daha uzağa aktarabilmesini mümkün kılan bir Lityum iyon güç kaynağı meydana çıkmış oluyor. bu ne Allah askina ? ufurukcu hocalar bile bu kadar sallamiyor. haber mi yapiyorsunuz, magazin mi belli degil. alinti yaptiysaniz da bir tutarliligini kontrol edin ya. 5 para etmez gazeteler seviyesinde teknolji haberi yapmak DH icin cok buyuk bir ayip.


    Haberin "orijinali" dediğin şeyi nereden buldun bilmiyorum, ancak ben bu haberi yazmakdan önce 3-5 internet sitesindeki farklı yazıları okuyorum, çeviri haberciliği yapmıyoruz. Neye kızıyorsun, kime küfrediyorsun? Yayınlanan raporda geliştirilen mikropilin saydığım niteliklere sahip olduğu, araştırma ekibinin öncü profesörleri tarafından dahi dile getiriliyor. Herhalde başka bir haber okudun sen arkadaşım. Buyur aşağıda saygın teknoloji sitelerinin konuyla ilgili yazılarına ulaşabilirsin.

    Bizi adamdan saymıyorsan buralardan oku.

    http://www.extremetech.com/computing/153614-new-lithium-ion-battery-design-thats-2000-times-more-powerful-recharges-1000-times-faster

    http://www.engadget.com/2013/04/17/researchers-devise-fast-and-powerful-microbattery/

    Yine magazin haber seklinde onrnekler olmus. Nasil kacirmisim bu cevabi bilmiyorum, ancak simdi uyari geldi nedense. Ben hangi haberi okudum bulamadim, ancak ilgili makaleyi buldum tekrardan.

    http://www.nature.com/ncomms/journal/v4/n4/full/ncomms2747.html

    Buyrun; bu habere konu olan Nature dergisinde yayinlanmis William P. King'in makalesi.

    Bu makaledeki bazi dikkat ceken noktalari hemen aktarayim.

    - Oncelikle 2000 kat kapasite derken benzer mikro bataryalardan bahsediliyor, ki benzer dedikleri de yine arastirma asamasindaki olan calismalardir bahsi gecen.
    - Toplam kapasitede artis yok, eger makro boyutta uretilebilirse su anki bataryalardan kapasite acisindan cok daha vasat durumda.
    - Desarj oranlari 1000C ye kadar cikabiliyor, super kapasitorler seviyesinde desarj demek bu.
    - Makalede sarj oranlarindan bahsedilmemis
    - Bataryanin 15 yavas desarj cevriminden sonra sadece %64 kapasitesi kaliyor.

    Surada bir tablo goreceksiniz; Burada volumetrik guc yogunlugunu gorebiliyorsunuz.

    http://www.nature.com/ncomms/journal/v4/n4/fig_tab/ncomms2747_T1.html

    Tabloda A ve B olarak verilen iki batarya habere konu olan calismalar; bunlarin guc yogunluklarina baktigimizda dusuk desarj oranli bataryanin sadece 150 Wh/Litre , yuksek desarj oranina sahip olanin ise 6 Wh/Litre oldugunu gorebiliyoruz.

    Peki su an piyasadaki ticari urunlerin durumu nedir ?

    Panasonic NCR18650 - 2900 mAh lik bataryanin volumetrik guc yogunlugu 577 Wh/Litre

    Lutfen magazin tadinda haber yapmayin. Haber yayinlayacaksaniz ilgili makaleyi acip okuyun.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.