Şimdi Ara

Yazlık kışlık fan müşürü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
63.236
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Şu yazlık kışlık fan müşürü olayını ben bir türlü anlamıyorum. Örneğin 88-92 dereceli fan müşürü 92 derecede fanı açıyor. Yazınki 92 derece ile kışın ki 92 derece farklımı? Motorun yaz kış üreticinin öngördüğü ısıda çalışması gerekmiyormu?



  • O bir eski şehir efsanesi! Yerli üreticiler Ülkemizin doğusu ve batı ve güneyindeki iklim ve ısı farklarından dolayı fabrikasyon olarak olmasada veya yan sanayi üreticiler farklı derecelerde termostatlar ürettiler.
  • Bu forumda bir sürü saçma sapan laf olsun diye açılmış konulara insanlar hevesle yazarken Bu topiğe niye autoshow dan başka kimse yazmadı şaşırdım.
    Sanayide hep duyuyorum ve forumda hep okuyorum yazlık müşür kışlık müşür diye. Bence bu önemli bir konu.
    Bu bence de Türk icadı bir hikaye.
    quote:

    Orjinalden alıntı: autoshow

    O bir eski şehir efsanesi! Yerli üreticiler Ülkemizin doğusu ve batı ve güneyindeki iklim ve ısı farklarından dolayı fabrikasyon olarak olmasada veya yan sanayi üreticiler farklı derecelerde termostatlar ürettiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sayınabim -- 1 Haziran 2007; 21:51:03 >
  • basınçlı kapalı sistem sogutma sistemine sahip günümüz araçlarında böyle birşey geçerli degil.
  • Yazlık-kışlık termostat bana yanlış geliyor.
    Motor yazında kışında 90C civarında çalışmalıdır.Bu değerlerde en iyi verimi elde edersiniz.
    Kışım yüksek dereceli(aslında olması gereken) termostat takılıyor,hararet güzel.
    Yaz gelince motorun soğuma sistemi termostat açtıktan sonra aracı 90C civarında tutmaya yetmediği için hararet yükseliyor.Bunu çözmek içinde düşük dereceli termostat takıyorlar veya termostadı komple çıkartıyorlar.
    Düşük dereceli termostat genelde 70-75C civarında oluyor.Şimdi düşünün 90C de çalışması gereken motor 75C de çalışırsa ne kadar verimli olabilir.çMotor ömrü kısalır,yakıt tüketimi artar vs.
    Bunları yazarken sahip olduğum arabayıda söyleyeyim;Renault9 Spring.88-92C termostat var üzerinde ve yaz kış hiç bir zaman hararet sorunu yaşamıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sayınabim

    Şu yazlık kışlık fan müşürü olayını ben bir türlü anlamıyorum. Örneğin 88-92 dereceli fan müşürü 92 derecede fanı açıyor. Yazınki 92 derece ile kışın ki 92 derece farklımı? Motorun yaz kış üreticinin öngördüğü ısıda çalışması gerekmiyormu?



    Arkadaşlar bu bir şehir efsanesi yada cahillik değildir... ayrıca fan müşürünü pek değişeni duymadım o büyük ihtimalle termostatır... ha neden gereklidir?


    yeni nesil elektronik kontrol üniteli araçlar için en önemli parametreden birisi motor sıcaklığıdır motor kendini buna göre ayarlar ancak eski nesil dizellerde yada karbüratörlü araçlarda bu işlem şarttır neden şarttır?


    anladığım kadarıyla yorum yapan ve gereksiz diyen çoğu arkadaş eski nesil dizeli ya kullanmamış yada hararet yaptırmamışlar...

    şimdi gelelim neden gereklidire?

    -Arkadsaşlar motorun belirli bir çalışma ısısı var tamam.. termodinamik verimini etkiler ancak birde şöyle bir durum var;

    eski nesil dizellerde özellikle elektronik kontrol sistemi yok ve motoru tamamen siz yönetirsiniz ha şimdi düşünelim motor 90 derecede sabit kalmalı diyelim

    kışın yazlık termostat olsun ve bu motor 70 dereceye gelince soğutmayı başlatsın şimdi -5 veya daha soğuk havalarda 70 derecede soğutma başlarsa bu motor 90 derecelik çalışma ısısına gelirmi? hava soğuk araç soğuk bide soğutma erken nolucak? motor tam çalışma ısısına gelmiycek aşıntı artıcak ve motor fazla yakıt tüketicek

    ha bu durumda ne yapıcaksınız örneğin 85 derecelik termostat olacak ki zaten kışın daha çabuk soğuyan motor çabuk soğumasın... verimi yüksek olsun

    gelelim kışlık termostatla yazın kullanıma

    hava 30-40 derece rampayı sardınız çıkıyorsunuz yavaş yavaş motor sıcak hava sıcak birde 85 derecede soğutma açarsa üstüne birde aracı sıkıştırırsanız o motorun harareti kaçınılmazdır.çünki radyatörede motorada soğutma için gelecek olan hava sıcak bunun ne kadar soğutmaya katkısı olacak? ha bu durumdada örneğin 70 lik termostat takılacakki zaten sıcak olan sistemde dolaşan su daha erken devirdaime başlasın daha fazla soğusun-ki motoru dhaa rahat soğutsun...


    kısacası yeni nesil araçlar zaten dört mevsimlik ve bir ton sıcaklık sensörü var ancak eski nesillerde gereksiz demek yanlış olur..




  • Açıklama için teşekkürler fiatcı
  • fiatci
    aklıma takılan birşeyi sormak istiyorum.
    Yeni tip motorlarda sıcaklıkla ilgili nasıl bir sensör var acaba harareti dediğin gibi sabit tutuyor?Yani sışarıdaki hava sıcaklığına göre mi devirdaimi ayarlıyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    fiatci
    aklıma takılan birşeyi sormak istiyorum.
    Yeni tip motorlarda sıcaklıkla ilgili nasıl bir sensör var acaba harareti dediğin gibi sabit tutuyor?Yani sışarıdaki hava sıcaklığına göre mi devirdaimi ayarlıyor?



    arkadaşım bir ton sensör var ancak en fazla kullanılanın birisi termik ısı sensörü bu sensör kışın ilk çalıştırmayı rahatlatır ve genelde motor bloğu yada kapağında olur ikincisi ise soğutma suyu sıcaklık sensörüdürki buda fanın dış havadanda ölçülen sıcaklığına göre değerlendirme yapar ve özellikle düşük hızlarda yada şehir içinde seyrederken motorun yük durumu hava yakıt karışımı gaz kelebek konumu dış hava sıcaklığı klimanın devrede olup olmadığı ..vs... gibi parametreleri göze alarak fanın açılma zamanını belirler.... Tabi buna ek motora giren hava sıcaklığını ölçen debimetre üzerinde veya manifolttaki sensörlerde vardır... örneklersem;


    hava -20 derece kontağı ateşlemneye aldın termik sensör bakar hava soğuk soğuk çalıştırma enjektörünü devreye aldırır veya enjektörler zengin karışım yapacak şekilde yakıt püskürtür motor belirli bir sıcaklığa gelir ve bu devre kapanır bundan sonrada motorun yük durumu manifolta gelen hava sıcaklığı ve motor soğutma suyu sıcaklığı ölçülmek süretiyle fanın devreye girip girmemesi yada hava yakıt karışım oranının düzenlenmesi yada bazı durumlarda ateşleme avansının dahi ayarlanması gerçekleşir ve motor mümkün mertebe normal çalışma ısısında tutulur....




  • teşekkürler fiatcı.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.