Şimdi Ara

yanıltıcı reklamlara karşı tüketici haklarında yeni merci (reklam özdenetim kurulu) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
18
Favori
3.578
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de Opet World kartı şikayet edeyim. Kartın reklamlarında Opet istasyonlarında aylık 1000 TL.ye kadar olan alışverişlerde %3 , 1000 TL. üzerine %5 World puan verdiği söyleniyor. Ama kesinlikle aslı yok, şikayet ettim 2 ay sonunda bana ancak cevap verdiler. Sonuçta Opet'ten akaryakıt alımında %3 puan halen yüklenmiyor. Ben de kartı iptal ettirdim. Şimdi de şikayet edeyim.
  • süper
  • helal olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • peki ya bizler, yani tüketiciler haksız çıkarsak yada yalan/yanlış birşey dersek ne oluyor? suistimal etmek isteyen olur yada bilmeden yanlış birşeyler söyleyenler vs vs bu gibi durumlarda sürecin işleyişi nedir, nasıldır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SoNKaLe

    quote:

    Orijinalden alıntı: tnt-2

    halk bankasını sikayet ettim. (paraf)


    paraf ne yaptı? ona göre gerekirse ben de şikayet edeyim.
    bu arada arkadaşa helal olsun

    Anneler günü parafını yatırmadılar. Aslında bu olagan birsey ama neden yatmadıgını anlamak için
    aradıgımda hatayı duzelttirmek için yapılan konusmalar ve gecen surecde olan seyler saka gibi.
    Banka itirazımı kabul etti paraf yatmış dıyorlar kendılerıde bulamıyor. ararız dıyorlar aramıyorlar duzeltecez dıyorlar duzelmıyorlar.
    en sonkı M.H gorevlisini bir dinlemeniz gerekir resmen camura yattı Allah dan int. den kampanya sartlarını bulup okudum *öt oldu.
    hala aranmadım hala parafım yatmadı 25 tl yi yedirmem bu kunduzlara.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tnt-2

    quote:

    Orijinalden alıntı: SoNKaLe

    quote:

    Orijinalden alıntı: tnt-2

    halk bankasını sikayet ettim. (paraf)


    paraf ne yaptı? ona göre gerekirse ben de şikayet edeyim.
    bu arada arkadaşa helal olsun

    Anneler günü parafını yatırmadılar. Aslında bu olagan birsey ama neden yatmadıgını anlamak için
    aradıgımda hatayı duzelttirmek için yapılan konusmalar ve gecen surecde olan seyler saka gibi.
    Banka itirazımı kabul etti paraf yatmış dıyorlar kendılerıde bulamıyor. ararız dıyorlar aramıyorlar duzeltecez dıyorlar duzelmıyorlar.
    en sonkı M.H gorevlisini bir dinlemeniz gerekir resmen camura yattı Allah dan int. den kampanya sartlarını bulup okudum *öt oldu.
    hala aranmadım hala parafım yatmadı 25 tl yi yedirmem bu kunduzlara.

    hocam haklısınız ama yanıltıcı reklamlara yönelik bir oluşummuş bu. sizin mağduriyetiniz bankanın kampanyasıyla ilgili.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm
    hocam haklısınız ama yanıltıcı reklamlara yönelik bir oluşummuş bu. sizin mağduriyetiniz bankanın kampanyasıyla ilgili.

    bende Madde A8 - Promosyonu Gerçekleştirenin Temel Sorumlulukları secenegi ile sikayetimi tarif ettim.
  • Şikayetime cevap geldi:

    quote:

    Kurulumuza ilettiğiniz başvuru değerlendirilmiş ancak şikayetiniz reklamla ilgili görülmemiştir. Başvurunuz “ayıplı hizmet” kapsamına girmektedir. Bu durumda Kurulumuzca yapılacak herhangi bir işlem bulunmamaktadır. Konunun çözümü için 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un uygulayıcısı olan Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu’na ya da Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurulmasının doğru olacağı düşünülmektedir.
    Bilgilerinize sunar, Reklam Özdenetim Kurulu'na göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür ederiz.
    Saygılarımızla,
    Reklam Özdenetim Kurulu
  • Bu adres en çok sıcak fırsatlar ahalisinin işine yarayacak sanırım.


    Üst konu olmalı bencede...
  • Bencede ust konu olsun uydu kanalları ve flash tvde cıkan tablet reklamlarına uyuz oluyorum cahil insanları kandırıp paralarını gasp etmeye hakları yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bilgi@sayar kullanıcısına yanıt
    eğer şikayet konusu olay "reklam" yoluyla duyurulmamışsa, ROK ilgilenmez. Önemli olan, şikayeti "ROK'un konusuna giriyor" dilinde ve destekler şekilde anlatmaya dikkat edilmeli, yoksa ROK, THH değildir.
  • valla helal olsun, çok iyi yapmışssın.
    Herkes bu denli duyarlı olursa bu yüzsüz üçkağıtlçıların önüne geçebiliriz.
    Konuyu saptırmak istemiyorum ama reklam mesajı istemediğimiz halde yollayan firmalara nasıl bir yaptırım uygulayabiliriz, fikri olan var mı?
  • konuyu favorilere aldım eline sağlık dostum iyi yapmışsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgi@sayar

    Şikayetime cevap geldi:

    quote:

    Kurulumuza ilettiğiniz başvuru değerlendirilmiş ancak şikayetiniz reklamla ilgili görülmemiştir. Başvurunuz “ayıplı hizmet” kapsamına girmektedir. Bu durumda Kurulumuzca yapılacak herhangi bir işlem bulunmamaktadır. Konunun çözümü için 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un uygulayıcısı olan Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu’na ya da Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurulmasının doğru olacağı düşünülmektedir.
    Bilgilerinize sunar, Reklam Özdenetim Kurulu'na göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür ederiz.
    Saygılarımızla,
    Reklam Özdenetim Kurulu


    ne yazmıştınız




  • Ben Hakem Heyetine bgu sabah şikayet dilekçemi gönderdim.
    (Hatalı fiyat deyip notebook siparişimi iptal etmişlerdi)
  • şikayet edecek o kadar çok şey varki
    nerden başlasak.. aslında bir liste çıkartıp toplu şikayet etmek lazım
    mesela
    1- internet firmalarının sınırsız internet deyip kotalı sunması
    2- bal reklamları
    3- 1200 liralık tablet 100 liraya satılıyor
    4-trident uydu reklamları, binlerce sinema,şu bu kanalı ücretsiz reklamı
    ...

    aklıma geldikçe yazarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    şikayet edecek o kadar çok şey varki
    nerden başlasak.. aslında bir liste çıkartıp toplu şikayet etmek lazım
    mesela
    1- internet firmalarının sınırsız internet deyip kotalı sunması
    2- bal reklamları
    3- 1200 liralık tablet 100 liraya satılıyor
    4-trident uydu reklamları, binlerce sinema,şu bu kanalı ücretsiz reklamı
    ...

    aklıma geldikçe yazarım

    internet erisim konusunda reklam acisindan uygunsuz birsey olacagini zannetmiyorum. zaten tarifeleri onaylandiktan sonra duyurabiliyorlar. su olabilir; tarifedeki ek ucretler yeterince vurgulanmiyor, bunun uzerine yaptirim uygulanabilir belki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yedikeresekiz

    deniz bank cebime sms göndermişti banka kartıyla şu kadar harca şu kadar kazan diye. sms yi attım katıldım. bi baktım ki alışveriş yapılmıyor. neyse aradım bankayı sizin kartınız visa sadece maestro lar oluyor dedi. o zaman niye sms attınız hiçbi yerde yazmıyor bu dedim. şikayetvar dan itiraz edip sms paramı geri istedim. onu bile vermediler pişkin bi cevapla.
    bende reklam özdenetim kuruluna yazdım. 20 gün sonra bankanın özür amaçlı olarak kampanyadan gelecek 50 tl yi ve ekstradan 50 tl yi hesabıma yatıracağı bilgisini aldım. geçen gün de yatırmışlar. yani rok ciddi bir kurum. ve belli ki korkuyorlar firmalar bundan. çünkü cezai yaptırım koyabiliyor. 100 lria hesabıma geldi. hayır kurumlarına bağışlayacağım. ama bundan sonra vaddettiğini yapmayan yanıltıcı reklam veren firmalara günnü göstermek gerek. ama önce maddeleri inceleyin maddelere uygun bir şekilde şikayetinizi yapın
    adreshttp://www.rok.org.tr/basvuru.asp

    Helal olsun..




  • Şimdi Atıyorum Vatan computerden 1699 TL ye İphone 4s alsam %29 indirim yazmışlar bende aldım desem..

    Sonrada baktımki heryerde bu fiyatmış %29 olayı yanıltıcıı reklammış desem :)

    Sonuç ne olur :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yedikeresekiz

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgi@sayar

    Şikayetime cevap geldi:

    quote:

    Kurulumuza ilettiğiniz başvuru değerlendirilmiş ancak şikayetiniz reklamla ilgili görülmemiştir. Başvurunuz “ayıplı hizmet” kapsamına girmektedir. Bu durumda Kurulumuzca yapılacak herhangi bir işlem bulunmamaktadır. Konunun çözümü için 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un uygulayıcısı olan Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu’na ya da Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurulmasının doğru olacağı düşünülmektedir.
    Bilgilerinize sunar, Reklam Özdenetim Kurulu'na göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür ederiz.
    Saygılarımızla,
    Reklam Özdenetim Kurulu


    ne yazmıştınız

    quote:

    Reklamı yapılan ürün/hizmet: Alışveriş yapana hediye çeki kampanyası

    Reklamın yayınlandığı mecra: İnternet

    Reklamın yayınlandığı tarih: 22.04.2013

    İlgili madde: A10

    Şikayet
    28.04.2013 tarihinde hepsiburada.com'dan 500,97 TL tutarında bir siparişim oldu. Bu sipariş sonrasında 100 TL hediye çeki tanımlamaları gerekirken(500TL üzeri 100TL, 200-500TL arası 30TL) 30 TL hediye çeki tanımladılar. Çeklerin tanımlandığı 15.05.2013 tarihinden bu yana defalarca aradım ve şikayette bulundum, 48 saat içerisinde işleminiz yapılacaktır demelerine rağmen tam 19 gündür peşlerinde koşturuyorlar. Bilgilerinize arz ediyorum.


    Şeklinde yazmıştım, demek ki bu tür durumlarda reklamı şikayet etmek anlamsız oluyor. Yani reklamda vaadedilen işlem gerçekleşmiyorsa reklam aldatıcı değil, hizmet kusurlu(!).




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.