Bildirim
yagdan mazot yapmayı bilen varmı (7. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
hort olsun bakalım 1.9 dti laguna almayı düşünüyorum yukardaki listede adı geçiyor yağ değilde bulunduğum yerde bolca kaçak mazot var herhangi bir dönüşüm yapmadan bu mazotla direkt kullansam bir sıkıntı olurmu merak ediyorum. -
ayıptır sorması nerdensın hocam :) -
quote:
Orijinalden alıntı: BlackWindow
ayıptır sorması nerdensın hocam :)
gaziantep :) siz ? -
bildiğiniz saf yağla çalışan jenerator yada su çekme motoru var mı :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hepsi çalışabilir ama şartları yerine getirmen lazım önce mazotla çalıştırıp sonra yağa geçmen lazım veya yağı motor sıcaklığına yakın ısıtıp öyle start vermen lazım -
-
Adam solidde cizmis 😀
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Kaçak mazot ayrı sahte mazot ayrı şeyler. Kaçak mazot Türk rafineri çıkışlı olmayan ancak yurtdışından gelen kamyonların büyütülmüş depolarında getirdiği yakıtlardır. En fazla 1991 yılı körfez savaşı zamanında gelmiştir. Kamyonlar sol uçtan sağ uca sac depolar yaptırıp 6 tondan fazla yakıt getiriyorlardı. O yakıtlar Irak rafineri çıkışlı standartlara uygun yakıtlardı.
Şimdilerdeyse kaçak yakıt pek yok, ancak sahte yakıt bol miktarda var. Sahte yakıt genel olarak:
1) Türk rafineri çıkışlı motorinin içine çeşitli başka maddeler eklenerek çoğaltılması ile olur. Yani 1 ton rafineri malı motorinin içine yanık yağdan solvente kadar çeşitli maddeler karıştırılarak 5 ton sahte ve standart dışı yakıt elde edilir.
2) 10 numara yağın yada trafo yağı gibi çeşitli yağların içine yine çeşitli solventler eklenmesiyle elde edilen sahte yakıttır.
3) Suriye'de çeşitli gruplarca ham petrolün ilkel yöntemlerle işlenmesiyle elde edilmiş standart dışı yakıtlardır.
Tüm sahte yakıtlar sonunda aracınızın motoruna zarar verir. Motor yeni nesil yada eski nesil olsun farketmez standart dışı yakıt motorunuzun arıza yapmasına neden olur. Yeni nesil yüksek basınçlı Common Rail motora sahip aracınızın motoru daha ilk sahte yakıt kullanımında arıza verebiliyorken eski nesil, düşük basınçlı mekanik pompalı püskürtme sistemine sahip motordaysa sahte yakıt daha ileri safhalarda zarar verecektir. Yani eski nesil motorunuz yada mekanik yakıt pompanız 500.000 km çalışacakken 100.000 km'de sorun çıkaracaktır. Bu tür yakıtları kullanan kamyon yada otobüs esnafı tasarruf ettiği rakamla, tamir masraflarını hesaplıyor yakıttan elde ettiği kar tamir masrafının altında kaldığı için sahte yakıt kullanıyor.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X