Şimdi Ara

yağ kapağındaki kremamsı madde

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.677
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar yağ kapağındaki bu madde neden oluşur acaba? arabayı sürekli afyonda kısa mesafe kullanıyorum 6km işe gidiş 6km dönüş ondan dolayı olabilir mi? mobil 0w40 kullanıyorum ve 8000 km de bir değiştiriyorum araç chevy kalos 120000km de ilk defa böyle bir şey gördüm yağ kapağında, fikri olan var mı? bu arada yağda ve radyatör seviyesinde eksilme yok, yakıt da normal 100km de 7-8 lt civarı
     yağ kapağındaki kremamsı madde







  • Contada sıkıntı var diye düşünüyorum. birr ustaya gösetermenizde yarar var. Bu arada contanında bir kullanım ömür var, siz bakımları iyi yapsanızda kullanım ömrünün sonuna gelmiş olabiliyor.
  • kinghenryy K kullanıcısına yanıt
    Dostum aracını kısa mesafede kullananlarda İngilizce'de "condensation" (Türkçesi çok emin olmamakla beraber "gazın sıvıya dönüşmesi") denilen olay meydana gelir. Yurt dışındayken Toyota aracımda olmuştu, oradaki teknisyen (gavurun tamircisi okumuş oluyor) bu olaya mayonezleşme diyerek şöyle açıklamıştı :

    MAYONEZLEŞME kısa mesafelerde kullanımın sonucundadır. Motor uzun süre normal ısısını koruyamadığı için motor içindeki yağın sıcak "mist"i (yaw bunun da tam türkçesi yok) yani duman ve yağ buharı karışımı sıcak baharı düşünün; işte bu buhar daha soğuk motor bloğunun etkisi ile sıvılaşıyor ve sonra tortulaşıyor. Yani motorunuz blok ve yağ ısısı arasındaki fark bu denli farklı olmayacak kadar uzun çalışsa bu olmaz.

    Ciddi bir durum yok. Türkiyede tamircilerin bazı vicdansız olanları "Aha!!! Motor bloğu çatlak yağa su karışıyor!!!" Hüloooooooğğğğğğğğ motor inecek 4000 TL masraf" yada "Hülooooğğğğğğğ abi siz üçüne beşine bakmayın bu arabayı benim bacanağa satın" diyerek milletin ödünü koparıyor.

    Hiç telaş yapmayın. Can sıkacak bir şey yok. Bunun tek çözümü "aracınızı tek seferde daha uzun süre kullanın" gibi mantıksız bir öneri olduğundan boş verin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    Dostum aracını kısa mesafede kullananlarda İngilizce'de "condensation" (Türkçesi çok emin olmamakla beraber "gazın sıvıya dönüşmesi") denilen olay meydana gelir. Yurt dışındayken Toyota aracımda olmuştu, oradaki teknisyen (gavurun tamircisi okumuş oluyor) bu olaya mayonezleşme diyerek şöyle açıklamıştı :

    MAYONEZLEŞME kısa mesafelerde kullanımın sonucundadır. Motor uzun süre normal ısısını koruyamadığı için motor içindeki yağın sıcak "mist"i (yaw bunun da tam türkçesi yok) yani duman ve yağ buharı karışımı sıcak baharı düşünün; işte bu buhar daha soğuk motor bloğunun etkisi ile sıvılaşıyor ve sonra tortulaşıyor. Yani motorunuz blok ve yağ ısısı arasındaki fark bu denli farklı olmayacak kadar uzun çalışsa bu olmaz.

    Ciddi bir durum yok. Türkiyede tamircilerin bazı vicdansız olanları "Aha!!! Motor bloğu çatlak yağa su karışıyor!!!" Hüloooooooğğğğğğğğ motor inecek 4000 TL masraf" yada "Hülooooğğğğğğğ abi siz üçüne beşine bakmayın bu arabayı benim bacanağa satın" diyerek milletin ödünü koparıyor.

    Hiç telaş yapmayın. Can sıkacak bir şey yok. Bunun tek çözümü "aracınızı tek seferde daha uzun süre kullanın" gibi mantıksız bir öneri olduğundan boş verin.

    abi teşekkür ederiz, bu bilgilendirme için.
    faydalı bayağı




  • kışın bende de oluşuyor, kısa mesafelerde kullandığım için yazın geçiyor, sorun yok :)
  • Buharlaşan yağın, havanın soğuk olması sebebiyle katılaşması olabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    Dostum aracını kısa mesafede kullananlarda İngilizce'de "condensation" (Türkçesi çok emin olmamakla beraber "gazın sıvıya dönüşmesi") denilen olay meydana gelir. Yurt dışındayken Toyota aracımda olmuştu, oradaki teknisyen (gavurun tamircisi okumuş oluyor) bu olaya mayonezleşme diyerek şöyle açıklamıştı :

    MAYONEZLEŞME kısa mesafelerde kullanımın sonucundadır. Motor uzun süre normal ısısını koruyamadığı için motor içindeki yağın sıcak "mist"i (yaw bunun da tam türkçesi yok) yani duman ve yağ buharı karışımı sıcak baharı düşünün; işte bu buhar daha soğuk motor bloğunun etkisi ile sıvılaşıyor ve sonra tortulaşıyor. Yani motorunuz blok ve yağ ısısı arasındaki fark bu denli farklı olmayacak kadar uzun çalışsa bu olmaz.

    Ciddi bir durum yok. Türkiyede tamircilerin bazı vicdansız olanları "Aha!!! Motor bloğu çatlak yağa su karışıyor!!!" Hüloooooooğğğğğğğğ motor inecek 4000 TL masraf" yada "Hülooooğğğğğğğ abi siz üçüne beşine bakmayın bu arabayı benim bacanağa satın" diyerek milletin ödünü koparıyor.

    Hiç telaş yapmayın. Can sıkacak bir şey yok. Bunun tek çözümü "aracınızı tek seferde daha uzun süre kullanın" gibi mantıksız bir öneri olduğundan boş verin.

    Sagolun hocam bilgilendirme icin ayrica cevap yazan herkese de tesekkurler haftasonu izmire gidicem kapagi silip bir bakayim vardigimda da ayni sey olacak mi, arabayi degistirme zamani geldi aslinda 10 yildir bende arac ama araba fiyatlari malum hem sirketler hem de devlet arac almayalim diye ellerinden geleni yapiyorlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.