Şimdi Ara

Vatan Bilgisayar Kırık ürün sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
2.766
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 28.10.2011 tarihinde Vatan Bilgisayar'ın %25 indiriminden faydalanarak 47lw4500 sipariş ettim. Siparişim 03.11.2011 tarihinde UPS Kargo tarafından geldi ve aldığımda kutuda herhangi bir sorun görmediğim için kabul ettim. Daha sonra kutuyu kendimiz açamadığımız için servis çağırdım ve 05.11.2011 tarihinde servis gelip kuruluma başladı ancak cihaz kutudan sol alt çerçevesi kırık olarak çıktı. Servis kutuya baktığında iç köpüğün kırık olduğunu söyledi ve tutanak tuttu. Tutanağa da kırılma sebebinin taşıma olduğu düşünülüyor diye not geçti. Ve cihazı Vatan Bilgisayar'a götürün değişim yapacaklar dedi. Biz de cihazı ve tüm aksesuarları eksiksiz bir şekilde kutuya koyduk ve 05.11.2011 tarihinde yani ertesi gün Vatan Bilgisayar Bostancı şubesine gittik. Ve değişimin yapılmasını istediğimizi söyledik. Ancak Vatan Bilgisayar kutuda herhangi bir darbe,vuruk gibi fiziksel zarar bulunmadığını,raporun yanlış bilgilendirmeye sebebiyet verdiğini eğer anlaşma sağlanamazsa cihazın bize kalabileceğini söyledi ve Lg'yle bayramdan sonra görüşeceklerini söyledi ve Cihazı bizden teslim aldı, aldığına dair kağıt verdi. Daha sonra perşembe günü (10.11.2011) vatan bilgisayarı aradığımda hala Lg'yle görüştüklerini yarın da cevap gelmezse Haftaya cevap geleceğini söyledi. Biz de sabrımız tükendiği için bugün LG'yi aradık durumu anlattık. Onlar yapacakları bişeyin olmadığını tutanakta ne yazıyosa onun geçerli olduğunu değişim için Vatan bilgisayar ile görüşmemizi söyledi. Ancak Vatan biz değiştiremeyiz diyor. Kargoyla ilgili bir sorun olmadığını olsa kutuda vuruk olacağını, bu durumda cihazın yurtdışından gelirken kırılmış olabileceğini söylüyor. Bunu kim nereden bilebilir? Tüketici Hakları Derneği vasıtasıyla dava açmayı düşünüyorum ama kime(Lg,Vatan) dava açacağımı bile bilmiyorum. Yol gösterebilecek arkadaşlar varsa yanıt bekliyorum. Teşekkür ederim.







  • ürün kırık oldugu için ortada ayıplı mal var ve kanunen birtakım haklarınız bulunuyor degistirme yada iade vs hakkınız var Tüketici Hakları derneğine basvurun derdinizin dermanı oradahttp://www.ttkd.org.tr/
    ttkdnın notu:
    "sayın tüketici, bu gibi hallerde
    ortaya çıkan maddi zarar,938,75 TL'nin altına ise, oturduğunuz ilçe kaymakamlığı bünyesinde görev yapan, tüketici derneklerinin de temsilci verdiği
    ilçe hakem heyetlerine dilekçe ile başvurmanız gerekiyor.Kaymakamlığa giderek ,işlem yapın.Hakem heyetlerinde dilekçe örneği vardır ve size yazdırabilirler. Maddi zararın boyutu, bu rakamı aşıyor ise tüketici mahkemesinde dava açmanız gerekir. Ancak şunu unutmayın: Ayıp bildirimini mutlaka ihtar çekerek yapın.Noter şart değil. İadeli taahhütlü mektup da yeter. Bütün bunlara rağmen, işin içinden çıkakam diyorsanız. TTKD merkezine ulaşın.
    Ya siz, bizzat dava açma konusunda hukluksal destek alacaksınız, ya da baro üyesi avukatlara vekalet vererek dava açacaksınız..
    Diğer taraftan, şikayet ettiğiniz firmadan da bir cevap bekleyebilirsiniz. Bu sizin temel hakkınız.Firmanın da sorumluluğu....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yus01 -- 11 Kasım 2011; 16:02:31 >




  • UP UP UP
  • Teşekkür ederim sanırım TTKD merkezine gideceğim bu notun tamamı hangi sayfada acaba? çok teşekkürler.
  • tüketici olarak elinden geleni yapmışsın. Daha ne yapacaksın. Kapalı kutudaki eksiği, hasarı açmadan nereden bileceksin?
    Bir de servis olmadan kutuyu açsaydın vay haline....

    Bu online alışveriş siteleri de iyice azıttı artık. İnsan alışveriş yapmaya korkuyor. Sip. ettiğimiz ürün kargodan eksiksiz ve sağlam çıkınca durduk yerde seviniyoruz.
    (Bu ne saçma bir durum!!!)

    Ben de vatan'da 55d7000'in çok ucuz olduğunu gördüm ama cesaret edip alamıyorum. Ya kırık eksik vs. çıkarsa!!!!
    (Bir mağazadaki teşhir ürününü almak bile daha risksiz. En azından çalışırken görüyorsun)

    Müşteri olarak bizler genellikle durumu sineye çekiyoruz. Tüketici heyetleri ve mahkemelerle uğraşmak istemiyoruz.
    (Artık sikayetvar.com gibi sitelerden de çekinmiyorlar.)
    Halbuki mahkemeye versen kesin haklısın. Üstelik mahkeme masrafları vs. ile bu durum onlara da iyi bir ceza olur.
    Benzeri örnekler çoğalırsa "Mahkemeye Veririm, haaa!!!" uyarısı bile adamları harekete geçirir.

    Sonuç:
    Şikayetvar.com'da vatan bilgisayar ile ilgili bir sürü şikayet var. (Çağrı merkezinde 30-35dk. sıra bekleyen, mağazaya bir kaç kez bizzat gittiği halde sorununu çözemeyen, vs..)
    Bence vakit kaybetme. Tüketici heyetine başvur. Onlar elindeki evraklara göre kesin seni haklı bulacaklardır.
    Heyetin karar raporu ile vatan bilgisayarın sana tavrı çok farklı olacaktır.

    Yaptığın işlemleri ve gelişmeleri burada paylaş ki herkese örnek olsun. (Firma yetkilileri de bu forumu okuyor, unutmayalım)

    bir önceki arkadaşın verdiği linki incele. Başvurmak o kadar da zor bir şey değil. (Defalarca firmayı arayıp, mailler göndermekten daha kolay)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atmer

    tüketici olarak elinden geleni yapmışsın. Daha ne yapacaksın. Kapalı kutudaki eksiği, hasarı açmadan nereden bileceksin?
    Bir de servis olmadan kutuyu açsaydın vay haline....

    Bu online alışveriş siteleri de iyice azıttı artık. İnsan alışveriş yapmaya korkuyor. Sip. ettiğimiz ürün kargodan eksiksiz ve sağlam çıkınca durduk yerde seviniyoruz.
    (Bu ne saçma bir durum!!!)

    Ben de vatan'da 55d7000'in çok ucuz olduğunu gördüm ama cesaret edip alamıyorum. Ya kırık eksik vs. çıkarsa!!!!
    (Bir mağazadaki teşhir ürününü almak bile daha risksiz. En azından çalışırken görüyorsun)

    Müşteri olarak bizler genellikle durumu sineye çekiyoruz. Tüketici heyetleri ve mahkemelerle uğraşmak istemiyoruz.
    (Artık sikayetvar.com gibi sitelerden de çekinmiyorlar.)
    Halbuki mahkemeye versen kesin haklısın. Üstelik mahkeme masrafları vs. ile bu durum onlara da iyi bir ceza olur.
    Benzeri örnekler çoğalırsa "Mahkemeye Veririm, haaa!!!" uyarısı bile adamları harekete geçirir.

    Sonuç:
    Şikayetvar.com'da vatan bilgisayar ile ilgili bir sürü şikayet var. (Çağrı merkezinde 30-35dk. sıra bekleyen, mağazaya bir kaç kez bizzat gittiği halde sorununu çözemeyen, vs..)
    Bence vakit kaybetme. Tüketici heyetine başvur. Onlar elindeki evraklara göre kesin seni haklı bulacaklardır.
    Heyetin karar raporu ile vatan bilgisayarın sana tavrı çok farklı olacaktır.

    Yaptığın işlemleri ve gelişmeleri burada paylaş ki herkese örnek olsun. (Firma yetkilileri de bu forumu okuyor, unutmayalım)

    bir önceki arkadaşın verdiği linki incele. Başvurmak o kadar da zor bir şey değil. (Defalarca firmayı arayıp, mailler göndermekten daha kolay)

    Kesinlikle, öyle. Mutsuz olmak istemiyorsanız Vatan'dan alışveriş yapmayın. Bana inanmayan varsa sikayetvar.com da kaç mesaja dönülmüş bakabilirler. Yarın gidicem yine bakıcam hala mırın kırın ederlerse mahkemeye vericem. İnternetten alışveriş yaparken bu riskleri biliyoruz ama bu kadar da olmaz ki. Kırık ürünü bize satmaya çalışıyorlar. O kadar da güvenirdim Vatan'a..




  • Mert2267

    Size inanmıyor değilim ama, vatandan bende çok alış veriş yaptım ama gidip görerek aldım, buna rağmen bozuk ürün çıktı hemen değiştirdiler yada servise gönderip yenisini verdiler,

    onun için vatan kötü demek falan olmaz, bende süper diyorum mesela, bana öyle denk geldiği için.
  • ben web yazılım uzmanıyım ve bir çok websitem var ve e-ticaret de yapıyorum. buna ragmen internetten 100TL üzerinde hiçbir alışveriş yapmam.
    herkes benim kadar iyi niyetli olmayabiliyor, hele ki böyle dıdısının dıdısından alınan malı netten satıyorlar, hiç güvenmem almam.
    bi sorun çıktımı o diyor suç bunda buna git, diğeri diyor yok bende değil ona git, o diyor şuna git. işin yoksa ugraş ne gerek var.
    magazada bile kapalı kutu almayacaksın arkadaş, ödemesini yapacaksın, alarmı öldürmeden hemen önce açtıracaksın kutuyu, hele bi açın görelim içinde ne varmış, bakacaksın, mümkünse işlevlerini deneyeceksin öyle alacaksın.

    devir kötü, kolla cebi :)

    vatandan bugune kadar 50bin tl üzeri alışveriş yapmışımdır belki, hiç sorunla karşılaşmadım çünkü 1 seferi dışında (netten 30 liraya webcam aldım ve memlekete gönderttim) netten hiç alışveriş yapmadım.
    magazada daha güzel, netten alışveriş mi olurmuş, çok zevksiz, magazada gezecen, tüm ürünlere bakacan, ballandıra ballandıra 1-2 saat yeni teknolojilerle oynayacan kurcalayacan, sonra yorulunca alacan malını gidecen.
    iştahım çekti bak :D yarın vatan avcılara bi ugrayacam gezmeye :)




  • aynen bende bugune kadar binlerce tl alışveriş yapmıslıgım var ama 30 tl lik klavye arızası yuzunden sogudum kutusu yok diye garantisini kabul etmediler ordan aldıgım ürünlerin kutularını biriktirseydim belki 2 ev dolardı bunu düşünemiyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yus01 -- 12 Kasım 2011; 3:11:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mert2267

    Teşekkür ederim sanırım TTKD merkezine gideceğim bu notun tamamı hangi sayfada acaba? çok teşekkürler.

    ttkd merkezine gitme boşuna

    onlar para istiyor

    direkt kaymakamlıklarda bulunan tüketici hakem heyetine git

    zaten işi onlar çözüyor

    ttkd gibi dernekler aracılık yapıp para alıyor
  • Öncelikle internetten alışveriş konusunda bazı olumsuz görüşler söylenmiş, bunlara hiç katılmıyorum. Ben dizüstü bilgisayarı bile internetten sipariş veririm. Çünkü telefonla veya internetten sipariş verdiğiniz zaman, 7 gün içinde koşulsuz iade hakkınız var. Daha geçen haftalarda Vatan Bilgisayar'dan dahili dizüstü harddiski aldım, denedim ve sesli çalıştığını görünce geri gönderip iade ettim. Mağazadan aldığınızda ise kanunen iade hakkınız yok, ancak firma kendi isterse kabul eder.

    Tabi internetten aldığınızda da herşey güllük gülistanlık değil, ama her koşulda mağazaya göre hem daha ucuz hem daha garantili alma şansınız var. Türkiye'de hala çoğu insan internetten aldığı ürünlerin spot olacağını sanıyor :)


    Aslında sizin tüketici olarak bir hatanız yok, kutuyu servis açmış ve dışında hasar yok. Dolayısıyla kimse size suç atamaz.

    Sizin elinizde LG servisin verdiği ve ürünün açılmamış kutudan hasarlı çıktığının belgesi var. Madem size Vatan yurtdışından gelirken hasarlı gelmiş olabileceğini söylüyor, Vatan'dan neden değişim yapmadıklarını yazılı olarak isteyin. Vatan sizi suçlayamayacağına göre, ya kargoyu suçlayacak ya LG'yi suçlayacak. Eğer kargoyu suçlarsa sigortası var zaten, değişim yapıp bedelini kargodan almaları gerekir. LG'yi suçlarlarsa o yazı ile tekrar LG'ye başvurabilirsiniz.

    Burada açıkça LG ve Vatan kendi aralarında çözmeleri gereken bir sorunda topu size atıyorlar. LG'den aldığınız yazı var, Vatan'dan da bir yazı aldıktan sonra, bağlı bulunduğunuz kaymakamlıktaki Tüketici Hakem Heyeti'ne bir dilekçe ile, aldığınız servis raporunu vb. ekleyerek başvuru yapın. Rahatlıkla değişim kararı aldırırsınız ve değişimi Vatan yapar. Tabi Vatan böyle bir yazı vermekten kaçacaktır, mağaza olumsuz cevap verirse merkez ile konuşmanızı öneririm.

    Yalnız yukarıda THH'ne başvurmak için 900 küsür TL limit söylenmiş, o doğru değil. En son 3 bin TL'den fazla idi. Sizin Tv'niz bu sınırlar içinde olmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi signore -- 12 Kasım 2011; 10:41:39 >




  • arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim. Bugün gittim ve uzun uğraşlar sorucu cihazı değiştirdim. Lg yle sorunu çözemediler ancak maduriyetimizden dolayı değişim kararı alındı. saygılar
  • quote:

    Mert2267
    Gözünüz aydın sorununuz çözülmüş..

    900 tl lik fiyat evet eskidir yanılmıyorsam 2007-2008 in limiti ,yazıyı direk kopyaladım yol göstermesi açısından link verdim zaten 2011 güncel limit aşagıda

    a) Değeri 2.693,78 TL'nın altında bulunan uyuşmazlıklarda ilçe Kaymakamlıklarında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvuru zorunludur. Bu heyetin vereceği kararlar 1.031,87 TL'ye kadar tarafları bağlar. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde tüketici mahkemesine itiraz edebilirler. b) 2.693,73 TL ve üzerindeki uyuşmazlıklarda ise İllerde bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulabileceği gibi doğrudan tüketici mahkemesine de başvurulabilir. İl Hakem Heyetinin vereceği karar bağlayıcı olmayıp delil niteliğinde olduğundan, uyuşmazlığın çözümlenmemesi halinde yine tüketici mahkemesine başvurmak gerekecektir.




  • resmen bizi enayi yerine koyuyorlar
    980021 sipariş numarası ile 30.10.2010 tarihinde vatan bilgisayardan internetten MAXI K280 PLUS 5.0" NAVİGASYON marka ürün aldım.1 ay bile kullanmadan arıza yaptı garantiden tamir edilsin diye Kayseri mağzasına kargo ile gönderdim ürün 2 ay sonra geldi 10 gün kadar kullandım bu defa da bataryası şişti yine gönderdim batarya değişmiş olarak geldi bu defada şarj olmuyordu tekrar yolladım tekrar geldi bu defada ekranda çizik çizik tekrar yolladım şimdide ürünü 90 tl verirsem tamir edeceklerini söylüyorlar.4 defa gidiş ve geliş kargo ücretini ödedim 60 tl boşa gitti ürünü kullanamadığım bir yana üstüne 90 tl istiyorlar bu dolandırıcılık değilde nedir.Yenisini alsam 150 tl. Bizi bıktırncaya kadar garanti hikayesi ile oyalıyorlar ısrar edincede tamir parası istiyorlar.Bizede yazık para kolay kazanılmıyor
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.