Şimdi Ara

Türkiye için elektrikli taksi hamlesi: İşte proje hakkındaki her şey! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
1
Favori
3.588
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Artık ülkeden çokta bişey beklemiyorum niyeyse , bi otomobil yapacaklar 1000 yıl sonra seri üretime geçecek ülke az kaldı krize girdi hala ne üretim var ne bişey, satamayan türkiyeye kitlemeye çalışıyor artık ayağa kalmamız lazım ne zamana kadar sürünecek bu insanlar ne zamana kadar tüketecek ?

    Tubitakın yaptığı arabada elektrikli ve taksi olavak olan araba atı alan üsküdarı geçti geçecek bizimkiler tutturmuş 2023

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yavuz1928 kullanıcısına yanıt
    elektrikli araçlar 0-50 km de 3lt benzinliden daha iyi hızlanıyor.
  • Bize taksi, dolmuş, otobüsten ziyade bunları kullananlara doğru düzgün eğitim ve insanlık dersi verilmeli. Yani bazı kötü sürücüler için söyleyeyim, eşşeğe altın semer vursanda eşşek yine eşşektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Focke Wulf

    Logan,albea çok konforlu sanki.

    Diz mesafesini gördün mü ?
  • çöpün karşılığı gibi olmuş bu taksiler
  • elektrikli araçların maliyeti pahalı, yakıtı ucuzdur. menzili de kısadır. zaten şu anda elektrikli araçların dünyada bir anda yaygınlaşamamasının nedeni elektrikli araçların ilk maliyeti ve menzil sorunu.


    ar-ge çalışmaları devam ediyor, yakın zamanda elektrikli araçlar daha ucuza mal edilecek. menzilleri artacak ve şarj istasyonları çoğalacak. o zaman artık otomobillerin tamamen hibrit-elektrikli araçlara döndüğünü göreceğiz inşallah.


    yani ufacık araç 120bin diyorsunuz ama şu an itibariyle normal maalesef taksinin yakıt ucuz olmasına rağmen daha pahalıya kullanılacak olmasının sebei de zaten 120binlik ilk maliyet.




  • ne kadar salakça bir mantık. elektrikli taksiye binmenin müşteri için avantajı ne ki daha çok para versin. Ancak daha ucuz olması lazım ki tercih nedeni olsun. sanki elektrikli tahşiye binince araç turboya basacak, ya da kanatlanacak. bendeki de laf bu ülkede mantığa kim bakıyor ki ! bu ülke salak olduğunu ispat edeli çok oldu zaten :(

  • içi çok dar gibi sanki.

  • haberin içinde okuduğum her cümle taksiciler için mantıksız:D
    yapın yatırım, harcayın paraları bunlara, bizden çıkacak nasıl olsa.

  • Kimse bu elektrikli araçların bataryalarından bahsetmiyor o bataryalar 5 yıl sonra biter 40 bin liraya yenilersin ama ben 4 tl ye gidiyorum diye gezersin sonra.
  • Uzayda yıldızlararası seyahat bile yapabiliyormuş...

    Işık hızından da hızlıymış...

    Üstüne bir de benzin de kullanmıyormuş...

  • "elektrikli taksilerin %15 daha pahalı ücret tarifesine sahip olacağı ortaya çıkıyor.."

    Bunun adı yenilik değil, gerilik..
    Ama yer mi bu halk bu giydirme hamlesini?
    Yer abicim yer..

  • %15 daha pahalı tarifeyi ben şu şekilde düşünüyorum ; normalde tarifeler %15 zamandı (ülkedeki diğer her şeyin zamlandığı gibi) fakat taksisi eski olan düşük tarifede devam ediyor.



    Aylık 6.500 TL kiralama ücreti de gayet mantıklı çünkü 120 bin lira cepte kalıyor ayrıca otomobili satın aldığında (taksiler fazla km yapan otomobiller ve sürekli hızlı şarj ile depoyu dolduracaklardır) belli bir süre sonra pillerin ömrü kısalacağı için yenilemesi gerekiyor. Bu da ciddi bir masraf.



    Bazı arkadaşlar otomobilde ısıtma sistemi olmadığını kışın dikkat edilmesi gerektiğini söylemiş. Tek kelime ile saçmalık. Bu otomobillerde de klima var ve kışın hamam gibi sıcak oluyor. Enerjiyi aküden yediği için menzil kısalıyor (günlük kullanıcıyı engellemiyor fakat taksiciler bunu sorun edebilir). Tahminim webasto tarzı ısıtıcı monte ederler.



    ZOE alacak taksiciler için kötü haber elektrikli araçlar ani kalkışlarda ve yüksek hızlarda fazla enerji tüketirler. Sakin kullanımda ise oldukça ekonomiktir. Belki taksicilerin araç kullanım tarzları değişebilir ki bu harika olur.



    Bir elektrikli otomobilin en büyük lüksü sessizliğidir. Neredeyse 0 motor sesi KOCAMAN bir ARTIdır. Bunu deneyimlemeyen kesinlikle anlamaz. Bana göre bu konfordur lükstür.


    Bir Fluence Z.E. kullanıcısı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harvardharvey -- 17 Mart 2017; 10:55:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Krone

    Fikir güzel de araba küçücük. Çok konforlu olduğunu düşünmüyorum.

    Taksi ile şehirler arası yolculuk yapıyorsunuz sanırım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exnuc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Krone

    Fikir güzel de araba küçücük. Çok konforlu olduğunu düşünmüyorum.

    Taksi ile şehirler arası yolculuk yapıyorsunuz sanırım?

    Hayır aç arkadaşın paylaştığı videoyu izle diz mesafesini gör. G*t kadar araba afedersin. Yaşlısı falan nasıl binecek ? Taksi dediğin geniş rahat konforlu olur. Para veriyorsun eziyet çekmeye gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Krone


    quote:

    Orijinalden alıntı: Exnuc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Krone

    Fikir güzel de araba küçücük. Çok konforlu olduğunu düşünmüyorum.

    Taksi ile şehirler arası yolculuk yapıyorsunuz sanırım?

    Hayır aç arkadaşın paylaştığı videoyu izle diz mesafesini gör. G*t kadar araba afedersin. Yaşlısı falan nasıl binecek ? Taksi dediğin geniş rahat konforlu olur. Para veriyorsun eziyet çekmeye gerek yok.

    Sıkış tıkış gidecek olduktan sonra dolmuşa binerim diyorsun yani?

    Valla ne diyeyim sonuna kadar haklısın!




  • harvardharvey kullanıcısına yanıt
    Da gene yakıttan ucuzdur herhalde yani.

    Sonuçta şarj zaten ücretsiz de evde şarj etsen bile tüm günü 5TL ye çıkarırsın elektrik ile.

    Şimdi sanırım sıradanlarda en hesaplıları bile kilometrede 30 kuruş yakıyor. 250KM de ise bu 75TL yapıyor ki 100-125TL yi de bulabilir/geçebilir eski araçları düşünürsek.

    Diğer yandan 22KWh lik pil. 9TL gibi bir rakama dolabiliyor. Yani 10TL ye 250KM gidebiliyorsun. 10 da biri demek bu.

    Günde 90TL tasarruf. Ayda 2700TL tasarruf. 5 yıl vadeli kredi alsa bu tassarruf ile aracın tam bedeli çıkıyor.

    Ya tamam teşvik edilmek isteniyor da. Taksiyi %15 pahallı yapacağına bir zahmet elektrikli taksiden ÖTV alma da araba 129Bin TL olmasın bence. Ya da KDV alma. Sadece KDV yi çıksan araba 19Bin TL ucuzluyor zaten. ÖTV yi çık hop 75Bin TL falan olur muhtemelen.
  • Bakın,görün ey Dünya,Türkiye'nin de elektrikli taksileri var diyecekler! Sonu ne olacak merakla bekliyorum :)Ya trafikten azad edilecek ya da devam edilecek ve şehirlerde sık sık görebileceğiz :)

  • Ben gürcistanda yaşıorum burdaki taksiler hep hbrit. Olması gerek bir hamle bence kilometrede 60 tetri yazıor ve bence mazotla çalışan arabdan mantıklı . Ama kültür farkıda çok benizin türkiyenin yarısı olmasına rağmen herkes hbrit kullanıyor bu elktrikli arablara ne zaman ısınacagız acaba ülke olarak .
    Söylemeyi unuttum bence toyota priuslar çöp heryerinden ayrı ses geliyor belki yeni modellerde düzeltme olmuş olabilir ama ama sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evsiz12 -- 18 Mart 2017; 7:53:45 >
  • İndi bindi 10 lira olur, tek kazanan taksi işinden menfaati olanlar olur ki bu gerçekleşmesi zor bir hedef başlı başına elektrikli taksiyi ülkeye entegre etmek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.