Şimdi Ara

Turbofan motorları hakkında yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar turbofan motorlarında fan ve arkadaki turbine birbirine direkt shaftla bağlı olduğu için arkadan gaz çıkışı oldukça öndeki fan da dönüyor diye biliyorum.Peki sorum ilk başta motor startında APU fana direkt olarak bağlı mı yoksa APU sadece ilk başta hava girişi için haraketi mi sağlıyor? Diğer sorum da peki bu fan motorlarında nasıl yavaşlamayı sağlıyorlar yani rpm nasıl azaltılıyor.



  • Mythorpios M kullanıcısına yanıt
    Aslında burada moturun temel çalışma prensibine kısaca değinirsek şöyle diyebiliriz;

    Turbo Fan motorlarda, hava Fan kısmında az derece de basınçlandırılarak, kompresöre gönderilir. Burada daha fazla basınçlandırılan hava Yanma odasına gönderilir ve burada havanın ateşleme ile iyice hızı artırılır ve Türbine gönderilir. Burada temel işlem gaz enerjisini mekanik harekete dönüştürmektir. Bu mekanik enerjide şaftları yani şaftlara bağlı Fan'ı, kompresörü vs çevirerek sürekli devam eder.

    APU kısmına gelirsek, burada APU'nun uçak moturu ile ilgisi bulunmamaktadır. Yani o kendi başına bir jet motorudur. İstenirse yerde Ground Power'ınız yok ise uçağı enerjilendirmek için kullanırsınız, isterseniz motor startında bleed havası ile Air starteri hareketlendirmek için kullanırsınız isterseniz de havada acil durumda kullanırsınız. Start işleminde de APU, Air starter motoru hareketlendir ve diğer sistemler Air starter motor üzerinden hareketlerini alırlar. Yani APU'nun direk olarak bağlantısı yoktur.

    Devir azaltma da direk olarak ileri hava hızı ve ateşlemeye bağlı olarak değişir. Zaten pilot inişte Reverse açıp, speed breake koyduğunda; reverse'un itkiyi ters yöne çevirmesinden ötürü ileri hızın düşmesi sağlanır. Uçak havalimanın da kendi park pozisyonuna yaklaştığında da motor ateşlemesi tamamen kapatılarak, motor susturulur.

    Farklı bir soru varsa yanıtlamaya çalışırım, aceleyle bu kadar yazdım imla ve bilgi yanlışlığı varsa gözümden kaçmıştır kusura bakmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi old_hand -- 22 Nisan 2014; 22:21:29 >




  • old_hand kullanıcısına yanıt
    Reverser acilinca N2 ve N1 devirleri azalmaz, yukselir. Devri dusuk motor ters itki vererek ucagi yavaslatamaz sonucta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carretera

    Reverser acilinca N2 ve N1 devirleri azalmaz, yukselir. Devri dusuk motor ters itki vererek ucagi yavaslatamaz sonucta.

    Üstat kusura bakma o anlık yanlış ve cümleleri birbirine bağlayarak yazmışım. Düzeltme için teşekkürler. En kısa zamanda metni düzelteceğim.
  • old_hand kullanıcısına yanıt
    Estagfurullah. Yazinizda bunun disinda en kucuk hata bile olmayinca yazarken elinizin surctugunu tahmin etmistim aslinda.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.