Şimdi Ara

TT 2 Yıllık sözleşmeyi feshettim 500 lira fatura gonderdiler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
837
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben depremzedeyim malatya'dan ankaraya bir yakinimizin evine geldim onlarin kullandigi bir Zyxel modem vardi evde ama musteri hizmetleri VDSL desteklemiyor diyip modem satmaya calisti ustelik depremzede oldugumu gecici geldigimi soylememe ragmen 2 yillik paketlerden yapmis sozlesmeyi. Ben modem konusunu sonradan arastirinca ogrendim sozlesme konusunu ise yine TT'den birileri arayip teklif yapinca ogrendim. Ogrenir ogrenmez sikayet kaydi olusturdum ses kaydim incelensin diye ama bir hata yoktur diye donus yaptilar ben de sozlesmeyi feshedip fixnete gectim ama bana 500 lira fatura gondermisler 1 ay bile olmamisti ben bu faturaya nasil itiraz edeyim? 2 yillik sozlesmeleri herhangi bir ucret odemeden feshetme hakkimiz var kanunda ama bunlar cayma bedeli demeyip damga vergisi bilmem ne ucreti diyip 500 lira yapmislar gene.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • _THANOS_ _ kullanıcısına yanıt
    Kurulum ücretini filan yansıtırlar, bir şey yapamazsınız ücret normal bence.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Forumda yüzlerce kez yazdım, farklı üyeler de yazdı. Uzun uzun çok yazdık ama şimdi bir özet geçeyim kısaca.


    1)Cayma bedeli diye bir şey yok. Size yansıtılan tutar, aktivasyon bedeli, kurulum bedeli vb. tutarlardır. Bunlar da yasal mevzuata uygun şekilde yansıtılmaktadır. Taahhüt süresi içerisinde kalırsan bu hizmetler ücretsizdir veya taksitlidir ama erken ayrılma yaparsan bu tutarların kalan taksitleri tarafınıza yansıtılır veya ücretsiz olması durumu sona erer. Kurulum bedeli, aktivasyon bedeli, damga bedeli gibi ücretlerin fazla olduğunu düşünüyorsanız buna yönelik itirazlar tuketici.btk.gov.tr adresinden ve damga vergisi ile ilgili itiraz ise Cimer üzerinden Gelir idaresi daire başkanlığı/ Maliye bakanlığı adresine yapılabilir.

    2) Depremzedeyim demişsiniz öncelikle geçmiş olsun diyelim. Depremzede olmanızın iki yıllık taahhüt tarafınıza sesli şekilde okunurken "onaylıyorum, kabul ediyorum" demenize engel bir durum teşkil ettiğini düşünmüyorum. Çünkü tarafınıza yasal mevzuatta olduğu gibi yani uzaktan satış sözleşmelerinde de yazdığı gibi tarafınızdan sesli bir şekilde onay alınır veya "onaylıyorum kabul ediyorum" şeklinde butonlara basmanız istenir şeklinde (farklılıklar gösterse de benzerdir) yansıtıldığını görmüşsünüzdür.

    3)Siz VDSL bir paket tercih etti iseniz ve evde bulunan modem VDSL desteklemiyor ise,bu durumda size modem satın almanız yönünde veya tarafınıza modem tahsis edilmesi (ücretli) yönünde bir konuşma yapılması normal. Modemin marka modeli nedir bilmiyoruz tabi yazmamışsınız. Diyelim sadece ADSL destekliyor, bu durumda ADSL bir paket tercih edebilirdiniz diye düşünüyorum. VDSL portu varmış ADSL portu bölgede yokmuş derseniz bu kabul edilebilir bir durum olur tabiki.

    4)Ses kayıtları incelenip bir sorun bulunamamışsa ancak bu hususta itirazlarınız sürüyorsa;



    TT 2 Yıllık sözleşmeyi feshettim 500 lira fatura gonderdiler
    TT 2 Yıllık sözleşmeyi feshettim 500 lira fatura gonderdilerwww.turkiye.gov.tr
    Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru İşlemi
    https://www.turkiye.gov.tr/tuketici-sikayeti-uygulamasi

    5)Hali hazırda iki yıllık taahhüt kabul ettiğinizi beyan etmişsiniz ama sonrasında teklif için aradılar yeniden demişsiniz. Bu kısmı ben net olarak anlamadım.

    6) Tercih edilen paket bilgisi, ücret bilgisi, ne kadar kullanıldığı gibi bilgiler tarafınızdan yazılmamış. Ayrıca taahhüt bozma esnasında "tarafınıza şu kadar tutarda bedel bir sonraki faturanızda yansıtılacaktır" diye bilgilendirme yapılıyor. Bunun akabinde "kabul ediyorum, onaylıyorum" şeklinde onayınız alınır. İptali bayiden vs yaptı iseniz de imzaladığınız belgede tarafınıza yansıtılacak tutar hakkında bilgilendirme yazmaktadır.



    7)Bir yıldan uzun süreli taahhütlerin iptali ile ilgili çok sayıda kafa karışıklığı mevcuttur. Bununla ilgili en kestirme bilgi ise şöyledir, bir yıldan uzun süreli sözleşmelerde, hizmetten doğan bir kusur olması durumunda iptal söz konusudur. Bunun dışında birkaç madde daha var ama bu mesaj çok uzun olduğu için burada bitiriyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 10 Haziran 2023; 18:25:26 >




  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Hocam siz benim durumumu 1 gram dahi anlamamışsınız.


    Başlangıcta 35 mbps'lik paket seçmiştim. 10 gün gectikten sonra tekrar arayıp cüzi miktarla altyapımdan sonuna kadar yararlanabilecegimi teklif ettiler. O sırada düşünürken temsilci "siz zaten 2 yillik sozlesme yapmissiniz..." diye bir ibare kullandı kendiliğinden. Tesadüfen öğrendim.


    Ben müşteri temsilcisine depremzede oldugumu söylerken yakınımın evine geldim burada 1 sene kalacagim anlaminda dedim, o gidiyor 2 yıllık paketlerden seçiyor. Ben 2 yillik paketlerin oldugunu dahi bilmiyordum. Bana taahhut suresinin 2 yil oldugunu soylemiyor, ilk 12 ay ücret X, sonraki 12 ay ücret Y olacak diyor. Ben bunu 2 yil taahhut seklinde degil, 1 yillik taahhut bittikten sonra ücret Y olacak anlaminda anlamistim. Burada yanilma var.



    Modem konusunda da ev sahibinin evde bıraktigi ttnet'in zamaninda verdigi zyxel modem var antensiz olan. Arkasında veya altında adsl veya vdsl ibaresi yok baktım. Model numarasini musteri temsilcisine soyledigimde vdsl desteklemiyor dedi, internetten model numarasiyla arattigimda da adsl ve vdsl ibarelerini yan yana gördüm. Burada da YANILTMA var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _THANOS_ -- 22 Haziran 2023; 13:27:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • _THANOS_ _ kullanıcısına yanıt

    Türk Telekom siz iher koşulda yanıltıp 2 yıl sizi zorla taahhüte sokmak için her türlü yalanı söyleyecektir. Ve siz telefonda ''onay veriyorum'' dedikten sonra her şey için çok geç. O 500 lirayı ödememeniz için tek çare Tüketici Hakem Heyeti, başvurun ve depremzede olduğunuzu söyleyin, belki faturayı iptal ederler.

  • miskindvd kullanıcısına yanıt

    Faturayı ödemeden başvurulabiliyor mu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _THANOS_ _ kullanıcısına yanıt

    O konuda bilgim yok, ama ben olsam öderdim. Zaten karar sizin leyhinize çıkarsa alacaklı olarak geri alırsınız

  • Hocam sen üstte linkini attığım tüketici hakem heyetine başvurunu yap, onlar Turk Telekom dan yanıt talep ediyorlar. O yanıtı verirken ses kayıtları dinlenir ve ona göre bir yanıt verilir. Diyelim, Telekom heyete bir yanıt vermedi bu durumda heyet kararını verir ve tebliğ eder ilgililerine. Akabindeki süreçte Telekom süreci tüketici mahkemesine taşır veya taşımaz bilemem. Ses kayıtlarını firma kendi isterse veya resmi bir talep olursa dinlettiriyor ilgililerine. Bunun dışında sizin "ses kaydını at bakim dinleyelim" deme hakkınız bulunmuyor.


    Gelelim işin diğer yönüne. Yasal olarak kendilerini sıkıntıya sokacak yalan söyleyeceklerini sanmıyorum. Yalan söylendi ise bile bu yasal çerçeve içerisinde kalacak bir yalandır. Kendilerini niye riske atsınlar zaten mantıken.


    Satış ekipleri sektör farketmeksizin yalana alışkın olabilir ürünü satıp pazarlamak için buna zaten kimsenin itirazı olamaz yani kimse satış ekipleri yalan söylemez diyemez. Ancak sizin elinizde yasal yollarla süreci takip edebileceğiniz şeyler var. Birini üstteki linkte gönderdim zaten. Yok ben bekleyemem karar sürecini derseniz tüketici mahkemesine başvurun. Ancak unutmayın ki terazinin iki yönü var.


    Burada kendimizi boşa yoruyoruz. Kelime oyunu yapıldı doğru anlamadım vs diyerek de bu yükümlülüğün altından kaçamazsınız. Onay veriyorum dedikten sonra iş bitmiştir yani. Anlayana kadar soracaksınız eğer anlaşılmıyor ise söylenenler.


    Tabi derdimiz akıl vermek değil hem süreç netleşir hem de sizin içiniz rahatlar.



    Modemin modelini yazın bakalım nasıl bir modemmiş, vdsl desteklese bile belki nuh nebiden kalmış olabilir. Öyle bir cihazdan da hayır gelmeyeceği zaten aşikar. Yine de bakmak lazım tabi modeme. Öyle bile olsa kullanırdım diyorsanız o başka bir konunun başlığı olur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 22 Haziran 2023; 16:2:38 >




  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Hala şöyle yapmaliydiniz boyle yapmaliydiniz diyorsunuz inanilmazsiniz. Yahu ben depremzedeyim bana ucretsiz internet bile verilmesi lazimken satis pazarlama ayaklarinin bana yapilmasi ahlaki degil. Temsilcinin bunu dusunmesi gerekiyor. Benim evim yikilmis zaten zor durumdayim bir de ugrastigim seylere bak.


    Modemin modeli ttnet zyxel vmg 3312 b10b. Modemin altında hiper hızli diye kirmizi bir yazi var. Baska bir sey yazmiyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _THANOS_ _ kullanıcısına yanıt

    Cihaz eski cidden ama Vdsl desteği olduğu görünüyor Google da. Bu bilgiyi sunabilirsiniz kendilerine.


    Hocam ben daha fazla uzatmak istemiyorum, deminden beri yazıp yazıp siliyorum. O yüzden mesajımı burada bitiriyorum.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    hocam şu ana kadar başvururdum başvurmasına da benim merak ettiğim faturanın 66 lira kullanım bedeli, kalanı ise diğer ücretler ve damga vergisi olarak geçiyor. Yani bunları her türlü ödemem gerekiyordu gibi anladım ben. başvurudan bir netice alır mıyım emin değilim. modem konusu için belki sonuç çıkabilir.

  • _THANOS_ _ kullanıcısına yanıt

    Kişisel bilgileri gizleyip fatura suretini ekleyin hocam inceleyelim size söyleyelim.

  • Onemli kisimlari ekledim


    TT 2 Yıllık sözleşmeyi feshettim 500 lira fatura gonderdiler


    TT 2 Yıllık sözleşmeyi feshettim 500 lira fatura gonderdiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • _THANOS_ _ kullanıcısına yanıt

    Başvuruda kullanim ucreti haric diger ucretlerin neticede sozlesmeden caydigim icin alindigini gerekce olarak ileri surebilirim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abonelik başlatıldığı zaman damga vergisini Telekom devlete öder. O konuda sonuç alabileceğinizi sanmıyorum.Yine de uğraşırım derseniz yolu belli

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yasal olarak bu faturada itiraz edilecek bir kalem yok. @Ö1f1 Bir bakar mısınız?

  • Hocam ben de kontrol ettim. Herhangi bir yanlışlık yok.

    Faturanın içeriği:
    -Sözleşme süresi olan 24 ay boyunca taksitlendirilen, hat tesisi sırasında peşin çıkan bedeller
    -Sözleşmenin aboneye sağladığı tarife indirimlerinden faydalanılan kısım
    -Mevcut fatura dönemine ait indirimli tarife bedeli
    'nden oluşuyor.


    Öncelikle geçmiş olsun, umarım bir an önce hayatınız tekrar düzene girer. Ortada iki tane ihtilaflı konu var.
    1)Sözleşmenin 24 ay olarak yapılması
    2)Modem tesisi

    İlk maddeye göre sanıyorum ki müşteri hizmetleri personelinin sözleşme süresinin 24 ay olduğunu "açıkça" beyan etmediğini iddia ediyor, söz konusu teklifin 12 aylık bir sözleşme olduğunu, sonraki 12 ay için belirtilen bedelin ise "indirimsiz" (taahhütsüz) fiyat olduğunun bildirildiği kanaatindesiniz.

    Öncelikle sektörde böyle bir uygulama mevcut değil, şuan genel uygulama 24 ay ancak 12'şer aydan oluşan iki farklı ücret içeren iki fazdan oluşan sözleşmelerdir. Eğer müşteri hizmetleri personeli düşündüğünüz gibi beyanat vermiş ise bu Tüketici Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesi yoluyla ses kayıtları ilgili makamca dinlenerek netleştirilir. Eğer beyan düşündüğünüz gibiyse Kurul veya Mahkeme gerekenleri yapacaktır. Ancak size açıkça şartlar bildirilmiş olmasına karşın siz yanlış anlamışsanız eğer maalesef yapılabilecek hiç bir şey yok.


    Modem konusunda ise olay daha çetrefilli maalesef. Elinizdeki modem VDSL2 destekli ancak iddianıza göre müşteri hizmetleri ilgili modemin VDSL desteklemediğini ifsde etmiş ve modem satmış tarafınıza. Burada olay yargıya intikal etse bile şahsi kanaatime göre lehinize bir netice çıkması çok zor. Çünkü:
    -Müşteri hizmetleri personeline modemin model bilgisini net ve açıkça belirtip belirtmediğiniz, müşteri hizmetleri personelinin size doğru bilgi verip verememesini etkileyici bir unsurdur.
    -Ancak modemin model numarasını doğru şekilde bildirdiğinizi ve/veya müşteri hizmetleri personelinin kasıtlı/kasıtsız yanlış bilgilendirme yaptığını varsayarsak bile neticede yeni bir modemi satın alıp almamak sizin tercihinize kalmış bir durum olduğu için şirketi ve/veya personeli yargı nezdinde hangi suç ile itham edeceksiniz? Yalan beyanatla mı? Maalesef bu kısımdan olumlu bir netice çıkması çok zor. Evet eğer müşteri hizmetleri personeli size kasti olarak yanlış bilgi vermiş ise bu tamamen etik dışı bir durum ancak yasal bir dayanağa oturtulması da maalesef çok çok zor gözüküyor.


    Böyle kötü bir deneyim yaşadığınıza üzüldüm ancak hepimizin bilmesi gereken bir gerçek var. Çağrı merkezi sektörü personel devir oranlarının çok yüksek olduğu (amiyane tabirle "kapı orada, sen çıksan dışarıda iş diye kıvranan on binler var" ifadesinin cuk uyduğu) bir sektör. Bu sebeple müşteri hizmetleri personelleri için satış yapmak, hedeflere ulaşmak kariyerlerinin devamı için hayati bir unsur olmuş durumda. Haliyle bu da genelde kasti hatalı imamlara veya yalanlara sebep olabiliyor. Bu olayda yalan olsun veya olmasın bu tür sözleşmeleri çağrı merkezi vasıtasıyla yaparken tek tek kontrol etmek, hatta mümkünse internet üzerinden yazılı olarak kontrol etmek benzer olaylarla karşılaşmamak için çok faydalı olacaktır.

    Maksadım nasihat etmek değil, lütfen yanlış anlamayın. Demek istediğim özetle bu olayda size yardım edilebileceğim, yasal mecraların referans alabileceği pek bir tutar kısım gözükmüyor maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 23 Haziran 2023; 17:50:24 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    Hocam modem kısmından nasil sonuç çıkmıyor anlamadım. Temsilci bana diyor ki elinizdeki modemin model numarasini söyleyin kontrol edeyim, ben de soyluyorum harf harf, o da diyor ki vdsl desteklemiyor

    Açıķça yanlis bilgi verme var. Ben modemi kendilerinden almadim zaten, mediamarkttan kendim aldim. Öyle demeseydi 600 lira masraf etmeyecektim ki bu tutar onlarin bana kestigi faturadan fazla. Kendilerinin sattigi modem 720 lira. Tamam anliyorum musteri temsilcilerinin calisma sartlarini ama bu kadar da olmaz ki. Teklif eder, satmaya çalışır ayrı, kasti yanlis bilgi vererek yaniltir ayri.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _THANOS_ -- 23 Haziran 2023; 18:57:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    Hocam elinize sağlık. Teşekkür ediyorum bilgilendirme için.

  • _THANOS_ _ kullanıcısına yanıt
    Bahanesi olamaz hocam zaten kasti olarak hatalı bilgi verdiyse ancak olay bizim için ne kadar etik dışı olsa da kanun nezdinde tutar tarafı olacağını sanmıyorum ben.

    Şahsi tahminim sizi çok da dinlememiştir, amiyane tabirle "salla geç" demişti içinden.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.