Şimdi Ara

Toyota Hybrid serisi otomobiller ; Faydalı bilgiler , Batarya ömrü , hybrid kullanmanı püf noktaları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
6
Favori
18.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu konu dizisi , özellikle Toyota markalı Hybrid araçların kullanımı ile ilgili bilinmesi gereken durumları , yotube videolarından , Wikipedia daki makalelerden ve kullanıcı tecrübelerinden ALINTI yaparak derlenmiştir ,. Türkiye mizde otomobil sahiplerinin henüz tanısalı 5 yıl dahi olmamış yeni bir teknoloji için bilinmesi gerekenleri derlemeye çalıştık.

    Toyota Hybrid serisi otomobiller ; Faydalı bilgiler , Batarya ömrü , hybrid kullanmanı püf noktaları


    Toyota Hybrid serisi otomobiller ; Faydalı bilgiler , Batarya ömrü , hybrid kullanmanı püf noktaları

    Hybrid’in 5 Kuşağı: Hangi Toyota Hangi Nesil Hybrid Sistemini Kullanıyor?

    Toyota Hybrid System ya da ikinci kuşaktan itibaren aldığı ismi ile Hybrid Synergy Drive bugüne kadar 5 büyük güncelleme gördü. THS isimli ilk nesil 1997 yılında Toyota Prius ile beraber tanıtılırken 2004 yılında gelen ikinci nesil ile sistemin ismi Hybrid Synergy Drive olarak değişti. Toyots Yaris ilk kez hybrid sistem ile tanıştığında ikinci kuşak ile donatılırken, biraz daha geç gelen Toyota Auris’in ilk hybrid versiyonunda da 3. kuşak kullanıldı. 2016 çıkışlı Toyota C-HR ve 2019’da yollara çıkan güncel 12. kuşak Toyota Corolla kaputu altında ise 4. kuşak sistem bulunuyordu. 2023 yılında makyajlanan Toyota Corolla ile beraber 5. nesil Hybrid Synergy Drive kullanıma alındı. Toyota Prius’un beşinci kuşağı da 5. nesil hybrid sistem ile donatılmıştır:

    1.nesil (1997): Prius (2000-2004)

    2.nesil (2004): Prius (2004-2009), Yaris Hybrid (2012-2019)

    3.nesil (2009): Prius (2009-2016), Auris Hybrid (2010-2012), Auris Hybrid (2012-2019), Prius+ (2012-2020), RAV4 Hybrid (2016-2019)

    4.nesil: Prius (2016-2022), C-HR (2016-), Corolla (2019-2023), Camry (2019-2022), Yaris (2020-), Yaris Cross (2021-), RAV4 (2019-), Highlander (2021-)

    5.nesil: Corolla (2023-), Prius (2023-)






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 24 Nisan 2023; 9:8:21 >







  • ALINTIDIR ---Yurtdışında yasayan bi üyemiz paylasmış;


    Pil yenilenmeli gibi söylemler çok da gerçekçi değil. Hibrit otomobiller ,Türkiye de zaten pek bilinmeyen ve tercih edilme oranı çok olmayan otomobiller oldu 2016-2017 yılına kadar böyle oldu.Oysa Toyota ilk hybrid otomobilini 1997 yılında pazara sürmüştü, ben yurtdışında 2015 yılından beri prius kullanıyorum, 85.000 milde da araba .1 galon benzinle 45 mile gidiyor .Ayrıca 2022 corolla Hybrit var bir de onunla da 52-55 mil arasında gidiyorum(1 galon benzin= 3.785411784 litre.) .Batarya performans vs vs gibi sorunlar yaşamadım . Çevremde dünya kadar insan 2008-2015 arasında prius kullananlardan Batarya değiştiren görmedim .



    Yine başka bir üyemiz anlatmış; İngiltere'de yaşadığım yıllarda Uber işi yapan bir çok kişi Prius kullanıyordu. Bir Uber şöförüne Prius'u sormuştum. Araç nasıl? Bataryada sorun oluyor mu diye. Adam 400.000 km'de ve hiç problem çıkartmadı demişti. Bu konuşma da benim aklımda hep kaldı ve bu kadar adam bu aracı boşuna kullanmıyor diye de hep düşündüm.


    Ortalam 20-30 Km/Saat hızla her akşam yaptığım İstanbul şehir içi trafiğinde , daha önce sahip olduğum Corolla aracım 12 litre yakıt tüketirken, Corolla Cross aracımla 4.5 - 5 litre arası yakıt tüketimi yakalamaktayım.


    Wikipedia dan ALINTIDIR; ABD'de, 2004 ve sonraki Toyota Prius modellerin pil takımı 150.000 mil (240.000 km) veya 10 yıl ve diğer yerlerde 100.000 mil (160.000 km) veya 8 yıl garantilidir. . Hibrit bileşenlerin garantisi 100.000 mil (160.000 km) veya 8 yıldır.

  • ALINTIDIR / FAYDALI BİLGİ / AKLINIZDA BULUNSUN .


    Türkiye pazarına yeni giriş yapan corolla cross 1.8 hibrit hakkında kısa bi arastırma yaptım . bu araçlarda kullanılan 2ZR-FXE kodlu motor Toyota Pirius ların 4. jenerasyonlarında kullandığı sorunsuz bir motormuş , CHR de bunumu kullanıyor bakmak lazım .

    Araçta 1.8 litre Atkinson çevrimini simüle eden atmosferik bir motor vardır. Efektif hacmi 1.4-1.5 litre olarak düşünebilirsiniz. Bunun neden böyle olduğunu internetten Atkinson çevrimiçi araçtırarak anlayabilirsiniz.

    Her ne kadar motorun kendisi güçsüz olsa da bu motorun termal verimliliği %41'e ulaşmıştır ve toplam sistem gücü 122 beygirdir. Öncelikle araç yakıt tüketimi ve verimlilik esas alınarak tasarlanmıştır 1.8 motor da öyle 140-150 beygirlik bir motor değil. 1.8 litre 122 beygir bir motor. Bu gücün daha fazlasını Toyota 1.6'dan alıyor zaten (132Hp).


    İlk seri üretim hybrid otomobil Toyota Prius 97'de otomobil pazarına çıkmış,




    Forumlardan okuduğum kadarıyla batarya ömrünü uzatmanın pek imkanı yok ancak kısalmasını önleyebiliriz.

    Batarya ömrünü ne kısaltır;


    Aşırı Şarj ; HSD(Hybrid Synergy Drive) tarafından şarj edildiği için yapılacak bir şey yok, zaten aşırı şarj yapmaz.


    Aşırı Deşarj ; düşük hızlarda gaza birden yüklenmek bütün yükü elektrik motoruna bindirecektir. benim görüşüm gaza basarken eze eze basmak faydalı olacaktır.


    Aşırı soğuk ; -15 derece altında batarya zarar görmeye başlar, start tuşuna basınca normalde motor çalışmaz ama soğukta motor soğutma suyunu 15 dereceye çıkarana kadar 1-2 dakika çalışır, bu sırada hareket etmemek, ve kaloriferi açmak bataryaların ısınmasına zaman tanımak faydalı olabilir.


    Aşırı sıcak ; Batarya performansı 45 derecenin üzerinde düşmeye başlıyor 65 derecenin üzerinede zarar görmeye başlıyor. Batarya arka koltuğun altında olduğu için korumalı bir bölgede ancak yinede güneyde oturanların yazın en sıcak günlerinde camları 1 parmak açık bırakmak, hareket etmeden önce aracı havalandırmak, hibrit soğutma sistemini temiz tutmak faydalı olabilir.


    Saygılar,





  • ALINTIDIR ---Yurtdışında yasayan bi üyemiz paylasmış;


    Pil yenilenmeli gibi söylemler çok da gerçekçi değil. Hibrit otomobiller ,Türkiye de zaten pek bilinmeyen ve tercih edilme oranı çok olmayan otomobiller oldu 2016-2017 yılına kadar böyle oldu.Oysa Toyota ilk hybrid otomobilini 1997 yılında pazara sürmüştü, ben yurtdışında 2015 yılından beri prius kullanıyorum, 85.000 milde da araba .1 galon benzinle 45 mile gidiyor .Ayrıca 2022 corolla Hybrit var bir de onunla da 52-55 mil arasında gidiyorum(1 galon benzin= 3.785411784 litre.) .Batarya performans vs vs gibi sorunlar yaşamadım . Çevremde dünya kadar insan 2008-2015 arasında prius kullananlardan Batarya değiştiren görmedim .



    Yine başka bir üyemiz anlatmış; İngiltere'de yaşadığım yıllarda Uber işi yapan bir çok kişi Prius kullanıyordu. Bir Uber şöförüne Prius'u sormuştum. Araç nasıl? Bataryada sorun oluyor mu diye. Adam 400.000 km'de ve hiç problem çıkartmadı demişti. Bu konuşma da benim aklımda hep kaldı ve bu kadar adam bu aracı boşuna kullanmıyor diye de hep düşündüm.


    Ortalam 20-30 Km/Saat hızla her akşam yaptığım İstanbul şehir içi trafiğinde , daha önce sahip olduğum Corolla aracım 12 litre yakıt tüketirken, Corolla Cross aracımla 4.5 - 5 litre arası yakıt tüketimi yakalamaktayım.


    Wikipedia dan ALINTIDIR; ABD'de, 2004 ve sonraki Toyota Prius modellerin pil takımı 150.000 mil (240.000 km) veya 10 yıl ve diğer yerlerde 100.000 mil (160.000 km) veya 8 yıl garantilidir. . Hibrit bileşenlerin garantisi 100.000 mil (160.000 km) veya 8 yıldır.





  • Faydalı Bilgi , kaynak; WİKİPEDİA; TOYOTA HYBRİD araçların BATARYA ÖMRÜ.


    TOYOTA Prius, ABD pazarında on yılını doldurduğunda, Şubat 2011'de Tüketici Raporları , Prius pilinin kullanım ömrünü ve değiştirme maliyetini inceledi. Dergi, 2002 Toyota Prius'u 320.000 km'nin üzerinde test etti ve sonuçları, 10 yıl önce yeniyken test edilen 3.200 km'lik neredeyse aynı 2001 Prius ile karşılaştırdı.


    Karşılaştırma, yakıt ekonomisi ve hızlanma için test edildiğinde yüksek kilometre kullanımına maruz kalmış araç ile henüz 3.000km kullanılmış araç arasında performansta çok az fark gösterdiğini . Az km li araçta genel yakıt ekonomisi (5,79 L/100 km ) iken,yüksek kilometreli araçta (5,82 L/100 km).


    Dergi, pilin etkinliğinin uzun vadede bozulmadığı sonucuna vardı. Birinci nesil pili değiştirmenin maliyeti bir Toyota satıcısından 2.200 ABD Doları ile 2.600 ABD Doları arasında değişiyormuş.


    Dünyanın birçok ülkesinde Hybrid araçlar özellikle kurumsal Taxi firmalarının ve Uber işletmecilerinin 1. tercihi olarak kullanılıyorlar

    Kanada'nın en yüksek kilometre performansına sahip 2001 modeli Prius, yalnızca birkaç bakım onarım sorunuyla 410.000 kilometreden fazla çalıştı.

    yine başka bir Toyota Prius aynı Batarya 332.000 km'den fazla yol kat etti.

    Avustralyada bir Taxi kullanıcısı orjinal Batarya ile 1.000.000km yol katettiğini iddia etmiş.(Bu bilgilerin kaynağı WİKİPEDİA , Hybrid taxi yazınca çıkıyor.)





  • ALINTIDIR İbrahim Kayacık 1.8 HYBRİD TOYOTA CHR COROLLA CROSS İLE AYNI BENZİNLİ MOTOR HYBRİD 4.NESİL



    20 gundur turkiyeyi geziyorum farkli sekillerde (yük klima hiz vs..) ortalama tuketimlerim 1.8 hibrit


    Nevsehir- Ankara arasi Nigde otobani (aracta port bagaj bagaj arka koltuklar esya ile dolu ortalama hiz 155 160 (120 ile gittigim 180 ile gittigim yerler oldu simdi biri gelip km yi sureye bolup hesaplar yapmasin) yakit ortalamam 7.5 litre uzun yol.


    Ankara-Eskisehir sadece port bagaj ve ici dolu yolun yarisi klima acik sekilde ortalama 120 sabit hizla gittim yakit tuketimim 5.5 litre

    Eskisehir-İzmir sadece port bagaj ve ici dolu ortalama 105 -110km hızla gittim klima kapali 5.0 litre


    İzmirden Nevsehire dondum port bagaj dolu bagaj arka koltuklar dolu klima kapali 120- 125km hızla gittim 6.0 litre


    Nevsehirden Kayseri bagaj yok ,agirlik yok ,klima yok 90 -100km/h sabi hızla gittim 4.5 litre


    Bu senaryolarda hicbir sekilde az yaksin soyle gidim boyle yapayim diye ugrasmadim yokus inerken hizlandi gazi azalttim cikarken yigildi gazi artirdim ama mesela aramayi bagirtarak zorlamadim olmasi gereken kadar cikarken 80 90 a dustu inerken 130 140 a cikti vs...


    Birde soyle bir gozlemim oldu izmirde gece geldigim yere gore hava daha soguk deniz seviyesi oldugu icin acik hava basinci yuksek ve daha ormanlik yesillik bolge oldugu icin performansi ic anadolu kullandigimla cok farkli idi hava sartlarininda performans ve yakit uzerine etkili oldugunu dusunuyorum.


    Şehir ici ortalamalarin benim icin bir anlami yok 1.9 litreyi de gordum 7.3 litreyide sehir icinde tamamen yola batarya durumuna kullanima bagli farkli tuketimler ama ortalama 4.0 4.5 civarlarinda uzun yoldada 5.5 civarlarinda diyebilirim

    port bagajin surtunmesi ve agirli sebebi ile yarim litre fazla yaktigimi da dusunuyorum kendi aracim icin.





  • ALINTIDIR ---RECEPgüler;


    Merhaba arkadaşlar arkadasımız 1.8 Hibrit Toyota CHR sahibi ,

    arac'ın olumsuz yönlerini yazmış.


    1. Araçta Atkinson Motor 1.8 litrelik Hibrit için tek dişli kutusu CVT kullanılmış. Sessiz çalışıyor fakat biraz güç ihtiyacı duyduğunuzda gaza basınca süpersonik jet gibi ses çıkartıyor. Hele yokuş çıkacaksanız o zaman sanki tank gibi ses çıkıyor, motordan çıkan ses kadar performansı yok.

    2. Fabrika verileri 3,8 lt / 100km ben en ekonomik kullanmama rağmen 4,8lt altına düşemedim.

    3. Elektrikle maksimum hızınız 60 km/h geçemezsiniz 60 dan sonra benzin devreye giriyor. Soğuk havalarda öyle hemen ben elektrik kullanacağım diye düşünüyorsanız yanılırsınız motor belli ısıya gelmeden hibrit sistem devreye girmiyor.

    4. Tam dolu batarya ile 4 km den fazla gidemezsiniz çünkü çabuk batarya çabuk bitiyor.


    5. Bataryayı doldurmak için benzin motoru çalışıyor hem yol alıyorsunuz hem bataryanız doluyor. 1800 cc motor her çalışması fazla yakıt demek unutmayın.


    6. Gaz pedalına biraz fazla basın hemen benzin motoru çalışıyor. Elektrikle öyle uzun yol alamazsınız , en sağdan gidinki bisiklet sürücüleri sollayabilsin.


    7. Uzun yolda sadece benzin ile yol alabiliryorsunuz elektrik düşük hızda devreye girdiği için hızınız fazla olunca sistem devre dışı kalıyor. Ben elektrikle gideceğim yok benzine geçeceğim diye seçme şansınız yok araç her şeye kendi karar veriyor.


    Not: 3 haftadır kullanmadığımız araç şu an çalışmıyor servisten geldiler aracı çektiler bakalım ne çıkacak sonuç hiç bir elektrik aksamı çalışmıyor

    kendi kendine arızalandı sonucu bildireceğim





  • ALINTIDIR-edmontdante;


    1.8 Toyota CHR Hybrit Passion paket. Toplam 2 seferde 2500 km yol yaptım şehir dışında. Araç gitmiyor,rampa tırmanmıyor. hızlanma çok yavaş. Uzun yolda performanslı kullanayım derseniz yakıt tüketimi 9 lt yi buluyor.

    Normal kullanımlarda 5,5 lt/100 km gibi tüketiyor. Bu sebeple en iyisi aheste kullanım. Çünkü gitmiyor,zorlandıkça yakıyor haliyle. Ancak doğal olarak 130-140 km üstüne çıkıyorsunuz 300-400 ve üzeri km mesafeli yolculuklarda. Maksimum hız 180 km. Rampa aşağı 186 km ki bu hızlara çok geç ulaşıyor. Depo yaklaşık 35 lt alıyor. Uzun mesafelerde tekrar tekrar doldurmak gerekiyor.. Bu devirde böyle performanssız araba pek anlaşılır gibi değil .

  • -ALINTIDIR FİKİR VERSİN DİYE PAYLAŞILMIŞTIR 1.8 TOYOTA CHR HYBRİD YAKIT SARFİYATI


    Tuğrul Güneş;

    70- 80km/h ile devamlı ve sabırla kullanırsanız evet 3,8L/100km ler görülebilir .. 90 -100 km/h olunca 4.1L/100km , 110 -120 km/h olunca 4.5L/100km ve ustunde 5.0L/100km..

    Gözlemim; 0.5L gibi bir hata payi oluyor fiiliyatta... Göstergeye takılmayın.. 1 depo ile Turkiyede 1000km gitmiş olan var mı! Sanmam..


    Melih Genç


     Şehir içinde hybrit candır. kullanmasını bilene bir depo (43 litre) ile 1050 km yol yapılabilir. şehir dışında ise diğer araçlardan hiç bir farkı yok. 100 km de 4,2 lt-4.4 litre arası yakar. performans aracı değildir. ama yok ben performanslı kullanacağım diyen olursa 7 litreyi de yakar.





  • Toyota Hybrid de kullanılan e-CVT transmission hakkında youtube daki yorumları içerir;


    Toyota eCVT'nin en önemli özelliği , e-CVT şanzumanlar AT ve DCT'de sürtünme yerine elektromanyetik kuvvetle çalıştırılmasıdır, bu nedenle kullanım ömrü boyunca çok az aşınması vardır, sonuç olarak Toyota eCVT oldukça dayanıklıdır ve bakım gerektirmez( transmission yağını değiştirdiğiniz sürece), yağ değişimi yapıldığı halde Amerika pazarında 1.000.000km deviren e-CVT sanzumanlar vardır.


    e-CVT şanzumanlar geleneksel CVT şanzumanlardan daha sağlamdırlar , son derece dayanıklı ve verimlidirler , şanzuman soğutulduğu ve yağlandığı sürece bu şanzımanda herhangi bir arıza meydana gelme olasılığı sıfıra yakındır.


    4. nesil hybrid sistemlerle birlikte e-CVT şanzumanlarda güç transferi için kullanılan zincirleri kaldırarak ve sadece planet dişliler kullanarak bunu daha da mükemmelleştirdi.



    Toyota Hybrid serisi otomobiller ; Faydalı bilgiler , Batarya ömrü , hybrid kullanmanı püf noktaları

    ZİNCİRLİ TİP CVT ŞANZUMAN , İLK JENERASYON OLAN ÇELİK KAYIŞLI CVT LERİN GELİŞMİŞ VERSİYONU OLARAK KULLANILDI .


    Toyota Hybrid serisi otomobiller ; Faydalı bilgiler , Batarya ömrü , hybrid kullanmanı püf noktaları

    3.NESİL ZİNCİRSİZ eCVT TRANSMİSYON ; TOYOTA'nın kullandığı bu sürekli değişken zamanlı eCVT , 2010 yılında Avustralya otomobil fuarında tanıtıldı.


    Toyota Hybrid serisi otomobiller ; Faydalı bilgiler , Batarya ömrü , hybrid kullanmanı püf noktaları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 29 Ocak 2023; 10:24:21 >




  • 2022 Gen-5 1.8 Hybrid Toyota Corolla Cross e-CVT otomatik şanzumanın içindeki elektrik motorları.

    Hybrid Synergy Drive (HSD), Toyota tarafından geliştirilmiş bir hibrit çekiş teknolojisidir .


    HSD motoru, güç ve torkun tekerleklerle (çekiş ve aynı zamanda dinamik frenleme) değiş tokuşuna izin veren bir veya iki planet dişli seti tarafından birbirine ve tekerleklere mekanik olarak bağlanan bir ısı motoru ve iki elektrik motoru jeneratöründen oluşur. Elektrik motoru-jeneratörleri, elektrik enerjisinin (motor veya jeneratör) kendi aralarında ve akü ile değiş tokuş edilmesini mümkün kılan bir invertöre elektriksel olarak bağlıdır. Güç dağılımı ve ısı motoru tarafından olası güç enjeksiyonu, sürücünün taleplerini ve sürüş durumlarını dikkate alan bir yerleşik bilgisayar tarafından yönetilir.


    Özel montajı nedeniyle, Hibrit Sinerji Sürüşü bazen nispeten yüksek hızlarda (örn . 50 km/s ) tamamen elektrikli çekiş kapasitesine sahip seri-paralel veya Tam Hibrit olarak nitelendirilir. Elektrik motorlarının hızının sürüş durumuna kalıcı olarak uyarlanması ve bunların içten yanmalı motora planet dişli takımları aracılığıyla bağlanması nedeniyle, HSD motorizasyonunun davranışı değişken hızlı bir sürücününkine benzer .


    Toyota Hybrid serisi otomobiller ; Faydalı bilgiler , Batarya ömrü , hybrid kullanmanı püf noktaları


    Toyota Hybrid serisi otomobiller ; Faydalı bilgiler , Batarya ömrü , hybrid kullanmanı püf noktaları

    ....İlk Prius nesilleri için Toyota Hybrid System olarak adlandırılan THS'yi, 2004 Prius'ta THS II izledi ve sonraki sürümler Hybrid Synergy Drive olarak adlandırıldı.13 Ekim 2015'te Toyota, 2016 model yılında tanıtılacak Dördüncü Nesil Hibrit Sinerji Sürücüsünün ayrıntılarını kamuoyuna açıkladı.


    4. nesil hybrid sistemlerle birlikte e-CVT şanzumanlarda güç transferi için kullanılan zincirleri kaldırarak ve sadece planet dişliler kullanarak bunu daha da mükemmelleştirdi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 29 Ocak 2023; 10:36:55 >




  • Toyota'nın CVT'si…. teknik olarak bir CVT değildir. Bir CVT'yi oldukça iyi taklit eder , Bu yüzden daha doğru bir şekilde eCVT olarak adlandırılır.


    Toyota eCVT'nin en önemli özelliği , e-CVT şanzumanlar AT ve DCT'de sürtünme yerine elektromanyetik kuvvetle çalıştırılmasıdır, bu nedenle kullanım ömrü boyunca çok az aşınması vardır, sonuç olarak Toyota eCVT oldukça dayanıklıdır ve bakım gerektirmez( transmission yağını değiştirdiğiniz sürece), yağ değişimi yapıldığı halde Amerika pazarında 1.000.000km deviren e-CVT sanzumanlar vardır.


    Toyota Hybrid serisi otomobiller ; Faydalı bilgiler , Batarya ömrü , hybrid kullanmanı püf noktaları


    Elektrik motorları: MG1 ve MG2

    • MG1 elektrikli motor jeneratörü (bazen "MG-S" olarak adlandırılır, S hız anlamına gelir) nispeten düşük bir güce sahiptir. Esas olarak pilleri şarj etmek ve MG2'ye güç sağlamak için elektrik akımı üretmek için kullanılır. Ek olarak, üretilen elektrik enerjisi miktarını düzenleyerek (torkunu ve dönüş hızını değiştirerek), planet dişli takımı aracılığıyla sürekli değişken iletimi kontrol eden MG1'dir. Son olarak, MG1 , benzinli motorun marş işlevini yerine getirir .

    • MG2 elektrikli motor jeneratörü (bazen "MG-T" olarak adlandırılır, T tork anlamına gelir ) MG1'den daha güçlüdür. Nihai şanzımana doğrudan bağlı, tek başına veya benzinli motor ile ortaklaşa tahrik sağlar. MG2'nin tork özellikleri , HSD sisteminin yumuşak başlatma ve hızlanma da dahil olmak üzere mütevazı benzinli motor ile iyi dinamik performans elde etmesini sağlar. Dinamik frenleme sırasında MG2 kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürür ve bu daha sonra pillerde depolanır .

    Bu iki motor , elektronik olarak kontrol edilen, yüksek voltajlı ( modele bağlı olarak 500 ila 650 V ) senkron motorlardır . “ Fırçasız ” teknoloji kullanırlar ve neodim bazlı yüksek zorlayıcı kalıcı mıknatıslarla donatılırlar .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 29 Ocak 2023; 10:51:13 >




  • hibrit sahibi arkadaşlar , arka koltuk altındaki bataryanın soğutma fanı filtresini ve kanalları temizliyormusunuz?



    Toyota Hybrid serisi otomobiller ; Faydalı bilgiler , Batarya ömrü , hybrid kullanmanı püf noktalarıAhura Mazdayoutube
    Pil Filtresi Temizliği Toyota Corolla Hybrid - Battery Filter Cleaning
    https://www.youtube.com/watch?v=SrHcqgvAbms
  • Bataryanin canı filtredir ve fandır.Fana saç, toz vb kacmamali batarya aşırı ve ani yuklenmelerden korunmalidir.Lionla bu anlamda nimh lardan daha hassastirlar.

    Özetle

    1) Hucre hucre batarya degisimi nimh da da lionda da mumkun ama lionda daha maliyetli.

    2) Lionlar hacim avantajli, sogukta nimh daha cok sarj tutar.Ama cok abarti fark olmaz.

    3) uzun vadede eger fan tertibati ve filtreye dikkat etmiyorsaniz( servise her gittigimde gerekli olmasa bile degisitiririm filtresini.80 lira bir sey) lion bataryalar ısınmaya daha hassastirlar nimh dan belki biraz daha erken omur tuketebilirler.

    4) İnişli çıkışlı yollarda kucuk hacimli lion ve nimh hibrit bataryasi arasında eger aracin ici temiz bakilir toz olmazsa, nemli olan istanbul havasi icin (ozellikle tavsiye ederim kedi kumunu çorabın icine doldurun on koltuklarin altina koyun) soyluyorum filtre düşmanıdır, filtrelerinizi her 6 ayda 1 yada 15 bin km de 1 degistirirseniz bir fark olusmaz.

    Her sey kullanicinin kendisinde biter.Yokusta sabit gaz açısı ile çıkın, inerkende mumkunse arabayi frenlemeden kullanin atalatiyle sarj olsun.Bu aliskanligi edinirseniz 12 15 yil arasi yada 600 700 binli km lerde batarya degisirsiniz.Benzinli motor zaten ölümsüz(Amerikada hic dikkat etmeyen ortalama suruculer 300-350 binli km lerde lion batarya değiştiriyor yani rahat olun.Arabanizin tek sarfı batarya olacak baskı balata mars motoru ömründen bile çıkar yari parasi bataryanin.Almanyada taksiciler 300 binde degistiriyor balatalari priuslarin.)

    Toyota da sarj desarj dongusune ve sogutmaya cok dikkat eder.Eger kullanici da ani yuklenme , yokus asagi sirf batarya sarj olsun diye ceyrek fren in yapMAZSA batarya her dakika isinmaz omru asiri uzun olur.

    Dip not: Toyota da diger tum elektrikli arac üreticileri gibi toplam batarya kapasitesinin %80 ni kullandirir. Batarya kapasitesi %20 ye düştüğünde sarj baslar.

    Toyotanin farki eğim ve hız hesabı yaparak ozellikle uzun yolculuklarda rampa asagi batarya dolacak gibiyken motor freni acmasi ve korumasidir.Size de tavsiyem bataryaniz cok dolarsa b moduna alarak motor freni yaptirarak batarya omrunuzu cok daha uzatabileceginiz seklinde olur. Ama tabi sonra d moduna alin.B modu sadece motor freni icindir.





  • yeni birşey daha öğrendim , batarya ömrünü uzatmak için akşamları arabanızı stop etmeden önce bataryanızı boş durumda ise aracınızı stop etmeyip rolantide çalıştırın ve bataryanın dolmasını bekleyiniz , en fazla 80 saniye içinde batarya tam dolu hale gelirmiş.



    Toyota Hybrid serisi otomobiller ; Faydalı bilgiler , Batarya ömrü , hybrid kullanmanı püf noktalarıGJ Garageyoutube
    Hybrid battery locates under the rear seat of the car, it has a service plug that has to be removed before doing any repairs. #shorts #short #toyota #hybrid #battery #safety #corallahybrid
    https://www.youtube.com/shorts/-xkm5Pg1O-0
  • Gökhan Taco

    Melih bey hibrit araçlarda aracın kendi aküsü bitiyor mu aküden dolayı yolda kalma durumu olur mu ?

    normal araçlarda takviye ile çalışırken hibirt arabada böyle bir durum oluşursa ne olur ?....


    Melih Arslan CEVAPLADI;

    Akü bitiyor.Normal bir sekilde değiştiriliyor.

    Bataryada güç değişikliği oldugunda arttik hucreler enerji tutmamaya başladığında haber veriyor ve servise gitmenizi istiyor.

    Zarar görmeyen hucreler ile tabiki atmosferik motorla sizi yolda bırakmadan gidiyor.Ama klima bataryadan güc cektigi icin klimayi bloke ediyor.

    Bataryq bitse bile arabayi jump start ile sadece benzinli motorla surmek mumkun ama çok cansız tatsiz bir araba oluyor.Klima da calismiyor.



    Toyota Hybrid serisi otomobiller ; Faydalı bilgiler , Batarya ömrü , hybrid kullanmanı püf noktaları

    Corolla Cross Hybrid'deki klima sistemi de HEV'ler için özel olarak tasarlanmış benzersizdir. Soğutucu akışkanı etrafa pompalamak için motor tahrikli bir kompresör kullanan geleneksel klima sistemlerinin aksine, sistem elektrikle çalışır. Bu nedenle, motor kapalıyken bile gücünü akü paketinden alarak çalışabilir. Pil paketi kapasitesinin düşük olması durumunda, klimanın elektrikli kompresörüne güç sağlamaya devam ederken motor yeniden şarj etmek için yeniden çalışacaktır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 7 Şubat 2023; 16:0:6 >




  • General İsen Buga

    Ben “B” modunu araç şarjı için kullanmıyorum hiç, ama karlı havalarda hep “B” modunda kullandım aracın kaymasını engellemek için. Doğru bir kullanım mı yaptım bilmiyorum ama aracımda hiçbir sorun yok. Aracım 2021 Model Corolla Hybrid Dream e-CVT. Teşekkürler ...........................................................................................................................................................

    Melih Arslan CEVAPLADI;

    Doğrudur. Karlı ve rampa aşağı kullanımda kullanılır b modu. Karda kullanılmasının mantığı motor freni olduğu içindir ama duruş ve kalkışlar dışında karda çok uzun süre b modunda kullanmanın bir esprisi yoktur.Rampa aşağı kullanılmasının mantığı aşırı şarj ile bataryaya zarar vermemek için rampa eğiminin enerjisini direk yola geri aktarmaktır.

  • Mehmet Yıldırım

    Araç hareket halindeyken D den B ye alınır mı yoksa durup mu değiştirmemiz lazım. ?.......


    .Melih Arslan CEVAPLADI;

    Hareket halindeyken d den B ye alabilirsiniz.Zaten amaç bu yokuş aşağı enerji fazlasının bataryaya şarj olarak yüklenmemesi. ..

  • Ertan SAHIN

    Merhabalar , benim merak ettigim bir konu var.

    İngiltere’de yasiyorum Aracim toyota yaris hybrid 1.5 motor AUTOMATIC 2019 model CVT sanziman . Merak ettigim konu ise vitesdeki ‘’B’’ modu genelde dik yokuslardan assagi inerken motor freni olarak kullaniyorum bu nedenle freni fazla kullanmiyorum. Peki bu vitesdeki B modunu otobanda 70 mil yani 120km hizla giderken D modundan direk B moduna vitesi cektigin zaman araba motor freninde yavasliyor ve ben bunu kullanmayi cok seviyorum . Cunku hem bataryalari sarj ediyor hemde fren kullanmiyorum . Peki arac 120 km hizla giderken bu yaptigim eylem sagliklimi araba icin? Cevaplariniz icin Simdiden çok tesekkur ederim .


    Melih Arslan CEVAPLADI;

    Bataryanızda ısı sensörü var. B ye aldığınız an ısı ve elektrik yüküne göre önce şarj etmeye hızlı başlasa da sonra hemen kapatır. Motor freni normal bir atmosferik araca ne kadar zarar veriyorsa yaptığınız işlem de o kadar zarar verir. Yani teknik olarak ilk 150 200 bin km lerde bir şey olmaz ama sonrasında benzinli motor yağ kaçakları başlar. Tabi bu kamyoncu otobüsçü gibi sık sık motor freni yapıyorsanız böyle yoksa günde 1 2 sefer durmayla hiçbir şey olmaz





  • Berk Bozkuş


    Arkadaşlar selamlar. Bir süredir 1.8 Hybrid aracım ara ara gaz yememeye başladı. Misal, yokuş çıkarken gaza basıyorum, devir sona vuruyor ama araç 40 KM sürati geçemiyor. Aynı durumu 1-2 defa düz yolda da yaptı. Servise götürdüm, servis herhangi bir sorun tespit edemedi. Ayriyeten servis bir önceki bakımda araca 5w30 yağ koymuştu. Servise girmeden yağ gibi çalışan aracımın motor sesi artmış ve yakıt tüketimi bir hayli fazlalaşmıştı. Servise durumu bildirdiğimde verdikleri cevap: ‘sistem bize hangi yağı koy diyorsa onu koyuyoruz’ şeklindeydi. Acaba koyulan bu yağ bahsettiğim soruna yol açıyor olabilir mi?


    Ray Kcygt

    Bu bir sorun değildir.!!

    Araç yokuş çıkarken dijital jayroskop eğimden dolayı aracın yokuş çıktığını tespit eder. Cvt şanzımanın otomatik olarak uygun hızda sabit kalması için sabit konumda tutar. Çok gaza basmanız aracın hızlı gitmesini sağlamaz. Araç uygun hızda yüksek tüketime meydan vermeden yokuşu tamamlamak üzere davranır. Bu durum sıkıcı gelir ise ayağınızı gazdan çekip tekrar depara kalmasını sağlayınız. Bu durumda araç yokuş bile olsa sürüş modunu değiştirerek talebinize cevap verecek şekilde sürüş dinamiğini tekrar konumlayacaktır...Endişe edecek bir durum yoktur.


    Ray Kcygt

    Uzakdoğuda yaşadığım uzun yıllar boyunca Toyota 1.5cc Prius2, 1,8cc Prius Gen3, 2.5 Camry hybrid V41 ve son olarak 3,5cc hybrid alphard kullanan biri olarak Türkiyede prius gen3 kullanıyordum. Şu anda c-hr hybrid kullanıcısıyım.


    Hybrid türkiye pazarı için yeni bir teknoloji. Bizler CHR ve corolla ile tanıştık. Oysa ki toyota bunu 20 yıldır yapıyor.


    Sorun olarak düşündüğünüz şeyin e-cvt şanzımanın yokuşlarda sergilediği tipik bir davranış olduğu konusunda sizi temin ederim. Eğerki bunu düz yolda da yapıyorsa cvt yönetim merkezinde bir hata meydana gelmiş olabilir ki bu düşük bir ihtimal.


    Melih Arslan ; Hava emişine ve manifold basıncına göre gaza yüklenirseniz corolla cross bağırır. Yüklenip yüklenip en önemli kabiliyeti yüksek sıkıştırma yoğun hava az yakıt olan bir aracı manifoldu hava doldu basıncı arttı ötüyor diye eleştirmek kişinin araç hakkında bilgisi olmadığını gösterir.

    Toyota hibritlerindrn çok uzun mekanik ömür ve sorunsuzluk ve az yakıt tüketimi bekleyebilirsiniz ama görece motor sesi ve yol gürültüsü hep olacaktır.Bunları bekleyenleri Lexus a alalım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 30 Ocak 2023; 18:18:25 >




  • Zorunlu olmadıkça Hybrid sistemi Bataryasını tam şarja yakın tutmamaya çalışın, örneğin , uzun yokuş aşağılarda sürekli rejeneratif frenleme. Hybrid sistemi Bataryasının sıcaklığı, tamamen şarj olmaya yaklaştığında oldukça yükselir ve ısı pil için kötüdür. Bu şekildeki uzun süreli kullanımlarda , uzun vadede pil ömrünü kısaltabilir.

    Yine arka koltuk altındaki Batarya nın Havalandırma kanallarının önüne eşya koymayınızki hava sirkilasyonu zayıflamasın , yine bu havalandırma kanalının arkasında bi soğutucu fan var , bu fanı ve fanı temiz tutmaya yarayan Kağıt Filtreyi sık sık temizleyin veya değiştirin .

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.