< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023 (1421. sayfa)
-
-
Gelecekte kademeli geçiş öngörülüyor. En önemli şey bataryanın ağırlığına oranla yüksek enerji depolayabilmesi. Lfp bataryalarda bu oran düşük. Nmc’lerde yüzde 25’e yakın daha yüksek. Yani 500 kg bir batarya nmc ise 75 kw, lfp ise 60 kw kapasiteye sahip. Ancak şimdi yarı katı hal ve tam katı hal bataryalar üzerinde çalışılıyor. 500 kg bataryada 150 kw enerji kapasitesi yakalanabilecek. Çok yüksek hızlarda bataryalar sarj olabilecek (lfp bataryaların dc sarj kapasiteleri de düşük). Şu an maliyet yüksekliğinden seri üretime geçmedi ancak zamanla yaygınlaşacak. O zaman ucuz araçlarda lfp, orta segmentte nmc, üst segment araçlarda katı hal bataryalar olacak. Çinliler sodyum iyon bataryalar üzerinde de çalışıyor. Enerji tutma kapasitesi çok düşük ancak maliyetleri de düşük. En ucuz araçlarda da bu bataryalar olacak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vires -- 15 Mayıs 2024; 21:4:14 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Katı ve yarı katı halli bataryaların ciddi verimli ancak ciddi de pahalı olduğunu okudum, bence ilerleyen zamanlarda premium ve performanslı araçlarda bu batarya daha yoğun kullanılabilir haklısınız ancak lityum iyonun açıkcası güvenlik zaafiyetinden dolayı aktif kullanılabileceğini sanmıyorum, Tesla ilk başta Semi tırlarında LFP kullanacağını açıklamıştı, şimdi de Model 3 ve Sr ile bir geçiş adımı attı, LG ile ortak LFP fabrikası kurma çalışmalarını da hızlandırdığını söylüyor, özellikle Elon gibi maliyeti minimalize etmeye çalışan bir CEO için bence bu bataryaların ilerleyen zamanlarda daha aktif kullanılacağını gözlemliyorum
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sizin kullanmak istediğiniz gibi standart araç ile birlikte verilen şarj kontrol cihazı ile 16A maksimum akım çekersiniz. Bu durumda 3x2.5 yerli üretim kaliteli (HES kablo veya Öznur kablo gibi gerçek kesitte üretim yapan markaları tercih etmek gerekir) kablo ile 20-30m ye kadar sorun yaşamazsınız. Mavi adaptör kullanacaklar da 32A çekecekleri için kısa mesafede 3x4 uzun mesafede 3x6 kaliteli kablo kullanabilirler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tabi bu değerler arkadaşında söylediği gibi 0-100 arasında yapıldığında geçerli. Normal kullanımda çok daha yüksek pil yüzdeleri ile sarja başlanır.
Şehir içi kullanım maks. %80 olduğunu varsayarsak ve günde 100-150 km yol yaptığınızda ortalama 17-26 kw civarında elektrik ihtiyacınız olur buda %22-%35 arası pil kullanım olmuş olur.
Bu durumda ortalama %30 kullanıldığını varsayarsak akşam eve geldiğinizde sarjınız %50 civarında kalır.
Sarja %50 'de taktığımızda %80 'e kadar doldururmamız için 23 kw civarı (75/100 x 30 ) enerji yüklememiz gerekir.
Üsteki bilgilere göre düzenlersek bu 23KW yüklemek için
Normal Priz > 3 kW ile 7.5 saatte sarj edersiniz.
Mavi Adaptör > 7 kW ile 3,30 saatte sarj edersiniz.
Wallbox > 11 kW ile 2,1 saatte sarj edersiniz.
Ben Ağustostan bu yana normal prizle 20,000 km 'ye geldim. Akşam taktığımda sabaha kadar çok rahat doluyor.
Bence 1,500 TL 'ye mavi adaptör alıp 7,4 kw ile Sarj gayet yeterli.
Ekstra Wallbox almak için gün içinde çok daha uzun km'ler yapanlar için gerekli olur.
Sağlıcakla kalın
-
Dolubataryayoutube#Dolubatarya ile ELEKTRİKLİ ARAÇ DÜNYASI - Canlı Yayın #12https://www.youtube.com/live/W26etPrrTJM?si=oJAXHR-GSFxHz0Oc
18:30’da tr ye yeni gelecek model y ile ilgili bilgiler var, ilgilenene.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Normal prizler daha çok 16 amper 'e göre kablo çekilmiştir. Mavi adaptörde norm prizle kullanılır. Normal prizle zaten kullanılmaz.
32 amper'le 7,4 kw 'ı normal prizle kullanmak tehlike arzeder.
Gereksinimler
- Sigortadan direk 3x6TTR kablo
- mavi norm dişi fiş
- 40amper sigorta
- kaçak akım rölesi
Bu şekilde sıkıntı kullanırsınız. Tabi bu bağlantıları işinin ehli bir elektirkçiye yaptırmalısınız.
Sarj sırasında eğer evde çok akım çeken bir cihaz çalışırken isterseniz Tesla uygulamasından amperi düşürerek mesela 25 amperde 5 kw civarı sarj edebilirsiniz.
Benim zamanım olduğumda normal prizden 13Amper yerine düşürerek sabah istediğim saate dolu olması için 9-10-11 Amper kullanıyorum.
-
RWD başlık açan üyelerin yolları açık olsun buranın yükünü hafifletti tanıdık üyelerde transfer oldu
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İyi geceler
Olumlu bir başlık açtınız
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ben de aynı şekilde mavi adaptörle kullanıyorum zamanım varsa amperi düşürüp yavaş şarj ediyorum. 26bin km’yi geçtim ve hiçbir sorun yaşamadım gayet yeterli. Reklamlara kanmayın paranızı boşa harcamayın derim.
-
Mavi adaptör alıp, ona uygun fiş girişli pano yaptırsam, 7 kw yerine 2,5-3 kw ile şart edebilir miyim? (Evin tesisatı biraz eski, risk almamak için)
Alakasız not: Evdeki kettle’a baktım 2,5-3 kw çekiyormuş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IbraKadabrA -- 16 Mayıs 2024; 9:19:50 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Buradaki asıl sorun evdeki eşyaların çok uzun süre bu enerjiyi çekmemeleri. Ütü ya da su ısıtıcısı belli zaman tepe noktada kullanıp sonra daha düşük güç moduna geçiyor.
Biz saatlerce maksimum kapasite kullanarak şarj ediyoruz araçlarımızı.
Benim de merak ettiğim şeydir, biz sigortadan sonra sağlam hat çekiyoruz ama sigortaya kadar olan hat nasıl acaba?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Evlerde priz tesisatlarında 2,5mm2 aydınlatma tesisatlarında 1,5mm2 kablo kullanılır
Priz tesisatları 16A akıma dayanır
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Saatten öncesi? 40A sigorta ile 32A güç çekmek için saatten kablo çeksek yine tesisatı yorar mı?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Günaydın
Evdeki tesisata ehliyetli bir elektrikçinin bakması isabetli olur
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu şekilde herkes daha rahat bir şekilde bilgi paylaşımı olacaktır diye düşünüyorum. İyi forumlar 🙋🏻♂️
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Günaydın, güzel bir gün olsun.
DH ruhuna uygun paylaşımlar için ayrıca teşekkür ederim.
Çok bilgi verici ve yok gösterici paylaşımlar 👍
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sağolun
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Haddini aşmayan, nezaket sınırları içinde, faydalı, yapıcı, gerçek paylaşımlar
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X