Şimdi Ara

TDI & TDCI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
816
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • internette sonradan turbo takılmış birçok modifiyeli otomobil görmek mümkün.
    turbo ve intercooler uygulamasından sonra silindir içerisine giren hava biraz daha fazla ve daha soğuk olduğu için yanma oranı iyileşmekte.
    soğuk havanın içinde daha fazla oksijen bulunduğu için yakıcı özelliği daha fazlalaşmaktadır.
    ve dolayısıyla aynı motordan daha fazla verim almış olursunuz.

    Saygılar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: speaker_ist

    quote:


    neco59 Tarih 11 Aralık 2005, 11:32:23
    elbette yapılabiliyor

    saygılar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: speaker_ist

    quote:


    neco59 Tarih 11 Aralık 2005, 10:15:14
    1,6 benzinliye de turbo + intercooler takın bakalım ne olacak, kaç hp olacak...



    Benzinli motorlarda, dizeller gibi aşırı hava besleme turbosu ve inter cooler uygulaması yapılabiliyor mu?


    Nasıl oluyor bu? Eğer aynı hacimdeki hava oranını artırırsanız, benzin daha az kalmaz mı? O zaman da buna fakir karışım denir. Fakir karışım ise aksine teklemeye ve motorun çekişinin düşmesine neden olmaz mı? Benzinli motorda güç artırmak için aksine zengin karışıma ihtiyaç yok mu? Zengin karşım ise silindir içindeki hava miktarının azalması, benzinin artırılması ile sağlanır.
    Bence dizel turbosu ile benzin turbosunun çalışma prensipleri farklı olmalı.




  • Sanırım dizel motorların turbosundan bahsediyorsunuz. Anlattığınız her şey dizel motorlar içindir. Birim hacimde soğuk ve fazla miktarda hava bulunması motorinin daha verimli yanmasını sağlar. Silindir giren motorin miktarının ne kadarı yanarsa verim o kadar artar. Bunun için aşırı besleme sistemlerine (turbo) ihtiyaç vardır. İçeri giren hava sıcak olursa dengesiz ve erken ateşlemelere neden olur ki bunu önlemek içinde inter cooler kullanılır. Bunların tamamı dizel motorlarda kullanılan sistemlerdir.
    Benzinli motorlarda temiz ve sorunsuz hava elde etmek için açık kutulu filtreler, hava alma pencereleri vb. kullanılır. Ancak bunlar birim hacime giren hava miktarını artırmak için yapılan gayretler değildir.
    Ya birim hacimdeki hava miktarı yine aynı tutulur. Bunun yerine çip modifiye edilerek benzin miktarı artırılır.
    Veya egzantirik açıları ile oynayarak emme ve egzos subaplarının daha fazla açık kalması sağlanmaya çalışılır. Burda hedeflenen yanmış gazların daha fazla atılmasını sağlayarak silindir içindeki yeni temiz hava-yakıt karşımı miktarının artmasını sağlamaktır. Ancak hiç istenmesede bir miktar temiz hava-yakıt karışımı da bu esnada egzostan atılmak zorunda kalınır. Benzin turbosu birim hacimde yakıt oranını yükselterek, sadece hava miktarı değil hava-yakıt miktarının artırılmasına yönelik turbolardır.
    Kısaca dizede aşırı besleme hava miktarı artırılarak sağlanırken, benzinlide aşırı besleme yakıt oranları artırılarak sağlanır. Elbette temiz hava elde etme gayretleri vardır. Ancak bunlar havanın miktarını artırmaktan çok akışkan ve temiz olmasını sağlamaya yöneliktir.




  • alsında ben turbudizel bir araç kullanıyorum ve daha çok bu konuda araştırma yapmaya çalışıyorum.
    ayrıca verdiğiniz bilgiler için de teşekkür ederim

    saygılar...
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.