Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (125. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123124125126127
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: muzi_ko

    Merhaba Arkadaşlar 2002 ford focus Ghia otomatik aracım için en uygun motor yağı şansuman yağı hangisidir bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler.


    10X40 motor yağı, dexron3 şanzıman yağı


    çok teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muzi_ko

    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: muzi_ko

    Merhaba Arkadaşlar 2002 ford focus Ghia otomatik aracım için en uygun motor yağı şansuman yağı hangisidir bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler.


    10X40 motor yağı, dexron3 şanzıman yağı


    çok teşekkür ederim

    Alıntıları Göster
    ustam selamlar.

    istanbul avrupa yakasında şanzıman yağı değiştirmek için usta arıyorum yardımcı olan olursa dua edeceğim.

    0533 336 96 96



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eahmet -- 28 Ağustos 2011; 7:22:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eahmet

    ustam selamlar.

    istanbul avrupa yakasında şanzıman yağı değiştirmek için usta arıyorum yardımcı olan olursa dua edeceğim.

    0533 336 96 96


    geçmiş sayfalarda yagın tamamını makinayla değiştiren bir yer vardı, topkapı civarında forumu geçmişe yönelik okuyun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: fubo

    meteg hocam su anda sanayıdeyım 2004 model mercedes 5 vıtes otomatık sanzuman icin dexter 3 mü olur 4 mu? sormamdakı sebep 2002 sonrası ıcın dexter 3 dıye soylemıssınız ama 5 vıtesler için dexter 4 olur yazmıssınız.kafam karıstıda ona gore deyısım yaptırıcam.saygılar


    Kafanız karışmasın. Meteg usta ne demişse o dur.

    Alıntıları Göster
    meteg usta nerdesin şanzıman yapıldı salak usta yağ müşürünü hareret müşürü ile karıştırmış düzeltiler ama nedense yağ lambası düzelmedi rolantide iken yanıyor gaza basınca sönüyor yağ müşürünü 2kez değiştirdim yağı filtreyi değiştirdim servise gödürdüm kartelin açılıp yağ pompasına bakmak gerek dediler pompada yeni ne servis ne tamirci nede elektirikçi çözemedi işi araç 86 model 1.3 otomatik toyota derdime çare.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: albatroshaski

    meteg usta nerdesin şanzıman yapıldı salak usta yağ müşürünü hareret müşürü ile karıştırmış düzeltiler ama nedense yağ lambası düzelmedi rolantide iken yanıyor gaza basınca sönüyor yağ müşürünü 2kez değiştirdim yağı filtreyi değiştirdim servise gödürdüm kartelin açılıp yağ pompasına bakmak gerek dediler pompada yeni ne servis ne tamirci nede elektirikçi çözemedi işi araç 86 model 1.3 otomatik toyota derdime çare.

    Alıntıları Göster
    mrb bı sorum olacaktı aracım 98 volvo s70 acaba bu aracın şanzımanı kaç litre yağ alıyo toplam bılgı verırsenız sevınırım tesekkurler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kapagan

    quote:

    Orijinalden alıntı: trdevils

    İyi günler ustam benim 2002 Peugeot 307 XT aracım var araç triptonik vites , aracımın kontrol panelindeki vites geçiş göstergesi hiç değişmiyor ve sabit bir şekilde P harfinde duruyor. Servise gittim aracı bilgisayara bağladılar ve vites geçişlerinin bilgisayarlarında göründüğünü ancak aracın ekranında neden gözükmediğini bilmediklerini bu anlamak için 7/8 parçayı değiştirip test etmelerini söylediler bende güvenmediğim için borakmadım . Sizce neden olabilir bu sorun ve Tokat yada Ankarada öneribileveğiniz bir yer varmı ?


    Ankara^ya git. Tokatta uğraşma.

    Alıntıları Göster
    merhaba mete ustam;
    2004 model triptronik fiestam var.. son 3 günden beri seyir halindeyken otomatik vitesten kendiliğinden normal vitese geçiyor (otomatik 3'teyken - normal 3'e geçiyor gibi) ve manuelde değişiklik yapamıyorum. Mecburen kenara çekip durduruyorum. Sonra tekrar çalışıyorum. Belli bir süre yol aldıktan sonra sorunum tekrarlıyor. Servise götürdüm beynini değiştirmemi söylediler. Sorunum çözülecekse değiştirelim dedim fakat sorunumun tamamen çözülebileceği garantisini veremediler. Neden böyle birşey olmuş olabilir ve çözümü yada sorunu başka biryerden midir acaba ayrıca masraf olarakta aşagı yukaı birşey söylermisiniz.

    artı olarak hız ibresi 1, vitesde sallanıyor 2, ye geçince nrmal hale geliyor.

    şimdiden teşekkürler.
    araç 80000 de iken aldım şimdi
    88000 km de...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ardafearstyle

    merhaba mete ustam;
    2004 model triptronik fiestam var.. son 3 günden beri seyir halindeyken otomatik vitesten kendiliğinden normal vitese geçiyor (otomatik 3'teyken - normal 3'e geçiyor gibi) ve manuelde değişiklik yapamıyorum. Mecburen kenara çekip durduruyorum. Sonra tekrar çalışıyorum. Belli bir süre yol aldıktan sonra sorunum tekrarlıyor. Servise götürdüm beynini değiştirmemi söylediler. Sorunum çözülecekse değiştirelim dedim fakat sorunumun tamamen çözülebileceği garantisini veremediler. Neden böyle birşey olmuş olabilir ve çözümü yada sorunu başka biryerden midir acaba ayrıca masraf olarakta aşagı yukaı birşey söylermisiniz.

    artı olarak hız ibresi 1, vitesde sallanıyor 2, ye geçince nrmal hale geliyor.

    şimdiden teşekkürler.
    araç 80000 de iken aldım şimdi
    88000 km de...

    Alıntıları Göster
    Selamlar saygılar.Mete Bey,şanzıman yağı konusunda bilginize danışmak istedim.
    99 model S80 2.0 T5(225) AT aracımda belli rahatsızlıklardan dolayı şanzıman açtırmadan önce yağ değişimi yapmak istiyorum.Bunları yapmadan evvel 1000 km kadar önce tirübin bakımı, balatalar, selenoidler filtre v.s. değişimleri yapıldı lakin arızalar devam etti,son olarak URGENT şeklinde acil uyarı verdi.
    Ben de şimdi ECU ve şalteri tekrardan yenileyerek yağını da değiştirerek denemek istiyorum.Lakin son yapılan bakımda koyulan yağı kontrol ettiğimde temiz ama sarı renkli bir görüntü mevcut.Bundan şüpheleniyorum.Yanlış biliyor olabilirim ama sanırsam bu araçta ATF3 kullanmak gerekiyor (araç 4 ileri otomatik)Son bakımların yapıldığı yer parça temin ve ustalık açısından çok da iyi değildi,Yağda kararma yok lakin sarımsı.Bu araçların sizin de bildiğiniz üzere radyatör delip su verme olayı var.Radyatörün de kısa süre önce(son balata değişiminden 5.000km önce) değiştiğini belirtmeliyim.Yağın bu rengi alması neye sebeptir yahut bu sarı renk hangi yağın alacağı haldir?
    Ben yanlış yağ kullanıldığından şüphe ediyorum.Şanzumanı komple değiştirmeden önce önerebileceğiniz kontrol etmem gereken bir husus var mıdır?
    Aracın rahatsızlığına binayen şunları söyleyebilirim;
    Sabah ilk çalıştırmada ve uzun bekleme sonrası çalıştırmada hareket yok 3-4 dakika çalıştıktan sonra var.
    Bazen hiç hareket yok,stop edip çalıştırınca hemen hareket var,lakin hızlanınca boşa çeviriyor,yada vites değiştirince de boşa çeviriyor,stop edip tekrar çalıştırınca hemen yine hareket ediyor.Saçma salak tepkiler veriyor.Kısa zaman sonra da yola çıkacağım kararsız kaldım...Son çare olarak Komple bir çıkma şanzuman ve beyin ünitesi alıp komple revize ettirip takmak kalıyor ama 2-3bin km kadar beni götürmesi lazım.Öneriniz varsa,özellikle yağ çeşidi,değişimi işlemleri ve kontrol edilmesi gerekenlerle ilgili ;duymak isterim.
    Edit;Son işlemlerde mobil ATF 220 yağ kullanılmış.Lakin klasman olarak ATF2 mi ATF3 mü bilmiyorum.Yanılmıyorsam Alisson C-4 ibareli bir ürün.Bununla beraber 94 ve alt modellere uygunluğundan bahsedilmiş.Ama ben yine de bir ümit yağı değiştirmeyi düşünüyorum.

    İyi günler dilerim.Ayrıca herkese hayırlı bayramlar diliyorum,Saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S.DURU -- 1 Eylül 2011; 18:54:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: S.DURU

    Selamlar saygılar.Mete Bey,şanzıman yağı konusunda bilginize danışmak istedim.
    99 model S80 2.0 T5(225) AT aracımda belli rahatsızlıklardan dolayı şanzıman açtırmadan önce yağ değişimi yapmak istiyorum.Bunları yapmadan evvel 1000 km kadar önce tirübin bakımı, balatalar, selenoidler filtre v.s. değişimleri yapıldı lakin arızalar devam etti,son olarak URGENT şeklinde acil uyarı verdi.
    Ben de şimdi ECU ve şalteri tekrardan yenileyerek yağını da değiştirerek denemek istiyorum.Lakin son yapılan bakımda koyulan yağı kontrol ettiğimde temiz ama sarı renkli bir görüntü mevcut.Bundan şüpheleniyorum.Yanlış biliyor olabilirim ama sanırsam bu araçta ATF3 kullanmak gerekiyor (araç 4 ileri otomatik)Son bakımların yapıldığı yer parça temin ve ustalık açısından çok da iyi değildi,Yağda kararma yok lakin sarımsı.Bu araçların sizin de bildiğiniz üzere radyatör delip su verme olayı var.Radyatörün de kısa süre önce(son balata değişiminden 5.000km önce) değiştiğini belirtmeliyim.Yağın bu rengi alması neye sebeptir yahut bu sarı renk hangi yağın alacağı haldir?
    Ben yanlış yağ kullanıldığından şüphe ediyorum.Şanzumanı komple değiştirmeden önce önerebileceğiniz kontrol etmem gereken bir husus var mıdır?
    Aracın rahatsızlığına binayen şunları söyleyebilirim;
    Sabah ilk çalıştırmada ve uzun bekleme sonrası çalıştırmada hareket yok 3-4 dakika çalıştıktan sonra var.
    Bazen hiç hareket yok,stop edip çalıştırınca hemen hareket var,lakin hızlanınca boşa çeviriyor,yada vites değiştirince de boşa çeviriyor,stop edip tekrar çalıştırınca hemen yine hareket ediyor.Saçma salak tepkiler veriyor.Kısa zaman sonra da yola çıkacağım kararsız kaldım...Son çare olarak Komple bir çıkma şanzuman ve beyin ünitesi alıp komple revize ettirip takmak kalıyor ama 2-3bin km kadar beni götürmesi lazım.Öneriniz varsa,özellikle yağ çeşidi,değişimi işlemleri ve kontrol edilmesi gerekenlerle ilgili ;duymak isterim.
    Edit;Son işlemlerde mobil ATF 220 yağ kullanılmış.Lakin klasman olarak ATF2 mi ATF3 mü bilmiyorum.Yanılmıyorsam Alisson C-4 ibareli bir ürün.Bununla beraber 94 ve alt modellere uygunluğundan bahsedilmiş.Ama ben yine de bir ümit yağı değiştirmeyi düşünüyorum.

    İyi günler dilerim.Ayrıca herkese hayırlı bayramlar diliyorum,Saygılar..

    Alıntıları Göster
    meteg ustam uzun bir aradan sonra tekrar merhabalar

    bir yıl aradan sonra tekrar otomatik araç almaya karar verdim..düz vites araba kesinlikle hammallık.

    ilk seçeneğim 2006 model golf goal DSG şanzımanlı .araç 120.000 km de DSG şanzımanlar hakkında genel olarak bilgilerinizi rica ediyorum..bu aracın şanzımanı kaç km den sonra baş ağrıtmaya başlar.bu şanzımanlar için kimi sorunsuz kimide çok sorunlu , uğultu yapıyor falan diyor..arada kaldım...bu işin piri olarak sizin tavsiyeniz nedir..ikinci seçeneğim TOYOTA COROLLA 2005 MODEL TAM OTOMATİK.buda 90.000 km de..toyotanın sorunsuz olduğunu biliyorum.ancak goşlf ler daha çok hoşuma gidiyor....ne dersiniz..

    saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eahmet

    ustam selamlar.

    istanbul avrupa yakasında şanzıman yağı değiştirmek için usta arıyorum yardımcı olan olursa dua edeceğim.

    0533 336 96 96

    Alıntıları Göster
    Soruya, alıntı yapmadan cevap verdiğim için, bu mesajın içeriğini silip alıntı yaparak aşağıda yeniden cevapladım. kusura bakmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AcarBey -- 4 Eylül 2011; 14:20:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemilYkY

    Merhaba meteg usta burayı forumda otomatik vites ile ilgili konuları araştırırken buldum, bilgi içeren yazılarınızdan dolayı teşekkür ederim, çokca bilgi sahibi oldum..

    Benim 2011 model Kia Cee'd 1.6 crdi Motion A/T aracım var, aracımda bir sorun mu, yoksa çalışma karekteristiği içinde normal sayılan bir durum mu olduğunu kestiremediğim bir sıkıntım var, araç tam otomatik ve 4 ileri, aracımla bir sollama esnasında dip gaz yaptığımda normal olarak vites düşürüyor ancak bu dip gaz devam ettiğinde vites yükseltmesi gereken durumda araç sanki düz vites şanzımanda yarım debriyaj yapar gibi bir duruma geliyor, vitesi yükseltiyor sonra tekrar düşürüyor (bu arada devir bayağı yükseliyor normalde vitesi yükseltse de araç bayılmayacak bir durumda) ve düşürme mi yükseltme mi olduğunu anlamadığım bu durum birkaç kez devam ediyor tabi sarsıntı da cabası ve aracın gidişini bu bayağı törpülüyor, tek çözüm ayağı gazdan çekmek ve herşey normale dönüyor, vites büyüyor.

    Sorunum bundan ibaret araç 15000 de ve hafta sonu Ankarada 15000 bakımına servise gideceğim, sizde takdir edersiniz ki bu tür arızaları yetkili servislere anlatmak zor oluyor, sizce bu anlattığım hadise normal mi, yoksa bir sorun mu, eğer bir sorun ise üzerine düşüp ısrar etmeyi düşünüyorum, cevap verirseniz memnun olurum..

    İyi günler..


    Soruma henüz cevap alamadım ama herhalde arada kaynadı, bu arada bende servise gittim, servis yetkilisine de durumu söyledim ancak herhangi birşey olmadığı söylendi, dün akşam 450 km lik yoldan ve Ankara girişindeki 1 saatlik durkalktan sonra 80-90 gibi bir hızda gazı köklediğimde önce kickdown 4 den üçe düştük tekrar vites yükselsin diye 4'e geçmesi için gazı hafif kestiğimde araç resmen boşa attı ve öyle kaldı devir dibi buldu, gazdan 1-2 sn içinde ayağımı çektim ancak o zaman vites büyütebildi, bu bir sorun mudur? Yoksa otomatik şanzımanlar böyle mi çalışır cevap verebilirseniz çok memnun kalacağım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemele

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    cemele,

    anlaşılması zor birşey yazdığımı sanmıyorum,


    aracın çalışır durumda olacak rölantide ve motorun normal çalışma sıcaklığında olacak.. daha sonra vites kolunu sırasıyla tüm konumlara getireceksin.. P den başlayıp sonuna kadar.. her konumda 2 saniye bekleyeceksin, daha sonra 2 dakika bekleyerek seviyeyi ölçeceksin.. 2004 model golf demişsin hem manuel hem de otomatik olan vites kutusu mu bu? eğer öyleyse bu işi serviste yaptıracaksın.2002 model üstü araçlara yağ çubuğu olmayabilyor özellikle hem otomatik hem manuel olan tiptroniklerde..



    Guzel kardesim burda yardimci olmak icin bir konu acmissin sizin cok iyi bildiginiz bir konuda herkes ayni derecede bilgili olacak diye bisey yok. Anlasilir diye yazdigin bazi seyler konu ile ilgisi, bilgisi olmayan yada yeterli olmayan biri icin anlasilmaz olabilir. Bu sekilde tersleyici sekilde yazacaksaniz hic yardimci olmayin daha iyi. Yazdigim msg dikkatli okursaniz benim sorum gayet anlasilir ve basit. Bu gecisleri yaptiktan sonra olcecegimiz hangi yag? Sanzuman yagi ise 2004 model Golf tam otomatik aracta nerde olur? Diye sordum cunki ben sanzuma yagi ile ilgli bir yer gormuyorum bilmiyorum. Belkide sadece serviste kontrol edilebilir.

    Alıntıları Göster
    Benim 2004 model otomatik ford focus marka aracım var.YENİ ALDIM OTOMATİK, haliyle otomatik şanzumanda acemiliğim var,bunun için kafama takılan soruları sormak ve yardım sever bir abimizden de yardım almak istiyorum.
    1,aracım hareket halinde iken D den 2 veya 1 e düşürebilir miyim(mesela rampa aşagı inerken veya çıkarken)
    2, vitesin altına yapışık o/d ne işe yarıyor, ne zaman kullanmalıyım
    3-BU MARKA VE MODELİN OTOMATİĞİ NASIL VE HANGİ ÖZELLİĞE SAHİPTİR ŞİMDİDEN CAVAP VERECEK ARKADAŞLAR TEŞEKKÜR EDERİM




  • Mete hocam, iyi aksamlar, umarim saglik sihhatiniz yerindedir.

    Musait oldugunuzda bir konuda yardim rica ediyorum. Kullanmakta oldugum Renault Megane ii aracin DP0 otomatik sanzimani var ve anladigim kadariyla yeniden programlanarak adaptasyon degerlerini degistirmek mumkun. Elimde Clip cihazi var ama bu tip uyarlamalari yapmiyor.

    Ozel otomatik servis merkezlerinden bazilarinda bu tip ayarlamalar yapiliyormus. Sizin bu konuda onerebileceginiz yazilim ve cihaz var mi acaba, 1 tane satin almak istiyorum.

    Saygiyla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemilYkY


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemilYkY

    Merhaba meteg usta burayı forumda otomatik vites ile ilgili konuları araştırırken buldum, bilgi içeren yazılarınızdan dolayı teşekkür ederim, çokca bilgi sahibi oldum..

    Benim 2011 model Kia Cee'd 1.6 crdi Motion A/T aracım var, aracımda bir sorun mu, yoksa çalışma karekteristiği içinde normal sayılan bir durum mu olduğunu kestiremediğim bir sıkıntım var, araç tam otomatik ve 4 ileri, aracımla bir sollama esnasında dip gaz yaptığımda normal olarak vites düşürüyor ancak bu dip gaz devam ettiğinde vites yükseltmesi gereken durumda araç sanki düz vites şanzımanda yarım debriyaj yapar gibi bir duruma geliyor, vitesi yükseltiyor sonra tekrar düşürüyor (bu arada devir bayağı yükseliyor normalde vitesi yükseltse de araç bayılmayacak bir durumda) ve düşürme mi yükseltme mi olduğunu anlamadığım bu durum birkaç kez devam ediyor tabi sarsıntı da cabası ve aracın gidişini bu bayağı törpülüyor, tek çözüm ayağı gazdan çekmek ve herşey normale dönüyor, vites büyüyor.

    Sorunum bundan ibaret araç 15000 de ve hafta sonu Ankarada 15000 bakımına servise gideceğim, sizde takdir edersiniz ki bu tür arızaları yetkili servislere anlatmak zor oluyor, sizce bu anlattığım hadise normal mi, yoksa bir sorun mu, eğer bir sorun ise üzerine düşüp ısrar etmeyi düşünüyorum, cevap verirseniz memnun olurum..

    İyi günler..


    Soruma henüz cevap alamadım ama herhalde arada kaynadı, bu arada bende servise gittim, servis yetkilisine de durumu söyledim ancak herhangi birşey olmadığı söylendi, dün akşam 450 km lik yoldan ve Ankara girişindeki 1 saatlik durkalktan sonra 80-90 gibi bir hızda gazı köklediğimde önce kickdown 4 den üçe düştük tekrar vites yükselsin diye 4'e geçmesi için gazı hafif kestiğimde araç resmen boşa attı ve öyle kaldı devir dibi buldu, gazdan 1-2 sn içinde ayağımı çektim ancak o zaman vites büyütebildi, bu bir sorun mudur? Yoksa otomatik şanzımanlar böyle mi çalışır cevap verebilirseniz çok memnun kalacağım..


    Cemil merhaba, aynı araç bende de var. Bu foruma daha önceden oldukça girip çıkmış birisi olarak cevap vermeden edemedim. Mete bey meşgul olabilir ama mesajı cevapsız bırakmaz genelde. Soruna gelince: bence senin şanzımanda problem var. Kick-down yapınca bende böyle bir durum olmuyor. Daha önceki clioda da böyle bir durum yaşamadım. Başayar'a mı gitmiştin? Bir de diğer servise git ve yağ seviyesine falan baktır. Ben en son Başayar'da mutlu ustaya şanzıman iç basınç testi yapıyor musunuz diye sorduğumda bana boş boş bakıp öyle bir test duymadığını söylemişti. Araba garanti dahilinde ve bu sorunla ilgilenmek zorundalar. Bir de diğer servisi dene.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eahmet

    ustam selamlar.

    istanbul avrupa yakasında şanzıman yağı değiştirmek için usta arıyorum yardımcı olan olursa dua edeceğim.

    0533 336 96 96


    Merhaba, forumda daha önceki yazımda değişimi yapan yer ile ilgili de bir bilgi vermiştim, sanırım orayı fark etmemişsiniz.

    Otomatik şanzıman yağ değişim cihazı İstanbul Topkapıda Ertan Ustada var. Kendisi otomatik şanzıman onarımı yapmaz ama bu cihaz sayesinde otomatik şanzıman bakımlarında oldukça iyi iş yapıyordu.www.eralotoservis.com sitesindeki iletişim bilgilerinden kendisine ulaşabilirsiniz.

    Bu vesile ile bayramnızı kutlar, iyi bir bayram geçirmenizi dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemilYkY


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemilYkY

    Merhaba meteg usta burayı forumda otomatik vites ile ilgili konuları araştırırken buldum, bilgi içeren yazılarınızdan dolayı teşekkür ederim, çokca bilgi sahibi oldum..

    Benim 2011 model Kia Cee'd 1.6 crdi Motion A/T aracım var, aracımda bir sorun mu, yoksa çalışma karekteristiği içinde normal sayılan bir durum mu olduğunu kestiremediğim bir sıkıntım var, araç tam otomatik ve 4 ileri, aracımla bir sollama esnasında dip gaz yaptığımda normal olarak vites düşürüyor ancak bu dip gaz devam ettiğinde vites yükseltmesi gereken durumda araç sanki düz vites şanzımanda yarım debriyaj yapar gibi bir duruma geliyor, vitesi yükseltiyor sonra tekrar düşürüyor (bu arada devir bayağı yükseliyor normalde vitesi yükseltse de araç bayılmayacak bir durumda) ve düşürme mi yükseltme mi olduğunu anlamadığım bu durum birkaç kez devam ediyor tabi sarsıntı da cabası ve aracın gidişini bu bayağı törpülüyor, tek çözüm ayağı gazdan çekmek ve herşey normale dönüyor, vites büyüyor.

    Sorunum bundan ibaret araç 15000 de ve hafta sonu Ankarada 15000 bakımına servise gideceğim, sizde takdir edersiniz ki bu tür arızaları yetkili servislere anlatmak zor oluyor, sizce bu anlattığım hadise normal mi, yoksa bir sorun mu, eğer bir sorun ise üzerine düşüp ısrar etmeyi düşünüyorum, cevap verirseniz memnun olurum..

    İyi günler..


    Soruma henüz cevap alamadım ama herhalde arada kaynadı, bu arada bende servise gittim, servis yetkilisine de durumu söyledim ancak herhangi birşey olmadığı söylendi, dün akşam 450 km lik yoldan ve Ankara girişindeki 1 saatlik durkalktan sonra 80-90 gibi bir hızda gazı köklediğimde önce kickdown 4 den üçe düştük tekrar vites yükselsin diye 4'e geçmesi için gazı hafif kestiğimde araç resmen boşa attı ve öyle kaldı devir dibi buldu, gazdan 1-2 sn içinde ayağımı çektim ancak o zaman vites büyütebildi, bu bir sorun mudur? Yoksa otomatik şanzımanlar böyle mi çalışır cevap verebilirseniz çok memnun kalacağım..


    Anlattığınız durum normal bir durum değil. Öncelikle şanzımanın yağ seviyesini usulüne uygun kontol ettirmenizi tavsiye ederim. Ayrıca bu esnada yağın renginde ve kokusunda bir değişiklik olup olmadığına da bakınız. Başayar yetkili servisinde çalışan mekanik teknisyen Veli Kaygusuz vardı... hala çalışıyormu bilmiyorum ama giderseniz onu bulmanızı tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AcarBey

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemilYkY


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemilYkY

    Merhaba meteg usta burayı forumda otomatik vites ile ilgili konuları araştırırken buldum, bilgi içeren yazılarınızdan dolayı teşekkür ederim, çokca bilgi sahibi oldum..

    Benim 2011 model Kia Cee'd 1.6 crdi Motion A/T aracım var, aracımda bir sorun mu, yoksa çalışma karekteristiği içinde normal sayılan bir durum mu olduğunu kestiremediğim bir sıkıntım var, araç tam otomatik ve 4 ileri, aracımla bir sollama esnasında dip gaz yaptığımda normal olarak vites düşürüyor ancak bu dip gaz devam ettiğinde vites yükseltmesi gereken durumda araç sanki düz vites şanzımanda yarım debriyaj yapar gibi bir duruma geliyor, vitesi yükseltiyor sonra tekrar düşürüyor (bu arada devir bayağı yükseliyor normalde vitesi yükseltse de araç bayılmayacak bir durumda) ve düşürme mi yükseltme mi olduğunu anlamadığım bu durum birkaç kez devam ediyor tabi sarsıntı da cabası ve aracın gidişini bu bayağı törpülüyor, tek çözüm ayağı gazdan çekmek ve herşey normale dönüyor, vites büyüyor.

    Sorunum bundan ibaret araç 15000 de ve hafta sonu Ankarada 15000 bakımına servise gideceğim, sizde takdir edersiniz ki bu tür arızaları yetkili servislere anlatmak zor oluyor, sizce bu anlattığım hadise normal mi, yoksa bir sorun mu, eğer bir sorun ise üzerine düşüp ısrar etmeyi düşünüyorum, cevap verirseniz memnun olurum..

    İyi günler..


    Soruma henüz cevap alamadım ama herhalde arada kaynadı, bu arada bende servise gittim, servis yetkilisine de durumu söyledim ancak herhangi birşey olmadığı söylendi, dün akşam 450 km lik yoldan ve Ankara girişindeki 1 saatlik durkalktan sonra 80-90 gibi bir hızda gazı köklediğimde önce kickdown 4 den üçe düştük tekrar vites yükselsin diye 4'e geçmesi için gazı hafif kestiğimde araç resmen boşa attı ve öyle kaldı devir dibi buldu, gazdan 1-2 sn içinde ayağımı çektim ancak o zaman vites büyütebildi, bu bir sorun mudur? Yoksa otomatik şanzımanlar böyle mi çalışır cevap verebilirseniz çok memnun kalacağım..


    Anlattığınız durum normal bir durum değil. Öncelikle şanzımanın yağ seviyesini usulüne uygun kontol ettirmenizi tavsiye ederim. Ayrıca bu esnada yağın renginde ve kokusunda bir değişiklik olup olmadığına da bakınız. Başayar yetkili servisinde çalışan mekanik teknisyen Veli Kaygusuz vardı... hala çalışıyormu bilmiyorum ama giderseniz onu bulmanızı tavsiye ederim.

    Alıntıları Göster
    Arkdaşlar Merhaba,

    2005 A/T Lancer kullanıcısıyım. Yaklaşık 1.5 yıldır kullanmaktayım aracımı 39000km de satın almıştım şu an 90.000 km de 1-2 ay önce şanzıman yağı değişimi yaptım ve orjinal yağ kullandım. Bugune kadar şanzımandan tekbir ses vuruntu duymadım en son cuma günü aracımı evimin önüne normal bir şekilde park ettim . Az önce dışarı çıkmak üzere aracıma bindim kontağı çevirdim elimi vites topuzuna alıp kilit düğmesine bastım ve kolu çektim ancak ne kilit yerinden oynadı nede vites kolu . Defalarca frene basıp tekrar denedim olmadı , aracın tüm sigortalarını kontrol ettim hepsi sağlam ve tüm elektrik aksam çalışmakta ve hiçbir arıza ışığım yanmamakta. Ancak şuan aracımın vitesi P konumunda sıkışıp kaldı. pazar pazar kaynar sular başımdan aşağı döküldü. İzmir Sarnıçta ikamet etmekteyim bu tarafda bildiğiniz tamirci varmıdır.? Acaba sorun nerede olabilir yorumlarınız nelerdir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LittleGreenMan

    Arkdaşlar Merhaba,

    2005 A/T Lancer kullanıcısıyım. Yaklaşık 1.5 yıldır kullanmaktayım aracımı 39000km de satın almıştım şu an 90.000 km de 1-2 ay önce şanzıman yağı değişimi yaptım ve orjinal yağ kullandım. Bugune kadar şanzımandan tekbir ses vuruntu duymadım en son cuma günü aracımı evimin önüne normal bir şekilde park ettim . Az önce dışarı çıkmak üzere aracıma bindim kontağı çevirdim elimi vites topuzuna alıp kilit düğmesine bastım ve kolu çektim ancak ne kilit yerinden oynadı nede vites kolu . Defalarca frene basıp tekrar denedim olmadı , aracın tüm sigortalarını kontrol ettim hepsi sağlam ve tüm elektrik aksam çalışmakta ve hiçbir arıza ışığım yanmamakta. Ancak şuan aracımın vitesi P konumunda sıkışıp kaldı. pazar pazar kaynar sular başımdan aşağı döküldü. İzmir Sarnıçta ikamet etmekteyim bu tarafda bildiğiniz tamirci varmıdır.? Acaba sorun nerede olabilir yorumlarınız nelerdir?

    Alıntıları Göster
    Arkdaşlar ,

    Bir cesaret ile vitesin bulundugu konsole u açtım. Mandal mekanizmasını takip ediip bir dile ulaştım onu tornavida ile hafifce ileri iktirince vites kurtuldu taaki kontağı kapayıp açana kadar en azından çekici masrafından kurtuldum yarın servise gideceğim umarım cok masraf çıkarmazlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: remzikaya

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    merhabalar 2002 model ghia otomatik aracımın motor yağını ve şanzıman yağını değiştirmek istiyorum öneriniz nedir. Özellikle şanzıman yağını ne almalıyım ve kaç litre olmalı?
    teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: inimicus

    Cemil merhaba, aynı araç bende de var. Bu foruma daha önceden oldukça girip çıkmış birisi olarak cevap vermeden edemedim. Mete bey meşgul olabilir ama mesajı cevapsız bırakmaz genelde. Soruna gelince: bence senin şanzımanda problem var. Kick-down yapınca bende böyle bir durum olmuyor. Daha önceki clioda da böyle bir durum yaşamadım. Başayar'a mı gitmiştin? Bir de diğer servise git ve yağ seviyesine falan baktır. Ben en son Başayar'da mutlu ustaya şanzıman iç basınç testi yapıyor musunuz diye sorduğumda bana boş boş bakıp öyle bir test duymadığını söylemişti. Araba garanti dahilinde ve bu sorunla ilgilenmek zorundalar. Bir de diğer servisi dene.


    Sağolasın Mutlu Hocam, evet 15000 için Başayar'a gittim, bu hafta sonu tekrar gideceğim bu sorun için, sorun daha çok uzun yoldan sonra oluyor gibi, ilk Balıkesir-Burhaniye dönüşünde Eskişehir taraflarında olmuş garipsemiştim, iki hafta önce iş gezisi için abim İstanbul'a gittiğinde aynı şeyden bahsedince foruma daha doğrusu bizim ^^^KİA CEED CLUB^^ 'a değil de buraya yazmıştım, taki geçen perşembe gecesine kadar pek bir fikrim yoktu, perşembe gecesi Elmadağ'dan Lalahan'a kadar dur kalk bir saatte geldikten sonra anlattığım şekilde gazı köklediğimde vites aynen boşa atmış gibi oldu, önceki durumda yarım debriyaj gibi kalıp saçmalıyordu, şimdi ise boşa attı, bir sonrakinde ise yolda kalırım gibi geliyor, o yüzden hafta sonu Başayar'a bir uğrayacağım ve üzerinde duracağım, İnşallah sorun Bilgisayarında Bir hata kodu ile belirtiliyordur, yoksa bunu araç ile seyir esnasında göstermek çok sıkıntılı Şaşmaz'ın neresinde gösteririm bilemiyorum, çünkü araç 150-160 oluyor 3. vitesle, ayrıca Opal daha çok yeni ilk deneyimimi hatırlarsan paylaşmıştım, Başayar'da çözemezsem bakarız artık ama çözerler herhalde, çok daha eski ve profesyonel gibi duruyorlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AcarBey

    Anlattığınız durum normal bir durum değil. Öncelikle şanzımanın yağ seviyesini usulüne uygun kontol ettirmenizi tavsiye ederim. Ayrıca bu esnada yağın renginde ve kokusunda bir değişiklik olup olmadığına da bakınız. Başayar yetkili servisinde çalışan mekanik teknisyen Veli Kaygusuz vardı... hala çalışıyormu bilmiyorum ama giderseniz onu bulmanızı tavsiye ederim.


    Teşekkür ederim AcarBey söylediğiniz gibi durum normal görünmüyor hafta sonu Başayar'a gideceğim, umarım çözülür bir şeydir..
  • 
Sayfa: önceki 123124125126127
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.