Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (242. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.034
Cevap
198
Favori
984.151
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 240241242243244
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    Bence Tuscon için normal değerler (170bg AWD otomatik bir araç 10-11 lt yakması), mesela Ford Kuga 180bg 13lt gibi bir yakışı vardı.

    Ağırlık ve sanzimandan dolayı öyle bir fark oluşuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vorcan

    ya gerci "firpir bey" bize kızıyor ama;

    sormadan edemiycem ... simdi tucson cıkınca duster ı gomduk mu?? ona gore mevlid yapalım




    Ne demek canım kimseye kızmak değil benimkisi, herkes dilediğince düşüncesini paylaşır. Ben sadece zat-ı muhterem "başkalarını sinir etmek" fiilinden besleniyor. O sebeple yem verip karnını doyurmayalım demiştim :) Üslubuyla aynı zamanda zayıf bir kişilik olduğunu da belli ediyor. Başlığımızın seviyesini düşürmemek gerekir. XV'yi araştıran yeni arkadaşlar sayfalarca bu muhabbetleri okudukça ilgili kişilerin kulaklarını da çınlatıyordur :)

    Tucson konusuna gelince, benim daha önce XV'nin motoru ile ilgili paylaşımlarımda bahsini ettiğim konu geçerli. Tucson'un atmosferik motoru aynı devirlerde (5600 devire kadar) XV'nin motorundan daha güçlü bir motor değil, üstelik tüketimi biraz daha fazla. Turbo motoru da bayaa bayaa bir çok yakıyor. Zaten boxer bir motor da değil. Ağırlık merkezine bir katkısı da yok. Mekanik güvenilirlik şüpheli! AWD sistemi şüpheli! Donanımına bakarsanız (aynı fiyatlarda) ciddi bir artısı yok! En az 2 sene geçmeden tamamen sorunsuz bir araç olduğunu da söylemek zor. Yerden yüksekliğinin 220mm olduğunu sanmıyorum. Tek avantajı (eğer büyükse) bagajıdır. Dış tasarımı güzel. Beğeneniyle birlikte Allah mesut etsin. Ben XV varken asla Tucson almazdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi firpir -- 2 Ekim 2015; 12:10:37 >




  • Nejoz kullanıcısına yanıt
    Tabi kesinlikle haklısınız, ancak fabrika tarafından deklere edilen rakamlarla farklılık biraz fazla. Benim asıl deyinmek istediğm özellikle turbo motorlarda aracı boosta sokmadan minimum gaz tepkisiyle ölçüm yapıp gerçek şehir koşullarından bir hayli uzak veriler elde eden üreticiler. 2.0 atmosferik yada 1.6 lt turbo bir araçta normal reel şehir içi kullanımlarında tüketim ibreyi 2.0 dan yana gösterebilir. Aracı boost a sokmadan kaldırıp tüketimi tuturmayada kalkarsanda arkanda kornalarıya seni hareketlendirmeye çalışan bir grup insanlada karşılaşırsın.

    2.0 yada 1.6 lt Turbo 130-180 BGarası bir araçta 9-12 lt arası tüketimler normal karşılanmalıdır. Şanzıman tipi ve yazılımı bu noktada tüketimi etkileyen en önemli faktorlerden biri. Örneğin Subaru outback manualin 7,2 lt yaktığı aynı güzergahta hyundai ix35 tork konvertörlü otomatik vites 2.0 GDI 12 lt yakıyor. (Kesin ölçüm değerleri)

    Malesefki insanlar ne kullandıklarını hatta ne aldıklarını bilmeden direkt tüketime odaklanıyor.

    Gerçi Kuga ağırlık olarak çok extremalist değilmiş, 1682 kg yazılmış. Bu noktada bence Fordun asıl hatası yüksek ve araziye uygun yapılmış bir aracın düşük devirlerdeki tork ihtiyacı (dolayısıyla benzin) çokta dikkate alınmamış olması. Ama genede söylüyorum 180 bg 0-100 9,7sn ve max 200km olan bir SUVun bu değerleri kabul edilebilir. Sadece ufak bir anektod Subaru Foreste XT 240 bg ile fabrika verisi 11lt iken şehir içi 12-12,5 lt olduğunu kullanan arkadaşlardan ögrendim. (Ki niyetimde bu araçtan satın almak) 0-100 7,5 sn max 220km/h... Bence bu noktada Forddun tüketimi kötümü? Değil, Sadece Subaru dersine biraz daha iyi çalışmış...

    Şehir içinde benim diyen araba zaten 9lt yakıyor, 2.0 ise 10... Teknoloji artıp tüketim düştükçe malum trafik dahada artarak tüketim değerlerini dengeliyor

    2005 model Honda CRVmiz vardı anadolu yakasında şehir içi 14lt hatta 15lt yakardı.. Bir depoyla 350 maximum 400km giderdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erceerce -- 2 Ekim 2015; 12:37:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    Tabi kesinlikle haklısınız, ancak fabrika tarafından deklere edilen rakamlarla farklılık biraz fazla. Benim asıl deyinmek istediğm özellikle turbo motorlarda aracı boosta sokmadan minimum gaz tepkisiyle ölçüm yapıp gerçek şehir koşullarından bir hayli uzak veriler elde eden üreticiler. 2.0 atmosferik yada 1.6 lt turbo bir araçta normal reel şehir içi kullanımlarında tüketim ibreyi 2.0 dan yana gösterebilir. Aracı boost a sokmadan kaldırıp tüketimi tuturmayada kalkarsanda arkanda kornalarıya seni hareketlendirmeye çalışan bir grup insanlada karşılaşırsın.

    2.0 yada 1.6 lt Turbo 130-180 BGarası bir araçta 9-12 lt arası tüketimler normal karşılanmalıdır. Şanzıman tipi ve yazılımı bu noktada tüketimi etkileyen en önemli faktorlerden biri. Örneğin Subaru outback manualin 7,2 lt yaktığı aynı güzergahta hyundai ix35 tork konvertörlü otomatik vites 2.0 GDI 12 lt yakıyor. (Kesin ölçüm değerleri)

    Malesefki insanlar ne kullandıklarını hatta ne aldıklarını bilmeden direkt tüketime odaklanıyor.

    Gerçi Kuga ağırlık olarak çok extremalist değilmiş, 1682 kg yazılmış. Bu noktada bence Fordun asıl hatası yüksek ve araziye uygun yapılmış bir aracın düşük devirlerdeki tork ihtiyacı (dolayısıyla benzin) çokta dikkate alınmamış olması. Ama genede söylüyorum 180 bg 0-100 9,7sn ve max 200km olan bir SUVun bu değerleri kabul edilebilir. Sadece ufak bir anektod Subaru Foreste XT 240 bg ile fabrika verisi 11lt iken şehir içi 12-12,5 lt olduğunu kullanan arkadaşlardan ögrendim. (Ki niyetimde bu araçtan satın almak) 0-100 7,5 sn max 220km/h... Bence bu noktada Forddun tüketimi kötümü? Değil, Sadece Subaru dersine biraz daha iyi çalışmış...

    Şehir içinde benim diyen araba zaten 9lt yakıyor, 2.0 ise 10... Teknoloji artıp tüketim düştükçe malum trafik dahada artarak tüketim değerlerini dengeliyor

    2005 model Honda CRVmiz vardı anadolu yakasında şehir içi 14lt hatta 15lt yakardı.. Bir depoyla 350 maximum 400km giderdi.

    Haklısınız, ancak 240 beygirlik forester 13 litreden az yakacağını zannetmiyorum. Kardeşimde var ve agresif kullanımda 14 litre görüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • erceerce kullanıcısına yanıt
    ahhh ahh subaru forester 2.0 xt turbo.. tek ve yalın hedef..neyse belki sonra 1. vergi 2. yakıt :))

    not: turbo olmayanda yakıyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vorcan -- 2 Ekim 2015; 13:22:06 >
  • Nejoz kullanıcısına yanıt
    14 lt yi okuyunca cok merak ediyorum .. nasıl bir duygu olusuyor :))
    ya canım baska bir zevkim mi var bir araba bosver yaksın mı oluyor..
    YOKSA..acaba hangi kartta puan birikmiş , bari bu sefer deoyu ordan doldurayım mı oluyor..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: vorcan

    14 lt yi okuyunca cok merak ediyorum .. nasıl bir duygu olusuyor :))
    ya canım baska bir zevkim mi var bir araba bosver yaksın mı oluyor..
    YOKSA..acaba hangi kartta puan birikmiş , bari bu sefer deoyu ordan doldurayım mı oluyor..



    Kasa ağır olunca tüketim kalkislarda yüksek oluyor yoksa düzlükte normal yakacktir ama gene de diger araçlara oranla yüksek tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıt konusuna bir de ben bişey diyeyim o zaman. Şehir içini pek bilmem çünki fazla girmiyorum. Girdiğim trafik de trabzonun trafiği o da çok sık değil. Artvinde yaşadığım için hatta köyde :) size sürekli rampalarde gezen bir xv nin yakıt tüketimi hakkında bilgi verebilirim. Genelde gidilen yol 10 km köyden murgul ilçesine inilen ve çıkılan yol eğim dik sayılır. Hatun kullanıyor. Ve akşamları arabaya baktığımda tüketim ortalaması 10 un sürekli üstünde. Zaten altında olmasınıda beklemiyorum. Farklı kullandığım arabalarda da aşşağı yukarı aynı değerleri görüyordum. XV kilosuna 4x4üne göre aşırı yakan bir araç değil. Bunun yanında uzun yol yakıtı çoğu benzinli arabaya taş çıkartacak cinsten. Geçen Trabzona gittim ki bunun içinde cankurtaran tırmanışı ve inişi de dahil, sahile indiğimde hız sabitleyici ile hızı 100 km ye sabitledim ve yola devam ettim. toplam gittiğim yol 223 km ve yakıt ortalaması 5.9 lt Bu değerden sonra xv nin yaktığı yakıt benim merak ettiğim konuların dışına çıktı. Artık tınlamıyorum yakıtı. Yaşadığım yöre de zaten 1 depo ile yaklaşık 500 600 km ancak gidiyordum. Bu araba ile de değişmeyecek gibi duruyor. En son depoyu doldurduktan sonra 350 km gitmişim ve bunun içinde aşırı yakıt tükettiğim bir yayla geziside var buna rağmen kalan yakıtla araba şu an 170 km menzil gösteriyor. Dolayısıyla 600 km yi rahat bulurum anlamı gelir. Bu da 10 lt ortalamaya gelir ki bence iyi bir değer.




  • XV'nin yakıt değerleri, şehiriçi için ~10lt, şehirdışı için ~8lt civarlarındadır. Ancak çok ama çok sakin kullanırsanız bu değerler 1lt kadar düşebilir.
  • vorcan V kullanıcısına yanıt
    Bunu bilerek aldığın için çokta sorgulayacağımı sanmıyorum
  • albert_albert A kullanıcısına yanıt
    sehir içi için olabilir ancak şehir dışı için 6-7 litrelere çok rahat inebiliyor. Ben izmirden artvine kadar gelen biri olarak, Her türlü senaryoda testini yapmış biri olarak bunu söylüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    Tabi kesinlikle haklısınız, ancak fabrika tarafından deklere edilen rakamlarla farklılık biraz fazla. Benim asıl deyinmek istediğm özellikle turbo motorlarda aracı boosta sokmadan minimum gaz tepkisiyle ölçüm yapıp gerçek şehir koşullarından bir hayli uzak veriler elde eden üreticiler. 2.0 atmosferik yada 1.6 lt turbo bir araçta normal reel şehir içi kullanımlarında tüketim ibreyi 2.0 dan yana gösterebilir. Aracı boost a sokmadan kaldırıp tüketimi tuturmayada kalkarsanda arkanda kornalarıya seni hareketlendirmeye çalışan bir grup insanlada karşılaşırsın.

    2.0 yada 1.6 lt Turbo 130-180 BGarası bir araçta 9-12 lt arası tüketimler normal karşılanmalıdır. Şanzıman tipi ve yazılımı bu noktada tüketimi etkileyen en önemli faktorlerden biri. Örneğin Subaru outback manualin 7,2 lt yaktığı aynı güzergahta hyundai ix35 tork konvertörlü otomatik vites 2.0 GDI 12 lt yakıyor. (Kesin ölçüm değerleri)

    Malesefki insanlar ne kullandıklarını hatta ne aldıklarını bilmeden direkt tüketime odaklanıyor.

    Gerçi Kuga ağırlık olarak çok extremalist değilmiş, 1682 kg yazılmış. Bu noktada bence Fordun asıl hatası yüksek ve araziye uygun yapılmış bir aracın düşük devirlerdeki tork ihtiyacı (dolayısıyla benzin) çokta dikkate alınmamış olması. Ama genede söylüyorum 180 bg 0-100 9,7sn ve max 200km olan bir SUVun bu değerleri kabul edilebilir. Sadece ufak bir anektod Subaru Foreste XT 240 bg ile fabrika verisi 11lt iken şehir içi 12-12,5 lt olduğunu kullanan arkadaşlardan ögrendim. (Ki niyetimde bu araçtan satın almak) 0-100 7,5 sn max 220km/h... Bence bu noktada Forddun tüketimi kötümü? Değil, Sadece Subaru dersine biraz daha iyi çalışmış...

    Şehir içinde benim diyen araba zaten 9lt yakıyor, 2.0 ise 10... Teknoloji artıp tüketim düştükçe malum trafik dahada artarak tüketim değerlerini dengeliyor

    2005 model Honda CRVmiz vardı anadolu yakasında şehir içi 14lt hatta 15lt yakardı.. Bir depoyla 350 maximum 400km giderdi.

    Haklısınız, ancak 240 beygirlik forester 13 litreden az yakacağını zannetmiyorum. Kardeşimde var ve agresif kullanımda 14 litre görüyor.

    Alıntıları Göster

    Haklısınız, ancak 240 beygirlik forester 13 litreden az yakacağını zannetmiyorum. Kardeşimde var ve agresif kullanımda 14 litre görüyor.


    Bir arkadaşımızda var, sakin mizaçlıdır full şehir içi kullanır tüketimi 12lt civarı olduğunu söyledi.Ben kullanırsam kesin 13 sn olur 46 numara ayakla 0-100 km/h 7,5 saniye daha ne olsun :)))) Benzer performansa sahip Evoque 240 bg / 0-100 7,6sn / 217km/h top speed oda 10,3lt yakıyor diye deklere edilmiş ve Fiyat 300.000 tlden başlıyor.




  • erceerce kullanıcısına yanıt
    Tucson'a ait awd sistemini araştırdım, Ats awd'ye benzer, Kia'nın da kullandığı Magna Powertrain tarafından üretilen Dynamax isimli awd sistemini kullanıyor. Klasik awd sistemlerinde olduğu gibi önden çekişli araca uyarlanarak dört tekerlekten çekiş imkanı sağlayan bir sistem. Mpt ünitesi gibi hidrolik basınçla plakaların devreye alındığı üniteyi kontrol eden yönetim sistemi, gaz pedalı konumu, direksiyon açısı, araç hızı, yol yüzeyi şekillerini algılayabilen sensörlerden gelen bilgilere göre komutlar göndererek ön/arka aks arası güç bölüşümü sağlıyor. Normal sürüş şartlarında ekonomi amaçlı gücün tamamı ön aksa aktarılıyor.

    http://www.hyundainews.com/us/en/models/tucson/2016




  • Birincisi, ben Tucson'un çekiş sistemi Subarudan iyidir demedim.

    İkincisi, ben Duster Subarudan her yönüyle kötü bir araç olduğunu/kıyaslanamayacağını en başında belirttim.
    Sadece arazide daha iyi olacağını (yaklaşma açısı, kaba saba kullanılabilmesi, manuel vitesi vs) ifade ettim.

    Amma velakin, ne cahilliğimiz kaldı, ne köylülüğümüz.
    Kusura bakmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ifade farklılıklarının anlayış biçimine etkisi diyelim bence.. En güzeli sohbet edebilmek.

    Tucson Mazda cx5 le benzer bir sistemmi kullanıyor acaba?
  • Orijinalden alıntı: erceerce



    Haklısınız, ancak 240 beygirlik forester 13 litreden az yakacağını zannetmiyorum. Kardeşimde var ve agresif kullanımda 14 litre görüyor.


    Bir arkadaşımızda var, sakin mizaçlıdır full şehir içi kullanır tüketimi 12lt civarı olduğunu söyledi.Ben kullanırsam kesin 13 sn olur 46 numara ayakla 0-100 km/h 7,5 saniye daha ne olsun :)))) Benzer performansa sahip Evoque 240 bg / 0-100 7,6sn / 217km/h top speed oda 10,3lt yakıyor diye deklere edilmiş ve Fiyat 300.000 tlden başlıyor.

    Aynen öyle. Aynı şekilde kugada 2.0 ecoboost yani si4 kodlu motor var amerika da onunuda performansı 0-100 7 saniye oda çok iyi ancak ülkemize gelmiyor. Gelse 130-140 bandında olsa düşünmeden alırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.otopark.com/2015/10/03/hyundai-tucson-1-6-t-gdi-elite-plus-panpalarla-pov/

    4 ceker hakikatten herkesin , her firmanın yapacagı iş degilmiş ya.. ozellikle 15 - 25. snler..

    al beni makyaj varmı var..gel gor ki...
  • vorcan V kullanıcısına yanıt
    Benzer durumda xv yi deneyen oldumu acaba?
  • Hyundainin Kianın falan 4 çeker sistemini, Subaruyla kıyaslamak doğru değil.

    Örneğin sağ ya da sol tekerler boşta kalırsa araç yürümez.
    Subaru yürür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayır birde şu var araç naptıkı sanzuman yagı ısındı kenra cekin dedi.. camur hafif rampaya girdi cıktı sanzuman yag hararet uyarısı veriyor??? arac ne kadar zorlanmıs oloabilir.. kaldıkı 3 teker o mevzuya girmiyorum zaten..
    islak çim olayı , kar/buz yuzeyden farklımıdır veya daha mı zor bir yuzeydir.. acaba????
  • 
Sayfa: önceki 240241242243244
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.