Şimdi Ara

Stationwagon arabaların eksileri nelerdir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
1
Favori
2.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet beyler meraktan soruyorum sadece neden çok tercih edilmediğini ülkemizde merak ediyorum cevaplıyacaklara çok teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi true456 -- 21 Temmuz 2014; 10:02:51 >



  • Yurt dışında bolca tercih edilmesine rağmen, ülkemizde tipik önyargılara naruz kalmıs masum konulardan biri. Aslında muhteşem kullanışlı bir seçenek. Mesela Almanya'da bolca station mercedes pekala tercih edilirken, biz de karizma yoksunudur bu modeller. Ben de çok istemekle birlikte ailemi ikna edemediğim için alamadıgım bu modellerle taşıyabiliceğim basit yükler için bolca nakliye ücreti ödediğim oluyor. Aslında bir anlamda karizma mağduru olmuş oluyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isnilgiz

    Yurt dışında bolca tercih edilmesine rağmen, ülkemizde tipik önyargılara naruz kalmıs masum konulardan biri. Aslında muhteşem kullanışlı bir seçenek. Mesela Almanya'da bolca station mercedes pekala tercih edilirken, biz de karizma yoksunudur bu modeller. Ben de çok istemekle birlikte ailemi ikna edemediğim için alamadıgım bu modellerle taşıyabiliceğim basit yükler için bolca nakliye ücreti ödediğim oluyor. Aslında bir anlamda karizma mağduru olmuş oluyorum.

    sizce station wagon arabalar 2. el alınır mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: true456

    quote:

    Orijinalden alıntı: isnilgiz

    Yurt dışında bolca tercih edilmesine rağmen, ülkemizde tipik önyargılara naruz kalmıs masum konulardan biri. Aslında muhteşem kullanışlı bir seçenek. Mesela Almanya'da bolca station mercedes pekala tercih edilirken, biz de karizma yoksunudur bu modeller. Ben de çok istemekle birlikte ailemi ikna edemediğim için alamadıgım bu modellerle taşıyabiliceğim basit yükler için bolca nakliye ücreti ödediğim oluyor. Aslında bir anlamda karizma mağduru olmuş oluyorum.

    sizce station wagon arabalar 2. el alınır mı ?

    Alıntıları Göster
    Boyutundan dolayı park etme sorunu ve trafikte sorun çıkabilir. Dar sokaklarda özellikle.

    Genellikle yük taşımak için veya bütün aileyi doldurup bir yere gidildiği için küçük motorlar aracı zar zor kaldırır, çok yaktırır. Yüksek hacimli bir motora sahip olması gerekir (bence)

    Uzun olduklarından virajlarda sedanlara göre gövde daha rahat kayar ve kopar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Samir_Rallye

    Boyutundan dolayı park etme sorunu ve trafikte sorun çıkabilir. Dar sokaklarda özellikle.

    Genellikle yük taşımak için veya bütün aileyi doldurup bir yere gidildiği için küçük motorlar aracı zar zor kaldırır, çok yaktırır. Yüksek hacimli bir motora sahip olması gerekir (bence)

    Uzun olduklarından virajlarda sedanlara göre gövde daha rahat kayar ve kopar.

    Alıntıları Göster
    mantıklı bir sebebi yok, en büyük sebebi insanlardaki algı. station wagon=kartal.




  • Arabanin statu ya da yatirim araci olmadigi ulkelerde eksigi yok fazlasi bile var.

    Eskiden dizel ve otomatik vitesli araclardan kacilirdi. Simdi ekonomi dusunenler dizeli, manuel vitesin aslinda hamallik oldugunu ve buyuk rahatlik oldugunu kesfeden suruculer ise otomatik vitesi tercih ediyor.

    Belki ileride bisikletini , evcil hayvanini, oltasini vs.. koymak icin ya da sirf tasarimi icin insanlar sw tercih edecekler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 19 Temmuz 2014; 23:52:28 >
  • Bir aracın ön arka aks mesafesi aracın toplam boyuna ne kadar yakınsa araç o kadar güvenlidir diye düşünüyorum hep. Bu önermemi de bilimsel olarak ele alabilecek fizik ya da mühendislik mezunu bir arkadaş bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkemalyigit

    Bir aracın ön arka aks mesafesi aracın toplam boyuna ne kadar yakınsa araç o kadar güvenlidir diye düşünüyorum hep. Bu önermemi de bilimsel olarak ele alabilecek fizik ya da mühendislik mezunu bir arkadaş bekliyorum

    Aslinda dediginiz gibi olsa da ya da agirlik merkezleri sedan kardeslerine gore biraz yukarida olsalarda pratikte cok da fark edecegini sanmiyorum.

    Sedan virajda 100kmh hizda koparsa sw 97kmh de kopar belki.

    Buradaki asil nuans sw kullanacak adamin yolcularini daha az riske sokacak profilfe olmasidir.

    Tipki kasko yaptirirken nasil 3 kapili arac kaza potansiyeli daha yuksek diye sedan kardesinden daha fazla prim oduyorsa sw aracin da potansiyeli sedandan daha dusuktur diye tahmin ediyorum.

    Pek bilimsel olmadi ama :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual


    quote:

    Orijinalden alıntı: mkemalyigit

    Bir aracın ön arka aks mesafesi aracın toplam boyuna ne kadar yakınsa araç o kadar güvenlidir diye düşünüyorum hep. Bu önermemi de bilimsel olarak ele alabilecek fizik ya da mühendislik mezunu bir arkadaş bekliyorum

    Aslinda dediginiz gibi olsa da ya da agirlik merkezleri sedan kardeslerine gore biraz yukarida olsalarda pratikte cok da fark edecegini sanmiyorum.

    Sedan virajda 100kmh hizda koparsa sw 97kmh de kopar belki.

    Buradaki asil nuans sw kullanacak adamin yolcularini daha az riske sokacak profilfe olmasidir.

    Tipki kasko yaptirirken nasil 3 kapili arac kaza potansiyeli daha yuksek diye sedan kardesinden daha fazla prim oduyorsa sw aracin da potansiyeli sedandan daha dusuktur diye tahmin ediyorum.

    Pek bilimsel olmadi ama :)

    O profildeki adam benim.

    Kullandığım hiçbir araçta ESP ışığını yaktıramadım. Hiç bir aracı sınırlarda kullanmadım. Sedanını sevmediğim araçların bie özellikle SW versiyonlarını çok beğeniyorum. Mesela Insignia ve Passat benim beğenime göre çok güzel araçlar değil ama SW versiyonlar gayet yakışıklı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot206WRC

    quote:

    Orijinalden alıntı: individual


    quote:

    Orijinalden alıntı: mkemalyigit

    Bir aracın ön arka aks mesafesi aracın toplam boyuna ne kadar yakınsa araç o kadar güvenlidir diye düşünüyorum hep. Bu önermemi de bilimsel olarak ele alabilecek fizik ya da mühendislik mezunu bir arkadaş bekliyorum

    Aslinda dediginiz gibi olsa da ya da agirlik merkezleri sedan kardeslerine gore biraz yukarida olsalarda pratikte cok da fark edecegini sanmiyorum.

    Sedan virajda 100kmh hizda koparsa sw 97kmh de kopar belki.

    Buradaki asil nuans sw kullanacak adamin yolcularini daha az riske sokacak profilfe olmasidir.

    Tipki kasko yaptirirken nasil 3 kapili arac kaza potansiyeli daha yuksek diye sedan kardesinden daha fazla prim oduyorsa sw aracin da potansiyeli sedandan daha dusuktur diye tahmin ediyorum.

    Pek bilimsel olmadi ama :)

    O profildeki adam benim.

    Kullandığım hiçbir araçta ESP ışığını yaktıramadım. Hiç bir aracı sınırlarda kullanmadım. Sedanını sevmediğim araçların bie özellikle SW versiyonlarını çok beğeniyorum. Mesela Insignia ve Passat benim beğenime göre çok güzel araçlar değil ama SW versiyonlar gayet yakışıklı.

    Alıntıları Göster
    Zamanında çok aradım touring ama.Türkiye işte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot206WRC

    quote:

    Orijinalden alıntı: individual


    quote:

    Orijinalden alıntı: mkemalyigit

    Bir aracın ön arka aks mesafesi aracın toplam boyuna ne kadar yakınsa araç o kadar güvenlidir diye düşünüyorum hep. Bu önermemi de bilimsel olarak ele alabilecek fizik ya da mühendislik mezunu bir arkadaş bekliyorum

    Aslinda dediginiz gibi olsa da ya da agirlik merkezleri sedan kardeslerine gore biraz yukarida olsalarda pratikte cok da fark edecegini sanmiyorum.

    Sedan virajda 100kmh hizda koparsa sw 97kmh de kopar belki.

    Buradaki asil nuans sw kullanacak adamin yolcularini daha az riske sokacak profilfe olmasidir.

    Tipki kasko yaptirirken nasil 3 kapili arac kaza potansiyeli daha yuksek diye sedan kardesinden daha fazla prim oduyorsa sw aracin da potansiyeli sedandan daha dusuktur diye tahmin ediyorum.

    Pek bilimsel olmadi ama :)

    O profildeki adam benim.

    Kullandığım hiçbir araçta ESP ışığını yaktıramadım. Hiç bir aracı sınırlarda kullanmadım. Sedanını sevmediğim araçların bie özellikle SW versiyonlarını çok beğeniyorum. Mesela Insignia ve Passat benim beğenime göre çok güzel araçlar değil ama SW versiyonlar gayet yakışıklı.

    Alıntıları Göster
    Açıkçası sedandan çok fazla uzun olduğunu düşünmüyorum. Hatta Suberb'de sedan ile SW arasında uzunluk farkı yok. Ama bizim halkımız SW arabayı Toros Kartal ile bir tuttuğu için tutulmuyorlar ülkemizde. MPV ve SW arabalar gerçekten çok kullanışlı araçlar sedanlara göre




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iade

    Açıkçası sedandan çok fazla uzun olduğunu düşünmüyorum. Hatta Suberb'de sedan ile SW arasında uzunluk farkı yok. Ama bizim halkımız SW arabayı Toros Kartal ile bir tuttuğu için tutulmuyorlar ülkemizde. MPV ve SW arabalar gerçekten çok kullanışlı araçlar sedanlara göre

    Alıntıları Göster
    Bence tek dezavantajı ikinci eldeki durumudur. Passat sedan ile variant arasında hız farkı (195-193) 2 km/h dir. Variant 50 kg civarı daha ağırdır. Teknik verilerinde biri 4.3 lt diğeri 4,4 lt ort yakıyor.
    Eğer sizin kriterlerinize uyuyorsa gayet de güzel araçlar..




  • Türkiye için 2.elde değeri düşer başkada bi dezavantajı yoktur hatta avantajları vardır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Man in the Suit -- 20 Temmuz 2014; 0:44:49 >
  • Sw arabaların çoğu aynı markanın bir başka modeli üzerine yapılı olduğundan yol tutuş konusunda farkı olmaz. Sadece daha geniş bagajı olmasının faydaları var. Bizde tutulmama sebebi sedanın daha gösterişli olduğunun zannedilmesi. Piyasada öyle alıştı gitti
  • Sedan işlemiş bizim beynimize...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    Sedan işlemiş bizim beynimize...
    3.5 metre araçla zor yer bulunuyor. sw en az 5 metre. köyde veya şehirdışında çok ideal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: true456

    quote:

    Orijinalden alıntı: isnilgiz

    Yurt dışında bolca tercih edilmesine rağmen, ülkemizde tipik önyargılara naruz kalmıs masum konulardan biri. Aslında muhteşem kullanışlı bir seçenek. Mesela Almanya'da bolca station mercedes pekala tercih edilirken, biz de karizma yoksunudur bu modeller. Ben de çok istemekle birlikte ailemi ikna edemediğim için alamadıgım bu modellerle taşıyabiliceğim basit yükler için bolca nakliye ücreti ödediğim oluyor. Aslında bir anlamda karizma mağduru olmuş oluyorum.

    sizce station wagon arabalar 2. el alınır mı ?

    Nasıl cevap vereyim kardeşim. Paran olsa E 200 sedan mı yoks station mı alırsın. Zor bir karar gerçekten.




  • en büyük eksisi çok çoğu modelde sedana göre daha güzel olması
  • Benim hasta olduğum bi araba tipidir. Özellikle çoğu konuda da belirtirim insignia st lere biterim. Ancak şöyle de bi gerçek var ki, ayda yılda bi eşya taşıycam diye her gün aracın üzerinde bi ton boş ağırlık taşımanın manası yok. Yakıta katkısı bi dert , uzun oldukları için istanbul gibi bi yerde park sorunu gibi etkenler ayrı bi dert. Ne zaman niyetlensem bunlar aklıma gelince hevesim kursağımda kalıyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Closer

    Benim hasta olduğum bi araba tipidir. Özellikle çoğu konuda da belirtirim insignia st lere biterim. Ancak şöyle de bi gerçek var ki, ayda yılda bi eşya taşıycam diye her gün aracın üzerinde bi ton boş ağırlık taşımanın manası yok. Yakıta katkısı bi dert , uzun oldukları için istanbul gibi bi yerde park sorunu gibi etkenler ayrı bi dert. Ne zaman niyetlensem bunlar aklıma gelince hevesim kursağımda kalıyo.
    Sedan'a karşı iki dezavantajı var:

    -Ağırlık

    -Birde alçak yerlerde bagaj kapağını açmak

    Bunlar dışında Sedanlar aynı.

    Artıları:

    -Geniş bagaj hacmi

    -Sürücünün yola daha hakim olmasını sağlıyor geniş bakış açısı ile.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.